Постанова
від 17.02.2020 по справі 460/1800/19
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 лютого 2020 рокуЛьвівСправа № 460/1800/19 пров. № 857/14112/19 Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:

судді-доповідача Шинкар Т.І.,

суддів Коваля Р.Й.,

Пліша М.А.,

секретаря судового засідання Максим Х.Б.,

розглянувши у судовому засіданні в м.Львові апеляційну скаргу Млинівської гуманітарної гімназії Млинівської селищної ради Рівненської області на рішення Рівненського окружного адміністративного суду (головуючий суддя Комшелюк Т.О.), ухвалене у відкритому судовому засіданні в м.Рівне о 11 год. 47 хв. 11 листопада 2019 року, повне судове рішення складено 14 листопада 2019 року, у справі №460/1800/19 за позовом Млинівської гуманітарної гімназії Млинівської селищної ради Рівненської області до Виконавчого комітету Млинівської селищної ради Млинівського району Рівненської області про визнання протиправним та скасування пункту рішення в частині,

В С Т А Н О В И В:

01.08.2019 Млинівська гуманітарна гімназія Млинівської селищної ради Рівненської області звернулась в суд з позовом до Виконавчого комітету Млинівської селищної ради Млинівського району Рівненської області, просила визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення Виконавчого комітету Млинівської селищної ради від 29.05.2019 №109 Про затвердження проекту мережі класів у закладах загальної середньої освіти Млинівської селищної ради на 2019-2020 навчальний рік в частині пункту 6 Проекту про визначення кількості перших класів Млинівської гуманітарної гімназії Млинівської селищної ради Рівненської області із зазначенням цифри 0 .

Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 11 листопада 2019 року в задоволенні позову відмовлено.

Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що позивачем не наведеного жодних фактів спричинення оскарженим рішенням відповідача порушення прав та охоронюваних законом інтересів саме Млинівської гуманітарної гімназії, доказів зворотного суду не надано і судом не встановлено. Суд першої інстанції вказав, що станом на час розгляду даної справи, оскаржуване рішення в частині визначення перших класів із цифрою 0 у Млинівській гуманітарній гімназії вже не є актуальним. Суд першої інстанції вважав помилковими доводи та твердження позивача, що оскаржуване рішення прийняте з численними порушеннями, позаяк позивач в ході розгляду справи не довів суду обставини, які б підтверджували спричинення порушення саме його прав та охоронюваних законом інтересів спірним рішенням відповідача.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, Млинівська гуманітарна гімназія Млинівської селищної ради Рівненської області подала апеляційну скаргу, просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким позов задовольнити. Апеляційну скаргу мотивовано тим, що оскаржуване рішення застосовано до позивача як до суб`єкта виконання. Скаржник вказує, що оскаржуване рішення застосовується у сфері освіти, а позивач є закладом загальної середньої освіти, а тому має право на оскарження такого. Скаржник зауважує, що зміст зміни суб`єктивних прав та обов`язків позивача полягає в неможливості реалізувати завдання та права на забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту. Звертає увагу, що оскаржуване рішення досі діє, основу такого покладено в основу нового рішення, відповідач вимагає від позивача виконання такого, а тому оскарження такого рішення є актуальним. Зазначає, що оскаржуване рішення має безпосередній вплив на таке важливе конституційне право як право на освіту, що є безумовною підставою для врахування думки територіальної громади при прийнятті таких рішень. Скаржник вказує, що для визначення вільних місць та формування кількості перших класів необхідно визначити спроможність закладу освіти та норматив наповнюваності класів, що може бути здійснено лише самим закладом освіти. Вважає, що відповідачем прийнято рішення без жодної підстави та обґрунтування, а тому таке підлягає скасуванню.

В судовому засіданні представники позивача апеляційну скаргу підтримали, представник відповідача щодо апеляційної скарги заперечив, просив залишити в силі рішення суду першої інстанції.

Згідно з ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Суд апеляційної інстанції, переглядаючи справу за наявними у ній доказами та перевіряючи законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції, в межах доводів та вимог апеляційної скарги, дослідивши докази, що стосуються фактів, на які посилаються учасники справи, приходить до переконання, що оскаржуване рішення суду першої інстанції вимогам статті 242 КАС України відповідає.

Як встановлено судом першої інстанції з матеріалів справи, Млинівська гуманітарна гімназія Млинівської селищної ради Рівненської області - загальноосвітній навчальний заклад з поглибленим вивченням іноземної мови з першого класу. Навчальний заклад забезпечує повну загальну середню освіту: І ступінь - початкова школа, 1-4 - термін навчання 4 роки; ІІ ступінь - основна школа, 5-9 класи - базова середня освіті, термін навчання 5 років; ІІІ ступінь - старша школа, 10-11 класи - повна загальна середня освіта, термін навчання 2 роки.

29.05.2019 Виконавчим комітетом Млинівської селищної ради Рівненської області прийнято рішення №109 Про затвердження проекту мережі класів у закладах загальної середньої освіти Млинівської селищної ради на 2019-2020 навчальний рік , яким вирішено затвердити проект мережі класів у закладах загальної середньої освіти Млинівської селищної ради на 2019-2020 навчальний рік, відповідно до якого у Млинівській гуманітарній гімназії Млинівської селищної ради Рівненської області передбачено 0 перших класів.

Вважаючи вказане рішення в цій частині незаконним, прийнятим з порушенням чинного законодавства та порушенням інтересів та прав дітей смт.Млинів на освіту та її належний рівень, Млинівська гуманітарна гімназія Млинівської селищної ради Рівненської області звернулась із позовом до суду.

Перевіряючи законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції виходить з наступного.

Враховуючи вимоги частини 2 статті 19 Конституції України та частини 2 статті 2 КАС України, законодавцем визначено критерії для оцінювання рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які одночасно є принципами адміністративної процедури, що вироблені у практиці європейських країн.

Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

Відповідно до статті 53 Конституції України, кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов`язковою. Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах; розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти, різних форм навчання; надання державних стипендій та пільг учням і студентам.

Згідно з частиною 1 статті 143 Конституції України, територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування, зокрема, утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.

Як зазначено Конституційним Судом України у рішенні від 1 квітня 2010 року (справа №1-6/2010) органи місцевого самоврядування при вирішенні питань місцевого значення, віднесених Конституцією України та законами України до їхньої компетенції, є суб`єктами владних повноважень, які виконують владні управлінські функції, зокрема нормотворчу, координаційну, дозвільну, реєстраційну, розпорядчу.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначено Законом України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 № 280/97-ВР, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, (далі - Закон № 280/97-ВР).

Відповідно до положень статті 32 Закону № 280/97-ВР до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: управління закладами освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення; забезпечення здобуття повної загальної середньої, професійно-технічної освіти у державних і комунальних загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладах, вищої освіти у комунальних вищих навчальних закладах, створення необхідних умов для виховання дітей, молоді, розвитку їх здібностей, трудового навчання, професійної орієнтації, продуктивної праці учнів, сприяння діяльності дошкільних та позашкільних навчально-виховних закладів, дитячих, молодіжних та науково-просвітницьких організацій; організація обліку дітей дошкільного та шкільного віку.

Згідно з частиною 1 статті 17 Закону № 280/97-ВР відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.

Відповідно до частини 2 статті 5 Закону України Про освіту від 05.09.2017 № 2145-VIII, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, (далі - Закон № 2145-VIII) державну політику у сфері освіти визначає Верховна Рада України, а реалізують Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки, інші центральні органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Згідно з статтею 13 Закону № 2145-VIII для забезпечення територіальної доступності повної загальної середньої освіти органи місцевого самоврядування створюють і утримують мережу закладів освіти та їхніх філій. Кожна особа має право здобувати початкову та базову середню освіту в закладі освіти (його філії), що найбільш доступний та наближений до місця проживання особи. Право особи здобувати початкову та базову середню освіту у державному або комунальному закладі освіти (його філії), за яким закріплена територія обслуговування, на якій проживає ця особа, гарантується, що не обмежує право особи обрати інший заклад освіти.

Відповідно до статті 22 Закону № 2145-VIII юридична особа має статус закладу освіти, якщо основним видом її діяльності є освітня діяльність. Заклад освіти залежно від засновника може діяти як державний, комунальний, приватний чи корпоративний. Статус, організаційно-правова форма, тип закладу освіти визначаються засновником і зазначаються в установчих документах закладу освіти. Заклади освіти всіх форм власності мають рівні права і обов`язки у провадженні освітньої діяльності відповідно до законодавства. Заклади освіти діють на підставі власних установчих документів, що затверджуються їх засновниками відповідно до законодавства.

Згідно з статтею 24 Закону № 2145-VIII система управління закладами освіти визначається законом та установчими документами. Установчі документи закладу освіти повинні передбачати розмежування компетенції засновника (засновників), інших органів управління закладу освіти та його структурних підрозділів відповідно до законодавства.

Частиною 3 статті 66 Закону № 2145-VIII встановлено, що сільські, селищні ради: відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти на відповідній території, забезпечення доступності дошкільної та початкової освіти; мають право засновувати заклади освіти, реорганізовувати і ліквідовувати їх, забезпечують їх діяльність та розвиток; оприлюднюють офіційну звітність про всі отримані та використані кошти, а також перелік і вартість товарів, робіт, послуг, спрямованих на потреби кожного із заснованих ними закладів освіти, та інші видатки у сфері освіти; здійснюють інші повноваження у сфері освіти, передбачені законом.

Відповідно до статті 8 Закону України Про загальну середню освіту від 13.05.1999 №651-XIV, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, (далі - Закон №651-XIV) заклад загальної середньої освіти - це заклад освіти, основним видом діяльності якого є освітня діяльність у сфері загальної середньої освіти. Заклад освіти провадить освітню діяльність на певному рівні загальної середньої освіти, за умови наявності відповідної ліцензії, виданої в установленому законодавством порядку. Заклад загальної середньої освіти діє на підставі статуту, який затверджується засновником або уповноваженим ним органом.

Згідно з частиною 3 статті 37 Закону №651-XIV органи місцевого самоврядування у галузі загальної середньої освіти в межах їх компетенції: забезпечують реалізацію державної політики у сфері загальної середньої освіти на відповідній території; виконують функції засновника закладів загальної середньої освіти на відповідній території; створюють умови для здобуття громадянами повної загальної середньої освіти; створюють умови для розвитку закладів освіти усіх форм власності.

Статтею 25 Закону № 2145-VIII встановлено, що права і обов`язки засновника щодо управління закладом освіти визначаються цим Законом та іншими законами України, установчими документами закладу освіти. Засновник закладу освіти або уповноважена ним особа, зокрема: затверджує установчі документи закладу освіти, їх нову редакцію та зміни до них; затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт закладу освіти у випадках та порядку, визначених законодавством; здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти.

Засновник закладу освіти зобов`язаний: забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов; у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти; забезпечити відповідно до законодавства створення в закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.

Відповідно до частини 1 статті 11 Закону №651-XIV рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування, типу і форми власності приймає його засновник (засновники).

Заклади загальної середньої освіти створюються з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх, соціально-економічних, національних і мовних потреб територіальної громади та/або суспільства.

Таким чином, до повноважень органу місцевого самоврядування як засновника навчального закладу законодавцем віднесено управління навчальним закладом, забезпечення діяльності та розвитку такого, створення умов для здобуття громадянами повної загальної середньої освіти, забезпечення якості освіти на відповідній території, забезпечення доступності дошкільної та початкової освіти з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх, соціально-економічних, національних і мовних потреб територіальної громади та/або суспільств, заснування закладів освіти, їх реорганізація і ліквідація, у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечення здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти.

Відповідно до Статуту Млинівської гуманітарної гімназії Млинівської селищної ради Рівненської області, затвердженого Рішенням селищної ради від 29.06.2017 №411, Млинівська гуманітарна гімназія Млинівської селищної ради Рівненської області (далі по тексту - навчальний заклад) є загальноосвітнім навчальним закладом ІІ-ІІІ ступенів, що містить у своїй структурі школу І ступеня.

Навчальний заклад є юридичною особою, перебуває на балансі Млинівської селищної ради, яка є засновником такого.

Засновник здійснює фінансування навчального закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, споруди, землю, інженерні комунікації, транспортні засоби, організовує капітальний ремонт і будівництво приміщень, їх господарське обслуговування в межах визначених законодавством повноважень.

Відповідно до пункту 70 Статуту управління навчальним закладом здійснюється його засновником та управлінням освіти, культури, туризму, молоді та спорту Млинівської селищної ради.

У Розділі ІІ Структура навчального закладу Статуту встановлено, що навчальний заклад забезпечує повну загальну середню освіту: І ступінь - початкова школа, 1-4 класи - термін навчання 4 роки; ІІ ступінь - основна школа, 5-9 класи - базова середня освіта, термін навчання 5 років; ІІІ ступінь - старша школа, 10-11класи - повна загальна середня освіта, термін навчання 2 роки. До 1 класу навчального закладу зараховуються, як правило, діти з шести років на підставі висновків медичного обстеження та заяв батьків.

Мікрорайон для навчального закладу не встановлюється. Учні зараховуються незалежно від місця проживання, іноземці зараховуються відповідно до чинного законодавства України.

Суд апеляційної інстанції зауважує, що гімназія - заклад середньої освіти II ступеня (або структурний підрозділ іншого закладу освіти), що забезпечує базову середню освіту. В свою чергу системний аналіз законодавчих положень дозволяє суду апеляційної інстанції дійти висновку, що рішення про утворення початкової школи як структурного підрозділу у складі гімназії, його реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) приймає (приймають) засновник (засновники) такого закладу освіти.

Відповідно до статті 18 Закону №651-XIV місцеві органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування закріплюють за закладами загальної середньої освіти відповідні території обслуговування і до початку навчального року обліковують учнів, які мають їх відвідувати.

Наказом Міністерства освіти та науки України від 16.04.2018 № 367 затверджено Порядок зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти (далі - Порядок № 367), який визначає механізми зарахування дітей до закладів освіти для здобуття початкової, базової чи профільної середньої освіти за денною формою навчання.

Пунктом 6 Розділу І Порядку № 367 встановлено, що зарахування дітей до закладу освіти здійснюється, як правило, до початку навчального року та відповідно до території обслуговування (крім закладів освіти ІІ, ІІ-ІІІ ступенів та ІІІ ступеня).

Органам місцевого самоврядування рекомендовано щороку не пізніше ніж за один місяць до завершення прийому заяв про зарахування визначати дату початку їх приймання. Такий строк не може бути меншим одного місяця (у 2018 році - не менше трьох тижнів).

Згідно з пунктом 9 Розділу І Порядку №367 органам місцевого самоврядування рекомендовано щороку аналізувати результати розподілу і закріплення території обслуговування і враховувати під час розподілу і закріплення за закладами освіти території обслуговування на наступний рік.

З матеріалів справи судом першої інстанції встановлено, що 23.04.2019 Виконавчим комітетом Млинівської селищної ради Рівненської області прийнято рішення №88 Про зарахування дітей до перших класів закладами загальної середньої освіти Млинівської селищної ради Рівненської області , відповідно до якого визначено дату початку приймання закладами загальної середньої освіти Млинівської селищної ради Рівненської області заяв про зарахування до перших класів у 2019 році - 01 травня 2019 року.

При цьому у проекті мережі класів у закладах загальної середньої освіти Млинівської селищної ради на 2019-2020 навчальний рік у Млинівській гуманітарній гімназії Млинівської селищної ради Рівненської області передбачено 1 перший клас.

Вказаним рішенням доручено керівникам закладів загальної середньої освіти Млинівської селищної ради забезпечити зарахування дітей до закладів середньої освіти відповідно до Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, враховуючи територію обслуговування, визначену рішенням виконавчого комітету Млинівської селищної ради від 28.02.2018.

Відповідно до Протоколу громадських слухань з обговорення проекту рішення виконавчого комітету Млинівської селищної ради Про затвердження проекту мережі класів у закладах загальної середньої освіти Млинівської селищної ради на 2019-2020 навчальний рік від 17.05.2019 учасниками громадських слухань ухвалено при прийнятті рекомендацій виконавчому комітету Млинівської селищної ради врахувати пропозиції: рекомендувати виконавчому комітету селищної ради при прийнятті рішення щодо проекту мережі класів на 2019-2020 навчальний рік, враховуючи демографічну ситуацію, визначити кількість перших класів для закладів загальної середньої освіти смт.Млинів не більше чотирьох; внести зміни в додаток до проекту рішення виконавчого комітету Млинівської селищної ради Про затвердження проекту мережі класів у закладах загальної середньої освіти Млинівської селищної ради на 2019-2020 навчальний рік , а саме у рядку Млинівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 Млинівської селищної ради Рівненської області у стовпчику 1 клас замінити цифру 1 на цифру 2.

При цьому, відповідно до проекту мережі класів у закладах загальної середньої освіти Млинівської селищної ради на 2019-2020 навчальний рік, поданого на обговорення громадських слухань, який розміщено на офіційному сайті відповідача 24.04.2019, передбачалось у рядку Млинівська ЗОШ №1 І-ІІІ ст. Млинівської селищної ради Рівненської області у стовпчику перший клас - 1 , у рядку Млинівська ЗОШ №3 І-ІІІ ст. Млинівської селищної ради Рівненської області у стовпчику перший клас - 2 , у рядку Млинівська гуманітарна гімназія Млинівської селищної ради Рівненської області у стовпчику перший клас - 1 .

В подальшому, 29 травня 2019 року виконавчим комітетом Млинівської селищної ради прийнято рішення № 109 Про затвердження проекту мережі класів у закладах загальної середньої освіти Млинівської селищної ради на 2019-2020 навчальний рік , яким відповідно до Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 16.04.2018 № 367, статті 32 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , статті 66, 68 Закону України Про освіту , рішення Млинівської селищної ради від 14 березня 2018 №1487 Про затвердження плану заходів з оптимізації мережі та функціонування закладів загальної середньої освіти Млинівської селищної ради , враховуючи рішення виконавчого комітету Млинівської селищної ради від 11.09.2018 № 230 Про затвердження фактичної мережі закладів дошкільної та загальної середньої освіти Млинівської селищної ради на 2018-2019 навчальний рік , кількість дітей, яким виповнилося 5 років станом на 01.09.2018 за даними звітів 77-РВК (всього - 248 дітей, які не навчаються в закладах загальної середньої освіти), на підставі листа управління освіти, культури, туризму, молоді та спорту Млинівської селищної ради від 24.04.2019 №249, враховуючи пропозиції громадських слухань з обговорення проекту рішення виконавчого комітету Млинівської селищної ради Про затвердження проекту мережі класів у закладах загальної середньої освіти Млинівської селищної ради на 2019-2020 навчальний рік , які відбулись 17.05.2019, з метою раціонального формування мережі класів, зарахування дітей до закладів загальної середньої освіти для здобуття початкової, базової, загальної середньої освіти за денною формою навчання, вирішено затвердити проект мережі класів у закладах загальної середньої освіти Млинівської селищної ради на 2019 - 2020 навчальний рік згідно з яким пунктом 6 визначено у Млинівській гуманітарній гімназії Млинівської селищної ради Рівненської області перших класів із цифрою 0 .

До матеріалів справи долучено копію рішення Млинівської селищної ради від 14 березня 2018 №1487, згідно з яким затверджено план заходів з оптимізації мережі та функціонування закладів загальної середньої освіти Млинівської селищної ради, яким передбачено, зокрема, підготовка та подання на сесію проекту рішення про реорганізацію Млинівської гуманітарної гімназії Млинівської селищної ради Рівненській області, шляхом приєднання до Млинівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Млинівської селищної ради Рівненської області.

В судовому засіданні суду апеляційної інстанції представником відповідача надано пояснення, згідно з якими вказані заходи оптимізації мережі загальноосвітніх навчальних заходів зумовлені недостатністю коштів освітньої субвенції у 2019 році, при цьому такі заходи не погіршують умов для здобуття громадянами повної загальної середньої освіти.

Як зазначено представником відповідача та не спростовано представниками скаржника, затверджений проект мережі класів у закладах загальної середньої освіти Млинівської селищної ради на 2019 - 2020 навчальний рік не порушує прав громадян на здобуття повної загальної середньої освіти, не впливає на якість та доступність (в тому числі територіальну) освіти на відповідній території, не обмежує право жителів територіальної громади обрати інший заклад освіти.

При цьому, Постановою Кабінету Міністрів України № 996 Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики затверджено Порядок проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики (далі - Порядок №996), який визначає основні вимоги до організації і проведення органами виконавчої влади консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики.

Відповідно до пункту 2 Порядку №996 консультації з громадськістю проводяться з метою залучення громадян до участі в управлінні державними справами, надання можливості для їх вільного доступу до інформації про діяльність органів виконавчої влади, а також забезпечення гласності, відкритості та прозорості діяльності зазначених органів.

Консультації з громадськістю проводяться з питань, що стосуються суспільно-економічного розвитку держави, реалізації та захисту прав і свобод громадян, задоволення їх політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів (пункт 3 Порядку №996).

Згідно з пунктом 12 Порядку №996 в обов`язковому порядку проводяться консультації з громадськістю у формі публічного громадського обговорення та/або електронних консультацій з громадськістю щодо проектів нормативно-правових актів, які: стосуються конституційних прав, свобод та обов`язків громадян; визначають стратегічні цілі, пріоритети і завдання у відповідній сфері державного управління (у тому числі проекти державних і регіональних програм економічного, соціального і культурного розвитку, рішення стосовно їх виконання); стосуються життєвих інтересів громадян, у тому числі впливають на стан навколишнього природного середовища.

Суд апеляційної інстанції зауважує, що при прийнятті оскаржуваного рішення, відповідачем проведено консультації з громадськістю, враховано думку територіальної громади.

Таким чином, враховуючи фактичні обставини справи, надаючи правову оцінку аргументам сторін, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що оскаржуване рішення відповідає критеріям встановленим частиною 2 статті 2 КАС України, прийнято на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, добросовісно і розсудливо; з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване оскаржуване рішення, з урахуванням права жителів територіальної громади на участь у процесі прийняття рішення.

Згідно з частиною 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини 1 статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Згідно з частиною 2 статті 6 КАС України та статтею 17 Закону України Про виконання рішень і застосування практики Європейського Суду з прав людини передбачено застосування судами Конвенції та практики ЄСПЛ як джерела права.

Так, у п.58 Рішення Європейського суду з прав людини у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення. Хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

З огляду на викладене, враховуючи положення статті 316 КАС України, прецедентну практику ЄСПЛ, суд апеляційної інстанції приходить переконання, що судом першої інстанції у рішенні викладено мотиви привомірності прийняття відповідачем оскаржуваного рішення, на основі об`єктивної оцінки наданих сторонами доказів повно встановлено фактичні обставини справи, правильно застосовано норми матеріального права. Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, на законність судового рішення не впливають.

Керуючись статтями 229, 241, 243, 308, 310, 316, 321, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Млинівської гуманітарної гімназії Млинівської селищної ради Рівненської області залишити без задоволення, а рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 11 листопада 2019 року у справі №460/1800/19 - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Суддя-доповідач Т. І. Шинкар судді Р. Й. Коваль М. А. Пліш Повне судове рішення оформлене суддею-доповідачем 27.02.2020 згідно з ч.3 ст.321 КАС України

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.02.2020
Оприлюднено04.03.2020
Номер документу87926724
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/1800/19

Постанова від 17.02.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 20.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 28.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Рішення від 11.11.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Рішення від 11.11.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Постанова від 08.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 20.09.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 12.09.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 06.09.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Ухвала від 05.09.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Недашківська К.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні