Ухвала
від 02.04.2020 по справі 1140/2988/18
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

02 квітня 2020 року м. Кропивницький Справа № 1140/2988/18

Кіровоградський окружний адміністративний суд, у складі судді Хилько Л.І., розглянув у порядку письмового провадження заяву про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Полфа" до Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області про скасування рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом, просив суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення.

Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 14.06.2019 р., залишеного без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 01.10.2019 р., позов задоволено та присуджено позивачу понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 2268,89 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області (код - 39393501, вул. Велика Перспективна, 55, м. Кропивницький, 25006). (т.2 а.с.37-41, 67-69)

На виконання рішення судом видано виконавчий лист, який 20.11.2019 р. направлено позивачу. (т.2 а.с.71-72)

18.03.2020 р. до суду від позивача надійшла заява про заміну сторони виконавчого провадження. (т.2 а.с.80-83).

Заяву реєстровано та передано судді 26.03.2020 р.. (т.2 а.с.84)

Ухвалою від 26.03.2020 р. заяву призначено до розгляду в судовому засіданні 02.04.2020 р.. (т.2 а.с.85).

Представники сторін у судове засідання не з`явилися.

Згідно ч.4 ст.229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Відповідно ч.9 ст.205 та ч.2 ст.379 КАС України розгляд справи проведено в порядку письмового провадження.

Дослідивши подані документи суд зазначає таке.

Відповідно до ч.1 ст.379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Аналогічне передбачено ч.5 ст.15 Закону України "Про виконавче провадження", відповідно якої у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником.

Із системного аналізу зазначених норм встановлено, що заміна сторони виконавчого провадження пов`язується не з припиненням, а вибуттям такої сторони, тобто неможливості здійснювати права та виконувати обов`язки визначені Законом України "Про виконавче провадження".

За ч. 2 ст. 15 Закону України "Про виконавче провадження" боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.

Отже, зважаючи на приписи ч. 2 ст. 15 Закону України "Про виконавче провадження" одним із обов`язків боржника є виконання судового рішення.

Відповідно до абз.3 ч.2 ст.81 Цивільного кодексу України юридична особа публічного права створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування.

За приписами абз.2 ч.3 ст.81 Цивільного кодексу України Порядок утворення та правовий статус юридичних осіб публічного права встановлюються Конституцією України та законом.

В силу ч.ч.1, 5 ст.104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Відповідно ч. 8 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 р. №755-IV у разі приєднання юридичних осіб здійснюється державна реєстрація припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті приєднання, та державна реєстрація змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються. Приєднання вважається завершеним з дати державної реєстрації змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються .

Згідно до пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 р. №537 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" (далі за текстом - Постанова №537) утворено як юридичну особу публічного права Головне управління ДПС у Кіровоградській області.

З огляду на пункт 2 Постанови №537 реорганізовано Головне управління ДФС у Кіровоградській області шляхом приєднання до Головного управління ДПС у Кіровоградській області.

Відповідно до пункту 3 Постанови №537 територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної податкової служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.

Пунктом 4 Постанови № 537 визначено, що територіальні органи Державної податкової служби є правонаступниками майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються згідно з пунктом 2 цієї постанови, у відповідних сферах діяльності.

Наказом ДПС України "Про затвердження Положення про територіальні органи ДПС" №14 від 12.07.2019 затверджено положення про Головне управління ДПС у Кіровоградській області, відповідно п. 1 якого Головне управління ДПС у Кіровоградській області забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території Кіровоградської області, є правонаступником усіх прав та обов`язків Головного управління ДФС у Кіровоградській області.

Відповідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань встановлено, що Головне управління ДФС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ - 39393501) з 02 серпня 2019 р. перебуває в стані припинення.

Згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 31 липня 2019 р. зареєстровано як юридичну особу Головне управління ДПС в Кіровоградській області (код ЄДРПОУ - 43142606).

Розпорядженням Кабінету Міністрів від 21.08.2019 №682-р погоджено пропозицію Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 р. №227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.

На підставі такого розпорядження, головою ДПС України видано наказ №36 від 28.08.2019 "Про початок діяльності Державної податкової служби України", а в.о. начальника Головного управління ДПС в Кіровоградській області наказ №5 від 29.08.2019 "Про початок діяльності Головного управління ДПС в Кіровоградській області".

Згідно з п.1 Положення про Головне управління ДПС у Кіровоградській області, затвердженого наказом ДПС України 12.07.2019 р. №14, ГУ ДПС є правонаступником усіх прав та обов`язків ГУ ДФС у Кіровоградській області.

Суд зауважує, що інститут правонаступництва органів державної влади (юридичних осіб публічного права) відмінний від інституту правонаступництва юридичних осіб приватного права, оскільки є більш ширшим за змістом, включаючи в себе: правонаступництво в завданнях, функціях та повноваженнях як складових категорії компетенції органу виконавчої влади, а також щодо конкретних управлінських (організаційних) прав та обов`язків, які складають зміст відповідних правовідносин, тобто публічне правонаступництво за якого відбувається перехід владних прав та функції органу, що реорганізовується до органу, що створюється та правонаступництво в майнових приватних правовідносинах, у яких орган влади виступає як юридична особа приватного права.

Тобто, у випадку публічного правонаступництва перехід таких прав та обов`язків оформлюється нормативним актом, тоді як правонаступництво в майнових приватних правовідносинах здійснюється на підставі передавального акту (ч.2 ст.107 Цивільного кодексу України).

При цьому юридична особа є припиненою з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що з 29.08.2019 року діяльність та адміністративна компетенція Головного управління ДФС в Кіровоградській області як суб`єкта владних повноважень припинилася, а його функції і зобов`язання у публічно-правових відносинах перейшли до іншого органу державної влади Головного управління ДПС в Кіровоградській області.

Отже, керуючись ст.ст.205, 229, 248, 256, 293-295, 379 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

Заяву про заміну сторони виконавчого провадження задовольнити.

Допустити заміну сторони виконавчого провадження боржника Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ - 39393501) правонаступником - Головним управлінням Державної податкової служби у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ - 43142606) за виконавчим листом, виданим Кіровоградським окружним адміністративним судом у адміністративній справі № 1140/2988/18.

Копію ухвали направити сторонам.

Ухвала суду набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 256 КАС України.

Ухвала суду може бути оскаржена до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі, протягом 15 днів з дня отримання копії ухвали суду, апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Л.І. Хилько

Дата ухвалення рішення02.04.2020
Оприлюднено06.04.2020
Номер документу88573399
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1140/2988/18

Ухвала від 02.04.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 26.03.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 14.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 01.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Постанова від 01.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 22.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 22.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 16.05.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Рішення від 14.06.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 28.02.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні