ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №1.380.2019.002731
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 лютого 2020 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Москаля Р.М., за участі секретаря судового засідання Михалюк М.Ю., представника позивача Лисовича І.І., представника відповідача Пилип`юка А.М., розглянув у відкритому судовому засіданні в місті Львові адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Сапфір-Інвест до Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Сапфір-Інвест (далі - ТОВ Сапфір-Інвест , позивач) 30.05.2019 звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Львівській області (далі - ГУ ДФС у Львівській області, відповідач) з вимогою визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 26.04.2019 № 0006281414, яким платнику податків збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість за податковим зобов`язанням в сумі 789580 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) в сумі 197395 грн., всього 986975 гривень.
Позивач не погоджується із висновками акту перевірки та прийнятим на його підставі податковим повідомленням-рішенням, вважає , що таке слід скасувати як протиправне. Позивач стверджує, що договірні відносини між сторонами мали реальний характер, а роботи виконувалися на замовлення Сілецької та Княжівської сільських рад Сокальського району Львівської області; такі були виконані вчасно та передані замовникам у повному обсязі, що підтверджується наданими первинними документами. Тому позивач просить суд визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення, що ґрунтуються на припущеннях та хибних висновках контролюючого органу.
Суд ухвалою від 18.02.2020 в порядку статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України замінив відповідача Головне управління ДФС у Львівській області на його процесуального правонаступника - Головне управління ДПС у Львівській області (том 3 а.с. 115-117).
Відповідач позов не визнає. Представник відповідача подав відзив на позовну заяву (том 2 а.с. 77-81), просить суд відмовити в задоволенні позову ТОВ Сапфір-Інвест в повному обсязі. Представник відповідача наполягає, що операції ТОВ Сапфір-Інвест з контрагентом ПП Транспортні будівельні системи фактично не відбулися. Зауважує, що в розпорядженні позивача були достатні трудові та матеріальні ресурси для самостійного виконання зобов`язань на виконання договорів, укладених з Сілецькою та Княжівською сільськими радами Сокальського району Львівської області. Договори з субпідрядником укладено на ті ж суми, що і договори із замовником робіт, що позбавляє господарські операцій ТзОВ Сапфір Інвест з ПП Транспортні будівельні системи будь-якого економічного змісту. Звертає увагу суду на те, що ТОВ Сапфір-Інвест із замовниками Сілецькою та Княжівською сільськи радами Сокальського району Львівської області укладено низку договорів підряду, хронологія виконання робіт за цими договорами засвідчує неможливість їх здійснення саме ПП Транспортні будівельні системи . Відповідач наполягає на фіктивному характері господарських операцій між ТзОВ Сапфір Інвест та ПП Транспортні будівельні системи , їх документуванні виключно в цілях отримання податкової вигоди та мінімізації податкових зобов`язань.
Суд заслухав пояснення учасників справи, дослідив долучені до матеріалів справи письмові докази, та встановив такі фактичні обставини справи і відповідні їм правовідносини:
Головне управлінням ДФС у Львівській області на підставі наказу №1725 від 21.03.2019 провело документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ Сапфір-Інвест з питань проведення взаємовідносин із ПП Транспортні будівельні системи (код ЄДР 33169988) за березень 2018 року, що містяться у податкових деклараціях з ПДВ за період травень, серпень, вересень, жовтень 2018. За результатами перевірки складено акт від 08.04.2019 №546/13-01-14-14/39940403 (том 1 а.с. 15-31), що містить виклад таких обставин:
ТОВ Сапфір-Інвест в період, охоплений перевіркою, мало взаємовідносини з ПП Транспортні будівельні системи відповідно до укладених договорів на виконання робіт від 08.02.2018 №08/02/2018, від 12.02.2018 №12/02/2018, від 13.02.2018 №13/02/2018 та від 19.02.2018 №19/02/2018, відповідно до яких ТОВ Сапфір-Інвест виступало Замовником , а ПП Транспортні будівельні системи - Підрядником .
Відповідно до договору від 08.02.2018 №08/02/2018 ТОВ Сапфір-Інвест отримало від ПП Транспортні будівельні системи акт приймання виконаних робіт (№КБ2в) від 05.03.2018 та податкову накладну №4 від 05.03.2018 на суму 177197,33 грн. (за номенклатурою послуг - будівництво вуличного освітлення присілків Підберезина, Заболотня, Гостинець, с. Сілець Сокальського району Львівської області). Сума податку на додану вартість за цією податковою накладною включена ТОВ Сапфір-Інвест до складу податкового кредиту в жовтні 2018, що відповідає даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість за жовтень 2018 року.
Відповідно до договору від 13.02.2018 №13/02/2018 ТОВ Сапфір-Інвест отримало від ПП Транспортні будівельні системи акт приймання виконаних робіт (№КБ2в) від 07.03.2018 №№1,2 та податкову накладну №2 від 07.03.2018 на суму 223175,20 грн. (за номенклатурою послуг - реконструкція дороги присілка Заболотня села Сілець Сокальського району Львівської області). Сума податку на додану вартість за цією податковою накладною включена ТОВ Сапфір-Інвест до складу податкового кредиту в серпні 2018, що відповідає даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість за серпень 2018 року.
Відповідно до договору від 19.02.2018 №13/02/2018 ТОВ Сапфір-Інвест отримало від ПП Транспортні будівельні системи акти приймання виконаних робіт (№КБ2в) від 12.03.2018 №№1,2,3,4 та податкову накладну №5 від 12.03.2018 на суму 148982,67 грн. (за номенклатурою послуг - реконструкція мереж вуличного освітлення Княжівської сільської ради в с. Княже, с. Шпиколоси Сокальського району Львівської області). Сума податку на додану вартість за цією податковою накладною включена ТОВ Сапфір-Інвест до складу податкового кредиту в вересні 2018, що відповідає даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість за вересень 2018 року.
Відповідно до договору від 12.02.2018 №12/02/2018 ТОВ Сапфір-Інвест отримало від ПП Транспортні будівельні системи акти приймання виконаних робіт (№КБ2в) від 06.03.2018 №№1,2,3,4 та податкову накладну №7 від 06.03.2018 на суму 240225,20 грн. (за номенклатурою послуг - реконструкція вуличного освітлення присілків Зарудні, Гроби, Підрочин, Насалі села Сілець Сокальського району Львівської області). Сума податку на додану вартість за цією податковою накладною включена ТОВ Сапфір-Інвест до складу податкового кредиту в травні 2018, що відповідає даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2018 року.
Перелічені податкові накладні ПП Транспортні будівельні системи зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, а визначені в них суми податку на додану вартість включені ТОВ Сапфір-Інвест до складу податкового кредиту.
Станом на 01.03.2018 відповідно до рахунку 6852, дебіторська/кредиторська заборгованість по взаємовідносинах з ПП Транспортні будівельні системи становить 0,0 грн. У березні 2018 року ТОВ Сапфір-Інвест відображено отримання робіт на суму 4737483,59 грн. Станом на 31.03.2018 відповідно до рахунку 6852 кредиторська заборгованість по взаємовідносинах із ПП Транспортні будівельні системи становить 4737483,59 грн.
В процесі перевірки ревізори використали таку податкову інформацію по ПП Транспортні будівельні системи (стор. 7-10 акта перевірки):
ПП Транспортні будівельні системи перебуває на обліку в ГУ ДФС у Донецькій області (м. Слов`янськ) з 01.01.2019, стан платника припинено, але не знято з обліку; за період проведення взаємовідносин перебував на обліку в ГУ ДФС у Львівській області; основний вид діяльності - електромонтажні роботи; свідоцтво платника ПДВ анульовано 26.12.2018 у зв`язку з ліквідацією підприємства за власним бажанням; остання декларація з ПДВ подана за березень 2018 року. Відповідно до представлених договорів на виконання робіт (надання послуг) встановлено, що ПП Транспортні будівельні системи виконувало роботи власними силами та засобами, при виконанні будівельних робіт та реконструкції електромереж використовував власні матеріали . Відповідно до представлених актів приймання виконаних робіт (форма №КБ2в), встановлено, що ПП Транспортні будівельні системи відобразило використання будівельних матеріалів на загальну суму 3359786 грн., що становить 70,9% від загальної суми актів 4737483,59 грн. Згідно даних Єдиного реєстру податкових накладних встановлено, що ПП Транспортні будівельні системи за період з 01.01.2017 по 12.03.2018 (день підписання останнього акта) не здійснювало придбання матеріалів, які зазначені в актах виконаних будівельних робіт (форма №КБ2в). Відповідно до поданої звітності чисельність працівників у ПП Транспортні будівельні системи становить 11 чоловік, при восьмигодинному робочому дні для виконання даного обсягу робіт необхідно 47 чоловік. Відповідно до аналізу податкової звітності та даних Єдиного реєстру податкових накладних встановлено, що в лютому-березні 2018 ПП Транспортні будівельні системи надавались послуги (виконувались роботи) для значної кількості суб`єктів господарювання на значній території України, зокрема, у м. Одеса, м. Львові, м. Києві, м. Бровари, селі Жирова Жидачівського району Львівської області, Кременчуцькій ТЕЦ. При виконанні робіт були задіяні транспортні засоби (машини та механізми), однак у ПП Транспортні будівельні системи встановлено відсутність власних основних засобів, послуг з оренди відповідних транспортних засобів (машин та механізмів), а також залучення до робіт третіх осіб.
Ревізори ГУ ДФС у Львівській області за наслідками опрацювання податкової інформації щодо ПП Транспортні будівельні системи за звітний період декларування ПДВ (стор. 9 акта перевірки, том 1 а.с.23) дійшли висновку про відсутність у ПП Транспортні будівельні системи матеріально-технічної і технологічної можливості з виконання робіт для ТОВ Сапфір-Інвест . В акті зазначено, що ПП Транспортні будівельні системи з урахуванням множинних факторів (часу, оперативності проведення операцій, місцезнаходження майна, географічної віддаленості контрагентів один від одного, недостатньої чисельності трудових ресурсів та відсутності будівельних матеріалів, необхідних для здійснення даних робіт) фактично не виконувало роботи, передбачені договорами з ТОВ Сапфір-Інвест .
В акті перевірки зазначено про отримання від ГУ ДФС у Донецькій області зібрану податку інформацію щодо ПП Транспортні будівельні системи (стор.10-12 акта перевірки, том 1 а.с. 24-26). Під час проведеного аналізу ПП Транспортні будівельні системи встановлено таке:
- значний обсяг документально оформлених наданих/виконаних робіт/послуг та операцій з придбання та реалізації товарів з контрагентами постачальниками та покупцями;
- різноплановість придбаних та проданих товарів(робіт, послуг);
- віддаленість контрагентів один від одного, що передбачає значно більшого oбсягу трудовитрат, високого рівня оплати праці, особистої участі персоналу із відповідними фаховими знаннями (менеджерів, комірників, бухгалтерів, працівників складу та інших);
- відсутність інформації щодо наявності транспортних засобів, або залучення автотранспортних підприємств для здійснення транспортування ТМЦ від постачальника до покупця;
- відсутня інформація щодо наявності складських приміщень для зберігання товару;
- відсутня інформація щодо наявності основних засобів.
В процесі перевірки ревізори встановили, що в ТОВ Сапфір-Інвест наявні необхідні дозволи, ліцензії, працівники із необхідними навиками та знаннями для виконання даних видів робіт, а також необхідна техніка із обладнанням відповідно до технологічних вимог виконання робіт, що дає змогу виконати дані роботи власними силами. Згідно аналізу ЄРПН встановлено, що протягом січня-березня саме ТОВ Сапфір-Інвест здійснювало придбання частини будівельних матеріалів, необхідних для виконання зазначених робіт.
За наслідками перевірки контролюючий орган дійшов висновку про непідтвердження факту виконання ПП Транспортні будівельні системи для ТОВ Сапфір-Інвест підрядних робіт та придбання матеріалів з огляду на час здійснення операцій, місцезнаходження підприємства, відсутність необхідної кількості трудових ресурсів, виробничо-складських приміщень, матеріалів та іншого майна, які економічно необхідні для здійснення господарських операцій, відсутністю ділової мети даних операцій. Перевіркою не підтверджено факт придбання ТОВ Сапфір-Інвест робіт в ПП Транспортні будівельні системи за березень 2018 року на загальну суму 4737483,60 грн. в т.ч. ПДВ 789580,60 грн. Перевіркою встановлено безпідставне віднесення ТОВ Сапфір-Інвест до складу податкового кредиту суми ПДВ 789580,60 грн. по операціях за березень 2018, що містяться у податкових деклараціях з ПДВ за травень 2018 року - 240225,20 грн., серпень 2018 року - 223175,20 грн., вересень 2018 року - 148982,78 грн. , жовтень 2018року - 177197,40 грн. (стор. 13 акта перевірки, том 1 а.с. 27).
За результатами перевірки ГУ ДФС у Львівській області дійшло висновку про порушення ТОВ Сапфір-Інвест п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3 ст. 198, п. 200.1, п. 200.2, п. 200.4 статті 200 Податкового кодексу України (далі - ПК України) в результаті чого підприємство занизило податок на додану вартість, що підлягає сплаті у бюджет у загальній сумі 789580,60 грн. в тому числі за травень 2018 в розмірі 240225,20 грн., за серпень 2018 в розмірі 223175,22 грн., за вересень 2018 в розмірі 148982,78 грн., за жовтень 2018 в розмірі 177197,40 грн. (том 1 а.с. 31).
На підставі висновків акта перевірки від 08.04.2019 №546/13-01-14-14/39940403 ГУ ДФС у Львівській області прийняло податкове повідомлення-рішення від 26.04.2019 №0006281414, яким платнику податків збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість за податковим зобов`язанням в сумі 789580 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) в сумі 197395 грн., а всього 986975 грн. (том 1 а.с. 14).
Суд на підставі долучених до матеріалів справи письмових та електронних доказів встановив таке:
ТОВ Сапфір-Інвест зареєстроване як юридична особа 07.08.2015 з присвоєнням ідентифікаційного коду 39940403. Підприємство взяте на облік як платник податків, є платником податку на додану вартість. Серед напрямків господарської діяльності за КВЕД є, зокрема, електромонтажні роботи (основний), будівництво доріг і автострад (том 2 а.с. 70-72). На право здійснення господарської діяльності з будівництва об`єктів, що за класом наслідків належать до об`єктів з середніми та значними наслідками в ТОВ Сапфір-Інвест наявні дозвільні документи - ліцензія, видана Державною архітектурно-будівельною інспекцією України від 12.07.2017 №19-Л, дозвіл, виданий Головним управлінням Держпраці у Львівській області №0154.1846, термін дії з 26.03.2018 по 26.03.2023 на монтаж, демонтаж, ремонт, технічне обслуговування устаткування підвищеної небезпеки - устаткування напругою понад 1000В (електричне устаткування електричних станцій та мереж, технологічне енергообладнання), про що зазначено відповідачем в акті перевірки (том 1 а.с. 18).
ТОВ Сапфір-Інвест уклало договори на виконання робіт (надання послуг) з Княжівською та Сілецькою сільськими радами Сокальського району Львівської області, а саме:
І) 15.02.2018 ТОВ Сапфір-Інвест (по Договору - Підрядник) та Княжівська сільська рада Сокальського району Львівської області (по Договору - Замовник) уклали договір №3 про виконання робіт (надання послуг) (том 2 а.с. 31-34), відповідно до якого Підрядник зобов`язався власними силами і засобами, в обумовлений строк у відповідності до замовлення і вимог проектно-кошторисної документації, будівельних норм та правил виконати роботи по об`єкту Реконструкцію мереж вуличного освітлення Княжівської сільської ради в с. Княже, с. Шпиколоси Сокальського району Львівської області , а Замовник зобов`язується прийняти і оплатити виконані роботи, в порядку та на умовах, визначених в договорі. Згідно з пунктами 3.1, 3.3 Договору вартість робіт по договору становить 893896,67 грн. в т.ч. ПДВ 148982,78 грн.; договірна ціна є твердою.
Відповідно до пункту 4.1, 4.2 роботи за Договором повинні бути виконані у терміни відповідно до графіку виконання робіт, що оформляється додатком до цього Договору і є його невід`ємною частиною; початок робіт 15.01.2018, закінчення 31.12.2018. Згідно з п. 5.1 Договору виконану згідно з цим Договором роботу Підрядник здає Замовникові за двостороннім приймально-здавальним актом (форма КБ-2, КБ-3).
До цього Договору сторони уклали (том 2 а.с. 35-57): - Календарний графік виконання робіт по Договору об`єкті Реконструкцію мереж вуличного освітлення Княжівської сільської ради в с. Княже, с. Шпиколоси Сокальського району Львівської області ; - Протокол угоди про договірну ціну та Додаткову угоду №1, Додаткову угоду №2, відповідно до яких викладено п. 3.1 Договору в новій редакції в частині суми кошторисних призначень місцевого бюджету та суми субвенції з державного бюджету місцевому бюджету на оплату за виконані роботи.
ТОВ Сапфір-Інвест повідомило про залучення для виконання перелічених вище робіт для замовника (сільської ради) субпідрядника ПП Транспортні будівельні системи , з яким уклало договір №19/02/2018 на виконання робіт (надання послуг) від 19.02.2018 (том. 1 а.с. 185-188). Відповідно до умов договору ПП Транспортні будівельні системи (по Договору - Підрядник) зобов`язався власними силами і засобами, в обумовлений строк у відповідності до замовлення і вимог проектно-кошторисної документації, будівельних норм та правил виконати роботи по об`єкту Реконструкцію мереж вуличного освітлення Княжівської сільської ради в с. Княже, с. Шпиколоси Сокальського району Львівської області , а ТОВ Сапфір-Інвест (по Договору - Замовник) зобов`язується прийняти і оплатити виконані роботи, в порядку та на умовах, визначених в договорі. Відповідно до п. 3.1, 3.3 Договору вартість робіт становить 893896,67 грн. в т.ч. ПДВ 148982,78 грн.; договірна ціна є твердою. Строки виконання робіт зазначені в п. 4.1. Договору та згідно з Календарним графіком виконання робіт визначено: початок 19.02.2018, закінчення 12.03.2018.
Відповідно до актів приймання виконаних будівельних робіт за березень 2018 (КБ-2в) №1 від 12.03.2018 на суму 390000 грн., №2 від 12.03.2018 на суму 287870 грн., №3 від 12.03.2018 на суму 48710,68 грн, №4 від 12.03.2018 на суму 167315,99 грн. (том 1 а.с. 193-211) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за березень 2018 (КБ-3) від 19.02.2018 ПП Транспортні будівельні системи (Підрядник) виконав будівельні роботи по об`єкту будівництва Реконструкцію мереж вуличного освітлення с. Княже, с. Шпиколоси Сокальського району Львівської області на загальну суму 893896,66 грн. (том 1 а.с. 212).
ТОВ Сапфір-Інвест передало Замовнику Княжівській сільській раді виконані роботи, що підтверджується актами приймання виконаних будівельних робіт за лютий 2018 №1 від 27.02.2018 на суму 390000 грн., за березень 2018 №2 від 22.03.2018 на суму 287870 грн., за липень 2018 №3 від 05.07.2018 на суму 48710,68 грн., за липень 2018 №4 від 10.07.2018 на суму 167315,99 (том 1 а.с. 218-223, 225-229, 240-243,244-247) та довідками про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за лютий 2018 на суму 390000 грн., за березень 2018 на суму 677870 грн., за липень 2018 на суму 893896,66 грн. (том 1 а.с. 217, 224, 239).
ІІ) 05.03.2018 ТОВ Сапфір-Інвест (по Договору - Підрядник) та Сілецька сільська рада Сокальського району Львівської області (по Договору - Замовник) уклали договір №05/03/18 про виконання робіт (надання послуг) (том 1 а.с. 142-145), відповідно до якого Підрядник зобов`язався власними силами і засобами, в обумовлений строк у відповідності до замовлення і вимог проектно-кошторисної документації, будівельних норм та правил виконати роботи по об`єкту Реконструкція вуличного освітлення присілків Зарудні, Груби, Підрочин, Насалі с. Сілець Сокальського району Львівської області , а Замовник зобов`язується прийняти і оплатити виконані роботи, в порядку та на умовах, визначених в договорі. Порядок та умови розрахунків визначено сторонами в розділі 3 Договору. Так, вартість робіт по договору становить 1441351,20 грн. в т.ч. ПДВ 240225,20 грн.; договірна ціна є твердою (пункти 3.1, 3.3 Договору) .
Відповідно до пункту 4.1, 4.2 роботи за Договором повинні бути виконані у терміни відповідно до графіку виконання робіт, що оформляється додатком до цього Договору і є його невід`ємною частиною. Згідно з п. 5.1 Договору виконану згідно з цим Договором роботу Підрядник здає Замовникові за двостороннім приймально-здавальним актом (форма КБ-2, КБ-3).
До цього Договору сторони уклали (том 1 а.с. 146-148): - Календарний графік виконання робіт по Договору об`єкті Реконструкція вуличного освітлення присілків Зарудні, Гроби, Підрочин, Насалі с. Сілець Сокальського району Львівської області ; - Протокол угоди про договірну ціну та Додаткову угоду №1, відповідно до якої викладено п. 3.1 Договору в новій редакції, вартість робіт по договору становить 1428250,80 грн. в т.ч. ПДВ 238041,80 грн.
ТОВ Сапфір-Інвест повідомило про залучення для виконання перелічених вище робіт для замовника (сільської ради) субпідрядника ПП Транспортні будівельні системи , з яким уклало договір №12/02/2018 на виконання робіт (надання послуг) від 12.02.2018 (том. 1 а.с. 118-121). Відповідно до умов договору ПП Транспортні будівельні системи (по Договору - Підрядник) зобов`язався власними силами і засобами, в обумовлений строк у відповідності до замовлення і вимог проектно-кошторисної документації, будівельних норм та правил виконати роботи по об`єкту Реконструкція вуличного освітлення присілків Зарудні, Гроби, Підрочин, Насалі с. Сілець Сокальського району Львівської області , а ТОВ Сапфір-Інвест (по Договору - Замовник) зобов`язується прийняти і оплатити виконані роботи, в порядку та на умовах, визначених в договорі. Відповідно до п.3.1,3.3 Договору вартість робіт становить 1441351,20 грн. в т.ч. ПДВ - 240225,20 грн.; договірна ціна є твердою. Строки виконання робіт зазначені в п.4.1. Договору та згідно з Календарним графіком виконання робіт визначено: початок 13.02.2018, закінчення 06.03.2018 (том 1 а.с. 123).
Відповідно до актів приймання виконаних будівельних робіт за березень 2018 (КБ-2в) №1 від 06.03.2018 на суму 1503,60 грн., №2 від 06.03.2018 вартості устаткування, що придбавається виконавцем робіт на суму 7272 грн.№3 від 06.03.2018 на суму 875373,60 грн., №4 від 06.03.2018 на суму 557202 грн. та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за 2018 рік (КБ-3) від 06.03.2018 ПП Транспортні будівельні системи (Підрядник) виконав будівельні роботи по об`єкту будівництва Реконструкція вуличного освітлення присілків Зарудні, Груби, Підрочин, Насалі с. Сілець Сокальського району Львівської області на загальну суму 1441351,20 грн. (том 1 а.с. 124-141).
ТОВ Сапфір-Інвест передало Замовнику Сілецькій сільській раді виконані роботи, що підтверджується актами приймання виконаних будівельних робіт №1 від 07.05.2018 на суму 1503,60 грн., №2 від 07.05.2018 вартості устаткування, що придбавається виконавцем робіт на суму 7272 грн., №3 від 07.05.2018 на суму 866911,20 грн., № 4 від 07.05.2018 на суму 552534 грн. та довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за травень 2018 на суму 1428220,80 грн. (том 1 а.с.149-184).
ІІІ) 20.03.2018 ТОВ Сапфір-Інвест (по Договору - Підрядник) та Сілецька сільська рада Сокальського району Львівської області (по Договору - Замовник) уклали договір №02/03/2018 про виконання робіт (надання послуг) (том 1 а.с. 108-111), відповідно до якого Підрядник зобов`язався власними силами і засобами, в обумовлений строк у відповідності до замовлення і вимог проектно-кошторисної документації, будівельних норм та правил виконати роботи по об`єкту Реконструкція дороги присілка Заболотня с. Сілець Сокальського району Львівської області , а Замовник зобов`язується прийняти і оплатити виконані роботи, в порядку та на умовах, визначених в договорі. Вартість робіт по договору становить 1339051,32 грн. в т.ч. ПДВ 223175,22 грн.; договірна ці на є твердою (пункти 3.1, 3.3 Договору). Згідно з п. 5.1 Договору виконану згідно з цим Договором роботу Підрядник здає Замовникові за двостороннім приймально-здавальним актом (форма КБ-2, КБ-3).
В липні 2019 року Сапфір-Інвест (по Договору - Підрядник) та Сілецька сільська рада здійснили коригування попереднього Договору, 12.07.2019 уклали Договір №10719-1 на виконання робіт (надання послуг) (том 3 а.с. 51-54). В цьому Договорі сторони визначили: - вартість робіт на об`єкті Реконструкція дороги присілка Заболотня с. Сілець Сокальського району Львівської області становить 1460748 грн. (п. 3.1 Договору), - новий графік виконання робіт: початок робіт - липень 2019, закінчення робіт - грудень 2019 (том 3 а.с. 51-54). До договору сторони уклади Додаткові угоди №1 від 12.07.2019, №2 від 04.09.2019 щодо вартості робіт згідно кошторисних призначень (том 3 а.с. 57-58).
ТОВ Сапфір-Інвест повідомило про залучення для виконання перелічених вище робіт для замовника (сільської ради) субпідрядника ПП Транспортні будівельні системи , з яким уклало договір №13/02/2018 на виконання робіт (надання послуг) від 13.02.2018 (том.1 а.с. 81-84). Відповідно до умов договору ПП Транспортні будівельні системи (по Договору - Підрядник) зобов`язався власними силами і засобами, в обумовлений строк у відповідності до замовлення і вимог проектно-кошторисної документації, будівельних норм та правил виконати роботи по об`єкту Реконструкція дороги присілка Заболотня с. Сілець Сокальського району Львівської області , а ТОВ Сапфір-Інвест (по Договору - Замовник) зобов`язується прийняти і оплатити виконані роботи, в порядку та на умовах, визначених в договорі. Відповідно до п. 3.1, 3.3 Договору вартість робіт становить 1339051,32 грн. в т.ч. ПДВ - 223175,22 грн.; договірна ціна є твердою. Строки виконання робіт зазначені в п. 4.2. Договору та згідно з Календарним графіком виконання робіт визначено: початок 13.02.2018, закінчення 07.03.2018 (том 1 а.с. 81,86).
Відповідно до актів приймання виконаних будівельних робіт за березень 2018 (КБ-2в) №1 від 07.03.2018 на суму 1000000 грн., №2 від 07.032018 на суму 339051,32 грн. та довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за 2018 (КБ-3) від 07.03.2018 на суму 1000000 грн., від 07.03.2018 на суму 1339051,32 грн. ПП Транспортні будівельні системи (Підрядник) виконало будівельні роботи по об`єкту будівництва Реконструкція дороги присілка Заболотня с. Сілець Сокальського району Львівської області на загальну суму 1339051,32 грн. (том 1 а.с. 89-98).
ТОВ Сапфір-Інвест передало Замовнику Сілецькій сільській раді виконані роботи, що підтверджується актами приймання виконаних будівельних робіт за липень 2019 №1 від 01.08.2019 на суму 340590 грн., за вересень 2019 №2 від 04.09.2019 на суму 185210 грн., за вересень 2019 №3 від 09.09.2019 на суму 294999,60 грн. та довідками про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за липень 2019 на суму 340590 грн., за вересень 2019 на суму 525800 грн., за вересень 2019 на суму 820799,60 (том 3 а.с. 60-88).
IV) 02.04.2018 ТОВ Сапфір-Інвест (по Договору - Підрядник) та Сілецька сільська рада Сокальського району Львівської області (по Договору - Замовник) уклали договір №02/04/18 про виконання робіт (надання послуг) (том 1 а.с. 49-52), відповідно до якого Підрядник зобов`язався власними силами і засобами, в обумовлений строк у відповідності до замовлення і вимог проектно-кошторисної документації, будівельних норм та правил виконати роботи по об`єкту Будівництво вуличного освітлення присілків Підберезена, Заболотня с. Сілець Сокальського району Львівської області , а Замовник зобов`язується прийняти і оплатити виконані роботи, в порядку та на умовах, визначених в договорі. Порядок та умови розрахунків визначено сторонами в розділі 3 Договору. Так, вартість робіт по договору становить 1063184,40 грн. в т.ч. ПДВ 177197,40 грн.; договірна ці на є твердою (пункти 3.1, 3.3 Договору) .
Відповідно до пункту 4.1, 4.2 роботи за Договором повинні бути виконані у терміни відповідно до графіку виконання робіт, що оформляється додатками до Договору і є його невід`ємною частиною; початок робіт 02.04.2018, закінчення 31.12.2018. Згідно з п. 5.1 Договору виконану згідно з цим Договором роботу Підрядник здає Замовникові за двостороннім приймально-здавальним актом (форма КБ-2, КБ-3).
До цього Договору сторони уклали (том 1 а.с. 53-57): - Календарний графік виконання робіт по Договору об`єкті Будівництво вуличного освітлення присілків Підберезена, Заболотня с. Сілець Сокальського району Львівської області , обумовивши початок виконання робіт 02.04.2018, закінчення 31.12.2018; - Протокол угоди про договірну ціну та Додаткову угоду №1, Додаткову угоду №2, Додаткову угоду №3, відповідно до яких викладено п. 3.1 Договору в новій редакції в частині суми кошторисних призначень обласного, районного, місцевого бюджетів на оплату за виконані роботи.
ТОВ Сапфір-Інвест повідомило про залучення для виконання перелічених вище робіт для замовника (сільської ради) субпідрядника ПП Транспортні будівельні системи , з яким уклало договір №08/02/2018 на виконання робіт (надання послуг) від 08.02.2018 (том. 1 а.с. 32-37). Відповідно до умов договору ПП Транспортні будівельні системи (по Договору - Підрядник) зобов`язався власними силами і засобами, в обумовлений строк у відповідності до замовлення і вимог проектно-кошторисної документації, будівельних норм та правил виконати роботи по об`єкту Будівництво вуличного освітлення присілків Підберезена, Заболотня, Гостинець с. Сілець Сокальського району Львівської області , а ТОВ Сапфір-Інвест (по Договору -Замовник) зобов`язується прийняти і оплатити виконані роботи, в порядку та на умовах, визначених в договорі. Відповідно до п. 3.1, 3.3 Договору вартість робіт становить 1063184,40 грн. в т.ч. ПДВ - 177197,33 грн.; договірна ціна є твердою. Строки виконання робіт зазначені в п. 4.1. Договору та згідно з Календарним графіком виконання робіт визначено: початок 09.02.2018, закінчення 05.03.2018.
Відповідно до акту №1 приймання виконаних будівельних робіт за березень 2018 (КБ-2в) від 05.03.2018 та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за березень 2018 (КБ-3) від 05.03.2018 ПП Транспортні будівельні системи (Підрядник) виконало будівельні роботи по об`єкту будівництва Будівництво вуличного освітлення присілків Підберезина, Заболотня, Гостинець села Сілець Сокальського району Львівської області на загальну суму 1063184,40 грн. (том 1 а.с. 43-48).
ТОВ Сапфір-Інвест передало Замовнику Сілецькій сільській раді виконані роботи, що підтверджується актами приймання виконаних будівельних робіт за березень 2018 №1 від 16.04.2018 на суму 329965,20 грн., за червень 2018 №2 від 06.06.2018 на суму 215998,80 грн., за жовтень 2018 від 24.10.2018 на суму 500000 грн., (том 1 а.с. 100-103, 58-62, 70-74) та довідками про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за березень 2018 на суму 329965,20 грн., за червень 2018 на суму 545964 грн., за жовтень 2018 на суму 1045964 грн., (том 1 а.с. 99, 107, 69).
При прийнятті рішення суд керується такими правовими нормами:
Відповідно до норм статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з пунктом 1.1 статті 1 Податкового кодексу України (далі - ПК України) цей Кодекс регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до пп. а , б пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Як передбачено пунктом 198.1 статті 198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу;
ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Відповідно до пункту 198.3 цієї ж статті, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з:
- придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг;
- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи);
- ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Не відносяться до податкового кредиту, у відповідності до вимог абзацу 1 пункту 198.6 статті 198 ПК України суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Вимоги до підтвердження даних, визначених у податковій звітності, встановлені статтею 44 ПК України. Згідно з пунктом 44.1 цієї статті для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Для обрахунку об`єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування (пункт 44.2 статті 44 ПК України).
Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначає Закон України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16.07.1999 №996-XIV (далі - Закон №996-XIV, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин).
Стаття 1 Закону №996-XIV дає визначення термінам:
- господарська операція - це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства;
- первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Відповідно до частини першої статті 9 Закону №996-XIV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Згідно з частин першої, другою статті 9 Закону №996-XIV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Поряд з цим, згідно з абзацом другим пункту 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 за номером 168/704, господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов`язань і фінансових результатів.
Визначення поняття господарська діяльність наведено в підпункті 14.1.36. пункту 14.1 статті 14 ПК України це діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
Відповідно до статті 42 Господарського кодексу України (далі - ГК України) підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб`єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку . Підприємництво здійснюється на основі: вільного вибору підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вибору постачальників і споживачів продукції, що виробляється, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом, встановлення цін на продукцію та послуги відповідно до закону; вільного найму підприємцем працівників; комерційного розрахунку та власного комерційного ризику; вільного розпорядження прибутком, що залишається у підприємця після сплати податків, зборів та інших платежів, передбачених законом; самостійного здійснення підприємцем зовнішньоекономічної діяльності, використання підприємцем належної йому частки валютної виручки на свій розсуд (стаття 44 ГК України).
Аналіз вказаних норм свідчить про те, що будь-які документи (у тому числі договори, накладні, акти, довідки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичне здійснення господарської операції відсутнє, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені законодавством.
Відповідно до частини п`ятої статті 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
При вирішенні цього спору суд враховує такі правові висновки Верховного Суду:
- […] Відповідність господарської операції діловій меті, про що може свідчити і економічна обґрунтованість витрат на її здійснення, є необхідною умовою для реалізації платником податків права на витрати та податковий кредит. Це відповідає самому змісту вищенаведених норм ПК, які надають платнику податків право зменшити оподатковуваний доход та податкові зобов`язання на суму витрат, сплаченого податку у зв`язку з придбанням товарів (послуг) при здійсненні господарської діяльності. Встановлення законодавцем податкових преференцій має на меті стимулювання ділової активності учасників торгівельного обороту, що, в свою чергу, презумує здійснення господарських операцій, що є об`єктом оподаткування, з метою досягнення економічного ефекту (ділової мети), а не тільки з метою отримання податкової вигоди. Відсутність економічної доцільності господарських операцій, окрім як здійснення їх з метою отримання податкової вигоди у вигляді витрат та/або податкового кредиту, є підставою для зменшення в податковому обліку платника податків сум витрат та/або податкового кредиту. Завідома для платника податків відсутність розумної економічної причини щодо певних витрат при здійсненні господарської операції, як правило, виключає підстави для збільшення у податковому обліку витрат та/або податкового кредиту, оскільки таке у більшості своїй свідчить про відсутність ділової мети у такої господарської операції як притаманної риси господарської діяльності , постанова від 24.01.2018 у справі №2а-19379/11/2670;
- …Мета отримання доходу як кваліфікуюча ознака господарської діяльності кореспондує з вимогою щодо наявності розумної економічної причини (ділової мети) під час здійснення господарської діяльності. Оскільки господарська діяльність складається із сукупності господарських операцій платника податку (які є формою здійснення господарської діяльності), то розумна економічна причина має бути в кожній господарській операції. Лише в такому разі та чи інша операція може вважатися вчиненою в межах господарської діяльності платника податків. І лише за таких умов платник податків має право на врахування у податковому обліку наслідків відповідних господарських операцій. […] Суди не встановили й не обґрунтували наявність розумних економічних або інших причин (ділової мети) систематичного продажу позивачем товару за цінами, нижчими від їх собівартості, та одержання внаслідок таких операцій збитків. Такі причини можуть бути наявними лише за умови, що платник податку має намір одержати економічний ефект у результаті підприємницької або іншої економічної діяльності, а не виключно чи переважно за рахунок відшкодування з державного бюджету ПДВ. Намір платника податку одержати дохід лише в такий спосіб без здійснення реальної господарської діяльності не можна розглядати як самостійну ділову мету … , постанова від 05.02.2019 у справі №2а-0870/5489/11;
Здійснюючи оцінку аргументів сторін та досліджених доказів суд, з метою вирішення цього спору, керується такими міркуваннями:
ТОВ Сапфір-Інвест зареєстроване як юридична особа 07.08.2015, має основний зареєстрований вид діяльності за КВЕД 43.21 - електромонтажні роботи, 42.11 - будівництво доріг і автострад. Для здійснення господарської діяльності підприємство має відповідні технічні та матеріальні ресурси (машини, устаткування та трудові ресурси) та видані уповноваженими органами дозвільні документи на здійснення згаданого виду робіт.
Підприємство взяло участь у тендерах на виконання робіт пов`язаних із влаштуванням/реконструкцією мереж вуличного освітлення, будівництвом та реконструкцією доріг, в яких замовниками робіт виступають органи місцевого самоврядування (сільські ради). Після перемогти в тендерах підприємство уклало із замовниками договори підряду, на виконання яких:
- на замовлення Княжівської сільської ради Сокальського району Львівської області виконувало в лютому, березні та липні 2018 року роботи на об`єкті Реконструкцію мереж вуличного освітлення Княжівської сільської ради в с. Княже, с. Шпиколоси Сокальського району Львівської області ;
- на замовлення Сілецької сільської ради Сокальського району Львівської області виконувало роботи на таких об`єктах:
1) Реконструкція вуличного освітлення присілків Зарудні, Груби, Підрочин, Насалі с. Сілець Сокальського району Львівської області , роботи здійснювались в травні 2018 року;
2) Реконструкція дороги присілка Заболотня с. Сілець Сокальського району Львівської області , роботи виконувались в період липень 2019 - грудень 2019 року;
3) Будівництво вуличного освітлення присілків Підберезена, Заболотня с. Сілець Сокальського району Львівської області , роботи виконувались в період: початок робіт 02.04.2018, закінчення 31.12.2018.
При цьому ТОВ Сапфір-Інвест вказує, що роботи на перелічених об`єктах самостійно не здійснювало, а залучило до їх виконання субпідрядника ПП Транспортні будівельні системи . Відповідно до наданих до перевірки та до матеріалів судової справи первинних документів (договори, акти форми КБ-2, КБ-3) ПП Транспортні будівельні системи в березні 2018 року виконало підрядні будівельні роботи на чотирьох об`єктах:
- Реконструкцію мереж вуличного освітлення Княжівської сільської ради в с. Княже, с. Шпиколоси Сокальського району Львівської області ;
- Реконструкція вуличного освітлення присілків Зарудні, Груби, Підрочин, Насалі с. Сілець Сокальського району Львівської області ;
- Реконструкція дороги присілка Заболотня с. Сілець Сокальського району Львівської області ;
- Будівництво вуличного освітлення присілків Підберезена, Заболотня с. Сілець Сокальського району Львівської області .
Відповідно до цих документів, субпідрядник не лише виконував весь комплекс робіт на перелічених об`єктах будівництва, а й придбавав необхідні матеріали; загальний кошторис становить 4737483,59 грн.
Оцінюючи аргументи сторін щодо реальності виконання ПП Транспортні будівельні системи підрядних робіт суд керується такими мотивами:
1) відповідно до наявної у контролюючого органу узагальненої податкової інформації щодо ПП Транспортні будівельні системи за звітний період березень 2018 року, підготованої оперативним управлінням ГУ ДФС у Донецькій області повідомлено таке (том 2 а.с. 89-97): - штатна чисельність працівників підприємства становить 11 чоловік; - відсутня інформація про наявність транспортних засобів; - балансова вартість основних фондів становить - 0 грн.; - відповідно до даних Єдиного реєстру податкових накладних підприємство не здійснювало придбання матеріалів. В березні 2018 року ПП Транспортні будівельні системи відповідно до даних ЄРПН надало послуги/виконало роботи, а саме: роботи з ремонту під`їзної залізничної колії, нанесення дорожньої розмітки, влаштування покрівлі на об`єкті Будівництво готелю на 120 місць із спортивно-оздоровчим та культурно-розважальним комплексом за будівельною адресою: м. Одеса, 13 ст. Великого Фонтану середня тераса схилу , виконання проектних робіт по об`єкту: Будівництво торгово-громадського комплексу на просп. В.Чорновола - вул. Замарстинівській у місті Львові , транспортні послуги, виконання робіт по відновленню технічних характеристик турбоагрегата ст.№1 Кременчуцької ТЕЦ, роботи будівельні, опоряджувальні, оздоблювальні та інші в нежитлових приміщеннях м. Києва, реконструкція дороги присілка Заболотня села Сілець Сокальського району Львівської області, ремонт нежитлових будівель тощо.
ПП Транспортні будівельні системи в охопленому перевіркою періоді (березень 2018 року) перебувало на обліку в органах ДФС у Львівській області, задекларувало взаємовідносини з 52 контрагентами та більш ніж 20 об`єктах, що географічно віддалені один від одного та розташованих на території різних областей України; за цей податковий період підприємство виписало податкові накладні з ПДВ та задекларувало податкові зобов`язання з продажу товарів/послуг на суму ПДВ 6828873 грн. Надалі 05.04.2018 підприємство змінило податкову адресу, переєструвалося в м. Слов`янськ Донецької області та з дати зміни місцезнаходження перестало подавати податкову звітність з ПДВ до контролюючого органу.
Суд погоджується з доводами контролюючого органу про те, що аналіз цієї податкової інформації викликає обґрунтовані сумніви в реальності одночасного виконання ПП Транспортні будівельні системи об`ємних будівельних підрядних робіт на території кількох населених пунктів.
Водночас ці відомості не є достатніми для однозначних висновків та будуть оцінюватися судом в сукупності з іншими обставинами справи.
2) Аналіз змісту наданих до перевірки первинних документів (договорів на виконання робіт (надання послуг), актів приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в, довідок про вартість виконаних робіт за формою КБ-3) показує, що субпідрядник (ПП Транспортні будівельні системи ) виконав роботи на об`єктах будівництва раніше, аніж підрядник (ТОВ Сапфір-Інвест ) уклав договори підряду на виконання цих будівельних робіт від замовників (сільських рад): - на об`єкті Реконструкція вуличного освітлення присілків Зарудні, Груби, Підрочин, Насалі с. Сілець Сокальського району Львівської області оформлено виконання субпідрядних робіт в період з 13.02.2018 по 06.03.2018, в той час як ТОВ Сапфір-Інвест уклало договір підряду з Сілецькою сільською радою лише 05.03.2018; - на об`єкті Реконструкція дороги присілка Заболотня с. Сілець Сокальського району Львівської області оформлено виконання субпідрядних робіт в період з 14.02.2018 по 07.03.2018, в той час як ТОВ Сапфір-Інвест уклало договір підряду з Сілецькою сільською радою на виконання робіт укладено 20.03.2018; - на об`єкті Будівництво вуличного освітлення присілків Підберезена, Заболотня с. Сілець Сокальського району Львівської області оформлено виконання субпідрядних робіт в період з 09.02.2018 по 05.03.2018, в той час як ТОВ Сапфір-Інвест уклало договір підряду з Сілецькою сільською радою лише 02.04.2018.
Отже, ПП Транспортні будівельні системи (субпідрядник) оформило документи про фактичне виконання будівельних робіт ще до того, як замовники (сільські ради) уклали договори з переможцем тендеру ТОВ Сапфір-Інвест (підрядником), що суперечить здоровому глузду.
Під час перевірки контролюючий орган встановив, що за даними ЄРПН за період січень - березень 2018 року ТОВ Сапфір-Інвест здійснювало придбання будівельних матеріалів товарних груп, необхідних для виконання робіт на згаданих об`єктах будівництва, а ПП Транспортні будівельні системи , в свою чергу, таких товарів не придбавало. Ці обставини свідчать про те, що ПП Транспортні будівельні системи не здійснювало закупівлю матеріалів для виконання робіт на об`єктах будівництва, які надалі оформило як передані ТОВ Сапфір-Інвест .
Суд також враховує, що описаний в первинних документах обсяг будівельних робіт (прокладання мереж вуличного освітлення, будівництво доріг) є значними та тривалим в часі. Роботи виконувалися в невеликих населених пунктах Львівської області (села, присілки) та передавалися замовникам (сільським радам) підрядником по мірі їх виконання в кілька етапів (впродовж кількох місяців, після березня 2018 року). Ці роботи відповідають видам економічної діяльності позивача, в нього є необхідні для їх виконання договори/ліцензії, а також матеріальні та трудові ресурси. Княжівська сільська рада на запит контролюючого органу повідомила, що фактичним виконавцем робіт було ТОВ Сапфір-Інвест , а субпідрядна організація не залучалась (том 2 а.с. 105-107).
3) Суд на підставі наданих документів з`ясував, що ТОВ Сапфір-Інвест залучило субпідрядника ПП Транспортні будівельні системи , визначивши з ним ціну договорів, що є ідентичною до вартості робіт, укладених підрядником із замовниками (сільськими радами). Позивач не пояснив суду, в чому полягає ділова мета такої господарської діяльності, - участь та перемога в тендері, укладення договорів на виконання будівельних робіт із замовником, залучення субпідрядника, організація та приймання робіт від субпідрядника та передача їх замовнику і т.д., - за умови, що підприємство апріорі не мало можливості (з огляду на ціну договорів) отримати прибуток. В контексті інших обставин справи, проаналізованих вище, суд погоджується з висновком контролюючого органу про те, що такі операції для господарської діяльності підприємства не мають розумної ділової мети, а єдиною економічною вигодою від них для позивача є формування податкового кредиту з ПДВ.
Наведені обставини в їх сукупності свідчать про обґрунтованість висновку контролюючого органу про те, що ПП Транспортні будівельні системи як субпідрядник фактично не виконувало підрядних робіт на перелічених вище об`єктах будівництва підрядника ТОВ Сапфір-Інвест , а лише здійснювали документальне їх оформлення з метою зменшення податкових зобов`язань останнього. Тому суд погоджується з висновком контролюючого органу про завищення ТОВ Сапфір-Інвест податкового кредиту з податку на додану вартість в розмірі 789580,60 грн. по взаєморозрахунках з ПП Транспортні будівельні системи .
Тому суд дійшов висновку, що податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Львівській області від 26.04.2019 №0006281414 про збільшення грошового зобов`язання ТОВ Сапфір-Інвест за податковими зобов`язаннями з ПДВ відповідає критеріям правомірного рішення суб`єкта владних повноважень, визначеним частиною другою статті 2 КАС України. Застосована контролюючим органом фінансова санкція (штраф) відповідає розміру, визначеному статтею 123 ПК України. Отже, в задоволенні позовних вимог платника податків слід відмовити з мотивів їх безпідставності.
З огляду на висновки суду по суті спору, понесені ТОВ Сапфір-Інвест судові витрати покладаються на позивача.
Керуючись ст.ст. 19-20, 22, 25-26, 90, 139, 229, 241-246, 250, 251, 255, 295, пп. 15.5 п.15 розділу VII «Перехідні положення» КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю «Сапфір-Інвест» (81092, Львівська область, Яворівський район, село Рокитне, вул. Брідок, буд. 89; ідентифікаційний код 39940403) до Головного управління ДФС у Львівській області (79003, Львівська область, місто Львів, вул. Стрийська, буд. 35; ідентифікаційний код 39462700) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 26.04.2019 № 0006281414, - відмовити повністю.
Понесені позивачем судові витрати покласти на нього.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, що постановив рішення, протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено та підписано 28.02.2020.
Суддя Москаль Р.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2020 |
Оприлюднено | 02.03.2020 |
Номер документу | 87904389 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кушнерик Мар’ян Петрович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кушнерик Мар’ян Петрович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні