Справа № 826/4887/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 лютого 2020 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Бжассо Н.В., суддів Балан Я.В., Іванова Е.А.,
за участі секретаря судового засідання Музики І.О.,
за участі сторін:
представника позивача Бєлічко Д.А. (за довіреністю),
представника відповідача: Тертицького В.О. (за ордером),
представника відповідача: Гогович В.А. (за довіреністю),
представника третьої особи: Клімко О.О. (за довіреністю),
представника третьої особи: Бондар В.В. (за довіреністю)
розглянув у відкритому судовому засіданні у м. Одеса за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Державної авіаційної служби України до Товариства з обмеженою відповідальністю ЮГСТРОЙ-СУ-1 , Обслуговуючого кооперативу Житлово-будівельний кооператив Вільямс , Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області, за участі третіх осіб без самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача, Комунальне підприємство Міжнародний аеропорт Одеса , Державне підприємство обслуговування повітряного руху України, про зобов`язання вчинити дії, визнання протиправною бездіяльності, визнання протиправними дій та скасування дозвільних документів
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної авіаційної служби України до Товариства з обмеженою відповідальністю ЮГСТРОЙ-СУ-1 , Обслуговуючого кооперативу Житлово-будівельний кооператив Вільямс , Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області, за участі третіх осіб без самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача, Комунальне підприємство Міжнародний аеропорт Одеса , Державне підприємство обслуговування повітряного руху України, за результатом розгляду якого, позивач просить суд:
Зобов`язати ТОВ ЮГСТРОЙ-СУ-1 виконати рішення Державіаслужби від 13 лютого 2018 року № 73.
Зобов`язати ОК Житлово-будівельний кооператив Вільямс виконати рішення Державіаслужби від 13 лютого 2018 року № 94.
Визнати протиправною бездіяльність Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області в частині непогодження визначення умов забудови, використання землі і споруд та здійснення будівництва за адресою: Одеська обл., Овідіопольський р-н., с. Мізікевича, масив 10, житловий масив Радужний , земельна ділянка № 27 з Державіаслужбою та зобов`язати вчинити дії щодо погодження вищезазначеного будівництва.
Визнати протиправними дії Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області щодо видачі дозвільних документів на початок виконання підготовчих робіт від 19.07.2016 № ОД 030162011214 та містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки с . Лиманка, ж/м Дружний . Масив 10 , ділянка № 26/2 та частини ділянки № 27 на території Таїровська селищна рада Овідіопольського району Одеської області від 19.12.2017 року № 20/01-14 та скасувати їх.
В обґрунтування адміністративного позову представник позивача зазначає, що 02.11.2017 року Державіаслужбою, відповідно до ст. 5 Повітряного кодексу України, положення № 520, пункту 7 Правил сертифікації цивільних аеродромів України, наказом № 833 Про проведення позапланових інспекційних перевірок створено комісію, якій було доручено у листопаді-грудні 2017 року провести позапланові інспекційні перевірки при аеродромних територій, зокрема КП Міжнародний аеропорт Одеса . 14-15 грудня 2017 року комісією, разом з відповідальними працівниками КП Міжнародний аеропорт Одеса та СБУ, здійснено позапланову інспекційну перевірку при аеродромної території аеродрому Одеса. На момент перевірки приаеродромної території аеродрому Одеса було виявлено, зокрема, об`єкт будівництва, що не погоджений з експлуатантом аеродрому та Державіаслужбою, за наступною адресою: Одеська обл., Овідіопольський р-н., с. Мізікевича, масив 10, житловий масив радужний , земельна ділянка № 27. Зазначений об`єкт будівництва знаходиться у радіусі 10 км від контрольної точки аеродрому Одеса. Департаментом ДАБІ в Одеській області, Овідіопольською районною державною адміністрацією було видано документи, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт та містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки по об`єкту будівництва за адресою: Одеська обл., с. Мізікевича, масив 10, житловий масив Радужний , земельна ділянка № 27 без дотримання вимог щодо використання приаеродромної території, що свідчить про очевидні ознаки протиправності таких рішень. Представник позивача зазначає про обов`язок Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області здійснювати визначення умов забудови, використання землі і споруд та здійснення діяльності, зазначеної в ч. 2 ст. 69 Повітряного кодексу України, на приаеродромній території за погодженням з експлуатантом аеродрому та уповноваженим органом з питань цивільної авіації. Враховуючи те, що оскаржувані рішення Департаменту ДАБІ в Одеській області та Овідіопольської районної державної адміністрації видані без погодження з експлуатантом аеродрому та уповноваженим органом з питань цивільної авіації, наявні очевидні ознаки бездіяльності щодо погодження будівництва за адресою: Одеська обл., с. Мізікевича, масив 10, Житловий масив Радужний , земельна ділянка № 27. На підставі акту позапланової інспекційної перевірки приаеродромної території аеродрому Одеса КП Міжнародний аеропорт Одеса від 15.12.2017 року, позивачем 13.02.2018 року винесені рішення № 73, № 94 про припинення будівництва з моменту винесення такого рішення за адресою: Одеська обл., Овідіопольський р-н., с. Мізікевича, масив 10, житловий масив Радужний , земельна ділянка № 27, що здійснюється ТОВ ЮГСТРОЙ-СУ-1 та ОК Житлово-будівельний кооператив Вільямс відповідно.
Ухвалою суду від 20.08.2018 року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 20.09.2018 року.
11.09.2018 року від представника відповідача, ОК Житлово-будівельний кооператив Вільямс , надійшов відзив на адміністративний позов, з огляду на який кооператив у встановленому законодавством порядку забезпечує будівництво об`єкту на частині земельної ділянки в„– 27 за адресою : Одеська обл ., Овідіопольський р - н ., с. Лиманка (раніше с. Мізікевича), масив 10, житловий масив Дружний , яка знаходиться в користуванні кооперативу на праві оренди. Відповідач не здійснює будь-яких будівельних робіт за адресою: Одеська обл., Овідіопольський р-н., с. Мізікевича, масив 10, житловий масив Радужний , земельна ділянка № 27 та не має жодного відношення до вказаного об`єкту будівництва. Представник відповідача зазначає, що житловий масив Радужний та житловий масив Дружний територіально, навіть, не межують один з одним, оскільки це два зовсім різних житлових масивів села Лиманка.
Ухвалою суду від 10.10.2018 року зупинено провадження у справі № 826/4887/18 до набрання законної сили судовим рішенням Великої Палати Верховного Суду у справі № 810/3046/17.
14.06.2019 року від представника відповідача, ОК Житлово-будівельний кооператив Вільямс , надійшли додаткові пояснення по справі.
Ухвалою суду від 18.07.2019 року, яка занесена до протоколу підготовчого засідання, суд поновив провадження у справі та залучив до участі у справі третіх осіб без самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача, Комунальне підприємство Міжнародний аеропорт Одеса , Державне підприємство обслуговування повітряного руху України.
08.08.2019 року від представника відповідача, ТОВ ЮГСТРОЙ-СУ-1 , надійшли пояснення по справі, з огляду на які товариство заперечує проти позову та наголошує на тому, що позовні вимоги до товариства є необґрунтованими та безпідставними. Представник відповідача зазначає, що ТОВ ЮГСТРОЙ-СУ-1 не має ніякого відношення до об`єкта будівництва за адресою: Одеська обл., Овідіопольський р-н., с. Мізікевича, масив 10, житловий масив Радужний , земельна ділянка № 27, який було виявлено позивачем під час перевірки. Також, представник позивача зазначає, що відповідач перевищив свої повноваження в чати сні проведення перевірки ТОВ ЮГСТРОЙ-СУ-1 , оскільки здійснив позаплановий захід відносно юридичної особи, яка не є суб`єктом авіаційної діяльності.
Ухвалою суду від 19.09.2019 року суд відмовив у задоволенні клопотання представника відповідача про залишення адміністративного позову без розгляду.
Ухвалою суду від 19.09.2019 року призначено проводити розгляд справи колегією у складі трьох суддів спочатку.
21.10.2019 року від представника відповідача, Департаменту ДАБІ в Одеській області, надійшов відзив на адміністративний позов, з огляду на який Департамент ДАБІ в Одеській області заперечує проти задоволення позову в частині визнання протиправними дій щодо реєстрації декларації з будівництва житлового комплексу з приміщеннями господарського призначення за адресою: Одеська обл., Овідіопольський р-н., с. Мізікевича, масив 10, Житловий масив Дружний , земельна ділянка № 27 за замовленням ОК Житлово-будівельний кооператив Вільямс , оскілки нормами чинного законодавства передбачено обов`язок Департаменту ДАБІ в Одеській області зареєструвати декларацію про початок виконання підготовчих робіт. Департамент не мав підстав для повернення поданої ОК Житлово-будівельний кооператив Вільямс декларації про початок виконання підготовчих робі, оскільки вона була заповнена належним чином. Також, представник відповідача наголошує, що відповідальність за повноту та достовірність даних, що наведені у декларації, лежить на замовнику будівництва.
Ухвалою суду від 15.11.2019 року суд частково задовольнив клопотання представника позивача про витребування доказів та зупинив провадження у справі до 24.12.2019 року.
29.01.2020 року від представника відповідача, ОК Житлово-будівельний кооператив Вільямс , надійшли додаткові пояснення по справі.
Ухвалою суду від 29.01.2020 року, яка занесена до протоколу підготовчого засідання, суд поновив провадження у справі та закрив підготовче провадження у справі, призначивши справу до судового розгляду по суті на 26.02.2020 року.
Під час судового розгляду справи представник позивача позовні вимоги підтримала та просила задовольнити.
Представники відповідачів, Товариства з обмеженою відповідальністю ЮГСТРОЙ-СУ-1 , Обслуговуючого кооперативу Житлово-будівельний кооператив Вільямс , під час судового розгляду справи заперечували проти задоволення позовних вимог Державної авіаційної служби України з підстав, викладених у відзиві.
Представники третіх осіб зазначили, що вважають позовні вимоги такими, що належать до задоволення та підтримають позицію позивача.
Представник третьої особи, Комунального підприємства Міжнародний аеропорт Одеса додатково суду пояснив, що в 2014 року на адресу Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області, у тому числі, було направлено листа згідно з яким повідомлено відповідача про те, що розмір приаеродромної території КП Міжнародний аеропорт Одеса включає місцевість радіусом 50 км від контрольної точки аеродрому тому просили погоджувати умови розташування та будівництва об`єктів на приаеродромній території, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів повітряних суден і роботу радіотехнічних засобів цивільної авіації з Державіаслужбою України, Міноборони України, Украерорухом, Одеським районним диспетчерським центром та КП Міжнародний аеропорт Одеса .
Відповідачі, Департамент Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, Овідіопольська районна державна адміністрація Одеської області, у судове засідання не з`явилися, належним чином та своєчасно повідомлялися про дату, час і місце судового розгляду, про причини неявки суд не повідомили.
Суд вислухав думку представників сторін, розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінив надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності та робить наступні висновки.
Згідно з наказом №833 від 02.11.2017 року Про проведення позапланових інспекційних перевірок , який прийнято відповідно до ст.5 Повітряного кодексу України, Положення про Державну авіаційну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №520 від 08.10.2014 р., п. 7 Правил сертифікації цивільних аеродромів України, затверджених наказом Державної служби України з нагляду за забезпеченням безпеки авіації №796 від 25.10.2005 р., Державіаслужбою у період 14-15 грудня 2017 року проведено позапланову інспекційну перевірку приаеродромної території аеродрому Одеса КП Міжнародний аеропорт Одеса (м. Одеса) з метою виявлення порушень вимог щодо погодження будівництва об`єктів на приаеродромній території із залученням відповідальних представників КП Міжнародний аеропорт Одеса та співробітників Служби безпеки України.
За результатом вказаної перевірки складено акт від 15.12.2017 року, який 21.12.2017 року затверджений в.о. першого заступника Голови Державіаслужби.
Згідно з висновками акту позапланової інспекційної перевірки приаеродромної території аеродрому Одеса КП Міжнародний аеропорт Одеса , на момент перевірки вказаної території були виявлені об`єкти будівництва, що не погоджені з експлуатантом аеродрому та Державіаслужбою, у тому числі: ЖК Таировские сады , Одеська обл., Овідіопольський р-н., с. Мізікевича, масив 10, житловий масив Радужний , земельна ділянка № 27, замовник будівництва - ОК Житлово-будівельний кооператив Вільямс , генеральний підрядник - ТОВ ЮГСТРОЙ-СУ-1 .
На підставі вищезазначеного акту Державіаслужбою винесено рішення № 73 від 13.02.2018 року про припинення будівництва (діяльності, передбаченої частиною другою статті 69 ПК України) на приаеродромній території, яким зобов`язано ТОВ ЮГСТРОЙ-СУ-1 припинити будівництво за адресою: Одеська обл., Овідіопольський р-н., с. Мізікевича, масив 10, Житловий масив Радужний , земельна ділянка № 27 з моменту винесення даного рішення. Вказано керівнику або уповноваженій особі вищезазначеної юридичної особи звернутися в десятиденний термін до Державіаслужби для погодження будівництва за вказаною адресою відповідно до Порядку погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації, затвердженого наказом Мінінфраструктури України №721 від 30.11.2012 р. Також, зазначено, що у разі невжиття відповідних заходів, Державіаслужба у встановленому законом порядку вживатиме заходів для припинення будівництва та знесення самочинно збудованого об`єкта з компенсацією витрат, пов`язаних з таким знесенням, приведення ділянки у первинний стан.
Також, на підставі висновків акту перевірки від 15.12.2017 року, затвердженого 21.12.2017 року, прийнято рішення № 94 про припинення будівництва (діяльності, передбаченої частиною другою статті 69 ПК України) на приаеродромній території, яким зобов`язано ОК Житлово-будівельний кооператив Вільямс припинити будівництво за адресою: Одеська обл., Овідіопольський р-н., с. Мізікевича, масив 10, Житловий масив Радужний , земельна ділянка № 27 з моменту винесення даного рішення. Вказано керівнику або уповноваженій особі вищезазначеної юридичної особи звернутися в десятиденний термін до Державіаслужби для погодження будівництва за вказаною адресою відповідно до Порядку погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації, затвердженого наказом Мінінфраструктури України №721 від 30.11.2012р. Також, зазначено, що у разі невжиття відповідних заходів, Державіаслужба у встановленому законом порядку вживатиме заходів для припинення будівництва та знесення самочинно збудованого об`єкта з компенсацією витрат, пов`язаних з таким знесенням, приведення ділянки у первинний стан.
Відповідно до п. 1 Положення про Державну авіаційну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №520 від 08.10.2014 року (далі - Положення №520), Державіаслужба є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері цивільної авіації та використання повітряного простору України та є уповноваженим органом з питань цивільної авіації. До основних завдань Державіаслужби належить, зокрема погодження місця розташування, висоти об`єктів на приаеродромних територіях з урахуванням умов впливу авіаційного шуму і емісій авіаційних двигунів та об`єктів, які можуть вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних засобів цивільної авіації.
Згідно з абз.1 п.3 Положення №520, основними завданнями Державіаслужби є: 1) реалізація державної політики у сфері цивільної авіації та використання повітряного простору України; 2) внесення пропозицій Міністрові інфраструктури щодо забезпечення формування державної політики у сфері цивільної авіації та використання повітряного простору України; 3) організація використання повітряного простору України; 4) здійснення державного контролю та нагляду за безпекою цивільної авіації, нагляду за забезпеченням аеронавігаційного обслуговування.
Відповідно до пп. 9, 40 п. 4 Положення №520 Державіаслужба відповідно до покладених на неї завдань здійснює нагляд та контроль за дотриманням суб`єктами авіаційної діяльності вимог законодавства, авіаційних правил України, зокрема шляхом проведення планових і позапланових перевірок, аудитів та інспектувань, а також ситуаційних експериментів, випробувань, оглядів, спостережень; організовує та контролює у межах повноважень, передбачених законом, суб`єктів авіаційної діяльності та експлуатантів аеропортів щодо дотримання авіаційних правил України в частині забезпечення екологічної безпеки цивільної авіації.
З огляду на приписи пунктів 3,4 Положення № 520, контрольні та наглядові функції Державіаслужби обмежуються чітко визначеними об`єктами та суб`єктами. Так, об`єктом компетенції позивача є відносини у сфері цивільної авіації та використання повітряного простору України, які покриваються заходами державного контролю та нагляду за безпекою цивільної авіації, нагляду за забезпеченням аеронавігаційного обслуговування, а також засобами реагування на виявлені порушення.
Суб`єктами контролю визначено юридичних та фізичних осіб, які здійснюють авіаційну діяльність та експлуатанти аеродромів.
Повітряний кодекс України (далі - ПК України) встановлює правові основи діяльності в галузі авіації. Державне регулювання діяльності в галузі авіації та використання повітряного простору України спрямоване на гарантування безпеки авіації, забезпечення інтересів держави, національної безпеки та потреб суспільства і економіки у повітряних перевезеннях та авіаційних роботах.
Відповідно до ч.1 ст. 69 ПК України, будівлі і природні об`єкти, розташовані на приаеродромній території, не повинні становити загрози для польотів повітряних суден.
Згідно ч. 2 ст. 69 ПК України, на приаеродромній території запроваджується особливий порядок здійснення діяльності, яка може вплинути на безпеку авіації та створити перешкоди для роботи наземних засобів зв`язку, навігації та спостереження. До такої діяльності належать: 1) будівництво, вибухові роботи; 2) діяльність, що сприяє скупченню птахів; 3) установлення радіовипромінювальних пристроїв; 4) роботи, пов`язані з використанням лазерних пристроїв, що можуть випромінювати у повітряний простір; 5) роботи, пов`язані із запуском ракет, метеорологічних радіозондів та куль-пілотів; 6) діяльність, пов`язана з польотами літальних апаратів, з викидами диму та газів, що можуть погіршувати видимість у районі аеродрому; 7) будівництво високовольтних повітряних ліній, висадка та вирощування дерев або зелених насаджень.
Приписами ч. 3 ст. 69 ПК України передбачено, що визначення умов забудови, використання землі і споруд та здійснення діяльності, зазначеної в частині другій цієї статті, на приаеродромній території здійснюється органами місцевого самоврядування згідно із законом за погодженням з експлуатантом аеродрому та уповноваженим органом з питань цивільної авіації.
Згідно з статтею 1 ПК України, приаеродромна територія - це обмежена регламентованими розмірами місцевість навколо зареєстрованого згідно із встановленим порядком аеродрому (вертодрому) або постійного злітно-посадкового майданчика, до якої встановлені спеціальні вимоги щодо розташування різних об`єктів, а їх висота контролюється з урахуванням умов безпеки маневрування, зльоту та заходу на посадку повітряних суден;
експлуатант аеродрому - юридична особа, що здійснює експлуатацію аеродрому;
сертифікат - це документ (сертифікат, схвалення, схвальний лист тощо), який видається за результатами сертифікації і засвідчує відповідність суб`єкта або об`єкта авіаційної діяльності вимогам авіаційних правил України.
сертифікація (схвалення) - процедура підтвердження відповідності суб`єкта або об`єкта авіаційної діяльності встановленим вимогам законодавства, у тому числі авіаційним правилам України, та видача відповідного сертифіката.
Наказом Міністерства інфраструктури України №721 від 30.11.2012 року затверджено Порядок погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації (далі - Порядок №721), який встановлює порядок розгляду та надання Державіаслужбою України погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації відповідно до ПК України.
Відповідно до п. 1.2 Порядку №721, дія цього Порядку поширюється на підприємства, установи та організації незалежно від форм власності, які займаються будівництвом об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації, провайдерів аеронавігаційного обслуговування та експлуатантів аеродромів (вертодромів).
Приписами п. п. 3.4, 3.5 Порядку №721 передбачено, що Державіаслужба України розглядає матеріали, проводить оцінку розміщення об`єктів, що проектуються з урахуванням Висновку експлуатанта, Висновку провайдера, та надає висновок щодо погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації (додаток 4 до цього Порядку), або готує обґрунтовану відмову у наданні погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації (додаток 5 до цього Порядку).
У разі невиконання вимог першої та/або другої групи критеріїв та нормативно-правових актів з питань аеронавігації Державіаслужбою України може бути скликана спеціальна комісія із залученням вчених і фахівців підприємств, установ та організацій (за їх згодою) для проведення додаткових досліджень. Рішення щодо погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації, або відмова у наданні погодження приймається більшістю голосів членів зазначеної спеціальної комісії, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови спеціальної комісії, який голосує останнім.
Згідно ч.10 ст. 69 ПК України, органи виконавчої влади, юридичні та фізичні особи незалежно від форми власності, які допустили порушення порядку діяльності, зазначеної в частині другій цієї статті, містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки, зобов`язані згідно з рішенням уповноваженого органу з питань цивільної авіації припинити будівництво чи діяльність, зазначену в частині другій цієї статті, до вирішення питання щодо можливості та умов подальшого будівництва відповідно до законодавства.
Суд зазначає, що згідно з сертифікатом № АП 15-01 від 01.08.2016 року, Аеродром Одеса відповідає вимогам законодавства України про цивільну авіацію і придатний до експлуатації повітряних суден, що є в додатку до цього сертифіката.
Згідно з додатком до сертифікату, власником та експлуатантом аеродрому є Комунальне підприємство Міжнародний аеропорт Одеса , клас аеродрому В (4С).
Таким чином, з огляду на наведені положення законодавства, Державіаслужба є уповноваженим органом з питань цивільної авіації, до повноважень якого належить погодження місця розташування, висоти об`єктів на приаеродромних територіях з урахуванням умов впливу авіаційного шуму і емісій авіаційних двигунів та об`єктів, які можуть вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних засобів цивільної авіації. За рішенням Державіаслужби органи виконавчої влади, юридичні та фізичні особи незалежно від форми власності, які допустили порушення особливого порядку будівництва на приаеродромній території, містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки, зобов`язані припинити будівництво до вирішення питання щодо можливості та умов подальшого будівництва відповідно до законодавства.
Згідно до п.п. 1, 2 ч. 1 ст. 79 ПК України, до повноважень місцевих органів виконавчої влади належать: здійснення відповідно до законодавства контролю за належною експлуатацією та організацією обслуговування пасажирів в аеропортах підприємствами житлово-комунального господарства, торгівлі та громадського харчування, побутового обслуговування, зв`язку; дотримання вимог щодо використання приаеродромної території.
Відповідно до ст.72 Земельного кодексу України, до земель авіаційного транспорту належать землі під службовими об`єктами, що забезпечують роботу авіаційного транспорту.
На приаеродромній території відповідно до закону запроваджується особливий режим використання земель.
Згідно п.п. 146, 147 Положення про використання повітряного простору України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №401 від 29.03.2002 р. (чинного на час виникнення спірних правовідносин), умови розташування, будівництва, реконструкції та маркування об`єктів, що можуть створити загрозу безпеці повітряного руху, погоджуються з Міноборони, Державіаслужбою, Украерорухом та РДЦ. Розташування та будівництво об`єктів, дійсна висота яких перевищує 50 метрів, погоджуються з Міноборони, Державіаслужбою, Украерорухом.
В Державіаслужбі підлягає погодженню вибір майданчиків для проектування, будівництва, розширення, реконструкції і технічного переобладнання, зокрема, об`єктів у межах смуг повітряних підходів до аеродромів, а також поза межами цих смуг у радіусі 10 кілометрів від контрольної точки аеродрому (КТА).
Згідно п.п. 56, 60 Положення про використання повітряного простору України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №954 від 06.12.2017 року (чинного станом на теперішній час), місце розташування і висота об`єктів на приаеродромній території та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації, погоджуються з керівником експлуатанта аеродрому, Державіаслужбою або Міноборони (відповідно до компетенції).
Державіаслужба та Міноборони здійснюють погодження будівництва (реконструкції) об`єктів, зазначених в абзаці першому цього пункту, з метою забезпечення вільного від перешкод повітряного простору для безпечного маневрування повітряних суден.
Підприємства, установи та організації, заінтересовані в розміщенні об`єктів на приаеродромній території, повинні погоджувати таке розміщення з експлуатантом аеродрому, відповідними державними органами, органами місцевого самоврядування та дотримуватися умов погодження будівництва.
Суд встановив, що за результатами проведеної 14-15 грудня 2017 року перевірки, посадові особи Державіаслужби виявили на приаеродромній території аеродрому Одеса об`єкт будівництва, що не погоджений з експлуатантом аеродрому та Державіаслужбою, а саме: ЖК Таировские сады , Одеська обл., Овідіопольський р-н., с. Мізікевича, масив 10, житловий масив Радужний , земельна ділянка № 27.
Посадовими особами Державіаслужби встановлено, що замовником будівництва є ОК Житлово-будівельний кооператив Вільямс , а генеральним підрядником - ТОВ ЮГСТРОЙ-СУ-1 .
Саме по відношенню до вказаних суб`єктів Державіаслужба прийняла рішення № 73 та № 94 про припинення будівництва на при аеродромній території.
Разом з тим, суд встановив, що 19.12.2017 року Управління містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області видало ОК Житлово-будівельний кооператив Вільямс містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки с. Лиманка, ж/м Дружний , масив 10, діл. 26/2 та частини ділянки 27 на території Таїровської селищної ради Овідіополського району Одеської області за № 20/01-14.
Згідно з декларацією про початок виконання підготовчих робіт № ОД 030162011214 від 19.07.2016 року, замовником якої є ОК Житлово-будівельний кооператив Вільямс , будівництво за замовленням відповідача здійснюється за адресою: Одеська обл., Овідіопольський р-н., с. Мізікевича, масив 10, житловий масив Дружний , земельна ділянка № 27.
Згідно з листом Таїровської селищної ради Овідіопольского району Одеської області № 1675 від 13.12.2019 року на території с. Лиманка (до перейменування Мізікевича), розташовані житловий масив Дружний та житловий масив Ульянівка . Масив Радужний є складовою частиною житлового масиву Ульянівка .
Рішенням Одеської обласної ради від 12.08.2004 року № 470-ІУ затверджено межі села Мізікевича Овідіопольського району. Згідно з додатком № 1 до вказаного рішення, село Мізікевича складається з окремих житлових масивів, а саме: Ульянівка, Червоний хутір, Совіньон, Чорноморка, Чорноморка-2, Дружний.
Суд встановив, що житловий масив Ульянівка , в якій входить масив Радужній , та житловий масив Дружний між собою навіть не межують.
Тобто, суд встановив, що ОК Житлово-будівельний кооператив Вільямс , ТОВ ЮГСТРОЙ-СУ-1 не здійснюють будівництво за адресою: Одеська обл., Овідіопольський р-н., с. Мізікевича, масив 10, житловий масив Радужний , земельна ділянка № 27.
Об`єкт будівництва, замовником якого є ОК Житлово-будівельний кооператив Вільямс , підрядником - ТОВ ЮГСТРОЙ-СУ-1 знаходиться на земельній ділянці с. Лиманка, ж/м Дружний , масив 10, діл. 26/2 та частини ділянки 27 на території Таїровської селищної ради Овідіополського району Одеської області.
Таким чином, суд робить висновок, що вимоги позивача про зобов`язання ТОВ ЮГСТРОЙ-СУ-1 виконати рішення Державіаслужби від 13 лютого 2018 року № 73 та зобов`язання ОК Житлово-будівельний кооператив Вільямс виконати рішення Державіаслужби від 13 лютого 2018 року № 94 про припинення будівництва за адресою: Одеська обл., Овідіопольський р-н., с. Мізікевича, масив 10, житловий масив Радужний , земельна ділянка № 27 до задоволення не належать, оскільки за наведеною у рішеннях адресою відповідачі не здійснюють будівництво та не мають відношення до об`єкту будівництва в межах масиву Радужний , що входить до складу житлового масиву Ульянівка .
Щодо вимоги позивача про визнання протиправною бездіяльності Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області в частині непогодження визначення умов забудови, використання землі і споруд та здійснення будівництва за адресою: Одеська обл., Овідіопольський р-н., с. Мізікевича, масив 10, житловий масив Радужний , земельна ділянка № 27 з Державіаслужбою та зобов`язання вчинити дії щодо погодження вищезазначеного будівництва, суд зазначає наступне.
Матеріали справи взагалі не містять жодних дозвільних документів та вихідних даних щодо здійснення будівництва за адресою: Одеська обл., Овідіопольський р-н., с. Мізікевича, масив 10, житловий масив Радужний , земельна ділянка № 27.
Державіаслужбою не встановлено, який об`єкт будується за вказаною адресою, ким він будується і чи будується взагалі.
З огляду на лист Департаменту ДАБІ в Одеській області № 1015-05/1-10/15 від 05.12.2019 року, відповідно до даних Реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повергнення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, ведення якого розпочато з 20.05.2011 року, наявна інформація щодо декларації про початок виконання підготовчих робіт у листопаді 2013 року № ОД030133310022 за адресою: Одеська обл., Овідіопольський р-н., масив 10, житловий масив Радужний , зем. діл. 26,27,30.
Таким чином, суд робить висновок про відмову у задоволенні вимоги позивача про визнання протиправною бездіяльності Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області в частині непогодження визначення умов забудови, використання землі і споруд та здійснення будівництва за адресою: Одеська обл. , Овідіопольський р- н ., с. Мізікевича , масив 10, житловий масив Радужний , земельна ділянка № 27 з Державіаслужбою та зобов`язання вчинити дії щодо погодження вищезазначеного будівництва, оскільки в рамках перевірки 14-15 грудня 2017 року позивач взагалі не досліджував документи, на підставі яких здійснюється будівництво за вказаною адресою, не встановив суб`єкта, який здійснює будівництво та не проводив по відношенню до вказаного суб`єкта перевірку.
Щодо вимоги позивача про визнання протиправними дій Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області щодо видачі дозвільних документів на початок виконання підготовчих робіт від 19.07.2016 № ОД 030162011214 та скасування їх, суд зазначає наступне.
19.07.2016 року Департаментом ДАБІ в Одеській області зареєстровано декларацію про початок виконання підготовчих робіт № ОД 030162011214 житлового комплексу з приміщеннями господарського призначення за адресою Одеська обл., Овідіопольський р-н., с. Мізікевича, масив 10, житловий масив Дружний , земельна ділянка № 27 , замовником якої є ОК Житлово-будівельний кооператив Вільямс , підрядником - ТОВ ЮГСТРОЙ-СУ-1 .
Згідно з ч. ч. 1, 2, 8 ст. 36 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності (в редакції, чинній станом на час реєстрації декларації про початок виконання підготовчих робіт), право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням або зареєстрованою декларацією про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах, що належать до I-III категорій складності, підключення об`єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт.
Реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт проводить орган державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом п`яти робочих днів з дня надходження декларації.
Виконувати будівельні роботи, підключати об`єкт будівництва до інженерних мереж та споруд без реєстрації зазначеної декларації забороняється.
За наявності зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт отримання замовником та генеральним підрядником чи підрядником (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) інших документів дозвільного характеру для виконання будівельних робіт та видалення зелених насаджень у межах будівельного майданчика не вимагається.
Декларацію про початок виконання будівельних робіт може бути скасовано органом державного архітектурно-будівельного контролю у разі: 1) подання замовником заяви про скасування декларації про початок виконання будівельних робіт; 2) отримання відомостей про припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем (замовником), смерті фізичної особи - замовника або визнання її безвісно відсутньою; 3) встановлення під час перевірки порушень вимог містобудівної документації, містобудівних умов та обмежень, невідповідності об`єкта будівництва проектній документації на будівництво такого об`єкта та вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил, порушень містобудівного законодавства у разі невиконання вимог приписів посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю.
Замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації про початок виконання будівельних робіт, та виконання будівельних робіт без зареєстрованої декларації.
Згідно з п. 2 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 466 року (далі - Порядок № 466) (в редакції чинній станом на час реєстрації декларації про початок виконання підготовчих робіт), реєстрація - внесення даних до єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів (далі - реєстр).
Згідно з п. 4 Порядку № 466, підготовчі роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію та: подання повідомлення про початок виконання підготовчих робіт до органу державного архітектурно-будівельного контролю, крім винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень; реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання підготовчих робіт у разі винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень.
Відповідно до п. 5 Порядку № 466, будівельні роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію та: подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, які не потребують реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт або отримання дозволу на виконання будівельних робіт, відповідно до переліку об`єктів, будівництво яких здійснюється після надіслання повідомлення про початок виконання будівельних робіт; реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об`єктів I-III категорії складності; видачі замовнику дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів IV і V категорії складності.
Приписами п. 6 Порядку № 466 передбачено, що документи, що надають право на виконання підготовчих робіт, діють до моменту отримання права на виконання будівельних робіт. Документи, що надають право на виконання будівельних робіт, є чинними до завершення будівництва.
Суд встановив, що у серпні 2018 року ДАБІ України надано дозвіл № ІУ 1131182190949 на будівництво багатоквартирного житлового комплексу з приміщеннями суспільного призначення з будівництвом по чергам за адресою: с. Лиманка, ж/м Дружний , масив 10 , діл. 26/2 та частини ділянки 27 на території Таїровської селищної ради Овідіополського району Одеської області, замовником якого є ОК Житлово-будівельний кооператив Вільямс , підрядником - ТОВ ЮГСТРОЙ-СУ-1 .
Тобто, станом на теперішній час декларація про початок виконання підготовчих робіт від 19.07.2016 року № ОД 030162011214, яка є актом індивідуальної дії, вичерпала свою дію з виданням замовнику будівництва дозволу на виконання будівельних робіт,у зв`язку із чим вимога про її скасування до задоволення не належить.
Крім цього, суд зазначає, що реєструючи декларацію про початок підготовчих робіт, Департамент ДАБІ в Одеській області не видавав дозвільних документів, яким про це зазначає позивач, а лише засвідчив факт початку виконання підготовчих робіт на майданчику будівництва шляхом вчинення дій з реєстрації поданої замовником декларації.
Щодо вимоги позивача про визнання протиправними дій Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області щодо видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки с. Лиманка, ж/м Дружний . Масив 10 , ділянка № 26/2 та частини ділянки № 27 на території Таїровська селищна рада Овідіопольського району Одеської області від 19.12.2017 року № 20/01-14 та скасування їх, суд зазначає наступне.
Відповідно до ст.1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (в редакції, чинній станом на час видачі містобудівних умов та обмежень № 20/01-14 від 19.12.2017 року), містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.
Згідно ч.1 ст. 2 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , планування і забудова територій - діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб, яка передбачає, зокрема: прогнозування розвитку територій; забезпечення раціонального розселення і визначення напрямів сталого розвитку територій; обґрунтування розподілу земель за цільовим призначенням; взаємоузгодження державних, громадських та приватних інтересів під час планування і забудови територій; визначення і раціональне взаємне розташування зон житлової та громадської забудови, виробничих, рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих, історико-культурних та інших зон і об`єктів.
Приписами ч. ч. 1-6, 8 ст.29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності передбачено, основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування.
Фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва.
Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника, до якої додаються: 1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію; 2) копія документа, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації); 3) викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; 4) витяг із Державного земельного кадастру.
Для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовник також додає містобудівний розрахунок, що визначає інвестиційні наміри замовника, який складається у довільній формі з доступною та стислою інформацією про основні параметри об`єкта будівництва.
Цей перелік документів для надання містобудівних умов та обмежень є вичерпним.
Підставами для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень є: 1) неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень; 2) виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці; 3) невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Відмова у наданні містобудівних умов та обмежень здійснюється шляхом направлення листа з обґрунтуванням підстав такої відмови відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури у строк, що не перевищує встановлений строк їх надання.
Містобудівні умови та обмеження містять: 1) назву об`єкта будівництва, що повинна відображати вид будівництва та місце розташування об`єкта; 2) інформацію про замовника; 3) відповідність на дату надання містобудівних умов та обмежень цільового та функціонального призначення земельної ділянки містобудівній документації на місцевому рівні; 4) гранично допустиму висотність будинків, будівель та споруд у метрах; 5) максимально допустимий відсоток забудови земельної ділянки; 6) максимально допустиму щільність населення в межах житлової забудови відповідної житлової одиниці (кварталу, мікрорайону); 7) мінімально допустимі відстані від об`єкта, що проектується, до червоних ліній, ліній регулювання забудови, існуючих будинків та споруд; 8) планувальні обмеження (охоронні зони пам`яток культурної спадщини, межі історичних ареалів, зони регулювання забудови, зони охоронюваного ландшафту, зони охорони археологічного культурного шару, в межах яких діє спеціальний режим їх використання, охоронні зони об`єктів природно-заповідного фонду, прибережні захисні смуги, зони санітарної охорони); 9) охоронні зони об`єктів транспорту, зв`язку, інженерних комунікацій, відстані від об`єкта, що проектується, до існуючих інженерних мереж.
Перелік зазначених умов є вичерпним.
Надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову в їх наданні здійснюється відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом 10 робочих днів з дня реєстрації заяви, затверджується наказом такого органу.
Містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об`єкта незалежно від зміни замовника.
Внесення змін до містобудівних умов та обмежень може здійснювати орган, що їх надав, за заявою замовника, на виконання приписів головних інспекторів будівельного нагляду центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, або за рішенням суду.
Скасування містобудівних умов та обмежень здійснюється: 1) за заявою замовника; 2) головними інспекторами будівельного нагляду в порядку здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду у разі невідповідності містобудівних умов та обмежень містобудівному законодавству, містобудівній документації на місцевому рівні, будівельним нормам, стандартам і правилам; 3) за рішенням суду.
У разі скасування в порядку здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду або за рішенням суду містобудівних умов та обмежень посадові особи відповідного уповноваженого органу містобудування та архітектури несуть відповідальність згідно із законом.
Процедуру надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст визначено Порядком надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 109 від 07.07.2011р. (далі - Порядок № 109, у редакції, чинній на момент видачі оскаржуваних містобудівних умов та обмежень).
Пунктом 2.1 Порядку № 109, визначено, що містобудівні умови та обмеження є основною складовою вихідних даних. Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом семи робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви разом із документами, передбаченими пунктом 2.2 цього розділу, у порядку, встановленому Законом України Про регулювання містобудівної діяльності .
Згідно з п. 2.2 Порядку № 109, для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовником додаються: засвідчена в установленому порядку копія документа про право власності (користування) земельною ділянкою; ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки (у довільній формі); викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; кадастрова довідка з містобудівного кадастру (у разі наявності); черговий кадастровий план (витяг із земельного кадастру - за умови відсутності містобудівного кадастру); фотофіксація земельної ділянки (з оточенням); містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками запланованого об`єкта будівництва.
Відповідно до п. 2.4 Порядку № 109, розгляд заяви, надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх видачі здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури у порядку, встановленому Законом України Про регулювання містобудівної діяльності . Підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.
Згідно до п. 3.1-3.2, 3.4 Наказу від 07.07.2011 №109 Про затвердження Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 липня 2011 р. за N 912/19650, Містобудівні умови та обмеження складаються з текстової та графічної частин. Текстова частина містобудівних умов та обмежень містить розділи "Загальні дані" та "Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки". Розділ "Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки" містить серед іншого: гранично допустиму висоту будівель; планувальні обмеження (зони охорони пам`яток культурної спадщини, зони охоронюваного ландшафту, межі історичних ареалів, прибережні захисні смуги, санітарно-захисні та інші охоронювані зони).
Таким чином, планувальні обмеження є складовою частиною містобудівних умов та обмежень, і без врахування всіх передбачених законодавством планувальних обмежень, містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки не можуть вважатися такими, що відповідають вимогам законодавства.
Суд встановив, що у виданих відповідачем 19.12.2017 року містобудівних умовах та обмеженнях забудови земельної ділянки с. Лиманка, ж/м Дружний , масив 10, діл. 26/2 та частини ділянки 27, на території Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області № 20/01-14, відсутні планувальні обмеження щодо висотності та необхідності погодження місця розташування об`єкта на приаеродромній території з експлуатантом аеродрому та Державною авіаційною службою України відповідно до ст.69 ПК.
Разом з тим, експлуатант аеродрому КП Міжнародний аеропорт Одеса направив 13.02.2014 року на адресу Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області лист № 19-135, згідно з яким повідомив відповідача про те, що розмір при аеродромної території КП Міжнародний аеропорт Одеса включає місцевість радіусом 50 км від контрольної точки аеродрому. Земельна ділянка Овідіопольського району потрапляє до приаеродромної території аеродрому Одеса . У зв`язку із викладеним, КП Міжнародний аеропорт Одеса просило відповідача керуватися вимогами розділу ХІ положення про використання повітряного простору України від 29.03.2002 року № 401 та наказом Міністерства інфраструктури України від 30.11.2012 року № 721 в частині погодження з Державіаслужбою України, Міноборони України, Украерорухом, Одеським районним диспетчерським центром та КП Міжнародний аеропорт Одеса умов розташування, будівництва об`єктів на приаеродромній території, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів повітряних суден і роботу радіотехнічних засобів цивільної авіації.
Крім того, на підтвердження вищезазначеного, суду надано оригінал Карти Границя приаеродромної території радіусом 50 км з центром в КТА (межа зони визначення даних про розташування і перешкод, висота яких перевищує 100 м відносно рівня самого низького порогу ШЗПС) .
Відповідно до ч. 3 ст. 69 ПК України, щодо визначення умов забудови використання землі і споруд та здійснення діяльності, зазначеної в частині другій цієї статті, на приаеродромній території здійснюється органами місцевого самоврядування згідно із законом за погодженням з експлуатантом аеродрому та уповноваженим органом з питань цивільної авіації.
Суд встановив, що у листопаді 2019 року ДАБІ України видано сертифікат ІУ 163193182407, яким засвідчено відповідність закінченого будівництвом об`єкту, а саме: І черги - секції 2,3 багатоквартирного житлового комплексу з приміщеннями суспільного призначення з будівництвом по чергам (І черга - секції 2,3, ІІ черга - секція 1, ІІІ черга - секції 4,5, IV черга - секція 6) за адресою: с. Лиманка, ж/м Дружний , масив 10 , діл. 26/2 та частини ділянки 27 на території Таїровської селищної ради Овідіополського району Одеської області, замовником якого є ОК Житлово-будівельний кооператив Вільямс , підрядником - ТОВ ЮГСТРОЙ-СУ-1 .
Тобто, станом на теперішній час містобудівні умови та обмеження від 19.12.2017 року № 20/01-14 є чинними, оскільки видані на будівництво багатоквартирного комплексу всіх черг.
Невиконання відповідачем вимог законодавства щодо погодження умов забудови приаеродромної території з експлуатантом аеродрому та уповноваженим органом з питань цивільної авіації свідчить про невідповідність містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 19.12.2017 року № 20/01-14 вимогам законодавства та, як наслідок, є підставою для визнання протиправним дій Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області щодо їх видачі та скасування вказаних містобудівних умов та обмежень.
Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З огляду на вищевикладене, суд робить висновок, що адміністративний позов Державіаслужби належить до часткового задоволення.
Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 94, 173-183, 192-228, 243, 245, 246, 250, 262, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Задовольнити частково адміністративний позов Державної авіаційної служби України до Товариства з обмеженою відповідальністю ЮГСТРОЙ-СУ-1 , Обслуговуючого кооперативу Житлово-будівельний кооператив Вільямс , Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області, за участі третіх осіб без самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача, Комунальне підприємство Міжнародний аеропорт Одеса , Державне підприємство обслуговування повітряного руху України, про зобов`язання вчинити дії, визнання протиправною бездіяльності, визнання протиправними дій та скасування дозвільних документів.
Визнати протиправними дії Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області щодо видачі містобудівних умов і обмежень № 20/01-14 від 19.12.2017 року по об`єкту будівництва за адресою: с. Лиманка , ж/м Дружний , масив 10 , діл. 26/2 та частини ділянки № 27, на території Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області та скасувати їх.
В іншій частині позову - відмовити.
Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.
Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Позивач - Державна авіаційна служби України (01135, м. Київ, пр-кт. Перемоги, 14, код ЄДРПОУ: 37536026).
Відповідач - Товариства з обмеженою відповідальністю ЮГСТРОЙ-СУ-1 (65012, м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, буд. 19, прим. 4-13, код ЄДРПОУ: 34674034).
Відповідач - Обслуговуючий кооператив Житлово-будівельний кооператив Вільямс (65016, м. Одеса, Фонтанська дорога, буд. 123, прим. 5М, код ЄДРПОУ: 40190615).
Відповідач - Департамент Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області (65107, м. Одеса, вул. Канатна, 83, каб. 302).
Відповідач - Овідіопольська районна державна адміністрація Одеської області (67801, Одеська обл., Овідіопольський район, смт. Овідіополь, вул. Т. Шевченка, буд. 169, код ЄДРПОУ 04057209).
Третя особа - Комунальне підприємство Міжнародний аеропорт Одеса (65054, м. Одеса, АЕРОПОРТЦА, код ЄДРПОУ: 30441902).
Третя особа - Державне підприємство обслуговування повітряного руху України ( 08300, Київська обл., м. Бориспіль, АЕРОПОРТ, код ЄДРПОУ: 19477064).
Повний текст рішення складений та підписаний судом 27 лютого 2020 року.
Головуючий суддя Н.В.Бжассо
Суддя Я.В. Балан
Суддя Е.А. Іванов
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2020 |
Оприлюднено | 27.02.2020 |
Номер документу | 87860194 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні