Постанова
від 26.02.2020 по справі 540/1180/19
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 лютого 2020 р.м.ОдесаСправа № 540/1180/19

Головуючий першої інстанції Кисильова О.Й.

Час та місце ухвалення судового рішення 16:33 , м. Херсон

Повний текст судового рішення складений 16.08.2019р.

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Крусяна А.В.,

суддів Градовського Ю.М., Яковлєва О.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі на рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 12 серпня 2019 року у справі за позовом малого приватного підприємства Сіма до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

10.06.2019р. мале приватне підприємство (надалі - МПП) Сіма звернулося до суду з позовом до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень від 22.01.2019р. №0000231422 щодо збільшення суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість у розмірі 260218грн. та застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) у розмірі 65054,50грн.; №0000241422 щодо зменшення розміру від`ємного значення податку на додану вартість за грудень 2016р. на 73049грн., червень 2018р. на 1627361грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що висновки акту податкової перевірки щодо порушення підприємством податкового законодавства не відповідають дійсності, оскільки господарські відносини з ТОВ Ектовіс Групп та використання палива, суміші парафінових вуглеводів стабілізованих, підтверджуються документами бухгалтерського обліку, а тому оскаржувані податкові повідомлення-рішення є протиправними та підлягають скасуванню.

Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 12.08.2019р. позов задоволений.

Не погоджуючись з ухваленим у справі судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилається на неповне з`ясування судом першої інстанції при вирішені справи обставин справи та порушення норм матеріального, процесуального права, просить рішення суду скасувати і ухвалити нове про відмову у задоволенні позовних вимог.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що вона не підлягає задоволенню.

Судом першої інстанції встановлено, що у період з 22.10.2018р. по 09.11.2018р. на підставі направлення від 19.10.2018р. №674, 675 та наказів Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі від 13.09.2018р. №964, від 02.11.2018р. №1211, працівниками відповідача проведено планову виїзну документальну перевірку МПП Сіма з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2015р. по 30.06.2018р., валютного законодавства за період з 01.01.2015р. по 30.06.2018р., з питань єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2015р. по 30.06.2018р.

За результатом проведення перевірки складено акт від 16.11.2018р. №218/21-22-14-01/22734257, яким встановлено порушення позивачем п.198.5 ст.198 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету по загальній декларації на загальну суму ПДВ 383003грн., у тому числі: за листопад 2015 року на суму 129605грн., за грудень 2015 року на суму 34847грн., за листопад 2016 року на суму 218551грн.; п. 44.1, п. 44.6 ст. 44, п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3 ст. 198 ПК України, що призвело до завищення суми від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (р.21) по спеціальній декларації на загальну суму ПДВ 1627361грн., у тому числі: за червень 2018 року на загальну суму 1627361грн. /т.1 а.с.28-85/

На підставі вказаного акту перевірки Головним управлінням ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі винесено податкові повідомлення-рішення від 22.01.2019р. №0000231422 щодо збільшення суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість у розмірі 260218грн. та застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) у розмірі 65054,50грн.; №0000241422 щодо зменшення розміру від`ємного значення податку на додану вартість за грудень 2016р. на 73049грн., червень 2018р. на 1627361грн. /т.1 а.с.86-87/

МПП Сіма від 15.02.2019р. №17, 27.03.2019р. №17 подано до Державної фіскальної служби України скаргу на вищезазначені податкові повідомлення-рішення. /т.1 а.с.110-135/

Рішенням Державної фіскальної служби України від 11.04.2019р. №17009/6/99-99-18-04-01-15 податкові повідомлення-рішення від 22.01.2019р. №0000231422, №0000241422 залишено без змін, а скарга МПП Сіма залишена без задоволення. /т.1 а.с.136-140/

Не погоджуючись з вказаними податковими повідомленнями-рішеннями позивач звернувся до суду з даним позовом.

Перевіривши матеріали справи, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 3 Господарського кодексу України під господарською діяльністю розуміється діяльність суб`єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

Згідно з пп. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (надалі - ПК України) господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Правові відносини щодо формування податкового кредиту з податку на додану вартість, а також, включення відповідних сум податку на додану вартість до податкових зобов`язань регулюються ПК України, ведення бухгалтерського обліку по податкових операціях встановлено Законом України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні .

Відповідно до ст.1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Аналіз цієї норми дає підстави вважати, що первинний документ згідно з цим визначенням містить дві обов`язкові ознаки: він має містити відомості про господарську операцію і підтверджувати її реальне (фактичне) здійснення.

Згідно з ч.ч.1, 2 ст.9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання: назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Відповідно до ст.1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні господарська операція - це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.

Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона має спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

Здійснення господарської операції і власне її результат підлягають відображенню в бухгалтерському обліку.

Відповідно до п.2.15 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. №88 первинні документи підлягають обов`язковій перевірці (в межах компетенції) працівниками, які ведуть бухгалтерський облік, за формою і змістом, тобто перевіряється наявність у документі обов`язкових реквізитів та відповідність господарської операції чинному законодавству у сфері бухгалтерського обліку, логічна ув`язка окремих показників.

За змістом пп. а п.185.1 ст.185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.

Згідно з пп. 187.1 п. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

При цьому, порядок формування податкового кредиту визначений ст. 198 ПК України.

Відповідно до пп.198.1 а ст.198 ПК України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів та послуг.

Згідно з п.198.3 ст. 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Відповідно до п.198.5 ст.198 ПК України платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися: а) в операціях, що не є об`єктом оподаткування відповідно до статті 196 цього Кодексу (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 196.1.7 пункту 196.1 статті 196 цього Кодексу) або місце постачання яких розташоване за межами митної території України; б) в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197, підрозділу 2 розділу XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 цього Кодексу та операцій, передбачених пунктом 197.11 статті 197 цього Кодексу); в) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів; г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 189 цього Кодексу).

Пунктом 198.6 ст.198 ПК України визначено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу).

Згідно з п.201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п.201.10 ст.201 ПК України податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Наявність формально оформлених (складених) первинних документів та/або сплати грошових коштів не може слугувати підставою для формування даних податкового обліку за відсутності факту придбання відповідного активу.

Необґрунтована ж податкова вигода характеризується відсутністю фактичного виконання господарських операцій, здійсненням операцій без ділової мети та обліком операцій безвідносно до їх реального економічного змісту, узгодженістю дій покупця та постачальника для штучного створення умов для бюджетного відшкодування.

З метою дослідження фактичного придбання активів у межах господарської діяльності необхідно встановити зміст господарських операцій, договірні умови, фактичний порядок поставки, обсяги і зміст поставки, мету придбання, належним чином дослідити первинні бухгалтерські документи, складені щодо господарських операцій, з`ясувати, чи розкривають первинні документи зміст операцій з придбання активів, та оцінювати такі докази кожний окремо та у їх сукупності, а також у сукупності з іншими доказами у справі.

Тобто, необхідною умовою для віднесення сплачених у ціні товарів (послуг) сум податку на додану вартість до податкового кредиту є факт придбання товарів та послуг із метою їх використання в господарській діяльності, який має бути фактично здійсненим і підтвердженим належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.

Про відсутність реального характеру відповідних операцій можуть свідчити підтверджені доказами доводи податкового органу, зокрема, про наявність таких обставин: неможливість здійснення платником податку зазначених операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна або обсягу матеріальних ресурсів, економічно необхідних для виробництва товарів, виконання робіт або послуг, нездійснення особою, яка значиться виробником товару, підприємницької діяльності, відсутність у платника податку необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності в силу відсутності управлінського або технічного персоналу, основних засобів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів, облік для цілей оподаткування тільки тих господарських операцій, які безпосередньо пов`язані з виникненням права на податковий кредит або бюджетне відшкодування, якщо для даного виду діяльності також потрібне здійснення і облік інших господарських операцій, здійснення операцій з товарно-матеріальними цінностями, які не вироблялися або не могли бути вироблені в обсязі, зазначеному платником податку в документах обліку.

Так, податковим органом грошові зобов`язання нараховано підприємству у зв`язку з порушенням п.198.5 ст.198 ПК України, в результаті чого занижено податкові зобов`язання з ПДВ за рахунок віднесення придбання (дизельного палива), яке використано не в господарській діяльності підприємства на суму 497718,67грн., у тому числі: за листопад 2015 року на суму 129605 грн., за грудень 2015 року на суму 34847грн., за листопад 2016 року на суму 291600 грн., за грудень 2016 року на суму 41666,67грн. Вказане порушення призвело до донарахування: ПДВ на суму 260218грн. (у тому числі: за листопад 2016 року на суму 291600грн., за грудень 2016 року на суму 41666,67грн., з урахуванням вимог позовної давності ст.102 ПК України); завищення суми від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (р.19) за грудень 2016 року на загальну суму 73049грн. /т.1 а.с.30-32/

Тобто, податковий орган вважає, що придбані МПП Сіма у ТОВ Сапфір ЛТД дизельне паливо та суміш парафінових вуглеводнів стабілізованих, які списані в періоди з листопада по грудень 2015р. та з листопада по грудень 2016р., використовувалися не у господарській діяльності. /т.3 а.с.236/

Водночас, судом першої інстанції встановлено, що 07.03.2016 р., 31.03.2016р. та 23.05.2016 р. між ТОВ Сапфір ЛТД (надалі - товароволоділець) та МПП Сіма (зберігач) укладено договори відповідального зберігання нафтопродуктів №№07/03-16-С, 23/05-16-С, 31/03-16-С, згідно умов якого товароволоділець передає, а зберігач приймає на відповідальне зберігання нафтопродукти у кількості, асортименті, по ціні, на суму, на термін зберігання та інших обов`язкових умов договору, що визначаються попередньо погодженими сторонами заявками - специфікаціями на кожну товарну партію. /т.2 а.с.124-125, 131-132, 137-138/

Факт виконання умов вищезазначених договорів підтверджується наданими позивачем документами, а саме: 1) актом приймання товарно-матеріальних цінностей від 07.03.2016р. №1, відповідно до якого передано на зберігання суміш парафінових вуглеводів стабілізованих у кількості 41050л на суму 821000грн. та товарно-транспортною накладною на відпуск нафтопродуктів від 07.03.2016р. №07/03-16С, відповідно до якої суміш парафінових вуглеводів стабілізованих у кількості 41050л перевезено з м. Херсона /склад/ вул.Ракетна, 110 б , до Херсонської області, смт. В.Лепетиха, вул. Чкалова, 25-Д; /т.2 а.с.127-128/

2) актом приймання товарно-матеріальних цінностей від 15.11.2016р. №2, відповідно до якого передано з відповідального зберігання суміш парафінових вуглеводів стабілізованих у кількості 41050л на суму 821000грн. та товарно-транспортною накладною на відпуск нафтопродуктів від 15.11.2016р. №15/11-16С, відповідно до якої суміш парафінових вуглеводів стабілізованих у кількості 41050л перевезено з Херсонської області, смт. В.Лепетиха, вул. Чкалова, 25-Д до м. Херсона /склад/ вул. Ракетна, 110 б ; /т.2 а.с.129-130/

3) актом приймання товарно-матеріальних цінностей від 23.05.2016р. №1, відповідно до якого передано на зберігання суміш парафінових вуглеводів стабілізованих у кількості 33160л на суму 663200грн. та товарно-транспортною накладною на відпуск нафтопродуктів від 23.05.2016р. №23/05-16С, відповідно до якої суміш парафінових вуглеводів стабілізованих у кількості 33160л перевезено з м.Херсона /Склад/ вул. Ракетна, 110 б до Херсонської області, смт. В.Лепетиха, вул.Чкалова, 25-Д; /т.2 а.с.133-134/

4) актом приймання товарно-матеріальних цінностей від 28.11.2016р. № 2, відповідно до якого передано з відповідального зберігання суміш парафінових вуглеводів стабілізованих у кількості 33160л на суму 663200грн. та товарно-транспортною накладною на відпуск нафтопродуктів від 28.11.2016р. №28/11-16С, відповідно до якої суміш парафінових вуглеводів стабілізованих у кількості 33160л перевезено з Херсонської області, смт. В.Лепетиха, вул.Чкалова, 25-Д до м.Херсона /склад/ вул.Ракетна, 110 б ; /т.2 а.с.135-136/

5) актом приймання товарно-матеріальних цінностей від 31.03.2016 р. №1, відповідно до якого передано на зберігання суміш парафінових вуглеводів стабілізованих у кількості 41050л на суму 821000грн. та товарно-транспортною накладною на відпуск нафтопродуктів від 31.03.2016 р. № 31/03-16С, відповідно до якої суміш парафінових вуглеводів стабілізованих у кількості 41050 л перевезено з м.Херсона /склад/ вул.Ракетна, 110 б до Херсонської області, смт.В.Лепетиха, вул.Чкалова, 25-Д; /т.2 а.с.139-140/

6) актом приймання товарно-матеріальних цінностей від 24.11.2016р. №2, відповідно до якого Зберігачем МПП Сіма передано з відповідального зберігання суміш парафінових вуглеводів стабілізованих у кількості 41050л на суму 821000грн. та товарно-транспортною накладною на відпуск нафтопродуктів від 24.11.2016р. № 24/11-16С, відповідно до якої суміш парафінових вуглеводів стабілізованих у кількості 41050л перевезено з Херсонської області, смт.В.Лепетиха, вул.Чкалова, 25-Д до м.Херсона /склад /вул.Ракетна, 110 б ; /т.2 а.с.141-142/

7) карткою рахунку 023: місця зберігання: склад суміші пар. вуглеводів: ТМЦ: за 2016 рік; /т.2 а.с.143/

8) бухгалтерськими довідками за березень 2016 року від 07.03.2019р., від 31.03.2016 р.; за травень 2016 року від 23.05.2016 р.; за листопад 2016 року від 15.11.2016 р., від 24.11.2016 р., від 28.11.2016 р.; /т.2 а.с.144-149/

Позивач зазначає, що продовж 2016 року з дозволу власника, ним використано суміш парафінових вуглеводів стабілізованих та дизельне паливо, що знаходилось на відповідальному зберіганні, що підтверджується актами списання від 30.11.2015р. №СпТ-00078 (дизельне паливо у кількості 6928л на суму 109693,33грн.), від 31.12.2015 р. № СпТ-00081 (дизельне паливо у кількості 23107л на суму 319340грн.), від 30.11.2016 р. № СпТ-00098 (суміш парафінових вуглеводів стабілізована у кількості 115260л на суму 1267860грн.), які в подальшому придбано аналогічний товар у ТОВ Сапфір-1 . /т.2 а.с.158-160, 177/

Придбання сумішей парафінових вуглеводів стабілізованих та дизельного палива підтверджується: видатковими накладними від 03.11.2016р. № С-00000057, від 03.11.2016р. №С-00000058, від 25.11.2016 р. №С-00000070, від 15.11.2016 р. №С-00000068. /т.2 а.с.150, 152, 154, 156/

- податковими накладними від 06.11.2015р. №8, від 02.11.2015р. №2, від 23.12.2015 р. №3, від 22.11.2016р. №14, від 25.11.2016р. №17, від 15.11.2016р. №10, від 04.11.2016р. №2, від 03.11.2016р. №1, від 06.12.2016р. №1. /т.3 а.с.20-28/

- товарно-транспортними накладними від 03.11.2016 р. №02/03/11/2016, від 03.11.2016 р. № 01/03/11/2016, відповідно до яких ТОВ Сапфір-1 перевезено з м.Херсон /склад/ вул.Ракетна, 110 б до Херсонської області, смт.В.Лепетиха, вул.Чкалова, 25-Д суміш парафінових вуглеводнів стабілізована у кількості 26500л.; /т.2 а.с.151/

- товарно-транспортною накладною від 25.11.2016р. №25/11/2016, відповідно до якої ТОВ Сапфір-1 перевезено з м.Херсон /склад/ вул.Ракетна, 110 б до Херсонської області, смт.В.Лепетиха, вул.Чкалова, 25-Д суміш парафінових вуглеводнів стабілізована у кількості 31130л.; /т.2 а.с.155/

- товарно-транспортною накладною від 15.11.2016р. № 15/11/2016, відповідно до якої ТОВ Сапфір-1 перевезено з м.Херсон /склад/ вул.Ракетна, 110 б до Херсонської області, смт. В.Лепетиха, вул.Чкалова, 25-Д суміш парафінових вуглеводнів стабілізована у кількості 31130л. /т.2 а.с.157/

Факт використання дизпалива та суміші парафінових вуглеводнів стабілізована в господарській діяльності МПП Сіма підтверджується документами: обліковими листами трактористів-машиністів: за листопад 2015 року (трактор Glaas Xemon 4000, відроблено годин - 68, витрата пального 5125 л, залишок 455 л), за листопад 2015 року (трактор Т-150К, відроблено годин - 23, витрата пального 1803 л, залишок 133 л), за грудень 2015 року (трактор Т-150, відроблено годин - 110, витрата пального - 9067 л, залишок - 256 л), за грудень 2015 року (трактор Glaas Xemon 4000, відроблено годин - 110, витрата пального - 8420 л), за грудень 2015 року (трактор Glaas Xemon 4000, відроблено годин - 73, витрата пального - 5620 л), за березень 2016 року (трактор Т-150, відроблено годин - 72, витрата пального - 2160 л, залишок - 105 л), за березень 2016 року (трактор Glaas Xemon 4000, відроблено годин - 72, витрата пального - 8640 л, залишок - 160 л), за березень 2016 року (трактор Glaas Xemon 4000, відроблено годин - 23, витрата пального - 1150 л, залишок - 270 л),за березень 2016 року (трактор Glaas Xemon 4000, відроблено годин - 13, витрата пального - 1560 л), за березень 2016 року (трактор Т-150К, відроблено годин - 72, витрата пального - 2160 л, залишок - 105 л), за березень 2016 року (трактор Т-150К, відроблено годин - 20, витрата пального - 1500 л), за березень 2016 року (трактор Т-150К, відроблено годин - 79, витрата пального - 5925 л, залишок - 275 л), за квітень 2016 року (трактор ЮМЗ-6, відроблено годин - 60, витрата пального - 2100 л, залишок - 40 л), за квітень 2016 року (трактор Glaas Xemon 4000, відроблено годин - 60, витрата пального - 3000 л, залишок - 650 л), за квітень 2016 року (трактор Т-150К, відроблено годин - 61, витрата пального - 4575 л), за квітень 2016 року (трактор Т-150К, відроблено годин - 58, витрата пального - 4350 л), за квітень 2016 року (трактор МТЗ-82, відроблено годин - 57, витрата пального - 1995 л, залишок - 100 л), за травень 2016 року (трактор Glaas Xemon 4000, відроблено годин - 59, витрата пального - 7080 л, залишок - 340 л), за травень 2016 року (трактор МТЗ-82, відроблено годин - 70, витрата пального - 1470 л, залишок - 113 л), за травень 2016 року (трактор ЮМЗ-6, відроблено годин - 70, витрата пального - 1470 л, залишок - 98 л), за травень 2016 року (трактор ЮМЗ-6, відроблено годин - 56, витрата пального - 1176 л), за червень 2016 року (трактор Т-150, відроблено годин - 39, витрата пального - 4680 л), за червень 2016 року (трактор ЮМЗ-6, відроблено годин - 65, витрата пального - 1365 л, залишок - 43 л), за червень 2016 року (трактор МТЗ-82, відроблено годин - 65, витрата пального - 1365 л, залишок - 42 л), за червень 2016 року (трактор Т-150К, відроблено годин - 40, витрата пального - 4800 л, залишок - 85 л), за червень 2016 року (трактор ЮМЗ-6, відроблено годин - 66, витрата пального - 1533л), за липень 2016 року (трактор ДОН-1500Б, відроблено годин - 86, витрата пального - 4300 л, залишок - 250 л), за липень 2016 року (трактор ДОН-1500Б, відроблено годин - 93, витрата пального - 4650 л, залишок - 250 л), за серпень 2016 року (трактор ДОН-1500Б, відроблено годин - 96, витрата пального - 4800 л, залишок - 400 л), за серпень 2016 року (трактор Glaas Xemon 4000, відроблено годин - 109, витрата пального - 5232 л, залишок - 305 л), за серпень 2016 року (трактор Т-150К, відроблено годин - 62, витрата пального - 1860 л, залишок - 210 л), за вересень 2016 року (трактор Glaas Xemon 4000, відроблено годин - 74, витрата пального - 3552 л), за вересень 2016 року (трактор Glaas Xemon 4000, відроблено годин - 35, витрата пального - 4200 л, залишок - 832 л), за вересень 2016 року (трактор Т-150К, відроблено годин - 76, витрата пального - 2280 л), за вересень 2016 року (трактор Т-150К, відроблено годин - 57, витрата пального - 4288 л, залишок - 287 л), за вересень 2016 року (трактор ДОН-1500Б, відроблено годин - 82, витрата пального - 4100 л), за вересень 2016 року (трактор ДОН-1500Б, відроблено годин - 75, витрата пального - 3750 л), за вересень 2016 року (трактор ДОН-1500Б, відроблено годин - 75, витрата пального - 3750 л), за жовтень 2016 року (трактор Glaas Xemon 4000, відроблено годин - 61, витрата пального - 3058 л);

- лімітно-забірними картками: від 01.11.2015 р. трактор Glaas Xemon 4000 на отримання 5580 л палива для глибокорихління, листопад 2015 року трактор Т-150К на отримання 1936 л палива для глибокорихління, грудень 2015 року трактор Т-150К на отримання 9323 л палива для глибокорихління, грудень 2015 року трактор Glaas Xemon 4000 на отримання 14040 л палива глибокорихління, березень 2016 року трактор Т-150К на отримання 1500 л палива для предпосівної культивації, березень 2016 року трактор Т-150К на отримання 6200 л палива для культивації, березень 2016 року трактор Т-150К для отримання 2265 л палива для боронування, березень 2016 року трактор Т-150К на отримання 2265 л палива для боронування, березень 2016 року трактор Glaas Xemon 4000 на отримання 1420 л палива для сівби (горох, ячмінь), березень 2016 року трактор Glaas Xemon 4000 на отримання 1560 л палива для предпосівної культивації, березень 2016 року трактор Glaas Xemon 4000 на отримання 8800 л палива для дискової культивації, квітень 2016 року трактор Т-150К на отримання 4575 л палива для предпосівної культивації, квітень 2016 року трактор Т-150К на отримання 4350 л палива для предпосівної культивації, квітень 206 року трактор Glaas Xemon 4000 на отримання 2650 л палива для сівби (гречка, соя, ріпак, льон), квітень 2016 року трактор ЮМЗ-6 на отримання 2140 л палива для каткування, квітень 2016 року трактор МТЗ-82 на отримання 2095 л палива для каткування, травень 2016 року трактор МТЗ-82 на отримання 1463 л палива для сівби, травень 2016 року трактор ЮМЗ-6 на отримання 1473 л палива для сівби (соняшник), травень 2016 року трактор ЮМЗ-6 на отримання 1176 л палива для сівби, травень 2016 року трактор Glaas Xemon 4000 на отримання 7420 л палива для предпосівної культивації, червень 2016 року трактор МТЗ-82 на отримання 1533 л палива для І культивації, червень 2016 року трактор МТЗ-82 на отримання 1287 л палива для ІІ культивації з внесенням добрив, червень 2016 року трактор ЮМЗ-6 на отримання 1313 л палива для ІІ культивації з внесенням добрив, червень 2016 року трактор ЮМЗ-6 на отримання 1428 л палива для І культивації, червень 2016 року трактор Т-150К на отримання 4485 л палива для І культивації, червень 2016 року трактор Т-150К на отримання 4280 л палива для ІІ культивації з внесенням добрив, липень 2016 року трактор ДОН-1500Б на отримання 4550 л палива для збирання врожаю, липень 2016 року трактор ДОН-1500Б на отримання 4900 л палива для збирання врожаю, серпень 2016 року трактор Glaas Xemon 4000 на отримання 5536 л палива для дискування,серпень 2016 року трактор Т-150 на отримання 1755 л палива для дискування, серпень 2016 року трактор ДОН-1500Б на отримання 4700 л палива для збирання врожаю (пшениця, горох), вересень 2016 року трактор Glaas Xemon 4000 на отримання 3552 л палива для дискування, вересень 2016 року трактор Glaas Xemon 4000 на отримання 4032 л палива для предпосівної культивації, вересень 2016 року трактор Т-150К на отримання 2280 л палива для дискування, вересень 2016 року трактор Т-150К на отримання 4260 л палива для предпосівної культивації, вересень 2016 року трактор ДОН-1500Б на отримання 4100 л палива для збирання врожаю (гречка, соя), вересень 2016 року трактор ДОН-1500Б на отримання 3750 л палива для збирання врожаю (льон, соя), вересень 2016 року трактор ДОН-1500Б на отримання 3750 л палива для збирання врожаю (льон, соя), жовтень -2016 року трактор Glaas Xemon 4000 на отримання 3690 л палива для сівби (пшениця). /т.2 а.с.181-250, т.3 а.с.1-19/

Крім того, наказами МПП Сіма від 03.01.2015р. №534а, від 02.11.2015р. №550а, від 03.01.2016р. №553а, від 08.02.2016р. № 62а. закріплення трактористів згідно складеного маршруту. /т.2 а.с.161-176/

Наказами МПП Сіма від 02.01.2015 р. № 532а, від 12.11.2015 р. № 550б, від 03.01.2016р. №554б встановлено норми витрати палива для сільськогосподарської техніки в залежності від виду робіт. /т.2 а.с.178-180/

Як вбачається зі звіту про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду на 01 грудня 2018р. посівна площа зернових та зернобобових культур складала 1308,70га, посівна площа технічних культур - 346га, посівна площа коренеплодів та бульбоплодів - 6,50га, сільськогосподарських культур (кормові) - 1661,20га, площа озимих культур - 1521га. /т.3 а.с.41-46/

Отже, враховуючи надані МПП Сіма докази, колегія суддів вважає, що списання дизельного пального та суміші парафінових вуглеводнів стабілізованих відбувалося на підставі документів, які у своїй сукупності підтверджують факт використання позивачем палива у межах здійснення господарської діяльності, а тому нарахування МПП Сіма грошового зобов`язання з податку на додану вартість в сумі 260218грн., штрафних санкцій у розмірі 65054,50грн. та визначення суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду, за грудень 2016 року на суму 73049грн. є протиправним.

Крім того, податковою перевіркою встановлено порушення позивачем п.44.1 ст.44, п.п.198.1, 198.2, 198.3 ст.198 ПК України, внаслідок неправомірного формування податкового кредиту від ТОВ Ектовіс Групп на підставі лише задокументованих господарських операцій без фактичного їх здійснення на загальну суму ПДВ 1627360,56грн., у тому числі: за листопад 2017 року - 197915,78грн., за грудень 2017 року - 476668,39грн., за січень 2018 року - 728,32 грн., за лютий 2018 року - 87143,06грн., за березень 2018 року - 478053,78грн., за травень 2018 року - 347851,23грн.

Контролюючий орган вважає, що МПП Сіма за період з 01.01.2015р. по 30.06.2018р. завищило податковий кредит по декларації спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського господарства по взаємовідносинам з ТОВ Ектовіс Групп на загальну суму ПДП 1627360,56грн., оскільки: ТОВ Ектовіс Групп не виконані умови договору в частині надання документів, що підтверджують країну виробника товару у разі поставки товару іноземного походження або що підтверджують Україну як країну виробника товару. МПП Сіма протягом перевірки не надано документів, що підтверджують походження товару; надані до перевірки накладні складені ТОВ Ектовіс Групп не мають інформації про місце складання та не мають інформації про особу, яка отримувала товар, тобто у розділі отримав не вказано посаду та прізвище посадової особи, яка отримувала товар; ТОВ Формат Бридж (перевізник) використовував для перевезення незареєстровані транспортні засоби, з власником транспортних засобів (державні номери НОМЕР_3, НОМЕР_1 та причепи з державними номерами НОМЕР_4, НОМЕР_2 ) ОСОБА_1 взаємовідносини відсутні; за даними звітів у травні та червні 2018 року у ТОВ Формат Бридж трудові відносини з водіями ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 не зареєстровані; товарно-транспортні накладні не відповідають вимогам Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні ; у ТОВ ТОВ Ектовіс Групп відсутні складські приміщення для зберігання товару, які б знаходились у м. Львові та в м. Новомосковську, не має достатньої чисельності та технічних можливостей для виконання задекларованого обсягу реалізації товару, що свідчить про не підтвердження факту реалізації труб на адресу МПП Сіма . /т.1 а.с.32-34/

Так, 20.11.2017р. між ТОВ Ектовіс Групп (продавець) та МПП Сіма (покупець) укладено договір № 20/11, згідно умов якого продавець зобов`язується поставляти та передавати у власність покупця товар, а покупець - приймати товар та оплачувати продавцю його вартість в порядку та в строки, передбачені договором.

Згідно п.1.2. вищезазначеного договору асортимент, кількість, місце та строк поставки товару вказується в узгоджених сторонами рахунках та/або специфікаціях, які є невід`ємними частинами договору.

Відповідно до п.1.2. вищезазначеного договору поставка товарів здійснюється на умовах DDP згідно ІНКОТЕРМС 2000. Пунктом поставки товару за даним договором є склад покупця. Адреса складу: України, 74502, Херсонська область, смт. Велика Лепетиха, або іншими умовами погодженими сторонами. /т.1 а.с.146-149/

Відповідно до специфікацій: від 20.11.2017р. №01 ТОВ Ектовіс Групп зобов`язується поставити МПП Сіма труби сталеві, що були у використанні, 530Х9 мм ДСТУ 8732-78, сталь 09Г2 у кількості 117,05 т на суму 1346074,54 грн., в тому числі ПДВ 224345,76грн.; /т.1 а.с.150/

- від 20.11.2017р. №02 продавець зобов`язується поставити МПП Сіма труби сталеві, що були у використанні, 820Х8-10 мм ДСТУ 20295-85, сталь 09Г2 у кількості 100 т на суму 1350000 грн., в тому числі ПДВ 225000грн.; /т.1 а.с.152/

- від 20.11.2017р. №03, відповідно до якої продавець зобов`язується поставити покупцю труби сталеві, що були у використанні, 720Х8-10 мм ДСТУ 20295-85, сталь 09Г2 у кількості 60 т на суму 810000 грн., з яких ПДВ 135000 грн.; /т.1 а.с.153/

- від 21.11.2017р. №04 продавець зобов`язується поставити МПП Сіма труби сталеві, що були у використанні, 530Х9 мм ДСТУ 8732-78, сталь 09Г2 у кількості 170 т на суму 2056999,32 грн., в тому числі ПДВ 342833,22 грн.; /т.1 а.с.154/

- від 28.02.2018р. №05 ТОВ Ектовіс Групп зобов`язується поставити МПП Сіма труби сталеві, що були у використанні, 720 мм ДСТУ 8732-78 у кількості 320 т на суму 4687998,72 грн., з яких ПДВ 781333,12грн.; /т.1 а.с.155/

- від 04.05.2018р. №06 продавець зобов`язується поставити покупцю труби сталеві, що були у використанні: 1020 мм, ДСТУ 8732-78 у кількості 70 т на суму 1001000,28 грн., з яких ПДВ 166833,38 грн.; /т.1 а.с.15157/

- від 07.05.2018 р. №07 продавець зобов`язується поставити покупцю труби сталеві, що були у використанні: 420 мм, ДСТУ 20295-85 код УКТ ЗЕД 7305 у кількості 0,792 т на суму 9900 грн., 325 мм, ДСТУ 20295-85 код УКТ ЗЕД 7305 у кількості 1,288 т на суму 16100 грн., 273 мм, ДСТУ 20295-85 код УКТ ЗЕД 7305 у кількості 0,847т на суму 10587,50 грн. Загальна вартість товару 43905 грн., з яких ПДВ 7317,50грн.; /т.1 а.с.156/

ТОВ Ектовіс Групп виписано рахунки від 20.11.2017 р. № 20/11, № 20/11/1, № 20/11/2, від 21.11.2017 р. № 21/11, від 27.11.2017 р. № 27/11/1, від 04.12.2017 р. № 04/12, від 11.12.2017 р. № 11/12, від 28.02.2018 р. № 28/02/1, від 14.03.2018 р. № 14/03, від 19.03.2018 р. № 19/03/1, від 23.03.2018 р. № 23/03, від 26.03.2018 р. № 26/03/1, від 28.03.2018 р. № 28/03/1, від 29.03.2018 р. № 29/03/2, від 30.03.2018 р. № 30/03, від 03.04.2018 р. № 03/04, від 07.05.2018 р. № 07/05/1, від 08.05.2018 р. № 08/05, від 10.05.2018 р. № 10/05, від 14.05.2018 р. № 14/05. /т.1 а.с.158-159, 163-164, 167-168, 173-174, 178-179, 183-184, 187-188, 190-191, 194-195, 197-198, 201-202, 204-205, 208-209, 212-213, 215-216, 219-220, 225-226, 229-230, 232-233, 237-238/

Факт виконання умов вищезазначеного договору, а саме здійснення поставки та оплати товарів підтверджується наступними документами: накладними;/т.1 а.с.159, 164, 168, 174, 178, 184, 188, 191, 195, 198, 202, 205, 209, 213, 216, 220, 226, 230, 233, 238/;

- товарно-транспортними накладними; /т.1 а.с.160-162, 165-166, 169-172, 175-177, 180-182, 185-186, 189, 192-193, 196, 199-200, 203, 206-207, 210-211, 214, 217-218, 221-224, 227-228, 231, 239-236, 239/;

- податковими накладними; /т.2 а.с.8-25/;

- платіжними дорученнями. /т.2 а.с.26-48/

Відповідно до актів списання від 30.11.2017 № СпТ-000143, від 30.12.2017 р. №СпТ-000144, від 31.12.2017р. №СпТ-000142, від 31.01.2018р. №20, від 28.02.2018 р. №30, від 31.03.2018р. №29, від 30.04.2018р. №31, від 31.05.2018р. №32 придбані металеві труби використано для реконструкції зрошувальної системи.

Вказані обставини також підтверджуються актом прийому-здачі відремонтованих, реконструйованих та модернізованих об`єктів (зрошування) від 30.06.2018 р. /т.1 а.с.246-250; т.2 а.с.1-4/

Крім того, позивачем до суду надано сертифікати якості ТОВ Харцизький трубний завод , ТОВ Санкт-Петербузький трубний завод , ПАТ Інтертайп Новомосковський трубний завод , ВАТ Виксунський металургійний завод , ВАТ Челябенський трубний завод . /т.2 а.с.83-87/

Таким чином, договірні відносини між ТОВ Ектовіс Групп та МПП Сіма спрямовані на реальне настання наслідків, умовлених ним, виконаний сторонами в повному обсязі та відповідає положенням цивільного, господарського і податкового законодавства, що підтверджено належним чином оформленими первинними документами бухгалтерського та податкового обліку.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції стосовно належного підтвердження фактичного здійснення господарських операцій щодо отримання позивачем від ТОВ Ектовіс Групп товару, а також про добросовісність дій платника податку, яка полягає у відповідності вчинених ним дій господарській меті, а відтак висновки податкового органу про документування господарських операцій без фактичного їх здійснення на загальну суму ПДВ 1627360,56 грн. є безпідставними.

Відповідно до ч. 1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно ч.2 ст.77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Однак, суб`єктом владних повноважень не надано суду відповідних доказів на спростування доводів та вимог позивача.

Таким чином, судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції про протиправність та скасування оскаржуваних податкових повідомлень-рішень.

На підставі викладеного, оскільки судом першої інстанції при вирішенні справи правильно застосовано норми матеріального та процесуального права, рішення суду першої інстанції в порядку ст.316 КАС України підлягає залишенню без змін.

Судові витрати розподіляються відповідно до ст.139 КАС України та відстрочена апелянту, згідно з ст.133 КАС України, сплата судового збору до ухвалення судового рішення у справі за подачу апеляційної скарги підлягає стягненню з позивача.

Керуючись ст.ст.139, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі залишити без задоволення, а рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 12 серпня 2019 року залишити без змін.

Стягнути з Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі на користь Державної судової адміністрації на рахунок №:UA908999980313111256000026001, отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), код класифікації доходів бюджету: 22030106, судовий збір в розмірі 28815 (двадцять вісім тисяч вісімсот п`ятнадцять) грн.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня отримання судового рішення.

Головуючий суддя Крусян А.В. Судді Градовський Ю.М. Яковлєв О.В.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.02.2020
Оприлюднено26.02.2020
Номер документу87831078
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/1180/19

Постанова від 30.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 29.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 05.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 15.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 26.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 20.01.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 26.11.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 26.11.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 18.10.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 23.09.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні