КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про зупинення провадження в адміністративній справі
27 березня 2020 року м. Кропивницький Справа № 340/660/20
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Черниш О.А.,
за участю секретаря судового засідання Ярошук Т.О.,
розглядаючи у судовому засіданні за правилами спрощеного провадження
адміністративну справу
позивач: Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області (25015, м. Кропивницький, вул. Пашутінська, 1, код ЄДРПОУ 38613719)
відповідач: комунальне некомерційне підприємство "Центральна міська лікарня" міської ради міста Кропивницького" (25006, м. Кропивницький, вул. Архітектора Паученка, 45/35, код ЄДРПОУ 05493846)
про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -
В С Т А Н О В И В:
Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області звернулося до суду з позовом до комунального некомерційного підприємства "Центральна міська лікарня" міської ради міста Кропивницького", в якому просить застосувати до нього заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді зупинення роботи (експлуатації) будівлі лікувального корпусу лікарні, розташованої по вул. Архітектора Паученка, 45/35 в м. Кропивницькому, шляхом заборони її використання (експлуатації) комунальним некомерційним підприємством "Центральна міська лікарня" міської ради міста Кропивницького" та опечатування (опломбування) вхідних дверей до вищевказаної будівлі даного закладу.
Ухвалою судді від 02.03.2020 року відкрито спрощене позовне провадження у справі за вказаним позовом та призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 27.03.2020 року.
У судове засідання 27.03.2020 року учасники справи не з`явилися, від представників сторін надійшли клопотання про зупинення провадження у цій справі до 23.07.2020 року для примирення та повного усунення порушень пожежної та техногенної безпеки, виявлення яких позивачем стало приводом для звернення до суду з цим позовом.
Дослідивши матеріали справи, суд установив, що наразі з 13 порушень вимог пожежної та техногенної безпеки, що вказані в позовній заяві, усунуто 8 порушень, що підтверджується актом №382 від 20.03.2020 року, складеним за результатами проведення позапланової перевірки відповідача щодо додержання ним законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки. Відповідач повідомив суд, що ним вживаються заходи щодо усунення решти порушень, які потребують додаткового фінансування з місцевого бюджету. Розпорядником коштів КНП "ЦМЛ" є Управління охорони здоров`я Міської ради міста Кропивницького, яке здійснює фінансування відповідача.
Судом установлено, що КНП "ЦМЛ" є багатопрофільним лікувально-профілактичним закладом охорони здоров`я - комунальним унітарним некомерційним та неприбутковим підприємством, що надає послуги вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги в стаціонарних та амбулаторних умовах та послуги по паліативній медичній допомозі будь-яким особам в порядку та на умовах, встановлених законодавством України та Статутом. Засновником та власником підприємства є територіальна громада міста Кропивницького в особі Міської ради міста Кропивницького, органом управління є Управління охорони здоров`я Міської ради міста Кропивницького.
Частиною 2 статті 19 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері цивільного захисту належить зокрема реалізація заходів, спрямованих на поліпшення пожежної безпеки суб`єктів господарювання комунальної форми власності.
Згідно з частиною 3 статті 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.
Частиною 2 статті 68, частиною 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Предметом спору у даній справі є зупинення роботи та експлуатації будівлі лікувального корпусу комунального некомерційного підприємства "Центральна міська лікарня" міської ради міста Кропивницького" до усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей та зафіксовані в акті перевірки №4 від 03.01.2020 року.
Суд вважає, що рішення у даній справі може вплинути на права та обов`язки Міської ради міста Кропивницького, яка є засновником відповідача, та Управління охорони здоров`я Міської ради міста Кропивницького, яке здійснює управління цим закладом охорони здоров`я, організовує його матеріально-фінансове забезпечення та реалізацію заходів, спрямованих на поліпшення пожежної безпеки цього об`єкту. Вказані обставини обумовлюють необхідність залучення цих органів до участі у справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору.
Статус третіх осіб як учасників справи визначений у статті 49 КАС України, частиною 2 якої передбачено, що треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору.
Згідно з частиною 5 статті 194 КАС України під час розгляду справи по суті суд сприяє примиренню сторін.
Відповідно до частин 1, 2 статті 190 КАС України сторони можуть повністю або частково врегулювати спір на підставі взаємних поступок. Примирення сторін може стосуватися лише прав та обов`язків сторін. Сторони можуть примиритися на умовах, які виходять за межі предмета спору, якщо такі умови примирення не порушують прав чи охоронюваних законом інтересів третіх осіб. Умови примирення не можуть суперечити закону або виходити за межі компетенції суб`єкта владних повноважень. За клопотанням сторін суд зупиняє провадження у справі на час, необхідний їм для примирення.
Суд вважає, що клопотання сторін про надання їм часу для примирення на умовах усунення відповідачем порушень пожежної та техногенної безпеки, у зв`язку з виявленням яких позивачем пред`явлено даний позов, є обґрунтованими, відповідають завданням адміністративного судочинства, спрямовані на дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів сторін і цілями, на досягнення яких спрямований позов, а тому ці клопотання слід задовольнити.
Згідно з пунктом 4 частини 1 статті 236 КАС України суд зупиняє провадження у справі в разі звернення обох сторін з клопотанням про надання їм часу для примирення - до закінчення строку, про який сторони заявили у клопотанні.
Керуючись статтями 49, 236, 248, 256, 260 - 262 КАС України, суд -
У Х В А Л И В:
1. Залучити до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача:
- Міську раду міста Кропивницького (25022, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 41, код ЄДРПОУ 26241020);
- Управління охорони здоров`я Міської ради міста Кропивницького (25022, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 41, код ЄДРПОУ 30386669).
2. Встановити позивачу порядок та строки для виконання процесуальних дій: протягом 2 днів з дня отримання цієї ухвали:
- направити третім особам копії позовної заяви та доданих до неї документів;
- подати докази такого направлення до суду.
3. Встановити третім особам порядок та строки для виконання процесуальних дій: протягом 15 днів з дня отримання позовної заяви:
- подати до суду пояснення щодо позову (щодо його підтримки чи заперечення) у порядку, передбаченому статтями 165, 176 КАС України, та наявні докази (якщо вони не надані раніше) у порядку, передбаченому статтею 79 КАС України,
- одночасно направити копії пояснення та письмових доказів позивачу, відповідачу та іншій третій особі;
- разом з поясненнями подати до суду документи, що підтверджують надіслання (надання) пояснень і доданих до нього доказів позивачу, відповідачу та іншій третій особі.
4. Зупинити провадження в адміністративній справі №340/660/20 до 23.07.2020 року.
5. Призначити судове засідання для розгляду справи по суті на 23 липня 2020 року о 10:00 год. у приміщенні Кіровоградського окружного адміністративного суду за адресою: 25006, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 40, 6 поверх, зал судових засідань №5.
6. У судове засідання викликати учасників справи.
7. Відповідачу до дня судового засідання надати докази повного усунення порушень пожежної та техногенної безпеки, виявлення яких позивачем стало приводом для звернення до суду з цим позовом.
8. Копію ухвали направити учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала суду в частині зупинення провадження у справі може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду, через Кіровоградський окружний адміністративний суд, у 15 - денний строк, установлений статтею 295 КАС України.
Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду О.А. Черниш
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.03.2020 |
Оприлюднено | 30.03.2020 |
Номер документу | 88461230 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.А. Черниш
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні