Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
02 березня 2020 р. № 520/14366/19
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді - Мінаєвої К.В.,
за участю секретаря судового засідання - Остропільця Є.Є.,
розглянувши без участі сторін у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Охоронне Агентство "Стелс" (пров. Кравцова, буд. 6, кв. 2,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ 42691887) до Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії
В С Т А Н О В И В:
До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Охоронне Агентство "Стелс", з адміністративним позовом до Державної податкової служби України, в якому просить суд:
- визнати протиправними та скасувати рішення комісії ДФС України, яка прийняла рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 1224662/42691887 від 17.07.2019р.; № 1224664/42691887 від 17.07.2019 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України як правонаступника ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 03.06.2019; податкову накладну №9 від 06.06.2019, подані ТОВ "Охоронне Агентство "Стелс", датою їх фактичного подання;
- стягнути на користь ТОВ "Охоронне Агентство "Стелс" (пров. Кравцова, буд. 6, кв. 2,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ:42691887) судові витрати в розмірі 3 842,00 (три тисячі вісімсот сорок дві грн. 00 коп.) гривень за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053, код ЄДРПОУ: 43005393).
Ухвалою суду від 02.01.2020 року було відкрито провадження у справі, призначено підготовче судове засідання. Ухвалою від 13.02.2020 року закрито підготовче провадження у справі.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуваними рішеннями порушено право позивача на вільне розпорядження власними коштами рахунку ПДВ, а також, це підриває імідж позивача як добросовісного контрагента. Під час подання податкових накладних на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, позивачем було отримано квитанції про зупинення реєстрації, з посиланням на те, що ПК/РК відповідає вимогам пп.1.6. п.1. Критеріїв ризиковості платника податку , та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РН в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивачем, надано копії документів (реєстраційні документи, договори охорони, акти прийняття під охорону, рахунки на оплату, банківські виписки з особового рахунку, що підтверджують передплату послуг) та повідомлення про надання пояснень про підтвердження реальності здійснення операцій за накладними. Однак, за результатами розгляду наданих пояснень та доданих до них документів комісією центрального рівня ДФС України були прийняті оскаржувані рішення.
Відповідно до ч.1 ст. 261 Кодексу адміністративного судочинства України відзив подається протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення відповідачу ухвали про відкриття провадження у справі.
Частинами 5, 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що відзив подається в строк, встановлений судом, який не може бути меншим п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі. Суд має встановити такий строк подання відзиву, який дасть змогу відповідачу підготувати його та відповідні докази, а іншим учасникам справи - отримати відзив до початку першого підготовчого засідання у справі. У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Ухвалою від 02.01.2020 року з питань прийняття заяви та відкриття провадження у справі відповідачу наданий п`ятнадцятиденний строк для подання відзиву з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі. Вказана ухвала направлена відповідачу рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення та отримана представником 10.01.2020 року.
Таким чином, суд вважає відповідача належним чином повідомленим про розгляд справи та про встановлення йому строку для подання відзиву по справі, відтак здійснює розгляд справи на підставі наявних у справі матеріалів.
Судом встановлені наступні обставини справи.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Охоронне Агентство "Стелс" (код ЄДРПОУ 42691887) зареєстровано 11.12.2018р., основним видом діяльності товариства є діяльність приватних охоронних служб (код КВЕД 80.10). Для здійснення даного виду діяльності позивачем отримано Ліцензію на провадження охоронної діяльності від 12.02.2019р. згідно наказу МВС України № 102 від 12.02.2019. (а.с.20-21)
Відповідно до договору про охорону об`єкта №4/05, укладеного ТОВ ОА СТЕЛС (Охорона) з ПП ТРЕЙДІНГ, КОНТРАКТ (Замовник) 30 квітня 2019р., Охорона зобов`язалася надати Замовнику послуги охорони, організувати та забезпечити охорону громадського порядку. Замовник зобов`язався своєчасно вносити оплату відповідно до Договору. Оплата за послуги охорони здійснюється Замовником щомісячно, безготівковим розрахунком, на поточний рахунок Охорони, шляхом передплати, не пізніше 10 числа поточного місяця, в сумі згідно Договору. (а.с.28-32)
Відповідно до договору про охорону об`єкта №10/05 укладеного ТОВ ОА СТЕЛС (Охорона) з ФОП ОСОБА_1 (Замовник) 26 квітня 2019р., Охорона зобов`язалася надати Замовнику послуги охорони об`єкту, організувати та забезпечити охорону громадського порядку, не допущення проникнення сторонніх осіб на охоронюваний об`єкт. Замовник зобов`язався своєчасно вносити оплату відповідно до Договору. Оплата за послуги охорони здійснюється Замовником щомісячно, безготівковим розрахунком, на поточний рахунок Охорони, шляхом передплати, не пізніше 10 числа поточного місяця, в сумі згідно Договору. (а.с.42-46)
Позивачем складено в електронній формі та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: №1 від 03.06.2019р. (по фінансова-господарській діяльності з ПП ТРЕЙДІНГ, КОНТРАКТ ) та №9 від 06.06.2019р. (по фінансова-господарській діяльності з ФОП ОСОБА_1 ). (а.с.35, 49)
При поданні зазначених податкових накладних на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних позивачем було отримано квитанції від 25.06.2019 р. за податковою накладною №1 від 03.06.2019 (реєстраційний номер документу №9134122441); за податковою накладною №9 від 06.06.2019 р. (реєстраційний номер документу №9134143865), в яких зазначено, що: документ прийнято, реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/PK в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПК/РК відповідає вимогам пп.1.6. п.1. Критеріїв ризиковості платника податку , та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РН в Єдиному реєстрі податкових накладних." (а.с.37, 51)
Позивачем надано пояснення та документи 08.07.2019 р. №8 за податковою накладною № 1 від 03.06.2019, №9 від 06.06.2019 р. (а.с.38, 52)
За результатами розгляду наданих пояснень та доданих до них документів 17.07.2019р. комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, були прийняті рішення №1224662/42691887; №1224664/42691887, якими було відмовлено в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних: №1 від 03.06.2019, №9 від 06.06.2019, поданих позивачем. (а.с.14-17)
Дослідивши матеріали адміністративної справи, доводи позову та зібрані докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні відносини, суд виходить з наступних підстав та мотивів.
Відповідно до п. 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п. 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначено в Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №204) (далі - Порядок №1246).
Відповідно до п. 2 Порядку №1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Положеннями пункту 5 Порядку №1246 визначено, що реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.
Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 в редакції, чинній на час складення вищевикладених податкових накладних, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункта 201.16 статті 201 Кодексу.
Відповідно до пункта 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування
Згідно пункту 201.16 статті 201 ПК України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Аналіз викладених положень податкового законодавства дає підстави для висновку, що податкова накладна та процедура її реєстрації є ключовими елементами у механізмі реалізації платниками податків права на зменшення власних податкових зобов`язань з ПДВ на суму податку, що була сплачена постачальнику у складі вартості товарів або послуг (формування податкового кредиту). При цьому, реєстрації податкової накладної, як обов`язковій умові для віднесення покупцем товарів/послуг сплаченої у складі товарів або послуг суми ПДВ до податкового кредиту, передує процедура автоматизованого співставлення податкової накладної з визначеними у законі критеріями оцінки ступеня ризиків.
У разі відповідності податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
У свою чергу, Критерії оцінки ступеня ризиків, достатні для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, чинного на час складення вищевикладених податкових накладних (далі - Критерії).
Зі змісту квитанцій про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в ЄРПН по вищевказаних податкових накладних позивача вбачається, що реєстрація податкової накладної зупинена контролюючим органом відповідно до п.201.16 ст.201 КАС України та контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкової накладної пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платників податку".
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 117 (далі - Порядок № 117).
Відповідно до п.5 Порядку № 117, податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку. Згідно з п.6 Порядку № 117 у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до п.7 Порядку № 117 у разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
Отже, підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність:
1) платника податку - критеріям ризиковості платника податку;
2) податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.
Вимоги п.п. 6 та 7 Порядку № 117 є чіткими і не припускають неоднозначне (множинне) трактування обов`язків контролюючих органів.
Пунктом 10 Порядку №117 визначено, що критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.
Критерії ризиковості платника податку, в тому числі п.1.6 п.1 цих Критеріїв, містяться у листі ДФС України від 05.11.2018 р. №4065/99-07-05-04-18 "Критерії ризиковості платника податку".
Згідно з пп.1.6 п.1 цих Критеріїв, комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків, ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: - платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); - дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; - платник податку-юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); - платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; - платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; - платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); - наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв.
Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.
Отже, приписами цих "Критеріїв ризиковості платника податку" визначено декілька критеріїв оцінки ступеня ризиків.
Таким чином, фіскальний орган був зобов`язаний у квитанціях чітко вказати на конкретний вид критерію, який встановлений пунктом пп.1.6 п.6 "Критеріїв ризиковості платника податку".
З матеріалів справи встановлено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не зазначено за якою саме підставою із вказаних в пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку" віднесено до ризикових.
ДПС України запропонувала надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання вимог контролюючого органу, позивач надав пояснення від 08.07.2019 р.:
- №8, в яких зазначено: "підприємство надає послуги охорони код 80.10 згідно з ДКПП. Надання цих послуг є основним видом діяльності код 80.10 за КВЕД. З ПП "Трейдінг, Контрат" був укладений договір про охорону об`єкта №4-05 від 30.04.2019 р., за договором було отримано переплату в сумі 17820,00 грн. за ПД №2163 від 03.06.2019 р. на передплату виписана ПН №1 від 03.06.2019 р. Для надання послуг придбані послуги за кодами 80.20, 70.22 згідно з ДКПП. Документи, що підтверджують реальність операцій додаються."; (а.с.38)
- №6, в яких зазначено: "підприємство надає послуги охорони код 80.10 згідно з ДКПП. Надання цих послуг є основним видом діяльності код 80.10 за КВЕД. З ФО-П ОСОБА_1 був укладений договір про охорону об`єкта №10/05 від 26.04.2019 р., за договором було отримано переплату в сумі 14022,00 грн. за ПД №100665 від 06.06.2019 р. на передплату виписана ПН №9 від 06.06.2019 р. Для надання послуг придбані послуги за кодами 80.20, 70.22 згідно з ДКПП. Документи, що підтверджують реальність операцій додаються." (а.с.52)
Позивач зазначені документи також були надані до суду, а саме:
- акт прийняття об`єкту під охорону до договору №4/05 від 30.10.2019 р. (а.с.33);
- рахунок на оплату №124 від 03.06.2019 р. на суму 17820,00 грн. (а.с.34);
- квитанції про оплату на суму 17820,00 грн., 14022,00 грн. (а.с.39, 55-57);
- акт надання послуг від 30.06.2019 р. №130 на суму 17820,00 грн. (а.с.40);
- акт надання послуг від 31.05.2019 р. №63 на суму 17820,00 грн. (а.с.41);
- акт прийняття об`єкту під охорону до договору №10/05 від 26.04.2019 (а.с.47);
- рахунок на оплату №116 від 03.06.20019 р. на суму 14022,00 грн. (а.с.48);
- акт надання послуг №121 від 30.06.2019 р. на суму 14022,00 грн., №54 від 31.05.2019 р. на суму 14022, 00 грн. (а.с.53, 54).
Відповідно до пункта 21 Порядку 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Суд зазначає, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Зазначений висновок відповідає правовій позиції, викладеній в постанові Верховного Суду від 23.10.2018 року по справі № 822/1817/18.
Форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначена Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 (додаток 2 до вказаного Порядку).
Форма такого рішення передбачає, що в разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано (з тих, що визначені вказаною формою рішення), мають бути підкреслені.
Надаючи правову оцінку прийнятим Комісією рішенням, суд також повинен з`ясувати, чи містять вони конкретну інформацію щодо причин та підстав для їх прийняття, із зазначенням того, яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, як того вимагає форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначена Порядком № 117 .
Аналогічна правова позиція викладена і в постановах Верховного Суду від 21 травня 2019 року у справах №620/3556/18, №815/2791/18, від 14 травня 2019 у справі №817/1356/18, від 22 квітня 2019 року у справі №2040/5445/18.
У рішеннях №1224662/42691887 та №1224664/42691887 від 17.07.2019 р. про відмову у реєстрації податкових накладних №1, 9 підставою для прийняття зазначено: ненадання платнику копій документів, а саме первинні документи щодо постачання, придбання товарів, послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентиризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури, інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузеві специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити).
Разом з тим, необхідні документи з зазначеного переліку не були підкреслені податковим органом. Водночас, позивачем були надані на підтвердження здійснення господарських операцій пояснення та документи, які містяться в матеріалах справи.
Враховуючи те, що податковий орган був зобов`язаний у вищевказаних квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних чітко вказати на конкретний вид критерію ризиковості, який встановлений пунктом пп.1.6 п.6 "Критеріїв ризиковості платника податку", а позивачем були надані для дослідження відповідачу передбачені законодавством документи та пояснення по суті здійснення господарської діяльності, які підтверджують проведення господарських операцій між позивачем та контрагентом, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог в частині визнання протиправними та скасування рішення комісії ДФС України, яка прийняла рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, №1224662/42691887 від 17.07.2019р.; №1224664/42691887 від 17.07.2019 р.
Суд зазначає, що Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 682-р «Питання Державної податкової служби» погоджено з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 227 «Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України» функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Отже, було припинено функції і повноваження Державної фіскальної служби, а з 29 серпня 2019 року розпочала свою роботу Державна податкова служба України та її структурні підрозділи.
У зв`язку з викладеними обставинами суд вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги шляхом зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 03.06.2019; податкову накладну №9 від 06.06.2019, подані ТОВ "Охоронне Агентство "Стелс", датою їх фактичного подання.
Відповідно до ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Відповідачем в даній справі не доведено правомірність і обґрунтованість прийнятих рішень.
У ході розгляду справи суд надав оцінку усім обставинам справи, які мають юридичне значення для правильного вирішення спору, та аргументам сторін, які впливають на результат вирішення спору.
З огляду на викладене, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, а тому позов підлягає задоволенню.
Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Охоронне Агентство "Стелс" до Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії ДФС України, яка прийняла рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1224662/42691887 від 17.07.2019р.; №1224664/42691887 від 17.07.2019 р.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 03.06.2019; податкову накладну №9 від 06.06.2019, подані ТОВ "Охоронне Агентство "Стелс", датою їх фактичного подання.
Стягнути на користь ТОВ "Охоронне Агентство "Стелс" (пров. Кравцова, буд. 6, кв. 2,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ 42691887) судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 3842,00 (три тисячі вісімсот сорок дві грн. 00 коп.) гривень за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053, код ЄДРПОУ 43005393).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі в 30-денний строк з дня його проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення виготовлено та підписано 12 березня 2020 року.
Суддя Мінаєва К.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.03.2020 |
Оприлюднено | 12.03.2020 |
Номер документу | 88140879 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мінаєва К.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні