КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
30 березня 2020 року м. Кропивницький Справа № 340/1385/19
Кіровоградський окружний адміністративний суд, у складі судді Кармазиної Т.М., розглянувши у порядку письмового провадження подання державного виконавця відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Кіровоградській області Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) та заяву ТОВ Манінг про заміну сторони виконавчого провадження по справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Манінг» до Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просив:
- визнати протиправним та скасувати рішення, яке оформлено протоколом від 24.10.2018 р. №214 Комісії ГУ ДФС у Кіровоградській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про внесення ТОВ «Манінг» (ЄДРПОУ: 39127964) до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості;
- зобов`язати Головне управління ДФС у Кіровоградській області виключити ТОВ «Манінг» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.
Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 06.09.2019 позовні вимоги задоволено в повному обсязі (т.2 а.с.105-109). Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, яке оформлено протоколом №214 від 24.10.2018 року, в частині внесення/включення Товариства з обмеженою відповідальністю «Манінг» до переліку ризикових платників податків. Зобов`язано Головне управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області, виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «Манінг» з переліку ризикових платників податків. Стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Манінг» (ЄДРПОУ 39127964) судові витрати на сплату судового збору в сумі 3842 грн. (три тисячі вісімсот сорок дві гривні) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ: 39393501) .
Головне управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області, не погодившись з рішенням суду, звернулось до суду з апеляційною скаргою у даній справі.
Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 20 грудня 2019 року апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 6 вересня 2019 року в адміністративній справі №340/1385/19 повернуто заявнику (т.2 а.с.133-134).
24.12.2019 Кіровоградським окружним адміністративним судом видано ТОВ «Манінг» виконавчі листи (т.2 а.с.139а-141).
19 березня 2020 року до Кіровоградського окружного адміністративного суду надійшло подання державного виконавця відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Кіровоградській області Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) про заміну сторони виконавчого провадження по справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Манінг» до Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії (т.2 а.с.143-146).
В обґрунтування подання посилається на те, що на виконанні у відділі перебуває виконавче провадження №61392778, відкрите на підставі заяви представника стягувача та виконавчого листа №340/1385/19, виданого 03.02.2020 Кіровоградським окружним адміністративним судом про зобов`язання Головне управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області, виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «Манінг» з переліку ризикових платників податків. Боржником за даним виконавчим провадженням є Головне управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області, від якого надійшов лист про те, що він перебуває у стані припинення, а його правонаступником є Головне управління ДПС у Кіровоградській області та повноваження щодо виконання рішення суду належать до компетенції останнього.
Ухвалою суду від 20.03.2020 призначено до розгляду вказане подання (т.2 а.с.182).
Водночас, 24.03.2020 до суду надійшла заява ТОВ «Манінг» про заміну сторони виконавчого провадження по справі за позовом ТОВ «Манінг» до Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії. В обґрунтування заяви посилається на те, що товариству видано виконавчі листи, зокрема про стягнення з ГУ ДФС у Кіровоградській області судових витрат на оплату судового збору в сумі 3842 грн., який подано до Головного управління Державної казначейської служби. Проте, листом від 19.02.2020 №13-13-10959 Головне управління Державної казначейської служби повідомило заявника, що ГУ ДФС у Кіровоградській області знаходиться в стані ліквідації та всі його права та обов`язки, пов`язані з податковою діяльністю та фінансовими питаннями в цій сфері перейшли до правонаступника ГУ ДПС у Кіровоградській області (т.2 а.с.190-191).
У судове засідання державний виконавець, стягувач та боржник, які були належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи (т.2 а.с.186-188), не прибули, що відповідно до ч.2 ст.379 КАС України не перешкоджає судовому розгляду.
Згідно вимог ч.4 ст.229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося. Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України розгляд справи проведено в порядку письмового провадження.
Дослідивши документи, надані на підтвердження обставин, викладених у поданні та заяві, матеріали адміністративної справи, суд дійшов до таких висновків.
Частиною 1 статті 379 КАС України передбачено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
У відповідності до ст.1 Закону України "Про виконавче провадження" 02.06.2016р. №1404-VIII (далі - Закон №1404-VIII) виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (ч.2 ст.6 Закону №1404-VIII).
Згідно ч.ч.1, 2 ст.15 Закону №1404-VIII сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ.
Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.
Відповідно до ч.5 ст.15 Закону №1404-VIIІ у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Із системного аналізу зазначених норм встановлено, що заміна сторони виконавчого провадження пов`язується не з припиненням, а вибуттям такої сторони, тобто неможливості здійснювати права та виконувати обов`язки визначені Законом України «Про виконавче провадження» .
Так, зважаючи на приписи ч.2 ст.15 Закону України «Про виконавче провадження» одним із обов`язків боржника є виконання судового рішення.
Частиною 1 статті 91 Цивільного кодексу України встановлено, що юридична особа здатна мати такі ж цивільні права та обов`язки (цивільну правоздатність), як і фізична особа, крім тих, які за своєю природою можуть належати лише людині.
За приписами ч.4 ст.91 Цивільного кодексу України цивільна правоздатність юридичної особи виникає з моменту її створення і припиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
При цьому згідно з ч.1, 2 ст.96 Цивільного кодексу України юридична особа самостійно відповідає за своїми зобов`язаннями. Юридична особа відповідає за своїми зобов`язаннями усім належним їй майном.
За змістом частин 1, 5 статті 104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Згідно із пунктом 14 частини 3 статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань містяться, зокрема, такі відомості щодо юридичної особи: дані про юридичних осіб, правонаступником яких є зареєстрована юридична особа та дані про юридичних осіб - правонаступників.
Відповідно до частини 8 статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" у разі приєднання юридичних осіб здійснюється державна реєстрація припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті приєднання, та державна реєстрація змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються. Приєднання вважається завершеним з дати державної реєстрації змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються .
Згідно зі статтею 10 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.
Відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, використовуються для ідентифікації юридичної особи або її відокремленого підрозділу, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, фізичної особи - підприємця, у тому числі під час провадження ними господарської діяльності та відкриття рахунків у банках та інших фінансових установах.
Згідно постанови Кабінету Міністрів України «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» від 18 грудня 2018 №1200, Державну фіскальну службу України реорганізовано та утворено Державну податкову службу України, яка є правонаступником її майна, прав та обов`язків у відповідних сферах діяльності
Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України №537 від 19.06.2019 року "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" (далі за текстом - Постанова №537) постановлено утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1, зокрема Головне управління ДПС в Кіровоградській області.
Пунктом 2 Постанови №537 постановлено реорганізувати деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2, зокрема Головне управління ДФС в Кіровоградській області реорганізується шляхом приєднання до новоутвореного Головного управління ДПС в Кіровоградській області.
Відповідно до пунктів 3, 4 Постанови №537 установлено, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної податкової служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.
Визначено територіальні органи Державної податкової служби є правонаступниками майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються згідно з пунктом 2 цієї постанови, у відповідних сферах діяльності.
Так, наказом Державної податкової служби України №14 від 12.07.2019 року «Про затвердження Положення про територіальні органи ДПС» затверджено положення про Головне управління ДПС у Кіровоградській області, відповідно до п.1 якого ГУ ДПС у Кіровоградській області забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території Кіровоградської області, є правонаступником усіх прав та обов`язків ГУ ДФС у Кіровоградській області.
Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Головне управління ДПС в Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 43142606) зареєстровано як юридичну особу 31.07.2019 (т.2 а.с.155-157). Головне управління ДФС в Кіровоградській області з 02.08.2019 року перебуває у стані припинення (т.2 а.с.200-201).
Розпорядженням Кабінету Міністрів від 21.08.2019 №682-р погоджено пропозицію Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 227 «Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України» функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.
У зв`язку з цим розпорядженням, головою ДПС України видано наказ №36 від 28.08.2019 року "Про початок діяльності Державної податкової служби України", а в.о. начальника Головного управління ДПС в Кіровоградській області видано наказ №5 від 29.08.2019 року "Про початок діяльності Головного управління ДПС в Кіровоградській області".
До того ж, відповідно до пункту 1 Положення про Головне управління ДПС у Кіровоградській області, затвердженого наказом ДПС України 12.07.2019 №14, ГУ ДПС є правонаступником усіх прав та обов`язків ГУ ДФС у Кіровоградській області (т.2 а.с.160).
Системний аналіз наведеного вище у свої сукупності свідчить, що інститут правонаступництва органів державної влади різниться від інституту правонаступництва суб`єктів приватного права, оскільки є більш ширшим за змістом, включаючи в себе: правонаступництво в завданнях, функціях та повноваженнях як складових категорії компетенції органу виконавчої влади, а також щодо конкретних управлінських (організаційних) прав та обов`язків, які складають зміст відповідних правовідносин - тобто публічне правонаступництво за якого відбувається перехід владних прав та функції органу, що реорганізовується до органу, що створюється та правонаступництво в майнових приватних правовідносинах, у яких орган влади виступає як юридична особа приватного права.
Таким чином, у випадку публічного правонаступництва перехід таких прав та обов`язків оформлюється нормативним актом, тоді як правонаступництво в майнових приватних правовідносинах здійснюється на підставі передавального акту (частина 2 статті 107 ЦК України, пункт 7 Порядку № 1074). При цьому юридична особа є припиненою з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Відповідно до листа Головного управління ДПС у Кіровоградській області від 10.03.2020 №3742/10/11-28-08-01-02, адресованого державному виконавцю, повідомлено, що
Головне управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області перебуває у стані припинення, а його правонаступником є Головне управління ДПС у Кіровоградській області та повноваження щодо виконання рішення суду належать до компетенції останнього (т.2 а.с.152-154).
До того ж, згідно листа Головного управління Державної казначейської служби у Кіровоградській області від 19.02.2020 №13-13-10/959, адресованого ТОВ "Манінг" повідомлено, що здійснити безспірне списання коштів з ГУ ДФС у Кіровоградській області є неможливим, оскільки у 2020 році йому передбачено лише кошторисні видатки пов`язані з виплатою заробітної плати членам комісії, які займаються завершенням процедури ліквідації, а всі інші витрати пов`язані з податковою діяльністю передбачено по новоствореній ГУ ДПС у Кіровоградській області (т.2 а.с.192).
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що з 29.08.2019 діяльність та адміністративна компетенція Головного управління ДФС в Кіровоградській області як суб`єкта владних повноважень припинилася, а його функції і зобов`язання у публічно-правових відносинах перейшли до іншого органу державної влади - Головного управління ДПС в Кіровоградській області.
На підставі викладеного, а також з урахуванням того, що видані Кіровоградським окружним адміністративним судом виконавчі листи по справі №340/1385/19 не виконані, потребує здійснення процесуального правонаступництва на стадії виконання судового рішення в адміністративній справі, а саме шляхом заміни сторони виконавчого провадження - боржника - Головного управління ДФС в Кіровоградській області його правонаступником Головним управлінням ДПС в Кіровоградській області.
Керуючись ст.ст.243, 248, 256, 293-297, 379 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Подання державного виконавця та заяву про заміну сторони виконавчого провадження - задовольнити.
Замінити сторону виконавчого провадження у справі №340/1385/19, а саме боржника: Головне управління ДФС в Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 39393501) - його правонаступником - Головним управлінням ДПС в Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 43142606).
Копію ухвали надіслати державному виконавцю, стягувачу, боржнику.
Ухвала суду набирає законної сили в порядку, встановленому ст.256 КАС України та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду, у 15 - денний строк, установлений статтею 295 КАС України.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду Т.М. Кармазина
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.03.2020 |
Оприлюднено | 01.04.2020 |
Номер документу | 88491947 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Т.М. Кармазина
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні