ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Ухвала
20 березня 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/146/20 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Гомельчука С.В., розглянувши у порядку письмового провадження заяви сторін про розгляд адміністративної справи у письмовому провадженні за позовом ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Херсонської міської ради про визнання протиправним рішення виконавчого комітету Херсонської міської ради від 19.07.2016 р. № 247 та зобов`язання вчинити певні дії,
встановив:
20.01.2020 року до Херсонського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі - позивач) до Виконавчого комітету Херсонської міської ради (далі - відповідач), у якому позивач просить суд визнати протиправним та нечинним рішення виконавчого комітету Херсонської міської ради від 19.07.2016 року № 247 "Про затвердження містобудівної документації - детального плану території площі 40-річчя Перемоги".
Ухвалою суду від 23.01.2020 року позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк на усунення її недоліків. Позивач усунув недоліки заяви.
Ухвалою суду від 05.02.2020 року провадження у справі відкрито, вирішено здійснювати її розгляд за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче засідання на 20.02.2020 року.
Протокольною ухвалою суду від 20.02.2020 року вирішено відкласти підготовче засідання до 19.03.2020 року.
06.03.2020 року відповідачем подано до суду клопотання про витребування доказів, згідно якого виконавчий комітет просить витребувати:
- в Херсонському міському відділі Херсонської регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру (код ЄДРПОУ 26433127, м. Херсон, вул. Перекопська, 166, електронна пошта ksf@dzk.gov.ua, тел. (0552)42-43-32) технічну документацію щодо відведення у власність земельної ділянки з кадастровим номером 6510136900:15:006:0034 за адресою: площа 40-річчя Перемоги в м. Херсоні та інші документи, які підтверджують реєстрацію вказаної земельної ділянки 12.03.2008 року;
- в державному земельному кадастрі відомості щодо наявності на момент реєстрації речового права власності на земельну ділянку за кадастровим номером 6510136900:15:006:0034 за адресою: площа 40-річчя Перемоги в м. Херсоні у 2014 році, чи були наявні обмеження, тимчасові обмеження, тощо.
Клопотання відповідач мотивує тим, що вказані відомості необхідні для встановлення фактичних обставин, під час яких проводилося прийняття межових знаків та передача земельної ділянки в натурі, під час внесення до державного земельного кадастру відомостей з наявними обмеженнями використання або тимчасовими обмеженнями використання земельної ділянки. Оскільки земельна ділянка, кадастровий номер: 6510136900:15:006:0034 за адресою: площа 40-річчя Перемоги, в м. Херсоні сформована в 2008 році на підставі технічної документації, розробленої ДП «Центр державного земельного кадастру», а право власності зареєстроване нотаріусом у 2014 році, то є ймовірність, що нотаріусом помилково не внесено в електронний реєстр речового права існуючі обмеження.
Посилаючись на необхідність витребування документів, відповідач просить суд продовжити відповідачу строк на подачу відзиву на сім днів з дня надходження доказів до суду та зазначає, що вони мають ключове значення та будуть покладені в основу відзиву.
Окрім того, в означеному клопотанні виконавчий комітет просить суд викликати в якості спеціаліста директора ПП «САНВІНД» ОСОБА_2 , який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, розробляв проект оскаржуваного рішення та доповідав по ньому на архітектурно-містобудівній раді при управлінні містобудування та архітектури департаменту містобудування та землекористування міської ради.
У підготовче засідання сторони не з`явились, проте надали до суду заяви про розгляд справи у письмовому провадженні. Означене питання просили вирішувати без їх участі.
Відтак, суд згідно приписів ч. 3 ст. 194 КАС України, здійснюватиме розгляд поданих сторонами заяв та клопотання відповідача у порядку письмового провадження.
Розглянувши клопотання відповідача про витребування доказів, суд зазначає наступне.
Учасник справи, у разі неможливості самостійно надати докази, вправі подати клопотання про витребування доказів судом. Таке клопотання повинно бути подане в строк, зазначений в частинах другій та третій статті 79 цього Кодексу. Якщо таке клопотання заявлено з пропуском встановленого строку, суд залишає його без задоволення, крім випадку, коли особа, яка його подає, обґрунтує неможливість його подання у встановлений строк з причин, що не залежали від неї (ч. 1 ст. 80 КАС України).
Про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу (ч. 3 ст. 80 КАС України).
Відтак, з метою дослідження усіх доказів, що мають значення для прийняття законного та обґрунтованого рішення за результатами розгляду даної справи, суд вважає за доцільне витребувати запитувані відповідачем докази, у зв`язку із чим, задовольняє клопотання про витребування доказів та вважає за необхідне продовжити виконавчому комітету строк на подання відзиву до суду, так як інформація з витребуваних доказів, за словами відповідача, буде покладена в основу такого відзиву.
Дослідивши заяви про розгляд справи без участі представників сторін, суд враховує наступне.
Відповідно до ст. 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 та з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10.03.2020 року постановою КМУ від 11.03.2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» (з урахуванням змін внесених постановою КМУ від 16.03.2020 року № 215) установлено з 12.03. до 03.04.2020 року на всій території України карантин, заборонивши:
- відвідування закладів освіти її здобувачами;
- з 00 год. 01 хв. 17 березня 2020 р. до 3 квітня 2020 р. проведення всіх масових (культурних, розважальних, спортивних, соціальних, релігійних, рекламних та інших) заходів, у яких бере участь понад 10 осіб, крім заходів, необхідних для забезпечення роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування;
- з 00 год. 01 хв. 17 березня 2020 р. до 3 квітня 2020 р. роботу суб`єктів господарювання, яка передбачає приймання відвідувачів, зокрема закладів громадського харчування (ресторанів, кафе тощо), торговельно-розважальних центрів, інших закладів розважальної діяльності, фітнес-центрів, закладів культури, торговельного і побутового обслуговування населення, крім роздрібної торгівлі продуктами харчування, пальним, засобами гігієни, лікарськими засобами та виробами медичного призначення, засобами зв`язку, провадження банківської та страхової діяльності, а також торговельної діяльності і діяльності з надання послуг з громадського харчування із застосуванням адресної доставки замовлень за умови забезпечення відповідного персоналу засобами індивідуального захисту.
Водночас, з метою запобігання поширенню гострих респіраторних захворювань та коронавірусу COVID-19, який віднесено до особливо небезпечних інфекційних хвороб, враховуючи постанову КМУ від 11.03.2020 року № 211 та лист Ради суддів України від 16.03.2020 року № 9рс-186/20, рішенням зборів суддів Херсонського окружного адміністративного суду від 18.03.2020 року № 2/2 «Про особливий режим роботи суду на період карантину» на період з 16.03. до 03.04.2020 року встановлено особливий режим роботи Херсонського окружного адміністративного суду, та вирішено зокрема вжити таких заходів:
- припинити допуск осіб до приміщення Херсонського окружного адміністративного суду, крім працівників суду, представників підрозділу військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України, працівників правоохоронних, аварійно-рятувальних органів та медичних закладів при виконанні ними професійних обов`язків;
- суддям вжити заходів щодо розгляду справ у порядку письмового провадження відповідно до КАС України без участі сторін або відкладення судових засідань;
- здійснювати прийом вхідної кореспонденції виключно поштою або в електронному вигляді (на електронну адресу суду, через особистий кабінет в системі "Електронний суд") чи через дистанційні засоби зв`язку.
Відповідно до ст. 3 Конституції України, людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.
Згідно ст. 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» карантин встановлюється та відміняється Кабінетом Міністрів України.
Питання про встановлення карантину порушує перед Кабінетом Міністрів України центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, за поданням головного державного санітарного лікаря України.
Рішення про встановлення карантину, а також про його відміну негайно доводиться до відома населення відповідної території через засоби масової інформації.
У рішенні про встановлення карантину зазначаються обставини, що призвели до цього, визначаються межі території карантину, затверджуються необхідні профілактичні, протиепідемічні та інші заходи, їх виконавці та терміни проведення, встановлюються тимчасові обмеження прав фізичних і юридичних осіб та додаткові обов`язки, що покладаються на них. Карантин встановлюється на період, необхідний для ліквідації епідемії чи спалаху особливо небезпечної інфекційної хвороби. На цей період можуть змінюватися режими роботи підприємств, установ, організацій, вноситися інші необхідні зміни щодо умов їх виробничої та іншої діяльності.
До відміни карантину його територію можуть залишити особи, які пред`явили довідку, що дає право на виїзд за межі території карантину.
Організація та контроль за дотриманням встановленого на території карантину правового режиму, своєчасним і повним проведенням профілактичних і протиепідемічних заходів покладаються на місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
У відповідності до приписів ст. 32 вказаного Закону, обмежувальні протиепідемічні заходи встановлюються місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування за поданням відповідного головного державного санітарного лікаря у разі, коли в окремому населеному пункті, у дитячому виховному, навчальному чи оздоровчому закладі виник спалах інфекційної хвороби або склалася неблагополучна епідемічна ситуація, що загрожує поширенням інфекційних хвороб. Обмеженням підлягають ті види господарської та іншої діяльності, що можуть сприяти поширенню інфекційних хвороб.
Види і тривалість обмежувальних протиепідемічних заходів встановлюються залежно від особливостей перебігу інфекційної хвороби, стану епідемічної ситуації та обставин, що на неї впливають.
Згідно ч. 1 ст. 179 КАС України для виконання завдання підготовчого провадження в кожній судовій справі, яка розглядається за правилами загального позовного провадження, проводиться підготовче засідання. Під час підготовчого провадження судом визначені факти, які необхідно встановити для вирішення спору і які з них визнаються позивачем, а які належать доказувати, призначено колегіальний розгляд справи та проведено інші підготовчі дії, необхідні для правильного і своєчасного вирішення адміністративної справи і які є достатніми для закінчення підготовчого провадження і призначення судового засідання для розгляду справи по суті.
Під час підготовчого провадження були встановлені всі передбачені статтею 180 Кодексу адміністративного судочинства України обставини та вчинені дії, необхідні для забезпечення правильного і своєчасного розгляду справи по суті.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 183 КАС України, за результатами підготовчого засідання суд постановляє ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.
За таких обставин суд дійшов висновку про можливість закриття підготовчого провадження та призначення розгляду справи по суті.
Водночас, з огляду на вищевикладене та з метою попередження розповсюдження захворюваності на гостру респіраторну інфекцію, спричинену коронавірусом COVID-19, задля захисту життя та здоров`я учасників справи, суд вважає за необхідне подальший розгляд справи по суті здійснювати без виклику сторін до суду, тобто у порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Враховуючи викладене, суд відмовляє у задоволенні клопотання відповідача про виклик до суду спеціаліста директора ПП «САНВІНД» ОСОБА_3 .
У відповідності до приписів ч. 3 ст. 173 КАС України, підготовче провадження починається відкриттям провадження у справі і закінчується закриттям підготовчого засідання.
Суд розглядає справу по суті протягом тридцяти днів з дня початку розгляду справи по суті (ч. 2 ст. 193 КАС України).
Керуючись ст. ст. 80, 180-183 КАС України, суд
ухвалив:
Закрити підготовче провадження та здійснювати подальший розгляд справи по суті за позовом ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Херсонської міської ради про визнання протиправним рішення виконавчого комітету Херсонської міської ради від 19.07.2016 р. № 247 та зобов`язання вчинити певні дії, у порядку письмового провадження.
Зобов`язати Херсонський міський відділ Херсонської регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру (код ЄДРПОУ 26433127, м. Херсон, вул. Перекопська, 166, електронна пошта ksf@dzk.gov.ua, тел. (0552)42-43-32) у п`ятиденний строк з моменту отримання даної ухвали надати до суду:
- технічну документацію щодо відведення у власність земельної ділянки з кадастровим номером 6510136900:15:006:0034 за адресою: площа 40-річчя Перемоги в м. Херсоні та інші документи, які підтверджують реєстрацію вказаної земельної ділянки 12.03.2008 року.
- відомості щодо наявності на момент реєстрації речового права власності на земельну ділянку за кадастровим номером 6510136900:15:006:0034 за адресою: площа 40-річчя Перемоги в м. Херсоні у 2014 році, чи були наявні обмеження, тимчасові обмеження.
Надати Виконавчому комітету Херсонської міської ради семиденний строк з моменту надходження витребуваних доказів до суду на подачу відзиву на позовну заяву.
Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя С.В. Гомельчук
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2020 |
Оприлюднено | 12.09.2022 |
Номер документу | 88352646 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Гомельчук С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні