Ухвала
від 30.03.2020 по справі 440/392/20
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову

30 березня 2020 рокум. ПолтаваСправа № 440/392/20

Суддя Полтавського окружного адміністративного суду Шевяков І.С., розглянувши заяву про забезпечення позову у справі за адміністративним позовом Приватного підприємства "Трансінтербуд" до Управління Держпраці у Сумській області про визнання протиправною та скасування постанови, -

В С Т А Н О В И В:

23 січня 2020 року Приватне підприємство "Трансінтербуд" звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Управління Держпраці у Сумській області про визнання протиправною та скасування постанови № СМ2232/183/АВ/П/ТД-ФС від 08 січня 2020 року про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами Управління Держпраці у Сумській області.

Підставою даного позову є незгода позивача з відповідною постановою, якою накладений штраф у розмірі 500 760 грн.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 28 січня 2020 року позовну заяву залишено без руху у зв`язку з несплатою позивачем судового збору, відсутністю копії позовної заяви з додатками для відповідача, а також відсутністю власного письмового підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову до цього самого відповідача з тим самим предметом та з тих самих підстав.

Позивач усунув недоліки позовної заяви, визначені ухвалою суду від 28 січня 2020 року.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 02 березня 2020 року позовна заява прийнята до розгляду та відкрито провадження у адміністративній справі.

27 березня 2020 року представник позивача подав до Полтавського окружного адміністративного суду заяву про забезпечення адміністративного позову.

За загальним правилом, встановленим частиною 1 статті 154 Кодексу адміністративного судочинства України, заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи. Отже, суд розглядає дану заяву без виклику учасників справи.

Позивач просив вжити заходи забезпечення позову шляхом зупинення стягнення з ПП "Трансінтербуд" на підставі постанови про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами Управління Держпраці у Полтавській області № СМ 2232/183/АВ/П/ТД-ФС від 08.01.2020 та зняття арешту з рахунку UA 613314890000000000260053817 в АТ "ПолтаваБанк", МФО 331489, належного позивачу.

Заявником вказано на те, що постановою від 14 лютого 2020 року державним виконавцем відкрито виконавче провадження № 61280713 з примусового виконання оскаржуваної постанови.

Позивач в обґрунтування заяви про забезпечення позову вказав, що виконання оскаржуваної постанови призведе до негативних економічних наслідків для його роботи, а також для виплати заробітної плати своїм працівникам.

Способи та підстави заходів забезпечення адміністративного позову регламентовані статтями 150-151 Кодексу адміністративного судочинства України.

Згідно з частиною 2 статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України, забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:

1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або

2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Відповідно до статті 151 Кодексу адміністративного судочинства України, позов може бути забезпечено:

1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта;

2) забороною відповідачу вчиняти певні дії;

3) встановленням обов`язку відповідача вчинити певні дії;

4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору;

5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.

Суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.

Залежно від обставин справи суд може забезпечити позов повністю або частково.

Про забезпечення позову або про відмову у забезпеченні позову суд постановляє ухвалу.

Суд зазначає, що у разі незаконності спірної постанови Управління Держпраці у Полтавській області, що має бути вирішеним під час розгляду цього адміністративного спору, позивач матиме змогу поновити порушені права та інтереси шляхом подачі значної кількості судових позовів, наприклад, про скасування рішень державного виконавця, стягнення з бюджету безпідставно сплачених коштів, тощо. А це, у свою чергу, призведе до значних витрат коштів та часу як учасників справи, так і державних, пов`язаних із судовим розглядом декількох справ.

Тому розглянувши заяву про забезпечення адміністративного позову, зважаючи на фактичні обставини справи, враховуючи відкриття державним виконавцем виконавчого провадження з примусового виконання оскаржуваної постанови, виходячи зі співмірності таких заходів заявленим позовним вимогам і відповідності виду забезпечення позову позовним вимогам, суд вважає, що заява позивача про забезпечення позову шляхом зупинення стягнення з ПП "Трансінтербуд" на підставі постанови про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами Управління Держпраці у Полтавській області № СМ 2232/183/АВ/П/ТД-ФС від 08.01.2020 підлягає задоволенню.

Одночасно суд зазначає, що вимога, викладена у заяві про забезпечення позову про зняття арешту з рахунку позивача, задоволенню не підлягає, оскільки зупинення стягнення за оскаржуваною постановою є достатньою гарантією унеможливлення порушення прав позивача на стадії судового розгляду саме цієї справи. В свою чергу, зняття арешту з рахунків позивача передбачає необхідність скасування постанови про накладення арешту на рахунки, що є окремою позовною вимогою, яка виходить за межі відповідного предмету спору. У той же час такого виду забезпечення адміністративного позову не передбачено статтею 151 Кодексу адміністративного судочинства України.

На підставі викладеного, керуючись статтями 150-154 Кодексу адміністративного судочинства України, -

У Х В А Л И В:

Заяву про забезпечення адміністративного позову задовольнити частково.

Зупинити примусове стягнення з ПП "Трансінтербуд" на підставі постанови про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами Управління Держпраці у Полтавській області № СМ 2232/183/АВ/П/ТД-ФС від 08.01.2020 - до набрання законної сили судовим рішенням у справі №440/392/20 за позовом Приватного підприємства "Трансінтербуд" до Управління Держпраці у Сумській області про визнання протиправною та скасування.

Роз`яснити, що за клопотанням учасника справи суд може допустити заміну одного заходу забезпечення позову іншим, а також суд може скасувати заходи забезпечення позову з власної ініціативи або за вмотивованим клопотанням учасника справи.

Копію ухвали суду надіслати учасникам справи.

Ухвала набирає законної сили негайно після її підписання суддею.

Ухвала суду може бути оскаржена.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VIII.

Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.

Ухвала суду підлягає негайному виконанню з дня її підписання незалежно від її оскарження і відкриття виконавчого провадження.

Суддя І.С. Шевяков

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.03.2020
Оприлюднено01.04.2020
Номер документу88499428
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/392/20

Ухвала від 28.08.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 18.02.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Рішення від 11.09.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Рішення від 11.09.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Рішення від 11.09.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Рішення від 11.09.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Ухвала від 30.03.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Ухвала від 30.03.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Ухвала від 18.03.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Ухвала від 02.03.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні