Постанова
від 17.02.2020 по справі 1.380.2019.004380
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 лютого 2020 рокуЛьвівСправа № 1.380.2019.004380 пров. № А/857/237/20

Восьмий апеляційного адміністративного суду в складі колегії суддів:

головуючого судді: Запотічного І.І.,

суддів: Довгої О.І., Матковської З.М..,

при секретарі судового засідання: Галаз Ю.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 03 грудня 2019 року (суддя- Кравців О.Р., ухвалене в м. Львові о 14:34, повний текст складено 09.12.2019) у справі № 1.380.2019.004380 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Медичної (військово-лікарської) комісії Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Львівській області", Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Львівській області", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: державна установа "Львівська виправна колонія №48" про визнання протиправною бездіяльність, зобов`язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

В серпні 2019 року ОСОБА_1 звернувся в суд з адміністративним позовом до Медичної (військово-лікарської) комісії ДУ Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Львівській області про визнання бездіяльності відповідача протиправною та зобов`язання відповідача прийняти направлення, видане ДУ Львівська виправна колонія (№48) позивачу на проходження військово-лікарської комісії ДУ Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Львівській області для визначення причинового зв`язку захворювання, яке призвело до інвалідності другої групи.

Обґрунтовуючи адміністративний позов, позивач зазначив, він з 27.05.2014 по 10.12.2014 проходив службу в органах Державної кримінально-виконавчої служби України на посадах рядового та молодшого начальницького складу. Згідно з Карткою стану здоров`я від 25.04.2014 протипоказання щодо служби в органах Державної кримінально-виконавчої служби України на той час відсутні. З метою встановлення причинного зв`язку інвалідності другої групи внаслідок захворювання, яке виникло в період проходження військової служби, ОСОБА_1 звернувся з заявою в ДУ Львівська виправна колонія (№48) для отримання направлення на проведення медичної (військово-лікарської) комісії. 21.06.2019 ОСОБА_1 отримав в ДУ Львівська виправна колонія (№48) направлення на проходження військово-лікарської комісії в ДУ Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Львівській області по вул. Замарстинівська, 233 в м.Львові, однак під час подачі направлення 02.07.2019 ОСОБА_1 було відмовлено у проведенні медичного огляду без надання письмового обґрунтування. Оскільки відповідна відмова порушує права позивача, він звернувся до суду. Просив позов задоволити.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 03 грудня 2019 року в задоволені адміністративного позову відмовлено.

Не погодившись з прийнятим рішенням суду ОСОБА_1 оскаржив його подавши апеляційну скаргу до суду апеляційної інстанції. Вважає, що оскаржуване рішення винесене без належного з`ясування обставин справи і з порушенням норм матеріального та процесуального права. Просить його скасувати і прийняти нове, яким адміністративний позов задоволити.

Як на доводи апеляційної скарги, апелянт посилається, зокрема, на те, що в положенні Про діяльність медичної (військово-лікарської комісії МВС , затвердженого наказом МВС України від 03.04.2017 року №285 нема жодного застереження щодо заборони проводити обстеження колишнім поліцейським або колишнім особам рядового й начальницького складу, до яких відноситься позивач. Крім цього, суд не взяв до уваги той факт, що саме в медичному закладі ДУ ТМО МВС України по Львівській області позивач лікувався стаціонарно 17 діб, після чого йому було рекомендовано нагляд невропатолога.

Відповідачі- Медична (військово-лікарська) комісія Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Львівській області", Державна установа "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Львівській області" у відзиві на апеляційну скаргу не погоджуються з доводами апелянта, вважають їх безпідставними, а оскаржуване рішення суду законним та просять залишити його без змін.

В судовому засіданні представник апелянта вимоги апеляційної скарги підтримав, просив задовольнити їх з підстав викладених у ній.

В судовому засіданні представник відповідача 1 вимоги апеляційної скарги заперечив, просив апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Представник третьої особи в судовому засіданні заперечив проти вимог апеляційної скарги, просив оскаржуване рішення залишити без змін.

Заслухавши суддю-доповідача та представників сторін, обговоривши доводи апеляційної скарги, відзив на апеляційну скаргу, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що апеляційна скарга позивача не підлягає до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що позивач ОСОБА_1 згідно з пенсійним посвідченням № НОМЕР_1 серії НОМЕР_2 від 13.04.2017 отримує пенсію по інвалідності 2 групи загального захворювання.

З 27.05.2014 по 10.12.2014 ОСОБА_1 проходив службу в органах Державної кримінально-виконавчої служби України на посадах рядового та молодшого начальницького складу.

Як вбачається з наказу №68о/с По особовому складу від 10.12.2014, згідно з Положенням про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ, звільнено у запас Збройних Сил України (з постановкою на військовий облік) за п. 63 ж (за власним бажанням) молодшого сержанта внутрішньої служби ОСОБА_1 , молодшого інспектора відділу охорони Львівської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України у Львівської області (№48), 10.12.2014.

Згідно з Довідкою до акта огляду медико-соціальною експертною комісією №873931 від 26.03.2015 позивачу встановлено третю групу інвалідності.

Відповідно до довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією №338152 від 24.03.2016 за результатами повторного огляду позивачу встановлено другу групу інвалідності; причина інвалідності - загальне, на строк до квітня 2017.

03.06.2019 позивач звернувся до начальника військово-лікарської комісії про проведення військово-лікарської експертизи з метою встановлення причинного зв`язку захворювання з проходженням служби в органах Державної кримінально-виконавчої служби.

В подальшому, 12.06.2019 Медичною (військово-лікарською комісією) ДУ ТМО МВС України по Львівській області надано позивачу відповідь про те, що механізму освідчення М(ВЛ)К по медичних документах на день звільнення зі служби колишніх працівників ДКВС в М(ВЛ)К ДУ ТМО МВС України по Львівській області немає у зв`язку з відсутністю в затверджених тарифах на проведення платних медичних послуг роботи лікарів-спеціалістів з медичною документацією, а також неможливістю укладення договорів на проведення медичних оглядів М(ВЛ)К з фізичними особами (відсутність такої можливості на законодавчому рівні), відповідно до якого позивач мав би змогу на освідчення М(ВЛ)К.

Крім цього, зазначено, що працівники ДКВС освідчуються М(ВЛ)К згідно з укладеними угодами юридичних осіб державної форми власності з ДУ ТМО МВС України по Львівській області на платній основі відповідно до поданих списків працівників юридичних осіб; освідчення М(ВЛ)К проводиться виключно атестованих працівників. Також вказано, що у переліку документів, які позивач долучив до заяви, довідки про проходження ним ВЛК при оформленні в ДКВС, не надано, як і інших документів, необхідних для освідчення М(ВЛ)К. Відтак провести військово-лікарську експертизу з метою встановлення позивачу причинного зв`язку захворювань з проходженням служби в органах Державної кримінально-виконавчої служби України не є можливим.

Як вбачається з матеріалів справи, 21.06.2019 ОСОБА_1 отримав в ДУ Львівська виправна колонія (№48) направлення (додаток копія направлення) на проходження військово-лікарської комісії в ДУ Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Львівській області по вул. Замарстинівська, 233 в м. Львові /а.с.16/, однак під час подачі направлення 02.07.2019 ОСОБА_1 відмовлено у проведенні медичного огляду без надання письмового обґрунтування.

В подальшому на запит адвоката ОСОБА_2 .С. №119315 від 09.08.2019 голова медичної (військово-лікарської) комісії Іваницький В.В. листом №33/34-117 від 09.08.2019 повідомив, що провести ОСОБА_1 військово-лікарську експертизу з метою встановлення причинного зв`язку захворювань з проходженням служби в органах Державної кримінально-виконавчої служби України на сьогоднішній день не являється можливим через те, що механізму освідчення М(ВЛ)К по медичних документах на день звільнення зі служби колишніх працівників ДКВС в М(ВЛ)К ДУ ТМО МВС України по Львівській області немає в зв`язку з відсутністю в затверджених тарифах на проведення платних медичних послуг роботи лікарів- спеціалістів з медичною документацією, а також неможливістю укладення договорів на проведення медичних оглядів М(ВЛ)К з фізичними особами (відсутність такої можливості на законодавчому рівні). Працівники ДКВС освідчуються М(ВЛ)К згідно з укладеними угодами юридичних осіб державної форми власності з ДУ ТМО МВС України по Львівській області на платній основі відповідно до поданих списків працівників юридичних осіб; освідчення М(ВЛ)К проводиться виключно атестованих працівників. ОСОБА_1 в червні 2019 року звертався до М(ВЛ)К ДУ ТМО МВС України по Львівській області із заявою з приводу встановлення йому причинного зв`язку захворювань зі службою в ОВС, про що йому відмовлено та повідомлено листом від 12.06.2019 №33/34-79. Відтак провести військово-лікарську експертизу з метою встановлення ОСОБА_1 причинного зв`язку захворювань з проходженням служби в органах державної кримінально-виконавчої служби України станом на момент надання відповіді на запит не являється можливим.

Організацію діяльності медичних (військово-лікарських) комісій МВС щодо проведення лікарської та військово-лікарської експертизи визначає Положення про діяльність медичної (військово-лікарської) комісії МВС, яке затверджене наказом Міністерства внутрішніх справ України №285 від 03.04.2017, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.04.2017 за № 559/30427 (далі - Положення).

Положенням пункту 2 передбачено, що медичні (військово-лікарські) комісії МВС (далі - ВЛК) - спеціальні підрозділи, що утворюються в закладах охорони здоров`я МВС та Національної гвардії України (далі - НГУ) для проведення лікарської та військово-лікарської експертизи.

Державна установа Територіальне медичне об`єднання МВС України по Львівській області (далі - ТМО), зареєстрована як юридична особа 30.08.1996 здійснює свою діяльність згідно Положення затвердженого наказом МВС України від 07.11.2015 року №1440 (у редакції наказу МВС України від 10.07.2018 №589).

Відповідно до даного положення ТМО є самостійним багатопрофільним закладом охорони здоров`я, який об`єднує в собі лікувально-профілактичні та інші заклади, що здійснюють на основі ліцензії медичне забезпечення осіб, які відповідно до законодавства мають право на медичне обслуговування в закладах охорони здоров`я МВС.

ДУ ТМО МВС України по Львівській області є бюджетною, неприбутковою установою, що належить до сфери управління Міністерства внутрішніх справ України та оперативно підпорядкована Управлінню охорони здоров`я та реабілітації МВС, володіє Ліцензією Міністерства охорони здоров`я, відповідно до рішення №872 від 17.12.2015 на вид господарської діяльності - медична практика /а.с.34/.

ТМО має у своєму складі медичну (військово-лікарську) комісію, заклади охорони здоров`я, що не мають статусу юридичної особи: лікарню; поліклініку; центр превентивної медицини; центр психіатричної допомоги та професійного психофізіологічного відбору (п. 8 Положення).

Наказом МВС України від 03.06.2016 № 462, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02.07.2016 за № 912/29042, затверджено Інструкцію про порядок медичного обслуговування в закладах охорони здоров`я МВС, яка визначає порядок медичного обслуговування певних категорій осіб, яким таке право встановлено відповідно до законодавства, та порядок їх прикріплення до закладів охорони здоров`я МВС.

Інструкцією визначено категорії осіб, які мають право на безоплатне медичне обслуговування в закладах охорони здоров`я МВС (розділ 2 п. 1 Інструкції).

Як вірно встановлено судом першої інстанції, серед таких колишніх працівників органів Державної кримінально-виконавчої служби не визначено, а тому працівники ДУ Львівська виправна колонія (№48) Західного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань та пробації Міністерства юстиції не відносяться до категорії осіб, які мають право на безоплатне медичне обслуговування в закладах охорони здоров`я МВС.

Згідно пункту 9 Інструкції громадяни України, які не входять до переліку осіб, зазначеного у цьому розділі, працівники закладів, установ і підприємств, що належать до сфери управління МВС, НГУ, Національної поліції, ДМС та не відносяться до бюджетних закладів, установ та підприємств, обслуговуються за договорами згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 17.09.1996 №1138 Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних і комунальних закладах охорони здоров`я та вищих медичних навчальних закладах .

Судовою колегією апеляційного суду встановлено, що 17.01.2019 ДУ ТМО МВС України по Львівській області та ДУ Львівська виправна колонія (№48) (замовник) уклали договор №33/34-4 Про надання медичних послуг , відповідно до якого ТМО як виконавець, який має відповідну ліцензію на надання медичних послуг, зобов`язується надати медичні послуги замовнику, а замовник - оплатити ці послуги на умовах цього договору.

ТМО як виконавець надає послуги з медичного обстеження та стаціонарного лікування працівникам замовника, а також освідчення медичною (військово-лікарською) комісією кандидатам до служби, кандидатам до вступу до вищих навчальних закладів із специфічними умовами навчання, працівникам замовника щодо придатності до подальшої служби при переміщенні по службі, визначення причинного зв`язку захворювань, поранень, травм, контузій і каліцтв у працівників замовника, що проходять службу, звільняються зі служби згідно з наказом МВС України від 03.04.2017 №285.

Відповідно до п. 3 Договору послуги надаються працівникам замовника вказаним у списках, що надаються разом з Договором до ТМО. При наданні послуг застосовуються діючі норми і тарифи.

Наказом №42 від 23.03.2016 затверджено тарифи за надання ДУ ТМО МВС України по Львівській області платних медичних послуг /а.с.60-61/.

Згідно з тарифами на проведення медичних освідчень поступаючих на службу в органи внутрішніх справ України, до системи закладів МВС України та інших правоохоронних органів, профоглядів для поступлення на роботу вільного найму, профілактичного наркологічного огляду, психіатричного обстеження зі застосуванням психологічної скринінг діагностики, тестування психолого-психофізіологічного обстеження та психолого-психіатричної допомоги, послуги СЕС, поліклініки та стаціонару, які додаються до вищезазначеного наказу, у ТМО для фізичних осіб немає платної послуги з проведення освідчення медичною (військово-лікарською) комісією ДУ ТМО МВС України по Львівській області на день звільнення по медичних документах, з метою встановлення причинного зв`язку захворювань з проходженням служби у відповідних органах.

Судова колегія погоджується з судом першої інстанції, що ДУ ТМО МВС України по Львівській області надає послуги з медичного обстеження та стаціонарного лікування працівникам ДУ Львівська виправна колонія (№48) , а в частині визначення причинового зв`язку захворювань, поранень, травм, контузій і каліцтв у працівників ДУ Львівська виправна колонія (№48) лише тих, що проходять службу, звільняються зі служби згідно наказу МВС України від 03.04.2017 №285.

Медичне обслуговування осіб в закладах охорони здоров`я МВС на договірних засадах повинно здійснюватися на підставі укладених договорів з суб`єктами господарювання в обсязі коштів, перерахованих закладу охорони здоров`я МВС від цих підприємств (установ, організацій), за фактичними витратами. Крім вказаного, згідно з укладеною угодою та відповідно до поданих списків, виключно атестовані працівники ДУ Львівська виправна колонія (№48) освідчуються медичною (військово-лікарською) комісією ТМО.

Таким чином апеляційний суд вважає, що позивач не проходив ВЛК при звільненні, Договором про надання медичних послуг від 17.01.2019, укладеним між ДУ ТМО МВС України по Львівській області та ДУ Львівська виправна колонія (№48) , не передбачено проведення медичного огляду на предмет встановлення причинного зв`язку захворювання та проходженням служби в органах кримінально-виконавчої служби, неоплату медичного огляду третьою особою та правовою позицією ДК Львівською виправної колонії (№48) щодо помилкового видання направлення ОСОБА_1 , колегія суддів дійшла висновку про відсутність обов`язку у відповідача приймати таке направлення від позивача та обґрунтованість відмови у проведенні медичного огляду військово-лікарською комісією.

Доводи апелянта не спростовують висновків суду першої інстанції з наведених вище мотивів.

Враховуючи наведені обставини та здійснений аналіз норм чинного законодавства, суд апеляційної інстанції погоджується з судом першої інстанції, відтак судом першої інстанції вірно відмовлено в позові.

Згідно ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи викладене, колегія суддів не вбачає підстав для скасування рішення суду першої інстанції.

Керуючись ст. ст. 243, 308, 310, 312, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 03 грудня 2019 року у справі № 1.380.2019.004380 - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття.

На постанову протягом тридцяти днів з моменту набрання нею законної сили може бути подана касаційна скарга безпосередньо до суду касаційної інстанції.

У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя І. І. Запотічний судді О. І. Довга З. М. Матковська Повне судове рішення складено 03.03.2020р. у зв`язку із перебуванням судді Матковської З.М. у відпустці в період з 24.02.2020р. по 02.03.2020р.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.02.2020
Оприлюднено03.03.2020
Номер документу87957566
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.004380

Постанова від 10.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

Ухвала від 09.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

Ухвала від 01.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

Постанова від 17.02.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 21.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 13.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Рішення від 03.12.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 06.11.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 02.09.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні