Справа № 420/2791/20
УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
02 квітня 2020 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Свида Л.І., розглянувши позовну заяву Комунального виробничо-торгівельного підприємства Віра в особі ліквідатора Чекмарьової Лариси Юріївни до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області про скасування податкових повідомлень-рішень, -
ВСТАНОВИВ:
До суду звернулося Комунальне виробничо-торгівельне підприємство Віра в особі ліквідатора Чекмарьової Лариси Юріївни з позовною заявою до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області про скасування податкових повідомлень-рішень форми Р від 24.11.2017 року №0043481409, форми Р від 24.11.2017 року №0043501409, форми ПС від 24.11.2017 року №0043511409, форми ПС від 24.11.2017 року №0043491409.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.
Розглянувши зміст позовної заяви та доданих до неї матеріалів, суддя встановив наявність підстав для залишення позову без руху, оскільки позов поданий із порушенням вимог встановлених ст. 161 КАС України.
Згідно із ч. 3 ст. 161 КАС України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
В порушення ст. 161 КАС України, позивачем не надано до суду документу про сплату судового збору.
Разом з позовною заявою позивач надав до суду клопотання про звільнення від оплати або відстрочку оплати судового збору.
Згідно із ч. 1 ст. 133 КАС України, суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
В обґрунтування вказаного клопотання позивач зазначає, що не має можливості оплатити судовий збір, оскільки позивач знаходиться у стадії ліквідації шляхом приєднання до ТОВ Торговий дім Грегорі Арбер згідно рішення Одеської міської ради №5255-V від 09.01.2016 року. При цьому, позивач не здійснює фінансово-господарську діяльність з 2006 року, нарахування заробітної плати не здійснюється, усі банківські рахунки закрито, найманих працівників не має.
Відповідно до ст. 8 Закону України Про судовий збір , враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов: 1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або 2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або 3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.
Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
На підтвердження вищевказаних обставин позивач надав довідку ліквідатора КВТП Віра від 02.04.2020 року, в якій зазначено, що з 2006 року, з моменту прийняття рішення про ліквідацію, Комунальне виробничо-торгівельне підприємство Віра не здійснює фінансово-господарську діяльність, нарахування заробітної плати не здійснюється, усі банківські рахунки закрито, найманих працівників не має.
Проте, позивач не надає до суду довідок саме з банківських установ на підтвердження закриття рахунків.
Позивачем також не надано жодних доказів на підтвердження того, що у підприємства будуть наявні кошти в майбутньому, які нададуть змогу безперешкодно сплатити необхідну суму судового збору.
У свою чергу, Європейський суд з прав людини у своїй прецедентній практиці виходить із того, що положення пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод гарантує кожному право подати до суду позов. Проте право на суд не є абсолютним і воно може бути піддане обмеженням, дозволеним за змістом, тому що право на доступ до суду за своєю природою потребує регулювання з боку держави.
Прийняття рішення щодо звільнення від судового збору чи відстрочення його сплати на визначений строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі, є правом суду. Вказані норми не передбачають обов`язку суду звільнити особу від сплати судового збору у випадку наявності відповідного клопотання. Невмотивоване звільнення від сплати судового збору утворить дискримінаційне становище по відношенню до інших суб`єктів звернення до суду.
Враховуючи вищевикладені обставини, суддя дійшов висновку про необґрунтованість клопотання позивача про звільнення від оплати або відстрочку оплати судового збору та відсутність підстав для його задоволення.
Відповідно ст. 4 Закону України Про судовий збір , за подання до адміністративного суду позову майного характеру, який подано юридичною особою встановлено ставку 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відповідно до ст. 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2020 рік , з 1 січня 2020 року розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб становить - 2102 гривні.
Позивачем в позовній заяві оскаржуються податкові повідомлення-рішення на суму 1135181,06 грн., при цьому судовий збір не сплачено взагалі.
З урахуванням вищевикладеного позивачу необхідно сплатити судовий збір за подання позову на рахунок Одеського окружного адміністративного суду у розмірі 17027,72 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 169 КАС України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Виявлені недоліки мають бути усунені шляхом надання позивачем до Одеського окружного адміністративного суду оригіналу документу про сплату судового збору за подання позовної заяви.
Керуючись ст. ст. 133, 161, 169, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя,-
УХВАЛИВ:
У задоволенні клопотання позивача про звільнення від оплати або відстрочку оплати судового збору за подачу позовної заяви - відмовити.
Позовну заяву Комунального виробничо-торгівельного підприємства Віра в особі ліквідатора Чекмарьової Лариси Юріївни до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області про скасування податкових повідомлень-рішень - залишити без руху.
Запропонувати позивачу усунути недоліки позовної заяви у 5-денний строк з дня отримання копії ухвали.
Якщо заяву не буде подано особою в зазначений строк або вказані нею підстави для поновлення строку звернення до адміністративного суду будуть визнані неповажними, суд повертає позовну заяву.
Копію ухвали надіслати позивачу.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя Л.І. Свида
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.04.2020 |
Оприлюднено | 03.04.2020 |
Номер документу | 88548868 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Свида Л.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні