ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
27 лютого 2020 р. м. ХерсонСправа № 540/1632/19
Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Варняка С.О., розглянувши у порядку письмового провадження заяву про зміну способу і порядку виконання додаткового рішення суду в адміністративній справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Спортивно-оздоровчий комплекс "Дніпро" до Херсонської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення від 14.06.2019 року, зобов`язання вчинити певні дії,
встановив:
24.02.2020 року товариство з обмеженою відповідальністю "Спортивно-оздоровчий комплекс "Дніпро" звернулося до суду з заявою про зміну способу і порядку виконання додаткового рішення суду, у якій просить змінити спосіб виконання додаткового рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 07.11.2019 року у справі № 540/1632/19 в частині стягнення з Херсонської міської ради (73000, м. Херсон, просп.Ушакова,37, код ЄДРПОУ 26347681) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Спортивно - оздоровчий комплекс "Дніпро" (73000, м. Херсон, р. Дніпро, Затон, 3, 4, код ЄДРПОУ 35329495) витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 4150 (чотири тисячі сто п`ятдесят) грн. 00 коп. шляхом стягнення з рахунків Виконавчого комітету Херсонської міської ради (73000, м. Херсон, просп.Ушакова, 37, код ЄДРПОУ 04059958) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Спортивно - оздоровчий комплекс "Дніпро" (73000, м. Херсон, р. Дніпро, Затон, 3, 4, код ЄДРПОУ 35329495) витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 4150 (чотири тисячі сто п`ятдесят) грн. 00 коп.
В обґрунтування своєї заяви заявник зазначає, що виконавчий лист Херсонського окружного адміністративного суду від 07.02.2020 року по справі № 540/1632/19 № 206 управлінням Казначейства повернуто без виконання, посилаючись на те, що розрахункові рахунки Херсонської міської ради в управлінні Казначейства відсутні.
У листі від 21.02.2020 р. № 04-16/176 управлінням Казначейства зазначено, що в управлінні казначейства відкриті розрахункові рахунки Виконавчого комітету Херсонської міської ради (код ЄДРПОУ 04059958), який є іншою юридичною особою та відповідно до п.4 ст. 28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" здійснює в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету.
У судове засідання, призначене на 27.02.20120 року, сторони не з`явилися.
Частиною 2 статті 378 КАС України передбачено, що заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Оскільки немає перешкод для розгляду заяви, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути заяву в письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта згідно ч. 9 ст. 205 КАС України.
Виходячи з викладеного, суд вважає за можливе розглянути заяву в порядку письмового провадження.
Дослідивши заяву про зміну способу виконання додаткового рішення суду, суд встановив такі обставини.
Додатковим рішенням від 07 листопада 2019 року у справі №540/1632/19 стягнуто на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Спортивно - оздоровчий комплекс "Дніпро" за рахунок бюджетних асигнувань Херсонської міської ради витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 4150,00 грн.
Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 21.01.2020 року рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 25.10.2019 року залишено без змін.
07.02.2020 року товариству з обмеженою відповідальністю "Спортивний-оздоровчий комплекс "Дніпро" видано виконавчий лист № 206 по справі № 540/1632/19.
Відповідно до виконавчого листа боржником зазначено Херсонську міську раду.
Відповідно до листа Управління Державної казначейської служби України у м. Херсоні Херсонської області від 21.02.2020 року № 04-16/176 "Про виконання виконавчих листів" ТОВ "СОК "Дніпро" повідомлено про те, що розрахункові рахунки Херсонської міської ради в управлінні Казначейства відсутні.
В управлінні Казначейства відкриті розрахункові рахунки Виконавчого комітету Херсонської міської ради (код ЄДРПОУ 04059958), який є іншою юридичною особою та відповідно до п. 4 ст. 28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" здійснює в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету.
Управління Казначейства не має повноважень здійснювати стягнення коштів з рахунків іншої юридичної особи.
Вирішуючи заяву, суд виходить з такого.
Відповідно до ст.124 Конституції України, ст. 370, 373 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання на всій території України і виконуються на підставі виконавчого листа, виданого судом першої інстанції.
Згідно ч. 2 ст.6 Закону України "Про виконавче провадження" рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, визначений Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 р. № 845 (далі - Порядок № 845).
Відповідно до п. 3 Порядку № 845 рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів до органів Казначейства (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).
Пунктом 6 Порядку № 845 встановлено, що у разі прийняття рішення про стягнення коштів стягувач подає органові Казначейства в установлений зазначеним органом спосіб: заяву про виконання такого рішення із зазначенням реквізитів банківського рахунка, на який слід перерахувати кошти, або даних про перерахування коштів у готівковій формі через банки або підприємства поштового зв`язку, якщо зазначений рахунок відсутній; оригінал виконавчого документа; судові рішення про стягнення коштів (у разі наявності); оригінал або копію розрахункового документа (платіжного доручення, квитанції тощо), який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету.
У відповідності до п. 3 ч. 2 ст. 22 Бюджетного кодексу України за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети, - місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників. Якщо згідно із законом місцевою радою не створено виконавчий орган, функції головного розпорядника коштів відповідного місцевого бюджету виконує голова такої місцевої ради.
Наказом Міністерства фінансів України від 22.12.2011 р. № 1691 визначено порядок формування Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів, згідно відомостей якого Херсонська міська рада Херсонської області не є ні розпорядником, ні одержувачем бюджетних коштів. Натомість розпорядником та одержувачем бюджетних коштів є Виконавчий комітет Херсонської міської ради (запис № 5937).
Відповідно до ч. 3 ст. 378 КАС підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Аналіз наведеної норми дає підстави вважати, що суд може змінити спосіб і порядок виконання рішення лише: 1) у виняткових випадках; 2) за наявності обставин, що ускладнюють його виконання або роблять його неможливим; 3) за умови надання достатніх доказів наявності таких обставин.
Під зміною способу і порядку виконання рішення суду слід розуміти прийняття судом нових заходів реалізації (виконання) рішення саме в разі неможливості його виконання у спосіб і порядок, встановлений раніше.
Таким чином, суд за наявності обґрунтованих підстав та належних доказів може змінити спосіб виконання рішення суду або ж відмовити по даному питанню, не змінюючи при цьому його змісту.
Враховуючи відсутність у Херсонської міської ради статусу розпорядника бюджетними коштами, та, як наслідок, розрахункового рахунку в управлінні Казначейства, що унеможливлює виконання додаткового рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 07.11.2019 року по справі № 540/1632/19 в частині стягнення витрат на професійну правничу допомогу у розмірі 4150,00 грн. присуджених на користь ТОВ "СОК Дніпро", тому суд з метою усунення порушеного права стягувача вважає за необхідне змінити спосіб виконання вказаного судового рішення шляхом стягнення витрат на професійну правничу допомогу з Виконавчого комітету Херсонської міської ради.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до суду заяви про зміну чи встановлення способу, порядку і строку виконання судового рішення сплачується судовий збір за ставкою 0,3 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Стаття 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" передбачає встановлення станом на 1 січня 2020 року прожитковий мінімум для працездатних осіб у сумі 2102 грн.
Сума судового збору за подання заяви про зміну чи встановлення способу, порядку і строку виконання судового рішення становить 630,60 грн.
При зверненні до суду із заявою щодо зміни способу виконання судового рішення ТОВ "СОК Дніпро" сплачено судовий збір у сумі 630,70 грн. відповідно до квитанції № ПН2282 від 25.02.2020 року.
Положеннями ч.1 ст.139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Відповідно до ч.6 ст.7 КАС України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону).
З огляду на те, що чинним законодавством не врегульовано питання щодо розподілу судових витрат за результатами розгляду заяви про зміни способу виконання судового рішення, суд застосовує аналогію закону.
Оскільки за результатами розгляду заяви суд дійшов висновку про її задоволення, то відповідно до приписів ч.1 ст.139 КАС України судовий збір в сумі 630,60 грн. (0,3 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб) підлягає стягненню з виконавчого комітету Херсонської міської ради за рахунок його бюджетних асигнувань.
Керуючись ст. 139, 241, 248, 378 КАС України, суд
ухвалив:
Заяву товариства з обмеженою відповідальністю "Спортивно - оздоровчий комплекс "Дніпро" про зміну способу виконання додаткового судового рішення в адміністративній справі № 540/1632/19 задовольнити.
Змінити спосіб виконання додаткового рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 07.11.2019 року у справі № 540/1632/19 в частині стягнення з Херсонської міської ради (73000, м. Херсон, просп.Ушакова,37, код ЄДРПОУ 26347681) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Спортивно - оздоровчий комплекс "Дніпро" (73000, м. Херсон, р. Дніпро, Затон, 3, 4, код ЄДРПОУ 35329495) витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 4150 (чотири тисячі сто п`ятдесят) грн. 00 коп. шляхом стягнення з рахунків Виконавчого комітету Херсонської міської ради (73000, м. Херсон, просп. Ушакова, 37, код ЄДРПОУ 04059958) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Спортивно - оздоровчий комплекс "Дніпро" (73000, м. Херсон, р. Дніпро, Затон, 3, 4, код ЄДРПОУ 35329495) витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 4150 (чотири тисячі сто п`ятдесят) грн. 00 коп.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Спортивно - оздоровчий комплекс "Дніпро" (73000, р. Дніпро, Затон 3,4, код ЄДРПОУ 35329495) за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Херсонської міської ради (73000, м. Херсон, просп. Ушакова, 37, код ЄДРПОУ 04059958) судовий збір у сумі 630 (шістсот тридцять) грн. 60 коп.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду в 15-денний строк з дня її проголошення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Якщо ухвалу було постановлено поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, строк на апеляційне оскарження обчислюється з дня складання повного судового рішення.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення (підписання) суддею.
Суддя С.О. Варняк
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2020 |
Оприлюднено | 28.02.2020 |
Номер документу | 87860773 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Варняк С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні