ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 жовтня 2020 рокуЛьвівСправа № 460/3682/19 пров. № А/857/4817/20
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:
головуючого судді: Запотічного І.І.,
суддів: Бруновської Н.В., Затолочного В.С.,
при секретарі судового засідання: Галаз Ю.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 05 березня 2020 року (суддя Недашківська К.М., ухвалене в місті Рівне о 17:58, повний текст складено 11.03.2020) у справі № 460/3682/19 за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Рокитнівської районної ради Рівненської області, Постійно діючої конкурсної комісії для проведення конкурсів на зайняття посад керівників закладів охорони здоров`я спільної власності територіальних громад сіл, селищ Рокитнівського району з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади генерального директора Комунального некомерційного підприємства "Рокитнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" Рокитнівської районної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування рішення,-
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_2 звернулася в суд із позовом до Рокитнівської районної ради Рівненської області, Постійно діючої конкурсної комісії для проведення конкурсів на зайняття посад керівників закладів охорони здоров`я спільної власності територіальних громад сіл, селищ Рокитнівського району з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади генерального директора Комунального некомерційного підприємства "Рокитнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" Рокитнівської районної ради та просить суд: визнати протиправними та скасувати рішення Постійно діючої конкурсної комісії для проведення конкурсів на зайняття посад керівників закладів охорони здоров`я спільної власності територіальних громад сіл, селищ Рокитнівського району з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади генерального директора Комунального некомерційного підприємства "Рокитнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" Рокитнівської районної ради, оформлені протоколами №2 від 10.10.2019 та №3 від 30.10.2019.
Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 05 березня 2020 року, позов задоволено.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, його оскаржила третя особа - ОСОБА_1 подавши до Восьмого апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 05 березня 2020 року та закрити провадження у справі на підставі п.1 ч.1 ст. 238 КАС України.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначає, що подані нею до конкурсної комісії документи підтверджують відповідність її освітньо-професійної підготовки вимогам щодо спеціальності галузі знань Охорона здоров`я . Також апелянт вважає, що дату початку і кінцевий строк прийняття документів для участі в конкурсі визначає конкурсна комісія. Тому встановивши, що довідка МВС про відсутність судимості була несвоєчасно подана з поважних причин, комісія вправі була поновити цей строк і допустити її до участі у конкурсі. Також не погоджується з висновком суду першої інстанції, що прийнятими конкурсною комісією рішеннями порушено права та інтереси ОСОБА_2 , оскільки вона була допущена до конкурсу, її конкурсна пропозиція була заслухана комісією, була проведена співбесіда, відтак зазначає, що фактично спору між сторонами не існує.
Відповідач- Рокитнівська районна рада у відзиві на апеляційну скаргу погоджується з доводами апелянта, просить рішення суду першої інстанції скасувати та відмовити в позові.
Позивач в письмових поясненнях рішення суду першої інстанції вважає законним та просить залишити його без змін.
В судовому засіданні третя особа- ОСОБА_1 вимоги апеляційної скарги підтримала, просила таку задоволити.
Представник відповідача- Рокитнівської районної ради в судовому засіданні вимоги апеляційної скарги підтримав просив таку задоволити скасувати рішення суду першої інстанції та закрити провадження у справі.
Позивач- ОСОБА_2 в судовому засіданні вимоги апеляційної скарги заперечила, просила таку відхилити, а рішення суду першої інстанції залишити без змін.
Заслухавши суддю-доповідача та представників сторін, перевіривши матеріали справи, апеляційну скаргу в межах наведених доводів, письмові пояснення, відзив, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення, виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, постійно діючою конкурсною комісією для проведення конкурсів на зайняття посад керівників закладів охорони здоров`я спільної власності територіальних громад сіл, селищ Рокитнівського району з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади генерального директора Комунального некомерційного підприємства "Рокитнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" прийняте рішення, оформлене протоколом №1 від 11.09.2019, яким постановлено: (1) оголосити конкурс на зайняття вакантної посади генерального директора Комунального некомерційного підприємства "Рокитнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" Рокитнівської районної ради; (2) затвердити зміст оголошення про проведення конкурсу на зайняття вакантної посади генерального директора Комунального некомерційного підприємства "Рокитнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" Рокитнівської районної ради; (3) оприлюднити оголошення про проведення конкурсу на зайняття вакантної посади генерального директора Комунального некомерційного підприємства "Рокитнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" Рокитнівської районної ради на офіційному веб-сайті Рокитнівської районної ради (а.с. 15).
Також, як вбачається з матеріалів справи, рішенням постійно діючої конкурсної комісії для проведення конкурсів на зайняття посад керівників закладів охорони здоров`я спільної власності територіальних громад сіл, селищ Рокитнівського району з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади генерального директора Комунального некомерційного підприємства "Рокитнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги", оформленим протоколом від 10.10.2019 №2 (далі Протокол №2) вирішено: (1) документи, подані ОСОБА_1 відповідають вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 №1094; допустити ОСОБА_1 до участі в конкурсі на зайняття посади генерального директора КНП "Рокитнівський РЦПМСД"; з моменту прийняття даного рішення ОСОБА_1 є учасником конкурсу; заслухати конкурсну пропозицію ОСОБА_1 та провести з нею співбесіду на наступному засіданні постійно діючої конкурсної комісії; присутня ОСОБА_1 особисто проінформована про прийняття цього рішення; (2) документи, подані ОСОБА_2 відповідають вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 №1094; допустити ОСОБА_2 до участі в конкурсі на зайняття посади генерального директора КНП "Рокитнівський РЦПМСД"; з моменту прийняття даного рішення ОСОБА_2 є учасником конкурсу; заслухати конкурсну пропозицію ОСОБА_2 та провести з нею співбесіду на наступному засіданні постійно діючої конкурсної комісії; присутня ОСОБА_2 особисто проінформована про прийняття цього рішення; (3) документи, подані ОСОБА_3 відповідають вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 №1094; допустити ОСОБА_3 до участі в конкурсі на зайняття посади генерального директора КНП "Рокитнівський РЦПМСД"; з моменту прийняття даного рішення ОСОБА_3 є учасником конкурсу; заслухати конкурсну пропозицію ОСОБА_3 та провести з ним співбесіду на наступному засіданні постійно діючої конкурсної комісії; присутній ОСОБА_3 особисто проінформований про прийняття цього рішення; (4) провести наступне засідання постійно діючої конкурсної комісії 30 жовтня 2019 року для заслуховування конкурсних пропозицій учасників конкурсу, проведення з ними співбесіди та здійснення шляхом голосування відбору з числа учасників конкурсу однієї кандидатури, яка відповідає встановленим вимогам - переможця конкурсу; (5) взяти до відома, що присутні ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 особисто проінформовані про прийняття цього рішення.
Також, рішенням Постійно діючої конкурсної комісії для проведення конкурсів на зайняття посад керівників закладів охорони здоров`я спільної власності територіальних громад сіл, селищ Рокитнівського району з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади генерального директора Комунального некомерційного підприємства "Рокитнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги", оформленим протоколом від 30.10.2019 №3 (далі іменується - Протокол №3) вирішено: визнати переможцем конкурсу на зайняття посади генерального директора Комунального некомерційного підприємства "Рокитнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" Рокитнівської районної ради ОСОБА_1 ; внести голові Рокитнівської районної ради відповідне подання про призначення ОСОБА_1 - переможця конкурсу - для призначення на посаду генерального директора Комунального некомерційного некомерційного підприємства "Рокитнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" Рокитнівської районної ради.
З даними рішеннями, які оформлені протоколами №2 від 10.10.2019 та №3 від 30.10.2019 ОСОБА_2 не погодилась відтак звернулась в суд з даним позовом.
Задовольняючи позов суд першої інстанції зробив висновок, що сукупність встановлених обставин свідчить про допущення відповідачами грубих порушень під час проведення конкурсу на зайняття вакантної посади генерального директора Комунального некомерційного підприємства "Рокитнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" Рокитнівської районної ради, що призвело до прийняття протиправних рішень, оформлених Протоколами №2 та №3, відтак, такі підлягають скасуванню.
Апеляційний суд з приводу такого висновку суду першої інстанції зазначає наступне.
Стосовно твердження апелянта про те, що прийнятими конкурсною комісією рішеннями не порушено права та інтереси ОСОБА_2 колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до частини першої статті 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.
Відтак, під час розгляду кожної справи суд повинен встановити чи має місце порушення прав позивача, оскільки право на судовий захист має лише та особа, яка є суб`єктом (носієм) порушених прав, свобод чи інтересів. Якщо позивач не довів факту порушення особисто своїх прав, то навіть у разі, якщо дії суб`єкта владних повноважень є протиправними, підстав для задоволення позову немає, оскільки звернення до суду є способом захисту порушених суб`єктивних прав, а не способом відновлення законності та правопорядку у публічних правовідносинах.
Як вбачається з матеріалів справи, в даному випадку між позивачем та відповідачами безумовно існували публічно-правові відносини, оскільки такі стосувалися питання проведення конкурсу та участі позивача у такому конкурсі.
За правилами пункту 3 Порядку №1094, конкурс проводиться з дотриманням принципів: 1) забезпечення рівного доступу; 2) політичної неупередженості; 3) законності; 4) довіри суспільства; 5) недискримінації; 6) прозорості; 7) доброчесності; 8) ефективного і справедливого процесу відбору.
Як вбачається з матеріалів справи, до участі у конкурсі було допущено трьох претендентів: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , та за результатами проведеного конкурсу визнано переможцем - ОСОБА_1 , відтак позивач звернулася до суду з метою захисту свого пасивного права - права бути обраним, та зважаючи на те, що Комісія, на її думку, протиправно допустила до участі у конкурсі претендента ОСОБА_1 , у даному випадку права та інтереси позивача порушено, оскільки процедура конкурсу відбулася з порушеннями Порядку №1094 без дотримання основних принципів, відтак дане твердження апелянта колегія суддів відхиляє.
Правові, організаційні, економічні та соціальні засади охорони здоров`я в Україні визначають Основи законодавства України про охорону здоров`я від 19.11.1992 №2801-XII, статтею 16 яких встановлено, що держава сприяє розвитку закладів охорони здоров`я усіх форм власності. Порядок створення, припинення закладів охорони здоров`я, особливості діяльності та класифікація закладів визначаються законом. Заклад охорони здоров`я провадить свою діяльність на підставі статуту (положення), що затверджується власником закладу (уповноваженим ним органом). Залежно від форми власності заклади охорони здоров`я утворюються та функціонують як державні, комунальні, приватні чи засновані на змішаній формі власності.
Статтею 16 Основи законодавства України про охорону здоров`я від 19.11.1992 №2801-XII зокрема передбачено, що держава сприяє розвитку закладів охорони здоров`я усіх форм власності. Порядок створення, припинення закладів охорони здоров`я, особливості діяльності та класифікація закладів визначаються законом. Заклад охорони здоров`я провадить свою діяльність на підставі статуту (положення), що затверджується власником закладу (уповноваженим ним органом). Залежно від форми власності заклади охорони здоров`я утворюються та функціонують як державні, комунальні, приватні чи засновані на змішаній формі власності. Призначення на посаду та звільнення з посади керівника закладу охорони здоров`я здійснюються відповідно до законодавства. Керівники державних та комунальних закладів охорони здоров`я призначаються на посаду уповноваженим виконавчим органом управління власника закладу охорони здоров`я на конкурсній основі шляхом укладання з ними контракту на строк від трьох до п`яти років. Порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я та порядок укладання контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров`я, а також типова форма такого контракту затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Нормативно-правовим актом, який визначає механізм проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я є Постанова Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я" №1094 від 27.12.2017 відповідно до пункту 27 якого, комісія не пізніше ніж протягом трьох днів після формування її складу оприлюднює на офіційному веб-сайті органу управління оголошення про проведення конкурсу. В оголошенні зазначаються такі відомості: правові підстави проведення конкурсу; найменування, юридичне та фактичне місцезнаходження закладу, основні напрями його діяльності з додержанням вимог законодавства про інформацію з обмеженим доступом, статут, структура закладу, а також кошторисні призначення для фінансового забезпечення діяльності закладу; дата початку, кінцевий строк і адреса приймання документів для участі у конкурсі; номер телефону та адреса електронної пошти для довідок; перелік документів, що подаються претендентом для участі в конкурсі; вимоги до претендента та конкурсної пропозиції; умови оплати праці керівника закладу із зазначенням істотних умов контракту; дата і місце проведення конкурсу.
Як вірно встановлено судом першої інстанції, на офіційному веб-сайті Рокитнівської районної ради 11.09.2019 опубліковано Оголошення про конкурс на зайняття посади генерального директора КНП "Рокитнівський РЦПМСД" Рокитнівської районної ради.
Зміст оголошення затверджений Протоколом №1 від 11.09.2019 (додаток до протоколу №1 від 11.09.2019) (далі Оголошення). Опубліковане Оголошення містило, зокрема, таку інформацію:
Дата початку приймання документів для участі у конкурсі: 12 вересня 2019 року;
Кінцевий строк приймання документів для участі у конкурсі: 01 жовтня 2019 року;
Перелік документів, що подаються претендентом для участі в конкурсі: 1) копія паспорта громадянина України; 2) письмова заява про участь у конкурсі із зазначенням основних мотивів для зайняття посади за формою згідно з додатком 1 до порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1094 "Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я"; 3) резюме у довільній формі; 4) автобіографія; 5) копія (копії) документа (документів) про освіту, науковий ступінь, вчене звання, кваліфікаційна категорія, підвищення кваліфікації, які підтверджують відповідність претендента кваліфікаційним вимогам до керівника закладу охорони здоров`я, а також копія трудової книжки або інших документів, що підтверджують досвід роботи; 6) згода на обробку персональних даних згідно з додатком 2 до Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1094 "Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я"; 7) конкурсна пропозиція обсягом не більше 15 сторінок друкованого тексту в паперовій та електронній формі; 8) довідка МВС про відсутність судимості (чинна на дату розкриття пропозицій претендентів); 9) медичні довідки про стан здоров`я, щодо перебування особи на обліку у психоневрологічному та наркологічному закладі охорони здоров`я за формами, затвердженими МОЗ (чинні на дату розкриття пропозицій претендентів); 10) попередження стосовно встановлених Законом України "Про запобігання корупції" вимог та обмежень, підписане претендентом на посаду, за формою згідно з додатком 3 до Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1094 "Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я"; 11) заява про відсутність у діях особи конфлікту інтересів згідно із додатком 4 до Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1094 "Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я"; 12) підтвердження подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік (відповідно до абзацу першого частини третьої статті 45 Закону України "Про запобігання корупції"). Документи, крім заяви про участь у конкурсі, подаються в запечатаному вигляді;
Вимоги до претендента: вища освіта ІІ рівня за ступенем магістра спеціальності галузі знань "Управління та адміністрування" або "Публічне управління та адміністрування" або "Право" або "Соціальні та поведінкові науки" або "Гуманітарні науки" або "Охорона здоров`я" та спеціалізацією "Організація і управління охороною здоров`я". Стаж роботи на керівних посадах для керівників закладів охорони здоров`я, які надають тільки первинну медичну допомогу, - не менше 3-х років стажу за основою спеціальністю або 1-го року на керівних посадах;
Дата проведення конкурсу: 03 жовтня 2019 року о 14.30 год. - засідання конкурсної комісії щодо розгляду заяв претендентів і доданих до них документів;
Місце проведення конкурсу: Рівненська область, Рокитнівський район, смт Рокитне, вулиця Незалежності, 13, зал засідань районної ради".
Як вірно встановлено судом першої інстанції, засідання Комісії 03.10.2019 не відбулося у зв`язку з відсутністю кворуму, про що складений протокол від 03.10.2019 (а.с. 87); засідання перенесене на 10.10.2019.
Як вбачається зі змісту Протоколу №2 від 10.10.2019, Берташ О.С. - секретар конкурсної комісії - зачитав заяву про участь у конкурсі ОСОБА_1 та заяву від 03.10.2019 щодо долучення додаткових документів (довідки МВС України про відсутність судимості), відкрив конверт та оголосив перелік доданих до заяви документів; у конверті серед документів містилася заява ОСОБА_1 від 01.10.2019 про неможливість з об`єктивних причин отримати вчасно довідку МВС про відсутність судимості, зазначено про її подання для розгляду під час засідання конкурсної комісії з розгляду заяв претендентів і доданих до них документів. В результаті розгляду поданих ОСОБА_1 документів, Комісія вирішила допустити ОСОБА_1 до участі у конкурсі.
Як вбачається з матеріалів справи, а саме з копії заяви ОСОБА_1 від 01.10.2019 (зміст заяви досліджений Комісією під час розпечатування конверта на засіданні 10.10.2019), де зазначено, що попри спроби отримати довідку МВС України про відсутність судимості до закінчення строку подання документів до конкурсної комісії, тобто до 01 жовтня 2019 року включно, ОСОБА_1 не змогла її отримати з незалежних від неї обставин. У заяві від 01.10.2019 ОСОБА_1 також вказала, що довідка буде обов`язково надана комісії для розгляду під час її засідання.
В подальшому, ОСОБА_1 подала заяву від 03.10.2019 (вхідний №260 від 03.10.2019), у якій просила Комісію долучити до її заяви і доданих до неї документів, як претендента на зайняття посади генерального директора КНП "Рокитнівський РЦПМСД", довідку МВС України про відсутність судимості станом на 02 жовтня 2019 року серії IIА №1271431.
За правилами підпункту 8 пункту 28 Порядку №1094, для участі у конкурсі особа подає особисто або надсилає поштою конкурсній комісії у визначений в оголошенні строк такі документи, зокрема, довідку МВС про відсутність судимості. Документи, крім заяви про участь у конкурсі, подаються в запечатаному вигляді.
Як вірно зазначено судом першої інстанції, Довідка МВС України серії IIА №1271431 від 02.10.2019 про відсутність судимості не була подана ОСОБА_1 до Комісії у встановлений строк - 01.10.2019 включно, а подання ОСОБА_1 до Комісії заяви від 01.10.2019 із зазначенням про неможливість з об`єктивних причин подати Довідку МВС України про відсутність судимості не свідчить та не може свідчити про подання ОСОБА_1 усіх належних документів для участі у конкурсі у встановлений строк, оскільки сама Довідка МВС України про відсутність судимості не подана у такий строк.
Разом з тим в судовому засіданні суду апеляційної інстанції апелянт пояснила, що вирішила подати документи в кінці вересня 2019р., а відтак не могла до 01.10.2019р. подати довідку МВС про відсутність судимості. Однак дана обставина, на думку суду не є поважною, оскільки строки та умови проведення конкурсу були заздалегідь опубліковані його організатором.
Судом першої інстанції вірно зазначено, що норми чинного законодавства не визначають можливості надання претендентами документів поза строками, визначеними у відповідному Оголошенні, відтак Комісією протиправно прийняте рішення про те, що подані ОСОБА_1 документи відповідають вимогам Порядку №1094, про що зазначено у Протоколі №2.
Відтак, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що зважаючи на те, що ОСОБА_1 усі належні документи для участі конкурсі (довідка МВС України про відсутність судимості) не подані у строк, вказаний в Оголошенні - 01.10.2019, Комісія протиправно допустила таку особу до участі в конкурсі.
З приводу твердження апелянта, що подані до конкурсної комісії документи підтверджують відповідність її освітньо-професійної підготовки вимогам щодо спеціальності галузі знань Охорона здоров`я , колегія суддів зазначає, що опублікованим оголошенням визначені вимоги до претендента: вища освіта ІІ рівня за ступенем магістра спеціальності галузі знань "Управління та адміністрування" або "Публічне управління та адміністрування" або "Право" або "Соціальні та поведінкові науки" або "Гуманітарні науки" або "Охорона здоров`я" та спеціалізацією "Організація і управління охороною здоров`я". Стаж роботи на керівних посадах для керівників закладів охорони здоров`я, які надають тільки первинну медичну допомогу, - не менше 3-х років стажу за основою спеціальністю або 1-го року на керівних посадах.
Судом першої інстанції вірно зазначено, що керівником закладу охорони здоров`я незалежно від форми власності може бути призначено лише особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, при цьому керівники державних та комунальних закладів охорони здоров`я призначаються на посаду уповноваженим виконавчим органом управління власника закладу охорони здоров`я на конкурсній основі.
Для проведення конкурсу рішенням органу управління утворюється конкурсна комісія, яка, зокрема, встановлює вимоги до претендентів з урахуванням установлених законодавством вимог, які зазначаються в оголошенні про проведення конкурсу, приймає рішення про допуск претендентів до конкурсу або відхилення їх кандидатур. При цьому претендент не допускається до участі в конкурсі та не стає його учасником у разі його невідповідності встановленим комісією вимогам до претендентів та конкурсних пропозицій.
Відповідно до абзацу п`ятого та сьомого пункту 1 (Генеральний директор (директор)/начальник (завідувач) закладу охорони здоров`я) розділу Керівники Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78. "Охорона здоров`я" затвердженого та впровадженого в дію наказом Міністерства охорони здоров`я України №117 від 29.03.2002 та погодженого Міністерством праці та соціальної політики України (в редакції чинній з 13.12.2018, наказ №1977) до 01.01.2022 встановлено наступні кваліфікаційні вимоги - вища освіта II рівня за ступенем магістра спеціальності галузі знань "Управління та адміністрування" або "Публічне управління та адміністрування", або "Право", або "Соціальні та поведінкові науки", або "Гуманітарні науки", або "Охорона здоров`я" та спеціалізацією "Організація і управління охороною здоров`я". Стаж роботи на керівних посадах: для закладів національного рівня - не менше 10 років, обласного рівня - 7 років, районного рівня - 5 років. Для керівників закладів охорони здоров`я, які надають тільки первинну медичну допомогу, - не менше 3-х років стажу за основною спеціальністю або одного року на керівних посадах.
Як вірно встановлено судом першої інстанції, претендент- ОСОБА_1 подала до Комісії Диплом спеціаліста від 23.06.2016, сертифікат спеціаліста від 29.06.2018 та копію трудової книжки (копії наявні в матеріалах справи).
Відповідно до відомостей, вказаних у Дипломі спеціаліста від 23.06.2016, ОСОБА_1 закінчила у 2016 році Державний вищий навчальний заклад "Тернопільський державний медичний університет імені І.Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров`я України" та здобула ступінь спеціаліста за спеціальністю "Лікувальна справа".
Відповідно до Сертифіката спеціаліста №6951 ОСОБА_1 присвоєно кваліфікацію лікаря - спеціаліста за спеціальністю "Загальна практика - сімейна медицина".
З аналізу наведеного, в цій частині обґрунтувань, щодо наявності відповідної вищої освіти, то колегія суддів апеляційного суду не погоджується з судом першої інстанції, що ОСОБА_1 не відповідає освітнім вимогам, оскільки відповідно до ч.1 ст. 5 Закону України Про вищу освіту №1556-VII від 01.07.2014р., другий рівень вищої освіти визначено як магістерський. Згідно з п.п.2 п.2 Прикінцевих та перехідних положень вища освіта за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста (повна вища освіта) після набрання чинності цим Законом прирівнюється до вищої освіти ступеня магістр. Переліком галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти, затвердженого постановою КМУ від 29.04.2015р. №266 (з наступними змінами) передбачено, що до галузі знань Охорона здоров`я віднесено спеціальність Медицина .
Таким чином, подані ОСОБА_1 до конкурсної комісії документи щодо наявності освіти, підтверджують відповідність ОСОБА_1 зазначеним кваліфікаційним вимогам щодо спеціальності в галузі знань Охорона здоров`я .
Проте, враховуючи те, що ОСОБА_1 не було подано в строк усі необхідні документи для участі у конкурсі (Довідка МВС про відсутність судимості), то комісія протиправно допустила вказану особу до участі в конкурсі, а відтак судом підставно задоволено позовні вимоги ОСОБА_2 .
Зважаючи на викладене, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що сукупність встановлених судом обставин свідчить про допущення відповідачами грубих порушень під час проведення конкурсу на зайняття вакантної посади генерального директора Комунального некомерційного підприємства "Рокитнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" Рокитнівської районної ради, що призвело до прийняття протиправних рішень, оформлених Протоколами №2 та №3, які підлягають скасуванню.
Доводи апелянта висновків суду першої інстанції в повній мірі не спростовують з вищенаведених мотивів, на законність судового рішення не впливають, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а оскаржуване судове рішення без змін.
Керуючись статтями 308, 315, 316, 321, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 05 березня 2020 року у справі №460/3682/19 без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя І. І. Запотічний судді Н. В. Бруновська В. С. Затолочний Повне судове рішення складено 21.10.2020
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.10.2020 |
Оприлюднено | 23.10.2020 |
Номер документу | 92333715 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні