Рішення
від 26.07.2007 по справі 3/345
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м

 

   ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД 

міста КИЄВА 01030, м.Київ,

вул.Б.Хмельницького,44-Б    

тел.486-65-72

 

 

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М    У К Р А Ї Н И

№ 3/345                                                                                                        

26.07.07

 

За позовом           Приватної фірми «ОЛІМП ЕКС»

До                      Київської

міської ради (відповідач 1)

                       Головного управління

земельних ресурсів виконавчого органу

                       Київської міської ради

(Київської міської державної адміністрації)

                       (відповідач 2)

Про                       визнання

права на оренду земельної ділянки, укладення договору

оренди та зобов'язання

зареєструвати договір оренди

                         

Суддя Сівакова В.В.

Представники:

від позивача               ОСОБА_1. -по дов. № 2307/07 від

26.07.2007 

від відповідача 1        Колодрубський О.О. -по дов. №

225-КР-674 від 24.05.2007

від відповідача 2              Колодрубський О.О. -по дов. №

06-34/31173 від 01.11.2006 

У

засіданні брали участь

         

СУТЬ СПОРУ:

        

На розгляд Господарського суду

міста Києва передані позовні вимоги Приватної фірми «ОЛІМП ЕКС»про визнання

права приватної фірми «ОЛІМП ЕКС»на оренду земельної ділянки на АДРЕСА_1 згідно

з проектом відведення та висновками, які містяться в ньому, який погоджений в

порядку, встановленому рішенням Київської міської ради від 15.07.2004 №

457/1867 «Про врегулювання процедури передачі в користування земельних ділянок

в м. Києві»; про визнання укладеним договору оренди земельної ділянки для

будівництва житлового будинку з підземним паркінгом на АДРЕСА_1 між Приватною

фірмою «ОЛІМП ЕКС»та Київською міською радою в редакції, яка підписана

Приватною фірмою «ОЛІМП ЕКС»та відповідає вимогам Закону України «Про оренду

землі»та Типового договору оренди землі, що затверджений Постановою Кабінету

Міністрів України від 03.03.2004 № 220 та переданою дану земельну ділянку на

умовах, викладених у нижчезазначеному договорі, з моменту набрання чинності

судовим рішенням; зобов'язання Головного управління земельних ресурсів

виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної

адміністрації) зареєструвати договір оренди земельної ділянки з усіма

додатками, що є його невід'ємними частинами між орендодавцем -Київською міською

радою та орендарем -Приватною фірмою «ОЛІМП ЕКС»у встановленому порядку.

Позовні вимоги мотивовані тим, що

ним вчинено всі необхідні дії для 

прийняття Київською міською радою рішення про  укладення оренди земельної ділянки. Зазначає,

що звернувся до Київської міської ради з клопотанням № К-2363 від 02.09.2004 та

одержав згоду Київської міської ради № Д-0736 від 12.11.2004 на розроблення

проекту відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1районі для будівництва

житлового будинку з підземним паркінгом. На підставі згоди на розроблення

проекту відведення земельної ділянки за замовленням позивача суб'єктом

підприємницької діяльності-фізичною особою ОСОБА_2. розроблено проект

відведення земельної ділянки для будівництва житлового будинку з підземним

паркінгом на АДРЕСА_1районі, який відповідно до ч. 6 ст. 123 Земельного кодексу

України погоджено з органом по земельних ресурсах, природоохоронним і

санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної

спадщини та по якому одержано висновок державної землевпорядної експертизи.

Однак, з невідомих позивачу причин Київською міською радою рішення щодо

передачі йому в оренду земельної ділянки не приймається та проект договору

оренди земельної ділянки, який 

направлено на адресу Київської міської ради  та підписаний з боку позивача Київською

міською радою не розглянуто та не підписано і зауважень щодо нього не висунуто.

 

Відповідач 1 у письмовому відзиві

на позов проти позову заперечує. Зазначає, що відповідно до ст.ст. 116, 124

Земельного кодексу України юридичні особи набувають право користування

земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням

органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування та державних

органів приватизації щодо земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які

підлягають приватизації, в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом,

а  передача в оренду земельних ділянок,

що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі

рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого

самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки. Вказує, що

згідно ст. 16 Закону України «Про оренду землі»договір оренди земельної ділянки

може бути укладений лише за взаємним волевиявленням сторін, а відповідно до ст.

203 Цивільного кодексу України волевиявлення учасника правочину має бути

вільним і відповідати його внутрішній волі. Крім того, вказує що Київською

міською радою рішення про передачу в оренду земельної ділянки позивачу не

приймалось, а отже відсутнє волевиявлення однієї із сторін договору.

 

Відповідач 2 у письмовому відзиві

на позов проти позову заперечує з наступних підстав. Головне управління

земельних ресурсів не порушувало законні права та інтереси позивача, оскільки останній

або його представник з належним чином оформленою довіреністю та з підписаним

обома сторонами договором оренди земельної ділянки на АДРЕСА_1 з приводу

державної реєстрації зазначеного договору оренди земельної ділянки до

відповідача 2 не звертався.

 

Розглянувши матеріали справи та

заслухавши пояснення представників сторін, Господарський суд міста Києва

 

ВСТАНОВИВ:

 

Відповідно до ст. 116 Земельного

кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права

користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності

за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування та

державних органів приватизації щодо земельних ділянок, на яких розташовані

об'єкти, які підлягають приватизації, в межах їх повноважень, визначених цим

Кодексом. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється

шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Згідно з п. 12 Перехідних положень

Земельного кодексу України до розмежування земель державної і комунальної

власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів,

крім земель, переданих у приватну власність, та земель, на яких розташовані

державні, в тому числі казенні, підприємства, господарські товариства, у

статутних фондах яких державі належать частки (акції, паї), об'єкти

незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти, здійснюють відповідні

сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні

органи виконавчої влади.

Відповідно до ст. 9 Земельного

кодексу України до повноважень Київської міської рад у галузі земельних

відносин на її території належить, зокрема, розпорядження землями

територіальної громади міста; передача земельних ділянок комунальної власності

у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання

земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до

цього Кодексу; організація землеустрою.

Статтею 93 Земельного кодексу

України встановлено, що право оренди земельної ділянки -це засноване на

договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою,

необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.

Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються законом.

Згідно зі ст. 125 Земельного

кодексу України право на оренду земельної ділянки виникає після укладення

договору оренди і його державної реєстрації.

Відповідно до ст. 126 Земельного

кодексу України право оренди землі оформляється договором, який реєструється

відповідно до закону.

Статтею 16 Закону України «Про

оренду землі»визначено, що особа, яка бажає отримати земельну ділянку в оренду

із земель державної або комунальної власності, подає до відповідного органу

виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування за місцем розташування

земельної ділянки заяву (клопотання). Розгляд заяви (клопотання) і надання

земельної ділянки в оренду проводяться у порядку, встановленому Земельним

кодексом України. У разі згоди орендодавця передати земельну ділянку в оренду

сторони укладають договір оренди землі відповідно до вимог цього Закону.

Згідно з частинами 1 та 3 ст. 124

Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають

у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення

відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом

укладення договору оренди земельної ділянки. Передача в оренду земельних

ділянок громадянам і юридичним особам із зміною їх цільового призначення та із

земель запасу під забудову здійснюється за проектами відведення в порядку,

встановленому статтями 118, 123 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 123

Земельного кодексу України надання земельних ділянок юридичним особам у

постійне користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади

та органів місцевого самоврядування за проектами відведення цих ділянок.

Згідно частин 3 та 5 ст. 123

Земельного кодексу України юридична особа, зацікавлена в одержанні земельної

ділянки у постійне користування із земель державної або комунальної власності,

звертається з відповідним клопотанням до районної, Київської та

Севастопольської міських державних адміністрацій або сільської, селищної,

міської ради. Відповідна районна державна адміністрація або сільська, селищна,

міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає згоду на розроблення

проекту відведення земельної ділянки.

Відповідно до ч. 6 ст. 123

Земельного кодексу України проект відведення земельної ділянки погоджується із

землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним

органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання

висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають,

подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної,

міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх

повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної

ділянки.

Згідно з п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону

України «Про місцеве самоврядування в Україні»виключно на пленарних засіданнях

сільської, селищної, міської ради вирішуються питання регулювання земельних

відносин.

Статтею 46 Закону України «Про

місцеве самоврядування в Україні»встановлено, що сесія ради скликається в міру

необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення

земельних ділянок - не рідше ніж один раз на місяць.

Позивач звернувся до Київської

міської ради з клопотанням № К-2363 від 02.09.2004 про передачу йому в оренду

на 10 років земельної ділянки на АДРЕСА_1районі м. Києва площею 0,45 га для

будівництва житлового будинку з підземним паркінгом.

На підставі зазначеного клопотання

Київським міським головою надано згоду Д-0736 від 12.11.2004 на розроблення

проекту відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1районі м. Києва для будівництва

житлового будинку з підземним паркінгом.

Також, на підставі згоди Д-0736 від

12.11.2004 Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради

(Київської міської державної адміністрації) видано технічні умови № Д-736 від

24.11.2005 на розробку проекту відведення земельної ділянки.

Суб'єктом підприємницької

діяльності -фізичною особою ОСОБА_2. за замовленням позивача розроблено проект

відведення земельної ділянки для будівництва житлового будинку з підземним

паркінгом на АДРЕСА_1районі м. Києва.

Розроблений проект відведення

земельної ділянки погоджено, в порядку встановленому ч. 6 ст. 123 Земельного

кодексу України, Головним управління містобудування, архітектури та дизайну

міського середовища; Київською міською санепідстанцією; Управлінням охорони

навколишнього природного середовища; Головним управлінням культури, мистецтв та

охорони культурної спадщини; Київським міським головним управління земельних

ресурсів Держкомзему України; Головним управлінням земельних ресурсів

виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) та

одержано позитивний висновок державної землевпорядної експертизи.

Порядок підготовки проекту рішення

та розгляд Київською міською радою питання про надання у користування земельних

ділянок, визначено главою 5 (ст.ст. 20 - 25) Регламенту розгляду питань щодо

набуття та реалізації права користування землею в м. Києві, затвердженого

рішення Київської міської ради від 15.07.2004 № 457/1867.

Згідно ст. 20  Регламенту розгляду питань щодо набуття та

реалізації права користування землею в м. Києві проект землеустрою щодо

відведення земельної ділянки після отримання висновку землевпорядної

експертизи, подається землевпорядною організацією до Головного управління

земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної

адміністрації) для підготовки проекту рішення Київської міської ради.

Суб'єктом підприємницької

діяльності -фізичною особою ОСОБА_2. у грудні 2005 забезпечено передачу проекту

відведення зазначеної земельної ділянки до Головного управління земельних

ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної

адміністрації) для підготовки проекту рішення Київської міської ради та його

передачі на розгляд сесії Київської міської ради.

Київською міською радою порушено

норми ч. 6 ст. 123 Земельного кодексу України та ст.ст. 26, 46 Закону України

«Про місцеве самоврядування в Україні»щодо порядку та строків прийняття рішення

про передачу позивачу в оренду земельної ділянки.

Статтею 74 Закону України «Про

місцеве самоврядування в Україні»встановлено, що органи та посадові особи

місцевого самоврядування несуть відповідальність за свою діяльність перед

територіальною громадою, державою, юридичними і фізичними особами. Підстави,

види і порядок відповідальності органів та посадових осіб місцевого

самоврядування визначаються Конституцією України, цим та іншими законами.

Згідно зі ст. 5  Земельного кодексу України земельне

законодавство базується, зокрема на принципі забезпечення гарантій прав на

землю.

Відповідно до частини 1 та ст. 23

Господарського кодексу України органи місцевого самоврядування здійснюють свої

повноваження щодо суб'єктів господарювання виключно в межах, визначених

Конституцією України, законами про місцеве самоврядування та іншими законами,

що передбачають особливості здійснення місцевого самоврядування в містах Києві

та Севастополі, іншими законами.

Відповідно до частин 6 та 7 та ст.

23 Господарського кодексу України органи, посадові та службові особи місцевого

самоврядування несуть відповідальність за свою діяльність перед суб'єктами

господарювання, підстави, види і порядок якої визначаються Конституцією України

та законом. Спори про поновлення порушених прав суб'єктів господарювання та

відшкодування завданої їм шкоди внаслідок рішень, дій чи бездіяльності органів,

посадових або службових осіб місцевого самоврядування при здійсненні ними своїх

повноважень вирішуються в судовому порядку.

Частиною 9 статті 123 Земельного

кодексу України встановлено, що відмову органів місцевого самоврядування або

органів виконавчої влади у наданні земельної ділянки в користування або

залишення клопотання без розгляду в установлений строк може бути оскаржено в

судовому порядку.

Стаття. 20 Господарського кодексу

України встановлює, що кожний суб'єкт господарювання має право на захист своїх

прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб'єктів

захищаються шляхом, зокрема визнання наявності або відсутності прав та іншими

способами, передбаченими законом.

Відповідно до ст. 10 Господарсько

процесуального кодексу України спори, що виникають при укладенні господарських

договорів, можуть бути подані на вирішення господарського суду.

Частиною 1 ст. 181 Господарського

кодексу України визначено, що господарський договір за загальним правилом

викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого

печатками. Допускається укладення господарських договорів у спрощений спосіб,

тобто шляхом обміну листами, факсограмами, телеграмами, телефонограмами тощо, а

також шляхом підтвердження прийняття до виконання замовлень, якщо законом не

встановлено спеціальні вимоги до форми та порядку укладення даного виду

договорів.

Згідно з ст. 14 «Про оренду

землі»договір оренди землі укладається у письмовій формі і за бажанням однієї

із сторін може бути посвідчений нотаріально. Типова форма договору оренди землі

затверджується Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до частини 2 ст. 181

Господарського кодексу України проект договору може бути запропонований

будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ,

він надається другій стороні у двох примірниках.

Частиною 3 ст. 181 Господарського

кодексу України передбачено, що сторона, яка одержала проект договору, у разі

згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини 1 цієї статті

і повертає один примірник договору другій стороні або надсилає відповідь на

лист, факсограму тощо у двадцятиденний строк після одержання договору.

Частина 4 ст. 181 Господарського

кодексу України визначає, що за наявності заперечень щодо окремих умов договору

сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що

робиться застереження у договорі, та у 20-ти денний строк надсилає другій

стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором.

Відповідно до ч. 1 ст. 187

Господарського кодексу України спори, що виникають при укладанні господарських

договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є

обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом,

розглядаються судом. Інші переддоговірні спори можуть бути предметом розгляду

суду у разі якщо це передбачено угодою сторін або якщо сторони зобов'язані

укласти певний господарський договір на підставі укладеного між ними

попереднього договору.

Згідно з ч. 2 ст. 187

Господарського кодексу України день набрання чинності рішенням суду, яким

вирішено питання щодо переддоговірного спору, вважається днем укладення

відповідного господарського договору, якщо рішенням суду не визначено інше.

Судом встановлено, що позивач

направив на адресу Київської міської ради проект договору оренди земельної

ділянки, який підписано та скріплено печаткою з боку позивача, однак зазначений

проект договору Київською міською радою залишено без розгляду, а доказів його

підписання чи направлення Київською міською радою на адресу позивача зауважень

до проекту договору відповідачами суду не надано.

Отже, суд приходить до висновку, що

Київська міська рада своєю бездіяльністю щодо розгляду питання про передачу в

оренду земельної ділянки порушили права позивач на одержання земельної ділянки

в оренду в порядку встановленому чинним законодавством України, оскільки з боку

позивача вчинено всі необхідні дії, передбачені чинним законодавством України

на набуття права користування земельною ділянкою.

Стосовно вимог до Головного

управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської

державної адміністрації),  то відповідно

до ст.ст. 18, 20 Закону України «Про оренду землі»укладений договір оренди

землі підлягає державній реєстрації та набирає чинності після його державної

реєстрації.

Відповідно до статті 33 Закону

України «Про місцеве самоврядування в Україні»до відання виконавчих органів

сільських, селищних, міських рад належать реєстрація суб'єктів права власності

на землю; реєстрація права користування землею і договорів на оренду землі;

видача документів, що посвідчують право власності і право користування землею.

Відповідно до Положення про Головне

управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської

державної адміністрації) затверджене рішенням Київської міської ради від

19.12.2002 № 182/342, дане управління організовує видачу державних актів на

право власності на землю і право користування землею, оформлення та видачу

договорів оренди земельних ділянок та здійснює їх реєстрацію.

Також, відповідно до рішення

Київської міської ради від 29.05.2003           

№ 433/593 «Про забезпечення ефективного землекористування в місті

Києві»Головному управлінню земельних ресурсів виконавчого органу Київради

(Київської міської державної адміністрації) доручено у повному обсязі

здійснювати підготовку документів, що посвідчують право власності та право

користування, відповідно до пункту «з»статті 9 та пункту «є»статті 184

Земельного кодексу України.

 

Відповідно до ст. 33 Господарського

процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на

які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

 

З огляду на викладене, позовні

вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

 

Витрати по сплаті державного мита

та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, відповідно

до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, підлягають стягненню з

відповідачів на користь позивача порівну.

Керуючись  ст. ст. 49, 82-85 ГПК України,-

 

В И Р І Ш И

В:

 

1.          Позов задовольнити повністю.

 

2. Визнати право Приватної фірми

«ОЛІМП ЕКС»на оренду земельної ділянки на АДРЕСА_1районі м. Києва на умовах

погодженого проекту відведення земельної ділянки для будівництва житлового

будинку з підземним паркінгом.

         

3. Вважати укладеним договір оренди

земельної ділянки для будівництва житлового будинку з підземним паркінгом на

АДРЕСА_1районі м. Києва між Приватною фірмою «ОЛІМП ЕКС»  і Київською міською радою в редакції, яка підписана

Приватною фірмою «ОЛІМП ЕКС»та відповідає вимогам Закону України «Про оренду

землі»та Типового договору оренди землі, затвердженого Постановою Кабінету

Міністрів України від 03.03.2004 № 220, та переданою дану земельну ділянку на

умовах, викладених у договорі, а саме:

 

ДОГОВІР

оренди земельної ділянки

 

Київська міська рада (м. Київ, вул.

Хрещатик, 36) -далі у тексті -„Орендодавець”, в особі Київського міського

голови Черновецького Леоніда Михайловича, який діє на підставі ст. 42 Закону

України „Про місцеве самоврядування в Україні” -з однієї сторони, та приватна

фірма „Олімп Екс” (03110, м. Київ, вул. Солом'янська, 29, кв.50, зареєстроване

Солом'янською районною у місті Києві державною адміністрацією 22.02.1995 за №1

073 120 0000 002795) -далі у тексті -„Орендар”, в особі директора ОСОБА_3, що

діє на підставі Статуту, - з другої сторони, уклали договір оренди земельної

ділянки (далі у тексті -Договір) про нижченаведене:

 

1. Предмет Договору

1.1. Орендодавець передає, а

Орендар приймає  в оренду (строкове

платне користування) земельну ділянку (далі -об'єкт оренди або земельна

ділянка), визначену цим Договором.

 

2. Об'єкт оренди

2.1. Об'єктом оренди відповідно до

цього Договору є Земельна ділянка з наступними характеристиками:

місце розташування -АДРЕСА_1районі м. Києва;

-  

розмір -4095 кв. м. (чотири тисячі дев'яносто п'ять) кв. м.;

- цільове призначення -для

будівництва житлового будинку з підземним паркінгом;

- кадастровий номер - 8 000 000

000:72:063:0048

2.2. Нормативна грошова оцінка

земельної ділянки - згідно з витягом з технічної документації про нормативну

грошову оцінку Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу

Київради (Київської міської державної адміністрації).

2.3. Земельна ділянка, яка

передається в оренду, не має недоліків, що можуть перешкоджати її ефективному

використанню.

 

3. Строк дії Договору

3.1. Договір укладено на 5 (п'ять)

років.

 

4. Орендна плата

4.1. Визначена цим Договором

орендна плата за Земельну ділянку становить платіж, який Орендар самостійно

розраховує та вносить Орендодавцеві за користування Земельною ділянкою у

грошовій формі.

4.2. Річна орендна плата за

Земельну ділянку, відповідно до рішення Київради від 21 грудня 2000 року N

118/1095 „Про орендну плату за землю в м. Києві” встановлюється у розмірі 1,5

(одна ціла та п'ять десятих) відсотків від її нормативної грошової оцінки.

4.3. Розмір орендної плати може

змінюватись за згодою сторін шляхом прийняття відповідного рішення Київською

міською радою та внесення змін до цього Договору.

4.4. Зміна нормативної грошової

оцінки земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін та

доповнень до цього Договору у порядку та у випадках, передбачених

законодавством України.

4.5. Орендна плата вноситься

Орендарем за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному

місяцю, щомісячно протягом тридцяти календарних днів, наступних за останнім

календарним днем звітного (податкового) місяця на рахунок 33217812700010, КЕКД

13050200 у ГУ ДКУ у м. Києві, МФО 820019. Отримувач: УДК в Солом'янському р-ні

м. Києва, ідентифікаційний код 26077951. Питання сплати податку на додану

вартість та інших податкових платежів, що пов'язані з виконанням Договору,

вирішуються Орендарем в установленому законодавством України порядку.

4.6. Зміна отримувача орендної

плати та його банківських реквізитів може здійснюватися Орендодавцем в

односторонньому порядку і не потребує внесення змін до цього Договору. Орендар

зобов'язується уточнювати банківські реквізити і назву отримувача орендної

плати.

4.7. Розмір орендної плати може

переглядатись у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і

тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством та у

випадках, передбачених законом, за згодою сторін, але не частіше, ніж один раз

у рік.

4.8. За несвоєчасне внесення

орендної плати справляється пеня в розмірі 120 (ста двадцяти) відсотків річних

облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого

боргу або на день його (його частини) погашення, при цьому для розрахунку

використовується більша із зазначених ставок. Розрахунок пені здійснюється на

дату погашення суми боргу (частини боргу) за кожний календарний день

прострочення платежу, включаючи день такого погашення.

4.9. Контроль за правильністю

обчислення і справляння орендної плати, нарахування пені за несвоєчасну сплату

орендної плати та її стягнення здійснює районний податковий орган за місцем

розташування земельної ділянки.

 

5. Умови використання та обмеження

(обтяження) щодо

використання земельної ділянки

5.1. Умови збереження стану об'єкта

оренди:

- на Земельній ділянці не

дозволяється діяльність, не пов'язана з цільовим призначенням Земельної

ділянки. Зміна цільового призначення Земельної ділянки можлива лише в разі

прийняття Київською міською радою рішення про затвердження проекту відведення

Земельної ділянки у зв'язку зі зміною цільового призначення Земельної ділянки

та внесення відповідних змін до Договору. Роботи по розробці проекту відведення

сплачує Орендар;

5.2. Обмеження та сервітути щодо

Земельної ділянки на день підписання цього Договору відсутні. 

 

6. Умови і строки передачі

земельної ділянки в оренду

6.1. Земельна ділянка є переданою з

моменту державної реєстрації цього Договору.

6.2. Право на оренду Земельної

ділянки виникає після державної реєстрації цього Договору.

 

7.

Умови повернення земельної ділянки

7.1. Після припинення дії договору

Орендар повертає Орендодавцеві земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з

тим, у якому він одержав її в оренду.

Орендодавець у разі погіршення

корисних властивостей орендованої земельної ділянки, пов'язаних із зміною її

стану, має право на відшкодування збитків у розмірі, визначеному сторонами.

Якщо сторонами не досягнуто згоди про розмір відшкодування збитків, спір

розв'язується у судовому порядку.

 

8. Права та обов'язки Сторін

8.1. Орендодавець має право

вимагати від Орендаря:

- використання земельної ділянки за

цільовим призначенням згідно з цим Договором;

- дотримання місцевих правил

забудови;

- своєчасного внесення орендної

плати;

- дострокового розірвання цього

Договору;

- відшкодування понесених збитків,

в тому числі не отриманих доходів, відповідно до чинного законодавства у разі

розірвання цього Договору.

8.2. Орендодавець зобов'язаний:

- повідомити в письмовій формі

Орендаря про намір продати земельну ділянку третій особі із зазначенням її ціни

та інших умов, на яких вона продається;

- не вчиняти дій, які б

перешкоджали Орендарю користуватися земельною ділянкою;

- передати в користування земельну

ділянку у стані, що відповідає умовам цього Договору.

8.3.

Орендар має право:

- самостійно господарювати на землі

з дотриманням вимог чинного законодавства України та умов цього Договору;

- за письмовою згодою Орендодавця

зводити в установленому законодавством порядку жилі, виробничі,

культурно-побутові та інші будівлі і споруди;

- у разі розірвання цього Договору,

за погодженням сторін, має право вимагати відшкодування нанесених збитків

відповідно до чинного законодавства;

- після закінчення строку, на який

було укладено цей Договір, при умові належного виконання обов'язків відповідно

до умов цього Договору, Орендар має за інших рівних умов переважне право на

поновлення договору;

- переважне право на купівлю

Земельної ділянки у разі її продажу.

8.4. Орендар зобов'язаний:

- приступати до використання

земельної ділянки в строк, встановлений цим Договором, та після підписання

цього Договору та державної реєстрації Договору;

- завершити забудову земельної

ділянки, в строки встановлені проектною документацією на будівництво,

затвердженою в установленому порядку;

- використовувати земельну ділянку

відповідно до її цільового призначення;

- своєчасно вносити орендну плату;

- забезпечити вільний доступ до

земельної ділянки представнику контролюючих органів;

- повернути Земельну ділянку

Орендодавцю у стані, придатному для її подальшого використання після припинення

дії цього Договору;

- у строки, встановлені чинним

законодавством, звітувати перед податковими органами району за місцем

розташування Земельної ділянки про сплату орендної плати;

- забезпечити вільний доступ для

прокладання нових, ремонту та експлуатації існуючих інженерних мереж і споруд,

розміщених у межах земельної ділянки;

- питання відшкодування

відновлюючої вартості зелених насаджень (акт попереднього обстеження зелених

насаджень від 07.12.2004 №210) та інші 

питання майнових відносин вирішувати в установленому порядку;

- питання пайової участі вирішити

до початку будівництва відповідно до рішення Київради від 27.02.2003 №271/431

„Про пайову участь (внески) інвесторів (забудовників) у створенні соціальної та

інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва” (із змінами та доповненнями,

внесеними рішеннями Київської міської ради від 12.02.2004 №14/1223 та від

28.12.2004 №1051/2461);

- передати Головному управлінню

житлового забезпечення Київської міської державної адміністрації 5% загальної

площі будинку (крім службової) на підставі п. 68 рішення Київської міської ради

від 28.12.2004 № 1050/2460 „Про бюджет м. Києва на 2005 рік” ;

- відповідно до рішення Київської

міської ради від 28.12.2004 №1050/2460 „Про бюджет м. Києва на 2005 рік”

сплатити до цільового фонду спеціального фонду бюджету міста Києва до моменту

здачі в експлуатацію збудованої житлової площі кошти в розмірі 5% витрат з

будівництва загальної площі цього житлового будинку, виходячи з опосередкованої

вартості спорудження житла, установленої Державним комітетом України з

будівництва та архітектури для міста Києва станом на 1 січня року, в якому

проводиться оплата;

- проектом будівництва комплексу

житлового будинку передбачити місця постійного зберігання автотранспорту (крім

відкритих автостоянок) у кількості, не меншій одного машиномісця на кожні дві

квартири у цьому будинку;

- у складі проекту будівництва

виконати розрахунки щодо забезпеченості населення об'єктами соціальної сфери

(дитячі дошкільні заклади, загальноосвітні школи, об'єкти охорони здоров'я,

тощо) і передбачити їх розміщення та будівництво одночасно із спорудженням

житлового будинку;

- виконати вимоги, викладені в

листах Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського

середовища від 20.10.2005 №19-8940, Київської міської санепідстанції від

10.01.2005 №136, Управління охорони навколишнього природного середовища від

14.03.2005 №071/04-4-19/1142 та від 11.03.2005 №071/07-7-10/1141, дочірнього

підприємства „Інститут генерального плану міста Києва” від 13.12.2005 №2972;

-у п'ятиденний строк після

державної реєстрації договору оренди земельної ділянки надати копію цього

Договору до районного податкового органу за місцем розташування земельної

ділянки.

8.5. Сторони також мають інші права

і несуть інші обов'язки, визначені законодавством України.

 

9. Ризик випадкового знищення або

пошкодження об'єкта оренди чи його частини

Ризик випадкового знищення або

пошкодження об'єкта оренди чи його частини несе орендар.

 

10. Страхування об'єкта оренди

Сторони домовилися про те, що

Орендар має право застрахувати об'єкт оренди.

 

11. Зміна умов договору та

припинення і поновлення Договору

11.1. Всі зміни та/або доповнення

до цього Договору вносяться за згодою сторін. Згодою або запереченням

Орендодавця на зміни та/або доповнення до цього Договору, є його рішення,

прийняте в установленому законодавством порядку.

11.2. Витрати, пов'язані з

внесенням зміни та/або доповнення до цього Договору, сплачує Орендар.

11.3.Договір оренди припиняється в

разі:

- закінчення строку, на який його

було укладено;

- викупу Земельної ділянки для

суспільних потреб та примусового відчуження Земельної ділянки з мотивів

суспільної необхідності в порядку, встановленому законодавством України;

- поєднання в одній особі власника

Земельної ділянки та орендаря;

- ліквідації юридичної особи

-орендаря.

Договір припиняється також в інших

випадках, передбачених законом.

11.4. Припинення Договору шляхом

розірвання.

Договір може бути розірваний:

- за взаємною згодою сторін;

- за рішенням суду, в порядку,

встановленому законом;

- в односторонньому порядку за

ініціативою Орендодавця, із звільненням Орендодавця від відповідальності,

згідно з Господарським кодексом України, в разі коли Орендар використовує

земельну ділянку способами, які суперечать екологічним вимогам, не за цільовим

призначенням, систематично не сплачує орендну плату (протягом півроку)

порушення строків завершення забудови Земельної ділянки, встановлених п.8.4

Договору, здійснення без згоди Орендодавця передачі або відчуження права

користування земельною ділянкою третім особам;

11.5. Договір може бути достроково

розірваний у разі невиконання або неналежного виконання Орендарем обов'язків,

визначених у пунктах 8.4 та 5.1 цього Договору.

11.6. Розірвання цього Договору не

потребує укладення додаткової угоди. Договір вважається розірваним з моменту

прийняття Орендодавцем відповідного рішення, якщо інше не встановлено  рішенням.

11.7. Поновлення Договору:

- Після закінчення строку, на який

було укладено цей Договір, Орендар, за умови належного виконання своїх обов'язків,

має за інших рівних умов переважне право на поновлення Договору. У цьому разі

Орендар повинен не пізніше, ніж за 3 (три) місяці до закінчення строку дії

Договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.

- У разі поновлення Договору на

новий строк його умови можуть бути змінені за згодою сторін.

11.8. У разі припинення або

розірвання цього Договору Орендар зобов'язаний повернути Орендодавцеві земельну

ділянку, на умовах, визначених цим Договором. У разі невиконання Орендарем

обов'язку щодо умов повернення Орендодавцеві земельної ділянки Орендар

зобов'язаний відшкодувати Орендодавцеві завдані збитки.

11.9.Перехід права власності на

орендовану земельну ділянку до третьої особи, а також реорганізація юридичної

особи-орендаря не є підставою для зміни умов або розірвання договору.

 

12. Відповідальність сторін за

невиконання або неналежне виконання договору та вирішення спорів

12.1. У разі невиконання своїх

зобов'язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність, визначену цим Договором

та законодавством.

12.2. У разі невиконання орендарем

умов цього Договору та обов'язків, передбачених законодавством України, Договір

може бути достроково розірваний.

12.3. Сторона, яка порушила

зобов'язання, звільняється від відповідальності, якщо вона доведе, що це

порушення сталося не з її вини.

12.4. Усі спори, що пов'язані із

виконанням умов цього Договору, 

вирішуються судами України, при неможливості досудового врегулювання

спорів, що виникають при виконанні умов цього Договору.

 

13. Суборенда земельної ділянки

13.1.

Орендар має право передати земельну ділянку або її частину у суборенду  виключно за письмовою згодою Орендодавця.

13.2. Орендодавець надає свою згоду

чи заперечення щодо передачі земельної ділянки або її частини у суборенду шляхом

прийняття в установленому законодавством порядку відповідного рішення. 

13.3.Умови договору суборенди

земельної ділянки повинні обмежуватися умовами даного Договору і не суперечити

йому.

 

14. Прикінцеві положення

14.1. Цей Договір складений у двох

примірниках. Один примірник -для зберігання у Орендаря, один -для Орендодавця

(знаходиться на зберіганні у Головному управлінні земельних ресурсів

виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

14.2. Невід'ємною частиною цього

Договору є:

- план земельної ділянки;

- кадастровий план земельної

ділянки;

- акт визначення меж земельної

ділянки в натурі (на місцевості)

- акт приймання-передачі земельної

ділянки

 

          Орендодавець -Київська міська рада

          Орендар -ПФ «ОЛІМП ЕКС»

 

3. Зобов'язати Головне управління

земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної

адміністрації) зареєструвати договір оренди земельної ділянки з усіма

додатками, що є його невід'ємними частинами, між Орендодавцем -Київською

міською радою та орендарем -приватною фірмою «ОЛІМП ЕКС»у встановленому

порядку.                       

 

4. Стягнути з Київської міської

ради (м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код 22883141) на користь Приватної фірми

«ОЛІМП ЕКС»(03110, м. Київ,  вул.

Солом'янська, 29, кв. 50, код 22947792) 127 (сто двадцять сім) грн. 50 коп.

витрат по сплаті державного мита та 59 (п'ятдесят дев'ять) грн. витрат на

інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

 

5. Стягнути з Головного управління

земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної

адміністрації) (м. Київ, вул. Хрещатик, 32-а, код 26199097) на користь

приватної фірми «ОЛІМП ЕКС»(03110, м. Київ, 

вул. Солом'янська, 29, кв. 50, код 22947792) 127 (сто двадцять сім) грн.

50 коп. витрат по сплаті державного мита та 59 (п'ятдесят дев'ять) грн. витрат

на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

 

Суддя

В.В. Сівакова

 

Дата

підписання рішення 27.07.2007

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.07.2007
Оприлюднено03.09.2007
Номер документу886153
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3/345

Ухвала від 18.10.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 18.10.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 24.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 25.09.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Юзіков С.Г.

Ухвала від 02.07.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Рішення від 04.03.2009

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Вибодовський О.Д.

Постанова від 22.05.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Стратієнко Л.В.

Ухвала від 12.05.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Стратієнко Л.В.

Ухвала від 03.04.2008

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Вибодовський О.Д.

Постанова від 26.09.2007

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Гарник Л.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні