Ухвала
від 16.03.2020 по справі 403/94/20
УСТИНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №403/94/20 провадження № 2-з/403/10/20

У Х В А Л А

16 березня 2020 року смт.Устинівка

Суддя Устинівського районного суду Кіровоградської області Атаманова С.Ю., розглянувши заяву ОСОБА_1 про забезпечення позову, подану до відкриття провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області про визнання незаконним та скасування рішення про заперечення у поновленні договору оренди землі та визнання укладеною додаткову угоду про поновлення договору оренди землі,-

В С Т А Н О В И В:

13.03.2020 року позивач ОСОБА_1 подала до суду позовну заяву до Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області (далі - ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області) про: 1) визнання незаконним та скасування викладеного у листі-повідомленні №31-11-0.63-1542/2-20 від 11.02.2020 року рішення ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області про заперечення в поновленні договору оренди землі, зареєстрованого 31.01.2005 року за №255, щодо земельної ділянки загальною площею 8,0000 га, кадастровий номер 3525882300:02:000:9090, розташованої на території Димитровської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області; 2) визнання укладеною в запропонованій позивачем редакції додаткову угоду про поновлення договору оренди землі від 31.01.2005 року, укладеного між ОСОБА_1 та Устинівською районною державною адміністрацією, щодо земельної ділянки загальною площею 8,0000 га, кадастровий номер 3525882300:02:000:9090, розташованої на території Димитровської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області.

Одночасно з пред`явленням позову ОСОБА_1 подано заяву про забезпечення позову, в якій вона прохає суд вжити заходів забезпечення позову шляхом заборони ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області вчиняти будь-які дії щодо розпорядження (у тому числі, проводити земельні торги, аукціони) земельною ділянкою загальною площею 8,0000 га, кадастровий номер 3525882300:02:000:9090, що знаходиться на території Димитровської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області, та яка є предметом договору оренди землі, укладеного 31.01.2005 року між Устинівською районною державною адміністрацією та нею, як орендарем.

Застосування вказаних заходів забезпечення позову обгрунтовується тим, що їх невжиття може утруднити або зробити неможливим виконання рішення суду, надасть можливість відповідачу розпорядитись спірною земельною ділянкою, зокрема, шляхом проведення аукціону з продажу права її оренди третім особам, в той час як позивач має переважне право на поновлення договору оренди землі загальною площею 8,0000 га з кадастровим номером 3525882300:02:000:9090, що знаходиться на території Димитровської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області, користується даною земельною ділянкою та належним чином сплачує оренду плату. Крім того, вжиття судом заходів забезпечення позову не матиме несприятливих наслідків для держави в особі ГУ Держгеокадастру в Кіровоградській області, оскільки орендна плата за користування землею продовжує надходити до бюджету, а земельні ділянки є нерухомим майном, на які застосування таких заходів не вплине.

Відповідно до положень ч.1 ст.153 Цивільного процесуального кодексу України (далі - ЦПК України), п.7 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 22.12.2006 року №9 Про практику застосування судами цивільного процесуального законодавства при розгляді заяв про забезпечення позову (далі - Постанови від 22.12.2006 року №9) заява ОСОБА_1 про забезпечення позову розглядається суддею без повідомлення учасників справи.

При вирішенні питання про наявність підстав для забезпечення позову та його виду, суд приходить до наступного висновку.

Згідно з ч.1 ст.149 ЦПК України суд за заявою учасника справи має право вжити передбачених ст.150 цього Кодексу заходів забезпечення позову.

Відповідно до ч.2 ст.149 ЦПК України забезпечення позову допускається на будь-якій стадії розгляду справи, якщо невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист, або поновлення порушених чи оспорюваних прав або законних інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.150 ЦПК України позов забезпечується, зокрема, забороною вчиняти певні дії.

Відповідно до роз`яснень п.4 Постанови від 22.12.2006 року №9 суд (суддя), розглядаючи заяву про забезпечення позову, має з урахуванням доказів, наданих позивачем на підтвердження своїх вимог, пересвідчитися зокрема в тому, що між сторонами дійсно виник спір та існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання можливого рішення суду про задоволення позову; з`ясувати обсяг позовних вимог, дані про особу відповідача, а також відповідність виду забезпечення позову, який просить застосувати особа, котра звернулася з такою заявою, позовним вимогам. Вирішуючи питання про забезпечення позову, суд має брати до уваги інтереси не тільки заявника, а й інших осіб, права яких можуть бути порушені у зв`язку із застосуванням відповідних заходів.

Звертаючись до суду із заявою про забезпечення позову позивач вказує на те, що не вжиття судом заходів забезпечення позову надасть можливість відповідачу розпорядитись спірною земельною ділянкою, в тому числі шляхом проведення земельних торгів, аукціону з продажу права її оренди.

Разом з тим, наявність підстав для забезпечення позову, з огляду на наведені вище правові норми, оцінюється судом, виходячи з реально існуючої загрози невиконання чи утруднення виконання рішення суду у разі задоволення позову, на підставі наданих позивачем доказів, що підтверджують її наявність.

Зі змісту заяви ОСОБА_1 про забезпечення позову не вбачається здійснення відповідачем ГУ Держгеокадастру в Кіровоградській області заходів, спрямованих на розпорядження спірною земельною ділянкою площею 8,0000 га з кадастровим номером 3525882300:02:000:9090, що знаходиться на території Димитровської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області, в тому числі і дій, спрямованих на передачу права оренди на вищевказану земельні ділянки на конкурентних засадах (торгах).

Жодних письмових доказів на підтвердження прийняття відповідачем рішень та (або) здійснення ним дій, спрямованих на розпорядження земельною ділянкою, переданою позивачу в оренду згідно договору оренди землі від 31.01.2005 року, площею 8,0000 га, в тому числі, включення її до переліку земельних ділянок, що підлягають продажу на земельних торгах (аукціоні), до заяви про забезпечення додано не було.

Разом з тим, чинним законодавством України імперативно визначено порядок розпорядження ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області землями державної форми власності.

Так, відповідно до п. є - 1 ч.1 ст.15-1 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, належить розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом.

Згідно положень ч.4 ст.122 ЗК України центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених ч.ч.2, 3 ст.134 цього Кодексу (ч.2 ст.124 ЗК України).

За змістом ч.ч.1, 3 ст.135 ЗК України земельні торги проводяться у формі аукціону, за результатами проведення якого укладається договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки з учасником (переможцем) земельних торгів, який запропонував найвищу ціну за земельну ділянку, що продається, або найвищу плату за користування нею, зафіксовану вході проведення земельних торгів. Організатором земельних торгів є фізична або юридична особа - власник земельної ділянки, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, що здійснює реалізацію права державної чи комунальної власності на земельні ділянки, які уклали з виконавцем земельних торгів договір про проведення земельних торгів.

При цьому добір земельних ділянок державної власності та підготовка лотів для продажу на земельних торгах передбачає обов`язкове визначення організатором земельних торгів переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності та/або прав на них, які виставляються на земельні торги окремими лотами. У переліку зазначаються місце розташування (адреса) земельної ділянки, її цільове призначення (функціональне використання), площа, кадастровий номер, умови продажу. Земельні ділянки, включені до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, не можуть відчужуватися, передаватися в заставу, надаватися у користування до завершення торгів (ч.ч.1, 3 ст.136 ЗК України).

Крім того, відповідно до положень ч.ч.3, 4, 6 ст.137 ЗК України на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, а також, за бажанням організатора земельних торгів, у друкованих засобах масової інформації здійснюється опублікування оголошення про проведення земельних торгів, в якому зазначаються за кожним лотом, крім іншого, найменування організатора земельних торгів; місце розташування, площа земельної ділянки та її кадастровий номер; цільове призначення; умови договору оренди, який укладається на земельних торгах; стартовий розмір річної плати за користування земельною ділянкою; місце і час проведення земельних торгів; текст договору, що пропонується укласти на торгах, без визначення ціни та зазначення особи. Земельні торги проводяться не раніше 30 днів та не пізніше 90 днів після оприлюднення оголошення.

Жодних належних доказів на підтвердження вчинення ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області дій, пов`язаних з підготовкою та проведенням земельних торгів щодо спірної земельної ділянки площею 8,0000 га з кадастровим номером 3525882300:02:000:9090, розташованої на території Димитровської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області, в тому числі, розміщення відповідного оголошення на офіційному веб-сайті Держгеокадастру України, позивачем суду надано не було.

Інших, передбачених законом, способів розпорядження ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області вказаною вище земельною ділянкою позивачем ОСОБА_1 у поданій до суду заяві наведено не було.

З огляду на викладене, враховуючи, що вжиття судом заходів забезпечення позову має бути співмірним із заявленими позовними вимогами і жодним чином не може грунтуватися на припущеннях позивача, суд приходить до висновку про відсутність підстав для забезпечення позову за заявою ОСОБА_1 , оскільки останньою не доведено існування обставин, за яких невжиття зазначеного нею в заяві виду забезпечення позову може утруднити чи зробити неможливим виконання майбутнього рішення суду, виходячи з імперативно визначеного ЗК України порядку проведення земельних торгів та відсутності доказів здійснення відповідачем будь-яких дій, спрямованих на зміну існуючих між сторонами правовідносин.

Керуючись ст.ст.43, 149, 150, 153, 258, 260, 353, 354 ЦПК України,-

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні заяви ОСОБА_1 про забезпечення позову, подану до відкриття провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області про визнання незаконним та скасування рішення про заперечення у поновленні договору оренди землі та визнання укладеною додаткову угоду про поновлення договору оренди землі,- відмовити.

Роз`яснити позивачу її право звернутись із заявою про забезпечення позову на будь-якій стадії розгляду справи.

Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення (складення).

Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому даної ухвали суду.

Відповідно до п.п.15.5 п.15 Розділу ХІІІ Перехідні положення ЦПК України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається до Кропивницького апеляційного суду або через Устинівський районний суд Кіровоградської області.

Суддя С.Ю.Атаманова

СудУстинівський районний суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення16.03.2020
Оприлюднено17.03.2020
Номер документу88218302
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —403/94/20

Ухвала від 21.08.2024

Цивільне

Долинський районний суд Кіровоградської області

Баранський Д. М.

Ухвала від 29.05.2020

Цивільне

Устинівський районний суд Кіровоградської області

Атаманова С. Ю.

Ухвала від 29.05.2020

Цивільне

Устинівський районний суд Кіровоградської області

Атаманова С. Ю.

Ухвала від 05.05.2020

Цивільне

Устинівський районний суд Кіровоградської області

Атаманова С. Ю.

Ухвала від 07.04.2020

Цивільне

Устинівський районний суд Кіровоградської області

Атаманова С. Ю.

Ухвала від 16.03.2020

Цивільне

Устинівський районний суд Кіровоградської області

Атаманова С. Ю.

Ухвала від 16.03.2020

Цивільне

Устинівський районний суд Кіровоградської області

Атаманова С. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні