Постанова
від 25.03.2020 по справі 360/4342/19
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 березня 2020 року справа №360/4342/19

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів: судді-доповідача Геращенка І.В., суддів: Арабей Т.Г., Компанієць І.Д.,

секретар судового засідання - Мирошниченко О.Л.,

за участю:

позивача - ОСОБА_1

представника відповідача - Шорохова Ю.С., на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань,

розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 9 грудня 2019 року у справі № 360/4342/19 (головуючий І інстанції Басова Н.М., повний текст рішення складено 19.12.2019 року у приміщенні суду за адресою: просп. Космонавтів, 18, м. Сєвєродонецьк Луганської області) за позовом ОСОБА_1 до Сєвєродонецької міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Комунальне підприємство Єдина аварійно-диспетчерська служба м. Сєвєродонецька про визнання незаконним та скасування рішення,-

ВСТАНОВИВ:

В жовтні 2019 року ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1 ) звернулась до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Сєвєродонецької міської ради (далі - відповідач) про визнання незаконним рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради № 1020 від 17.09.2019 року Про демонтаж тимчасової споруди, в якій здійснює підприємницьку діяльність ОСОБА_7 за адресою АДРЕСА_1 та скасувати його (т.1, а.с. 4-7).

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 9 грудня 2019 року у задоволенні позову відмовлено (т.2, а.с.107-115).

Позивач з вказаним рішенням суду не погодилась та подала апеляційну скаргу, в якій послалась на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, невідповідність висновків суду обставинам справи та недоведеність обставин справи. Просила скасувати рішення Луганського окружного адміністративного суду від 9 грудня 2019 року та прийняти нове судове рішення, яким задовольнити позов. Доводи апеляційної скарги фактично обґрунтовані доводами позовної заяви. Додала, що тимчасова споруда була розміщена у 1994 році на законних підставах. Відповідно до п. 4 рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради народних депутатів від 13.06.1995 року № 1075 Об изъятии земельного участка у НПЧФ Сапда-Р и предоставлении гр. ОСОБА_2 под установку киоска ОСОБА_2 була надана у тимчасове користування земельна ділянка під встановлення кіоску по торгівлі товарами народного споживання, згідно плану, що додавався до цього рішення. Таким планом було викопіювання із генплану 80мкр. від 04.11.1993 року із зазначенням місця встановлення кіоску, фасадів, межі відведення земельної ділянки. Також зазначила, що до 13.06.1995 року право тимчасового користування земельною ділянкою на умовах оренди для встановлення кіоску було набуто НВПФ Сапда-Р за результатами проведення некомерційного конкурсу та на підставі рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради народних депутатів від 08.02.1994 року № 122. НВПФ Сапда-Р здійснювало розміщення кіоску на підставі викопіювання із генплану 80 мкр. від 04.11.1993 року із зазначенням місця встановлення кіоску, фасадів, межі відведення земельної ділянки, які були погоджені, зокрема головним архітектором м. Сєвєродонецьк, головою комітету по земельним ресурсам та головним лікарем міської санепідемстанції та на підставі п. 5 рішення виконкому Сєвєродонецької міської ради народних депутатів від 08.02.1994 року № 122. Звертає увагу, що вказані документи до суду першої інстанції не надавались, оскільки стали наявні у позивача тільки 16.01.2020 року так як вони були передані позивачу 16.01.2020 року матір`ю її померлого чоловіка. Вважає що зазначені документи підтверджують законність розміщення тимчасової споруди, оскільки на момент встановлення кіоску в 1994 році не існувало законодавчо-визначеного порядку встановлення ТС (МАФ), який вимагав би наявність паспорта прив`язки (т.2, а.с. 122-126).

У судовому засіданні позивач підтримала доводи апеляційної скарги та просила її задовольнити. Відповідач в судовому засіданні проти доводів апеляційної скарги заперечувала, просила суд залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін. Третя особа в судове засідання не з`явилась, про дату, час та місце розгляду справи повідомлена належним чином.

Суд, заслухав суддю - доповідача, пояснення сторін, перевірив матеріали справи, обговорив доводи апеляційної скарги, встановив наступне.

Позивач - ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 , з 24.03.2004 року зареєстрована як фізична особа-підприємець (т.1 а.с.26,27,28,81-82). Основним видом підприємницької діяльності є роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами, на що має відповідні патенти та ліцензії (т.1 а.с.167-171,174,188).

Судами встановлено, що позивач перебувала у шлюбі з ОСОБА_2 .

ОСОБА_2 уклав договір оренди землі № 040941900184 від 19.05.2009 року з Сєвєродонецькою міською радою строком на 3 роки по 23.03.2012 року включно. Предметом договору була земельна ділянка, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 , загальною площею 0,0080 га, в тому числі під спорудами - 0,0045га, під проходами, проїздами та площадками - 0,0035 га. На вказаній земельній ділянці знаходилась будівля магазину продовольчих товарів (т.1 а.с.8-9,10).

01.01.2012 року ОСОБА_1 та ОСОБА_2 уклали договір про сумісну діяльність строком на один рік. Згідно вказаного договору сторони зобов`язуються шляхом об`єднання своїх зусиль та майна, яке належить сторонам на відповідних правових підставах, сумісно діяти для досягнення загальної господарської мети: торгівля продуктами харчування торгівельних приміщеннях розташованих за адресою: АДРЕСА_2 ; АДРЕСА_3 ; АДРЕСА_4 магазин ІНФОРМАЦІЯ_2 (т.1 а.с.172-173).

ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_3 помер (т.1, а.с. 166).

Виконавчим комітетом Сєвєродонецької міської ради ухвалено Рішення № 387 від 27.03.2012 року, яким погоджений з фізичною особою підприємцем ОСОБА_1 , режим роботи павільйону по торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами, продовольчими товарами, розташованого за адресою: АДРЕСА_2 (торгова площа - 50 кв.м. ), а саме: цілодобовий, без перерви та вихідних днів. […] Рішення виконкому № 2007 від 03.12.2003 року Про дозвіл підприємцю ОСОБА_2 торгівлі в павільйоні, АДРЕСА_1 вважати таким, що втратило чинність (т.1 а.с.147).

28.12.2012 року рішенням № 2389 Сєвєродонецька міська рада серед іншого вирішила переоформити договір оренди землі № 040941900184 від 19.05.2009 року на земельну ділянку загальною площею 0,0080 га, за адресою АДРЕСА_2 , під будівництво торгового кіоску (реконструкція з розширенням існуючого кіоску продовольчих товарів) з громадянина ОСОБА_2 на громадянку ОСОБА_1 , на підставі п.38 цього договору, а також частини першої статті 7 Закону України Про оренду землі та договору про сумісну діяльність від 01.01.2012 року між приватними підприємцями ОСОБА_2 та ОСОБА_1 . Строк дії договору по 30.06.2013 року (т.1 а.с.12).

На підставі вказаного рішення додатковою угодою від 11.01.2013 року до договору оренди землі № 040941900184 від 19.05.2009 року внесено зміни в договір оренди землі № 040941900184 від 19.05.2009 року щодо даних орендаря та строку дії договору (т.1 а.с.11).

Виконкомом Сєвєродонецької міської ради 16.11.2018 року з метою впорядкування розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території міста Сєвєродонецька та врегулювання питання демонтажу тимчасових споруд, запобігання їх самовільного розміщення на території міста Сєвєродонецька, було прийнято рішення № 857, яким внесено зміни в Додаток 1 до рішення виконавчого комітету № 409 від 25.06.2018 року Про затвердження Порядку демонтажу тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у місті Сєвєродонецьку , виклавши його в новій редакції (Додаток 1). Вказаний Порядок передбачає механізм, підстави, строки і порядок проведення демонтажу тимчасових споруд та засобів пересувної мережі для провадження підприємницької діяльності (далі - ТС), що розташовані на території міста Сєвєродонецька з порушенням вимог чинного законодавства України, а також виявлення та документування порушень за фактами незаконно встановлених ТС та засобів пересувної мережі (т.1 а.с.120,121-128).

Зазначений Порядок відноситься до регуляторних актів, станом на час розгляду даної справи є чинним та в судовому порядку не оскаржується.

07.05.2019 року спеціалістом 1 категорії відділу по контролю за благоустроєм та санітарним станом міста А. О . Матросовим та провідним спеціалістом відділу по контролю за благоустроєм та санітарним станом міста Субержанським Д.С. було здійснено перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудування та благоустрою на території міста Сєвєродонецька щодо розміщення тимчасовою споруди торгівельного призначення в районі будинку АДРЕСА_1 . За результатами перевірки встановлено, що тимчасова споруда встановлена самовільно, має форму прямокутника, фасад викрашений в жовтий колір з орнаментом української вишиванки, без улаштування фундаменту; під час проведення перевірки власник був відсутній, про що вказаними вище особами був складений Акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудування та благоустрою на території міста Сєвєродонецька та Припис про усунення порушень при розміщені тимчасової споруди за адресою: АДРЕСА_1 , (т.1 а.с.57,58).

В приписі встановлено, що тимчасова споруда торгівельного призначення в районі будинку АДРЕСА_1 розміщена в порушення Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 244 від 21.10.2011 року (відсутність паспорту прив`язки та інших дозвільних документів), що є порушенням вимог Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , Закону України Про благоустрій населених пунктів , Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності , затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 244 від 21.10.2011 року, Комплексної схеми розміщення тимчасових споруд у м. Сєвєродонецьку, затвердженої рішенням виконкому міської ради № 490 від 11.06.2013 року. В приписі зазначено вимогу в строк до 22.05.2019 року здійснити демонтаж тимчасової споруди. Про виконання припису повідомити до 23.05.2019 року. При невиконанні припису тимчасова споруда буде демонтована відповідно до Порядку демонтажу тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у місті Сєвєродонецьку зі стягненням в подальшому витрат за демонтаж та відновлення благоустрою. Припис розміщено на фасаді.

13.08.2019 року за результатами роботи комісії з питань демонтажу тимчасових споруд на території міста Сєвєродонецька було розглянуто питання про незаконне розміщення тимчасової споруди в районі будинку АДРЕСА_1 та прийнято протокольне рішення про доручення Відділу по контролю за благоустроєм та санітарним станом міста міської ради в 15 денний термін підготувати проект рішення виконавчого комітету щодо демонтажу тимчасової споруди, розташованої в районі будинку АДРЕСА_1 , в якій здійснює підприємницьку діяльність ОСОБА_1 на розгляд виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради. Позивач була присутня на засіданні вказаної комісії (т.1 а.с.59-61).

Розпорядженням міського голови від 03.09.2019 року № 332 скликано на 05.09.2019 року 23 засідання виконавчого комітету міської ради та на розгляд внесені питання згідно Порядку денного. Згідно Порядку денного 23 засідання виконавчого комітету міської ради шостим питання значиться про демонтаж тимчасової споруди, в якій здійснює підприємницьку діяльність ОСОБА_1 , за адресою: АДРЕСА_1 , розміщеної з порушенням Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 року № 244 (т.2 а.с.87-89).

04.09.2019 року на офіційному сайті Сєвєродонецької міської ради оприлюднено проект рішення виконавчого комітету Про демонтаж тимчасової споруди, в якій здійснює підприємницьку діяльність ОСОБА_1 , за адресою: АДРЕСА_1 , розміщеної з порушенням Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 року № 244 (т.1 а.с.165).

05.09.2019 року під час засідання виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради, вислухавши в тому числі і пояснення ОСОБА_1 , виконавчий комітет вирішив розгляд проекту рішення перенести на 2 тижні, ОСОБА_1 протягом двох тижнів здійснити заходи щодо укладення договору з КП Сєвєродонецьке підприємство благоустрою та ритуальної служби , оформити паспорт прив`язки та привести зовнішній вигляд тимчасової споруди в належний стан, що підтверджується протоколом засідання виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 05.09.2019 року (т.2 а.с.92-99).

Розпорядженням міського голови від 13.09.2019 року № 354 скликано на 17.09.2019 року 24 засідання виконавчого комітету міської ради та на розгляд внесені питання згідно Порядку денного. Згідно Порядку денного 24 засідання виконавчого комітету міської ради двадцять першим питання значиться про демонтаж тимчасової споруди, в якій здійснює підприємницьку діяльність ОСОБА_1 , за адресою: АДРЕСА_1 , розміщеної з порушенням Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 року № 244 (т.1 а.с.161-164).

Як вбачається з протоколу засідання виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 17.09.2019 року двадцять перше питання порядку денного було розглянуто і прийнято пакетом з іншими питання з 18 по 23. Членами виконавчого комітету проголосовано За прийняття в цілому пакет рішень одноголосно. Рішення № № 1017-1022 прийняті (т.1 а.с.119).

Отже, рішенням виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради № 1020 вирішено демонтувати тимчасову споруду, в якій здійснює підприємницьку діяльність ОСОБА_1 , розташовану за адресою: АДРЕСА_1 . КП Єдина аварійно-диспетчерська служба м. Сєвєродонецька провести роботи з демонтажу тимчасової споруди згідно Порядку демонтажу тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого рішенням виконкому від 16.11.2018 року № 857 (т.1 а.с.25).

Рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 17.09.2019 року № 1020 оприлюднено на офіційному сайті Сєвєродонецької міської ради 27.09.2019 року (т.1 а.с.145).

Вважаючи рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 17.09.2019 року № 1020 протиправним, позивач звернувся до суду .

Проаналізувавши встановлені обставини справи та норми законодавства України, які регулюють спірні правовідносини, суд вважає апеляційну скаргу податкового органу такою, що не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування відповідно до Конституції України визначає Закон України Про місцеве самоврядування в Україні від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97-ВР)

Правовий статус місцевого самоврядування в Україні визначається Конституцією України, цим та іншими законами, які не повинні суперечити положенням цього Закону (частини 1 та 3 статті 24 Закону № 280/97-ВР).

Органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Згідно частин першої та другої статті 11 Закону № 280/97-ВР виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи. Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.

Відповідно до частини першої статті 30 Закону № 280/97-ВР до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, належать власні (самоврядні) повноваження, зокрема, організація благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення; здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.

Статтею 10 Закону України Про благоустрій населених пунктів від 6 вересня 2005 року № 2807-IV також визначені повноваження сільських, селищних і міських рад та їх виконавчих органів у сфері благоустрою населених пунктів. Приписами частини другої якої до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить: 1) забезпечення виконання місцевих програм та здійснення заходів з благоустрою населених пунктів; 2) організація забезпечення на території населеного пункту чистоти і порядку, дотримання тиші в громадських місцях; 3) організація місць відпочинку для населення; 4) затвердження схем санітарного очищення населених пунктів та впровадження систем роздільного збирання побутових відходів; 5) здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою та утриманням територій населених пунктів, інженерних споруд та об`єктів, підприємств, установ та організацій, майданчиків для паркування транспортних засобів (у тому числі щодо оплати послуг з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів), озелененням таких територій, охороною зелених насаджень, водних об`єктів тощо; 6) визначення місць стоянок транспортних засобів та майданчиків для паркування на об`єктах благоустрою; 7) визначення графіків роботи зовнішнього освітлення території; 8) визначення на об`єктах благоустрою місць розміщення громадських вбиралень; 9) залучення на договірних засадах коштів і матеріально-технічних ресурсів юридичних та фізичних осіб для здійснення заходів з благоустрою населених пунктів; 10) визначення обсягів пайової участі власників тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення в утриманні об`єктів благоустрою; 11) визначення в установленому порядку розміру відшкодувань юридичними та фізичними особами за забруднення довкілля та інші екологічні збитки, спричинені порушенням законодавства у сфері благоустрою та охорони навколишнього природного середовища; 12) інформування населення про здійснення заходів з благоустрою населених пунктів; 13) участь у проведенні щорічного всеукраїнського конкурсу Населений пункт найкращого благоустрою і підтримки громадського порядку ; 14) видача дозволу на порушення об`єктів благоустрою у випадках та порядку, передбачених цим Законом.

Зі змісту статті 28 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 року № 3038-VІ вбачається, що тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.

Тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення.

Розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до Закону України Про благоустрій населених пунктів .

Розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Згідно статті 14 Закону України Про благоустрій населених пунктів об`єкти благоустрою використовуються відповідно до їх функціонального призначення для забезпечення сприятливих умов життєдіяльності людини на засадах їх раціонального використання та охорони з урахуванням вимог правил благоустрою території населених пунктів, інших вимог, передбачених законодавством.

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 року № 244, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22.11.2011 року за № 1330/20068, затверджено Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності (надалі Порядок № 244), який визначає механізм розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності.

Згідно з п. 1.3. Порядку № 244 тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально - культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (далі - ТС) - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.

Пункт 2.1. Порядку № 244 передбачає що підставою для розміщення ТС є паспорт прив`язки ТС (додаток 1).

Замовник, який має намір встановити ТС, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення ТС (пункт 2.2. Порядку № 244).

До заяви додаються: графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування

ТС, виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1:500 кресленнями контурів ТС з прив`язкою до місцевості; реквізити замовника (найменування, П.І.Б., адреса, контактна інформація).

Цей перелік документів є вичерпним (пункт 2.3. Порядку № 244).

Абзацем 1 пункту 2.4. Порядку № 244 встановлено, що відповідність намірів щодо місця розташування ТС комплексній схемі розміщення ТС (у разі її наявності), будівельним нормам визначає відповідний орган з питань містобудування та архітектури, який утворено у складі виконавчого органу відповідної сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації, протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви

Пунктом 2.30. Порядку № 244 передбачено, що у разі закінчення строку дії, анулювання паспорту прив`язки, самовільного встановлення тимчасової споруди така тимчасова споруда підлягає демонтажу.

Згідно пункту 2.31. Порядку № 244 розміщення ТС самовільно забороняється.

Зміст наведених норм свідчить, що починаючи з грудня 2011 року підставою для розміщення ТС є оформлений у встановленому законом порядку паспорт прив`язки, у іншому випадку, за відсутності цього документу, тимчасова споруда вважається самовільно встановленою та підлягає демонтажу.

Як вже було зазначено, 16.11.2018 року з метою впорядкування розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території міста Сєвєродонецька та врегулювання питання демонтажу тимчасових споруд, запобігання їх самовільного розміщення на території міста Сєвєродонецька, виконкомом Сєвєродонецької міської ради було прийнято рішення № 857, яким внесено зміни в Додаток 1 до рішення виконавчого комітету № 409 від 25.06.2018 року Про затвердження Порядку демонтажу тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у місті Сєвєродонецьку , виклавши його в новій редакції (Додаток 1) (далі - Порядок демонтажу тимчасових споруд).

Вказаний Порядок передбачає механізм, підстави, строки і порядок проведення демонтажу тимчасових споруд та засобів пересувної мережі для провадження підприємницької діяльності (далі - ТС), що розташовані на території міста Сєвєродонецька з порушенням вимог чинного законодавства України, а також виявлення та документування порушень за фактами незаконно встановлених ТС та засобів пересувної мережі (т.1 а.с.120,121-128).

Відповідно до пункту 1.3. Порядку демонтажу тимчасових споруд демонтажу (знесенню) підлягають ТС та засоби пересувної мережі, встановлені на території міста Сєвєродонецька з порушенням вимог чинного законодавства України у разі:

1) відсутності паспорта прив`язки ТС, інших дозвільних документів;

2) анулювання паспорта прив`язки, закінчення терміну його дії;

3) самовільного розміщення ТС та засобів пересувної мережі;

4) невідповідності розташування ТС паспорту прив`язки;

5) невідповідність місця розташування ТС/засобів пересувної мережі Комплексній схемі розміщення тимчасових споруд у м.Сєвєродонецьку, затвердженій рішенням виконавчого комітету міської ради та локальним схемам розміщення тимчасових споруд, затверджених рішеннями виконкому міської ради.

6) в інших випадках, передбачених чинним законодавством України.

7) відсутності договору сумісної діяльності про надання послуг з утримання та облаштування місця торгівлі.

8) невиконання вимог договору сумісної діяльності.

Пунктом 1.4. Порядку демонтажу тимчасових споруд передбачено, що для демонтажу (знесення) ТС та засобів пересувної мережі достатньо однієї із підстав передбаченої цим Порядком та/або чинним законодавством України.

Пунктами 3.1.-3.5. Порядку демонтажу тимчасових споруд встановлено, що моніторинг порушень щодо розміщення ТС та засобів пересувної мережі здійснюють:

-по всій території міста - виконавчі органи Сєвєродонецької міської ради, зокрема: Відділ по контролю за благоустроєм та санітарним станом міста, Відділ містобудування та архітектури, Відділ торгівлі та захисту прав споживачів, Управління житлово-комунального господарства, комунальні підприємства;

-в зоні багатоповерхової забудови на прибудинкових територіях - балансоутримувачі, експлуатуючі організації та управителі багатоквартирних будинків;

-в парках, скверах, на територіях зелених насаджень, площах, тротуарах і дорогах - експлуатуючі організації та органи самоорганізації населення;

-в садибній забудові - обслуговуючі організації та органи самоорганізації населення.

У разі виявлення за результатами моніторингу ТС та засобів пересувної мережі, яка розміщена та/або використовується з порушенням Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 року № 244, іншого чинного законодавства Україна, положень цього Порядку, Відділ по контролю за благоустроєм та санітарним станом міста складає відповідний акт (Додаток 1 до Порядку) та припис (Додаток 2 до Порядку), які вручаються особисто (або надсилається рекомендованим листом з повідомленням) власнику (користувачу), у разі наявності відомостей щодо такої особи, з вимогою демонтувати незаконно встановлену ТС/ засіб пересувної мережі у термін, встановлений у приписі, який не повинен перевищувати 15 календарних днів. Припис може здійснюватись шляхом наклеювання його примірника на фронтальній частині ТС/засобу пересувної мережі. Таким чином власник ТС/засобу пересувної мережі вважається належним чином повідомлений про направлення припису. Власник ТС/засобу пересувної мережі за свій рахунок зобов`язаний демонтувати ТС/засіб пересувної мережі та повідомити Відділ по контролю за благоустроєм та санітарним станом міста про виконання припису не пізніше дати закінчення строку його виконання. У разі відсутності інформації щодо власника (користувача) тимчасової споруди/засобу пересувної мережі, припис може здійснюватись шляхом наклеювання його примірника на фронтальній частині тимчасової споруди/засобу пересувної мережі та публікації у міській газеті Сєвєродонецькі вісті або на офіційному сайті Сєвєродонецької міської ради.

У разі невиконання власником ТС/засобу пересувної мережі припису у зазначений у ньому строк та/або неповідомлення згідно п.3.2. цього Порядку про його виконання, Відділ по контролю за благоустроєм та санітарним станом міста направляє інформацію про невиконання припису разом із усіма матеріалами на розгляд до Комісії з питань демонтажу ТС та засобів пересувної мережі на території міста Сєвєродонецька ( далі - Комісія), склад та положення якої затверджується рішенням виконкому міської ради. Комісія вивчає надану інформацію та надає доручення Відділу по контролю за благоустроєм та санітарним станом міста про підготовку проекту рішення щодо демонтажу ТС/засобу пересувної мережі та винесення його на розгляд Виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради.

У разі прийняття Виконавчим комітетом Сєвєродонецької міської ради відповідного рішення, демонтаж ТС/засобу пересувної мережі здійснює Уповноважена особа за визначеною цим Порядком процедурою.

Відмовою добровільно демонтувати ТС/засіб пересувної мережі вважаються не тільки дії, які свідчать про відмову добровільно виконати вимоги припису, а і бездіяльність власника (користувача) по виконанню вимог припису.

Прийняте виконкомом міської ради рішення про демонтаж ТС/засобу пересувної мережі є підставою для проведення робіт по демонтажу (пункт 5.1. Порядку демонтажу тимчасових споруд).

Рішення виконкому про демонтаж ТС/засобу пересувної мережі публікується на офіційному сайті міської ради та в міській газеті та направляється до Уповноваженої особи для здійснення робіт з демонтажу ТС/засобу пересувної мережі (пункт 5.2. Порядку демонтажу тимчасових споруд).

З аналізу викладених норм вбачається, що підставою для розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності є паспорт прив`язки, розміщення тимчасових споруд самочинно, тобто без паспорта прив`язки, заборонено. У випадку розміщення тимчасової споруди з порушенням наведеного вище законодавства, ця споруда має бути демонтована.

Проте, під час розгляду даної справи у судах першої та апеляційної інстанцій позивач не надав паспорту прив`язки на тимчасову споруду, розташовану за адресою: АДРЕСА_1 .

З свого боку представник відповідача надав суду довідку від 25.10.2019 року № 518 Департаменту землеустрою, містобудування та архітектури в якій зазначено, що на момент прийняття оскаржуваного рішення виконкому № 1020 від 17.09.2019 року ОСОБА_1 в департамент землеустрою, містобудування та архітектури за отриманням паспорта прив`язки тимчасової споруди за адресою: АДРЕСА_1 , не зверталась (т.1 а.с.63).

В матеріалах справи також наявна заява позивача про визначення можливості розміщення тимчасової споруди кіоску відповідно до пунктів 2.2.-2.5 Порядку № 244, однак подана вона була лише 08.11.2019 року, тобто вже після винесення оскаржуваного рішення виконкому (т.1 а.с.191).

Отже, враховуючи той факт, що на момент прийняття виконавчим комітетом рішення № 1020 від 17.09.2019 року Про демонтаж тимчасової споруди, в якій здійснює підприємницьку діяльність О.В.Плітус за адресою АДРЕСА_1 у позивача був відсутній паспорт прив`язки тимчасової споруди, який є обов`язковим при встановлені таких тимчасових споруд, апеляційний суд погоджує висновок суду першої інстанції про те, що у відповідача були всі законні підстави для прийняття оскаржуваного рішення.

Колегія суддів зазначає, що з наданих у суді апеляційної інстанції документів позивача вбачається правомірність розміщення тимчасової споруди на час ухвалення рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради народних депутатів від 13.06.1995 року № 1075 (т.2, а.с 128-130, 212).

Тобто, тимчасова споруда була встановлена ще до набрання чинності нормативними актами, якими керується відповідач, однак земельна ділянка на якій розташована тимчасова споруда позивача не є його власністю та перебувала у нього в оренді. Строк дії договору оренди сплив 30.06.2013 року (т.1, а.с. 8-12).

Разом з тим, спірні правовідносини між позивачем та відповідачем виникли у вересні 2019 року, тобто на час дії Порядку № 244, а тому на позивача розповсюджуються діючи норми вказаного порядку.

Апеляційний суд також вважає помилковим посилання апелянта на те, що ухвалою Сєвєродонецького міського суду у 2012 та 2013 роках на корпуси торгівельних кіосків, в тому числі на кіоск, що розташованих по АДРЕСА_1 , було накладено арешт та передано на зберігання позивачу і вказаний арешт на сьогодні не скасований, оскільки арешт був накладений в рамках розгляду цивільного спору між ОСОБА_6 та ОСОБА_1 про витребування майна із чужого незаконного володіння та передання усіх видів доходів від майна, і жодним чином не стосується питання щодо демонтажу тимчасової споруди, яка розміщена з порушенням вимог діючого законодавства.

Крім того, колегія суддів враховує, що ухвалою Сєвєродонецького міського суду Луганської області від 9 грудня 2014 року у справі № 1227/8889/2012 позовну заяву ОСОБА_6 до ОСОБА_1 про витребування майна з чужого незаконного володіння - залишено без розгляду. Вказана ухвала набрала законної сили 26.01.2015 року, є діючою та не скасована (а.с. 208 зворотній бік, 209).

Враховуючи встановлені обставини справи та викладені норми законодавства яким регулюються спірні правовідносини апеляційний суд погоджує висновок суду першої інстанції про правомірність прийнятого відповідачем рішення № 1020 від 17.09.2019 року Про демонтаж тимчасової споруди, в якій здійснює підприємницьку діяльність ОСОБА_1 за адресою АДРЕСА_1 , оскільки на час виникнення спірних правовідносин між відповідачем та позивачем у останнього була відсутня дозвільна документація на розміщення тимчасової споруди відповідно до приписів Порядку № 244.

Відповідно до положень ч.1 ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи вищевикладене, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін, оскільки суд правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.

Керуючись статтями 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 327, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 9 грудня 2019 року у справі № 360/4342/19 за позовом ОСОБА_1 до Сєвєродонецької міської ради третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Комунальне підприємство Єдина аварійно-диспетчерська служба м. Сєвєродонецька про визнання незаконним та скасування рішення - залишити без задоволення.

Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 9 грудня 2019 року у справі № 360/4342/19 - залишити без змін.

Повний текст постанови складений та підписаний 25 березня 2020 року.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верхового Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення окрім випадків визначених статтєю 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя-доповідач: І.В. Геращенко

Судді: Т.Г. Арабей

І.Д. Компанієць

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.03.2020
Оприлюднено25.03.2020
Номер документу88404620
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/4342/19

Постанова від 25.03.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Постанова від 25.03.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 18.03.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 04.03.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 27.01.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 27.01.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Рішення від 09.12.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Рішення від 09.12.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Постанова від 03.12.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Постанова від 03.12.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні