Рішення
від 17.04.2020 по справі 520/1562/2020
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 квітня 2020 р. № 520/1562/2020

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Севастьяненко К.О., розглянувши у спрощеному позовному провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Маковій" до Головного управління Національної поліції в Харківській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, скасування повідомлення,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Маковій", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить суд:

- визнати бездіяльність Головного управління Національної поліції в Харківській області щодо непроведення обстеження об`єктів, ненадання актів обстеження земельних ділянок, зазначених в заяві Товариства з обмеженою відповідальністю "Маковій" до Головного управління Національної поліції в Харківській області щодо видачі дозволу на використання об`єктів і приміщень, призначених для провадження діяльності, пов`язаної із обігом наркотичних засобів та психотропних речовин (рослин, включених до списку № 3 таблиці 1 рослин, які містять наркотичні засоби та психотропні речовини і обіг яких допускається до промислових цілей) від 08.07.2019 року - протиправною;

- скасувати повідомлення Головного управління Національної поліції в Харківській області вих. № 1464/119-40/01-2019 від 12.07.2019 р. про відмову у видачі товариству з обмеженою відповідальністю "Маковій" (код 34210990, 64107, Харківська обл., м. Первомайський, вул. Залізнична, буд. 76) дозволу на використання об`єктів і приміщень, призначених для провадження діяльності, пов`язаної із обігом наркотичних засобів та психотропних речовин (рослин, включених до списку № 3 таблиці 1 рослин, які містять наркотичні засоби та психотропні речовини і обіг яких допускається до промислових цілей);

- зобов`язати Головне управління Національної поліції в Харківській області видати Товариству з обмеженою відповідальністю "Маковій" (код 34210990, 64107, Харківська обл., м. Первомайський, вул. Залізнична, буд. 76) дозвіл на використання об`єктів і приміщень, призначених для провадження діяльності, пов`язаної із обігом наркотичних засобів та психотропних речовин (рослин, включених до списку № 3 таблиці 1 рослин, які містять наркотичні засоби та психотропні речовини і обіг яких допускається до промислових цілей).

В обґрунтування своїх вимог позивачем зазначено, що останній звернувся до ГУНП в Харківській області з заявою про надання дозволу на використання об`єктів і приміщень, призначених для провадження діяльності, пов`язаної з культивуванням, перевезенням, зберіганням і знищенням рослин, включених до списку 3 таблиці 1 Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів. До заяви позивачем додано повний перелік документів, однак відповідачем відмовлено у видачі дозволу, з підстав не передбачених чинним законодавством України. Вважає, що ГУНП в Харківській області, своєю бездіяльністю щодо необстеження об`єктів та приміщень, відмовою у ненаданні дозволу на використання об`єктів і приміщень, призначених для провадження діяльності, пов`язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, порушує право юридичної особи ТОВ "Маковій" на зайняття підприємницькою діяльністю.

Ухвалою від 19.02.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене провадження.

Від представника Головного управління Національної поліції в Харківській області надійшов відзив, в якому відповідач позовні вимоги не визнає, просить відмовити в їх задоволенні та зазначає, що документи подані товариством разом з заявою щодо видачі дозволу на використання об`єктів і приміщень, призначених для провадження діяльності, пов`язаної з культивуванням, перевезенням, зберіганням і знищенням рослин, включених до таблиці 1 Переліку не відповідають вимогам чинного законодавства щодо забезпечення охорони таких об`єктів, оскільки вони укладені з неналежним суб`єктом охоронної діяльності.

Представником позивача надано відповідь на відзив, в якій вказано про обставини, викладені в позові та зазначено, що відмова відповідача у видачі дозволу на використання об`єктів і приміщень, призначених для провадження діяльності, пов`язаної із обігом наркотичних засобів та психотропних речовин (рослин, включених до списку № 3 таблиці 1 рослин, які містять наркотичні засоби та психотропні речовини і обіг яких допускається до промислових цілей), а також бездіяльність відповідача щодо непроведення обстеження об`єктів, ненадання актів обстеження земельних ділянок, зазначених в заяві ТОВ Маковій до Головного управління національної поліції в Харківській області щодо видачі вищевказаного дозволу є протиправними, а порушені права та законні інтереси позивача підлягають відновленню.

Згідно зі статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, суд встановив наступні обставини справи.

Судом встановлено, що ТОВ Маковій звернулось до Головного управління національної поліції в Харківській області із заявою від 08.07.2019 року про видачу дозволу на використання об`єктів і приміщень, призначених для провадження діяльності, пов`язаної із обігом наркотичних засобів та психотропних речовин (рослин, включених до списку № 3 таблиці 1 рослин, які містять наркотичні засоби та психотропні речовини і обіг яких допускається до промислових цілей).

До вказаної заяви ТОВ Маковій було долучено завірені копії наступних документів: договори про охорону об`єкта, укладені між ТОВ Маковій - Замовник та ТОВ Агентство комплексної безпеки ЗУБР - Охорона (ліцензія МВС України на надання послуг з охорони АЕ № 284990 від 11.03.2014 р.), а саме:

- договір про охорону об`єкта № 02/01/2019 від 02.01.2019 року, відповідно до умов якого замовник передає, а охорона приймає під охорону земельні ділянки загальною площею 69,0002 га, що належать замовнику, розташованих за адресою: Харківська область, Первомайський район, Дмитрівська селищна рада (кадастрові номери 6324583000:01:000:0038, 6324583000:01:000:0039, 6324583000:01:000:0040, 6324583000:01:000:0041, 6324583000:01:000:0042, 6324583000:01:000:0043, 6324583000:01:000:0044, 6324583000:01:000:0045, 6324583000:01:000:0046, 6324583000:01:000:0048, 6324583000:01:000:0049);

- договір про охорону об`єкта № 01п/2019 від 02.01.2019 року, відповідно до умов якого замовник передає, а охорона приймає під охорону частини рослин та насіння замовника під час перевезення із земельних ділянок за адресою: Харківська область, Первомайський район, Дмитрівська селищна рада (кадастровий номер 6324583000:01:000:0039); Харківська область, Первомайський район, Дмитрівська селищна рада (кадастровий номер 6324583000:01:000:0040);Харківська область, Первомайський район, Дмитрівська селищна рада (кадастровий помер 6324583000:01:000:0043); Харківська область, Первомайський район, Дмитрівська селищна рада (кадастровий номер 6324583000:01:000:0046);Харківська область, Первомайський район, Дмитрівська селищна рада (кадастровий номер 6324583000:01:000:.0044);Харківська область, Первомайський район, Дмитрівська селищна рада (кадастровий помер 6324583000:01:000:0045); Харківська область, Первомайський район, Дмитрівська селищна рада (кадастровий номер 6324583000:01:000:0038); Харківська область, Первомайський район, Дмитрівська селищна рада (кадастровий номер 63245.83000:01:000:0042);Харківська область, Первомайський район, Дмитрівська селищна рада (кадастровий номер 6324583000:01:000:0048); Харківська область, Первомайський район, Дмитрівська селищна рада (кадастровий номер 6324583000:01:000:0041);Харківська область, Первомайський район, Дмитрівська селищна рада (кадастровий номер 6324583000:01:000:0049) до нежитлових приміщень (склади) що розташовані за адресою: Харківська область, місто Первомайський, вулиця Залізнична, 76 загальною площею 92,7 кв.м. відповідно до схеми маршруту;

договір про охорону об`єкта № 02п/2019 від 02.01.2019 року, відповідно до умов якого замовник передає, а охорона приймає під охорону частини рослин та насіння замовника під час їх очистки від пожнивних залишків в нежитловому приміщення (частина виробничого приміщення літ. A-1-1), що розташоване за адресою: Харківська область, місто Первомайський, вулиця Залізнична, 76 загальною площею 400 кв. м.

договір про охорону об`єкта № 03пх/2019 від 02.01.2019 року, відповідно до умов якого замовник передає, а охорона приймає під охорону частини рослин та насіння замовника під час їх зберігання в нежитловому приміщенні (частина виробничого приміщення літ. А-4-1, А-5-1), що розташоване за адресою: Харківська область, місто Первомайський, вулиця Залізнична, 76 загальною площею 92,7 кв. м.

Розглянувши заяву позивача Головне управління національної поліції в Харківській області надало лист-повідомлення № 1464/119-40/01-2019 від 12.07.2019 р., в якому зазначено, що документи, подані ТОВ Маковій не відповідають вимогам Постанови Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2018 року № 975 Про затвердження категорій об`єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції на договірних засадах , зокрема п. 18 Категорій.

Позивач вважає, що даний лист-повідомлення ГУНП в Харківській області вих. № 1464/119-40/01-2019 від 12.07.2019 року є протиправним, необгрунтованим та таким, що суперечить вимогам чинного законодавства, оскільки виданий відповідачем за відсутності визначених законом підстав та порушує його права та законні інтереси у зв`язку з чим звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

У відповідності абз. 1 ст. 1 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності № 2806-IV від 06.09.2005р., дозвільна система у сфері господарської діяльності - сукупність урегульованих законодавством відносин, які виникають між дозвільними органами, адміністраторами та суб`єктами господарювання у зв`язку з видачею документів дозвільного характеру, переоформленням, видачею дублікатів, анулюванням документів дозвільного характеру.

Статтею 4 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності передбачено, що виключно законами, які регулюють відносини, пов`язані з одержанням документів дозвільного характеру, встановлюються: необхідність одержання документів дозвільного характеру та їх види; дозвільний орган, уповноважений видавати документ дозвільного характеру; платність або безоплатність видачі (переоформлення, анулювання) документа дозвільного характеру; строк видачі документа дозвільного характеру або відмови у його видачі; вичерпний перелік підстав для відмови у видачі, переоформлення, анулювання документа дозвільного характеру; строк дії документа дозвільного характеру або необмеженість строку дії такого документа; перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності; перелік та вимоги до документів, які суб`єкту господарювання необхідно подати для одержання документа дозвільного характеру.

Основні вимоги до порядку видачі документів дозвільного характеру або відмови в їх видачі,переоформлення, видачі дублікатів, анулювання документів дозвільного характеру встановлено ст. 4-1 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності .

Відповідно до ч. 1, 5 ст.4-1 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності порядок проведення дозвільної (погоджувальної) процедури, переоформлення та анулювання документів дозвільного характеру центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами встановлюється Кабінетом Міністрів України за поданням відповідного дозвільного органу, погодженим з уповноваженим органом, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Підставами для відмови у видачі документа дозвільного характеру є: подання суб`єктом господарювання неповного пакета документів, необхідних для одержання документа дозвільного характеру, згідно із встановленим вичерпним переліком; виявлення в документах, поданих суб`єктом господарювання, недостовірних відомостей; негативний висновок за результатами проведених експертиз та обстежень або інших наукових і технічних оцінок, необхідних для видачі документа дозвільного характеру.

Також, Закон України Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори (далі - Закон № 60/95-ВР) визначає правові та організаційні засади державної політики щодо обігу в Україні наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, встановлює порядок державного контролю, повноваження органів виконавчої влади, права та обов`язки фізичних і юридичних осіб у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.

Статтею 11 Закону № 60/95-ВР встановлено, що дозвіл на використання об`єктів і приміщень, призначених для здійснення діяльності з обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, видається суб`єкту господарювання Національною поліцією.

Дозвіл на використання об`єктів і приміщень, призначених для здійснення діяльності з обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, видається на підставі результатів перевірки відповідності цих об`єктів і приміщень встановленим Міністерством внутрішніх справ України вимогам.

Рішення про видачу дозволу чи відмову у видачі дозволу на використання об`єктів і приміщень, призначених для здійснення діяльності з обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, приймається центральним органом управління Національної поліції у строк, що не перевищує десяти календарних днів з дня подання суб`єктом господарювання документів за переліком, встановленим Міністерством внутрішніх справ України.

Відповідно до ч. 4 статті 15 Закону № 60/95-ВР юридичні особи - власники ліцензій на здійснення діяльності з культивування та (або) використання рослин, включених до списку N 3 таблиці I Переліку, що містять малі кількості наркотичних речовин для промислових цілей, визначених ліцензією, зобов`язані вжити заходів щодо забезпечення встановленого законодавством режиму охорони посівів, місць зберігання і переробки цих рослин.

Порядок видачі дозволу на використання об`єктів і приміщень, призначених для провадження діяльності, пов`язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 469 визначає процедуру видачі юридичним особам дозволу на використання об`єктів і приміщень, призначених для провадження діяльності, пов`язаної з культивуванням рослин, включених до таблиці I переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2000 р. N 770, розробленням, виробництвом, виготовленням, зберіганням, перевезенням, придбанням, реалізацією (відпуском), використанням та знищенням наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, включених до переліку (далі - діяльність, пов`язана з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів).

Відповідно до п.п. 4, 5 Порядоку для отримання дозволу юридична особа подає особисто або через уповноважений нею орган чи особу державному адміністраторові або представникові структурного підрозділу територіального органу Національної поліції з питань протидії наркозлочинності заяву за формою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 7 грудня 2005 р. N 1176 Про затвердження форми заяви на одержання суб`єктом господарювання або уповноваженою ним особою документів дозвільного характеру , до якої додаються зокрема такі документи: копії договору про охорону об`єкта чи приміщення та документів, що підтверджують обладнання приміщення засобами охоронної та пожежної сигналізації.

Юридична особа, діяльність якої пов`язана з культивуванням, перевезенням, зберіганням і знищенням рослин, включених до таблиці I переліку, крім зазначених у пункті 4 цього Порядку документів, подає також копії: договору про охорону місць культивування, зберігання і знищення рослин, включених до списку N 3 таблиці I переліку, їх пожнивних залишків та додатку, в якому зазначається інформація про розташування сил і засобів підрозділів охорони.

У разі перевезення частин рослин, включених до списку N 3 таблиці I переліку, або їх насіння, яке не відповідає вимогам ГОСТ 12094-76 або ГОСТ 9158-76 щодо відсоткового вмісту сміттєвих домішок, або їх пожнивних залишків для подальшого перероблення (доочищення), крім зазначених документів, подається також копія договору про охорону таких частин рослин та насіння під час перевезення і схема маршруту перевезення.

Відповідно до п. 9 даного Порядку з метою перевірки відповідності об`єктів чи приміщень установленим МВС вимогам проводиться їх обстеження працівниками структурного підрозділу територіального органу Національної поліції з питань протидії наркозлочинності та органу поліції охорони.

Пунктом 13 Порядку № 469 встановлено, що рішення про видачу дозволу чи відмову у його видачі приймається протягом 10 календарних днів з дня подання заяви та документів, зазначених у пунктах 4 і 5 цього Порядку. Підставами для відмови у видачі дозволу є: подання юридичною особою неповного пакета документів, необхідних для одержання дозволу; виявлення в поданих документах недостовірних відомостей; невідповідність об`єктів чи приміщень установленим МВС вимогам згідно з актами обстеження.

Суд зазначає, що дана норма є імперативною, оскільки зобов`язує уповноваженого суб`єкта прийняти одне з двох рішень у чітко визначені строки.

Основним спеціальним нормативно-правовим актом, який регулює правовідносини у сфері провадження господарської діяльності з культивування рослин, включених до таблиці І переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженого Кабінетом Міністрів України є Постанова Кабінету Міністрів України № 282 від 06.04.2016 року, якою затверджено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з культивування рослин, включених до таблиці І переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженого Кабінетом Міністрів України, розроблення, виробництва, виготовлення, зберігання, перевезення, придбання, реалізації (відпуску), ввезення на територію України, вивезення з території України, використання, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, включених до зазначеного переліку.

Відповідно до п. 1 дані Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік вимог, обов`язкових для виконання під час провадження господарської діяльності з культивування рослин, включених до таблиці І переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від б травня 2000 р. № 770.

Дія цих Ліцензійних умов поширюється на всіх суб`єктів господарювання, зареєстрованих в установленому законодавством порядку як юридичних осіб, незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування (пункт 2 Ліцензійних умов).

Відповідно до технологічних вимог (пункт 87), встановлених Постановою Кабінету Міністрів України № 282 від 06.04.2016 року, на об`єктах, призначених для провадження діяльності з культивування рослин, включених до таблиці І переліку, забезпечується пропускний режим та внутрішньооб`єктовий режим. З цією метою ліцензіант заключає договір із суб`єктом охоронної діяльності.

Законом України Про охоронну діяльність визначено, що суб`єкт охоронної діяльності - це суб`єкт господарювання будь-якої форми власності, створений та зареєстрований на території України, що здійснює охоронну діяльність на підставі отриманої в установленому порядку ліцензію.

Так, ТОВ Агентство комплексної безпеки ЗУБР зареєстровано в якості юридичної особи 18 вересня 2013 року, основний вид діяльності за КВЕД - є 80.10 Діяльність приватних охоронних служб та має Ліцензію Міністерства внутрішніх справ України на охоронну діяльність серії АЕ № 284990 від 11.03.2014, безстрокового строку дії .

Тобто, ТОВ Агентство комплексної безпеки ЗУБР відповідає всім вимогам, встановленим до суб`єкта охоронної діяльності.

Крім того, слід зазначити, що ГУНП в Харківській області 21 березня 2019 року було проведено обстеження об`єктів та приміщень за зверненням ТОВ Маковій , які зазначено в заяві і у спірних правовідносинах, про що складено відповідний акт.

У висновку даного акту обстеження зазначено, що вищезазначені об`єкти (приміщення), призначені для провадження діяльності з культивування рослин (коноплі), включених до списку 3 таблиці І Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженого Постановою КМУ від 06 травня 2000 року № 770, обіг яких допускається для промислових цілей, відповідають вимогам наказу МВС України № 52 та можуть використовуватись для провадження діяльності, пов`язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позивачем подано для отримання дозволу повний пакет документів, передбачений в "Порядку видачі дозволу на використання об`єктів і приміщень, призначених для провадження діяльності, пов`язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів", затвердженого постановою Кабінетом Міністрів України від 13 квітня 2011 року №469.

Щодо постанови Кабінету Міністрів України від 21.11.2018 року № 975, якою затверджено Категорії об`єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції на договірних засадах, зокрема частиною 18, якої зазначено про об`єкти та приміщення, які використовуються у сфері обігу та зберігання наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, то вказана постанова КМУ не може бути застосована до правовідносин, що склались, оскільки її норми є загальними.

Статтею 58 Конституції України встановлено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.

Офіційне тлумачення цього положення надано рішенням Конституційного Суду України від 09.02.99 р. № 1-рп/99 у справі за конституційним зверненням Національного банку України (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів).

Так, Конституційним Судом України наголошено, що дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти як таку, що починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події чи факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце. Дія закону чи іншого нормативно-правового акта поширюється тільки на ті відносини, які виникли після набуття ним чинності. Це є однією з найважливіших гарантій правової стабільності, впевненості суб`єктів права в тому, що їх правове становище не погіршиться з прийняттям нового закону чи іншого нормативно-правового акта.

Суд зазначає, що у випадку виявлення суперечностей (колізії) між положеннями різних нормативно-правових актів, які мають однакову юридичну силу, застосовуються положення нормативно-правового акта, який є спеціальним тощо.

Суд звертає увагу, що Порядок видачі дозволу на використання об`єктів і приміщень, призначених для провадження діяльності, пов`язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 469 не передбачає обов`язку позивача укладати договори про охорону саме з поліцією охорони.

Крім того, як зазначено вище, спеціальним нормативно-правовим актом, який регулює правовідносини у сфері провадження господарської діяльності з культивування рослин, включених до таблиці І переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженого Кабінетом Міністрів України, є постанова КМУ № 282 від 06.04.2016 року, відповідно до якої суб`єктом охорони може бути будь-який суб`єкт охоронної діяльності.

Отже в даному випадку суд погоджується з твердженням позивача, що Постанова Кабінету Міністрів України від 21.11.2018 року № 975, не може бути застосована до спірних правовідносин.

Суд звертає увагу, на те що ТОВ Маковій 03.04.2015 року було отримано дозвіл на використання об`єктів і приміщень, призначених для провадження діяльності, пов`язаної із обігом наркотичних засобів та психотропних речовин (рослин, включених до списку № 3 таблиці 1 рослин, які містять наркотичні засоби та психотропні речовини і обіг яких допускається до промислових цілей) - дозвіл № 97/39 від 03.04.2015 р.

На підставі вказаного дозволу ТОВ Маковій було отримано відповідну ліцензію на здійснення діяльності з обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.

Дозвіл № 97/39 від 03.04.2015 р. було видано для провадження діяльності, пов`язаної із обігом наркотичних засобів та психотропних речовин (рослин, включених до списку № З таблиці 1 рослин, які містять наркотичні засоби та психотропні речовини і обіг яких допускається до промислових цілей), в тому числі, на земельних ділянках, які зазначено в заяві від 08.07.2019 року.

Суб`єктом охорони також було ТОВ Агентство комплексної безпеки ЗУБР - (ліцензія МВС України на надання послуг з охорони АЕ № 284990 від 11.03.2014 р.).

Дані обставини сторонами не заперечуються, а тому, у відповідності до ч.1 ст.78 КАС України, не підлягають доказуванню.

Отже, з огляду на вищевикладені положення законодавства відмова відповідача у видачі дозволу на використання об`єктів і приміщень, призначених для провадження діяльності, пов`язаної із обігом наркотичних засобів та психотропних речовин (рослин, включених до списку № 3 таблиці 1 рослин, які містять наркотичні засоби та психотропні речовини і обіг яких допускається до промислових цілей) є протиправною та такою, що підлягає скасуванню.

Суд також звертає увагу, що в порушення положень Порядку № 469 відповідачем взагалі не було здійснено жодних дій з метою перевірки відповідності об`єктів чи приміщень установленим МВС вимогам та у строк, що не перевищує трьох робочих днів не було проведено обстеження жодної із зазначених в заяві ТОВ Маковій земельної ділянки та відповідно не складено жодного акту обстеження.

При цьому Порядок № 469 не містить умов, за яких відповідач звільняється від проведення такого обстеження. І тільки після проведення вказаних дій відповідно до положень Порядку № 469 відповідач мав приймати рішення про видачу дозволу або відмову в його видачі.

Слід зазначити, що спосіб відновлення порушеного права позивача має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

Захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

З урахуванням вищевикладеного, приймаючи до уваги необхідність ефективного захисту прав та інтересів позивача, що ґрунтується на чинному законодавстві України, з метою повного захисту прав та інтересів позивача, суд вважає за необхідне встановити позивачу належний спосіб захисту порушених прав та інтересів шляхом визнання бездіяльності Головного управління Національної поліції в Харківській області щодо непроведення обстеження об`єктів, ненадання актів обстеження земельних ділянок, зазначених в заяві Товариства з обмеженою відповідальністю "Маковій" до Головного управління Національної поліції в Харківській області щодо видачі дозволу на використання об`єктів і приміщень, призначених для провадження діяльності, пов`язаної із обігом наркотичних засобів та психотропних речовин (рослин, включених до списку № 3 таблиці 1 рослин, які містять наркотичні засоби та психотропні речовини і обіг яких допускається до промислових цілей) від 08.07.2019 року протиправною, скасування повідомлення Головного управління Національної поліції в Харківській області вих. № 1464/119-40/01-2019 від 12.07.2019 р. про відмову у видачі товариству з обмеженою відповідальністю "Маковій" (код 34210990, 64107, Харківська обл., м. Первомайський, вул. Залізнична, буд. 76) дозволу на використання об`єктів і приміщень, призначених для провадження діяльності, пов`язаної із обігом наркотичних засобів та психотропних речовин (рослин, включених до списку № 3 таблиці 1 рослин, які містять наркотичні засоби та психотропні речовини і обіг яких допускається до промислових цілей) та зобов`язання Головного управління Національної поліції в Харківській області видати Товариству з обмеженою відповідальністю "Маковій" (код 34210990, 64107, Харківська обл., м. Первомайський, вул. Залізнична, буд. 76) дозвіл на використання об`єктів і приміщень, призначених для провадження діяльності, пов`язаної із обігом наркотичних засобів та психотропних речовин (рослин, включених до списку № 3 таблиці 1 рослин, які містять наркотичні засоби та психотропні речовини і обіг яких допускається до промислових цілей).

Відповідно до статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб`єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до частини 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Маковій до Головного управління Національної поліції в Харківській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, скасування повідомлення підлягають задоволенню.

Розподіл судових витрат здійснити в порядку ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. ст. 241-246, 255, 257-258, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Маковій" (вул. Залізнична, буд. 76, м. Первомайський, Харківська область, 64107, код ЄДРПОУ33816897) до Головного управління Національної поліції в Харківській області (вул. Жон Мироносиць, буд. 5, м. Харків, 61002, код ЄДРПОУ40108599) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, скасування повідомлення - задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Національної поліції в Харківській області щодо непроведення обстеження об`єктів, ненадання актів обстеження земельних ділянок, зазначених в заяві Товариства з обмеженою відповідальністю "Маковій" до Головного управління Національної поліції в Харківській області щодо видачі дозволу на використання об`єктів і приміщень, призначених для провадження діяльності, пов`язаної із обігом наркотичних засобів та психотропних речовин (рослин, включених до списку № 3 таблиці 1 рослин, які містять наркотичні засоби та психотропні речовини і обіг яких допускається до промислових цілей) від 08.07.2019 року.

Скасувати повідомлення Головного управління Національної поліції в Харківській області вих. № 1464/119-40/01-2019 від 12.07.2019 р. про відмову у видачі товариству з обмеженою відповідальністю "Маковій" (код 34210990, 64107, Харківська обл., м. Первомайський, вул. Залізнична, буд. 76) дозволу на використання об`єктів і приміщень, призначених для провадження діяльності, пов`язаної із обігом наркотичних засобів та психотропних речовин (рослин, включених до списку № 3 таблиці 1 рослин, які містять наркотичні засоби та психотропні речовини і обіг яких допускається до промислових цілей).

Зобов`язати Головне управління Національної поліції в Харківській області видати Товариству з обмеженою відповідальністю "Маковій" (код 34210990, 64107, Харківська обл., м. Первомайський, вул. Залізнична, буд. 76) дозвіл на використання об`єктів і приміщень, призначених для провадження діяльності, пов`язаної із обігом наркотичних засобів та психотропних речовин (рослин, включених до списку № 3 таблиці 1 рослин, які містять наркотичні засоби та психотропні речовини і обіг яких допускається до промислових цілей).

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Маковій" (вул. Залізнична, буд. 76, м. Первомайський, Харківська область, 64107, код ЄДРПОУ33816897) судові витрати в розмірі 4204,00 грн (чотири тисячі двісті чотири гривні 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Національної поліції в Харківській області (вул. Жон Мироносиць, буд. 5, м. Харків, 61002, код ЄДРПОУ40108599).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 17 квітня 2020 року.

Суддя Севастьяненко К.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.04.2020
Оприлюднено21.04.2020
Номер документу88824878
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/1562/2020

Постанова від 29.06.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Григоров А.М.

Постанова від 29.06.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Григоров А.М.

Ухвала від 31.05.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Григоров А.М.

Ухвала від 31.05.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Григоров А.М.

Ухвала від 12.02.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Севастьяненко К.О.

Постанова від 09.07.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Постанова від 09.07.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 04.06.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 04.06.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Рішення від 17.04.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Севастьяненко К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні