Рішення
від 05.03.2020 по справі 460/3682/19
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

05 березня 2020 року м. Рівне №460/3682/19

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Недашківської К.М., за участю: секретаря судового засідання Самкової Т.А.; позивача - ОСОБА_1 ; представника позивача - адвоката Бідюк Т.В.; представника відповідача 1 - Семенюка А.С.; представника відповідача 2 - не прибув; представника третьої особи - не прибув; розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Рокитнівської районної ради та Постійно діючої конкурсної комісії для проведення конкурсів на зайняття посад керівників закладів охорони здоров`я спільної власності територіальних громад сіл, селищ Рокитнівського району з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади генерального директора Комунального некомерційного підприємства Рокитнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги Рокитнівської районної ради, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - ОСОБА_2 , про визнання протиправними та скасування рішень.

До Рівненського окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 (далі іменується - позивач) до Рокитнівської районної ради (далі іменується - відповідач 1) та Постійно діючої конкурсної комісії для проведення конкурсів на зайняття посад керівників закладів охорони здоров`я спільної власності територіальних громад сіл, селищ Рокитнівського району з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади генерального директора Комунального некомерційного підприємства Рокитнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги Рокитнівської районної ради (далі іменується - відповідач 2, Комісія), в якому позивач просить суд визнати протиправними та скасувати рішення Постійно діючої конкурсної комісії для проведення конкурсів на зайняття посад керівників закладів охорони здоров`я спільної власності територіальних громад сіл, селищ Рокитнівського району з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади генерального директора Комунального некомерційного підприємства Рокитнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги Рокитнівської районної ради, оформлені протоколами №2 від 10.10.2019 та №3 від 30.10.2019.

Заяви по суті справи.

Позовна заява обґрунтована тим, що Постійно діючою конкурсною комісією для проведення конкурсів на зайняття посад керівників закладів охорони здоров`я спільної власності територіальних громад сіл, селищ Рокитнівського району з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади генерального директора Комунального некомерційного підприємства Рокитнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги прийняте рішення від 11.09.2019, яким постановлено: оголосити конкурс на зайняття вакантної посади генерального директора Комунального некомерційного некомерційного підприємства Рокитнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги Рокитнівської районної ради; затвердити зміст оголошення про проведення конкурсу; оприлюднити оголошення про проведення конкурсу на офіційному веб-сайті Рокитнівської районної ради. Відповідно до опублікованого оголошення, кінцевим строком для подання претендентами документів визначено 01.10.2019. Вказує, що рішення комісії, оформлені протоколами №2 та №3 є протиправними, оскільки: одним з претендентів, який подав до комісії конкурсну пропозицію, була ОСОБА_2., яка у строк до 01.10.2019 не подала необхідних документів, зокрема, довідки МВС України про відсутність у неї судимості; такий претендент подав автобіографію у друкованому вигляді, а не оформлену власноручно; ОСОБА_2 надала конкурсну пропозицію обсягом не 15, а 17 сторінок; претендент ОСОБА_2 не надала комісії документів на підтвердження її кваліфікаційного рівня. Позивач вказує, що комісія протиправно допустила до участі у конкурсі претендента ОСОБА_2 , яка за результатами конкурсу визначена переможцем; конкурсна процедура проведена з грубими порушеннями Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я №1094 від 27.12.2017. Позивач просив задовольнити позов повністю.

Відповідач 1 подав до суду відзив на позовну заяву, в якому заперечив проти позову та вказав, що конкурс на зайняття вакантної посади генерального директора Комунального некомерційного підприємства Рокитнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги проведений правомірно. Зазначив, що перше засідання комісії з розгляду заяв претендентів призначене на 03.10.2019 не відбулося через відсутність кворуму; на наступному засіданні 10.10.2019 відбувалося розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями претендентів; при розкритті конверта з конкурсної пропозиції претендента ОСОБА_2 встановлено наявність її заяви від 01.10.2019 про об`єктивну неможливість надання довідки МВС України про відсутність судимості у строк до 01.10.2019; також ОСОБА_2 03.10.2019 подано до комісії заяву про долучення до матеріалів конкурсної пропозиції довідки МВС України про відсутність судимості, а тому підстав для неприйняття такої довідки у комісії не було; відповідач 1 також вказав, що вимоги чинного законодавства не встановлюють обов`язку подання автобіографії, оформленої виключно від руки; конкурсна пропозиція претендента ОСОБА_2 не містила більше 15 сторінок друкованого тексту; претендент ОСОБА_2. надала комісії усі належні документи, які підтверджують її кваліфікаційний рівень для зайняття посади керівника закладу охорони здоров`я. Відповідач 1 зазначає, що конкурс проведений у відповідності до вимог чинного законодавства, а тому прийняті в результаті проведення конкурсу рішення - Протоколи №2 та №3 є правомірними. Просив відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог повністю.

Відповідач 2 до суду не подав відзиву на позовну заяву.

Третя особа, не подала до суду письмових пояснень по суті спору.

Ухвалою суду від 02.12.2019 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі, та призначено справу до розгляду за правилами загального позовного провадження у підготовчому засіданні на 19.12.2019.

Даною ухвалою залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - ОСОБА_2 .

Ухвалою суду від 19.12.2019, постановленою без виходу до нарадчої кімнати (протокол судового засідання (а.с. 95)), підготовче засідання відкладене на 24.01.2020 за клопотанням позивача.

Ухвалою суду від 24.01.2020, постановленою без виходу до нарадчої кімнати (протокол судового засідання (а.с. 106)), підготовче засідання відкладене на 04.02.2020 за клопотанням відповідача 1.

Ухвалою суду від 04.02.2020, постановленою без виходу до нарадчої кімнати (протокол судового засідання (а.с. 132)), підготовче засідання відкладене на 18.02.2020 у порядку пункту 1 частини другої статті 205 КАС України.

Ухвалою суду від 18.02.2020, постановленою без виходу до нарадчої кімнати (протокол судового засідання (а.с. 147)), закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті у відкритому судовому засіданні на 05.03.2020.

У судове засідання 05.03.2020 прибули позивач та його представник, підтримали заявлені позовні вимоги, та просили суд задовольнити позов повністю.

До суду також прибув представник відповідача 1, заперечив проти позовних вимог, та просив суд відмовити позивачу у задоволенні позову повністю.

Відповідач 2 та третя особа, належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, у судове засідання не прибули. Третя особа подала до суду заяву про розгляд справи за її відсутності.

Таким чином, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності відповідача 2 та третьої особи, оскільки підстави для відкладення розгляду справи у порядку статей 205, 223 КАС України відсутні.

На підставі статей 243, 250 КАС України, вступна та резолютивна частини рішення проголошені у судовому засіданні 05.03.2020.

Відповідно до частини першої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд при вирішенні справи керується принципами верховенства права, законності, рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з`ясування всіх обставин, гласності і відкритості адміністративного процесу.

Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд

В С Т А Н О В И В:

Постійно діючою конкурсною комісією для проведення конкурсів на зайняття посад керівників закладів охорони здоров`я спільної власності територіальних громад сіл, селищ Рокитнівського району з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади генерального директора Комунального некомерційного підприємства Рокитнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги прийняте рішення, оформлене протоколом №1 від 11.09.2019, яким постановлено:

(1) оголосити конкурс на зайняття вакантної посади генерального директора Комунального некомерційного некомерційного підприємства Рокитнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги Рокитнівської районної ради;

(2) затвердити зміст оголошення про проведення конкурсу на зайняття вакантної посади генерального директора Комунального некомерційного некомерційного підприємства Рокитнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги Рокитнівської районної ради;

(3) оприлюднити оголошення про проведення конкурсу на зайняття вакантної посади генерального директора Комунального некомерційного некомерційного підприємства Рокитнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги Рокитнівської районної ради на офіційному веб-сайті Рокитнівської районної ради (а.с. 15).

Рішенням Постійно діючої конкурсної комісії для проведення конкурсів на зайняття посад керівників закладів охорони здоров`я спільної власності територіальних громад сіл, селищ Рокитнівського району з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади генерального директора Комунального некомерційного підприємства Рокитнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги , оформленим протоколом від 10.10.2019 №2 (далі іменується - Протокол №2) вирішено:

(1) документи, подані ОСОБА_2 відповідають вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 №1094; допустити ОСОБА_2 до участі в конкурсі на зайняття посади генерального директора КНП Рокитнівський РЦПМСД ; з моменту прийняття даного рішення ОСОБА_2 є учасником конкурсу; заслухати конкурсну пропозицію ОСОБА_2 та провести з нею співбесіду на наступному засіданні постійно діючої конкурсної комісії; присутня ОСОБА_2 особисто проінформована про прийняття цього рішення;

(2) документи, подані ОСОБА_1 відповідають вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 №1094; допустити ОСОБА_1 до участі в конкурсі на зайняття посади генерального директора КНП Рокитнівський РЦПМСД ; з моменту прийняття даного рішення ОСОБА_1 є учасником конкурсу; заслухати конкурсну пропозицію ОСОБА_1 та провести з нею співбесіду на наступному засіданні постійно діючої конкурсної комісії; присутня ОСОБА_1 особисто проінформована про прийняття цього рішення;

(3) документи, подані ОСОБА_3 відповідають вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 №1094; допустити ОСОБА_3 до участі в конкурсі на зайняття посади генерального директора КНП Рокитнівський РЦПМСД ; з моменту прийняття даного рішення ОСОБА_3 є учасником конкурсу; заслухати конкурсну пропозицію ОСОБА_3 та провести з ним співбесіду на наступному засіданні постійно діючої конкурсної комісії; присутній ОСОБА_3 особисто проінформований про прийняття цього рішення;

(4) провести наступне засідання постійно діючої конкурсної комісії 30 жовтня 2019 року для заслуховування конкурсних пропозицій учасників конкурсу, проведення з ними співбесіди та здійснення шляхом голосування відбору з числа учасників конкурсу однієї кандидатури, яка відповідає встановленим вимогам - переможця конкурсу;

(5) взяти до відома, що присутні ОСОБА_2 , ОСОБА_1 та ОСОБА_3 особисто проінформовані про прийняття цього рішення (а.с. 26).

Рішенням Постійно діючої конкурсної комісії для проведення конкурсів на зайняття посад керівників закладів охорони здоров`я спільної власності територіальних громад сіл, селищ Рокитнівського району з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади генерального директора Комунального некомерційного підприємства Рокитнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги , оформленим протоколом від 30.10.2019 №3 (далі іменується - Протокол №3) вирішено: визнати переможцем конкурсу на зайняття посади генерального директора Комунального некомерційного некомерційного підприємства Рокитнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги Рокитнівської районної ради ОСОБА_2 ; внести голові Рокитнівської районної ради відповідне подання про призначення ОСОБА_2 - переможця конкурсу - для призначення на посаду генерального директора Комунального некомерційного некомерційного підприємства Рокитнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги Рокитнівської районної ради (а.с. 31).

Перевіривши правову та фактичну обґрунтованість мотивів, покладених суб`єктом владних повноважень в основу оскаржуваних рішень - Протоколу №2 та Протоколу №3, на відповідність вимогам частини другої статті 2 КАС України, яка визначає, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку; суд зазначає наступне.

Правові, організаційні, економічні та соціальні засади охорони здоров`я в Україні визначають Основи законодавства України про охорону здоров`я від 19.11.1992 №2801-XII, статтею 16 яких встановлено, що держава сприяє розвитку закладів охорони здоров`я усіх форм власності. Порядок створення, припинення закладів охорони здоров`я, особливості діяльності та класифікація закладів визначаються законом. Заклад охорони здоров`я провадить свою діяльність на підставі статуту (положення), що затверджується власником закладу (уповноваженим ним органом). Залежно від форми власності заклади охорони здоров`я утворюються та функціонують як державні, комунальні, приватні чи засновані на змішаній формі власності.

Частинами 8 та 9 статті 16 Основ законодавства України про охорону здоров`я встановлено, що призначення на посаду та звільнення з посади керівника закладу охорони здоров`я здійснюються відповідно до законодавства. Керівники державних та комунальних закладів охорони здоров`я призначаються на посаду уповноваженим виконавчим органом управління власника закладу охорони здоров`я на конкурсній основі шляхом укладання з ними контракту на строк від трьох до п`яти років. Порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я та порядок укладання контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров`я, а також типова форма такого контракту затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Нормативно-правовим актом, який визначає механізм проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я є Постанова Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я №1094 від 27.12.2017 (далі іменується - Порядок №1094).

За правилами пункту 27 Порядку №1094, Комісія не пізніше ніж протягом трьох днів після формування її складу оприлюднює на офіційному веб-сайті органу управління оголошення про проведення конкурсу.

В оголошенні зазначаються такі відомості: правові підстави проведення конкурсу; найменування, юридичне та фактичне місцезнаходження закладу, основні напрями його діяльності з додержанням вимог законодавства про інформацію з обмеженим доступом, статут, структура закладу, а також кошторисні призначення для фінансового забезпечення діяльності закладу; дата початку, кінцевий строк і адреса приймання документів для участі у конкурсі; номер телефону та адреса електронної пошти для довідок; перелік документів, що подаються претендентом для участі в конкурсі; вимоги до претендента та конкурсної пропозиції; умови оплати праці керівника закладу із зазначенням істотних умов контракту; дата і місце проведення конкурсу.

Так, на офіційному веб-сайті Рокитнівської районної ради 11.09.2019 опубліковано Оголошення про конкурс на зайняття посади генерального директора КНП Рокитнівський РЦПМСД Рокитнівської районної ради (а.с. 18).

Зміст оголошення затверджений Протоколом №1 від 11.09.2019 (додаток до протоколу №1 від 11.09.2019) (далі іменується - Оголошення) (а.с. 21).

Опубліковане Оголошення містило наступну інформацію:

Правові підстави проведення конкурсу: Закон України Основи законодавства України про охорону здоров`я , постанова Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1094 Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я , розпорядження голови районної ради від 30.07.2019 № 32 Про проведення конкурсу на зайняття посади генерального директора КНП Рокитнівський РЦПМСД , від 21.08.2018 № 29 Про утворення постійно діючої конкурсної комісії для проведення конкурсів на зайняття посад керівників закладів охорони здоров?я спільної власності територіальних громад сіл, селищ Рокитнівського району ; від 19.08.2019 № 37 Про перегляд складу постійно діючої конкурсної комісії для проведення конкурсів на зайняття посад керівників закладів охорони здоров?я спільної власності територіальних громад сіл, селищ Рокитнівського району ; від 19.08.2019 №39 Про залучення представників трудового колективу КНП Рокитнівський РЦПМСД до складу постійно діючої конкурсної комісії для проведення конкурсів на зайняття посад керівників закладів охорони здоров?я спільної власності територіальних громад сіл, селищ Рокитнівського району ;

Найменування закладу: Комунальне некомерційне підприємство Рокитнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги Рокитнівської районної ради (КНП Рокитнівський РЦПМСД );

Юридичне та фактичне місцезнаходження закладу: 34200, Рівненська область, Рокитнівський район, смт Рокитне, вулиця Партизанська, 2;

Основні напрями його діяльності з додержанням вимог законодавства про інформацію з обмеженим доступом: коди КВЕД 86.21 Загальна медична практика;

Згідно статуту: Основною метою Підприємства є надання первинної медичної допомоги та здійснення управління медичним обслуговуванням населення, що постійно проживає (перебуває) на території Рокитнівського району, а також, вжиття заходів з профілактики захворювань населення та підтримки громадського здоров`я. Відповідно до поставленої мети предметом діяльності Підприємства є: медична практика з надання первинної та інших видів медичної допомоги населенню; забезпечення права громадян на вільний вибір лікаря з надання первинної медичної допомоги у визначеному законодавством порядку; організація надання первинної медичної допомоги у визначеному законодавством порядку, в тому числі надання невідкладної медичної допомоги в разі гострого розладу фізичного чи психічного здоров`я пацієнтам, які не потребують екстреної, вторинної (спеціалізованої) або третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги; проведення профілактичних щеплень; планування, організація, участь та контроль за проведенням профілактичних оглядів та диспансеризації населення, здійснення профілактичних заходів, у тому числі безперервне відстеження стану здоров`я пацієнта з метою своєчасної профілактики, діагностики та забезпечення лікування хвороб, травм, отруєнь, патологічних, фізіологічних (під час вагітності) станів; консультації щодо профілактики, діагностики, лікування хвороб, травм, отруєнь, патологічних, фізіологічних (під час вагітності) станів, а також щодо ведення здорового способу життя; взаємодія з суб`єктами надання вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги з метою своєчасного діагностування та забезпечення дієвого лікування хвороб, травм, отруєнь, патологічних, фізіологічних (під час вагітності) станів з урахуванням особливостей стану здоров`я пацієнта; організація відбору та спрямування хворих на консультацію та лікування до закладів охорони здоров`я та установ, що надають вторинну (спеціалізовану) та третинну (високоспеціалізовану) медичну допомогу, а також відбору хворих на санаторно-курортне лікування та реабілітацію у визначеному законодавством порядку; проведення експертизи тимчасової непрацездатності та контролю за видачею листків непрацездатності; направлення на МСЕК осіб зі стійкою втратою працездатності; участь у проведенні інформаційної та освітньо - роз`яснювальної роботи серед населення щодо формування здорового способу життя; участь у державних та регіональних програмах щодо організації пільгового забезпечення лікарськими засобами населення у визначеному законодавством порядку та відповідно до фінансового бюджетного забезпечення галузі охорони здоров`я; участь у державних та регіональних програмах щодо скринінгових обстежень, профілактики, діагностики та лікування окремих захворювань у порядку визначеному відповідними програмами та законодавством; участь у визначенні проблемних питань надання первинної медичної допомоги у Рокитнівському районі та шляхів їх вирішення; надання рекомендацій органам місцевого самоврядування щодо розробки планів розвитку первинної медичної допомоги Рокитнівського району; визначення потреби структурних підрозділів Підприємства та населення у лікарських засобах, виробах медичного призначення, медичному обладнанні та транспортних засобах для забезпечення населення доступною, своєчасною та якісною медичною допомогою; моніторинг забезпечення та раціональне використання лікарських засобів, виробів медичного призначення, медичного обладнання та транспортних засобів; забезпечення підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників Підприємства; зберігання, перевезення, придбання, пересилання, відпуск, використання, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів та прекурсорів, замісників їх аналогів, отруйних та сильнодіючих речовин (засобів) згідно з вимогами чинного законодавства України; залучення медичних працівників для надання первинної медико-санітарної допомоги, в тому числі залучення лікарів, що працюють як фізичні особи - підприємці за договорами підряду, підтримка професійного розвитку медичних працівників для надання якісних послуг; закупівля, зберігання та використання ресурсів, необхідних для надання медичних послуг, зокрема лікарських засобів (у т.ч. наркотичних засобів та прекурсорів), обладнання та інвентарю; координація діяльності лікарів із надання первинної медичної допомоги з іншими суб`єктами надання медичної допомоги, зокрема закладами вторинної та третинної медичної допомоги, санаторіїв, а також з іншими службами, що опікуються добробутом населення, зокрема соціальна служба, та правоохоронними органами; надання платних послуг з медичного обслуговування населення відповідно до чинного законодавства України; надання елементів паліативної допомоги пацієнтам на останніх стадіях перебігу невиліковних захворювань, яка включає комплекс заходів, спрямованих на полегшення фізичних та емоційних страждань пацієнтів, моральну підтримку членів їх сімей; надання будь-яких інших послуг суб`єктам господарювання, що надають первинну медичну допомогу на території Рокитнівського району, інші функції, що випливають із покладених на Підприємство завдань. Підприємство може бути клінічною базою вищих медичних навчальних закладів усіх рівнів акредитації та закладів післядипломної освіти. Статут, структура закладу. Кошторисні призначення для фінансового забезпечення діяльності закладу: Згідно Статуту.

Дата початку приймання документів для участі у конкурсі: 12 вересня 2019 року;

Кінцевий строк приймання документів для участі у конкурсі: 01 жовтня 2019 року;

Адреса приймання документів для участі в конкурсі: 34200, Рівненська область, Рокитнівський район, смт Рокитне, вулиця Незалежності, 13, кабінет загального відділу районної ради;

Номер телефону та адреса електронної пошти для довідок: тел. 2-20-90; е-mail: rokitne_rairada@ukr.net (тема: Конкурс керівників закладів ОЗ);

Перелік документів, що подаються претендентом для участі в конкурсі: 1) копія паспорта громадянина України; 2) письмова заява про участь у конкурсі із зазначенням основних мотивів для зайняття посади за формою згідно з додатком 1 до порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1094 Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я ; 3) резюме у довільній формі; 4) автобіографія; 5) копія (копії) документа (документів) про освіту, науковий ступінь, вчене звання, кваліфікаційна категорія, підвищення кваліфікації, які підтверджують відповідність претендента кваліфікаційним вимогам до керівника закладу охорони здоров`я, а також копія трудової книжки або інших документів, що підтверджують досвід роботи; 6) згода на обробку персональних даних згідно з додатком 2 до Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1094 Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я ; 7) конкурсна пропозиція обсягом не більше 15 сторінок друкованого тексту в паперовій та електронній формі; 8) довідка МВС про відсутність судимості (чинна на дату розкриття пропозицій претендентів); 9) медичні довідки про стан здоров`я, щодо перебування особи на обліку у психоневрологічному та наркологічному закладі охорони здоров`я за формами, затвердженими МОЗ (чинні на дату розкриття пропозицій претендентів); 10) попередження стосовно встановлених Законом України Про запобігання корупції вимог та обмежень, підписане претендентом на посаду, за формою згідно з додатком 3 до Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1094 Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я ; 11) заява про відсутність у діях особи конфлікту інтересів згідно із додатком 4 до Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1094 Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я ; 12) підтвердження подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік (відповідно до абзацу першого частини третьої статті 45 Закону України Про запобігання корупції ). Документи, крім заяви про участь у конкурсі, подаються в запечатаному вигляді;

Вимоги до претендента: вища освіта ІІ рівня за ступенем магістра спеціальності галузі знань Управління та адміністрування або Публічне управління та адміністрування або Право або Соціальні та поведінкові науки або Гуманітарні науки або Охорона здоров`я та спеціалізацією Організація і управління охороною здоров`я . Стаж роботи на керівних посадах для керівників закладів охорони здоров`я, які надають тільки первинну медичну допомогу, - не менше 3-х років стажу за основою спеціальністю або 1-го року на керівних посадах;

Вимоги до конкурсної пропозиції: конкурсна пропозиція може містити проект плану розвитку закладу на середньострокову перспективу (три - п`ять років), в якому передбачаються: план реформування закладу протягом одного року; заходи з виконання завдань закладу і результати аналізу можливих ризиків, пропозиції з поліпшення економічних та фінансових показників закладу, підвищення ефективності його діяльності, запобігання корупції; пропозиції щодо залучення коштів для розвитку закладу; пропозиції (відомості) щодо очікуваної динаміки поліпшення основних показників діяльності закладу;

Умови оплати праці керівника закладу із зазначенням істотних умов контракту: Згідно чинного законодавства. За рішенням органу управління встановлюються надбавки та доплати у відповідності до чинного законодавства. З керівником укладається контракт за типовою формою згідно постанови Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 №642 (зі змінами від 27.12.2017 №1077) Про затвердження Порядку укладення контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров`я та Типової форми контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров`я ;

Дата проведення конкурсу: 03 жовтня 2019 року о 14.30 год. - засідання конкурсної комісії щодо розгляду заяв претендентів і доданих до них документів;

Місце проведення конкурсу: Рівненська область, Рокитнівський район, смт Рокитне, вулиця Незалежності, 13, зал засідань районної ради .

Судом встановлено, що засідання Комісії 03.10.2019 не відбулося у зв`язку з відсутністю кворуму, про що складений протокол від 03.10.2019 (а.с. 87); засідання перенесене на 10.10.2019.

Зі змісту Протоколу №2 від 10.10.2019 вбачається, що Берташ О.С. - секретар конкурсної комісії - зачитав заяву про участь у конкурсі ОСОБА_2 та заяву від 03.10.2019 щодо долучення додаткових документів (довідки МВС України про відсутність судимості), відкрив конверт та оголосив перелік доданих до заяви документів; у конверті серед документів мітилася заява ОСОБА_2 від 01.10.2019 про неможливість з об`єктивних причин отримати вчасно довідку МВС про відсутність судимості, зазначено про її подання для розгляду під час засідання конкурсної комісії з розгляду заяв претендентів і доданих до них документів.

В результаті розгляду поданих ОСОБА_2 документів, Комісія вирішила допустити ОСОБА_2 до участі у конкурсі.

Позивач вказує, що Комісія грубо порушила норми чинного законодавства при розгляді документів ОСОБА_2 , оскільки станом на 01.10.2019 останньою не було подано усі належні документи для участі у конкурсі.

З даного приводу суд зазначає наступне.

Зі змісту Оголошення вбачається: дата початку приймання документів для участі у конкурсі: 12 вересня 2019 року; кінцевий строк приймання документів для участі у конкурсі: 01 жовтня 2019 року.

Відповідно до статті 2 Європейської конвенції про обчислення строків Ради Європи (ETS N 76) №ETS N 76 від 16.05.1972, для цілей цієї Конвенції термін dies a quo означає день, з якого починається відлік строку, а термін dies ad quem означає день, у який цей строк спливає.

Статтею 3 Європейської конвенції про обчислення строків Ради Європи (ETS N 76) №ETS N 76 від 16.05.1972 встановлено, що строки, обчислені у днях, тижнях, місяцях і роках, починаються опівночі dies a quo і спливають опівночі dies ad quem. Проте положення попереднього пункту не заважають тому, щоб та чи інша дія, яка має бути здійснена до спливу встановленого строку, виконувалася у день dies ad quem лише до закінчення нормального робочого часу.

Таким чином, кінцевим строком для подання документів для участі у конкурсі є 01.10.2019 включно.

В матеріалах справи міститься копія Заяви ОСОБА_2 від 01.10.2019 (зміст заяви досліджений Комісією під час розпечатування конверта на засіданні 10.10.2019), де зазначено, що попри спроби отримати довідку МВС України про відсутність судимості до закінчення строку подання документів до конкурсної комісії, тобто до 01 жовтня 2019 року включно, ОСОБА_2 не змогла її отримати з незалежних від неї обставин. У заяві від 01.10.2019 ОСОБА_2 також вказала, що довідка буде обов`язково надана комісії для розгляду під час її засідання (а.с. 61).

У подальшому, ОСОБА_2 подала заяву від 03.10.2019 (вхідний №260 від 03.10.2019), у якій просила Комісію долучити до її заяви і доданих до неї документів, як претендента на зайняття посади генерального директора КНП Рокитнівський РЦПМСД , довідку МВС України про відсутність судимості станом на 02 жовтня 2019 року серії IIА №1271431 (а.с. 62).

Довідка МВС України серії IIА №1271431 про відсутність судимості у ОСОБА_2 видана 02.10.2019 (а.с. 63).

За правилами підпункту 8 пункту 28 Порядку №1094, для участі у конкурсі особа подає особисто або надсилає поштою конкурсній комісії у визначений в оголошенні строк такі документи, зокрема, довідку МВС про відсутність судимості.

Документи, крім заяви про участь у конкурсі, подаються в запечатаному вигляді.

Судом встановлено, що Довідка МВС України серії IIА №1271431 від 02.10.2019 про відсутність судимості не була подана ОСОБА_2 до Комісії у встановлений строк - 01.10.2019 включно.

Подання ОСОБА_2 до Комісії заяви від 01.10.2019 із зазначенням про неможливість з об`єктивних причин подати Довідку МВС України про відсутність судимості не свідчить та не може свідчити про подання ОСОБА_2 усіх належних документів для участі у конкурсі у встановлений строк, оскільки сама Довідка МВС України про відсутність судимості не подана у такий строк.

Суд зазначає, що норми чинного законодавства не визначають можливості надання претендентами документів поза строками, визначеними у відповідному Оголошенні.

Таким чином, Комісією протиправно прийняте рішення про те, що подані ОСОБА_2 документи відповідають вимогам Порядку №1094, про що зазначено у Протоколі №2.

Правовий аналіз норм Положення №1094 свідчить про те, що особа, яка подає документи для участі у конкурсі, має статус претендента , а після прийняття таких документів та допуску до участі у конкурсі - учасника конкурсу .

За приписами пункту 31 Порядку №1094, за рішенням конкурсної комісії претендент не допускається до участі в конкурсі у разі: неподання ним необхідних документів; його невідповідності встановленим комісією вимогам до претендентів та конкурсних пропозицій; наявності у претендента незнятої або непогашеної в установленому законом порядку судимості, заборони займати відповідні посади або провадити певні види діяльності; наявності судового рішення, яке набрало законної сили, за яким претендент визнаний винним у вчиненні корупційного правопорушення або правопорушення, пов`язаного з корупцією.

Претенденти, допущені до участі в конкурсі, є його учасниками. Про прийняте конкурсною комісією рішення претенденти та учасники повідомляються секретарем конкурсної комісії протягом трьох робочих днів з дня проведення засідання з розгляду документів.

Зважаючи на те, що претендентом ОСОБА_2 усі належні документи для участі конкурсі (довідка МВС України про відсутність судимості) не подані у строк, вказаний в Оголошенні - 01.10.2019, Комісія протиправно допустила таку особу до участі в конкурсі, визначивши її статус учасника конкурсу .

Разом з тим, суд відхиляє доводи позивача про те, що Комісія порушила норми Порядку №1094, оскільки прийняла до уваги автобіографію ОСОБА_2 , оформлену у друкованому вигляді, а не написану власноручно. Суд зазначає, що норми чинного законодавства не містять застережень щодо оформлення автобіографії виключно власноручно.

Також, суд відхиляє доводи позивача про порушення Комісією підпункту 7 пункту 28 Порядку №1094, оскільки конкурсна пропозиція претендента ОСОБА_2 складалася з 17 сторінок, а не з 15, як визначено Порядком №1094. Суд зазначає, що конкурсна пропозиція претендента ОСОБА_2 містить сторінки як друкованого тексту, так і сторінки без друкованого тексту. Критична оцінка щодо можливого подання претендентом конкурсної пропозиції більше ніж на 15 сторінках друкованого тексту, може свідчити про надмірний формалізм при наданні такої оцінки.

Позивач також вказує, що претендент ОСОБА_2 не відповідала кваліфікаційним вимогам, оскільки не мала відповідного стажу за певною спеціальністю.

З даного приводу суд зазначає наступне.

Опублікованим Оголошенням визначені вимоги до претендента: вища освіта ІІ рівня за ступенем магістра спеціальності галузі знань Управління та адміністрування або Публічне управління та адміністрування або Право або Соціальні та поведінкові науки або Гуманітарні науки або Охорона здоров`я та спеціалізацією Організація і управління охороною здоров`я . Стаж роботи на керівних посадах для керівників закладів охорони здоров`я, які надають тільки первинну медичну допомогу, - не менше 3-х років стажу за основою спеціальністю або 1-го року на керівних посадах.

Суд зазначає, що керівником закладу охорони здоров`я незалежно від форми власності може бути призначено лише особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, при цьому керівники державних та комунальних закладів охорони здоров`я призначаються на посаду уповноваженим виконавчим органом управління власника закладу охорони здоров`я на конкурсній основі.

Для проведення конкурсу рішенням органу управління утворюється конкурсна комісія, яка, зокрема, встановлює вимоги до претендентів з урахуванням установлених законодавством вимог, які зазначаються в оголошенні про проведення конкурсу, приймає рішення про допуск претендентів до конкурсу або відхилення їх кандидатур. При цьому претендент не допускається до участі в конкурсі та не стає його учасником у разі його невідповідності встановленим комісією вимогам до претендентів та конкурсних пропозицій.

Відповідно до абзацу п`ятого та сьомого пункту 1 (Генеральний директор (директор)/начальник (завідувач) закладу охорони здоров`я) розділу Керівники Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78. Охорона здоров`я затвердженого та впровадженого в дію наказом Міністерства охорони здоров`я України №117 від 29.03.2002 та погодженого Міністерством праці та соціальної політики України (в редакції чинній з 13.12.2018, наказ №1977) до 01.01.2022 встановлено наступні кваліфікаційні вимоги - вища освіта II рівня за ступенем магістра спеціальності галузі знань Управління та адміністрування або Публічне управління та адміністрування , або Право , або Соціальні та поведінкові науки , або Гуманітарні науки , або Охорона здоров`я та спеціалізацією Організація і управління охороною здоров`я . Стаж роботи на керівних посадах: для закладів національного рівня - не менше 10 років, обласного рівня - 7 років, районного рівня - 5 років. Для керівників закладів охорони здоров`я, які надають тільки первинну медичну допомогу, - не менше 3-х років стажу за основною спеціальністю або одного року на керівних посадах.

З матеріалів справи вбачається, що претендент ОСОБА_2 подала до Комісії Диплом спеціаліста від 23.06.2016, сертифікат спеціаліста від 29.06.2018 (а.с. 70) та копію трудової книжки (а.с. 66-69).

Відповідно до відомостей, вказаних у Дипломі спеціаліста від 23.06.2016, ОСОБА_2 закінчила у 2016 році Державний вищий навчальний заклад Тернопільський державний медичний університет імені І.Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров`я України та здобула ступінь спеціаліста за спеціальністю Лікувальна справа .

Відповідно до Сертифіката спеціаліста №6951 ОСОБА_2 присвоєно кваліфікацію лікаря - спеціаліста за спеціальністю Загальна практика - сімейна медицина .

Таким чином, претендентом ОСОБА_2 не надано Комісії документа, який би свідчив про здобуття освіти зі спеціальності галузі знань Управління та адміністрування або Публічне управління та адміністрування або Право або Соціальні та поведінкові науки або Гуманітарні науки або Охорона здоров`я та спеціалізацією Організація і управління охороною здоров`я , що чітко передбачено вимогами наказу Міністерства охорони здоров`я України №117 від 29.03.2002 в редакції чинній з 13.12.2018 - наказ №1977, та вимогами, опублікованими в Оголошенні.

Встановивши відсутність такого документа у конкурсній пропозиції претендента ОСОБА_2 , Комісія була зобов`язана не допустити її до участі у конкурсі, оскільки такий претендент не відповідав кваліфікаційним вимогам.

Позивач також вказує, що претендент ОСОБА_2 не мала відповідного стажу роботи за спеціальністю - не менше 3-х років стажу, як визначено вимогами.

З даного приводу суд зазначає, що копія трудової книжки ОСОБА_2 містить наступні записи: №7 від 01.08.2016 - прийнята на роботу лікарем-інтерном по спеціальності Загальна практика - сімейна медицина ; №9 від 01.08.2016 - зарахована на навчання в інтернатуру зі спеціальності Загальна практика - сімейна медицина ; №10 від 29.06.2018 - закінчила навчання в інтернатурі зі спеціальності Загальна практика - сімейна медицина ; №11 від 06.08.2018 - прийнята на роботу сімейним лікарем.

Таким чином, суд не вбачає підстав для висновку, що претенденту ОСОБА_2 не було достатньо стажу.

Сукупність встановлених судом обставин свідчить про допущення відповідачами грубих порушень під час проведення конкурсу на зайняття вакантної посади генерального директора Комунального некомерційного підприємства Рокитнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги Рокитнівської районної ради, що призвело до прийняття протиправних рішень, оформлених Протоколами №2 та №3, які підлягають скасуванню.

Відповідач 1 вказує, що позивачем не надано жодного обґрунтування про те, яким чином прийняття оскаржуваних рішень - Протоколів №2 та №3 вплинуло на права та інтереси позивача в частині їх порушення; оскаржуваними рішеннями не порушено жодних прав та інтересів позивача, які підлягали б захисту у судовому порядку.

Суд відхиляє такі доводи відповідача 1 та вказує наступне.

За правилами частини першої статті 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.

У розумінні Кодексу адміністративного судочинства України, захист прав, свобод та інтересів осіб завжди є наступним, тобто передбачає наявність встановленого судом факту їх порушення. Обставини дійсного (фактичного) порушення відповідачем прав, свобод чи інтересів має довести належними та допустимими доказами саме позивач.

Тобто, під час розгляду кожної справи суд повинен встановити чи має місце порушення прав позивача, оскільки право на судовий захист має лише та особа, яка є суб`єктом (носієм) порушених прав, свобод чи інтересів. Якщо позивач не довів факту порушення особисто своїх прав, то навіть у разі, якщо дії суб`єкта владних повноважень є протиправними, підстав для задоволення позову немає, оскільки звернення до суду є способом захисту порушених суб`єктивних прав, а не способом відновлення законності та правопорядку у публічних правовідносинах.

Враховуючи наведене, обов`язковою умовою захисту в адміністративному суді прав, свобод, інтересів фізичних або юридичних осіб є одночасна наявність двох факторів: існування публічно-правових відносин між позивачем - фізичною особою та відповідачем - суб`єктом владних повноважень; наявність факту порушень прав, свобод, інтересів позивача, вчинених або допущених відповідачем у таких правовідносинах.

Статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

При цьому під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Відтак, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

У даному випадку між позивачем та відповідачами безумовно існували публічно-правові відносини, оскільки такі стосувалися питання проведення конкурсу та участі позивача у такому конкурсі.

За правилами пункту 3 Порядку №1094, конкурс проводиться з дотриманням принципів: 1) забезпечення рівного доступу; 2) політичної неупередженості; 3) законності; 4) довіри суспільства; 5) недискримінації; 6) прозорості; 7) доброчесності; 8) ефективного і справедливого процесу відбору.

З матеріалів справи вбачається, що до участі у конкурсі було допущено трьох претендентів: ОСОБА_2 , ОСОБА_1 та ОСОБА_3 , та за результатами проведеного конкурсу визнано переможцем - ОСОБА_2 .

Позивач звернувся до суду з метою захисту свого пасивного права - права бути обраним, та зважаючи на те, що Комісія протиправно допустила до участі у конкурсі претендента ОСОБА_2., у даному випадку права та інтереси позивача порушено, оскільки процедура конкурсу відбулася з порушеннями Порядку №1094 без дотримання основних принципів.

За приписами статті 19 Конституції України від 28.06.1996 №254к/96-ВР, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідачами не доведено правомірності оскаржуваних рішень - Протоколів №2 та №3 у порядку статті 77 КАС України, а тому права та інтереси позивача підлягають судовому захисту шляхом визнання протиправними і скасування таких рішень.

За правилами частини першої статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

На користь позивача підлягає стягненню сума судового збору у розмірі 770 грн. 00 коп., сплачена відповідно до квитанції від 22.11.2019 №48, оригінал якої знаходиться в матеріалах справи, за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Рокитнівської районної ради.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) до Рокитнівської районної ради (34200, Рівненська область, Рокитнівський район, селище міського типу Рокитне, вулиця Незалежності, 13; код ЄДРПОУ 24175827) та Постійно діючої конкурсної комісії для проведення конкурсів на зайняття посад керівників закладів охорони здоров`я спільної власності територіальних громад сіл, селищ Рокитнівського району з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади генерального директора Комунального некомерційного підприємства Рокитнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги Рокитнівської районної ради (34200, Рівненська область, Рокитнівський район, селище міського типу Рокитне, вулиця Незалежності, 13), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ), про визнання протиправними та скасування рішень - задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення Постійно діючої конкурсної комісії для проведення конкурсів на зайняття посад керівників закладів охорони здоров`я спільної власності територіальних громад сіл, селищ Рокитнівського району з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади генерального директора Комунального некомерційного підприємства Рокитнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги Рокитнівської районної ради, оформлені протоколами №2 від 10 жовтня 2019 року та №3 від 30 жовтня 2019 року.

Стягнути на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) суму судового збору у розмірі 770 (сімсот сімдесят) грн. 00 (нуль) коп. за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Рокитнівської районної ради (код ЄДРПОУ 24175827).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складений 11 березня 2020 року.

Суддя Недашківська К.М.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.03.2020
Оприлюднено12.03.2020
Номер документу88115344
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/3682/19

Ухвала від 11.02.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

К.М. Недашківська

Ухвала від 02.02.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

К.М. Недашківська

Постанова від 12.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 06.05.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Рішення від 05.03.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Недашківська К.М.

Рішення від 05.03.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Недашківська К.М.

Ухвала від 02.12.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Недашківська К.М.

Постанова від 13.09.2019

Адмінправопорушення

Яворівський районний суд Львівської області

Карпин І. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні