Рішення
від 08.04.2020 по справі 360/4551/19
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

08 квітня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/4551/19

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Ірметової О.В.,

за участю:

секретаря судового засідання: Попової Н.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Лисичанської обласної психіатричної лікарні до Північно-східного офісу Держаудитслужби про визнання протиправним та скасування вимоги Щодо усунення порушень законодавства №20-12-31-14-14/3095/2019 від 18.07.2019, -

ВСТАНОВИВ:

18 жовтня 2019 року на адресу Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Лисичанської обласної психіатрічної лікарні до Північно-східного офісу Держаудитслужби про визнання протиправним та скасування вимоги "Щодо усунення порушень законодавства" №20-12-31-14-14/3095/2019 від 18.07.2019.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області, на підставі направлення на проведення перевірки закупівель від 22.05.2019 №143, заступником начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області Рибалко А.О. проведено перевірку питань дотримання вимог законодавства у сфері закупівель під час проведення Лисичанською обласною психіатричною лікарнею процедури закупівлі газового палива. На думку відповідача, під час перевірки Лисичанської обласної психіатричної лікарні було установлено порушення законодавства через яке заподіяно матеріальну шкоду, а саме: Лисичанською обласною психіатричною внесено зміни до істотних умов договору з порушенням вимог ч. 4 статті 36 Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 №922-VIII а саме: укладання додаткових угод та підвищення ціни на газ, без підтвердження факту коливання ціни природного газу на ринку та зайво сплачено з обласного бюджету грошові кошти в сумі 65346,71 гривень, які відповідач вимагає забезпечити відшкодування на користь Лисичанської обласної психіатричної лікарні шкоди заподіяної внаслідок підвищення ціни на газ шляхом перерахування ТОВ "УКРТРАНССЕРВІС-ГРУП" кошті на реєстраційні рахунки Установи. Позивач вважає, що наведені у Акті перевірки закупівель Лисичанською обласною психіатричною лікарнею газового палива за номером ІD:UA-2018-12-18-000053-b від 05.06.2019 №31-01/001 висновки не ґрунтуються на нормах діючого законодавства та необґрунтовані.

На підставі викладеного позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати вимогу "Щодо усунення порушень законодавства" № 20-12-31-14-14/3095-2019 від 18.07.2019.

Відповідач не погодився з позовом на надав письмовий відзив (а.с.77-93), в якому зазначив, що згідно із наказом Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області від 05.03.2019 №5 про початок моніторингу закупівель (додається), відділом контролю у сфері закупівель Управління здійснено моніторинг закупівлі: Природний газ , ДК 021:2015- 09120000-6 - Газове паливо, проведеної Лисичанської обласною психіатричною лікарнею, очікуваною вартістю 1 243 917,60 грн. (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номерами ID: UA -2018-12-18- 000053-b).

Підставою для прийняття рішення про початок моніторингу закупівлі стала інформації, отриманої від громадських об`єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 Закону №922. Предметом аналізу були питання дотримання замовником законодавства Замовником у сфері публічних закупівель на стадії планування закупівлі, визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, визначення переможця, укладання договору та додаткових угод.

Так, Лисичанською обласною психіатричною лікарнею 18.12.2018 на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель розміщено оголошення за № UA-2018-12-18-000053-b про проведення відкритих торгів на закупівлю газового палива, код класифікатора предмета закупівлі - ДК 021:2015: 09120000-6 - Газове паливо. Очікувана вартість предмета закупівлі 1 243 917,60 грн. Згідно даних реєстру отриманих тендерних пропозицій на участь в процедурі закупівлі подано 2 тендерних пропозиції, а саме: тендерна пропозиція ТОВ Укртранссервіс-Груп (код ЄДРПОУ 39869593), з ціною пропозиції до початку аукціону 787839,60 грн. з ПДВ та після завершення аукціону 787839,60 грн. з ПДВ; тендерна пропозиція ТОВ Укргазторг (код ЄДРПОУ 40425955), з ціною пропозиції до початку аукціону 840682,50 грн. з ПДВ та після завершення аукціону 840682,50 грн. з ПДВ.

Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету Лисичанської обласної психіатричної лікарні № 1 від 10.01.2019 року було визнано тендерну пропозицію ТОВ Укртранссервіс-Груп як таку, що відповідає вимогам тендерній документації, у зв`язку з чим визнано її переможцем та прийнято рішення про намір укласти договір.

За результатами проведеної процедури закупівлі між Замовником та ТОВ Укртранссервіс-Груп укладено договір від 29.01.2019 року № 19-352 на суму 787 839,60 грн.

Згідно з частиною 6 статті 7' Закону №922 за результатами моніторингу закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу закупівлі, шо затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання. 18.03. 2019 за результатами моніторингу Управлінням оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель висновок, за результатами якого встановлено порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї; розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій); внесення змін до договору про закупівлю (укладання додаткових угод). 25.03.2019 Позивачем на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель розміщено інформацію про усунення порушень та зазначено, що тендерним комітетом Лисичанської обласної психіатричної лікарні було прийняте рішення про розірвання договору № 19-352 від 29.01.2019. укладеного з TOB "Укртранссервіс-Груп". Постачальнику було відправлено повідомлення про розірвання договору. Сторони домовились розірвати вищевказаний договір за взаємною згодою сторін. Проте, жодного підтверджуючого документа щодо усунення вищевказаних порушень Позивачем не було оприлюднено.

Відповідачем проведено перевірку питань дотримання вимог законодавства у сфері закупівель під час проведення Позивачем процедури закупівлі газового палива. Один примірник програми ревізії та направлення на її проведення надано під особистий підпис головному лікарю ЛОПБ Будьонному П.В . За результатами проведеного заходу державного фінансового контролю було складено акт перевірки закупівлі від 05.06.2019 №31-01/001, який підписано Позивачем із запереченнями, обґрунтовані висновки по яких надано Позивачу при супровідному листі від 15.07.2019. 18.07.2019 на адресу Позивача було направлено письмову вимогу № 20- 12-31-14-14/3095-2019 шодо усунення виявлених ревізією порушень.

Відповідач зазначив, що проведений Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області захід державного фінансового контролю є правомірний, обґрунтований та прийнятий на підставі та в межах чинного законодавства.

На підставі викладеного просив відмовити у задоволенні позову.

Ухвалою суду від 23 жовтня 2019 року позовну заяву Лисичанської обласної психіатричної лікарні до Північно-східного офісу Держаудитслужби про визнання протиправним та скасування вимоги "Щодо усунення порушень законодавства" №20-12-31-14-14/3095/2019 від 18.07.2019 - залишено без руху (а.с. 57).

Ухвалою суду від 31 жовтня 2019 року позовну заяву прийнято до розгляду після усунення недоліків позовної заяви та призначено розгляд справи за правилами загального позовного провадження у підготовче засідання (а.с. 1-2).

Ухвалою суду від 16 грудня 2019 року провадження у справі зупинено (а.с.137).

Ухвалою суду від 30 січня 2020 року провадження у справі поновлено та продовжено розгляд в підготовчому провадження (а.с. 151).

Ухвалою суду від 10 лютого 2020 року провадження у справі зупинено (а.с.179).

Ухвалою суду від 10 березня 2020 року провадження у справі поновлено та продовжено розгляд в підготовчому провадження (а.с. 186).

Ухвалою суду від 26 березня 2020 року по справі закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті (а.с.196).

У судове засідання представники сторін не прибули, надали клопотання про розгляд справи у їх відсутність.

Дослідивши матеріали справи, надавши оцінку доказам в межах ст.ст. 72-79, 90 КАС України, суд дійшов висновку обгрунтованості позовних вимог з огляду на наступне.

Відповідно до статті 6 Конституції України органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.

Частиною другою статті 19 Конституції України закріплено обов`язок органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 2 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні (далі - Закон № 2939), головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.

Відповідно до частини другої статті 2 Закону № 2939 державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі.

Згідно із статтею 5 Закону № 2939 контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Закону України Про публічні закупівлі від 25.12.2015 № 922 (далі - Закон № 922), проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування.

Відповідно до статті 7-1 Закону № 922 моніторинг закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його територіальні органи.

Частиною 2 статті 7-1 Закону №922 встановлено, що рішення про початок моніторингу закупівлі приймає керівник органу державного фінансового контролю або його заступник за наявності однієї або декількох із таких підстав:

1) дані автоматичних індикаторів ризиків;

2) інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;

3) повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;

4) виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель;

5) інформація, отримана від громадських об`єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 цього Закону.

Відповідно до частини 3 статті 7-1 Закону № 922 рішення про початок моніторингу закупівлі оприлюднюється протягом двох робочих днів з дня його прийняття в електронній системі закупівель органом державного фінансового контролю із зазначенням унікального номера оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель, та дати його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір та дати його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу, а також опису підстав для здійснення моніторингу закупівлі. Рішення про початок моніторингу закупівлі не зупиняє проведення процедур закупівель, визначених цим Законом.

Відповідно до частини 5 статті 7-1 Закону № 922 протягом строку проведення моніторингу закупівлі орган державного фінансового контролю має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі, повинен надати відповідні пояснення через електронну систему закупівель. Замовник у межах строку здійснення моніторингу закупівлі має право з власної ініціативи надавати пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.

Згідно з частиною 6 статті 7-1 Закону № 922 за результатами моніторингу закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу закупівлі, шо затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.

У висновку обов`язково зазначаються:

1) найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг закупівлі, його ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України, місцезнаходження;

2) найменування предмета закупівлі та його очікувана вартість;

3) унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу;

4) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу закупівлі;

5) зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.

У висновку може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю необхідною для більш детального опису результатів моніторингу закупівлі.

Якщо за результатами моніторингу закупівлі не виявлено порушень законодавства у сфері публічних закупівель, у висновку зазначається інформація про відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (ч. 7 ст. 7-1 Закону № 922).

Відповідно до ч. 8 ст. 7-1 Закону № 922 протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.

У разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника, уповноважена особа замовником не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку (ч. 9 ст. 7-1 Закону № 922).

У разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду (ч. 10 ст. 7-1 Закону № 922).

Відповідно до ч. 11 ст. 7-1 Закону № 922, якщо замовник не усунув порушення, визначене у висновку, і таке порушення матиме негативний вплив для бюджетів, а також висновок не оскаржено до суду, орган державного фінансового контролю проводить перевірку закупівлі відповідно до Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні". Керівник органу державного фінансового контролю або його заступник приймає рішення про призначення перевірки закупівлі, яке оприлюднюється протягом двох робочих днів з дня його прийняття. При цьому процедура закупівлі на період проведення перевірки закупівлі не зупиняється.

У разі виявлення під час моніторингу закупівлі порушень щодо невідповідності опублікованих в електронній системі закупівель умов договору про закупівлю від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару), переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури орган державного фінансового контролю може проводити перевірку закупівлі відповідно до Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні". Керівник органу державного фінансового контролю або його заступник приймає рішення про призначення перевірки закупівлі, яке оприлюднюється протягом двох робочих днів з дня його прийняття. При цьому дія договору про закупівлю на період проведення перевірки закупівлі не зупиняється (ч. 12 ст. 7-1 Закону № 922).

Відповідно до ч.17 ст. 7-1 Закону № 922 у разі наявності підстав, визначених частиною другою цієї статті, що містять ознаки порушень та які не були предметом розгляду органом оскарження та/або оскарження у судовому порядку рішення органу оскарження, рішення про початок моніторингу закупівлі щодо інших ознак порушень приймається після оприлюднення рішення органу оскарження на веб-порталі Уповноваженого органу у порядку, встановленому статтею 18 цього Закону, або після набрання рішенням суду законної сили.

Процедуру проведення Держаудитслужбою, її міжрегіональними територіальними органами (далі - орган державного фінансового контролю) перевірок закупівель затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 року № 631 Порядок проведення перевірок закупівель Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами (далі - Порядок № 631).

Питання здійснення закупівель перевіряються органом державного фінансового контролю під час проведення інспектування з урахуванням вимог Порядку проведення інспектування, а також під час державного фінансового аудиту.

Перевірки закупівель проводяться за письмовим рішенням керівника органу державного фінансового контролю або його заступника за наявності однієї з таких підстав:

- замовник не усунув порушення, визначене у висновку про результати моніторингу закупівлі (далі - висновок), і таке порушення матиме негативний вплив для бюджетів, а також висновок не оскаржено до суду;

- виявлення під час моніторингу закупівлі порушень щодо невідповідності опублікованих в електронній системі закупівель умов договору про закупівлю змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури закупівлі;

- замовник не усунув порушення, визначене у висновку, і таке порушення призвело до невиконання ним вимог Закону України "Про публічні закупівлі", а також висновок не оскаржено до суду;

- наявність доручення або рішення Кабінету Міністрів України щодо проведення перевірок закупівель, якщо відповідні питання не можуть бути перевірені під час планових виїзних ревізій;

- виникнення потреби у перевірці відомостей про порушення замовником законодавства у сфері закупівель, що надійшли до органу державного фінансового контролю, або перевірці відомостей, наведених у зверненні (за умови закінчення строку подання скарги про відповідні порушення до органу оскарження згідно із Законом України "Про здійснення державних закупівель"), якщо замовник не надав пояснення та їх документального підтвердження на обов`язковий письмовий запит органу державного фінансового контролю протягом трьох робочих днів з дня його надходження;

- виявлення органом державного фінансового контролю вищестоящого рівня під час перевірки (в порядку здійснення контролю за достовірністю висновків органу державного фінансового контролю нижчестоящого рівня) актів перевірки закупівель невідповідності їх вимогам законодавства. Перевірка закупівель може бути ініційована органом державного фінансового контролю вищестоящого рівня, якщо розпочато службове розслідування стосовно посадових або службових осіб органу державного фінансового контролю нижчестоящого рівня, які проводили перевірку закупівель, або у разі повідомлення їм про підозру у вчиненні кримінального правопорушення;

- у разі надходження скарги від замовника на дії або бездіяльність посадових осіб органу державного фінансового контролю (п.п.3, 4 Порядку № 631).

Відповідно до п. 8 Порядку № 631 у ході підготовки до перевірки закупівель посадові особи органу державного фінансового контролю складають у двох примірниках програму перевірки закупівель, в якій зазначаються найменування замовника, тема, період перевірки та питання, що підлягають перевірці відповідно до компетенції органу державного фінансового контролю. Програма затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником.

Посадові особи органу державного фінансового контролю під час проведення перевірки закупівель для вивчення питань у повному обсязі можуть вносити за письмовим погодженням з керівником органу державного фінансового контролю або його заступником зміни до програми перевірки закупівель.

Один примірник програми перевірки закупівель (змін до неї) видається керівникові замовника чи його заступникові під розписку на примірнику органу державного фінансового контролю для ознайомлення. Якщо керівник замовника чи його заступник відмовляється ставити підпис, про це зазначається у вступній частині акта перевірки.

Відповідно до п. 10 Порядку № 631 для проведення перевірки закупівель орган державного фінансового контролю оформляє на кожну посадову особу органу державного фінансового контролю та залученого кваліфікованого фахівця направлення у двох примірниках установленого Держаудитслужбою зразка, яке підписує керівник органу державного фінансового контролю або його заступник.

Склад, кількість посадових осіб органу державного фінансового контролю та строки проведення перевірки закупівель визначає орган державного фінансового контролю з урахуванням обсягу передбачених програмою перевірки питань у межах 20 робочих днів. Строки проведення перевірки закупівель, щодо яких здійснювався моніторинг закупівель, передбачений Законом України "Про публічні закупівлі", визначається органом державного фінансового контролю в межах десяти робочих днів (п. 11 Порядок № 631).

Згідно п.16 Порядку № 631 під час проведення перевірки закупівель проводиться документальна та/або фактична перевірка питань програми перевірки закупівель, а також аналіз інформації щодо проведення процедур закупівель, розміщеної в електронній системі закупівель, та інформації, що міститься в державних реєстрах та базах даних, відкритих для доступу органу державного фінансового контролю.

Відповідно до п. 17 Порядку № 631 під час документальної перевірки здійснюється контроль за дотриманням законодавства про закупівлі шляхом вивчення документів замовника. У разі ведення документообігу з використанням електронних засобів зберігання та обробки інформації керівником замовника або уповноваженою ним особою забезпечується безперешкодний доступ посадових осіб органу державного фінансового контролю до електронних документів та у разі потреби подання їх завірених копій на паперовому носії.

Аналіз інформації щодо проведення процедур закупівель, розміщеної в електронній системі закупівель, проводиться за місцезнаходженням органу державного фінансового контролю або замовника.

На письмову вимогу посадової особи органу державного фінансового контролю керівник замовника або уповноважена ним особа подає у трьох примірниках завірені копії документів, у тому числі тих, які не розміщено в електронній системі закупівель, що, зокрема, підтверджують факти виявлення порушень.

У разі потреби подання копій бухгалтерських документів забезпечує головний бухгалтер чи його заступник або уповноважена на це посадова особа замовника.

Якщо замовник не подав завірені копії документів, про це зазначається в акті перевірки.

Відповідно до п. 18 Порядку № 631 фактична перевірка здійснюється під час проведення перевірки закупівель шляхом інвентаризації, обстеження та контрольного обміру закуплених (отриманих) замовником товарно-матеріальних цінностей, робіт, послуг та проведення інших дій відповідно до повноважень органу державного фінансового контролю. При цьому замовник забезпечує доступ на склади, у сховища, виробничі та інші приміщення, що належать замовнику або використовуються ним. Посадові особи органу державного фінансового контролю мають право вимагати від керівника замовника або його заступника створення належних умов для проведення фактичної перевірки за участю матеріально відповідальних осіб замовника, а в разі перевірки обсягу виконаних робіт - також представників суб`єкта господарювання - виконавця робіт.

У разі відсутності бухгалтерського обліку в замовника, перешкоджання замовником проведенню перевірки закупівель (недопущення посадових осіб органу державного фінансового контролю та залучених спеціалістів до проведення перевірки закупівель, неподання необхідних для перевірки закупівель документів, затримка у поданні документів та інше) орган державного фінансового контролю складає акт про неможливість проведення перевірки закупівель та вчиняє відповідні дії згідно з процедурою, визначеною пунктом 23 Порядку проведення інспектування (п. 19 Порядку № 631).

Відповідно до п. 25 Порядку № 631 уразі виявлення порушень законодавства у сфері закупівель посадові особи органу державного фінансового контролю, не чекаючи закінчення перевірки, мають право рекомендувати керівникові замовника вжити невідкладних заходів для усунення та недопущення їх у подальшому.

Результати перевірки закупівель викладаються в акті перевірки (п. 26 Порядку №631).

Згідно з п. 27 Порядку № 631 складення акта перевірки закупівель, його підписання та реалізація результатів перевірки здійснюються за процедурами, передбаченими пунктами 35, 38-47, абзацами першим і другим пункту 48, пунктами 49-52 Порядку проведення інспектування, з урахуванням норм, установлених цим Порядком.

Акт перевірки закупівель підписує керівник замовника, голова тендерного комітету чи уповноважена особа (особи), головний бухгалтер замовника, а у разі їх відсутності - інші уповноважені на виконання їх функцій особи та посадова особа органу державного фінансового контролю.

Відповідно до п. 28 Порядку № 631 результати перевірки закупівель, проведеної органом державного фінансового контролю, можуть бути оскаржені замовником, щодо якого проведено перевірку, в передбаченому законом порядку.

Суд також зазначає, що наказом Державної аудиторської служби України від 11.09.2018 № 196, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.09.2018 за № 1114/32566, затверджено Перелік автоматичних індикаторів ризиків.

Судом встановлено та підтверджено належними та допустимими доказами наступні обставини справи.

Судом досліджено сторінку сайту https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-12-18-000053-b, на якому розміщено інформацію про закупівлю Лисичанською обласною психіатричною лікарнею газового палива (природний газ) для забезпечення потреб Лисичанської обласної психіатричної лікарні та Лисичанського обласного психіатричного диспансеру розташованих за адресами: м.Привілля, вул. Ломоносова, 2-в; м.Лисичанськ, вул.В. Сосюри, 310, протягом 2019 року, об`ємом 80065 куб.м., очікувана вартість: 1243917,50 грн. з ПДВ.

Дата оприлюднення: 18 грудня 2018 року. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 02 січня 2020 року о 10 год. 00 хв. Початок аукціону: 03 січня 2020 року о 13 год 48 хв.

За наслідками розгляду тендерних пропозицій від Учасника ТОВ Укртранссервіс - Груп визнано переможцем (а.с.112-113).

29 січня 2019 року між ТОВ Укртранссервіс - Груп та Лисичанською обласною психіатричною лікарнею укладено договір на постачання природного газу з 01.01.2019 по 31.12.2019, об`єм 80065 куб. м., ціна постачання природного газу - 8200 грн. за 1000 куб.м., крім того ПДВ - 1640 грн., всього з ПДВ - 9840,00 грн. (а.с. 114-117). Тобто ціна договору 78783,96 грн. 30 січня 2019 року між ТОВ Укртранссервіс - Груп та Лисичанською обласною психіатричною лікарнею укладено додаткову угоду, якою змінено обсяг природного газу, який поставляється - 72813,271 куб. м., та ціну: ціна постачання природного газу - 9016,16 грн. за 1000 куб.м., крім того ПДВ - 1803,33 грн., всього з ПДВ - 10820,00 грн. (а.с. 118). Тобто, ціна договору після укладання додаткової угоди 78783,96 грн. Додаткова угода набирає чинності з 08.01.2019.

31 січня 2019 року між ТОВ Укртранссервіс - Груп та Лисичанською обласною психіатричною лікарнею укладено додаткову угоду, якою змінено обсяг природного газу, який поставляється - 66205,01 куб. м., та ціну: ціна постачання природного газу - 9916,67 грн. за 1000 куб.м., крім того ПДВ - 1983,33 грн., всього з ПДВ - 11900,00 грн. (а.с. 119). Тобто, ціна договору після укладання додаткової угоди 78783,96 грн. Додаткова угода набирає чинності з 19.01.2019.

На зазначеному сайті оприлюднено наказ Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області від 05.03.2020 № 5 Про початок моніторингу закупівель . Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу: інформація, отримана від громадських об`єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 цього Закону.

Відповідно до вимог ст. 7-1 Закону № 922 між Позивачем та відповідачем через електронну систему закупівель відбулося запитування та відповідь щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.

За результатами моніторингу відповідачем на сайті електронної системи закупівель 18 березня 2019 року опубліковано висновок про результати моніторингу закупівлі наступного змісту:

І. Вступна частина

1. Інформація про замовника: ЛИСИЧАНСЬКА ОБЛАСНА ПСИХІАТРИЧНА ЛІКАРНЯ, 01984560, Україна, Луганськ, вул. Ломоносова, 2в, м. Привілля, Луганської обл., Україна

2. Інформація про предмет закупівлі: Газове паливо (природний газ), 1243917.6UAH, 09120000-6, ДК021, 80065, м3

3. Інформація про оприлюднення: d18be3c40a774662b2ba6a32d55bea54, 2018-12-18

4. Застосована процедура закупівлі: Відкриті торги

5. Підстава здійснення моніторингу: • Інформація, отримана від громадських об`єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 цього Закону

6. Дата початку моніторингу: 05 березня 2019

ІІ. Констатуюча частина

1. Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель на стадії планування закупівлі, визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, визначення переможця, укладання договору та додаткових угод. Під час моніторингу проаналізовано: річний план замовника на 2018 рік, тендерна документація замовника, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна пропозиція ТОВ Укртранссервіс-Груп , протокол засідання тендерного комітету від 10.01.2019 № 1, повідомлення про намір укласти договір, договір від 29.01.2019 за № 19-352 та додаткові угоди. За результатами моніторингу закупівлі природного газу, проведеною Лисичанською обласною психіатричною лікарнею (далі - Замовник) встановлено, що оголошення про проведення відкритих торів очікуваною вартістю 1 243 917,60 грн. опубліковано 18 грудня 2018 року, згідно реєстру отриманих тендерних пропозицій (далі - ТП), на участь у торгах надійшли пропозиції від наступних учасників: ТОВ Укртранссервіс - Груп , ТОВ Укргазторг . Розкриття тендерних пропозицій відбулося 03.01.2019. Переможцем за результатами розгляду пропозицій визначено ТОВ Укртранссервіс - Груп з остаточною ціновою пропозицією 787839,60 грн. Повідомлення про намір укласти договір опубліковано в електронній системі закупівель 10.01.2019 року. Відповідно до п.3.5 розділу ІІІ тендерної документації (далі - ТД) постачальник повинен мати на протязі дії Договору офіційно юридично оформлений офіс та/або представництво в містах Лисичанськ або Сєвєродонецьк Луганської області. Проте, ТОВ Укртранссервіс - Груп у складі своєї ТП надав довідку про наявність представництва від 22.12.2018 № 380/33, у якій зазначено, що ТОВ Укртранссервіс-Груп має представництво в місті Харків, що не відповідає умовам ТД. Додатком 5 до ТД визначено що переможець торгів у строк, що не перевищує 5 робочих днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті, що суперечить ст. 17 Закону № 922. Також, додатком 7 до ТД Перелік інших документів, які надаються учасником-переможцем торгів передбачено надання копії довідки з банку про відкриття поточного рахунку не раніше 30 днів до дати подання. Проте учасником-переможцем довідки з банку про відкриття поточного рахунку не надано, чим не виконано дану вимогу Замовника, що не відповідає умовам ТД. Між ТОВ Укртранссервіс - Груп та Лисичанською обласною психіатричною лікарнею укладений договір про постачання природного газу від 29.01.2019 за № 19-352 (далі - Договір). Загальна вартість договору складає 787 839,60 гривень. Відповідно до п.3.2 Договору ціна газу може змінюватись з наступних підстав: Внесення змін до Договору повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим. Зміна ціни узгоджується шляхом підписання додаткової угоди до цього Договору, в якій буде зазначене посилання Постачальника на підставі чого виникає зміна ціни, або обґрунтованого пояснювального листа Постачальника з цього приводу…. Договір набуває чинності з дати підписання і діє по 31.12.2019 року. Відповідно до п.1.8 розділу І тендерної документації учасник визначає ціни на товари, які він пропонує поставити за Договором, з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, витрат на транспортування магістральними трубопроводами та усіх інших відповідних витрат. Між ТОВ Укртранссервіс-Груп та Лисичанською обласною психіатричною лікарнею укладено додаткову угоду про постачання природного газу від 30.01.2019 за № 1 (далі - Додаткова угода №1), відповідно до якої: у зв`язку з підвищенням ціни на природний газ на ринку, керуючись п.2 ч.4 ст.36 Закону № 922 Сторони домовились внести зміни до Договору та викласти його в наступній редакції: 1.3 Постачальник передає споживачу газ в планових обсягах 72 813,271 куб.м. протягом 2019 року; 3.1 Розрахунки за поставлений Споживачеві газ здійснюється за ціною за одиницю товару становить 9 016,16 грн. за 1000 куб.м. крім того ПДВ 1803,33 грн., всього з ПДВ - 10 820,00 грн. без урахування транспортування магістральними газопроводами. Додаткова угода набуває чинності з 08 січня 2019 року. Між ТОВ Укртранссервіс-Груп та Лисичанською обласною психіатричною лікарнею укладено додаткову угоду про постачання природного газу від 31.01.2019 за № 2 (далі - Додаткова угода №2), відповідно до якої: у зв`язку з підвищенням ціни на природний газ на ринку, керуючись п.2 ч.4 ст.36 Закону № 922 Сторони домовились внести зміни до Договору та викласти його в наступній редакції: 1.3 Постачальник передає споживачу газ в планових обсягах 66 205,01 куб.м. протягом 2019 року; 3.1 Розрахунки за поставлений Споживачеві газ здійснюється за ціною за одиницю товару становить 9 916,67 грн. за 1000 куб.м. крім того ПДВ 1 983,33 грн., всього з ПДВ - 11 900,00 грн. без урахування транспортування магістральними газопроводами. Додаткова угода вступає в силу з 19 січня 2019 року. Таким чином, порушено частину 4 статті 36 Закону №922, якою визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону переможця процедури закупівлі. Відповідно до ст. 37 Закону № 922 договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 36 цього Закону. На запит Управління щодо внесення змін до істотних умов Договору в частині зміни ціни за одиницю товару Замовником не надано підтвердження коливання ціни товару на ринку. Підвищення ціни на газ при відсутності інформації з підтвердними документами є порушенням ч.4 ст.36 Закону 922. За укладеним договором та додатковими угодами Замовником проведена оплата на суму 59 457,46 гривень. Враховуючи вищевикладене пропозиція учасника ТОВ Укртранссервіс - Груп не відповідає умовам тендерної документації, а відтак підлягала відхиленню на підставі пункту 4 ч.1 статті 30 Закону № 922.

2. Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами проведеного моніторингу встановлено порушення вимог: пункту 4 ч.1 статті 30, частини 4 статті 36 Закону №922. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо планування закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, визначення предмета закупівлі - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.

3. Зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні , Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.

Порушення виявлено

1. Встановлено порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї

2. Встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)

3. Встановлено порушення законодавства в частині внесення змін до договору про закупівлю (укладання додаткових угод).

25 березня 2019 року Тендерним комітетом Лисичанської обласної психіатричної лікарні на сайті електронної системи закупівель відповідно до ч.8 ст. 7-1 Закону № 922 оголошено, що Тендерним комітетом Лисичанської обласної психіатричної лікарні було прийняте рішення про розірвання договору № 19-352 від 29.01.19 року, укладеного з ТОВ "Укртранссервіс-Груп". Постачальнику було відправлено повідомлення щодо розторження. Сторони домовились розірвати вищевказаний договір за взаємною згодою сторін.

При цьому Позивач, як Замовник, не оскаржував висновок про результати моніторингу закупівлі відповідно до ч.10 ст. 7-1 Закону № 922.

Відповідно до частини 11 статті 7-1 Закону України Про публічні закупівлі , абзацу четвертого пункту 4 Порядку проведення перевірок закупівель Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 р. № 631, підпункту 2 пункту 4, підпункту 14 пункту10 Положення про Управління Північно - східного офісу Держаудитслужби в Луганській області, затвердженого наказом Північно - східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, наказом від 22.05.2019 № 1 призначено з 23 травня 2019 року проведення протягом 10 робочих днів перевірки закупівлі UA-2018-12-18-000053-b, здійсненої Лисичанською обласною психіатричною лікарнею.

Начальником Управління Північно-східного офісу Державної аудиторської служби України в Луганській області 22.05.2018 затверджено програму перевірки закупівлі № UA-2018-12-18-000053-b (а.с. 105-106).

Під час перевірки процедури закупівлі виникли питання (а.с.109-110), на які надано відповідь (а.с.111).

За наслідками перевірки закупівлі відповідачем складений акт від 05.06.2019 № 31-01/001 (а.с. 20-34). В акті перевірки зазначено, що внаслідок не підтвердження ТОВ Укртранссервіс-Груп факту коливання ціни на ринку на момент укладання додаткових угод Лисичанською обласною психіатричною лікарнею зайво сплачено з загального фонду обласного бюджету грошові кошти в сумі 65346,71 грн.

До акту перевірки закупівель Лисичанською обласною психіатричною лікарнею подані заперечення від 24.06.2019 (а.с. 35-39).

За наслідком розгляду заперечень відповідачем складений висновок (а.с. 40-50).

18 липня 2019 року відповідачем складено вимогу "Щодо усунення порушень законодавства" №20-12-31-14-14/3095/2019 від 18.07.2019 (а.с.14-15).

З такими доводами відповідача суд не погоджується з огляду на наступне.

Як вбачається з матеріалів справи та зазначено відповідачем в акті перевірки закупівель, при укладанні договору від 29.01.2019 №19-352 ціна складала 8200 грн. за 1 тис. куб. м. Додатковою угодою №1 від 30.01.2019 була збільшена з 08.01.2019 до 9016,16 грн., а додатковою угодою №2 від 31.01.2019 вона збільшена до 9916,67 грн. починаючи з 19.01.2019.

Коливання ціни природного газу підтверджується довідкою Асоціації Газові трейдери України від 24.12.2018 № 37/1 (а.с. 120), лист Харківської торгово-промислової палати від 18.01.2019 (а.с. 121), експертним висновком Житомирської торгово-промислової палати від 23.01.2019 №В-105 (а.с. 122), згідно яких середня ринкова вартість на природний газ для установ та організацій, що фінансуються з державного і місцевого бюджетів на території України. Про такі зміни ТОВ Укртранссервіс-Груп повідомило Лисичанську обласну психіатричну лікарню відповідними листами від 29.01.2019 № 781/19 та від 30.01.2019 № 825/19 (а.с.123, 124).

Суд зазначає, що відповідачем під час проведення перевірки закупівель зазначені документи були досліджені (а.с. 107-108).

Суд зазначає, що відповідач заперечуючи офіційні висновки експертів, посилаючись на власний аналіз цін на природний газ, вийшли за межі своїх повноважень.

Таким чином, враховуючи збільшення ціни на ринку товару, а також те, що за додатковими угодами збільшена ціна за одиницю товару в результаті все одно становила значно нижчу за середню ринкову в Україні, не перевищувала 10 відсотків від попередньої і внесення змін до договору не призвело до збільшення ціни договору, позивачем при укладенні з ТОВ Укртрассервіс-Груп додаткових угод №1 від 30.01.2019 та №2 від 31.01.2019 до договору від 29.01.2019 №19-352 не вчинено порушень п.2 ч.4 ст.36 Закону №922, якою визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі.

З огляду на назначене, суд дійшов висновку щодо помилкового висновку відповідача про наявність порушень законодавства у сфері публічних закупівель, а тому у відповідача відсутні підстави для винесення вимоги від 18.07.2019 №20-12-31-14-14/3095/2019 Про усунення порушень законодавства .

Відповідно до п. 19 ч.1 ст. 4 КАС України індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.

Відповідно до п. 49 Порядку проведення інспектування Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затвердженого постановою КМУ від 20.04.2005 № 550, у разі коли діями чи бездіяльністю працівників об`єкта контролю державі або підконтрольній установі заподіяна матеріальна шкода, орган державного фінансового контролю ставить вимоги перед керівником об`єкта контролю та органом його управління щодо пред`явлення цивільних позовів до винних осіб.

Зміст оскаржуваної вимоги є індивідуально-правовим актом та породжує права і обов`язки для позивача, має відповідати вимогам, визначеним ст.2 КАС України.

Обґрунтованість, в силу ст.2 КАС України, є однією з обов`язкових ознак рішення (дії, бездіяльності) суб`єкта владних повноважень, що підлягає встановленню адміністративним судом.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як актів правозастосування, є їх обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення суб`єктом владних повноважень конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття, чого в цій справі відповідачем зроблено не було.

Суд зазначає, що у оскаржуваній вимозі про необхідність усунення порушення законодавства в сфері публічних закупівель, відповідач не конкретизував яких саме заходів має вжити позивач, не визначив спосіб усунення виявлених порушень, що свідчить про його нечіткість та невизначеність, а тому і не відповідність ст. 7-1 Закону № 922.

Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень.

Спонукання позивача самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення позивачем чинного законодавства.

Зазначене є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акта індивідуальної дії, оскільки зобов`язальний характер висновку щодо усунення правопорушення свідчить про встановлення цього порушення, так і визначення імперативного обов`язкового способу його усунення.

Також суд зазначає, що рішенням господарського суду Харківської області від 29.01.2020 у справі № 922/4003/19 у задоволенні позову Лисичанської обласної психіатричної лікарні до ТОВ Укртрассервіс-Груп про стягнення надміру сплачених за договором на постачання природного газу № 19-352 від 29.01.2019 коштів у сумі 65346,71 грн - відмовлено (а.с.175-178).

Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Однак, відповідачем, як суб`єктом владних повноважень не надано суду належних та допустимих доказів правомірності оскаржуваної вимоги.

З огляду на зазначене суд дійшов висновку щодо обгрунтованості позовних вимог та наявність підстав для їх задоволення.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем при зверненні до суду сплачено судовий збір у розмірі 1921,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 602 від 30.10.2019, який підлягає відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 32, 77, 78, 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов Лисичанської обласної психіатричної лікарні до Північно-східного офісу Держаудитслужби про визнання протиправним та скасування вимоги Щодо усунення порушень законодавства №20-12-31-14-14/3095/2019 від 18.07.2019 - задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати письмову вимогу Північно-східного офісу Держаудитслужби Про усунення порушень законодавства №20-12-31-14-14/3095-2019 від 18.07.2019.

Стягнути з Північно-східного офісу Держаудитслужби (ідентифікаційний код: 40478572, місцезнаходження: 61022, Харківська обл., місто Харків, Майдан Свободи, будинок 5, Держпром, 4 під`їзд, 10 поверх) на користь Лисичанської обласної психіатричної лікарні (ідентифікаційний код: 01984560, місцезнаходження: 93191, Луганська область, м. Лисичанськ, м. Привілля, вул. Ломоносова, буд. 2В), витрати зі сплати судового збору в розмірі 1921,00 грн (одна тисяча двадцять одна гривня 00 коп.).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення складено та підписано 17 квітня 2020 року.

Суддя О.В. Ірметова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.04.2020
Оприлюднено21.04.2020
Номер документу88837750
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/4551/19

Рішення від 08.04.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Рішення від 08.04.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 26.03.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 10.03.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 10.02.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 30.01.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 16.12.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 31.10.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 23.10.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні