Постанова
від 03.03.2020 по справі 824/126/19-а
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 824/126/19-а

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Маренич І.В.

Суддя-доповідач - Боровицький О. А.

03 березня 2020 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Боровицького О. А.

суддів: Матохнюка Д.Б. Шидловського В.Б. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Яремчук Л.С,

представників відповідача: Сімків Є.В., Диякон Р.Д.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Великокучурівської сільської ради Сторожинецького району Чернівецької області на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 16 грудня 2019 року у справі за адміністративним позовом Коровійської сільської ради Глибоцького району Чернівецької області, Чернівецької обласної державної адміністрації до Великокучурівської сільської ради Сторожинецького району Чернівецької області треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Чернівецька міська рада, Придністровська дослідна станція садівництва НААН, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ТзОВ "Крок Центр" про визнання протиправним та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В :

в лютому 2019 Коровійська сільська рада (позивач 1) та Чернівецька обласна державна адміністрація (далі - позивач 2), звернулись до Чернівецького окружного адміністративного суду з позовом до Великокучурівської сільської ради Сторожинецького району Чернівецької області, в якому просила визнати протиправним та скасувати п. 2 рішення ХХХІV сесії VІІ скликання Великокучурівської сільської ради №305-34/2018 від 09.11.2019 "Про затвердження генеральних планів села Великий Кучурів та села Годилів" щодо затвердження генерального плану села Годилів з урахуванням пропозиції зазначених у висновках відповідних служб.

Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 16.12.2019 адміністративний позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення ХХХІV сесії Великокучурівської сільської ради Сторожинецького району Чернівецької області VІІ скликання від 09.11.2018 №305-34/2018 "Про затвердження генеральних планів села Великий Кучурів та села Годилів".

Не погодившись із прийнятим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та ухвалити нову постанову про відмову в задоволені позову. В апеляційній скарзі апелянт посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з`ясування всіх обставин справи що призвело до неправильного її вирішення.

В обґрунтування апеляційної скарги відповідач зазначає, що вимогам законності та обґрунтованості рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 16.12.2019 не відповідає, оскільки судом не взято до уваги істотні обставини справи, що надані відповідачем у справі та були доведені протягом всього судового засідання, висновки у рішенні позбавлені логічної послідовності. Вказує, що думка суду про узгодження проекту генерального плану села Годилів з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, в частині врегулювання питань, щодо територій спільних інтересів є необґрунтованою в силу відсутності спільної межі між територіальною громадою села Коровія та територіальною громадою села Годилів, а відтак і відсутності територій спільних інтересів.

17.02.2020 Коровійською сільською радою подано до суду відзив на апеляційну скаргу відповідача, в якій остання зазначає, що відповідач порушив порядок розроблення Генерального плану та не узгодив проект містобудівної документації, а саме проект Генерального плану села Годилів з Коровійською сільською радою яка представляє інтереси суміжної територіальної громади в частині врегулювання питань спільних інтересів, як того вимагає Наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №290 від 16.11.2011 "Про затвердження Порядку розроблення містобудівної документації" та Закон України "Про врегулювання містобудівної діяльності".

17.02.2020 Чернівецька міська рада подала до суду відзив на апеляційну скаргу відповідача відповідно до якого вказує, що доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції, відтак, апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а оскаржуване судове рішення без змін, оскільки суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та прийняв рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права.

В судовому засіданні представники відповідача вимоги апеляційної скарги підтримали в повному обсязі та просили її задовольнити.

Позивачі та третя особа, будучи належним чином повідомленим про дату, час, та місце апеляційного розгляду справи, в судове засідання своїх представників не направили.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників відповідача, дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи апеляційної скарги та відзив на апеляційну скаргу, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін, виходячи з наступного.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи, 14.08.2015 в газеті "Рідний край" на 5 сторінці відповідачем розміщено повідомлення про початок розроблення містобудівної документації Генеральний план населених пунктів Великий Кучурів та Годилів.

25.11.2016 відповідачем надруковано оголошення на 3 сторінці газети "Рідний край" про початок громадських обговорень щодо врахування громадських інтересів у проектах містобудівної документації "Генеральний план с. Великий Кучурів" та "Генеральний план с. Годилів". Повідомлено, що презентація проектів буде проходити 28.12.2016 о 10:00 год в приміщенні сільської ради с. Великий Кучурів, вул. Головна, 1.

Під час громадських слухань, одноголосно вирішено внести зміни до проекту генерального плану, в тому числі показати дорогу по вул. Коровійській в межах Генерального плану с. Годилів, а червону лінію провести по межі встановленій проектом встановлення межі с. Годилів.

Відповідно до договору №556/15/002 від 11.09.2015 на замовлення відповідача ТОВ "Крок Центр" розроблено Генеральні плани с. Годилів та с. Великий Кучурів Сторожинецького району Чернівецької області.

У зв`язку із виникненням земельного спору щодо встановлення межі між с. Коровія та с. Годилів Великокучурівської ОТГ, позивач 1 звернувся до відповідача із листом від 13.07.2017 №224, в якому пропонував спільно замовити технічну документацією із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

09.08.2017 відповідач розглянувши даного листа, на XVIII сесії VII скликання прийняв рішення №191-18/2017, яким відмовив Коровійській сільській раді у пропозиції щодо спільного замовлення технічної документації землеустрою у зв`язку з розробленням генерального плану населеного пункту с. Годилів.

06.06.2018 відповідач звернувся до управління регіонального розвитку, містобудування та архітектури Чернівецької обласної державної адміністрації із листом, в якому просив розглянути містобудівну документацію на засіданні архітектурно - містобудівної ради та надати висновки і пропозиції.

Розглянувши вказаного листа, 20.06.2018 відділ містобудування та архітектури повідомив відповідача, що проекти генеральних планів с. Годилів та с. Великий Кучурів необхідно узгодити з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, в частині регулювання питань щодо територій спільних інтересів та з метою врегулювання питання планування території у приміських зонах.

12.06.2018 відділом містобудування та архітектури направлено до Коровійської сільської ради та Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради листи із проханням розглянути та надати відповідну інформацію щодо проекту, які виносяться на розгляд архітектурно-містобудівної ради, а саме Генеральний план території с. Годилів, Сторожинецького району, Чернівецької області.

25.06.2018 відділ містобудування та архітектури Чернівецької міської ради повідомив, що рішенням Чернівецької міської ради VI скликання від 27.03.2014 №1171 затверджено містобудівну документацію "Коригування генерального плану міста Чернівці". Даною містобудівною документацією передбачено перспективну межу м. Чернівці, що включає частину земель Дослідного господарства "придністровська дослідна станція інституту садівництва НААН" з подальшим визначенням цих земель, як землі житлової та громадської забудови, та слідує вздовж проектного автошляху від вулиці Південно-Кільцевої м. Чернівці до проектної транспортної розв`язки з дорогою Р62 в напрямку м. Сторожинець.

Проектом Генерального плану с. Годилів не враховано вказані вимоги до формування містобудівної системи "Великі Чернівці", яка пов`язана з Схемою планування території Чернівецької області.

23.07.2018 Коровійською сільською радою повідомлено, що будь яких листів щодо узгодження проекту Генерального плану с. Годилів від відповідача не надходило.

03.10.2018 відповідач повторно звернувся до відділу містобудування Чернівецької облдержадміністрації, із проханням надати проекти Генеральних планів сіл Годилів та Великий Кучурів та висновки органів державної та виконавчої влади, які розглядали дані проекти, оскільки станом на 01.10.2018 до Великокучурівської сільської ради не надійшло жодних пропозицій та зауважень до даних Генеральних планів.

Розглянувши вказаний лист, відділ містобудування та архітектури Чернівецької облдержадміністрації 08.10.2018 повідомив відповідача, що при розгляді отриманих висновків від органів державної та виконавчої влади по розгляду містобудівної документації виявлені наступні пропозиції та зауваження:

- ЧФ ПрАТ "Геотехнічний інститут" - повинні бути визначені зсувні та зсувонебезпечні ділянки в с. Великий Кучурів та для частини території с. Годилів доцільно передбачити централізоване водопостачання;

- Служба автомобільних доріг у Чернівецькій області - прокласти нові інженерні мережі в населених пунктах поза межами земляного полотна автомобільних доріг загального користування;

- Управління екології та природних ресурсів обласної державної адміністрації - в схемі інженерного обладнання та планування території с. Великий Кучурів не в повному обсязі вказані мережі водопроводу та каналізації населеного пункту;

- Головне управління Держпродспоживслужби в Чернівецькій області - відсутні погоджувальні документи по підключенню сіл до міських мереж водопостачання та каналізування;

- ПАТ "ЕК "Чернівціобленерго" - на схемі інженерного обладнання та планування території не нанесено місця для переносу існуючих ТП-10/0,4 кВ та повітряних ліній 10 кВ. Запроектувати будівництво трансформаторних підстанцій 10/0,4 кВ із повітряними лініями 10 кВ для їх живлення на території існуючої забудови;

- Басейнового управління водних ресурсів річок Прут та Сірет - межі прибережних захисних смуг навколо водних об`єктів виділені частково на сільськогосподарських землях с. Великий Кучурів знаходиться 328,0 га меліорованих осуених земель, відкрита сітка меліоративних каналів разом з захисними смугами відведення належить до земель водного фонду;

- лист Коровійської сільської ради - проект генерального плану с. Годилів не узгоджувався з Коровійською сільською радою та встановлені межі с. Годилів із с. Коровія не погоджувалися;

- лист Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради - генеральним планом м. Чернівці передбачено перспективну межу м. Чернівці, що включає частину земель Дослідного господарства "Придністровська дослідна станція інституту садівництва НААН" подальшим визначенням цих земель, як землі житлової та громадської забудови та слідує вздовж проектованого автошляху від вул. Південно - Кільцевої м. Чернівці до проектованої транспортної розв`язки з дорогою Р62 в напрямку м. Сторожинець; проектом генерального плану с. Годилів не враховано вказані вимоги до формування містобудівної системи "Великі Чернівці", яка пов`язана з Схемою планування території Чернівецької області.

Також повідомлено, що вказані висновки 02.08.2018 надіслані на доопрацювання на електронну адресу розробника для врахування зауважень і пропозицій. Станом на 05.10.2018 доопрацьованої містобудівної документації, відповідно наданих висновків до відділу не надходило.

Крім того повідомлено, що питання по розгляду проектів Генеральних планів буде розглянуто на засіданні архітектурно-містобудівної ради при умові усунення зауважень.

09.10.2018 Чернівецькою обласною державною адміністрацією у зв`язку із письмовим клопотанням Великокучурівської сільської ради від 06.06.2018 №564 щодо розгляду генеральних планів населених пунктів с.Годилів та с.Великий Кучурів на засіданні архітектурно-містобудівної ради при відділі містобудування та архітектури обласної державної адміністрації, розробленням генерального плану с. Коровія Глибоцького району Чернівецької області, конфліктною ситуацією щодо межі населених пунктів с.Коровія Глибоцького району і с. Годилів Сторожинецького району, за результатами наради 18.04.2018 щодо узгодження межі між с. Годилів Сторожинецького району та с. Коровія Глибоцького району прийнято доручення №101-90.

Доручено провести роботи із встановлення (відновлення) меж в натурі (на місцевості) між с. Коровія та с. Годилів в частині вул. Коровійської та рекомендовано встановити (відновити) межі в натурі (на місцевості) і закріпити ці межі межовими знаками.

25.10.2018 вказане доручення скасоване головою Чернівецької облдержадміністрації, про що прийнято доручення №106-Ф.

09.11.2018 XXXIV сесією VII скликання Великокучурівською сільською радою Сторожинецького району Чернівецької області розглянувши генеральні плани сіл Великий Кучурів та Годилів, розроблені ТОВ "Крок Центр", враховуючи висновки ЧФ ПрАТ "Геотехнічний інститут, служби автомобільних доріг", управління екології та природних ресурсів ОДА, головного управління Держпродспоживслужби в Чернівецькій області, ПАТ "ЕК "Чернівціобленерго", басейнового управління водних ресурсів, лист Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради, керуючись ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст. 17, 20, 21 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" прийнято рішення №305-34/2018.

Вказаним рішенням затверджено генеральні плани села Великий Кучурів та Годилів з урахуванням пропозицій, зазначених у висновках відповідних служб.

Вважаючи зазначені дії відповідача незаконними позивачі звернулись до суду з адміністративним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд апеляційної інстанції виходить з наступного.

Згідно з ч. 1 ст. 12 Закону України "Про основи містобудування" до компетенції сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування на відповідній території належить затвердження відповідно до законодавства місцевих програм, генеральних планів відповідних населених пунктів, планів зонування територій, а за відсутності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території - детальних планів територій.

Згідно ст. 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 року №3038 - VI (далі - Закону № 3038) містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій (п.7 ч.1); генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту (п.2 ч.1); детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території (п.3 ч.1); план зонування території (зонінг) - містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон (п.9 ч.1).

Відповідно до п. 2 ст. 1 Закону № 3038 генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту.

Згідно із ч. 1 ст. 16 Закону № 3038 планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них. Містобудівна документація на місцевому рівні розробляється з урахуванням даних державного земельного кадастру на актуалізованій картографічній основі в цифровій формі як просторово орієнтована інформація в державній системі координат на паперових і електронних носіях.

Відповідно до норм ст. 17 Закону № 3038 генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. На підставі затвердженого генерального плану населеного пункту розробляється план земельно-господарського устрою, який після його затвердження стає невід`ємною частиною генерального плану.

У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану.

Згідно з ч. 2 ст. 17 Закону № 3038 генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Згідно з ч. 5 ст. 17 Закону № 3038 виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації є замовниками, організовують розроблення, внесення змін та подання генерального плану населеного пункту на розгляд відповідної сільської, селищної, міської ради.

Рішення про розроблення генерального плану приймає відповідна сільська, селищна, міська рада (ч. 6 ст. 17 Закону № 3038).

Відповідно до ч. 7 ст. 17 Закону № 3038 виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації в установлений строк: 1) подають пропозиції до проекту відповідного місцевого бюджету на наступний рік або про внесення змін до бюджету на поточний рік щодо потреби у розробленні містобудівної документації; 2) визначають в установленому законодавством порядку розробника генерального плану населеного пункту, встановлюють строки розроблення та джерела його фінансування; 3) звертаються до обласної державної адміністрації, Ради міністрів Автономної Республіки Крим (для міст обласного та республіканського Автономної Республіки Крим значення), центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування (для міст Києва та Севастополя) щодо визначення державних інтересів для їх урахування під час розроблення генерального плану населеного пункту; 4) повідомляють через місцеві засоби масової інформації про початок розроблення генерального плану населеного пункту та визначають порядок і строк внесення пропозицій до нього фізичними та юридичними особами; 5) забезпечують попередній розгляд матеріалів щодо розроблення генерального плану населеного пункту архітектурно-містобудівними радами відповідного рівня; 6) узгоджують проект генерального плану населеного пункту з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, з метою врегулювання питань планування територій у приміських зонах; 7) забезпечують здійснення стратегічної екологічної оцінки.

Згідно з ч. 10 ст. 17 Закону № 3038 генеральні плани населених пунктів та зміни до них розглядаються і затверджуються відповідними сільськими, селищними, міськими радами на чергових сесіях протягом трьох місяців з дня їх подання.

Відповідно до п. 1.4 Порядку розроблення містобудівної документації, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.11.2011 року №290, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.12.2011 року за №1468/20206 організація розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї здійснюється шляхом: забезпечення, оприлюднення рішення про розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї; визначення розробника містобудівної документації або внесення змін до неї та укладання договору з урахуванням положень, встановлених Законом України "Про публічні закупівлі"; складання разом із розробником та затвердження проекту завдання на розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї; надання розробнику вихідних даних, а також вимог щодо розміщення об`єктів державного й регіонального значення або доручення щодо їх збирання; фінансування розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї відповідно до укладеного договору; надання розробнику оновленої картографічної основи, складеної відповідно до вимог законодавства; здійснення контролю за розробленням або внесенням змін до містобудівної документації; узгодження проекту містобудівної документації з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, в частині врегулювання питань щодо територій спільних інтересів; розгляду проекту містобудівної документації архітектурно-містобудівною радою згідно зі статтею 20 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності"; подання проекту містобудівної документації з планування території на державному рівні в частині схем планування окремих частин території України, містобудівної документації з планування територій на регіональному рівні, генерального плану міст експертній організації для проведення експертизи в порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 Р. № 548 "Про затвердження Порядку проведення експертизи містобудівної документації"; подання на затвердження завершеного проекту містобудівної документації.

Таким чином, Генеральний план населеного пункту - це основний вид містобудівної документації, який розробляється на підставі висновків фахівців в різних галузях життєдіяльності, проходить експертизу та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахування державних інтересів.

Із наведених норм вбачається, що діяльність органу місцевого самоврядування із планування території відповідного населеного пункту та затвердження генерального плану забудови є виконанням прямо встановлених законом владних управлінських функцій, спрямована на забезпечення інтересів громади, у зв`язку з чим у даному випадку орган місцевого самоврядування (Великокучурівська сільська рада) є суб`єктом владних повноважень. Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 року №3038-УІ (далі - Закон України №3038-УІ), встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

З матеріалів справи встановлено, що 06.06.2018 року відповідач звернувся до управління регіонального розвитку, містобудування та архітектури Чернівецької обласної державної адміністрації із листом, в якому просив розглянути містобудівну документацію на засіданні архітектурно - містобудівної ради та надати висновки і пропозиції, що підтверджується наявними в матеріалах справи пропозиціями та зауваженнями ЧФ ПрАТ "Геотехнічний інститут", Служби автомобільних доріг у Чернівецькій області, Управління екології та природних ресурсів обласної державної адміністрації, Головного управління Держпродспоживслужби в Чернівецькій області, ПАТ "ЕК "Чернівціобленерго", Басейнового управління водних ресурсів річок Прут та Сірет, Коровійської сільської ради, Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради.

Так, ЧФ ПрАТ "Геотехнічний інститут" повідомлено, що в Генеральних планах с. Великий Кучурів та с. Годилів не визначені зсувні та зсувонебезпечні ділянки в с. Великий Кучурів та для частини території с. Годилів не передбачено централізоване водопостачання.

Служба автомобільних доріг у Чернівецькій області зауважила про необхідність прокласти нові інженерні мережі в населених пунктах поза межами земляного полотна автомобільних доріг загального користування.

Управління екології та природних ресурсів обласної державної адміністрації вказувало, що в схемі інженерного обладнання та планування території с. Великий Кучурів не в повному обсязі вказані мережі водопроводу та каналізації населеного пункту;

Головним управлінням Держпродспоживслужби в Чернівецькій області листом від 26.03.2019 року повідомлено відділ містобудування та архітектури Чернівецької облдержадміністрації про виявленні під час розгляду Генеральних планів с. Великий Кучурів та с. Годилів санітарного законодавства, а саме відсутні погоджувальні документи по підключенню сіл до міських мереж водопостачання та каналізування.

ПАТ "ЕК "Чернівціобленерго" листом від 22.06.2018 року під час розгляду Генеральних планів с. Великий Кучурів та с. Годилів надано наступні зауваження та пропозиції для коректного розвитку електричних мереж та електрифікації території, а саме на схемі інженерного обладнання та планування території не нанесено місця для переносу існуючих ТП-10/0,4 кВ та повітряних ліній 10 кВ. Запроектувати будівництво трансформаторних підстанцій 10/0,4 кВ із повітряними лініями 10 кВ для їх живлення на території існуючої забудови.

Крім того, Басейнове управління водних ресурсів річок Прут та Сірет розглянувши розроблені відповідачем Генеральні плани зауважило, що на представленій моделі Генерального плану межі прибережних захисних смуг навколо водних об`єктів виділенні частково, просили врахувати вказані зауваження.

Разом з тим судом встановлено, що проект генерального плану с. Годилів з Коровійською сільською радою не узгоджувався, а встановлені межі с. Годилів із с. Коровія не погоджувалися.

Так, сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи зобов`язані забезпечити:1) оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні з прогнозованими правовими, економічними наслідками та наслідками для довкілля, у тому числі для здоров`я населення; 2) оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, пояснювальної записки, розділу "Охорона навколишнього природного середовища" або звіту про стратегічну екологічну оцінку на своїх офіційних веб-сайтах, а також вільний доступ до такої інформації громадськості; 3) реєстрацію, розгляд та врахування пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні; 4) проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні; 5) узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками містобудівної документації на місцевому рівні через погоджувальну комісію; 6) оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні.

Оприлюднення проектів генеральних планів, планів зонування територій, детальних планів територій здійснюється не пізніш як у місячний строк з дня їх надходження до відповідного органу місцевого самоврядування.

У відповідності до вимог розділу 4 наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України "Про затвердження Порядку розроблення містобудівної документації" від 16.11.2011 року № 290, рішення про розроблення генерального плану, плану зонування території, детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, а також внесення змін до цієї містобудівної документації приймає відповідна сільська, селищна, міська рада. Рішення про розроблення детального плану території, яка розташована за межами населеного пункту, або внесення змін до нього приймає відповідна районна державна адміністрація, а в разі відсутності адміністративного району - відповідно Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації. Замовником розроблення містобудівної документації з планування території на місцевому рівні або внесення змін до неї є: при розробленні генерального плану населеного пункту, плану зонування території, а також детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, - виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації; при розробленні детального плану території, яка розташована за межами населеного пункту, - районна державна адміністрація, а в разі відсутності адміністративного району - відповідно Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації.

Колегія суддів погоджується з позицією суду першої інстанції, що відповідачем не надано до суду доказів узгодження проектів Генеральних планів із Коровійською сільською радою та Чернівецькою міською радою, що є порушенням норм Закону № 3038.

Окрім того, є обґрунтованими доводи позивача про те, що відповідач порушив порядок розроблення генерального плану та не узгодив проект містобудівної документації, а саме проект Генерального плану села Годилів з Коровійською сільською радою, яка представляє інтереси суміжної територіальної громади в частині врегулювання питань спільних інтересів, як того вимагає чинне законодавство.

При цьому, відповідачем не надано жодних доказів на підтвердження вчинення дій, спрямованих на визначення державних інтересів та погодження Генеральних планів з відповідними органами після звернення до Чернівецької ОДА 06.06.2018 року та направлення розроблених Генеральних планів для врахування зауважень, а така бездіяльність обласної державної адміністрації не оскаржувалась до суду.

Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону № 3038 для професійного обговорення проектних рішень у сфері містобудування центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, уповноважені органи містобудування та архітектури можуть утворювати архітектурно-містобудівні ради як дорадчі органи, що діють на громадських засадах.

Відповідно до ч. 3 ст. 20 Закону № 3038 спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури, при якому функціонує архітектурно-містобудівна рада, за 20 робочих днів до розгляду на засіданні ради містобудівної документації письмово інформує про дату та місце такого розгляду державні органи, які відповідно до закону мають повноваження щодо розгляду містобудівної документації, та забезпечує можливість ознайомлення з її розділами (за відповідним напрямом). За результатами розгляду зазначені органи подають спеціально уповноваженому органові містобудування та архітектури свої висновки.

У разі ненадання письмових висновків до проекту містобудівної документації протягом 20 днів з дня надходження інформації про розгляд містобудівної документації такий проект вважається погодженим цими органами.

Після погодження зазначеними у цій частині цієї статті органами проекту містобудівної документації такі органи та їх посадові особи не беруть участі у будь-який спосіб у проведенні земельних торгів, процедурі надання або продажу земельних ділянок або прав на них, розробленні та погодженні землевпорядної документації, не надають документів дозвільного характеру, крім випадків, передбачених законом.

Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону № 3038 архітектурно-містобудівні ради надають рекомендації з питань планування, забудови та іншого використання територій у межах історичних ареалів населених місць і зон охорони пам`яток архітектури та містобудування з урахуванням рішень консультативних рад з питань охорони культурної спадщини.

Однак, Генеральні плани с. Годилів та с. Великий Кучурів, замовником якого є відповідач, не розглядалися на архітектурно-містобудівній раді при управлінні містобудування та архітектури Чернівецької ОДА оскільки відповідачем не усунуто виявлених зауважень.

З урахуванням вищезазначеного, Великокучурівською сільською радою не доведено правомірності прийнятого оскарженого рішення про затвердження Генеральних планів с. Годилів та с. Великий Кучурів, а тому, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що вимоги позивачів щодо визнання такого рішення відповідача протиправним відповідають вимогам законодавства та встановленим судом обставинам справи, що підтверджені належними та допустимими доказами, в зв`язку з чим позов підлягає задоволенню.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції та вважає, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні, не спростовуються і підстав для його скасування не вбачається.

Приведені в апеляційні скарзі доводи, висновку суду не спростовують, а зводяться до переоцінки доказів та незгоди з ними.

Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

За таких підстав апеляційна скарга задоволенню не підлягає, підстав для скасування рішення суду першої інстанції колегія суддів не знаходить.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Великокучурівської сільської ради Сторожинецького району Чернівецької області залишити без задоволення, а рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 16 грудня 2019 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 10 березня 2020 року.

Головуючий Боровицький О. А. Судді Матохнюк Д.Б. Шидловський В.Б.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.03.2020
Оприлюднено12.03.2020
Номер документу88124066
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/126/19-а

Постанова від 24.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 23.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 14.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Постанова від 03.03.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 17.02.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 30.01.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Рішення від 16.12.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 04.09.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Постанова від 18.06.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 14.05.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні