Рішення
від 20.03.2020 по справі 480/176/20
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 березня 2020 р. Справа № 480/176/20

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Соп`яненко О.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Сумській області про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом, мотивуючи вимоги тим, що подав до Головного управління Держгеокадастру у Сумській області заяву про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,0га для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення, яка розташована на території Станівської сільської ради Тростянецького району Сумської області за межами населеного пункту. Наказом від 05.11.2019 відповідач відмовив у затвердженні проекту землеустрою. Підставою вказано, що бажана земельна ділянка має інше місце розташування. Вважає таку відмову протиправною. При отриманні погодженого проекту відповідач не має повноважень для відмови у затвердженні проекту землеустрою. Просить визнати протиправним наказ та зобов`язати затвердити проект землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки площею 2.00 га сільськогосподарського призначення державної власності для ведення особистого селянського господарства, розташованої за межами населених пунктів на території Станівської сільської ради Тростянецького району Сумської області.

Відповідач позов не визнав, у наданому суду відзиві на позовну заяву зазначив, що при розгляді наданого проекту встановлена розбіжність у місці розташування земельної ділянки. Дозвіл на розроблення проекту землеустрою надано на іншу земельну ділянку. Позивачем розроблено проект землеустрою на земельну ділянку, на яку дозвіл на розроблення проекту не надавався. Просить відмовити в задоволенні позову.

Вивчивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню. Судом встановлено, що 25.06.2018 позивач звернувся до відповідача із заявою про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 2,0га для ведення особистого селянського господарства, яка розташована за межами населеного пункту на території Станівської сільської ради Тростянецького району Сумської області. До заяви було додано графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (а.с. 39). Наказом відповідача від 29.11.2018 №18-9445/16-18-СГ надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою земельної ділянки (а.с. 40).

На підставі виготовленого та погодженого проекту в Державному земельному кадастрі зареєстровано земельну ділянку площею 2,00 га з кадастровим номером 5925087800:00:002:0400 (а.с. 11). 10.12.2019 позивач подав відповідачу заяву про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Наказом від 19.12.2019 №18-21390/16-19-СГ відповідач відмовив у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність. Підставою вказано розбіжність щодо місця розташування земельної ділянки: відповідно до наказу від 29.11.2018 № 18-9445/16-18-СГ, яким позивачу надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою, бажана до відведення земельна ділянка має інше місце розташування (а.с.10).

Суд погоджується з таким рішенням відповідача.

Підстави набуття права на землю із земель державної та комунальної власності визначенні у статті 116 Земельного кодексу України. Так, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом (ч.ч. 1, 2, 3 ст. 116 ЗК України).

Відповідно до ч.ч. 6, 7 ст. 118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, зокрема, для ведення особистого селянського господарства подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, який розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.

З наведених норм вбачається, що проект землеустрою розробляється на підставі дозволу органу, до компетенції якого входить питання про передачу земельних ділянок громадянам.

Відповідно до ч. 9 ст. 118 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

З аналізу вказаних норм вбачається, що процес отримання земельної ділянки у власність передбачає декілька етапів, а саме:

1) отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність;

2) розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність;

3) затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Підстав для відмови у затвердженні належним чином погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність законодавством не передбачено. Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи, позивач просив надати йому дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, яка визначена у доданих до заяви графічних матеріалах (а.с. 39 зв.). Наказом відповідача позивачу за його заявою надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою. Місце розташування земельної ділянки, яка запланована до відведення ОСОБА_1 вказане у викопіюванні із плану земель (а.с. 40).

Позивачем було подано відповідачу на розгляд проект землеустрою щодо відведення не тієї земельної ділянки, на яку йому було надано дозвіл на розроблення, а розташованої поруч із нею (а.с. 39,40,42,43). При порівнянні поконтурної експлікації, ситуаційного плану земельної ділянки проекту землеустрою та викопіювання земельної ділянки, на яку позивачу надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою, відповідачем було встановлено розбіжність між конфігурацією та місцезнаходженням земельної ділянки, яку бажав отримати у власність позивач. Виконавцем документації із землеустрою розроблено проект землеустрою на земельну ділянку, на яку дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність відповідачем позивачу не надавався.

Відповідно до ч. 4 ст. 122 ЗК України центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.

Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 186-1 ЗК України проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Розробник подає на погодження до органу, визначеного в частині першій цієї статті, за місцем розташування земельної ділянки оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

На підставі ч. 9 ст. 118 Земельного кодексу України відповідач у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки повинен був прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Разом з тим, позивачем було розроблено та подано проект землеустрою на земельну ділянку, на яку відповідач дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність не надавало. Отже позивачем не було дотримано вимог ст. 118 Земельного кодексу України, оскільки дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність, зазначеної в поданому на затвердження проекті, позивач не отримував. У зв`язку з цим відповідачем правомірно прийнято рішення про відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 5925087800:00:002:0400 , що узгоджується із принципами та завданнями регулювання земельних відносин та порядком набуття права на землю громадянами та юридичними особами.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Враховуючи викладене, суд вважає, що відповідач правомірно відмовив позивачу в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність. Вимоги позивача задоволенню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Сумській області про визнання протиправним та скасування наказу "Про відмову у затвердженні документації із землеустрою та наданні у власність земельної ділянки" від 19.12.2019 №18-21390/16-19-СГ, яким відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 2,00 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів на території Станівської сільської ради Тростянецького району Сумської області, зобов`язати відповідача затвердити проект землеустрою. відмовити в зв`язку з необгрунтованістю.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.В. Соп`яненко

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.03.2020
Оприлюднено23.03.2020
Номер документу88352214
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —480/176/20

Постанова від 17.07.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 02.06.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 02.06.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 02.06.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Рішення від 20.03.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

Ухвала від 14.01.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні