Справа № 420/1584/20
УХВАЛА
26 лютого 2020 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Корой С.М., розглянувши матеріали адміністративного позову концерну «Веселка» до Одеської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення,-
В С Т А Н О В И В:
25.02.2020 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшов позов концерну Веселка до Одеської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення виконавчого комітету Одеської міської ради Про демонтаж тимчасових споруд від 30.01.2020 року №28 в частині п.2 розділу Приморського району Додатку 1 до рішення виконавчого комітету Одеської місткої ради №28 від 28.01.2020 року Перелік тимчасових споруд, що підлягають демонтажу , яким прийнято рішення щодо демонтажу тимчасової споруди, розміщеної за адресою: м.Одеса, вул. Торгова, 26.
26.02.2020 року (вх. №8806/20) від представника позивача до суду надійшло підтвердження, що концерн «Веселка» не подано іншого позову до цього самого відповідача з тим самим предметом та з тих самих підстав.
Відповідно до п.п.3,5,6 ч.1 ст.172 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; чи позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); чи немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Ознайомившись зі змістом адміністративного позову, суддя дійшов висновку, що він не відповідає вимогам ст.160, ст.161 КАС України.
Так, предметом позовну у даній справі є рішення виконавчого комітету Одеської міської ради Про демонтаж тимчасових споруд від 30.01.2020 року №28 в частині п.2 розділу Приморського району Додатку 1 до рішення виконавчого комітету Одеської місткої ради №28 від 28.01.2020 року Перелік тимчасових споруд, що підлягають демонтажу , яким прийнято рішення щодо демонтажу тимчасової споруди, розміщеної за адресою: м.Одеса, вул. Торгова, 26.
Тобто, позивач заявляє вимогу про скасування рішення саме рішення виконавчого комітету Одеської міської ради.
Суддя зазначає, що відповідно до п.1.1 Положення про виконавчий комітет Одеської міської ради у новій редакції, затвердженого рішенням Одеської міської ради № 4186-VII від 30.01.2019 року виконавчий комітет Одеської міської ради (далі - виконком) є виконавчим органом Одеської міської ради (далі - рада), який створюється радою на період її повноважень відповідно до Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , Статуту територіальної громади міста Одеси та Регламенту ради. Після закінчення повноважень ради виконком здійснює свої повноваження до формування його нового складу.
Згідно з п.1.3. Положення про виконавчий комітет Одеської міської ради у новій редакції, затвердженого рішенням Одеської міської ради № 4186-VII від 30.01.2019 року виконком є юридичною особою, має гербову печатку, бланки та штампи, має рахунки в органах Державної казначейської служби України та установах банків, набуває від свого імені майнові та особисті немайнові права, несе обов`язки, може бути позивачем і відповідачем в судах, зокрема звертатися до суду, якщо це необхідно для реалізації його повноважень і забезпечення виконання функцій місцевого самоврядування.
Таким чином, Одеська міська рада та виконавчий комітет Одеської міської ради є окремими юридичними особами та суб`єктами владних повноважень в розумінні приписів КАС України.
Суд зазначає, що відповідно до п.9 ч.1 ст.4 КАС України відповідач - суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.
Частиною 3 статті 46 КАС України визначено, що відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Згідно п.7 ч.1 ст. 4 КАС України суб`єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Згідно з приписами п.2 ч.5 ст.160 КАС України в позовній заяві зазначаються: повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.
Частиною 1 статті 55 КАС України визначено, що сторона, третя особа в адміністративній справі, а також особа, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи, може брати участь у судовому процесі особисто (самопредставництво) та (або) через представника.
Відповідно до ч.4 ст.55 КАС України држава, Автономна Республіка Крим, територіальна громада беруть участь у справі через відповідний орган державної влади, орган влади Автономної Республіки Крим, орган місцевого самоврядування відповідно до його компетенції, від імені якого діє його керівник, інша уповноважена особа відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування), або через представника.
Так, у якості відповідача по справі у позовній заяві позивач вказує Одеську міську раду з кодом ЄДРПОУ 26597691.
Згідно з п.4 ч.5 ст.160 КАС України в позовній заяві зазначаються зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів
В той же час, в порушення вимог п.4 ч.5 ст.160 КАС України у прохальній частині позовної заяви відсутні вимоги до Одеської міської ради, оскільки спірне рішення прийнято саме виконавчим комітетом Одеської міської ради (код за ЄДРПОУ 04056919).
При цьому процесуальний статус виконавчого комітету Одеської міської ради, рішення якого позивач просить суд визнати протиправним та скасувати, у позовній заяві не зазначено.
Таким чином позивачу необхідно уточнити суб`єктний склад сторін по справі та зміст позовних вимог з урахуванням вищевикладеного судом.
Разом з цим, суддя зазначає, що згідно п.5 та п.8 ч.5 ст.160 КАС України в позовній заяві зазначається:
- виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини;
- перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви.
Однак, позивачем не зазначено щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових доказів, копії яких додано до заяви.
Таким чином, позивачу необхідно надати до суду вказану інформацію.
Згідно ч. 1 ст.169 КАС суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Згідно ч.2 ст.169 КАС України, в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).
Виявлені недоліки повинні бути усунені, шляхом надання до суду уточненої позовної заяви (з копією для інших учасників справи) з урахуванням вищевикладеного судом (уточнення суб`єктного складу сторін по справі та змісту позовних вимог) та інформації щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових доказів, копії яких додано до заяви
Керуючись ст.ст.160, 161, 169 КАС України, суддя, -
У Х В А Л И В:
Адміністративний позов концерну «Веселка» до Одеської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення - залишити без руху.
Встановити позивачу 10-денний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання копії ухвали.
Копію цієї ухвали надіслати позивачу.
У разі невиконання вимог цієї ухвали позовна заява буде повернута заявнику.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя С.М. Корой
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2020 |
Оприлюднено | 28.02.2020 |
Номер документу | 87860094 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Корой С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні