Справа № 308/11614/18
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 лютого 2020 року м. Ужгород
Слідчий суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області ОСОБА_1 , з участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Закарпатській області капітана поліції ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування,-
ВСТАНОВИВ:
29 серпня 2018 року слідчим відділом Управління СБ України в Закарпатській області розпочато досудове розслідування за фактом розтрати бюджетних коштів службовими особами Служби автомобільних доріг України в Закарпатській області, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 29.08.2018 за №22018070000000105.
24 червня 2019 року постановою виконувача обов`язків прокурора Закарпатської області проведення подальшого досудового розслідування доручено слідчим слідчого управління ГУНП в Закарпатській області.
Із внесеного клопотання, погодженого із прокурором вбачається, що підставою для початку досудового розслідування та внесення відповідних відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань стали матеріали, які надійшли із управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області.
Так, відповідно до акту ревізії фінансово-господарської діяльності Служби автомобільних доріг в Закарпатській області № 13-07-05/7 від 24.07.2018, проведеної Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, встановлено факти використання протягом 2017 року грошових коштів, отриманих як капітальні трансферти з державного бюджету у сумі 900 278,64 грн., не за цільовим призначенням, визначенимпостановою Кабінету Міністрів України № 475 від 04.07.2017 "Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Державному агентству автомобільних доріг на 2017 рік, та внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України".
Зокрема як слідує з матеріалів ревізії, що Службою автомобільних доріг у Закарпатській області допущено нецільове використання бюджетних коштів за наступними договорами:
1) договір № 32 від 30.06.2017 на розробку тендерної документації за умовами контракту FIDIC для проведення тендерної процедури з капітального ремонту автомобільної дороги державного значення М-23 Берегове-Виноградів-Велика Копаня, км. 2+70021+400. Згідно умов даного договору Ціна договору становить 187 217, 50 грн. з ПДВ;
2) договір № 40 від 18.08.2017 на розробку тендерної документації за умовами контракту FIDIC для проведення тендерної процедури на будівництво об`їзної дороги м. Берегово та с. Астей до МАПП "Лужанка". Ціна договору становить 315 686,45 грн.;
3) договір № 41 від 18.08.2017 на розробку тендерної документації за умовами контракту FIDIC для проведення тендерної процедури з капітального ремонту автомобільної дороги державного значення М-24 Мукачево-Берегове-КПП "Лужанка", км. 0+00025+040. Ціна договору становить 198 384,61 грн. з ПДВ;
4) договір № 41 від 18.08.2017 на розробку тендерної документації за умовами контракту FIDIC для проведення тендерної процедури з капітального ремонту автомобільної дороги державного значення М-26 КПП "Вилок"-Вилок-Неветленфолу-КПП "Дяково", км. 0+00010+700. Ціна договору становить 198 990,08 грн. з ПДВ.
Згідно умов зазначених договорів виконавець - Товариством з обмеженою відповідальністю «Віакон-Україна» взяло на себе зобов`язання по виконанню робіт: ДК021:2015:79418000-7 Консультативні послуги з питань закупівель розробка тендерної документації за умовами контракту FIDIC для проведення тендерної процедури відповідно:
-з капітального ремонту автомобільної дороги державного значення М-23 Берегове-Виноградів-Велика Копаня, км. 2+70021+400;
-будівництво об`їзної дороги м. Берегово та с. Астей до МАПП "Лужанка"
-з капітального ремонту автомобільної дороги державного значення М-24 Мукачево-Берегове-КПП "Лужанка", км. 0+00025+040;
-з капітального ремонту автомобільної дороги державного значення М-26 КПП "Вилок"-Вилок-Неветленфолу-КПП "Дяково", км. 0+00010+700
При цьому, в Службі автомобільних доріг у Закарпатській області наявний постійно діючий тендерний комітет з конкурсних торгів.
Таким чином, Службою автомобільних доріг у Закарпатській області кошти отримані як капітальні трансфери з державного бюджету у сумі 900278,64 гривень використано не за цільовим призначенням, визначеним Постановою КМУ від 04.07.2017 №475 «Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Державному агентству автомобільних доріг на 2017 рік та внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України», що є порушенням пункту 1.2, п.1.6 «Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету» затвердженої наказом Міністерства фінансів України 12.03.2012 №333 та пункту 8 частини 1 статті 7, п.1, 3 ст.26 та п.2 ст.56 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 №2456-VI, що є порушенням згідно пункту 24 ст.116 Бюджетного кодексу України.
Крім цього, 21.06.2019 року СУ ГУНП в Закарпатській області розпочато досудове розслідування за фактом неналежного виконання службовими особами САД в Закарпатській області своїх службових обов`язків, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12019070000000184.
Підставою для початку досудового розслідування та внесення відповідних відомостей до ЄРДР стало рішення рахункової палати від 09 квітня 2019 року.
Досудовим розслідуванням встановлено, що 21.06.2019 до СУ ГУНП в Закарпатській області з Головного слідчого управління Національної поліції України надійшло рішення Рахункової Палати від 09.04.2019 «Про розгляд звіту про результати аудиту ефективності використання бюджетних коштів на будівництво, реконструкцію, капітальний та поточний ремонт автомобільних доріг загального користування державного значення зокрема і Закарпатської області». Згідно до вказаного рішення начальником САД у Закарпатській області ОСОБА_4 через неналежне виконання службових обов`язків допущено ряд порушень, саме: розірвання в односторонньому порядку договору із поточного середнього ремонту автодороги Н-09, що призвело до втрат 190,95 млн.грн. збільшення кошторисної вартості незавершених робіт із капітального ремонту мостового переходу на цій же автодорозі на суму 576,8 тис.грн.; на об`єкті капітального ремонту «Мостовий перехід на автомобільній дорозі Синевир Синевирська Поляна» допущено, що 4469 грн. бюджетних коштів використано з недотриманням вимог законодавства, через те, що об`єкт споруджено із порушенням вимог будівництва; через неналежний контроль жодного кілометра догори Н-09 не введено в експлуатацію, що свідчить про непродуктивне використання грошових коштів у сумі 394,13 млн.грн.; допущено порушення оплати робіт, так як без отримання позитивного висновку ДП «Дорожній контроль якості» перераховано 51274,6 тис.грн.; допущено необґрунтоване укладення САД у Закарпатській області договорів на здійснення науково технічного супроводу і як наслідок непродуктивне використання у 2017 році 114,8 тис.грн. бюджетних коштів на їх оплату; допущено порушення при прийнятті лише частини робіт з поточного та середнього ремонту доріг, що свідчить про неефективне використання 10,77 млн.грн.
23 жовтня 2019 року прокурором відділу прокуратури Закарпатської області ОСОБА_5 кримінальне провадження №22018070000000105 від 29.08.2018, об`єднане із кримінальним провадженням №12019070000000184 від 21.06.2019 і об`єднаному кримінальному провадженні присвоєно №22018070000000105.
Кримінальні провадження об`єднані оскільки в ході досудового розслідування встановлені достатні підстави вважати, що дані кримінальні правопорушення вчинені однією особою (особами).
В ході досудового розслідування вказаного кримінального провадження проведені наступні слідчі дії, а саме:
?допитано в якості свідків наступних громадян: ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 ;
?призначено судово економічну експертизу з метою встановлення чи підтверджується документально висновки акту ревізії фінансово-господарської діяльності САД в Закарпатській області №13-07-05\7 від 24.07.2018;
?призначено будівельно технічну-експертизу з метою встановлення відповідності розробки проектно-кошторисної документації вимогам нормативно правових актів у галузі будівництва.
Встановлено, що кримінальне правопорушення передбачене ч. 3 ст. 191 КК України відноситься до тяжких кримінальних правопорушень.
Строк досудового розслідування кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 191, ч.2 ст.367 КК України відповідно до ч.1 ст.294 КПК України закінчується 29 лютого 2020 року, однак до вказаного терміну достатніх доказів для повідомлення особам про підозру у вчиненні вказаних кримінальних правопорушень не здобуто.
Завершити досудове слідство в даному кримінальному провадженні до вказаного вище строку, а саме до 29.02.2020 року є неможливим у зв`язку з необхідністю проведення ряду слідчих та процесуальних дій, без проведення яких в рамках розслідування даного кримінального провадження неможливо прийняти кінцеве та остаточне рішення, а саме в кримінальному провадженні № 22018070000000105 необхідно здійснити:
?допит службових осіб Служби автомобільних доріг у Закарпатській області;
?допит службових осіб ТОВ «ШБУ-77», ТОВ «Карпати Постачбуд», ТОВ «САТ Україна», ТОВ «Закарпаття Асфальт», ТОВ «Синергія ОІЛ»;
?проведення тимчасового доступу до документів з САД у Закарпатській області, а саме договорів підряду з додатками та специфікаціями, тендерна документація, протоколи засідання тендерного комітету, накази про затвердження кошторисної документації, кошторисна документація, локальні кошториси, акти приймання виконаних робіт (КБ-2в, КБ-3) з додатками.
?долучення до матеріалів кримінального провадження висновків призначених судово-економічних, будівельно технічних та товарознавчих експертиз.
Результати проведення вищеописаних слідчих (розшукових) та процесуальних дій, мають значення для досудового розслідування та можуть бути використані як докази обставин вчинення службовими особами САД в Закарпатській області, ТОВ «ШБУ-77», ТОВ «Карпати Постачбуд», ТОВ «САТ Україна», ТОВ «Закарпаття Асфальт», ТОВ «Синергія ОІЛ», вищеописаних кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 191, ч. 2 ст.367 КК України.
Результати проведення вищеописаних слідчих та процесуальних дій, мають значення для досудового розслідування та можуть бути використані як докази обставин вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.191, ч.2 ст.367 КК України та прийняття рішення у даному кримінальному провадженні в порядку ст. 283 КПК України.
Відповідно до вимог КПК України строк досудового розслідування, що закінчився, поновленню не підлягає.
Клопотання слідчого мотивоване тим, що завершити досудове розслідування без отримання висновків призначених експертиз не можливо, оскільки це призведе до невиконання завдань кримінально-процесуального законодавства, зокрема захисту особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорони прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
Слідчий слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Закарпатській області ОСОБА_3 в судове засідання не з`явилася. Однак, надала заяву, в якій просить провести розгляд вказаного клопотання за її відсутності.
Дослідивши матеріали клопотання та доводи слідчого, на які він посилаючи обґрунтовуючи вимоги вказаного клопотання, вбачається наступне.
29 серпня 2018 року слідчим відділом Управління СБ України в Закарпатській області розпочато досудове розслідування за фактом розтрати бюджетних коштів службовими особами Служби автомобільних доріг України в Закарпатській області, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 29.08.2018 за №22018070000000105.
24 червня 2019 року постановою виконувача обов`язків прокурора Закарпатської області проведення подальшого досудового розслідування доручено слідчим слідчого управління ГУНП в Закарпатській області.
Крім цього, 21.06.2019 року СУ ГУНП в Закарпатській області розпочато досудове розслідування за фактом неналежного виконання службовими особами САД в Закарпатській області своїх службових обов`язків, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12019070000000184.
23 жовтня 2019 року прокурором відділу прокуратури Закарпатської області ОСОБА_5 кримінальне провадження №22018070000000105 від 29.08.2018, об`єднане із кримінальним провадженням №12019070000000184 від 21.06.2019 і об`єднаному кримінальному провадженні присвоєно №22018070000000105.
Кримінальні провадження об`єднані оскільки в ході досудового розслідування встановлені достатні підстави вважати, що дані кримінальні правопорушення вчинені однією особою (особами).
Встановлено, що кримінальне правопорушення передбачене ч.3 ст.191 КК України згідно ст. 12 КК України відноситься до тяжких злочинів.
З урахуванням вказаного, вісімнадцяти місячний строк досудового слідства, визначений статтею 219 КПК, закінчується 29.02.2020 року, однак до вказаного терміну достатніх доказів для повідомлення особам про підозру у вчиненні вказаних кримінальних правопорушень не здобуто.
Завершити досудове слідство в даному кримінальному провадженні до вказаного вище строку, а саме до 29.02.2020 року є неможливим у зв`язку з необхідністю проведення ряду слідчих та процесуальних дій, без проведення яких в рамках розслідування даного кримінального провадження неможливо прийняти кінцеве та остаточне рішення, а саме в кримінальному провадженні № 22018070000000105 необхідно здійснити:
?допит службових осіб Служби автомобільних доріг у Закарпатській області;
?допит службових осіб ТОВ «ШБУ-77», ТОВ «Карпати Постачбуд», ТОВ «САТ Україна», ТОВ «Закарпаття Асфальт», ТОВ «Синергія ОІЛ»;
?проведення тимчасового доступу до документів з САД у Закарпатській області, а саме договорів підряду з додатками та специфікаціями, тендерна документація, протоколи засідання тендерного комітету, накази про затвердження кошторисної документації, кошторисна документація, локальні кошториси, акти приймання виконаних робіт (КБ-2в, КБ-3) з додатками.
?долучення до матеріалів кримінального провадження висновків призначених судово-економічних, будівельно технічних та товарознавчих експертиз.
Згідно вимог ст.219 КПК України строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження.
Строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить:
1) шість місяців - у кримінальному провадженні щодо кримінального проступку;
2) дванадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо злочину невеликої або середньої тяжкості;
3) вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.
Згідно вимог ч.1 ст.294 КПК України якщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений в абзаці другому частини першої статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 1-3 частини другої статті 219 цього Кодексу.
Обгрунтовуючи вимоги даного клопотання, слідчий просить продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №22018070000000105від 29.08.2018рокуза ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191, ч. 2 ст. 367 КК України до 28 лютого 2021 року.
Оцінивши наведені доводи та процесуальні дії, які потрібно вчинити органу досудового розслідування для завершення розслідування, слідчий суддя вважає, що клопотання підлягає задоволенню, а строк досудового розслідування підлягає продовженню до дванадцяти місяців згідно вимог, передбачених п.3 ч.2 ст.219 КПК України для строку продовження досудового розслідування для тяжкого злочину.
Керуючись статтями219,294,295-1,376,395 КПК України, слідчий суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання слідчого слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Закарпатській області капітана поліції ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування задовольнити.
Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №22018070000000105від 29.08.2018рокуза ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191, ч. 2 ст. 367 КК України на дванадцять місяців до 28 лютого 2021 року.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя Ужгородського
міськрайонного суду: ОСОБА_1
Суд | Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2020 |
Оприлюднено | 06.02.2023 |
Номер документу | 87879696 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання |
Кримінальне
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Данко В. Й.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні