Рішення
від 23.03.2020 по справі 826/11648/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 березня 2020 року м. Київ № 826/11648/17

Окружний адміністративний суд міста Києва в складі головуючого судді Качура І.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу

за позовом Обслуговуючого кооперативу Інстрой девелопмент

до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (КМДА)

про визнання протиправними та скасування наказу, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Обслуговуючий кооператив Інстрой девелопмент з адміністративним позовом до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), в якому позивач, просить суд:

- визнати протиправним та скасувати наказ Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 22.08.2017 № 284 Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт .

- зобов`язати Департамент з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) вжити заходів для поновлення запису про реєстрацію декларації № KB 083171590883 від 08.06.2017 р. в Єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівельних об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмов у видачі, скасування та анулювання зазначених документів..

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 22.09.2017 року відкрито провадження в адміністративній справі №826/11648/17 та призначено до судового розгляду справи.

В обґрунтування позову позивач вказує, що наказ відповідача від 22.08.2017 р. №284 Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт протиправним та таким, що виданий за відсутності правових підстав, у зв`язку з чим підлягає скасуванню.

Відповідач в свою чергу, зазначив, що не погоджується з доводами позивача, а також зазначає, що діяв у відповідності та в межах чинного законодавства, у зв`язку з чим просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Відповідно до протоколу судового засідання від 31.01.2018 року, суд у судовому засіданні протокольно ухвалив, про розгляд справи в порядку письмового провадження на підставі ч. 3 ст.194 КАС.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, встановив наступне.

З метою будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом по вул. Галана, 32-а в Солом`янському районі м. Києва Товариство з обмеженою відповідальністю ІНСТРОЙ ДЕВЕЛОПМЕНТ (далі - ТОВ ІНСТРОЙ ДЕВЕЛОПМЕНТ або Позивач) подало декларацію про початок виконання будівельних робіт до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Відповідач).

Відповідач здійснив реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт 08 червня 2017 р. за № KB 083171590883, що надало право ТОВ ІНСТРОЙ ДЕВЕЛОПМЕНТ виконання будівельних робіт на об`єкті, що належить до III категорії складності.

16 серпня 2017 р. Департаментом земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) було проведено обстеження земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер: 8 000 000 000 69:154:0014, яка перебуває у власності гр. ОСОБА_1 .

Підставою для обстеження даної земельної ділянки став лист Київської місцевої прокуратури № 9 від 16.05.2017 № (10-59) 4013 вих-16. Результати обстеження закріплені в акті обстеження земельної ділянки № 17-1288-09 від 16.08.2017 р. (далі - Акт обстеження), в якому зазначено наступне: Під час візуального обстеження встановлено: земельна ділянка огороджена, охороняється. На земельній ділянці розміщено чотирьох поверхову будівлю з цокольним поверхом, будівельні матеріали, тимчасові споруди для господарського призначення в т.ч. тимчасову споруду відділу продажу .

На підставі звернення депутата Київської міської ради ОСОБА_2 від 18.08.2017 №08/12791081166-779 та Акту обстеження наказом Відповідача від 22.08.2017 р. №284 Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт скасовано реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт Будівництво житлового будинку по АДРЕСА_1 від 08.06.2017 № KB 083171590883.

Відповідач листом від 28.08.2017 №073-7854 Щодо інформування про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт повідомив Позивача про видання зазначеного наказу.

Позивач не погоджується з прийняттям даного наказу та вважаючи його протиправним та таким, що виданий за відсутності правових підстав, у зв`язку з чим звернувся до суду.

Вирішуючи спір по суті, суд зауважує на таке.

Згідно зі статтею 10 Закону України Про архітектурну діяльність , для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об`єктів архітектури додержання суб`єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд.

Департамент здійснює повноваження щодо державного архітектурно-будівельного контролю в місті Києві та дозвільно- реєстраційних функцій щодо об`єктів незначного (СС1) та середнього (СС2) класу наслідків (відповідальності) з 12.10.2016.

Згідно зі статтею 10 Закону України Про архітектурну діяльність , для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об`єктів архітектури додержання суб`єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд.

Законом України Про регулювання містобудівної діяльності (далі - Закон), Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 466 (далі - Порядок № 466), та Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 461 (далі - Порядок № 461) було запроваджено декларативний принцип оформлення замовником документів, що надали право виконувати будівельні роботи на об`єктах будівництва І - III категорії складності та підтверджували готовність таких об`єктів до експлуатації. Вказаний принцип полягав тому, що відповідальність за достовірність даних, зазначених замовником у декларації про початок виконання будівельних робіт та декларації про готовність об`єкта до експлуатації, покладалась на замовника, а функції органу держаного архітектурно-будівельного контролю на етапі подання таких документів було зведено до перевірки повноти даних, вказаних замовником будівництва у відповідному документі декларативного характеру.

Для реєстрації декларацій за декларативним принципом подання замовником будівництва інших документів, окрім двох примірників заповненої декларації відповідної форми законодавством не передбачено.

Департамент згідно ст. 36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та Порядку № 466 зареєстрував подану замовником будівництва ОК Інстрой Девелопмент декларацію про початок виконання будівельних робіт - Будівництво житлового будинку по АДРЕСА_2 від 08.06.2017 за № KB 083171590883.

На підставі листа Слідчого управління Головного управління Національної поліції у місті Києві від 29.05.2017(вх. № 073-4013 від 30.05.2017) Департамент розпочав проведення позапланової перевірки дотримання вимог законодавства під час виконання будівельних робіт на АДРЕСА_2

Під час неодноразових виїздів на місце посадової особи Департаменту уповноважені особи замовника будівництва ОК Інстрой Девелопмент були відсутні, документів необхідних для проведення перевірки не надано.

Враховуючи ігнорування замовником будівництва письмових запрошень до Департаменту, а також відсутність заходів реагування від Солом`янського управління поліції Головного управління національної поліції у місті Києві Департамент письмово звернувся до Київської місцевої прокуратури № 9 щодо вжиття заходів прокурорського реагування та сприяння у проведенні перевірки за вказаною вище адресою.

Відповідно до наведених замовником будівництва - ОК Інстрой Девелопмент даних у декларації про початок виконання будівельних робіт від 08.06.2017 № КВ083171590883 основні показники об`єкта будівництва у частині поверховості складає підвал + 3 поверхи.

Згідно акту обстеження земельної ділянки (кадастровий номер 8000 000 000 69:154:0014) від 16.08.2017 № 17-1288-09, складеного Департаментом земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на підставі листа Київської міської прокуратури № 9, який надійшов депутатським зверненням депутата Київської міської ради ОСОБА_2 від 18.08.2017 № 08/279/08/166-779, встановлено, що на земельній ділянці на АДРЕСА_2 , яка огороджена парканом, облаштовано будівельний майданчик на якому розташована чотирьох поверхова будівля з цокольним поверхом, тимчасова споруда, відділ продажу та будівельні матеріали.

Відповідно до підпункту 6 пункту 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності від 17.01.2017 № 1817-VIII (далі - Закон) зареєстровано до набрання чинності цим Законом декларації про початок виконання підготовчих та/або будівельних робіт можуть бути скасовані органом державного архітектурно-будівельного контролю у місті Києві порядку, встановленого Кабінетом Міністрів України у разі виконання будівельних робіт, не передбачених згідно з декларацією про початок виконання будівельних робіт.

Згідно частин 1 статті 376 Цивільного кодексу України житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважаються самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без належного дозволу чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил.

Згідно з ч. 2 ст. 39-1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності у разі виявлення відповідним органом державного архітектурно- будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об`єкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи без належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, а також у разі скасування містобудівних умов та обмежень реєстрація такої декларації, право на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення, підлягають скасуванню відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Чинним законодавством у галузі містобудівної діяльності, зокрема ст. 39-1 Закону, підпункту 6 пункту 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності від 17.01.2017 № 1817-VIII передбачено, що достатньою та необхідною правовою підставою для скасування органом архітектурно-будівельного контролю реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт є встановлення факту наведення у них замовником недостовірних даних, які є підставою вважати об`єкт самочинним будівництвом, а по-друге жодною правовою нормою не регламентовано порядок виявлення органом архітектурно-будівельного контролю такого факту і його обов`язку проводити перевірку, якщо недостовірність зазначених у деклараціях даних є очевидною.

Враховуючи викладене вище, відповідно до ч. 2 ст. 39і Закону, підпункту 6 пункту 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності від 17.01.2017 № 1817-VIII, та на підставі звернення депутата Київської міської ради ОСОБА_2 від 18.08.2017 № 08/1279108166-779 та акту обстеження земельної ділянки (додаток до Акту обстеження від 24.05.2017 № 17-1288-09 (вх. № 073/6088 від 19.08.2017) Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 16.08.2017 № 17-1288-09 (вх. № 073/6088 від 19.08.2017) Департамент наказом № 284 від 22.08.2017 скасував реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт Будівництво житлового будинку по АДРЕСА_2 від 08.06.2017 № KB 083171590883. Замовник - обслуговуючий кооператив Інстрой Девелопмент .

Департамент у відповідності до Порядку № 466, листом від 28.08.2017 № 073-7854 письмово повідомив замовника Обслуговуючий кооператив Інстрой Девелопмент про скасування реєстрації вказаної вище декларації та направив оскаржуваний наказ листом.

Згідно зі статтею 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Враховуючи зазначене вище, суд дійшов висновку, що при винесенні наказу від 22.08.2017 № 284 Департамент та його посадові особи діяли виключно на підставі, в межах повноважень і у спосіб, що передбачені законодавством України.

Завдання правосуддя полягає в гарантуванні дотримання вимог права та контролю за легітимністю прийняття рішень.

Згідно із частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Оцінивши докази, наявні в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Керуючись вимогами ст.ст. 2, 3, 5, 19,77, 90, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Обслуговуючого кооперативу Інстрой девелопмент (03028, м. Київ, вул. Іртинська, 20, ЄДРПОУ 39764897) до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) (01001, м. Київ, вул. Трьохсвятительська, 4в, ЄДРПОУ 40224921) про визнання протиправними та скасування наказу, зобов`язання вчинити дії - відмовити.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду в порядку та у строки, встановлені статтями 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.А. Качур

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.03.2020
Оприлюднено23.03.2020
Номер документу88353218
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/11648/17

Ухвала від 14.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 15.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 15.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 20.01.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Постанова від 20.01.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 23.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 23.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 28.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Рішення від 23.03.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Ухвала від 22.09.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні