Рішення
від 24.02.2020 по справі 153/827/19
ЯМПІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"24" лютого 2020 р. Справа153/827/19

Провадження2/153/225/19-ц

Ямпільський районний суд Вінницької області

в складі головуючого судді Дзерина М.М.

секретар судового засідання Гулковської Т.Т.

позивача - ОСОБА_1

представника позивача - Кравець В.А.

представника відповідача Ямпільського ДНЗ №3 - Шевчук Г.М.

представника відповідача відділу освіти Ямпільської РДА

у Вінницькій області - Ангеліс Л.Б.

представника відповідача Ямпільської міської ради

Вінницької області - Житаря Д.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Ямпіль Вінницької області в режимі відеоконференції з Тульчинським районним судом Вінницької області цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Ямпільського дошкільного навчального закладу №3 (ясла-сад), відділу освіти Ямпільської районної державної адміністрації Вінницької області, Ямпільської міської ради Вінницької області, про стягнення заробітної плати за виконану роботу,

В С Т А Н О В И В :

Позивач ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Ямпільського дошкільного навчального закладу №3 (ясла-сад), відділу освіти Ямпільської районної державної адміністрації Вінницької області про стягнення заробітної плати за виконану роботу. Вказала, що з 25 липня 2003 року вона працює в Ямпільському дошкільному навчальному закладі №3 (ясла-сад) на посаді старшої медичної сестри. Починаючи з 01 вересня 2011 року, щороку, окрім виконання обов`язків на основній посаді, керівником Ямпільського ДНЗ №3 її призначали відповідальною за організацію харчування дітей з покладанням відповідних обов`язків. Тобто, починаючи з 01.09.2011 року по теперішній час вона фактично виконує роботу сестри медичної з дієтичного харчування, однак за виконану нею роботу заробітна плата їй не виплачувалась. Позивач зазначила, що вона неодноразово зверталась до відповідачів з заявами щодо виплати їй заробітної плати за виконувану нею роботу сестри медичної з дієтичного харчування, проте відповідачі, посилаючись на те, що в штатному розписі відсутня вказана посада та у зв`язку з економією бюджетних коштів - відмовляли в оплаті праці. Вказаними діями відповідачі завдали їй моральної шкоди, оскільки заробітна плата є єдиним джерелом утримання її сім`ї. Крім цього, за цей час їй були необхідні кошти на лікування онкозахворювання, у зв`язку з чим, вона змушена була шукати сторонньої матеріальної допомоги. Через її звернення до різних інстанцій зі скаргами та зверненням до суду у неї на робочому місці виникли напружені стосунки з колективом, що завдало їй негативних емоцій та потягло за собою втрату нормальних життєвих зв`язків. Вважаючи свої права порушеними, позивач просить суд визнати бездіяльність відповідачів щодо невиконання вимог законодавства щодо введення посади сестри медичної з дієтичного харчування до штатного розпису ДНЗ та невиплату заробітної плати за фактичне виконання обов`язків на цій посаді - незаконними; стягнути на її користь суму невиплаченої заробітної плати за виконання у Ямпільському ДНЗ №3 роботи за посадою сестри медичної з дієтичного харчування за період з 01.09.2011 по теперішній час в розмірі 108227 гривень 28 копійок; стягнути на її користь завдану моральну шкоду у розмірі 15000 гривень; зобов`язати відповідачів нарахувати та виплатити компенсацію втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати, відповідно до положення Закону України Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати та Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку проведення компенсації громадянам втрати частини грошових доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати від 21 лютого 2001 року №159 та зобов`язати відповідачів привести у відповідність до законодавства штатний розпис та наказ про роботу на посаді сестри медичної з дієтичного харчування, а також судові витрати.

Позивач ОСОБА_1 та її представник адвокат Кравець В.А. діючи на підставі довіреності від 26.06.2019 року в судовому засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі та просили суд їх задоволити.

Представник відповідача Ямпільського ДНЗ №3 - Шевчук Г.М. в судовому засіданні позовні вимоги не визнала та заперечувала щодо їх задоволення. Вказала, що коли позивач була прийнята на роботу, то посадовою інструкцією були визначені повноваження старшої медичної сестри, які не збільшувались до цього часу. В дошкільному навчальному закладі відсутня посада медичної сестри з дієтичного харчування та за її клопотанням до відділу освіти про введення посади медичної сестри з дієтичного харчування їй було відмовлено.

Надала суду заперечення наступного змісту: згідно статуту Ямпільського ДНЗ №3 засновником Ямпільського ДНЗ №3 є міська рада, яка і здійснює фінансування дошкільного закладу та сплачує заробітну плату працівникам ДНЗ. Статтею 39 Закону України Про дошкільну освіту встановлено, що штатні розписи комунальних закладів дошкільної освіти незалежно від підпорядкування і типу встановлюються відповідним органом управління освітою на основі типових штатних нормативів закладів дошкільної освіти, затверджених уповноваженим центральним органом виконавчої влади, а не керівником ДНЗ.

Наказ Про призначення відповідальної особи за організацію харчування , видавався щорічно в січні місяці, а не в вересні на початку навчального року та відноситься до наказів, з основної діяльності, а не до Наказів з кадрових питань, що не свідчить про роботу за сумісництвом. Старша медсестра ОСОБА_1 виконувала роботу пов`язану організацією харчування в межах свого робочого часу. З позовом на моральне відшкодування не погоджується.

Представник відповідача відділу освіти Ямпільської РДА у Вінницькій області - Ангеліс Л.Б. в судовому засіданні позовні вимоги не визнала та заперечувала щодо їх задоволення. Зазначила, що з метою економного і раціонального використання коштів та відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 22.10.2008 №943-2008-п Про економію бюджетних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів збільшення чисельності працівників у закладах, що склалася на 01.01.2011 року та у зв`язку з чим, в дошкільних навчальних закладах м. Ямпіль не були введені такі штатні одиниці як сестра медична з дієтичного харчування та деякі інші.

Представник відповідача Ямпільської міської ради Вінницької області - Житар Д.О. в судовому засіданні позовні вимоги не визнав. Надав суду відзив на позов, де вказав, що Ямпільська міська рада Вінницької області вважає залучення їх в якості співвідповідача безпідставним з таких підстав. Фінансування дошкільної освіти у відповідності зі ст.89 Бюджетного кодексу України може здійснюватися виключно з бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, районних бюджетів, бюджетів об`єднаних територіальних громад. Тобто фінансування дошкільних навчальних закладів здійснюється з районного бюджету Ямпільською районною радою. Дане фінансування здійснюється у вигляді перерахування коштів субвенції з районного бюджету до місцевого бюджету м. Ямпіль на утримання закладів дошкільної освіти.

Відповідно до ст.39 Закону України Про дошкільну освіту штатні розписи державних і комунальних закладів дошкільної освіти незалежно від порядкування і типу встановлюються відповідним органом управління освітою на основі Типових штатних нормативів закладів дошкільної освіти. Відповідно до ст.20 Закону України Про дошкільну освіту . Керівництво закладом дошкільної освіти здійснює його директор. Враховуючи зазначені обставини до повноважень Ямпільської міської ради Вінницької області не входить введення та затвердження штатних одиниць та посад в дошкільних навчальних закладах.

Судом розглянуто справу у порядку спрощеного провадження відповідно до ст. 279 ЦПК України.

Судом встановлено такі фактичні обставини та зміст спірних правовідносин.

Із копії витягу з наказу №108 по Ямпільському дошкільному закладу №3 від 24.07.2003 року про прийняття на роботу встановлено, що ОСОБА_1 прийнято на посаду старшої медсестри ДНЗ №3 м.Ямпіль з 25.07.2003 року, порядком переводу з посади старшої медсестри ДНЗ №4 м. Ямпіль.

Із копії особової картки №13 та копії трудової книжки № НОМЕР_1 , заповненої 25.09.1985 на ім`я ОСОБА_1 , встановлено, що з 25.07.2003 року ОСОБА_1 прийнята на посаду старшої медичної сестри в Ямпільський ДНЗ №3 (а.с.28-32).

Із витягу з наказу №17 від 16.02.2011 року, копії наказу №13 від 05.01.2012 року, копії наказу №13 від 04.01.2013 року, копії наказу №13-о від 09.01.2014 року, копії наказу №12-о від 06.01.2015 року, копії наказу №13-о від 12.01.2016 року, копії наказу №13-о від 12.01.2016 року, копії наказу №12-о від 10.01.2017 року, копії наказу №12-о від 10.01.2018 року, копії наказу №12-о від 08.01.2019 року Про призначення відповідальної особи за організацію харчування дітей в ДНЗ встановлено, що на виконання Інструкції з організації харчування дітей в дошкільних навчальних закладах, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров`я України 17.04.2006 N298/227, призначено відповідальною за організацію харчування дітей в ДНЗ старшу медсестру ОСОБА_1 , на яку покладено обов`язок контролювати організацію харчування дітей, відпрацювати режим і графік харчування дітей, проводити бракераж готової продукції, надавати консультативну допомогу педагогічному та технічному персоналу з питань санітарного, гігієнічного та естетичного виховання, здійснювати моніторингову діяльність за організацією раціонального харчування дітей (а.с.10-18).

Із повідомлення директора (завідувача) ДНЗ №3 Казка , вих.№2-07 від 14.02.2018 року встановлено, що завідувач ДНЗ зверталась з клопотанням №2-06 від 30 січня 2018 року до відділу освіти Ямпільської РДА про введення до штатного розпису 0,5 ставки медичної сестри з дієтичного харчування, однак представником відділу освіти було відмовлено у зв`язку із відсутністю бюджетних асигнувань для заробітної плати та з недостатністю фонду заробітної плати. З метою економного і раціонального використання коштів та відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 22.10.2008 №943-2008-п Про економію бюджетних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів збільшення чисельності працівників у закладах, що склалася на 01.01.2011 року та у зв`язку з невиконанням кількості дітоднів в 6-ти групових дошкільних навчальних закладах м.Ямпіль не введені такі штатні одиниці як 0,5 штатної одиниці сестри медичної з дієтичного харчування та деякі інші (а.с.19).

Із повідомлення директора (завідувача) ДНЗ №3 Казка , вих.№2-11 від 10.05.2019 встановлено, що кількість груп, наявних у Ямпільському ДНЗ №№ на навчальних роках та оздоровчих періодах становила: 2011-2012 р.р. - 6 груп у навчальних роках, 3 групи у оздоровчих періодах; 2012-2013 р.р. - 6 груп у навчальних роках, 3 групи у оздоровчих періодах; 2013-2014 р.р. - 6 груп у навчальних роках, 3 групи у оздоровчих періодах; 2014-2015 р.р. - 6 груп у навчальних роках, 3 групи у оздоровчих періодах; 2015-2016 р.р. - 6 груп у навчальних роках, 3 групи у оздоровчих періодах; 2016-2017 р.р. - 6 груп у навчальних роках, 3 групи у оздоровчих періодах; 2017-2018 р.р. - 6 груп у навчальних роках, 3 групи у оздоровчих періодах; 2018-2019 р.р. - 4 групи у навчальних роках (а.с.20).

Із копій додатків №1 до колективного договору від 17.02.2014 та 15.02.2018 року встановлено, що розмір доплат і надбавок за суміщення професій (посад) становить 50 відсотків тарифної ставки, окладу суміщених посад працівників; розмір доплат і надбавок за розширення зони обслуговування або збільшення обсягу робіт становить до 50 відсотків тарифної ставки окладу, які могли б оплачуватися за умови додержання нормативної кількості працівників (а.с.21-22).

Із копії листа Вінницької обласної організації профспілки працівників освіти і науки України, вих.№361 від 23.11.2017, встановлено, що на звернення позивача було надано роз`яснення про те, що основною умовою, за якою можуть бути встановлені доплати є наявність вакантних посад у штатному розписі закладу і як наслідок економії фонду оплати праці. При цьому рішення щодо здійснення таких видів доплат приймається керівником установи, закладу (а.с.23).

Із копій посвідчень №11 та №124 встановлено, що ОСОБА_1 03.08.2016 та 12.07.2017 проходила атестацію в атестаційній комісії при департаменті охорони здоров`я ВОДА(а.с.25)

Із розрахунку позивача встановлено, що остання вважаючи свої права порушеними, самостійно здійснила розрахунок невиплаченої їй заробітної плати за виконання додаткової роботи за іншою посадою з 01.09.2011 по теперішній час наступним чином: 50 відсотків тарифної ставки, окладу, що підлягає нарахуванню, а з 01.09.2018 - 25 відсотків становить 78882 гривні 60 копійок; 30 відсотків надбавки за вислугу років становить 23664 гривні 78 копійок; недоплачена допомога на оздоровлення становить 5680 гривень (а.с.26-27). Однак з даного розрахунку не вбачається за можливе встановити посаду з якої брався розмір посадового окладу за єдиною тарифною сіткою. По друге позивачем в поданому розрахунку не зазначано вислугу років з якої вираховувала 30% надбавки. Враховуючи вищевикладене, даний доказ суд вважає недостовірним, оскільки на його підставі не можна встановити посаду за якою було здійснено розрахунок.

У відповідності до ч.6 ст.81 ЦПК України доказування не може ґрунтуватися на припущеннях. У зв`язку із чим, судом не приймається до уваги визначену позивачем суму невиплаченої їй заробітної плати.

Із виписки із медичної карти стаціонарного хворого від 12.05.2011 року встановлено, що ОСОБА_1 перебувала на лікуванні в ООД (а.с.33).

З наказів про функціонування ДНЗ протягом літнього періоду №76 від 31.05.2011 року, №1-аг від 25.05.2014 р., № 1-аг від 25.05.2015 р., №8-аг від 26.05.2016 р., № 1-аг від 25.05.2017 р., №3-аг від 25.05.2018 р. встановлено, що протягом літнього періоду у ДНЗ №3 "Казка" функціонувало : 4 групи в 2011 р., 3 групи в 2014 р., 3 групи в 2015 р., 3 групи в 2016 р., 3 групи в 2017р., 3 групи 2018 р.

З Статуту Дошкільного навчального закладу №3 Ямпільського району Вінницької області встановлено, що засновником дошкільного закладу є Ямпільська міська рада. Засновник здійснює фінансування закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво та ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей (а.с.54).

Копію листа Мінсоцполітики України, вих.№178/о/204-19 від 24.02.2019 року суд вважає неналежним доказом, оскільки він адресований ОСОБА_4 , яка не є стороною по справі та не містить інформацію щодо предмета доказування.

Відповідно до ч.3 ст.83 ЦПК України відповідач повинен подати суду докази разом з поданням відзиву. Тому, уточнення відповідача від 05 лютого 2020 року з долученими копіями документів: Посадових та функціональних обов`язків старшої медсестри, наказ №26 від 01.02.2013 року, суд не приймає до уваги, оскільки вони подані з порушенням процесуального строку, після дослідження судом доказів.

Частиною 1 ст.2 ЦПК України передбачено, що завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

Відповідно до ст. 76 ЦПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно ст.77 ЦПК України, належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, що підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, що не стосуються предмета доказування.

Згідно до ст.80 ЦПК України, достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Суд перевіривши доводи, викладені позивачем в обґрунтування заявлених позовних вимог, дослідивши матеріали справи в їх системному взаємозв`язку приходить до наступного.

Наказом Міністерства освіти і науки України від 04 листопада 2010 року №1055 Про затвердження Типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів , з метою упорядкування штатних нормативів дошкільних навчальних закладів, наказано відповідно до статті 39 Закону України "Про дошкільну освіту" з 01.09.2011 р. ввести посади медичної сестри з дієтичного харчування, керівника гуртка, практичного психолога, соціального педагога до штатного розпису дошкільних навчальних закладів, у яких не введені. Посада сестри медичної з дієтичного харчування дітей за умови режиму роботи груп 9 і більше годин з розрахунку 0,25 штатної одиниці за наявності 2-4 груп; 0,5 штатної одиниці за наявності 5-9 груп; 1 штатна одиниця за наявності 10 і більше груп.

Згідно ст. ст. 14, 30 Закону України Про дошкільну освіту , групи у дошкільному навчальному закладі комплектуються за віковими, сімейними, родинними ознаками; оплата праці педагогічних працівників, спеціалістів, обслуговуючого персоналу та інших працівників дошкільних навчальних закладів здійснюється згідно з Кодексом законів про працю України та іншими нормативно-правовими актами; штатні розписи державних і комунальних дошкільних навчальних.

В Дошкільному навчальному закладі №3 Казка м. Ямпіль Вінницької області за наявності 6 груп в 2011-2018 навчальних роках, 4 групи в 2018-2019 навчальних роках, 3 групи в оздоровчий період з 2011-2019 р.р., з режимом роботи груп 9 і більше годин, в порушення вимог Наказу Міністерства освіти і науки України від 04 листопада 2010 року №1055 Про затвердження Типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів з 01 вересня 2011 року посаду сестри медичної з дієтичного харчування дітей, введено не було.

Відповідно до статуту Ямпільського ДНЗ №3, засновником дошкільного закладу являється Ямпільська міська рада Вінницької області та в її повноваження не входить затвердження штатних розписів закладу дошкільної освіти. У зв`язку із чим, суд вважає, що Ямпільська міська рада Вінницької області не має можливості впливати на трудові відносини в закладах дошкільної освіти, так як це не входить до її повноважень.

Статтею 39 Закону України Про дошкільну освіту визначено, що штатні розписи державних і комунальних закладів дошкільної освіти незалежно від підпорядкування і типу встановлюються відповідним органом управління освітою на основі Типових штатних нормативів закладів дошкільної освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до ч.4 ст.81 ЦПК України у разі посилання учасника справи на невчинення іншим учасником справи певних дій або відсутність певної події суд може зобов`язати такого іншого учасника справи надати відповідні докази вчинення цих дій або наявності певної події. У разі ненадання таких доказів суд може визнати обставину невчинення відповідних дій або відсутності події встановленою.

Відповідно до ст.39 Закону України Про дошкільну освіту введення посади медичної сестри з дієтичного харчування належить до повноважень відділу освіти, а не керівника дошкільного навчального закладу. В судовому засіданні було встановлено, що завідувач ДНЗ №3 Казка зверталась з клопотанням №2-06 від 30 січня 2018 року до відділу освіти Ямпільської РДА про введення до штатного розпису 0,5 ставки медичної сестри з дієтичного харчування, однак представником відділу освіти було відмовлено у зв`язку із відсутністю бюджетних асигнувань для заробітної плати та з недостатністю фонду заробітної плати. Тому факт бездіяльності завідувача Дошкільного навчального закладу №3 Казка м.Ямпіль Вінницької області щодо не введення посади сестри медичної з дієтичного харчування дітей не знайшов свого підтвердження в суді.

В свою чергу відділ освіти Ямпільської РДА зобов`язаний був ввести посаду сестри медичної з дієтичного харчування дітей, чого зроблено не було. З урахуванням викладеного, суд вважає встановленою обставину невчинення відповідних дій (бездіяльність) відділу освіти Ямпільської РДА щодо не введення посади сестри медичної з дієтичного харчування до штатного розпису Ямпільського ДНЗ №3 Казка та вважає за необхідне зобов`язати відділ освіти Ямпільської РДА привести відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 04 листопада 2010 року №1055 Про затвердження Типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів штатні розписи у Ямпільському ДНЗ №3 "Казка" шляхом введення сестри медичної з дієтичного харчування .

Що стосується позовної вимоги щодо невиплати ОСОБА_1 заробітної плати за виконання нею обов`язків сестри медичної з дієтичного харчування та про зобов`язання відповідачів нарахувати їй та виплатити заробітну плату за виконання в Ямпільському ДНЗ №3 Казка роботи сестри медичної з дієтичного харчування за період з 01 вересня 2011 року по день звернення до суду в сумі 108 227 грн. 28 коп., суд зазначає наступне:

Статтею 15 ЦК України визначено право кожної особи та захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного судочинства. Отже, об`єктом захисту є порушене, невизнане або оспорюване право чи цивільний інтерес і саме воно є підставою для звернення особи за захистом свого права із застосуванням відповідного способу захисту. Такі способи захисту передбачені статтею 16 ЦК України.

Судом встановлено, що позивач перебуває у трудових відносинах з Ямпільським дошкільним навчальним закладом №3. Як вбачається із копії витягу з наказу №108 по Ямпільському дошкільному закладу №3 від 24.07.2003 року про прийняття на роботу та копії трудової книжки встановлено, що 25 липня 2003 року, ОСОБА_1 прийнято на посаду старшої медсестри Ямпільського дошкільного навчального закладу №3.

З наказів Про призначення відповідальної особи за організацію харчування дітей в ДНЗ встановлено, що на виконання Інструкції з організації харчування дітей в дошкільних навчальних закладах, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров`я України 17.04.2006 N298/227 старшу медсестру ОСОБА_1 призначено відповідальною за організацію харчування дітей в ДНЗ з покладанням обов`язків: строго контролювати організацію харчування дітей; відпрацювати режими та графік харчування дітей, знімати проби з готових страв; проводити бракераж готової продукції, надавати консультативну допомогу педагогічному та технічному персоналу з питань санітарного, гігієнічного та естетичного харчування, здійснювати моніторингову діяльність за організацію раціонального харчування дітей: за виконання норм харчування, за якістю продуктів, які надходять до бази, за технологію приготування їжі, за дотриманням дітьми правил особистої гігієни та виховання культури гігієнічних звичок під час вживання їжі, дотриманням персоналом правил санітарії та гігієни.

Згідно п. 1.35 Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров`я України 17.04.2006 N298/227 медична сестра під час приймання комірником (кухарем) продуктів харчування та продовольчої сировини, які надходять до закладу, контролює їх безпечність та якість у Журналі бракеражу сирої продукції за термінами реалізації і умовами зберігання. Медсестра веде документацію з харчування, складає примірне двотижневе меню, меню-розклад, проводить антропометричні вимірювання (дітей ясельних груп - 1 раз на місяць, садових - 1 раз на квартал; в період оздоровлення - щомісяця), контролює вихід, безпеку і якість страв (бракераж готової продукції), дотримання технології їх приготування, санітарний стан харчоблоку, дотримання правил особистої гігієни персоналом, наявність гнійничкових захворювань і гострих респіраторних інфекцій у працівників харчоблоку (Журнал здоров`я працівників харчоблоку), своєчасність проходження медоглядів (особисті медичні книжки). Медсестра проводить заняття з гігієни харчування й основ дитячого дієтичного харчування, санітарно-освітню роботу, у тому числі бесіди щодо харчування дітей у колективі і родині (вечеря дитини вдома, харчування у вихідні дні тощо).

Відповідно до п. 1.22 Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров`я України 17.04.2006 N 298/227 видача готових страв дозволяється тільки після зняття проби медпрацівником (лікар, медсестра, дієтсестра) або при його відсутності іншою особою, відповідальною за організацію харчування (вихователь, методист тощо), призначеною за наказом керівника закладу (кухар не може бути відповідальним за зняття проб).

Згідно ст.ст.94, 98 КЗпП України, заробітна плата це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу; оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі законів та інших нормативно-правових актів України, генеральної, галузевих, регіональних угод, колективних договорів, у межах бюджетних асигнувань та позабюджетних доходів.

Відповідно до ст.ст.8, 21 Закону України Про оплату праці , держава здійснює регулювання оплати праці працівників підприємств усіх форм власності шляхом встановлення розміру мінімальної заробітної плати та інших державних норм і гарантій, встановлення умов і розмірів оплати праці керівників підприємств, заснованих на державній, комунальній власності, працівників підприємств, установ та організацій, що фінансуються чи дотуються з бюджету, а також шляхом оподаткування доходів працівників. Умови розміру оплати праці працівників установ та організацій, що фінансуються з бюджету, визначаються Кабінетом Міністрів України; працівник має право на оплату своєї праці відповідно до актів законодавства і колективного договору на підставі укладеного трудового договору.

З урахуванням вищевикладеного суд встановив, що ОСОБА_1 виконувала свої функціональні обов`язки старшої медичної сестри ДНЗ №3 відповідно до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров`я України 17.04.2006 N 298/227. Накази № 17 від 06.02.2011 р., №13 від 05.01.2012 р., №13 від 04.011.2013 р. №13-о від 09.01.2014 р., №12-о від 06.01.2015 р., №13-о від 12.01.2016 р., №12-о від 10.01.2017 р., №12-о від 10.01.2018р., №12-о від 08.01.2019 Про призначення позивача відповідальною за організацію харчування дітей в ДНЗ видавались з основної діяльності дошкільного навчального закладу, якими керівник ДНЗ №3 здійснював організацію роботи закладу визначаючи повноваження старшої медичної сестри в межах визначених Інструкцією з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах N 298/227, при цьому не збільшуючи обсягу обов`язків позивача.

Відповідно до ст.105 КЗпП України працівникам, які виконують на тому ж підприємстві, в установі, організації поряд з своєю основною роботою, обумовленою трудовим договором, додаткову роботу за іншою професією (посадою) або обов`язки тимчасово відсутнього працівника без звільнення від своєї основної роботи, провадиться доплата за суміщення професій (посад) або виконання обов`язків тимчасово відсутнього працівника.

Наказів з кадрових питань про призначення ОСОБА_1 на інші посади за сумісництвом чи суміщенням не видавались, нових обов`язків на ОСОБА_1 покладено не було, тому твердження позивача про виконання нею роботи за суміщенням посад старшої медичної сестри та сестри медичної з дієтичного харчування, не знайшло свого підтвердження в ході розгляду справи.

Згідно із ст.13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Відповідно до ст.81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Враховуючи вищевикладене, в судовому засіданні не знайшов підтвердження факт порушення трудових прав ОСОБА_1 зі сторони директора ДНЗ, відділу освіти чи міської ради. Судом не встановлено, що на позивача було покладено додаткові обов`язки сестри медичної з дієтичного харчування, які не входили до її функціональних повноважень як старшої медичної сестри дошкільного навчального закладе. Тому вимога позивача про виплату їй заробітної плати за виконання обов`язків сестри медичної з дієтичного харчування в сумі 108 227 грн. 28 коп. не підлягає задоволенню. Не підлягає задоволенню й похідна вимога про компенсацію ОСОБА_1 втрат частини доходів у зв`язку із порушенням строку їх виплати.

Відповідно до ст.237-1 КЗпП України відшкодування власником або уповноваженим ним органом моральної шкоди працівнику провадиться у разі, якщо порушення його законних прав призвело до моральних страждань, втрати нормальних життєвих зв`язків і вимагають від нього додаткових зусиль для організації свого життя.

Враховуючи те, що судом не встановлено порушення трудових прав позивача, тому суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позовної вимоги щодо відшкодування моральної шкоди.

За таких обставин, на основі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені, суд приходить до висновку про часткове задоволення позову.

Згідно ч.6 ст.141 ЦПК України якщо сторону, на користь якої ухвалено рішення, звільнено від сплати судових витрат, з другої сторони стягуються судові витрати на користь осіб, які їх понесли, пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимог, а інша частина компенсується за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Оскільки позовні вимоги задоволені частково, за правилами ст.141 ЦПК України з відповідача відділу освіти Ямпільської РДА підлягає стягненню на користь держави судовий збір пропорційно до задоволеної частини вимогв розмірі 768,40 грн., іншу частину витрат у сумі 2305 грн. 20 коп. компенсувати за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Керуючись ст.ст. 4, 5, 10, 76-81, 141, 263-265 ЦПК України, ст. ст. 14, 30 , 39 Закону України Про дошкільну освіту , Наказом Міністерства освіти і науки України від 04 листопада 2010 року №1055 Про затвердження Типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів , Інструкцією з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров`я України 17.04.2006 N298/227, суд

У Х В А Л И В:

Позовні вимоги задоволити частково.

Визнати бездіяльність відділу освіти Ямпільської районної державної адміністрації у Вінницькій області щодо не введення посади сестри медичної з дієтичного харчування в Ямпільському дошкільному навчальному закладі №3 (ясла-сад) з 01 вересня 2011 року.

Зобов`язати відділ освіти Ямпільської районної державної адміністрації у Вінницькій області привести у відповідність з Наказом Міністерства освіти і науки України від 04 листопада 2010 року №1055 Про затвердження Типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів , штатний розпис Ямпільського дошкільного навчального закладу №3 (ясла-сад) шляхом введення посади сестри медичної з дієтичного харчування.

В іншій частині позову відмовити.

Стягнути з відділу освіти Ямпільської районної державої адміністрації у Вінницькій області на користь держави судовий збір у суми 768 грн. 40 коп.

Рішення суду може бути оскаржено протягом тридцяти днів з дня його проголошення шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Вінницького апеляційного суду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до пунктів 15, 15.5 Розділу ХІІІ Перехідні положення Цивільного процесуального кодексу України (у редакції Закону України №2147-VIII від 03 жовтня 2017 року) до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга подається до Вінницького апеляційного суду через Ямпільський районний суд Вінницької області.

Позивач: ОСОБА_1 , жителька АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 ;

Відповідач 1: Ямпільський дошкільний навчальний заклад №3 (ясла-сад), місцезнаходження вул.Свободи, 49 м.Ямпіль, Вінницька область, код ЄДРПОУ 25509466;

Відповідач 2: відділ освіти Ямпільської районної державної адміністрації у Вінницькій області, місцезнаходження вул. Незалежності, 9 м. Ямпіль, Вінницької області, код ЄДРПОУ 02141526;

Відповідач 3: Ямпільська міська рада Вінницької області, місцезнаходження вул.Замкова 94/ 2 м.Ямпіль, Вінницької області, код ЄДРПОУ 03772660.

Повний текст судового рішення складено 25 лютого 2020 року.

Суддя: М.М.Дзерин

СудЯмпільський районний суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення24.02.2020
Оприлюднено28.02.2020
Номер документу87873738
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —153/827/19

Ухвала від 03.07.2020

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Осіян Олексій Миколайович

Постанова від 19.05.2020

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Сало Т. Б.

Постанова від 19.05.2020

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Сало Т. Б.

Ухвала від 14.05.2020

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Сало Т. Б.

Ухвала від 28.04.2020

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Сало Т. Б.

Ухвала від 15.04.2020

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Сало Т. Б.

Ухвала від 26.03.2020

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Сало Т. Б.

Рішення від 24.02.2020

Цивільне

Ямпільський районний суд Вінницької області

Дзерин М. М.

Рішення від 24.02.2020

Цивільне

Ямпільський районний суд Вінницької області

Дзерин М. М.

Ухвала від 06.02.2020

Цивільне

Ямпільський районний суд Вінницької області

Дзерин М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні