Рішення
від 10.03.2020 по справі 400/3480/19
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 березня 2020 р. Справа № 400/3480/19 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Малих О.В., розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом:Комунальної установи Центр надання соціальних послуг Олександрівської селищної ради, вул. Жовтнева, 193, с. Олександрівка, Вознесенський район, Миколаївська область, 56530 до відповідачів: 1. Вознесенської районної ради, пл. Центральна, 1, м. Вознесенськ, Миколаївська область, 56500 2. Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Вознесенського району, вул. Центральна, 27, м. Вознесенськ, Миколаївська область, 56501 про:визнання протиправним та скасування рішення від 02.10.2019 р. № 8; зобов`язання вчинити певні дії, ВСТАНОВИВ:

Комунальна установа Центр надання соціальних послуг Олександрівської селищної ради (далі - позивач або Центр) звернулася до суду з адміністративним позовом до Вознесенської районної ради (далі - відповідач 1 або Вознесенська районна рада) та Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Вознесенського району (далі - відповідач 2), в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Вознесенської районної ради від 02.10.2019 року № 8 Про надання згоди на передачу коштів із спеціального фонду (інші джерела власних надходжень) територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Вознесенського району до загального фонду районного бюджету ;

- зобов`язати територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Вознесенського району перерахувати залишки коштів в сумі 460347,75 грн. (чотириста шістдесят тисяч триста сорок сім грн. 75 коп.) на спец рахунок Комунальної установи Центр надання соціальних послуг Олександрівської селищної ради.

Ухвалою від 04.11.2019 суд відкрив провадження у справі та встановив, що справу належить розглядати за правилами спрощеного позовного провадження.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив наступне:

Позивач вважає, що у зв`язку з передачею Олександрівського стаціонарного відділення для постійного або тимчасового проживання із власності Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Вознесенського району до комунальної власності Комунальної установи Центр надання соціальних послуг Олександрівської селищної ради разом з 15 підопічними, які перевелися на утримання з 1 січня 2019 року, Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Вознесенського району повинен передати залишки коштів в сумі 460347,75 грн., які згідно зі статтею 88 Закону України Про пенсійне забезпечення виплата пенсій особам, які проживають в будинках-інтернатах (пансіонатах), стаціонарних відділеннях територіальних центрів соціального обслуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян і дитячих будинках-інтернатах, виплачується 25 процентів розміру призначеної пенсії. 75 відсотків коштів Пенсійний Фонд перераховує на спеціальний фонд (інші джерела надходжень) установи в якій знаходяться підопічні для використання коштів за бюджетним призначенням . Порядок зарахування та використання коштів, що підлягають перерахуванню Пенсійним фондом або органами праці та соціального захисту населення установам (закладам), де особи перебувають на повному державному утриманні регламентується постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2004 № 269 Про затвердження Порядку зарахування та використання коштів, що підлягають перерахуванню Пенсійним фондом або органами праці та соціального захисту населення установам (закладам), де особи перебувають на повному державному утриманні зі змінами та доповненнями.

Відповідно до п. 9 вищезазначеної Постанови зарахування та використання коштів, що перераховані установам, здійснюються згідно з вимогами бюджетного законодавства для поліпшення умов перебування осіб в установах (забезпечення продуктами харчування, медикаментами, предметами і матеріалами, м`яким та твердим інвентарем; придбання обладнання і предметів довгострокового користування; проведення капітального ремонту приміщень житлової групи та обслуговуючих приміщень, їдальні, пральні, лазні, а також окремих вузлів і систем, які є складовою частиною таких об`єктів; надання ритуальних послуг). Перелік товарів, робіт і послуг, на закупівлю яких спрямування зазначені кошти, затверджується Мінсоцполітики.

Ці кошти зараховуються на рахунки спеціального фонду як власні надходження бюджетних установ за кодом 25020200 та витрачаються згідно із затвердженням кошторисом у відповідності з наказом Міністерства соціальної політики від 20.03.2012 № 150 Про затвердження Переліку товарів, робіт та послуг, на закупівлю яких спрямовуються кошти, що підлягають перерахуванню Пенсійним фондом України та структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських рад установам, де особи перебувають на повному державному утриманні зі змінами та доповненнями.

Департаментом соціального захисту населення Миколаївської обласної державної адміністрації було надіслано лист №3452/01-25 від 13.05.2019 року Вознесенській райдержадміністрації з роз`ясненням щодо використання залишків коштів на спеціальному рахунку територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Вознесенського району та інформаційно рекомендував про необхідність перерахування даних коштів на рахунок позивача.

Також, позивач зазначає, що зарахування цих надходжень регулюється п. 8.4 Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22.06.2012 р. № 758, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18.07.2012 р. за № 1206/21518, яким визначено, що у разі ліквідації або реорганізації клієнта (приєднання, злиття, виділу, поділу, перетворення), зміни найменування, підпорядкованості, бюджетні рахунки для операцій клієнтів, в тому числі бюджетні рахунки для зарахування власних надходжень бюджетних установ, закриваються на підставі наданих клієнтами заяв про закриття рахунків. У разі наявності на рахунку, що закривається, залишків коштів орган Казначейства на підставі платіжного доручення клієнта перераховує такі залишки на інший рахунок клієнта або рахунок, відкритий правонаступником, якщо інше не передбачено бюджетним законодавством.

Центр зазначає, що неодноразово звертався стосовно передачі залишків коштів Комунальною установою Центр надання соціальних послуг Олександрівської селищної ради, зокрема, було надіслано претензійний лист до Вознесенської районної державної адміністрації Миколаївської області вих. № 92 від 21.06.2019 року, на який було отримано відповідь, що питання про передачу коштів із спеціального фонду територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Вознесенського району буде винесено на чергову сесію районної ради.

Враховуюче викладене, рішення Вознесенської районної ради від 02.10.2019 року № 8 Про надання згоди на передачу коштів із спеціального фонду (інші джерела власних надходжень) територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Вознесенського району до загального фонду районного бюджету є, на думку позивача, неправомірним та таким, що порушує права та інтереси підопічних, які знаходяться у відділенні стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання з боку суб`єктів владних повноважень.

26.11.2019 року від Районної ради надійшов відзив на адміністративний позов, в якому відповідач 1 просить суд у задоволенні вимог позивача відмовити в зв`язку з наступним:

У Вознесенському районі з 2010 року функціонує Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Вознесенського району. Одним з підрозділів територіального центру було Олександрівське відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання, у якому проживало 15 осіб похилого віку та осіб з інвалідністю.

В зв`язку з введенням в дію Закону України Про добровільне обєднання територіальних громад від 05.02.2015 року № 157-VІІІ 18.12.2018 року на XXXI сесії сьомого скликання Вознесенська районна рада прийняла рішення № 2 Про надання згоди на передачу індивідуально визначеного майна Олександрівського відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання та Воронівського стаціонарного відділення для постійного або тимчасового проживання із власності територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Вознесенського району до комунальної власності Олександрівської селищної ради . Вищезазначене майно передано 29.12.2018 року згідно акту приймання-передачі окремого індивідуально визначеного майна. Відповідні акти підписані усіма членами комісії, претензій не було пред`явлено від жодної з сторін.

Після передачі майна Комунальній установі Центр надання соціальних послуг Олександрівської селищної ради , розпорядженням Вознесенської райдержадміністрації від 01.02.2019 року № 13-р Про упорядкування структури Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Вознесенського району ліквідовано Олександрівське відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання.

Наказом директора територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Вознесенського району від 03.01.2019 року № 1 Про зняття з обслуговування знято з обслуговування 15 підопічних.

З моменту утворення територіального центру на спеціальний рахунок надійшло 1743751,00 грн., з яких використано 1313793,05 грн. Зазначені кошти використовувалися виключно на поліпшення умов перебування осіб в стаціонарних відділеннях. Станом на 01.01.2019 року залишок коштів на спеціальному рахунку склав 460347,75 грн.

За період функціонування територіального центру, на утримання стаціонарних відділень з районного бюджету виділено 7012691,00 грн. В Олександрівському відділенні стаціонарного догляду було проведено капітальний ремонт, закупівля твердого та м`якого інвентарю, тощо.

Районна рада зазначає, що твердження позивача щодо закриття рахунків Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Вознесенського району не відповідають дійсності, так як територіальний центр продовжує функціонувати та здійснюються відповідні розрахункові операції на відкритих рахунках.

Кошти, які обліковувалися на рахунку Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Вознесенського району відповідно до норм бюджетного законодавства мають цільовий характер та можуть бути використані виключно на виконання відповідних цільових заходів, а саме утримання осіб, які перебували на обліку Олександрівського відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання.

Відповідно до вимог Бюджетного кодексу України п. 4 ст. 13 Складові частини бюджету власні надходження бюджетних установ отримуються додатково до коштів загального фонду бюджету і включаються до спеціального фонду бюджету.

Пунктом 2 статті 57 Бюджетного кодексу України, визначено, в разі, якщо на кінець бюджетного періоду Казначейство України зберігає залишки коштів на рахунках спеціального фонду державного бюджету для покриття відповідних витрат у наступному бюджетному періоді з урахуванням їх цільового призначення. У разі відсутності відповідних бюджетних призначень на наступний бюджетний період залишки коштів спеціального фонду перераховуються до загального фонду державного бюджету.

На підставі вищезазначених норм чинного законодавства 02.10.2019 року на XXXVII позачерговій сесії Вознесенської районної ради сьомого скликання було прийнято рішення Вознесенської районної ради № 8 Про надання згоди на передачу коштів із спеціального фонду (інші джерела власних надходжень) територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Вознесенського району до загального фонду районного бюджету .

Відповідач 1 звертає увагу, що згідно з п. 9 ст. 51 Бюджетного кодексу України Якщо обсяги власних надходжень бюджетних установ перевищують відповідні витрати, затверджені законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), розпорядник бюджетних коштів передбачає спрямування таких надпланових обсягів у першу чергу на погашення заборгованості з оплати праці, нарахувань на заробітну плату, стипендій, комунальних послуг та енергоносіїв. Якщо такої заборгованості немає, розпорядник бюджетних коштів спрямовує 50 відсотків коштів на заходи, що здійснюються за рахунок відповідних надходжень, і 50 відсотків коштів - на заходи, необхідні для виконання основних функцій, але не забезпечені коштами загального фонду бюджету за відповідною бюджетною програмою. У такому разі розпорядник бюджетних коштів здійснює перерозподіл обсягів узятих бюджетних зобов`язань за загальним фондом бюджету для проведення видатків за цими зобов`язаннями із спеціального фонду бюджету .

Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) надавав послуги по утриманню осіб, які перебували на обліку Олександрівського відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання в повному обсязі та здійснював видатки відповідно до чинного законодавства України (зокрема вищезазначених статей Бюджетного Кодексу, Наказу Міністерства соціальної політики України від 20.03.2012 року № 150 (із змінами, внесеними згідно з Наказами Мінсоцполітики № 129 від 19.03.2013 року та № 290 від 26.02.2018 ркоу Про затвердження Переліку товарів, робіт та послуг, на закупівлю яких спрямовуються кошти, що підлягають перерахуванню Пенсійним фондом України та структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських рад установам, де особи перебувають на повному державному утриманні ).

Залишок коштів виник в результаті фінансування з бюджету Вознесенського району Миколаївської області частини статей собівартості надання платних соціальних послуг.

25.09.2019 року на засіданні постійної комісії з питань планування, бюджету, фінансів, економічної реформи та соціального розвитку села було розглянуто попередньо питання Про надання згоди на передачу коштів із спеціального фонду (інші джерела власних надходжень) територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Вознесенського району до загального фонду районного бюджету . Депутати вирішили підтримати проект рішення та внести на розгляд сесії районної ради.

28.11.2019 року до суду надійшов відзив відповідача 2, який також просить відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

В своєму відзиві відповідач 2 зазначив, що територіальний центр утримується за рахунок коштів, які відповідно до ст. 89 Бюджетного кодексу України виділяються з районного бюджету на соціальний захист населення та соціальне забезпечення, інших надходжень, у тому числі від діяльності його структурних підрозділів, від надання платних соціальних послуг, а також благодійних коштів громадян, підприємств, установ та організацій.

Відповідач 2 вказує на те, що з моменту утворення територіального центру на спеціальний рахунок надійшло 1743751,50 грн., з яких використано 1313793,05 грн. Зазначені кошти використовувалися виключно на поліпшення умов перебування осіб в стаціонарних відділеннях. Станом на 01.01.2019 року залишок коштів на спеціальному рахунку склав |460347,75 грн.

Розпорядженням райдержадміністрації від 26.12.2018 року № 411-р затверджено склад комісії та перелік окремого індивідуально визначеного майна. Вищевказане майно передано 29.12.2018 року згідно акту приймання-передачі окремого індивідуально визначеного майна. Акти підписані усіма членами комісії, претензій не було з жодної сторони.

Твердження позивача про те, що передано Олександрівське стаціонарне відділення для постійного або тимчасового проживання із власності територіального центру є хибним, адже передано окреме індивідуально визначене майно, а не стаціонарне відділення.

Утворена Комунальна установа Центр надання соціальних послуг Олександрівської селищної ради згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань 13.03.2018 року, запис № 15211020000002070 не є та не може бути правонаступником (як стверджує позивач) Територіального центру соціального з обслуговування (надання соціальних послуг) Вознесенського району, який за цей час не було ні ліквідовано ні реорганізовано, та який і в даний час продовжує працювати.

Після передачі майна Комунальній установі Центр надання соціальних послуг Олександрійської селищної ради , розпорядженням Вознесенської райдержадміністрації від 01.02.2019 року № 13-р Про упорядкування структури територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Вознесенського району ліквідовано Олександрівське відділення стаціонарного огляду для постійного або тимчасового проживання.

Наказом директора територіального центру соціального обслуговування надання соціальних послуг) Вознесенського району від 03.01.2019 року № 1 Про зняття з обслуговування знято з обслуговування 15 підопічних.

Твердження позивача щодо закриття рахунків Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Вознесенського району не відповідають дійсності, так як територіальний центр продовжує функціонувати та здійснюються відповідні розрахункові операції на відкритих рахунках.

Кошти які обліковувались на рахунках територіального центру, відповідно до норм бюджетного законодавства, а саме Наказу Міністерства соціальної політики України від 20.03.2012 року №150 Про затвердження переліку товарів, робіт та послуг, на закупівлю яких спрямовуються кошти, що підлягають перерахуванню Пенсійним фондом України та структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських рад установам де особи перебувають на повному державному утриманні мають цільовий характер та можуть використовуватись виключно на виконання відповідних цільових заходів, а саме утримання осіб які перебували на обліку. Відповідно до Постанови кабінету міністрів України від 9.04.2005 №268 Про затвердження Порядку регулювання тарифів на платні соціальні послуги тариф ні платну соціальну послугу обчислюється з урахуванням собівартості послуги, адміністративних витрат і податку на додану вартість.

Територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Вознесенського району надані послуги по утриманню підопічних в повному обсязі та здійснені видатки відповідно до чинного законодавства. Залишок коштів виник в результаті фінансування з районного бюджету частини статей собівартості надання соціальних послуг.

Суд розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

З`ясувавши усі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази у їх сукупності, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне:

Судом встановлено, що 02.10.2019 року Вознесенська районна рада прийняла рішення № 8 Про надання згоди на передачу коштів із спеціального фонду (інші джерела власних надходжень) територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Вознесенського району до загального фонду районного бюджету , яким надано згоду на передачу коштів із спеціального фонду територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Вознесенського району, як таких, що не можуть бути використані за бюджетним призначенням, до загального фонду районного бюджету в сумі 460347,75 грн.

18.12.2018 року Вознесенська районна рада прийняла рішення № 2, яким надала згоду на безоплатну передачу майна Олександрівського відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання, яке розташовано за адресою, смт . Олександрівка, вул. Східна, буд. в„– 39 , у комунальну власність Олександрівської селищної ради (а.с. 96).

В матеріалах справи також, є розпорядження Вознесенської райдержадміністрації, від 26.12.2018 року № 411-р, яким створено комісію з передачі майна Олександрівського відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання, перелік такого майна та акт-приймання передачі (а.с. 98-114).

Як вбачається із матеріалів передачі майна, Олександрівське відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання передано, як цілісний майновий комплекс, який включає будівлі та споруди, машини та обладнання, інвентар, медикаменти тощо.

Таким чином, суд не приймає до уваги доводи відповідача 2 про те, що передано окреме індивідуально визначене майно, а не стаціонарне відділення. Навіть беручи до уваги той факт, що згідно з розпорядчими документами, на підставі яких передано майно, воно вказане як індивідуально визначене, вбачається, що Олександрівське відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання передано саме як об`єкт - установа соціального захисту населення. Це підтверджується Положенням, затвердженим рішенням Олександрівської селищної ради від 2.12.2018 року № 8.

Також, суд приходить до висновку, що відбулася зміна підпорядкування Олександрівського відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання, яке з моменту передачі знаходиться у підпорядкуванні Олександрівської селищної ради.

Як зазначає позивач у своєму позові, з 01.01.2019 року разом із Олександрівським відділенням стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання до Комунальної установи Центр надання соціальних послуг Олександрівської селищної ради з Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Вознесенського району були переведені 15 підопічних. Цей факт підтверджує і Відповідач 1, який у своєму відзиві зазначає, що наказом директора територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Вознесенського району від 03.01.2019 року № 1 знято з обслуговування 15 підопічних.

На підставі ст. 88 Закону України Про пенсійне забезпечення різниця між розміром призначеної пенсії особи, яка проживає в будинку-інтернаті (пансіонаті), стаціонарному відділенні територіального центру соціального обслуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян та дитячому будинку-інтернаті, і розміром пенсії, яка виплачується їй та непрацездатним членам її сім`ї відповідно до частин першої - третьої цієї статті, перераховується будинку-інтернату (пансіонату), стаціонарному відділенню територіального центру соціального обслуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян, дитячому будинку-інтернату, в якому проживає особа, за її особистою письмовою заявою або заявою батьків, опікунів (піклувальників). Зазначені кошти зараховуються на рахунки цих установ понад бюджетні асигнування і спрямовуються виключно на поліпшення умов проживання у них громадян похилого віку, інвалідів та дітей у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, законодавчим актом визначені виключні напрямки використання таких коштів та вказано, що вони зараховуються понад бюджетні асигнування на рахунки цих установ.

Разом з тим, необхідно зазначити, що ці кошти є власністю осіб, які перебувають на утриманні позивача та розпорядження ними здійснюється за їх особистими заявами.

Тому суд приходить до висновку, що у зв`язку зі зміною підпорядкування Олександрівського відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання разом із майном, а також функціями по утриманню осіб, що проживають у відділенні мають бути передані і відповідні кошти.

Аналогічна позиція висловлена і Департаментом соціального захисту населення Миколаївської облдержадміністрації у своєму листі від 13.05.2019 року № 3452/01-25 (а.с. 13).

Відповідач 1 у своєму відзиві зазначає, що після передачі майна Комунальній установі Центр надання соціальних послуг Олександрівської селищної ради на підставі розпорядження Вознесенської райдержадміністрації Олександрівське відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Вознесенського району ліквідовано.

Відповідно до п. 8.4. Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 22.06.2012 року № 758, бюджетні рахунки для операцій клієнтів, в тому числі бюджетні рахунки для зарахування власних надходжень бюджетних установ, на підставі наданих клієнтами заяв про закриття рахунків (додаток 11 до цього Порядку) за підписом керівника та головного бухгалтера або інших посадових осіб, яким відповідно до затвердженої в установленому порядку картки із зразками підписів та відбитка печатки надано право першого та другого підписів, закриваються:

а) у разі відсутності у поточному бюджетному періоді бюджетних асигнувань за відповідним кодом програмної класифікації видатків та кредитування державного або місцевих бюджетів (кодом Типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів);

б) у разі ліквідації або реорганізації клієнта (приєднання, злиття, виділу, поділу, перетворення), зміни найменування, підпорядкованості.

У разі наявності на рахунку, що закривається, залишків коштів орган Казначейства на підставі платіжного доручення клієнта перераховує такі залишки на інший рахунок клієнта або рахунок, відкритий правонаступником, якщо інше не передбачено бюджетним законодавством.

Отже, суд звертає увагу на те, що в цьому Порядку йдеться про ліквідацію або зміну підпорядкованості клієнта - тобто юридичної особи, яка відкрила рахунок в органах Державної казначейської служби України, але в ситуації, яка є предметом розгляду даної справи, йдеться про відділення котре передано із підпорядкування однієї юридичної особи до іншої. Однак, це не може бути підставою для неперерахування коштів, які мають чіткі, визначені ст. 88 Закону України Про пенсійне забезпечення , напрямки використання та є власністю конкретних осіб.

Тому, враховуючи зміну підпорядкування Олександрівського відділення, суд приходить до висновку, що кошти, які залишилися на рахунках відповідача 2 на 01.01.2019 року в сумі 460347,75 грн., підлягають перерахуванню до Комунальної установи Центр надання соціальних послуг Олександрівської селищної ради, а рішення районної ради 02.10.2019 № 8, на підставі якого вказані кошти перераховані до загального фонду районного бюджету є протиправним та підлягає скасуванню.

На підставі ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, позовні вимоги підлягають задоволенню.

У відповідності до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем надано платіжне доручення ; 35 від 29.10.2019 року про сплату судового збору в сумі 3842,00 грн., який суд стягує з бюджетних асигнувань відповідачів на користь позивача у солідарному порядку - по 1921,00 грн.

Керуючись ст.ст. 2, 19, 77, 139, 241 - 246, 260 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов Комунальної установи Центр надання соціальних послуг Олександрівської селищної ради (вул. Жовтнева, 193, с. Олександрівка, Вознесенський район, Миколаївська область, 56530, код ЄДРПОУ 41995095) до Вознесенської районної ради (пл. Центральна, 1, м. Вознесенськ, Миколаївська область, 56500, код ЄДРПОУ 24794571) та Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Вознесенського району (вул. Центральна, 27, м. Вознесенськ, Миколаївська область, 56501, код ЄДРПОУ 36416096) - задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Вознесенської районної ради від 02.10.2019 року № 8 Про надання згоди на передачу коштів із спеціального фонду (інші джерела власних надходжень) територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Вознесенського району до загального фонду районного бюджету .

3. Зобов`язати Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Вознесенського району (вул. Центральна, 27, м. Вознесенськ, Миколаївська область, 56501, код ЄДРПОУ 36416096) перерахувати залишки коштів в сумі 460347,75 грн. (чотириста шістдесят тисяч триста сорок сім гривень 75 коп.) на спецрахунок Комунальної установи Центр надання соціальних послуг Олександрійської селищної ради (вул. Жовтнева, 193, с. Олександрівка, Вознесенський район, Миколаївська область, 56530, код ЄДРПОУ 41995095).

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Вознесенської районної ради (пл. Центральна, 1, м. Вознесенськ, Миколаївська область, 56500, код ЄДРПОУ 24794571) на користь Комунальної установи Центр надання соціальних послуг Олександрівської селищної ради (вул. Жовтнева, 193, с. Олександрівка, Вознесенський район, Миколаївська область, 56530, код ЄДРПОУ 41995095) судові витрати у сумі 1921,00 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня 00 коп.).

5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Вознесенського району (вул. Центральна, 27, м. Вознесенськ, Миколаївська область, 56501, код ЄДРПОУ 36416096) на користь Комунальної установи Центр надання соціальних послуг Олександрівської селищної ради (вул. Жовтнева, 193, с. Олександрівка, Вознесенський район, Миколаївська область, 56530, код ЄДРПОУ 41995095) судові витрати у сумі 1921,00 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня 00 коп.).

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 10.03.2020 року.

Суддя О.В. Малих

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.03.2020
Оприлюднено10.03.2020
Номер документу88078062
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —400/3480/19

Постанова від 04.06.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 26.05.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 09.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Рішення від 10.03.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

Ухвала від 21.10.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні