Ухвала
від 17.02.2020 по справі 420/7722/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/7722/19

У Х В А Л А

17 лютого 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Юхтенко Л.Р.,

за участю секретаря судового засідання - Закуріної А.М.,

за участю

від позивача: Гордієнко Я.С., - за довіреністю

від відповідача: Носкіна І.М., - за ордером

розглянувши у судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду клопотання представника відповідача про залишення позову без розгляду у справі за позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (код ЄДРПОУ 38016923, місцезнаходження: 65107, м. Одеса, вул. Канатна, 83) до Приватного підприємства Рілансіо (код ЄДРПОУ 36436086, місцезнаходження: 65005, м. Одеса, вул. Бугаївська, буд. 1) в частині позовних вимог про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 56 622, 73 грн. та закриття провадження у справі в частині позовних вимог про зобов`язання зареєструватись та надати звіт, -

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходиться ця справа.

На відкритому судовому засіданні представник відповідача заявив клопотання про залишення позовної заяви без розгляду в частині позовних вимог про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 56 622, 73 грн. та закриття провадження у справі в частині позовних вимог про зобов`язання зареєструватись та надати звіт.

На обґрунтування цього клопотання представник відповідача зазначив, що відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону України Про основ соціальної захищеності інвалідів в Україні , адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого ч. 1 ст. 19 цього Закону.

Відповідач вважає, що саме з 16 квітня 2018 року у позивача виникло право на стягнення несплачених підприємством самостійно сум у судовому порядку, а закінчилося дане право 16 липня 2018 року, а тому позивачем пропущено строк звернення до суду, встановлений ч. 2 ст. 122 КАС України.

Щодо закриття провадження у справі в частині позовних вимог про зобов`язання зареєструватись та надати звіт, представник відповідача в усному порядку зазначив, що ці позовні вимоги не належать розгляду в порядку адміністративного судочинства, оскільки жодним нормативним актом не передбачено право позивача на звернення до суду з такими позовними вимогами до адміністративного суду.

Представник позивача на відкритому судовому засіданні заперечував проти задоволення клопотання представника відповідача, зазначивши, що право на звернення до суду у позивача виникло з дати складання та отримання акту Головного управління Держпраці в Одеській області від 02.10.2019 року, який був отриманий Фондом 22.11.2019 року, та складання розрахунку адміністративно-господарських санкцій від 11.12.2019 року. Щодо вимог про зобов`язання зареєструватись та надати звіт, представник позивача наголошував на тому, що такі вимоги є обов`язком відповідача.

Заслухавши думку представників учасників справи, дослідивши наявні матеріали справи, суд дійшов висновку, що клопотання представника відповідача не належить задоволенню, з таких підстав.

Відповідно до абз. 2 ч. 2 ст. 122 КАС України, для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень.

Так, суд встановив, що підставою для звернення до суду з цим позовом є несплата у добровільному порядку сум адміністративно-господарських санкцій за недодержання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2017 рік, що послугувало підставою для застосування адміністративно-господарських санкцій позивачем.

Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні , підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, де працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Таким чином, підприємства, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції.

Відповідно до ч. 4 цієї статті Закону, адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.

Згідно з ч. 1 ст. 250 Господарського кодексу України, адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб`єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб`єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.

Частиною п`ятої статті 20 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні встановлено, що у разі несплати адміністративно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх сплати за рішенням суду їх стягнення в примусовому порядку може бути звернено на майно підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичної особи, яка використовує найману працю, в порядку, передбаченому законом.

Таким чином, розрахунок санкції здійснюється самостійно підприємством відповідно до частини першої статті 20 № 875-XII, та для розрахунку використовуються показники середньої річної заробітної плати.

Факт неподачі підприємством звіту у встановленому порядку та несплата у добровільному порядку сум санкцій відбулись 16.04.2018.

При цьому, станом на 16.04.2018 позивач не мав у розпорядженні підтвердження недодержання підприємством нормативу робочих місць для осіб з інвалідністю, відсутніми були й показники кількості працюючих, наявності або відсутності працевлаштованих інвалідів, тобто підстави стверджувати про допущене підприємством порушення та заявлення позову із відповідним обґрунтуванням у позивача були відсутні.

Суд встановив, що при одержанні акту Головного управління Держпраці в Одеській області від 02.10.2019 року №15-01-010/0272, складеного за результатами проведеної документальної перевірки ПП Рілансіо з питань додержання законодавства про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю, позивач дізнався про порушення з боку ПП Рілансіо вимог чинного законодавства щодо реєстрації у відділенні Фонду за своїм місцезнаходженням та порушення вимог ч. 1 ст. 19 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні .

Також, суд встановив, що позивач, отримавши інформацію від Пенсійного органу про середньооблікову кількість штатних працівників облікового складу у 2017 році ПП Рілансіо (лист від 10.12.2019 року вих. №32766/05-5), склав розрахунок адміністративно-господарських санкцій за 2017 рік від 11.12.2019 року вих. №03-1/1525, який направлено ПП Рілансіо .

Таким чином, суд вважає, що про порушення законодавства ПП Рілансіо позивач дізнався з акту Головного управління Держпраці в Одеській області від 02.10.2019 року №15-01-010/0272, а право звернення до суду у позивача виникло з моменту застосування адміністративно-господарських санкцій до відповідача шляхом складання розрахунку адміністративно-господарських санкцій за 2017 звітний рік від 11.12.2019 року № 03-1/1525.

Крім того, суд звертає увагу, що згідно з ч.4 ст.20 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні", до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України. Отже, на застосування штрафних санкцій не розповсюджуються строки, визначені ст. 250 Господарського кодексу України. У свою чергу, з моменту застосування таких санкцій, позивач звернувся з позовом до суду у тримісячний термін.

Враховуючи вищевикладені та встановлені обставин, суд доходить висновку, що строк звернення до суду, встановлений аб.з 2 ч. 2 ст. 122 КАС України, позивачем не пропущено, в зв`язку з чим клопотання в цій частині не належить задоволенню.

Стосовно клопотання представника позивача щодо закриття провадження по справі в частині позовних вимог про зобов`язання зареєструватись та надати звіт, суд вважає, що воно теж не підлягає задоволенню, з огляду на таке.

Представник відповідача в усному порядку зазначив, що ці позовні вимоги не належать розгляду в порядку адміністративного судочинства, оскільки жодним нормативним актом не передбачено право позивача на звернення до суду з такими позовними вимогами до адміністративного суду.

Відповідно до п. 1 ч.1 ст. 238 КАС України, суд закриває провадження у справі: якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Відповідно до ч. 4 ст. 5 КАС України, суб`єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України.

Позивач обґрунтовує заявлені позовні вимоги тим, що відповідно до ч. 9 ст. 19 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні , підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю, тобто мають обов`язок у подачі такого звіту.

Аналізуючи зміст вказаних вимог, суд доходить висновку, що за складом правовідносин, такі правовідносини відносяться до публічно-правових. У свою чергу, оцінка щодо правомірності звернення до суду з такими вимогами може бути надана судом тільки під час розгляду та вирішення справи по суті.

Тому, враховуючи встановлені обставини, суд доходить висновку, що вказане клопотання представника відповідача є безпідставним та необґрунтованим, а тому не належить задоволенню.

З огляду на викладене, керуючись ст. ст. 238, 240, 248,256,293,295 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В :

У задоволенні клопотання представника відповідача про залишення позову без розгляду у справі за позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (код ЄДРПОУ 38016923, місцезнаходження: 65107, м. Одеса, вул. Канатна, 83) до Приватного підприємства Рілансіо (код ЄДРПОУ 36436086, місцезнаходження: 65005, м. Одеса, вул. Бугаївська, буд. 1) в частині позовних вимог про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 56 622, 73 грн. та закриття провадження у справі в частині позовних вимог про зобов`язання зареєструватись та надати звіт, - відмовити.

Ухвала набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст.256 КАС України.

Ухвала окремо від рішення оскарженню не підлягає.

Повний текст ухвали виготовлений та підписаний 24 лютого 2020 року.

Суддя: Л.Р. Юхтенко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.02.2020
Оприлюднено26.02.2020
Номер документу87796691
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/7722/19

Постанова від 30.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 23.03.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 23.03.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 23.03.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Рішення від 24.02.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 17.02.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Рішення від 17.02.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 17.02.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 21.12.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні