№ 2-а-186/08
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 грудня 2008 року Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області у складі:
головуючого судді Дзюба Н.О.
при секретарі Мумчан Г.П.
за участю
позивача ОСОБА_1
представника відповідача ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов ОСОБА_1 до ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради про визнання неправомірною відмови у виплаті недонарахованої одноразової грошової допомоги та стягнення недоотриманих сум за 2003-2008 pp., -
ВСТАНОВИВ:
21 жовтня 2008 року ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради про визнання неправомірною відмови у виплаті недонарахованої одноразової грошової допомоги та стягнення недоотриманих сум за 2003-2008 роки.
Він обґрунтовував свої вимоги тим, що у відповідності до ст. 7 ОСОБА_4 України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» має статус ветерана війни - учасника бойових дій. Згідно ч. 5 ст. 12 цього закону щорічно до 5 травня ветеранам війни - учасникам бойових дій виплачується разова грошова допомога в розмірі п'яти мінімальних пенсій за віком. Відповідач ухиляється від сплати йому вказаних коштів в повному обсязі, сплативши цю грошову допомогу в розмірах, встановлених відповідними законами про державний бюджет України: в 2003 році - 90 грн., в 2004 році - 120 грн., в 2005 та 2006 роках - по 250 грн., в 2007 році - 280 грн., в 2008 році - 310 грн. Оскільки розмір цих виплат не відповідає розміру мінімальної пенсії за віком у відповідні періоди, просив визнати вказані дії відповідача протиправними та стягнути на його користь недоотриману щорічну разову грошову допомогу за 2003-2008 роки в сумі 7254 грн. у відповідності до наведених в позові розрахунків.
Ухвалою суду від 10 листопада 2008 року, до участі у справі в якості третьої особи на стороні відповідача залучено Головне управління Державного Казначейства України в Донецькій області.
В судовому засіданні позивач ОСОБА_1 підтримав позовні вимоги, посилаючись на ті ж обставини, що і в позовній заяві, а також уточнив розмір мінімальних пенсій за віком за весь період, тому просив стягнути з відповідача за мінусом вже отриманої ним грошової за 2003-2008 pp. - 7889 грн.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, посилаючись на те, що ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради є бюджетною установою, яка за своїми функціями здійснює нарахування та виплату одноразової грошової допомоги до 05 травня відповідно до діючого законодавства в межах, затверджених кошторисом асигнувань на зазначені виплати. Відповідно до п. 1 «Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», затвердженого Постановою КМУ № 228 від 28.02.2002 року кошторис бюджетних установ є основним плановим документом, який надає повноваження бюджетній установі щодо отримання доходів і здійснення видатків. Міністерство праці та соціальної політики України відповідно до законів України «Про Державний бюджет України» на відповідний рік є головним розпорядником коштів за програмою "Щорічна разова грошова допомога ветеранам війни". Таким чином, Міністерством праці доводиться до Головного управління праці та соціального захисту населення лімітні асигнування по зазначеній виплаті та затверджується кошторис, відповідно до якого в подальшому проводиться виплата. Вважає, що разова грошова допомога проводиться відповідно до ОСОБА_4 України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту, де в розділі III зазначені розміри грошової допомоги відповідним категорям громадян, які передбачені ОСОБА_4 України «Про державний бюджет України» на відповідний рік. Згідно ст. 95 Конституції України виключно ОСОБА_4 «Про державний бюджет України» визначаються будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків. Відповідно до ч. 2 ст. 4 Бюджетного кодексу України при здійсненні бюджетного процесу в Україні положення нормативно-правових актів застосовується лише в частині, в якій вони не суперечать положенням Конституції України, цього кодексу та ОСОБА_4 «Про державний бюджет». На підставі чого позивачу була сплачена в розмірах: 2003 рік - 90 грн., 2004 рік -120 грн., 2005 рік - 250 грн., 2006 рік - 250 грн., 2007 рік - 280 грн., 2008 рік - 310 грн., і підстав для задоволення вимог позивача в цій частині немає. Крім того, представник відповідача вважає, що згідно з п. 1 ст. 100 КАС України позивачем пропущений срок звернення до суду за захистом своїх прав.
Представник третьої особи в судове засідання не з'явився, надав суду письмову заяву, в якій просив справу розглянути за його відсутності, заперечував проти задоволення позову.
Заслухавши пояснення позивача, представника відповідача, дослідивши докази у справі, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 є ветераном війни - учасником бойових дій, що підтверджується копією посвідчення серії АА № 175642 (а.с. 3).
У відповідності до ст. 5 ОСОБА_4 України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» позивач ОСОБА_1 є ветераном війни - учасником бойових дій.
Частиною 5 статті 12 цього закону (в редакції, яка діяла до 28 грудня 2007 року) передбачено, що щорічно до 5 травня ветеранам війни - учасникам бойових дій виплачується разова грошова допомога в розмірі п'яти мінімальних пенсій за віком.
Законами України «Про Державний бюджет України» на 2003-2008 роки була зупинена на відповідні роки дія частини 5 ст. 12 ОСОБА_4 України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
Разова грошова допомога за 2003 рік в розмірі 90 грн. встановлена ст. 28 ОСОБА_4 України «Про Державний бюджет України на 2003 рік»; за 2004 рік в розмірі 120 грн. встановлена ст. 44 ОСОБА_4 України «Про Державний бюджет України на 2004 рік»; разова грошова допомога за 2005-2006 роки в розмірі 250 грн. встановлена ст. 30 ОСОБА_4 України «Про Державний бюджет України на 2005 рік» та ст. 30 ОСОБА_4 України «Про Державний бюджет України на 2006 рік»; разова грошова допомога за 2007 рік в розмірі 280 грн. встановлена ст. 29 ОСОБА_4 України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», разова грошова допомога за 2008 рік в розмірі 350 грн. встановлена постановою КМУ від 12.03.2008 року№ 183.
ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради позивачу виплачена така допомога: у 2003 році - 90 грн., у 2004 році - 120 грн., у 2005-2006 роках - по 250 грн.; у 2007 році - 280 грн., у 2008 році - 310 грн.
З огляду на викладений вище в рішенні аналіз застосування законодавства, суд вважає, що дії ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради щодо виплати щорічної разової грошової допомоги ветерану війни - учаснику бойових дій ОСОБА_1 слід визнати протиправними лише при виплаті такої допомоги за 2004 рік, 2007 рік та 2008 рік.
При цьому суд керується: рішенням Конституційного Суду України № 20-рп/2004 від 01 грудня 2004 року, згідно з яким визнана такою, що не відповідає Конституції України (є неконституційною) стаття 44 ОСОБА_4 України "Про Державний бюджет України на 2004 рік", якою встановлено, що у 2004 році виплата щорічної разової допомоги відповідно до ОСОБА_4 України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" здійснюється у таких розмірах: ветеранам війни - учасникам бойових дій - 120 гривень; рішенням Конституційного Суду України № 6-рп/2007 від 09.07.2007 року, згідно з яким визнана такою, що не відповідає Конституції України (є неконституційною): стаття 29 ОСОБА_4 України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», за якою у 2007 році виплата щорічної разової допомоги відповідно до ОСОБА_4 України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» здійснюється у таких розмірах: ветеранам війни - учасникам бойових дій - 280 гривень; пункт 13 статті 71 цього ж закону, яким зупинено на 2007 рік дію частини п'ятої ст. 12 ОСОБА_4 України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»; рішенням Конституційного суду України від 22.05.2008 року № 10-рп/2008, яким зміни, внесені ОСОБА_4 України «Про Державний бюджет України» на 2008 рік» до частини 5 ст. 12 ОСОБА_4 України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та встановлено розмір щорічної разової допомоги ветеранам війни - учасникам бойових дій -310 гривень, визнані неконституційними, тому Закон України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» на теперішній час є дійсним в редакції, яка діяла до 28 грудня 2007 року.
ОСОБА_4 України «Про Державний бюджет України на 2003 рік», ОСОБА_4 України «Про Державний бюджет України на 2005 рік» та ОСОБА_4 України «Про Державний бюджет України на 2006 рік», що стосуються виплати щорічної разової грошової допомоги ветеранам війни- учасникам бойових дій, до теперішнього часу не визнані Конституційним судом України неконституційними, і підстав для визнання дій відповідача в цій частині протиправними немає.
Відповідно до Положення ОСОБА_4 України "Про Державний бюджет України на 2004 рік", визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України вказаного рішення, тобто з 1 грудня 2004 року, а ст. 17-1 ОСОБА_4 України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" передбачено отримання разової грошової допомоги до 30 вересня відповідного року, в якому здійснюється виплата допомоги, але суд вважає що позивач на підставі рішення Конституційного Суду України від 01 грудня 2004 року має право на дополучення недоотриманої допомоги за 2004 рік.
Таким чином, з урахуванням вже отриманої позивачем разової грошової допомоги у 2004 році, розмір недоотриманої ним такої допомоги складає 720 грн. (168грн.х5) - (120 грн), в 2007 році, розмір недоотриманої ним такої допомоги у цьому році складає 1750 грн. (406грн.х5) - (280 грн.), в 2008 році 2095 грн. (481 грн.х5) - (310 грн.)
Визнавши вказані вище дії відповідача протиправними, слід зобов'язати ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради сплатити позивачу цю суму за рахунок Державного бюджету.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 4 березня 2002 року № 256, якою затверджений Порядок фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення є керівники головних управлінь, управлінь, відділів та інших самостійних структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів рад, до компетенції яких належить питання праці та соціального захисту населення (далі - головні розпорядники коштів). Таким чином, відповідач - ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради, є головним розпорядником коштів місцевого бюджету за рахунок субвенцій з державного бюджету.
Суд вважає, звернення позивача з позовними вимогами до ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення щодо стягнення недоотриманої щорічної разової грошової допомоги ветерану війни - учаснику бойових дій є обгрунтованими і саме відповідач ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради зобов'язаний сплатити за рахунок Державного бюджету недоплачені суми допомоги, оскільки статтею 63 спеціального ОСОБА_4 фінансування витрат, пов'язаних з реалізацією цього ОСОБА_4, здійснюється за рахунок Державного бюджету України і ОСОБА_3 є розпорядником коштів Державного бюджету України.
Суд вважає, що до вказаних правовідносин немає підстав застосовувати строк
позовної давності. Крім того, відмову відповідача в перерахуванні разової грошової
допомоги інваліду війни ОСОБА_1 отримав в 2008 році.
Керуючись ст. ст. 11, 17-20, 69-72, 86, 94, 158-163, 167, 185, 186, 254 Кодексу
адміністративного судочинства України, ст. ст. 2, 12, 17-1, 22 ОСОБА_4 України «Про статус
ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», -
ПОСТАНОВИВ:
Позов ОСОБА_1 до ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради про визнання неправомірною відмови у виплаті недонарахованої одноразової грошової допомоги та стягнення недоотриманих сум за 2003-2008 pp. задовольнити частково.
Визнати неправомірними дії ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради щодо недоплати щорічної разової грошової допомоги ОСОБА_1, як ветерану війни - учаснику бойових дій за 2004, 2007, 2008 роки.
Зобов'язати ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради за рахунок Державного бюджету сплатити на користь ОСОБА_1 недоотриману щорічну разову грошову допомогу як інваліду війни за 2004 рік в розмірі 720 (сімсот двадцять шість) грн., за 2007 рік в розмірі 1750 (одна тисяча сімсот п'ятдесят) грн., за 2008 рік в розмірі 2095 (дві тисячі дев'яносто п'ять) грн., а всього в розмірі 4565 (чотири тисячі п'ятсот шістдесят п'ять) грн. і шляхом перерахування з розрахункового рахунку № 35214011001529 в УДК м. Костянтинівка Донецької області, КПК 2501150, КЕКВ 1341, МФО 834016, ОКПО 03197428.
В решті позовних вимог відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Костянтинівський міськрайонний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня складення постанови суду в повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з направленням її копії до апеляційної інстанції, або в порядку ч.5 ст. 186 КАС України.
Суд | Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2008 |
Оприлюднено | 13.05.2010 |
Номер документу | 8790169 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області
Дзюба Н.О.
Адміністративне
Новомиколаївський районний суд Запорізької області
Вдовенко В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні