ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 березня 2020 рокуЛьвівСправа № 140/2596/19 пров. № 857/13466/19
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Святецького В.В.,
суддів Гудима Л.Я., Довгополова О.М.,
з участю секретаря судового засідання Гнідець Р.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу товариства з додатковою відповідальністю ,,АТП 10706" на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2019 року у справі № 140/2596/19 (головуючий суддя Димарчук Т.М., час ухвалення 11:03 год., м. Луцьк, повний текст рішення складений 06 листопада 2019 року) за адміністративним позовом товариства з додатковою відповідальністю ,,АТП 10706" до управління транспорту та інфраструктури Волинської обласної державної адміністрації про визнання протиправними та скасування наказів, рішення конкурсного комітету,-
В С Т А Н О В И В :
27 серпня 2019 року товариство з додатковою відповідальністю (ТДВ) ,,АТП 10706" звернулось до суду з адміністративним позовом до управління транспорту та інфраструктури Волинської обласної державної адміністрації, в якому просило визнати протиправними та скасувати: а) наказ від 29.07.2019 №35 в частині не допуску ТДВ ,,АТП 10706" до участі у конкурсі з визначення автомобільного перевізника на перевезення пасажирів по об`єкту - маршрут №33 ,,Крушинець-Луцьк";
б) наказ від 12.08.2019 №40 в частині визнання переможцем конкурсу по вказаному маршруту ОСОБА_1 ;
в) рішення конкурсного комітету Волинської ОДА, оформлене протоколом №142/33 від 05.08.2019, щодо визначення переможця конкурсу по об`єкту - маршрут №33 ,,Крушинець-Луцьк" ОСОБА_1.
Рішенням від 01 листопада 2019 року Волинський окружний адміністративний суд у задоволенні адміністративного позову відмовив повністю.
Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції, ТДВ ,,АТП 10706" подало апеляційну скаргу, в якій зазначає, що надання права на участь у конкурсі лише перевізникам, які мають право власності на транспортні засоби, і усунення перевізників, які мають інші види речового права на транспортні засоби (оренда), є дискримінаційними і ставлять перевізників-претендентів у нерівні умови, котрі залежать від майнового стану перевізника та наявності майна певного виду лише у власності.
Погоджуючись з дискримінаційними умовами відповідача щодо необхідності мати у власності автобуси, суд першої інстанції не дав правової оцінки тим обставинам, що вказана вимога передбачена в Додатку № 5 постанови Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2008 року № 1081.
При цьому, суд не перевірив доводів позивача та неправильно витлумачив закон, який підлягає до застосування, щодо законності підстав використання позивачем транспортних засобів та відсутності положень про обов`язок перевізника мати автобуси лише на праві приватної власності.
Також суд не дав жодної правової оцінки діям відповідача щодо правомірності не розміщення умов конкурсу в друкованих засобах масової інформації. Саме через відсутність в друкованих ЗМІ обов`язкової інформації про конкурс, в тому числі його вичерпних та повних умов, відповідач створив передумови для маніпулювання критеріями участі у конкурсі аж до недопущення претендентів.
Крім того, суд не звернув належної уваги та не дав відповідної правової оцінки факту відсутності в протоколі конкурсної комісії № 142/23 інформації про розгляд претендента на відповідність вимогам ст. 34 Закону України ,,Про автомобільний транспорт".
Залишилась поза увагою суду першої інстанції і та обставина, що всупереч приписам п.10 Порядку № 1081 умови конкурсу затверджені не були.
З огляду на викладене, позивач просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Управління транспорту та інфраструктури Волинської ОДА подало відзив на апеляційну скаргу, в якому спростовує доводи відповідача про невідповідність рішення суду першої інстанції вимогам матеріального та процесуального права.
У зв`язку з неявкою в судове засідання всіх учасників справи фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу відповідно до ч. 4 ст.229 Кодексу адміністративного судочинства України не здійснюється.
В попередніх судових засіданнях апеляційного суду представники позивача підтримали вимоги апеляційної скарги та просили їх задовольнити в повному обсязі, а представник відповідача заперечив вимоги апеляційної скарги та просив відмовити у її задоволенні.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та доводи скарги, апеляційний суд вважає, що скарга не належить до задоволення з таких підстав.
Суд першої інстанції встановив та підтверджується матеріалами справи, що відповідно до наказу начальника управління транспорту та інфраструктури Волинської ОДА від 27.06.2019 № 32 ,,Про підготовку та проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом" на головного спеціаліста відділу транспорту управління транспорту та інфраструктури ОДА Горбача Д.В. покладений обов`язок забезпечити оголошення через газету ,,Програма-Панорама" про проведення конкурсів на перевезення пасажирів по об`єктах конкурсів, а саме - групах оборотних рейсів на міжміських та приміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування серед яких маршрут - №33 ,,Крушинець-Луцьк".
Пунктом 2 наказу покладений обов`язок забезпечити розміщення інформації про основні характеристики об`єктів конкурсів, умови конкурсів, проекти розкладів руху автобусів на маршрутах, форми заяви на участь в конкурсі та анкети до заяви, переліку транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті, перелік документів, що подаються претендентом для участі в конкурсі на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на веб-сайті облдержадміністрації https://www.voladm.gov.ua в розділі ,,ОДА", далі ,,Органи влади", далі ,,Структурні підрозділи облдержадміністрації", далі ,,Управління транспорту та інфраструктури", далі ,,Внутрішні пасажирські перевезення", далі ,,Конкурси з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування".
Конкурс на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування визначено провести 05.08.2019 (а.с. 18).
На виконання наказу від 27.06.2019 № 32 організатор перевезень інформацію про оголошення конкурсів розмістив у друкованому засобі масової інформації, а саме - газеті ,,Програма-Панорама" від 04.07.2019 №27 (869), у якій зазначено, що управління транспорту та інфраструктури ОДА оголошує конкурси груп оборотних рейсів на 33 міжміські та приміські внутрішньообласні автобусні маршрути загального користування (які перераховані), інформація про основні характеристики об`єктів конкурсів, умови конкурсів, проекти розкладів руху автобусів на маршрутах, форми заяви на участь в конкурсі та анкети до заяви, переліку транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті, перелік документів, що подаються претендентом для участі в конкурсі на перевезення пасажирів автомобільним транспортом розміщені на веб-сайті облдержадміністрації https://www.voladm.gov.ua в розділі ,,ОДА", далі ,,Органи влади", далі ,,Структурні підрозділи облдержадміністрації", далі ,,Управління транспорту та інфраструктури", далі ,,Внутрішні пасажирські перевезення", далі ,,Конкурси з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування". Прийом документів та отримання інформації про об`єкти конкурсів, їх основні характеристики, умови конкурсів, проекти розкладів руху автобусів на маршрутах, бланків заяв, анкет на участь в конкурсах та переліку транспортних засобів, які пропонуються для використання на автобусному маршруті, переліку документів, що подаються претендентом для участі в конкурсі на перевезення пасажирів автомобільним транспортом, проводяться за адресою: м. Луцьк, Київська площа, 9, Управління транспорту та інфраструктури облдержадміністрації, каб. 616, телефон для довідок 778262 (а.с. 19).
Згідно з умовами конкурсу по об`єкту № 33 ,,Крушинець-Луцьк" прописані наступні вимоги до автобусів претендентів-перевізників: автобуси повинні бути у власності, співвласності, або такими, що використовуються ними на умовах фінансового лізингу, кількість автобусів для забезпечення перевезень - 1 основний і 1 резервний, клас - ІІІ, категорія М 3, кількість місць для сидіння - 22, відповідність екологічним нормам ТЗ - Євро-5, резервний - не нижче Євро-2 (а.с. 102).
З метою участі у конкурсі на перевезення пасажирів на приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування по об`єкту - маршрут №33 ,,Крушинець-Луцьк" ТДВ ,,АТП 10706" підготувало та подало конкурсному комітету конкурсну пропозицію в складі документації, яка була прийнята відповідачем в установленому порядку.
Зокрема, в бланку-анкеті про участь у конкурсі позивач зазначив, що він подає документи на маршрут, який обслуговував до конкурсу відповідно до укладеного договору про організацію перевезень пасажирів від 06.08.2014 №2275.
Однак, 29.07.2019 начальник управління транспорту та інфраструктури Волинської ОДА виніс наказ за №35 ,,Про недопущення перевізників-претендентів на участь у конкурсах на перевезення пасажирів на приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування", пунктом 1.2 якого наказано не допустити до участі у конкурсах на перевезення пасажирів на приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування перевізника-претендента ТДВ ,,АТП 10706".
Підставою для недопущення до участі у конкурсі зазначені такі обставини: у претендента ТДВ ,,АТП 10706" згідно з інформацією Регіонального сервісного центру МВС у Волинській області від 19.07.2019 №31/3-2656 транспортний засіб TEMSA PRESTIG, д.н.з НОМЕР_1 - орендований (від 13.07.2019). Відповідно до підпункту 6 пункту 12 постанови Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2008 року № 1081 ,,Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування" претендент ТДВ ,,АТП 10706" не допущений до участі в конкурсі, оскільки подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов`язковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України ,,Про автомобільний транспорт": у разі відсутності в перевізників-претендентів автобусів, що відповідають умовам конкурсу, вони мають право подати до конкурсного комітету заяву на участь у конкурсі та документи, що містять характеристику наявних автобусів, які перевізник-претендент пропонує використовувати на даному маршруті, а також інвестиційний проєкт-зобов`язання щодо оновлення парку автобусів на цьому маршруті на визначений період до п`яти років. Інвестиційний проєкт-зобов`язання в поданих документах у претендента ТДВ ,,АТП-10706" відсутній (а.с. 20).
Згідно з Єдиним державним реєстром транспортних засобів, джерелом якого є МВС, 13.07.2019 в ТСЦ 8047 РСЦ МВС в м. Києві на підставі договору оренди автомобіля TEMSA PRESTIG, д.н.з НОМЕР_1 від 13.07.2019 №38/1 для ТДВ ,,АТП 10706" (код ЄДРПОУ 05461119) виданий тимчасовий реєстраційний талон серії НОМЕР_2 до 10.07.2024.
Також 13.07.2019 в ТСЦ 8047 РСЦ МВС в м. Києві на підставі договору оренди від 13.07.2019 №38 гр. ОСОБА_2 виданий тимчасовий реєстраційний талон серії НОМЕР_3 до 10.08. 2024.
Таким чином, у претендента ТДВ ,,АТП-10706" згідно з інформацією Регіонального сервісного центру МВС у Волинській області від 19.07.2019 №31/3-2656, транспортний засіб ТЕМSА PRESTIG д.н.з НОМЕР_1 орендований від 13.07.2019 року (не власний, не перебуває у співвласності і не використовуються ними на правах фінансового лізингу).
05.08.2019 перед засіданням конкурсної комісії начальник управління транспорту та інфраструктури Волинської ОДА оголосив про недопущення ТДВ ,,АТП-10706" до участі у конкурсі.
Рішенням конкурсної комісії, оформленого протоколом від 05.08.2019 №142/33, переможцем конкурсу на перевезення пасажирів на приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування по об`єкту №33 ,,Крушинець-Луцьк", визначений ОСОБА_1 (а.с 21).
Наказом начальника управління транспорту та інфраструктури Волинської ОДА від 12.08.2019 №40 ,,Про визнання перевізників-переможців у конкурсах на перевезення пасажирів на приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування" наказано визнати переможців конкурсу на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Волинської області та надати право перевезення пасажирів на об`єктах конкурсів таким перевізникам: по об`єкту конкурсу №33 ,,Крушинець-Луцьк" - підприємцю-перевізнику ОСОБА_1 (а.с. 23).
Вважаючи протиправними та такими, що підлягають скасуванню накази відповідача від 29.07.2019 №35 в частині не допуску ТДВ ,,АТП 10706" до участі у конкурсі з визначення автомобільного перевізника на перевезення пасажирів по об`єкту - маршрут ,,№33 Крушинець-Луцьк", від 12.08.2019 №40 в частині визнання переможцем конкурсу по вказаному маршруту ОСОБА_1 та рішення конкурсного комітету Волинської ОДА, оформлене протоколом №142/33 від 05.08.2019, щодо визначення переможця конкурсу по об`єкту - маршрут №33 ,,Крушинець -Луцьк" ОСОБА_1 , позивач звернувся за захистом своїх прав та законних інтересів до суду.
Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що приймаючи оскаржені накази та рішення відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством України, а тому позовні вимоги до задоволення не підлягають.
Такі висновки суду першої інстанції, на думку колегії суддів апеляційного суду, відповідають фактичним обставинам справи, нормам матеріального права та є вірними.
Так, відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень, регулюються Законом України від 05 квітня 2001 року № 2344-III ,,Про автомобільний транспорт" (далі - Закон № 2344-III).
Відповідно до частин першої та другої статті 43 Закону № 2344-III визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах. Об`єктом конкурсу можуть бути: маршрут (кілька маршрутів), оборотний рейс (кілька оборотних рейсів).
За змістом частин першої та другої статті 44 Закону № 2344-III організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування. До обов`язкових умов конкурсу на перевезення пасажирів належать: визначена органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування обґрунтована структура парку автобусів, що працюватимуть на маршруті загального користування, за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показниками; державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування населення.
Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року №1081 (далі - Порядок № 1081).
Цей Порядок визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування і є обов`язковим для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками.
Пунктом 2 Порядку № 1081 визначено що організатор - орган виконавчої влади, виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, який самостійно або із залученням робочого органу проводить конкурс;
умови конкурсу - встановлені організатором (обов`язкові та додаткові) умови перевезень пасажирів, які повинні виконувати автомобільні перевізники, визначені на відповідному об`єкті конкурсу.
За змістом пункту 4 Порядку № 1081 організатором перевезень на автобусному маршруті загального користування є, зокрема Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні держадміністрації - на міжміському і приміському автобусних маршрутах, що не виходять за межі території Автономної Республіки Крим чи області (внутрішньообласний маршрут), у тому числі таких, що проходять від населених пунктів Київської області до м. Києва.
Відповідно до пункту 10 Порядку № 1081 організатор затверджує умови конкурсу, в тому числі обов`язкові, відповідно до статті 44 Закону України ,,Про автомобільний транспорт". Крім обов`язкових організатор може затверджувати додаткові умови конкурсу (наявність у перевізника GPS-системи, встановленої на транспортних засобах, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, тощо). Організатор встановлює вимогу щодо забезпечення роботи на об`єкті конкурсу, який включає міські та приміські автобусні маршрути загального користування, не менш як одного транспортного засобу, пристосованого для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями.
Згідно з підпунктом 6 пункту 12 Порядку № 1081 конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, який подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов`язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 статті 44 Закону України ,,Про автомобільний транспорт".
Пунктом 28 Порядку № 1081 передбачено, що організатор або робочий орган публікує в друкованих засобах масової інформації не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу оголошення про конкурс (крім друкованих оголошення може бути розміщено також в інших засобах масової інформації), яке повинне містити таку інформацію: 1) найменування організатора та робочого органу; 2) порядковий номер та основні характеристики кожного об`єкта конкурсу: на міжміському маршруті - номер рейсу, початковий та кінцевий пункти маршруту, протяжність, час відправлення з кінцевих пунктів та прибуття до них, особливості періодичності виконання перевезень, рекомендовану кількість зірочок за параметрами комфортності; на міському та приміському маршруті - номер маршруту, найменування кінцевих зупинок, кількість оборотних рейсів або кількість автобусів для забезпечення перевезень, режим руху та інтервал, особливості періодичності виконання перевезень (сезонний, у певні дні тижня тощо); 3) умови конкурсу; 4) порядок одержання необхідної інформації про об`єкт конкурсу; 5) кінцевий строк прийняття документів для участі в конкурсі; 6) найменування організації, режим її роботи та адреса, за якою подаються документи для участі в конкурсі; 7) місце та дата одержання бланків документів для участі в конкурсі; 8) місце, дата та час початку проведення засідання конкурсного комітету; 9) розмір плати за участь у конкурсі; 10) телефон для довідок (електронна адреса або адреса веб-сайту) з питань проведення конкурсу.
Для участі у конкурсі автомобільний перевізник подає на кожний об`єкт конкурсу окремо заяву за формою, визначеною згідно з додатками 1 або 2, і такі документи визначені пунктом 29 Порядку № 1081.
Пунктом 37 Порядку № 1081 встановлено, що достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, визначених пунктом 29 цього Порядку, перевіряється організатором та/або робочим органом не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу.
Інформація, що міститься в документах повинна бути достовірною станом на момент подання документів, які необхідні для участі в конкурсі (пункт 67 Порядку № 1081).
Враховуючи наведене, колегія суддів дійшла висновку, що організатором конкурсу по об`єкту - маршрут №33 ,,Крушинець -Луцьк" є орган виконавчої влади - Волинська обласна держадміністрація в особі її структурного органу - управління транспорту та інфраструктури. Даний факт сторонами не спростовується.
З матеріалів справи апеляційний суд вбачає, що організатор конкурсу у відповідності до вимог пункту 28 Порядку № 1081 не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу помістив оголошення про конкурс в друкованому засобі масової інформації, а саме - газеті ,,Програма-Панорама" від 04.07.2019 №27 (869).
Вимоги апеляційної скарги містять чотири основні положення: дискримінаційні елементи умов конкурсу в частині надання права на участь у конкурсі лише перевізникам, які мають право власності на транспортні засоби, і усунення перевізників, які мають інші види речового права на транспортні засоби (оренда); відсутність в засобах масової інформації умов конкурсу; відсутність факту затвердження організатором умов конкурсу; порушення при визначенні переможця конкурсу.
Колегія суддів погоджується з доводами відповідача про безпідставність доводів позивача про створення нерівних умов для окремих перевізників-претендентів і їх дискримінацію, шляхом визначення умовами конкурсу права власності на транспортні засоби, оскільки умови конкурсу є однаковими для усіх претендентів.
Крім того, ТДВ ,,АТП 10706" погодилось з умовами конкурсу та подало до конкурсного комітету пакет документів, необхідних для участі у конкурсі. Наказ про оголошення конкурсу та умови конкурсу позивач до завершення конкурсу не оскаржував.
Також колегія суддів враховує, що згідно з умовами конкурсу у разі відсутності в перевізників-претендентів автобусів, що відповідають умовам конкурсу, вони мають право подати до конкурсного комітету заяву на участь у конкурсі та документи, що містять характеристику наявних автобусів, які перевізник-претендент пропонує використовувати на даному маршруті, а також інвестиційний проєкт-зобов`язання щодо оновлення парку автобусів на цьому маршруті на визначений період до п`яти років. Інвестиційний проєкт-зобов`язання претендент ТДВ ,,АТП-10706" не подало. Відсутність у власності (співласності) відповідних автобусів, а також інвестиційного проєкт-зобов`язання і стало підставою для прийняття рішення про недопущення позивача до участі в конкурсі, що відповідає вимогам підпункту 6 пункту 12 Порядку № 1081.
Апеляційний суд акцентує увагу також на тому, що транспортний засіб TEMSA PRESTIG, д.н.з НОМЕР_1 , який позивач зазначив в конкурсній пропозиції, є орендованим згідно договору оренди від 13.07.2019. Даний факт може свідчити про те, що саме для участі у конкурсі цей автомобіль був орендований і не може бути гарантією, що саме цей автобус буде використовуватись на об`єкті конкурсу - маршруті №33 ,,Крушинець -Луцьк".
У відзиві на апеляційну скаргу відповідач вказав, що ТДВ ,,АТП-10706" з 2009 року по 2019 рік був визначений переможцем по 53-х об`єктах, в тому числі і по маршруту №33 ,,Крушинець -Луцьк", на якому здійснював перевезення з 2014 року.
27.03.2019 та 11.06.2019 відповідач надсилав ТДВ ,,АТП-10706" попередження щодо порушень вимог договору про організацію перевезень, а саме - невиконання регулярності рейсів за лютий та за травень.
Також відповідач зазначив, що умови конкурсів, які проводились в останні роки та у яких брав участь позивач і був визначений переможцем, були розміщені на офіційному вебсайті облдержадміністрації. Жодних зауважень з приводу відсутності умов конкурсів на офіційному вебсайті з боку позивача за ці роки не було.
Пунктом 28 Порядку № 1081 передбачено, що організатор або робочий орган публікує в друкованих засобах масової інформації не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу оголошення про конкурс (крім друкованих оголошення може бути розміщено також в інших засобах масової інформації).
Відповідно до ч.2 ст. 22 Закону України ,,Про інформацію" засоби масової інформації - засоби, призначені для публічного поширення друкованої або аудіовізуальної інформації.
За таких обставин, колегія суддів вважає, що розміщення умов конкурсу на офіційному вебсайті Волинської ОДА не суперечить п. 28 Порядку № 1081.
Організатор конкурсу - управління транспорту та інфраструктури Волинської ОДА видало наказ від 27.06.2019 № 32 ,,Про підготовку та проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом", пунктом 2 якого зобов`язало головного спеціаліста відділу транспорту управління транспорту та інфраструктури ОДА Горбача Д.В. забезпечити розміщення інформації про основні характеристики об`єктів конкурсів, умови конкурсів, проекти розкладів руху автобусів на маршрутах, форми заяви на участь в конкурсі та анкети до заяви, переліку транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті, перелік документів, що подаються претендентом для участі в конкурсі на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на веб-сайті облдержадміністрації https://www.voladm.gov.ua .
Таким чином, організатор конкурсу делегував свої повноваження в частині затвердження умов конкурсу Горбачу Д.В., що, на думку колегії, суддів не є суттєвим порушенням вимог пункту 10 Порядку № 1081 та не може бути підставою для визнання конкурсу протиправним.
Підсумовуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо правомірності наказу управління транспорту та інфраструктури Волинської обласної державної адміністрації від 29.07.2019 №35 в частині не допуску ТДВ ,,АТП 10706" до участі у конкурсі з визначення автомобільного перевізника на перевезення пасажирів по об`єкту - маршрут №33 ,,Крушинець-Луцьк", оскільки позивач не подав до конкурсного транспортних засобів, які відповідають умовам конкурсу, а також не подав інвестиційний проект-зобов`язання, який згідно частини 3 статті 44 Закону України ,,Про автомобільний транспорт" подається до конкурсного комітету на той чи інший об`єкт конкурсу перевізниками-претендентами у разі відсутності в останніх автобусів, що відповідають умовам конкурсу.
Решта позовних вимог щодо визнання протиправними та скасування наказу від 12.08.2019 №40 в частині визнання переможцем конкурсу по вказаному маршруту ОСОБА_1 та рішення конкурсного комітету Волинської ОДА, оформлене протоколом №142/33 від 05.08.2019, щодо визначення переможця конкурсу по об`єкту - маршрут №33 ,,Крушинець-Луцьк" ОСОБА_1, також задоволенню не підлягають, оскільки є похідними від позовних вимог, в задоволенні яких відмовлено.
Такі висновки суду апеляційної інстанції щодо решти позовних вимог узгоджуються з висновками Верховного Суду, викладеними в пункту 46 постанови від 20 березня 2020 року у справі № 826/5136/17 ( адміністративне провадження № К/9901/58161/18).
Наведені обставини спростовують доводи апеляційної скарги про невідповідність рішення суду першої інстанції нормам матеріального та процесуального права, а тому апеляційний суд не вбачає підстав для задоволення апеляційної скарги.
Інші, зазначені відповідачем в апеляційній скарзі обставини, окрім вищеописаних обставин, ґрунтуються на довільному трактуванні фактичних обставин і норм матеріального права, а тому такі не вимагають детальної відповіді або спростування.
Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства (КАС) України визначено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Враховуючи вищенаведене, апеляційний суд визнає, що суд першої інстанції, вирішуючи даний публічно-правовий спір, правильно встановив обставини справи та ухвалив законне рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, рішення суду першої інстанції ґрунтується на повно, об`єктивно і всебічно з`ясованих обставинах, доводи апеляційної скарги їх не спростовують, а тому підстав для скасування рішення суду першої інстанції немає.
Керуючись ч.3 ст. 243, ст. 310, п. 1 ч. 1 ст.315, ст. ст. 316, 321, 322 , 325, 328, 329 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ :
апеляційну скаргу товариства з додатковою відповідальністю ,,АТП 10706" залишити без задоволення, а рішення Волинського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2019 року у справі № 140/2596/19 - без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя В. В. Святецький судді Л. Я. Гудим О. М. Довгополов Повне судове рішення складено 01.04.2020.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.03.2020 |
Оприлюднено | 01.04.2020 |
Номер документу | 88527559 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні