Рішення
від 26.02.2020 по справі 924/1213/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"26" лютого 2020 р. Справа № 924/1213/19

Господарський суд Хмельницької області у складі судді Яроцького А.М., при секретарі судового засідання Адамчук І.П., розглянувши матеріали справи

за позовом Хмельницької міської ради

до фізичної особи - підприємця Матощука Олександра Васильовича

про стягнення 117 194,76 грн. безпідставно збережених коштів у розмірі орендної плати

Представники сторін:

від позивача: Крамар А.В.;

від відповідача: Сергійчук Ю.В. - адвокат;

Відповідно до ст. 240 ГПК України в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

ВСТАНОВИВ:

19.11.2019р. на адресу суду надійшла позовна заява Хмельницької міської ради до фізичної особи - підприємця Матощука Олександра Васильовича про стягнення 117 194,76 грн. безпідставно збережених коштів у розмірі орендної плати.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 19.11.2019 року вказану позовну заяву передано для розгляду судді Яроцькому А.М.

Після усунення недоліків позовної заяви, ухвалою суду від 28.11.2019р. відкрито провадження у справі для її розгляду за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 24 грудня 2019р.

17.12.2019р. на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву з додатками.

У судовому засіданні 24.12.2019р. постановлено ухвалу, якою продовжено строк для подання відповіді на відзив до дня наступного судового засідання та відкладено підготовче засідання на 16.01.2020р.

Судом у підготовчому засіданні 16.01.2020р. постановлено ухвалу про відкладення підготовчого засідання на 30.01.2020р.

Ухвалою суду від 30.01.2020р. закрито підготовче провадження, справу №924/1213/19 призначено до судового розгляду по суті у загальному позовному провадженні на 26 лютого 2020р.

Виклад позицій учасників судового процесу, заяви, клопотання.

Позивач звернувся до суду з вимогою про стягнення 117 194,76 грн. безпідставно збережених коштів у розмірі орендної плати.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що фізична особа-підприємець Матощук Олександр Васильович з 2015 року є власником складу загальною площею 333,6 кв.м., прохідної загальною площею 10,2 кв.м., магазину та офісних приміщень загальною площею 736,6 кв.м. по АДРЕСА_1 в м. Хмельницькому, однак з моменту оформлення права власності на зазначене нерухоме майно і до звернення до суду, відповідач права на землю не оформив та користувався земельною ділянкою по АДРЕСА_1, для обслуговування нерухомого майна, без правовстановлюючих документів, плату за користування даною земельною ділянкою не здійснював, що підтверджується листами Хмельницького управління Головного управління ДФС у Хмельницькій області від 30.05.2019р. та від 17.10.2019р. Крім того, представниками Управління земельних ресурсів та земельної реформи департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів Хмельницької міської ради було здійснено обстеження земельних ділянок, про що 19.06.2019р. складені акти обстеження земельних ділянок. В послідуючому позивачем надіслано запит до відділу у Хмельницькому районі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, у відповідь на який було отримано витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 29.05.2019р., від 09.10.2019р. та нараховано розмір орендної плати в період з 01.11.2016 по 01.04.2019, який мав би сплатити відповідач у випадку дотримання вимог чинного законодавства України щодо укладення договору оренди землі. Розмір безпідставно збережених коштів, який відповідає орендній платі за користування земельними ділянками, було розраховано на земельні ділянки площами 430 кв.м. та 350 кв.м., які знаходяться під будівлями, що належать відповідачу у справі. З огляду на викладене, територіальна громада міста Хмельницького в особі Хмельницької міської ради була позбавлена можливості отримати дохід у розмірі 117 194,76 грн. від здачі земельної ділянки в оренду в період з 01.11.2016р. до 01.04.2019р. із застосуванням орендної ставки 3% .

17.12.2019р. відповідачем подано відзив, у якому зазначено, що 04.08.2015 року, згідно договору купівлі-продажу, посвідченого приватним нотаріусом Хмельницького міського нотаріального округу Кот М.О. за реєстраційним №3189, Матощук Олександр Васильович та ОСОБА_2 придбали на праві спільної часткової власності нерухоме майно, а саме: - магазин площею 345,2 кв.м., прохідна площею 10,2 кв.м., склад площею 333,6 кв.м. 23 листопада 2015 року Матощук Олександр Васильович та ОСОБА_2 уклали договір про поділ в натурі нерухомого майна, що є у спільній частковій власності. З інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 10.12.2019р. №192414474 земельна ділянка з кадастровим номером 6810100000:06:002:0046 перебувала у користуванні ТОВ "Аскона ЛТД" згідно договору оренди землі №041074200095 від 26.05.2010р. та додаткової угоди про поновлення договору оренди землі від 21.12.2013р. зі строком дії до 07.11.2022р. Рішенням п`ятої сесії Хмельницької міської ради від 16.03.2016 року №60 Хмельницька міська рада вирішила припинити право користування земельними ділянками з кадастровими номерами 6810100000:06:002:0046 та 6810100000:06:002:0045 шляхом розірвання договору оренди землі №041074200095 від 26.05.2010р. за згодою сторін та передати земельні ділянки в запас міста. Однак відомості про припинення права користування земельною ділянкою ТОВ "Аскона ЛТД" з кадастровим номером 6810100000:06:002:0046 були зареєстровані Хмельницькою міською радою лише 25.10.2019 року. Відповідач стверджує, що право користування земельною ділянкою попереднього користувача слід припинити та набути (переоформити) власником будинку, споруди у встановленому законом порядку. Такий порядок передбачає необхідність прийняття уповноваженими органами рішень про припинення/надання в оренду зазначеної земельної ділянки та здійснення державної реєстрації зазначених прав. Враховуючи вищевикладене, у Матощука О. В. були відсутні підстави для сплати орендної плати за земельну ділянку за адресою АДРЕСА_1 з кадастровим номером 6810100000:06:002:0046 за період з 01.11.2016р. по 25.10.2019р., адже припинення права користування зазначеною земельною ділянкою попереднім орендарем - ТОВ "Аскона ЛТД" було зареєстроване Хмельницькою міською радою у реєстрі лише 25.10.2019 року.

Згідно з інформаційної довідки №192578876 від 11.12.2019 року стосовно земельної ділянки площею 350 кв.м., припинення права користування земельною ділянкою ТОВ "Аскона ЛТД" з кадастровим номером 6810100000:06:002:0045 було зареєстроване Хмельницькою міською радою 31.07.2018 року. При цьому, державна реєстрація земельної ділянки з вказаним кадастровим номером була скасована в результаті поділу даної земельної ділянки. В результаті поділу, як стверджує відповідач, вказану земельну ділянку знищено як об`єкт цивільних правовідносин та сформовано дві окремі земельні ділянки.

Стосовно земельної ділянки площею 0,0894 га, відповідач зазначає, що остання була сформована та зареєстрована у порядку визначеному законодавством України лише 10.10.2018р., а тому до цього часу остання не була об`єктом цивільних прав. Оскільки матеріали справи не містять обставин щодо формування земельної ділянки з кадастровим номером 6810100000:04:005:0121 в період з 01.08.2018р. по 10.10.2018р. та щодо формування земельної ділянки як об`єкта цивільних прав площею 350 кв.м. в період з 11.10.2018 р. по 01.04.2019 р., за користування якими заявлено радою до стягнення суми, підстави для нарахування орендної плати відсутні. З огляду на вищевикладене, на думку відповідача, у позові належить відмовити. До відзиву додано копію договору про поділ в натурі нерухомого майна від 23.11.2015р., рішення Хмельницької міської ради від 16.013.2016р. №60 з Додатком №2, договору оренди №412/01 від 01.11.2019р., витягу із технічної документації від 15.10.2019р., розрахунку розміру орендної плати, витягу з рішення Хмельницької міської ради від 09.10.2019р. №63, акту встановлення меж в натурі/на місцевості, акту приймання-передачі земельної ділянки, інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 10.12.2019р. та від 11.12.2019р.

09.01.2020р. позивачем подано відповідь на відзив, у якій вказано, що відповідач користувався земельними ділянками по АДРЕСА_1 площею 894 кв.м., кадастровий номер 6810100000:04:005:0121 та площею 654 кв.м., кадастровий номер 6810100000:06:002:0046 та з ним укладені відповідні договори оренди. Позивач зазначає, що ділянка площею 654 кв.м. була сформована ще станом на 23.11.2015 року - дату укладення договору про поділ в натурі нерухомого майна, що є у спільній частковій власності між відповідачем та громадянином ОСОБА_2 , про що свідчить сам договір. При цьому, вказана земельна ділянка перебувала в попереднього власника об`єкту нерухомого майна, орендаря земельної ділянки по АДРЕСА_1 - ТОВ "Аскона ЛТД", право користування якого було припинено рішенням Хмельницької міської ради від 16.03.2016р. № 60, про яке вказує відповідач у відзиві. Комісією для визначення збитків стосовно земельної ділянки, кадастровий номер 6810100000:06:002:0046, було вирішено при нарахуванні взяти площу - 430 кв.м. під будівлями на земельній ділянці 654 кв.м. та 350 кв.м. - під будівлями на земельній ділянці 894 кв.м. У відповідності до ч. 2 ст. 79-1 Земельного кодексу України, передбачено формування земельних ділянок у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності, яке здійснюється за проектами землеустрою. На думку позивача, з моменту виникнення у відповідача права власності на нерухоме майно, саме у останнього виник обов`язок оформити та зареєструвати речове право на відповідну земельну ділянку, розташовану під нежитловою будівлею, а не у Хмельницької міської ради. Окремо позивач зазначає, що саме з 16.03.2016р. у ТОВ "Аскона" перестала існувати підстава реєстрації за ним речового права. З посиланням на ч. 3 ст. 7 Закону України "Про оренду землі", ст. 120 Земельного кодексу України позивач вказує, що при виникненні в іншої особи права власності на будівлю, що розташована на орендованій земельній ділянці, до неї переходить також право оренди земельної ділянки.

15.01.2020р. відповідачем подано письмові заперечення, у яких наведена судова практика стосовно того, що перехід прав до нового власника будівлі, земельна ділянка під якою перебувала в оренді, не тягне за собою автоматичного переходу права користування відповідною земельною ділянкою та право оренди виникає на підставі відповідного договору з моменту державної реєстрації, а також у випадках передбачених ст. 141 ЗК України. На думку відповідача, юридична особа сплачує земельний податок до дати внесення відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про припинення права оренди та/або користування земельною ділянкою. Відповідач вважає, що предметом доказування для позивача є обставини щодо земельної ділянки, площі, меж та кадастрового номеру, право на яку перейшло до набувача будівлі. Оскільки земельні ділянки не були сформовані у період з 01.08.2018р. по 10.10.2018р. та з 11.10.2018р. по 01.04.2019р., та не виступали об`єктами цивільних прав, то реальної можливості для передачі їх в оренду у визначені періоди не було.

Представник позивача в судовому засіданні 26.02.2020р. позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні 26.02.2020р. просив у позові відмовити з підстав викладених у відзиві та запереченнях.

Обставини, які є предметом доказування у справі, та докази, якими сторони підтверджують або спростовують їх наявність.

Як вбачається з матеріалів справи, згідно договору купівлі-продажу від 04.08.2015р., посвідченого приватним нотаріусом Хмельницького міського нотаріального округу Кот М.О. за реєстраційним №3189, Матощук Олександр Васильович та ОСОБА_2 придбали у ТОВ "Аскона ЛТД" у спільну часткову власність нерухоме майно, розташоване за адресою: АДРЕСА_1 .

23.11.2015р. між гр. Матощуком Олександром Васильовичем та гр. ОСОБА_2 укладено договір про поділ в натурі нерухомого майна, що є у спільній частковій власності, згідно зі змістом вказаного договору припиняється право спільного часткового володіння, користування і розпорядження в межах наявних прав і повноважень нерухомим майном - магазин площею 345,2 кв.м., прохідна площею 10,2 кв.м., склад площею 333,6 кв.м., склад площею 333,6 кв.м., що розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , яке зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за реєстраційним номером: 386376968101, яке належало сторонам на праві спільної часткової власності, по 1/2 частці кожному, на підставі договору купівлі-продажу, посвідченого приватним нотаріусом Хмельницького міського нотаріального округу Кот М.О. від 04.08.2015 року за р. №3189.

За згодою сторін цього договору зазначені об`єкти поділені та відокремлені в натурі та складаються і розподіляються між сторонами таким чином: Матощук О.В. володіє, користується і розпоряджається магазином площею 345,2 кв.м., прохідною площею 10,2 кв.м., що розташовані на земельній ділянці площею 0,0654 га, кадастрові номери 6810100000:06:002:0046, 6810100000:06:002:0045 наданої для будівництва та обслуговування будівель торгівлі; складом площею 333,6 кв.м., що розташований на земельній ділянці площею 0,2302 га, кадастровий номер 6810100000:06:002:0045 наданої для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (п. 7 договору).

У п. 10.2 договору передбачено, що сторони, як власники виділених об`єктів з нерухомого майна, за цим договором набувають права оформити речові права на земельні ділянки, на яких розташовані виділені об`єкти, присвоїти поштові адреси кожному із зазначених об`єктів в уповноважених органів.

Договір про поділ в натурі нерухомого майна, що є у спільній частковій власності підписано сторонами та посвідчено приватним нотаріусом Хмельницького міського нотаріального округу Кот М.О. від 23.11.2015 року за р. №4889. Після підписів державним реєстратором зроблено відмітку про оформлення права власності на магазин площею 345,2 кв.м., свідоцтво №5028/451 від 19.12.2015р., та прохідну площею 10,2 кв.м., свідоцтво №50282250 від 19.12.2015р. Допис скріплено підписом та печаткою державного реєстратора Ачкасова А.З.

Фізична особа - підприємець Матощук Олександр Васильович є власником магазину та офісних приміщень площею 736,6 кв.м. (дата державної реєстрації 15.12.2015р.), розташованих на земельній ділянці площею 0,0654 га з кадастровим номером 6810100000:06:002:0046; прохідної площею 10,2 кв.м. (дата державної реєстрації 15.12.2015р.) та цегельного складу площею по 336,3 кв.м. кожний розташовані на земельній ділянці площею 0,2302 га з кадастровим номером 6810100000:06:002:0045 по АДРЕСА_1 в м. Хмельницькому на підставі договору про поділ в натурі нерухомого майна, що є у спільній частковій власності від 23.11.2015р., що підтверджується також інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна №183800624 від 07.10.2019р.

За змістом інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №192414474 від 10.12.2019р. земельна ділянка, площею 0,0654 га, адреса: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 6810100000:06:002:0046, власником якої є територіальна громада міста Хмельницького в особі Хмельницької міської ради, код ЄДРПОУ: 33332218, перебувала на праві оренди у ТОВ "Аскона ЛТД" (код ЄДРПОУ: 19165672) на підставі додаткової угоди про поновлення договору оренди землі №041074200095 від 26.05.2010р. строком дії речового оправа до 07.11.2022р. Підстава внесення запису - рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 49399459 від 29.10.2019. Цією ж датою 29.10.2019р. внесено запис про припинення речового права на підставі витягу з рішення п`ятої сесії, серія та номер: 60, виданий 16.03.2016, видавник: Хмельницька міська рада.

За змістом інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №192578876 від 11.12.2019р. земельна ділянка, площею 0,0654 га, адреса: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 6810100000:06:002:0045, власником якої є Хмельницька міська рада, код ЄДРПОУ: 33332218, перебувала на праві оренди у ТОВ "Аскона ЛТД" (код ЄДРПОУ: 19165672) на підставі договору оренди землі віл 26.05.2010р. та додаткової угоди від 21.12.2013р. строком дії речового оправа до 07.11.2022р. з правом пролонгації. Підстава внесення запису - рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 9354916 від 21.12.2013. Опис об`єкта іншого речового права - оренда земельної ділянки площею 2656 кв.м. 31.07.2018р. внесено запис про припинення речового права на підставі рішення органу місцевого самоврядування, серія та номер: 60, виданий 16.03.2016, видавник: Хмельницька міська рада. Відомості внесено до реєстру: 06.08.2018р. Хмельницькою регіональною філією ДП "ЦДЗК", індексний номер рішення: 42397037.

Згідно з рішенням п`ятої сесії Хмельницької міської ради від 16.03.2016р. №60, вирішено припинити право користування земельними ділянками шляхом розірвання договорів оренди землі №041074200095 від 26.05.2010р. за згодою сторін та надати земельну ділянку в оренду юридичній особі, передати земельні ділянки в запас міста згідно з додатком 2, у якому визначено як юридичну особу, з якою припиняється право користування земельною ділянкою - ТОВ "Аскона ЛТД", місце розташування та кадастровий номер - АДРЕСА_1, 6810100000:06:002:0045, 6810100000:06:002:0046, площа, що припиняється 2956 кв.м., в т.ч. діл. №1-2302, діл. №2-654, в запас міста. Відповідальність за виконання рішення покладено на заступника міського голови та управління земельних ресурсів та земельної реформи.

Відповідно до витягів з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 31.10.2019р. відомості про державну реєстрацію земельної ділянки 6810100000:04:005:0121 по АДРЕСА_1 у м. Хмельницькому зареєстровано 10.10.2018р. на праві власності територіальної громади міста Хмельницького в особі Хмельницької міської ради на підставі технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок 25.07.2018. Щодо земельної ділянки 6810100000:06:002:0046 державна реєстрація відбулась 26.05.2010р. на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок 12.12.2008р. До витягів як додатки додано кадастрові плани земельної ділянки.

На запит Управління земельних ресурсів та земельної реформи від 23.05.2019р., Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області надало 29.05.2019р. та 09.10.2019р. витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, відповідно до змісту яких нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 654 кв.м., кадастровий номер 6810100000:06:002:0046 у 2016 році становила 1 283 648 грн., 2017-2018 роки - 1 360 667 грн., а земельної ділянки площею 894 кв.м., кадастровий номер 6810100000:04:005:0121 нормативна грошова оцінка у 2016 році становила 1 754 712 грн., 2017-2018 роки - 1 859 995 грн.

Працівниками Управління земельних ресурсів та земельної реформи зроблено розрахунок розміру орендної плати за користування земельними ділянками Матощуком О.В. лише на площу земельних ділянок під будівлями, які у власності останнього, тобто 430 кв.м. та 350 кв.м. за періоди з 01.11.2016р. по 01.04.2019р. у розмірах 52 587,41 грн. та 64 607,35 грн.

19.06.2019р. працівниками Управління земельних ресурсів та земельної реформи департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів було проведено обстеження земельних ділянок по АДРЕСА_1 , за результатом даного обстеження комісією складено акти обстеження земельних ділянок пл. 0,0894 га, 6810100000:04:005:0121 та пл. 0,0654 га, 6810100000:06:002:0046, відповідно до яких встановлено, що Матощук Олександр Васильович є власником прохідної пл. 10,2 кв.м. на підставі свідоцтва про право власності, серія та номер: 50282250 від 19.12.2015р., складу пл. 333,6 на підставі договору про поділ в натурі нерухомого майна від 23.11.2015р. (земельна ділянка огороджена і на ній знаходяться будівлі), а також магазину та офісних приміщень пл. 736,6 кв.в. на підставі свідоцтва про право власності від 19.12.2015р. та декларації про готовність об`єкта до експлуатації, серія та номер: ХМ 141181722028 від 21.06.2018р. (земельна ділянка не огороджена і на ній знаходяться будівлі).

За змістом листів Хмельницького управління Головного управління ДФС у Хмельницькій області від 17.10.2019р. та від 30.05.2019р. за Матощуком О.В. рахуються зареєстровані земельні ділянки в тому числі: земельні ділянки по АДРЕСА_1, площею 0,0654 га та 0,0894 га (кадастрові номери 6810100000:06:002:0046 та 6810100000:04:005:0121) не зареєстровані, плата за землю не проводиться, 2016-2019 не звітує.

Відповідачем додано до матеріалів справи договір оренди землі №412/01 від 01.11.2019р. укладений між Матощуком О.В. та Хмельницькою міською радою, за змістом якого відповідачу передано в строкове платне користування земельну ділянку, площею 894 кв.м. (кадастровий номер 6810100000:04:005:0121), яка розташована в м. Хмельницькому по АДРЕСА_1 на підставі рішення 34 сесії міської ради від 09.10.2019р. №63. До договору додано кадастровий план та витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 15.10.2019р., розрахунок розміру орендної плати, витяг з рішення 34 сесії Хмельницької міської ради від 09.10.2019р. №63, акт встановлення меж в натурі/на місцевості та акт приймання-передачі земельної ділянки.

З посиланням на гл. 83 та ст. 1212 ЦК України, позивач звернувся з позовом про стягнення з відповідача 117 194,76 грн. шкоди як безпідставно збережені кошти у розмірі орендної плати за користування земельними ділянками по АДРЕСА_1 у місті Хмельницькому у період з 01.11.2016р. по 01.04.2019р. без належних правових підстав та без оплати за землю.

Норми права, застосовані судом, оцінка доказів, аргументів, наведених учасниками справи, та висновки щодо порушення, невизнання або оспорення прав чи інтересів, за захистом яких мало місце звернення до суду.

Відповідно до статті 80 ЗК України суб`єктами права на землі комунальної власності є територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування.

Відповідно до ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Відповідно до статей 122, 123, 124 ЗК України міські ради передають земельні ділянки у власність або користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб. Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі - продажу права оренди земельної ділянки.

Матеріалами справи підтверджено, що відповідач є власником нерухомого майна - магазину площею 345,2 кв.м., прохідної площею 10,2 кв.м., що розташовані на земельній ділянці площею 0,0654 га, кадастрові номери 6810100000:06:002:0046, 6810100000:06:002:0045 та складу площею 333,6 кв.м., що розташований на земельній ділянці площею 0,2302 га, кадастровий номер 6810100000:06:002:0045. Право власності на нерухоме майно Матощука Олександра Васильовича виникло на підставі договору про поділ в натурі нерухомого майна, що є у спільній частковій власності від 23.11.2015р. та свідоцтв №5028/451 від 19.12.2015р., №50282250 від 19.12.2015р.

Земельні ділянки, на яких розміщене належне відповідачеві нерухоме майно належать до земель Хмельницької міської ради.

Перехід прав на земельну ділянку, що пов`язаний з переходом права на будинок, будівлю або споруду, регламентується ЗК України.

Відповідно до положень статті 120 ЗК України (у редакції, чинній на час укладення відповідачем договору про поділ в натурі нерухомого майна, що є у спільній частковій власності ) у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об`єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення. Якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об`єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.

Відповідно до частини першої статті 377 Цивільного кодексу України до особи, яка набула право власності на житловий будинок (крім багатоквартирного), будівлю або споруду, переходить право власності, право користування на земельну ділянку, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення в обсязі та на умовах, встановлених для попереднього землевласника (землекористувача).

Отже, перехід права на земельну ділянку не відбувається автоматично, а потребує оформлення. Набуттю права користування передує волевиявлення особи, яка виявила бажання набути таке право, і лише після цього здійснюється волевиявлення відповідного органу місцевого самоврядування. У випадку виникнення права власності на будинок, будівлю, споруду на земельній ділянці без відведення такої земельної ділянки в оренду попередньому власнику, набуття права власності новим власником не є підставою для виникнення у нього права оренди земельної ділянки. Право оренди земельної ділянки виникає на підставі відповідного договору з моменту державної реєстрації цього права.

Відтак, набувши у власність нерухоме майно, відповідач повинен оформити своє право на земельну ділянку, на якій воно розташоване, у встановленому законом порядку, тобто звернутися до відповідної ради (у випадку комунальної власності) із відповідною заявою про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки в користування або у власність або без складання відповідної документації якщо земельна ділянка, зареєстрована в Державному земельному кадастрі без зміни меж і цільового призначення такої земельної ділянки (ст. ст. 123, 124 ЗК України).

Матеріали справи не містять доказів належного оформлення відповідачем права користування земельними ділянками за адресою: АДРЕСА_1, зокрема, розроблення нормативно-технічної документації, укладення відповідного договору оренди з Хмельницькою міською радою та державної реєстрації такого права у період з 01.11.2016р. по 01.04.2019р.

Відповідно до ч. 2 ст. 152 ЗК України власник земельної ділянки може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. При цьому згідно з пунктом "д" частини першої статті 156 цього Кодексу власникам землі відшкодовуються збитки, заподіяні внаслідок неодержання доходів за час тимчасового невикористання земельної ділянки.

Згідно з пунктом 2 частини 2 статті 22 ЦК України збитками є доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).

За змістом указаних приписів Цивільного та Земельного кодексів України відшкодування шкоди (збитків) є заходом відповідальності, зокрема, за завдану шкоду майну чи за порушення прав власника земельної ділянки.

Шкода, завдана майну юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала (частина перша статті 1166 ЦК України). Підставою для відшкодування є наявність таких елементів складу цивільного правопорушення, як: шкода; протиправна поведінка її заподіювача; причинний зв`язок між шкодою та протиправною поведінкою заподіювача; вина. За відсутності хоча б одного із цих елементів цивільно-правова відповідальність не настає. Особа, яка завдала шкоду, звільняється від обов`язку її відшкодовувати, якщо доведе, що шкоди заподіяно не з її вини (частина друга статті 1166 ЦК України).

Предметом регулювання глави 83 ЦК України є відносини, що виникають у зв`язку з безпідставним отриманням чи збереженням майна і не врегульовані спеціальними інститутами цивільного права.

Відповідно до частин першої та другої статті 1212 ЦК України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала. Положення глави 83 ЦК України застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події.

До моменту оформлення власником об`єкта нерухомого майна права оренди земельної ділянки, на якій розташований цей об`єкт, відносини з фактичного користування земельною ділянкою без укладеного договору оренди та недоотримання її власником доходів у вигляді орендної плати є за своїм змістом кондикційними.

Кондикційні зобов`язання виникають за наявності одночасно таких умов: набуття чи збереження майна однією особою (набувачем) за рахунок іншої (потерпілого); набуття чи збереження майна відбулося за відсутності правової підстави або підстава, на якій майно набувалося, згодом відпала.

У разі виникнення спору стосовно набуття майна або його збереження без достатніх правових підстав договірний характер спірних правовідносин унеможливлює застосування до них судом положень глави 83 ЦК України.

За змістом приписів глав 82 і 83 ЦК України для деліктних зобов`язань, які виникають із заподіяння шкоди майну, характерним є, зокрема, зменшення майна потерпілого, а для кондикційних - приріст майна в набувача без достатніх правових підстав. Вина заподіювача шкоди є обов`язковим елементом настання відповідальності в деліктних зобов`язаннях. Натомість для кондикційних зобов`язань вина не має значення, оскільки важливим є факт неправомірного набуття (збереження) майна однією особою за рахунок іншої.

У відповідності до ч. 4 ст. 236 ГПК України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

За змістом висновків Великої Палати Верховного Суду викладених у постанові від 23.05.2018р. №629/4628/16-ц враховуючи приписи частини другої статті 120 ЗК України, не є правопорушенням відсутність у власника будинку, будівлі, споруди зареєстрованого права оренди на земельну ділянку, яка має іншого власника і на якій ці будинок, будівля, споруда розташовані.

Таким чином, обов`язок набувача повернути потерпілому безпідставно набуте (збережене) майно чи відшкодувати його вартість не є заходом відповідальності, оскільки набувач зобов`язується повернути тільки майно, яке безпідставно набув (зберіг), або вартість цього майна.

Фактичний користувач земельної ділянки, який без достатньої правової підстави за рахунок власника цієї ділянки зберіг у себе кошти, які мав заплатити за користування нею, зобов`язаний повернути ці кошти власнику земельної ділянки на підставі частини першої статті 1212 ЦК України.

Частина перша статті 93 ЗК України встановлює, що право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.

Предметом позову в цій справі є стягнення з власника об`єкта нерухомого майна безпідставно збережених коштів орендної плати на підставі статей 1212, 1214 ЦК України за фактичне користування без належних на те правових підстав, земельною ділянкою, на якій цей об`єкт розміщений.

У позовній заяві підставами позову у даній справі є обставини безпідставного збереження відповідачем майна (коштів) за рахунок позивача, а саме використання земельної ділянки без укладання договору оренди, а не обставини заподіяння відповідачем шкоди власнику землі (позивачу).

Право оренди земельної ділянки виникає з моменту державної реєстрації цього права (стаття 125 ЗК України).

За змістом ст. 7 Закону України "Про оренду землі" до особи, якій перейшло право власності на житловий будинок, будівлю або споруду, що розташовані на орендованій земельній ділянці, також переходить право оренди на цю земельну ділянку. Договором, який передбачає набуття права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, припиняється договір оренди земельної ділянки в частині оренди попереднім орендарем земельної ділянки, на якій розташований такий житловий будинок, будівля або споруда.

У відповідності до ч. 5 ст. 116 ЗК України земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.

Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (ст. 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень").

За змістом ч. 1 ст. 26 вказаного Закону, заява про державну реєстрацію припинення речового права на земельну ділянку, похідного від права власності, незалежно від наявності чи відсутності відомостей про поновлення договору може бути подана в будь-який час до припинення такого права.

За змістом інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно земельні ділянки, площею 0,0654 га, адреса: АДРЕСА_1 , кадастрові номери 6810100000:06:002:0046, 6810100000:06:002:0045, перебували на праві оренди у ТОВ "Аскона ЛТД" (код ЄДРПОУ: 19165672) на підставі договору оренди землі від 26.05.2010р. та додаткової угоди від 21.12.2013р. зі строком дії речового оправа до 07.11.2022р. 31.07.2018р. та 29.10.2019р. по вищевказаних земельних ділянках внесено записи про припинення речового права на підставі рішення органу місцевого самоврядування.

Згідно з рішенням п`ятої сесії Хмельницької міської ради від 16.03.2016р. №60, вирішено припинити право користування земельними ділянками шляхом розірвання договору оренди землі №041074200095 від 26.05.2010р. за згодою сторін та надати земельні ділянки в оренду юридичній особі, передати земельні ділянки в запас міста.

Враховуючи, що суб`єктами речових прав на спірні земельні ділянки у період з 21.12.2013р. по 31.07.2018р. (по земельній ділянці кадастровим номером 6810100000:06:002:0045) та по 29.10.2019р. (по земельній ділянці з кадастровим номером 6810100000:06:002:0046) виступали ТОВ "Аскона ЛТД" та Хмельницька міська рада, останніми не вчинялись дії щодо подачі заяв про державну реєстрацію припинення речового права на спірні земельні ділянки.

Відповідно до ч. 2 ст. 12 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" записи, що містяться у Державному реєстрі прав, повинні відповідати відомостям, що містяться в документах, на підставі яких проведені реєстраційні дії. У разі їх невідповідності пріоритет мають відомості, що містяться в документах, на підставі яких проведені реєстраційні дії.

Наведеною нормою законодавець врегулював правову ситуацію, коли відомості, що містяться у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, не відповідають наявним чинним та нескасованим правовстановлюючим документам, на підставі яких проведені реєстраційні дії та які мають пріоритет над записами, що містяться у Державному реєстрі.

Державна реєстрація прав не є підставою набуття речового права на нерухоме майно, а є лише засвідченням державою вже набутого особою речового права, що унеможливлює ототожнення факту набуття речового права з фактом його державної реєстрації. При дослідженні судом обставин існування в особи права оренди, необхідним є перш за все встановлення підстави, на якій особа набула таке право, оскільки сама по собі державна реєстрація прав не є підставою виникнення речового права на нерухоме майно, такої підстави закон не передбачає. Вказана позиція узгоджується з висновками викладеними у постанові Верховного Суду від 24.01.2020р. у справі №910/10987/18.

Відповідно до частини 1 статті 328 Цивільного кодексу України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів.

Відповідно до статті 204 Цивільного кодексу України правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.

Згідно з частиною 2 статті 328 Цивільного кодексу України право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом.

Судом встановлено, що договір про поділ в натурі нерухомого майна, що є у спільній частковій власності від 23.11.2015р. є правомірною підставою набуття відповідачем права власності на нерухоме майно (магазин, склади, прохідна) та підставою внесення до Державного реєстру запису про право власності на спірне майно, є дійсним правочином та ніким не оспорений, який створив правові наслідки для їх сторін.

Водночас, сторони договору про поділ у п. 10.2 визначили право власників виділених об`єктів з нерухомого майна на оформлення речових прав на земельні ділянки, на яких розташовані виділені об`єкти, в уповноважених органів.

З огляду на чинність договору про поділ в натурі нерухомого майна, що є у спільній частковій власності від 23.11.2015р. та рішення п`ятої сесії Хмельницької міської ради від 16.03.2016р. №60, а також відсутність доказів вчинення відповідачем дій щодо надання йому у користування спірних земельних ділянок у період з 01.11.2016р. по 01.04.2019р. та доказів на підтвердження обставин, що унеможливлюють укладення з позивачем договорів оренди земельних ділянок розташованих по АДРЕСА_1 у м. Хмельницькому, заперечення відповідача про те, що відсутність державної реєстрації припинення права оренди попереднього землекористувача з об`єктивних причин перешкоджало йому у реєстрації прав користування земельними ділянками, судом не приймаються.

У силу статті 206 ЗК України використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності (підпункт 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Земельним податком є обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів, а орендною платою за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (підпункти 14.1.72, 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 ПК України у вказаній редакції).

З наведеного вбачається, що чинним законодавством розмежовано поняття "земельний податок" і "орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності".

Відповідач не є власником або постійним землекористувачем спірної земельної ділянки, а тому не є суб`єктом плати за землю у формі земельного податку, при цьому, єдино можливою формою здійснення плати за землю для нього як землекористувача є орендна плата.

У разі надання земельної ділянки в оренду укладається договір оренди земельної ділянки, яким за положенням частини першої статті 21 Закону України "Про оренду землі" визначається орендна плата за землю як платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати, який в будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлено положеннями пункту 288.5.1 статті 288 ПК України (аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду у складі палати для розгляду справ щодо земельних відносин та права власності Касаційного господарського суду від 10.09.2018 по справі №920/739/17).

Відповідно до частини 2 статті 20 та частини 3 статті 23 Закону України "Про оцінку земель" дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Відтак, необхідним для визначення розміру недоотриманого доходу за фактичне користування земельною ділянкою є визначення розміру орендної плати на підставі затвердженої у встановленому законом порядку нормативної грошової оцінки земельної ділянки, та, зокрема, з`ясування, чи розроблялася, погоджувалася та затверджувалася нормативна грошова оцінка спірної земельної ділянки у визначеному законодавством порядку. Аналогічна позиція викладена у постанові Верховного Суду від 12.04.2019 року у справі №922/981/18.

Нормами статті 120 Земельного кодексу України та статті 377 Цивільного кодексу України встановлено, що до особи, яка набула право власності на житловий будинок (крім багатоквартирного), будівлю або споруду, переходить право власності, право користування на земельну ділянку, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення в обсязі та на умовах, встановлених для попереднього землевласника (землекористувача). Розмір та кадастровий номер земельної ділянки, право на яку переходить у зв`язку з переходом права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, є істотними умовами договору, який передбачає набуття права власності на ці об`єкти (крім багатоквартирних будинків).

З огляду на вищевказані законодавчі приписи, предметом доказування у даному спорі є, зокрема, обставини щодо земельної ділянки, площі, меж та кадастрового номеру земельної ділянки, право на яку перейшло до набувача будівлі за договором про поділ в натурі нерухомого майна, укладеного на підставі договору купівлі-продажу від 04.08.2015р.

Визначення земельної ділянки наведено в частині 1 статті 79 Земельного кодексу України, відповідно до положень якої земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.

Як встановлено приписами ч. 1, 3, 4, 9 ст. 79-1 Земельного кодексу України, формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі; земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї.

Позивач на підтвердження формування спірних земельних ділянок як об`єктів цивільного права надав витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, відповідно до змісту яких нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 654 кв.м., кадастровий номер 6810100000:06:002:0046 у 2016 році становила 1 283 648 грн., у 2017-2018рр. - 1 360 667 грн., а нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 894 кв.м., кадастровий номер 6810100000:04:005:0121 у 2016 році становила 1 754 712 грн., у 2017-2018рр. - 1 859 995 грн., а також кадастрові плани земельних ділянок, які додані до витягів з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 31.10.2019р.

Окрім того, у договорі про поділ в натурі нерухомого майна, що є у спільній частковій власності, укладеному 23.11.2015р. між Матощуком Олександром Васильовичем та гр. ОСОБА_2 , визначено розміри земельних ділянок та їх кадастрові номери, на яких розміщені об`єкти нерухомого майна, які набув у приватну власність відповідач.

Працівниками Управління земельних ресурсів та земельної реформи здійснено розрахунок розміру орендної плати за користування земельними ділянками Матощуком О.В. лише на площу земельних ділянок під будівлями, які у власності останнього, тобто 430 кв.м. та 350 кв.м. за періоди з 01.11.2016р. по 01.04.2019р. у розмірах 52 587,41 грн. та 64 607,35 грн.

З поміж іншого, факт користування відповідачем спірними земельними ділянками у визначених площах підтверджується складеними 19.06.2019р. працівниками Управління земельних ресурсів та земельної реформи департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів актами обстеження земельних ділянок пл. 0,0894 га, 6810100000:04:005:0121 та пл. 0,0654 га, 6810100000:06:002:0046 по АДРЕСА_1, в місті Хмельницькому, а факт несплати орендної плати за заявлений період - листами Хмельницького управління Головного управління ДФС у Хмельницькій області від 17.10.2019р. та від 30.05.2019р.

При цьому, в матеріалах справи відсутні докази сплати відповідачем або ТОВ "Аскона ЛТД" у заявлений позивачем період з 01.11.2016р. по 01.04.2019р. орендної плати за користування спірними земельними ділянками.

Заперечення відповідача щодо несформованості земельних ділянок об`єктів цивільного права спростовуються наявними в матеріалах справи доказами.

Водночас, суд зазначає, що факт несплати відповідачем за користування земельними ділянками у встановленому законодавчими актами розмірі свідчить про втрату позивачем майна, яке у спірних правовідносинах підпадає під визначення Європейського суду з прав людини "виправдане очікування" щодо отримання можливості ефективного використання права власності.

Відновлення порушених прав позивача за таких обставин і в такий спосіб не створює для відповідача жодних необґрунтованих, додаткових або негативних наслідків, оскільки предметом позову є стягнення грошових коштів, які останній мав би сплатити за звичайних умов як і фактичний добросовісний землекористувач.

Навіть за умови правомірної поведінки відповідача у спірних правовідносинах, в обраний позивачем спосіб захисту відбувається відновлення справедливої рівноваги між правами та обов`язками сторін спору, встановлення якої ґрунтується на визначеній нормами земельного законодавства умові платності використання земельної ділянки.

Поряд із цим судом береться до уваги практика Європейського суд з прав людини, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року).

Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів (ч. 1 ст. 86 ГПК України).

Згідно з ч. 1 ст. 14 ГПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Відповідно до ст. 73 ГПК доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом (ч. 3 ст. 13, ст. 74 ГПК України).

Беручи до уваги наведені вище положення закону, враховуючи встановлені судом факти та зміст позовних вимог, суд вважає правомірними вимоги позивача щодо стягнення з відповідача 117 194,76 грн. безпідставно збережених коштів у розмірі орендної плати за користування земельними ділянками комунальної форми власності, розташованими за адресою: АДРЕСА_1, без належних правових підстав, тому вказані позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 129 ГПК України судові витрати покладаються на відповідача у зв`язку з задоволенням позову.

Керуючись ст. ст. 129, 232, 233, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов Хмельницької міської ради до фізичної особи - підприємця Матощука Олександра Васильовича про стягнення 117 194,76 грн. безпідставно збережених коштів у розмірі орендної плати задовольнити.

Стягнути з фізичної особи - підприємця Матощука Олександра Васильовича ( АДРЕСА_5 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) на користь Хмельницької міської ради (29000, м. Хмельницький, вул. Гагаріна, 3, ідентифікаційний код 33332218) 117 194,76 грн. безпідставно збережених коштів у розмірі орендної плати, 1921,00 грн. витрат по сплаті судового збору.

Після набрання рішенням законної сили, видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду (ч. ч. 1, 2 ст. 241 ГПК України).

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення (ч. 1 ст. 256 ГПК України).

Апеляційна скарга подається до Північно-західного апеляційного господарського суду в порядку, передбаченому ст. 257 ГПК України, з урахуванням пп. 17.5 Розділу XI "Перехідні положення" ГПК України.

Повний текст рішення складено та підписано 28.02.2020р.

Суддя А.М. Яроцький

Віддрук. 3 прим. (реком з повідомл.):

1 - до справи;

2 - позивачу - 29000, м. Хмельницький, вул. Гагаріна, ,3;

3 - відповідачу - АДРЕСА_5

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення26.02.2020
Оприлюднено28.02.2020
Номер документу87891010
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/1213/19

Ухвала від 07.09.2020

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Могил С.К.

Ухвала від 06.07.2020

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Могил С.К.

Постанова від 21.05.2020

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Петухов М.Г.

Ухвала від 27.03.2020

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Петухов М.Г.

Рішення від 26.02.2020

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Яроцький А.М.

Ухвала від 30.01.2020

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Яроцький А.М.

Ухвала від 16.01.2020

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Яроцький А.М.

Ухвала від 28.11.2019

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Яроцький А.М.

Ухвала від 20.11.2019

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Яроцький А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні