Ухвала
від 25.02.2020 по справі 640/4561/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

25 лютого 2020 року м. Київ № 640/4561/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Клименчук Н.М., розглянувши питання про виправлення описки у рішенні Окружного адміністративного суду м. Києва від 01.10.2019 в адміністративній справі за позовом приватного акціонерного товариства Укрхарчопромсервіс до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Приватне акціонерне товариство Укрхарчопромсервіс (далі - позивач, ПрАТ Укрхарчопромсервіс) звернулось до суду з адміністративним позовом до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - відповідач, Департамент з питань ДАБК міста Києва, Департамент) з вимогами про:

- визнання протиправним та скасування наказу Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва №60 Про скасування реєстрації декларацій про початок виконання будівельних робіт від 15 лютого 2019 року;

- визнання протиправним та скасування припису Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 06 лютого 2019 року;

- визнання протиправним та скасування припису Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва про зупинення підготовчих та будівельних робіт від 06 лютого 2019 року;

- зобов`язання Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції України дані для внесення до реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, а саме - інформацію про зареєстровану Декларацію про початок виконання будівельних робіт №КВ 083160481536 від 17 лютого 2016 року.

В судовому засіданні 01.10.2019 судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення про відмову у задоволенні позову.

Відповідно до частини 1 статті 253 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який постановив судове рішення, може з власної ініціативи або за заявою учасника справи чи іншої заінтересованої особи виправити допущені в судовому рішенні цього суду описки, очевидні арифметичні помилки незалежно від того, набрало судове рішення законної сили чи ні.

Судом встановлено, що при складанні повного тексту рішення допущено описку, яка полягає у невірному викладенні мотивувальної та резолютивної частини рішення, а саме помилково зазначено про задоволення позовних вимог.

Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне виправити описку у мотивувальній та резолютивній частинах рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 01.10.2019.

Згідно з частиною 2 статті 253 Кодексу адміністративного судочинства України, питання про внесення виправлень суд може вирішити в порядку письмового провадження.

На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 243, 248, 253 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

УХВАЛИВ:

Виправити описку у мотивувальній та резолютивній частинах рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 01.10.2019 у справі №640/4561/19 шляхом

1). викладення мотивувальної частини рішення наступного змісту -

Згідно статті 10 Закону України Про архітектурну діяльність для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об`єктів архітектури додержання суб`єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд.

Відповідно до статті 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Процедура здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт визначена Порядком здійснення архітектурно-будівельного контролю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 553 (далі - Порядок № 553), згідно з пунктом 5 якого державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Законом України Про регулювання містобудівної діяльності та пунктом 6 Порядку № 533 визначено, що плановою вважається перевірка, що передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю, який затверджується керівником такого органу.

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі наказу Департаменту від 16.10.2018 №809 з урахуванням річного плану здійснення заходів державного архітектурно-будівельного нагляду (контролю) уповноваженими представниками відповідача у присутності голови правління ПрАТ Укрхарчомпромсервіс ОСОБА_1 проведено планову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил на об`єкті: Будівництво культурно-розважального центру по вул. Електротехнічній в Деснянському районі міста Києва.

Під час перевірки встановлено, що Департаментом ДАБК у м. Києві на підставі Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та Порядку №466 зареєстровано подану замовником будівництва - ПрАТ Укрхарчопромсервіс Декларацію про початок виконання будівельних робіт від 17.02.2016 №КВ 083160481536.

Земельна ділянка (кадастровий номер 8000000000:62:021:0023) по вул. Електротехнічній у Деснянському районі м. Києва використовується ПрАТ Укрхарчопромсервіс на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯЗ №273989, зареєстрованого Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 22.04.2011 за №08-8-00148, з цільовим призначенням - для будівництва, експлуатації та обслуговування культурно-розважального центру з паркінгом.

Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) видано ПрАТ Укрхарчопромсервіс містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки від 22.07.2015 №474/15/12-3/009-15 на будівництво культурно-розважального центру по вул. Електротехнічній у Деснянському районі м. Києва.

Відповідно до листа ПрАТ Укрхарчопромсервіс від 23.03.2018 №82 позивачем повідомлено Департамент про зміну генерального підрядника на об`єкті. Будівельні роботи виконує підрядна організація - Товариство з обмеженою відповідальністю БК Будсервісгруп .

Проектну документацію розроблено ПП Вертикаль та затверджено директором ПрАТ Укрхарчопромсервіс ОСОБА_1 наказом №31 від 01.12.2015.

Відповідно до частини 2 статті 26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об`єктів.

Згідно із частиною 1 статті 29 вказаного Закону основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування.

Частиною 1 статті 31 названого Закону встановлено, що проектна документація на будівництво об`єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.

Посадовою особою Департаменту під час перевірки встановлено, що на будівельному майданчику відсутній стенд, на якому розміщена інформація про документ, що дає право на виконання будівельних робіт, а також відомості про клас наслідків (відповідальності) об`єкта, замовника та підрядників, окрім того у порушення пунктів 5 та 8 містобудівних умов та обмежень відсутні інженерні вишукування (топографо-геодезичні та геологічні) та відсутні заходи щодо укріплення берегової зони інженерної водойми з можливістю подальшої експлуатації та обслуговування озера.

Проектною організацією ПП Архітектурне бюро Вертикаль під час розробки проектної документації на об`єкт Будівництво культурно-розважального центру по вулиці Електротехнічній в Деснянському районі м. Києва не виконано вимоги вихідних даних на проектування (містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки), а саме:

- відсутні інженерні вишукування (топографо-геодезичні та геологічні) (п. 8 розділу містобудівних умов та обмежень);

- відсутні заходи щодо укріплення берегової зони інженерної водойми з можливістю подальшої експлуатації та обслуговування озера (п. 5 розділу містобудівних умов та обмежень).

Проектом не передбачено та не виконано заходи з безперешкодного доступу для людей, які відносяться до маломобільних груп населення (не передбачено основні типологічні вузли громадських приміщень для людей з обмеженими фізичними можливостями та не передбачено влаштування окремих автостоянок для автомобілів інвалідів, згідно з нормативними вимогами).

Частиною 1 статті 30 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності технічні умови - це комплекс умов та вимог до інженерного забезпечення об`єкта будівництва, які повинні відповідати його розрахунковим параметрам щодо водопостачання (з урахуванням потреб забезпечення пожежогасіння), тепло-, електро- і газопостачання, водовідведення, зовнішнього освітлення, відведення зливових вод та телекомунікації.

Матеріали справи свідчать про те, що ПрАТ Укрхарчопромсервіс отримано у Департаменті транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) технічні умови від 03.12.2018 №053-10578, а саме:

- від 03.12.2018 №053-10578 (технічні умови на підключення дощової каналізації та влаштування автопід`їзду №76-318);

- ГУ НП у місті Києві від 25.01.2016 №9/250.

Інші технічні умови, передбачені містобудівними умовами та обмеженнями - відсутні.

Отже, з викладеного слідує, що проектна документація, розроблена ПП АБ Вертикаль щодо будівництва культурно-розважального центру по вул. Електротехнічна у Деснянському районі м. Києва розроблена без отримання необхідних технічних умов та з істотним порушенням будівельних норм, державних стандартів і правил.

Наведене свідчить про те, що позивачем внесено недостовірні дані в декларацію про початок виконання будівельних робіт від 17.02.2016 №КВ083160481536 в частині надання інформації щодо належно затвердженої проектної документації на вказаний об`єкт будівництва.

Наведені порушення зафіксовано відповідачем в акті від 06.02.2019 та видано припис від 06.02.2019 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, яким зобов`язано позивача у термін до 06.03.2019 усунути допущені порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності у встановленому законодавством порядку, а також припис від 06.02.2019 про зупинення підготовчих та будівельних робіт.

Стосовно неотримання необхідних технічних умов позивачем зазначено, що відповідно до положень Закону України Про архітектурну діяльність архітектурна діяльність - це діяльність із створення об`єктів архітектури, яка включає творчий процес пошуку архітектурного рішення та його втілення, координацію дій учасників розроблення всіх складових частин проектів з планування, забудови і благоустрою територій, будівництва (нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту) будівель та споруд, здійснення архітектурно-будівельного контролю і авторського нагляду за їх будівництвом, а також здійснення науково-дослідної та викладацької роботи у цій сфері.

Позивачем надано пояснення, що з урахуванням намірів збудувати об`єкт, стилізований під сільську забудову часів Київської Русі та використовувати Об`єкт як декорацію для кіно-виробничих цілей (зйомок історичних фільмів, інших аудіовізуальних творів, за сюжетом яких передбачено фільмування життя та побуту жителів часів Київської Русі), та з метою демонстрації історичної правди, дотримання творчих задумів художників-постановників під час натурних зйомок, будівництво Фортеці та споруд культурно-розважального центру по вул. Електротехнічній в м. Києві, позивачем реалізовано будівництво через архітектурні рішення з максимальною ідентичністю часам Київської Русі без інженерних комунікацій та електрозабезпечення, а тому відсутня необхідність в отриманні відповідних технічних умов.

Суд зазначає, що відповідно до завдання на проектування підведення інженерних комунікацій до МАФів та Фортеці не передбачається.

Разом з тим, частиною 1 статті 30 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності технічні умови - це комплекс умов та вимог до інженерного забезпечення об`єкта будівництва, які повинні відповідати його розрахунковим параметрам щодо водопостачання (з урахуванням потреб забезпечення пожежогасіння), тепло-, електро- і газопостачання, водовідведення, зовнішнього освітлення, відведення зливових вод та телекомунікації.

Позивачем не надано доказів отримання технічних умов, зокрема, водопостачання (з урахуванням потреб забезпечення пожежогасіння), що є обов`язковим для забезпечення безпеки культурно-розважального комплексу, а також зовнішнього освітлення.

Як зазначено вище, завданням на проектування підведення інженерних комунікацій до МАФів та Фортеці не передбачається, однак не вказано щодо не передбачення підведення інженерних комунікацій до інших частин культурно-розважального центру, зокрема, паркінгу, передбаченого проектом.

Таким чином, позивачем не спростовано наявність виявлених відповідачем порушень при будівництві культурно-розважального центру по вулиці Електротехнічній в Деснянському районі м. Києва.

Враховуючи встановлені судом обставини щодо недотримання позивачем вимог містобудівного законодавства при будівництві культурно-розважального центру по вул. Електротехнічна у Деснянському районі м. Києва, суд дійшов висновку про обґрунтованість та правомірність виданих відповідачем приписів від 06.02.2019 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, а також про зупинення підготовчих та будівельних робіт.

Крім того, Департаментом з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва видано наказ від 15.02.2019 №60 про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт.

Підставою для видання вказаного наказу стали встановлені відповідачем в ході проведення державного нагляду (контролю) порушення ПрАТ Укрхарчопромсервіс вимог містобудівного законодавства, про які зазначено вище.

Відповідно до підпункту 3 пункту 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності від 17.01.2017 №1817-VIII зареєстровані до набрання чинності цим Законом декларації про початок виконання підготовчих та/або будівельних робіт можуть бути скасовані відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у разі встановлення під час перевірки порушень вимог містобудівної документації, містобудівних умов та обмежень, невідповідності об`єкта будівництва проектній документації на будівництво такого об`єкта та вимогам будівельних норм, стандартів і правил, порушень містобудівного законодавства, невиконання вимог приписів посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю.

Отже, враховуючи виявлення відповідачем порушень позивачем містобудівного законодавства, суд дійшов висновку, що у Департаменту були наявні підстави для видання оскаржуваного наказу від 15.02.2019 №60 про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт.

Посилання позивача на помилковість та протиправність висновків відповідача щодо порушень містобудівного законодавства суд відхиляє, оскільки виявлені контролюючим органом порушення підтверджуються здійсненою посадовими особами фотофіксацією та копіями проекту Будівництво культурно-розважального центру по вул. Електротехнічна в Деснянському р-ні м. Києва), наявними в матеріалах справи (т. ІІ а.с. 22-75).

При цьому, суд відхиляє посилання позивача на здійснену ним фотофіксацію щодо наявності на об`єкті будівництва стенду, на якому розміщена інформація про документ, що дає право на виконання будівельних робіт, а також відомості про клас наслідків (відповідальності) об`єкта, замовника та підрядників (т. І а.с. 234-236), оскільки зі знімків видно, що вони здійснені у інший час, про що свідчать відмінні погодні умови. Таким чином такі знімки можуть свідчити про вчинення позивачем дій на усунення порушень виявлених відповідачем, однак не спростовують факт такого порушення та момент проведення контролюючого заходу.

Згідно із частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані учасниками справи докази, а також усні та письмові доводи учасників справи стосовно заявлених позовних вимог, суд дійшов до висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Оскільки, адміністративний позов задоволенню не підлягає, то судові витрати позивачу не відшкодовуються.

2). викладення резолютивної частини рішення наступного змісту:

У задоволенні позову приватного акціонерного товариства Укрхарчопромсервіс до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії відмовити повністю.

3. Дана ухвала є невід`ємною частиною рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 01.10.2019 №640/4561/19.

Ухвала набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення за правилами, встановленими статтями 294-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя Н.М. Клименчук

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення25.02.2020
Оприлюднено26.02.2020
Номер документу87830092
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/4561/19

Ухвала від 20.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Ухвала від 19.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Ухвала від 03.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Постанова від 23.06.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Постанова від 23.06.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 09.06.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 09.06.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 09.06.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 09.06.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 25.02.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні