Справа № 520/8139/19
Провадження № 1-кс/947/3041/20
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23.03.2020 року
Слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі с/з ОСОБА_2 , за участю слідчого ОСОБА_3 , розглянувши у закритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого в ОВС відділу СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , яке погоджено з прокурором відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення обушку, в рамках кримінального провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12019160000000026 від 14.01.2019 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.332 КК України
ВСТАНОВИВ:
До Київського районного суду м. Одеси надійшло клопотання старшого слідчого в ОВС відділу СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , яке погоджено з прокурором відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення обушку, в рамках кримінального провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12019160000000026 від 14.01.2019 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.332 КК України, у якому останній просить суд:
Надати старшому слідчому в ОВС відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , іншим слідчим групи слідчих у кримінальному провадженні №12019160000000026 від 14.01.2019, або за їх дорученням працівникам оперативного підрозділу УУБЗПТЛ ГУНП в Одеській області, дозвіл на проведення обшуку квартири АДРЕСА_1 ,власникамиякої є ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчиненого кримінального правопорушення,виявлення та вилучення знарядь кримінального правопорушення та речей, які зберегли на собі сліди вчиненого кримінального правопорушення, - комп`ютерної техніки, мобільних телефонів та інших електронних засобів зв`язку, печаток, підроблених документів, довіреностей від імені директорів юридичних осіб ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , та інших речей та документів, що можуть свідчити про зайняття ОСОБА_5 діяльністю із організації незаконного переправлення осіб через державний кордон України, грошей та інших цінностей, здобутих в результаті вчинення кримінального правопорушення.
В судовому засіданні слідчий підтримав заявлене клопотання та просив суд задовольнити його, посилаючись на викладені доводи.
Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, якими сторона обвинувачення обґрунтовує його задоволення, вислухавши думку учасників судового засідання, оцінивши всі обставини у сукупності, слідчий суддя приходить до наступного.
З клопотання та доданих до нього матеріалів вбачається, що 14 січня 2019 року до СУ ГУНП в Одеській області від голови ГО «Силовий спектр правового контролю та боротьби з корупцією» ОСОБА_9 надійшла заява про те, що посадові особи державних органів, діючи за попередньою змовою з групою невстановлених осіб, організовують та шляхом порад, надання засобів та усунення перешкод, сприяють незаконному переправленню через державний кордон України осіб-іноземців із країн міграційного ризику.
14 січня 2019 року за вказаним фактом відділом розслідування особливо-тяжких злочинів відомості про кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 332 КК України внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №1201916000000026, та розпочато досудове розслідування.
Досудовим розслідуванням встановлено, що починаючи з грудня 2017 року, група невстановлених осіб, діючи із корисливих мотивів, з метою отримання незаконного прибутку, організували канал незаконного переправлення іноземців через державний кордон України та здійснюють на території міста Одеси та Одеської області діяльність з організації незаконного переправлення іноземців через державний кордон України та їх подальшої легалізації, шляхом виготовлення та використання підроблених документів щодо їх працевлаштування. Зокрема, група зазначених невстановлених осіб, шляхом обману, використання недостовірних відомостей, створили з цією метою фіктивні юридичні особи (мають всі ознаки фіктивності, не здійснюють будь-якої господарської діяльності, у тому числі зазначеної у засновницьких документах щодо мети створення, засновники зазначених юридичних осіб не знають про їх існування, не мають фактичної відповідної організаційної структури та працівників). В подальшому невстановлені особи використовують зазначені, спеціально створені фіктивні юридичні особи, з метою організації незаконного переправлення осіб через державний кордон України, шляхом видачі для подальшого використання завідомо підроблених документів, які містять недостовірні відомості та надають право безперешкодного перетину державного кордону та подальшого перебування на території України.
Зокрема, шляхом проведення слідчих дій та розшукових заходів встановлено, що до таких юридичних осіб відносяться: ТОВ «АРІСОЙ», ідентифікаційний код 41821152, адреса місцезнаходження м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, 76, офіс 3 (не відповідає дійсності); ТОВ «РЕБДИНГ», ідентифікаційний код 41850335, адреса місцезнаходження м. Одеса, вул. Грецька, 1 (не відповідає дійсності); ТОВ «КОШЕН», ідентифікаційний код 41878869, адреса місцезнаходження м. Одеса, вул. Грецька, 1 (не відповідає дійсності); ТОВ «АКЮЗ», ідентифікаційний код 39358163, адреса місцезнаходження м. Одеса, вул. Успенська, 6, кв. 5 (не відповідає дійсності); ТОВ «БАЙРАКТАР», ідентифікаційний код 41330875, адреса місцезнаходження м. Одеса, вул. В. Арнаутська, 76, офіс 1 (не відповідає дійсності); ТОВ «ЕПСІЛОН 2017», ідентифікаційний код 41462265, адреса місцезнаходження м. Одеса, вул. Левітана, 73, кв. 30 (не відповідає дійсності); ТОВ «БОЗКУРТ», ідентифікаційний код 41709180, адреса місцезнаходження м. Одеса, вул. В. Арнаутська, 15 (не відповідає дійсності); ТОВ «МІСЯЦЬ ТА ЗІРКИ», ідентифікаційний код 39093768, адреса місцезнаходження м. Одеса, вул. Дюковська, 14, кв. 210 (не відповідає дійсності); ТОВ «НЕОН 2020», ідентифікаційний код 41480907, адреса місцезнаходження м. Одеса, вул. Дерибасівська, 14, кв. 53 (не відповідає дійсності).
Під час досудового розслідування були встановлені особи, які відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців є засновниками відповідних юридичних осіб, але всупереч цьому навіть не знали про існування зазначених юридичних осіб.
Відповідно до документів, вилучених в Одеському обласному центрі зайнятості на підставі ухвали слідчого судді встановлено, що у квітні травні 2018 року громадянка ОСОБА_5 зверталася до зазначеної установи в якості представника директора підприємств ТОВ «КОШЕН», ТОВ «РЕБДИНГ», із заявою, виконаною від імені директора ОСОБА_7 про отримання дозволів на працевлаштування іноземців у зазначених підприємствах, з метою надання зазначеним особам запрошення на в`їзд в Україну, візи категорії «D» та посвідки на тимчасове проживання в Україні. На підставі зазначених заяв були надані дозволи на працевлаштування іноземців: ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (громадянин Туреччини), ЕнгінІсмаїлЕрджан, ІНФОРМАЦІЯ_2 (громадянин Туреччини), ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_3 (громадянин Туреччини), ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_4 (громадянин Туреччини), ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_5 (громадянин Туреччини), ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_5 (громадянин Туреччини).
Відповідно до документів, вилучених в Одеському обласному центрі зайнятості на підставі ухвали слідчого судді встановлено, що 05.05.2018 громадянка ОСОБА_5 зверталася до ООЦЗ в якості представника директора ТОВ «АРІСОЙ» із заявою від імені директора ОСОБА_8 про працевлаштування іноземців в Україні. На підставі зазначеної заяви був наданий дозвіл на працевлаштування громадянина Туреччини ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_6 .
Аналізом вилучених документів встановлено, що вони містять явні ознаки підроблення, Зокрема у деяких заявах про видачу дозволу на застосування праці іноземців в Україні від імені ОСОБА_7 прізвище зазначено не вірно, підписи та почерк явно не співпадають по формі, розмірам, залишеним нею під час допиту.
Разом з тим, допитані в якості свідків ОСОБА_7 та ОСОБА_8 показали, що ніякого відношення до зазначених підприємств вони не мають, засновниками та керівниками підприємств ніколи не були, а відповідно до центру зайнятості із заявою про надання дозволів на працевлаштування не могли та про працевлаштування іноземців нічого не знають.
Разом з тим, ОСОБА_7 показала, що влітку 2018 року вона працювала прибиральницею в ресторані «ТУРКУАЗ», де троє громадян туреччини запропонували їй зареєструвати на себе підприємство та отримувати в подальшому зарплату. Вона передала їм копію паспорта та ідентифікаційного коду. Після цього вона зазначених осіб більше не бачила та не чула про них.
Допитана в якості свідка ОСОБА_8 показала, що приблизно 5 років по тому вона познайомилася з громадянином Туреччини на ім`я ОСОБА_16 . У 2016 році вона передавала йому копію свого паспорту та ідентифікаційного коду для якоїсь фірми, але навіщо саме, вона не знає. Після цього вона з ОСОБА_17 ніколи не бачилася.
Згідно відомостей ГУ Пенсійного фонду в Одеській області вказані нижче підприємства не надавали відомості за найманих працівників до Реєстру застрахованих осіб: ТОВ «АРІСОЙ», ідентифікаційний код НОМЕР_1 ; ТОВ «РЕБДИНГ», ідентифікаційний код 41850335; ТОВ «КОШЕН», ідентифікаційний код 41878869; ТОВ «АКЮЗ», ідентифікаційний код 39358163; ТОВ «БАЙРАКТАР», ідентифікаційний код 41330875; ТОВ«ЕПСІЛОН 2017», ідентифікаційний код 41462265; ТОВ «БОЗКУРТ», ідентифікаційний код 41709180; ТОВ «МІСЯЦЬ ТА ЗІРКИ», ідентифікаційний код 39093768; ТОВ «НЕОН 2020», ідентифікаційний код 41480907.
Згідно відповіді ГУ ДФС в Одеській області вказані вище підприємства згідно бази даних системи ІС «Податковий блок», Податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма №1-ДФ), за весь період діяльності не надавались.
30.10.2019 на підставі ухвали слідчого судді в ГУ ДМС України в Одеській області по вул. Преображенській, 44 в м. Одесі, було вилучено документи на 8 аркушах у підшитому, пронумерованому та опечатаному вигляді, серед яких містяться: клопотання приймаючої сторони (ТОВ «АРІСОЙ») щодо оформлення іноземцю ( ОСОБА_15 ) посвідки на тимчасове проживання на 1 аркуші, датоване 21.05.2018, виконане від імені ОСОБА_8 , засвідчене відповідним підписом та печаткою ТОВ «АРІСОЙ»; зобов`язання на 1 аркуші, датоване 29.05.2019, виконане від імені ОСОБА_8 , засвідчене відповідним підписом та печаткою ТОВ «АРІСОЙ».
Крім того, 04.11.2019 на підставі ухвали слідчого судді в Одеському обласному центрі зайнятості Державної служби зайнятості Міністерства соціальної політики України, розташованому по вул. Лазарєва, 10 в м. Одесі, було вилучено документи, що стосуються видачі дозволу на застосування праці іноземців та осіб без громадянства на 16 аркушах, серед яких: заяву про отримання роботодавцем (ТОВ «АРІСОЙ») дозволу на застосування праці громадянина Туреччини на ім`я ОСОБА_15 (вх. №1227/01-33 від 05.05.2018) на 1 аркуші, виконану від імені начебто директора ОСОБА_8 , засвідчену відповідним підписом та печаткою юридичної особи); копію проекту контракту з працівником ОСОБА_15 , на 5 аркушах, засвідчену рукописним текстом та підписом від імені начебто ОСОБА_8 , та відтиском печаті юридичної особи.
Відповідно до висновку експерта №19-7802 від 14.01.2020 судової почеркознавчої експертизи:
1)Рукописні записи та підписи у заяві про отримання роботодавцем (ТОВ «АРІСОЙ») дозволу на застосування праці громадянина Туреччини на ім`я ОСОБА_15 (вх. №1227/01-33 від 05.05.2018) виконані не ОСОБА_8 , а іншою особою;
2)Рукописні записи та підписи у копії проекту контракту з працівником ОСОБА_15 , на 5 аркушах, засвідчену рукописним текстом та підписом від імені начебто ОСОБА_8 , виконані не ОСОБА_8 , а іншою особою;
3)Підписи у клопотанні приймаючої сторони (ТОВ «АРІСОЙ») щодо оформлення іноземцю ( ОСОБА_15 ) посвідки на тимчасове проживання на 1 аркуші, датованому 21.05.2018, та зобов`язанні на 1 аркуші, датованому 29.05.2019, виконані не ОСОБА_8 , а іншою особою.
Відповідно до висновку експерта №19-7799?7801 від 07.02.2020 судової почеркознавчої експертизи рукописні записи у наданих на дослідження документах копіях проектів контрактів з працівниками, виконані від імені ОСОБА_7 , які надавалися до ООЦЗ для громадян Туреччини ІльханлиАхмета, УйгунОгузБурак, ЕнгінІсмаїлЕрджан, НазікАлтуг, УльгюльАтахан, ОСОБА_18 , виконані не ОСОБА_7 , а іншою особою.
Встановлено, що зазначені документи до Одеського обласного центру зайнятості надавала громадянка ОСОБА_19 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , уродженка м. Рені Одеської області, проживає за адресою: АДРЕСА_2 , яка може бути причетною до вчиненого кримінального правопорушення.
Вказане кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 332 КК України, санкція за яке передбачає покарання у вигляді позбавлення волі на строк від 5 до 7 років, відповідно до ст. 12 КК України,є тяжким злочином.
Встановлено, що за місцем проживання ОСОБА_5 , по АДРЕСА_2 , повинні знаходитися знаряддя кримінального правопорушення та речові докази: печаток юридичних осіб, підроблені документи, довіреності від імені директорів юридичних осіб ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , та інші документи, що стосуються зайняття протиправною діяльністю із сприяння незаконному переправленню осіб через державний кордон України, гроші та інші цінності, здобуті в результаті вчинення кримінального правопорушення.
Ураховуючи вище викладене, на теперішній час виникла необхідність у виявленні та фіксації відомостей про обставини вчиненого кримінального правопорушення, виявлення та вилучення знарядь кримінального правопорушення та речей, які зберегли на собі сліди вчиненого кримінального правопорушення, - печаток, підроблених документів, довіреностей від імені директорів юридичних осіб ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , та інших документів, що стосуються іноземців, які свідчать про зайняття ОСОБА_5 діяльністю із організації незаконного переправлення осіб через державний кордон України, грошей та інших цінностей, здобутих в результаті вчинення кримінального правопорушення, речей та документів, які містять вільні зразки почерку ОСОБА_5 , але неможливо отримати вказані відомості в інший спосіб, крім як шляхом проведення обшуку житла та інших приміщень за місцем проживання ОСОБА_20 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , розташованих за адресою: АДРЕСА_2 .
За встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей та документів, які мають значення для досудового розслідування.
Відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, квартира АДРЕСА_1 належить на праві приватної спільної часткової власності ОСОБА_21 та ОСОБА_6 . При цьому ОСОБА_5 є власником частки зазначеного майна.
Підставами для проведення обшуку є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення його мети, а саме виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, а також відшукання та вилучення вищезазначених речей та документів, що можуть бути використані під час досудового розслідування як доказ факту чи обставин, що підлягають встановленню у вказаному кримінальному провадженні та отримати які в іншій спосіб не надається можливим.
Відповідно до ст.41 Конституції України право приватної власності є непорушним.
Згідно зКонституцією УкраїнитаЗаконом України «Про міжнародні договори і угоди», чинні міжнародні договори, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України і підлягає застосуванню поряд з національним законодавством України.
Згідно ст.2 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», рішення ЄСПЛ є обов`язковими для виконання Україною відповідно до ст.46 Конвенції.
У своїх висновках ЄСПЛ неодноразово зазначав, що аби не суперечити ст.8 Конвенції, втручання у приватне життя повинно здійснюватися «згідно із законом», мати легітимну мету та бути необхідним у демократичному суспільстві для досягнення цієї мети (рішення у справі «Кривіцька та Кривіцький проти України», п.42; «Шалімов проти України», п.84; «Кузнецов проти України», п.134).
У рішенні «Michaud v. France», п.94-1175, ЄСПЛ вказав, що вираз «передбачене законом» вимагає насамперед, щоб втручання ґрунтувалося на внутрішньому праві.
Згідно рішення «S. and Marper v. the UK», п.101, втручання буде таким, що є «необхідним у демократичному суспільстві», якщо воно відповідає вимогам «нагальної суспільної необхідності», зокрема є пропорційним його «законній меті», і якщо причини, наведені національними властями в його виправдання, є «суттєвими і достатніми».
Відповідно до рішення ЄСПЛ у справі «Геращенко проти України», п.132, для винесення постанови про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи суди відповідно до законодавства повинні переконатися в тому, що існують достатні підстави вважати, що розшукувані предмети знаходяться там».
Відповідно до ч. 1 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуто у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, вислухавши думку учасників судового засідання, враховуючи терміновість проведення необхідних слідчих (розшукових) дій, з метою виявлення відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення та їх фіксації, встановлення осіб, які причетні до скоєння вищезазначеного кримінального правопорушення, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчого є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню частково, оскільки в цьому конкретному випадку слід надати дозвіл на проведення вказаної слідчої дії з метою виявлення речей і документів вказаних у клопотанні слідчого, крім грошових коштів та інших цінностей, тому що останні не мають ідентифікаційних ознак.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 93, 98, 100, 110, 234-237, 309, 369-372, КПК України, слідчий суддя,
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання старшого слідчого в ОВС відділу СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , яке погоджено з прокурором відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення обушку, в рамках кримінального провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12019160000000026 від 14.01.2019 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.332 КК України задовольнити частково.
Надати старшому слідчому в ОВС відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , іншим слідчим групи слідчих у кримінальному провадженні №12019160000000026 від 14.01.2019, або за їх дорученням працівникам оперативного підрозділу УБЗПТЛ ГУНП в Одеській області, дозвіл на проведення обшуку квартири АДРЕСА_1 ,власникамиякої є ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчиненого кримінального правопорушення,виявлення та вилучення знарядь кримінального правопорушення та речей, які зберегли на собі сліди вчиненого кримінального правопорушення, - ком п`ютерної техніки, мобільних телефонів та інших електронних засобів зв`язку, печаток, підроблених документів, довіреностей від імені директорів юридичних осіб ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , та інших речей та документів, що можуть свідчити про зайняття ОСОБА_5 діяльністю із організації незаконного переправлення осіб через державний кордон України.
Визначити строк дії ухвали слідчого судді 30 (тридцять) днів з дня її постановлення.
Ухвала слідчого судді негайно виконується слідчим, яким проводиться досудове розслідування вказаного кримінального провадження.
Ухвала слідчого судді набирає законної сили з моменту її постановлення та оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 23.03.2020 |
Оприлюднено | 07.02.2023 |
Номер документу | 88362610 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Київський районний суд м. Одеси
Іванчук В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні