Постанова
від 21.04.2020 по справі 360/4454/19
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 квітня 2020 року справа №360/4454/19

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Сіваченка І.В., суддів: Гаврищук Т.Г., Блохіна А.А., секретар судового засідання Антонюк А.С., за участі представника позивача Скворцової А.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 23 грудня 2019 року (повне судове рішення складено 23 грудня 2019 року у м. Сєвєродонецьку) у справі № 360/4454/19 (суддя в І інстанції Захарова О.В.) за позовом ОСОБА_1 до Попаснянської міської ради Луганської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії,

УСТАНОВИВ:

В листопаді 2019 року ОСОБА_1 звернулась до суду з адміністративним позовом до Попаснянської міської ради, в якому просила суд визнати протиправною бездіяльність, зобов`язати вчинити певні дії.

В уточненій позовній заяві від 08.11.2019 за вх. 56015 позивач уточнила позовні вимоги (арк. спр. 24-28), просила суд:

визнати протиправною бездіяльність Попаснянської міської ради щодо відмови у наданні довідки про встановлення статусу особи, яка постраждала від надзвичайної ситуації;

зобов`язати Попаснянську міську раду видати довідку про встановлення статусу особи, яка постраждала від надзвичайної ситуації, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначила, що у лютому 2015 року в результаті артилерійського обстрілу виникла надзвичайна ситуація, внаслідок чого був пошкоджений її будинок у м. Попасна Луганської області, - були пошкоджені покрівля, стіни, стеля, та система опалення, що підтверджується актами обстеження технічного стану будинку.

09.09.2019 позивач звернулася до Попаснянської міської ради з заявою щодо взяття на облік та надання довідки про визнання особою, постраждалою внаслідок надзвичайної ситуації. Листом від 11.09.2019 № 1891-02-07 виконавчій комітет Попаснянської міської ради повідомив, що для видачі довідки про встановлення статусу особи, яка постраждала від надзвичайної ситуації, органи місцевого самоврядування зобов`язані скласти акт обстеження за формою, що затверджується МТОТ.

Позивач зазначає, що станом на 10.09.2019 МТОТ не розробив жодної форми типового документу на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 року № 623.

Відповідач при розгляді її заяви про надання довідки або відмову у її видачі, не прийняв рішення, а лише надав відповідь листом від 11.09.2019 № 1891-02-07, чим фактично допустив протиправну бездіяльність. Позивач вважає бездіяльність Попаснянської міської ради протиправною, яка виразилися у відмові в видачі довідки на заяву від 09.09.2019.

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 23 грудня 2019 року у задоволенні позовних вимог відмовлено.

Не погодившись з таким судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати рішення місцевого суду, прийняти нове, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.

В обґрунтування апеляційної скарги наведено практично ті самі доводи, що і на обґрунтування позовної заяви.

У відзиві на апеляційну скаргу відповідачем висловлено згоду з висновками місцевого суду та прохання залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

В судовому засіданні представник позивача підтримав доводи апеляційної скарги та просив її задовольнити. Представник відповідача до апеляційного суду не прибув.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги.

Суд апеляційної інстанції, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає за необхідне вимоги, викладені в апеляційній скарзі, задовольнити частково, з наступних підстав.

Судами першої та апеляційної інстанції встановлено наступне.

Матеріалами справи підтверджено, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 (арк. спр. 7 - 9).

З актів огляду пошкоджень домоволодіння від 02.02.2015, від 20.12.2017, від 07.02.2018, акту обстеження житлово-побутових умов проживання громадянки ОСОБА_1 від 21.02.2018 за адресою: АДРЕСА_1 , вбачається, що представниками Попаснянської міської ради Луганської області встановлені пошкодження будинку внаслідок бойових дій (обстрілів) у лютому 2015 року (арк. спр. 12-15).

09.09.2019 позивач звернулася до Попаснянської міської ради із заявою, в якій просила надати їй довідку про визнання її особою, постраждалою внаслідок надзвичайної ситуації, що виразилася у пошкодженні житла за адресою: АДРЕСА_1 , внаслідок артилерійського обстрілу (арк. спр. 41).

За результатами розгляду заяви ОСОБА_1 , Попаснянською міської радою надана відповідь від 11.09.2019 № 1891-02-07, у якій зазначається, що пунктом 3 Порядку надання та визначення розміру грошової допомоги або компенсації постраждалим від надзвичайних ситуацій, які залишилися на попередньому місці проживання, затвердженим постановою КМУ від 10 липня 2019 року № 623, для видачі довідки про встановлення статусу особи, яка постраждала від надзвичайної ситуації органи місцевого самоврядування зобов`язані скласти акт обстеження за формою, що затверджується МТОТ. До затвердження МТОТ типових форм документів на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 № 623, органи місцевого самоврядування позбавлені можливості видавати довідки про встановлення статусу особи, яка постраждала від надзвичайної ситуації. У разі розроблення МТОТ всіх необхідних форм документів, передбачених порядком, Попаснянська міська рада проінформує населення через офіційний веб-сайт Попаснянської міської ради (арк. спр. 47).

Вирішуючи спір по суті суд виходить з такого.

Указом Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14.04.2014 року № 405/2014 розпочато антитерористичну операцію.

Термін антитерористична операція визначено в статті 1 Закону України від 20.03.2003 № 638-IV Про боротьбу з тероризмом (в редакції Закону № 1313-VII від 05.06.2014), згідно якої антитерористична операція - це комплекс скоординованих спеціальних заходів, спрямованих на попередження, запобігання та припинення терористичної діяльності, звільнення заручників, забезпечення безпеки населення, знешкодження терористів, мінімізацію наслідків терористичної діяльності.

Район проведення антитерористичної операції - визначені керівництвом антитерористичної операції ділянки місцевості або акваторії, транспортні засоби, будівлі, споруди, приміщення та території чи акваторії, що прилягають до них і в межах яких проводиться зазначена операція.

Відповідно до статті 1 Закону України від 02.09.2014 № 1669-VII Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції період проведення антитерористичної операції - це час між датою набрання чинності Указом Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.

Територія проведення антитерористичної операції - це територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014.

Наказом Першого заступника Голови Служби безпеки України керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України від 7 жовтня 2014 року № 33/6/а Про визначення районів проведення антитерористичної операції та термінів її проведення визначено такі райони проведення антитерористичної операції та терміни її проведення, зокрема, Донецька і Луганська області - з 07 квітня 2014 року.

Місто Попасна Луганської області, де розташований будинок позивача, згідно з розпорядження Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 1085-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення належить до населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, а згідно розпорядження Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 року № 1275-р - належить до населених пунктів, в яких здійснювалася антитерористична операція.

Тобто, матеріалами справи доведено, що будинок за адресою: АДРЕСА_1 , в якому мешкала позивач, розташований в районі проведення антитерористичної операції, яка була розпочата у зв`язку із необхідністю вжиття заходів щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України, а саме: на лінії зіткнення, та був пошкоджений в період проведення антитерористичної операції.

З метою координації дій державних органів, спрямованих на забезпечення захисту населення, територій та майна, функціонування єдиної державної системи цивільного захисту для подолання наслідків надзвичайної ситуації державного рівня соціального та воєнного характеру, яку спричинили загострення ситуації на деяких територіях України, загроза вчинення терористичних актів, та відповідно до статей 13 і 14 Кодексу цивільного захисту України, пункту 1 розпорядження Кабінету Міністрів України від 26.01.2015 № 47-р Про встановлення режимів підвищеної готовності та надзвичайної ситуації установлено режим надзвичайної ситуації в Донецькій та Луганській областях.

Згідно з абзацом 13 пункту 1 статті 1 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР Про місцеве самоврядування в Україні (далі - Закон № 280) делеговані повноваження - повноваження органів виконавчої влади, надані органам місцевого самоврядування законом, а також повноваження органів місцевого самоврядування, які передаються відповідним місцевим державним адміністраціям за рішенням районних, обласних рад.

Пунктом 3 частини першої статті 36 Закону № 280 визначено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать такі делеговані повноваження як організація та участь у здійсненні заходів, пов`язаних з мобілізаційною підготовкою та цивільним захистом, на відповідній території.

Відповідно до статті 1 Кодексу цивільного захисту України цей кодекс регулює відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.

Відповідно до пункту 19 частини другої статті 19 Кодексу цивільного захисту України до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері цивільного захисту належить забезпечення складення довідок про визнання особи постраждалою внаслідок надзвичайної ситуації, списків (реєстрів) постраждалих внаслідок надзвичайної ситуації, відповідно до яких надається матеріальна допомога, списків загиблих осіб на підставі їх ідентифікації.

Отже, до повноважень відповідача, як органу місцевого самоврядування, віднесено питання видачі довідок про визнання осіб постраждалими внаслідок надзвичайної ситуації.

Постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 № 623 внесені зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2013 року № 947 Про Порядок надання та визначення розміру грошової допомоги або компенсації постраждалим від надзвичайних ситуацій, які залишилися на попередньому місці проживання , згідно з якою викладено Порядок в новій редакції.

Пунктом 1 Порядку надання та визначення розміру грошової допомоги або компенсації постраждалим від надзвичайних ситуацій (далі - Порядок № 623) визначено, що цей Порядок встановлює механізм надання та визначення розміру грошової допомоги або компенсації постраждалим від надзвичайних ситуацій, які відмовилися від евакуації, відселення та залишилися на попередньому місці проживання та/або в межах відповідного населеного пункту.

Відповідно до пункту 2 Порядку № 623 постраждалими визнаються особи, житлові будинки (квартири) яких:

пошкоджено внаслідок надзвичайної ситуації або проведення робіт з ліквідації її наслідків (таким постраждалим надається грошова допомога);

зруйновано внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації (таким постраждалим надається грошова компенсація).

Відповідно до пункту 3 Порядку № 623 органи місцевого самоврядування, а в разі їх відсутності - військово-цивільні адміністрації проводять обстеження пошкоджених або зруйнованих житлових будинків (квартир), обліковують їх, складають і затверджують списки постраждалих на відповідній території та видають довідки про встановлення статусу особи, яка постраждала від надзвичайної ситуації, з підстав, зазначених у пункті 2 цього Порядку, за наявності паспорта громадянина України або іншого документа, що посвідчує особу.

Особам, житлові будинки (квартири) яких зруйновано внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації, органи місцевого самоврядування на відповідній території, а в разі їх відсутності - військово-цивільні адміністрації також видають акт обстеження за формою, що затверджується МТОТ (абзац 2 пункту 3 Порядку № 623).

З огляду на наведені положення пунктів 2, 3 Порядку № 623 виданню довідки про встановлення статусу особи, яка постраждала від надзвичайної ситуації, передує проведення органом місцевого самоврядування обстеження пошкоджених або зруйнованих житлових будинків (квартир), складення та затвердження списків постраждалих на відповідній території.

При цьому, особам, житлові будинки (квартири) яких зруйновано внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації, акт обстеження повинен бути виданий також за формою, затвердженою Міністерством з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України (МТОТ).

Відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 червня 2016 року № 376, Міністерство з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України (МТОТ) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. МТОТ є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику з питань тимчасово окупованих територій у Донецькій та Луганській областях та тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим і м. Севастополя.

Відповідно до пункту 9 Положення МТОТ у межах повноважень, передбачених законом, на основі і на виконання Конституції та законів України, актів Президента України та постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України видає накази, організовує і контролює їх виконання.

Накази МТОТ, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, видаються та оприлюднюються з урахуванням вимог Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності .

Нормативно-правові акти МТОТ підлягають державній реєстрації в установленому законодавством порядку.

Накази МТОТ, видані в межах його повноважень, є обов`язковими для виконання центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами, місцевими державними адміністраціями, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями незалежно від форми власності та громадянами.

Суд зазначає, що відповідний наказ МТОТ щодо статусу комісії з розгляду питань, пов`язаних з наданням грошової компенсації постраждалим, житлові будинки (квартири) яких зруйновано внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації, форми акта обстеження житлового будинку (квартири), зруйнованого внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації та форми подання про перерахування коштів, які передбачені для надання грошової компенсації постраждалим, до теперішнього часу МТОТ не прийнятий.

Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції зазначив, що на час звернення позивача до Попаснянської міської ради із заявою від 09.09.2019 про надання довідки про визнання особи постраждалою внаслідок надзвичайної ситуації, діє вищевказаний Порядок № 623, іншого нормативно-правового акта, який би регламентував підстави, механізм та умови видачі відповідної довідки, немає.

Прийняття Кабінетом Міністрів України постанови від 10 липня 2019 року № 623 було обумовлено необхідністю запровадження процедури відшкодування шкоди власникам житла, яка була завдана внаслідок збройної агресії Російської Федерації.

Однак, повноваження щодо затвердження форми акту обстеження пошкоджених або зруйнованих житлових будинків (квартир) законодавець делегував Міністерству з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України (МТОТ).

До прийняття Кабінетом Міністрів України постанови від 10 липня 2019 № 623, діяв Порядок надання та визначення розміру грошової допомоги або компенсації постраждалим від надзвичайних ситуацій в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2013 року № 947.

Пункт 3 вказаної постанови був викладений в такій самій редакції, як і постанова № 623, якою внесені зміни, а саме: органи місцевого самоврядування, а в разі їх відсутності - військово-цивільні адміністрації проводять обстеження пошкоджених або зруйнованих житлових будинків (квартир), обліковують їх, складають і затверджують списки постраждалих на відповідній території та видають довідки про встановлення статусу особи, яка постраждала від надзвичайної ситуації, з підстав, зазначених у пункті 2 цього Порядку, за наявності паспорта громадянина України або іншого документа, що посвідчує особу. Особам, житлові будинки (квартири) яких зруйновано внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації, органи місцевого самоврядування на відповідній території, а в разі їх відсутності - військово-цивільні адміністрації також видають акт обстеження за формою, що затверджується МТОТ.

Отже, обов`язковість затвердження форми акту обстеження МТОТ, була передбачена також Порядком надання та визначення розміру грошової допомоги або компенсації постраждалим від надзвичайних ситуацій в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2013 року № 947.

Тому, доводи позивача щодо наявних актів огляду пошкоджень домоволодіння від 02.02.2015, обстеження житлово-побутових умов від 20.12.2017, від 07.02.2018, від 21.02.2018 (арк. спр. 12-15) не можуть вважатися належними доказами обстеження пошкодженого будинку позивачки, так як складені у довільній формі, отже не відповідають вимогам пункту 3 Порядку № 623 щодо форми акту обстеження, яка має бути затверджена МТОТ.

За таких обставин, а також враховуючи відсутність правових підстав для складення акту обстеження пошкоджених або зруйнованих житлових будинків за відсутності затвердженої МТОТ форми акту, у відповідача не було підстав для видачі позивачці відповідної довідки, у зв`язку із чим відмова з одночасним роз`ясненням при цьому, що МТОТ не розроблено жодної форми документів на виконання постанови КМУ від 10.07.2019 №623, не порушила прав та законних інтересів ОСОБА_1 .

Проте, з такими висновками місцевого суду не може погодитись колегія апеляційного суду.

Відповідно до частини першої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно п.2 Порядку № 623 постраждалими визнаються особи, житлові будинки (квартири) яких:

пошкоджено внаслідок надзвичайної ситуації або проведення робіт з ліквідації її наслідків (таким постраждалим надається грошова допомога);

зруйновано внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації (таким постраждалим надається грошова компенсація).

Отже, вказаним Порядком розрізняються випадки, коли житло пошкоджено, - тоді постраждалій особі виплачується допомога, а коли зруйновано, - тоді сплачується компенсація.

Як вбачається з положень п. 3 цього ж Порядку, органи місцевого самоврядування, а в разі їх відсутності - військово-цивільні адміністрації проводять обстеження пошкоджених або зруйнованих житлових будинків (квартир), обліковують їх, складають і затверджують списки постраждалих на відповідній території та видають довідки про встановлення статусу особи, яка постраждала від надзвичайної ситуації, з підстав, зазначених у пункті 2 цього Порядку, за наявності паспорта громадянина України або іншого документа, що посвідчує особу.

Особам, житлові будинки (квартири) яких зруйновано внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації, органи місцевого самоврядування на відповідній території, а в разі їх відсутності - військово-цивільні адміністрації також видають акт обстеження за формою, що затверджується МТОТ.

Відповідно до п.5 Порядку № 623 постраждалі подають для отримання грошової допомоги Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевим органам виконавчої влади, а для отримання грошової компенсації - комісії такі документи:

заяву;

довідку про встановлення статусу особи, яка постраждала від надзвичайної ситуації;

копію паспорта громадянина України або іншого документа, що посвідчує особу;

копію довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім випадків, коли особа через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податку та повідомила про це відповідному контролюючому органу і має відмітку в паспорті громадянина України).

Для отримання грошової компенсації також подаються:

документи, що підтверджують право власності на житло, - щодо житлових будинків (квартир), які зруйновано внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації;

акт обстеження, зазначений в абзаці другому пункту 3 цього Порядку.

Отже, подання акту обстеження за формою, що затверджується МТОТ, необхідно лише для отримання грошової компенсації за зруйноване житло.

Позивач же стверджує, що її житло не зруйновано, а пошкоджено, тому може претендувати на отримання грошової допомоги, відтак, для видачі вказаної довідки не потрібно обстеження актом за формою, що затверджується МТОТ.

Оскільки єдиною підставою для відмови в наданні довідки про встановлення статусу особи, яка постраждала від надзвичайної ситуації, у відповіді відповідача слугувало відсутність затвердження МТОТ форми акту обстеження (що судом визнано неправомірним), й не надавалось оцінки наявності у позивача права на отримання статусу, про який вона просить, апеляційний суд вважає обґрунтованим й можливим зобов`язати Попаснянську міську раду Луганської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від 09.09.2019 про видачу довідки про встановлення статусу особи, яка постраждала від надзвичайної ситуації (оскільки це є дискреційними повноваженнями відповідача), а не одразу зобов`язувати його видати відповідну довідку.

Звісно, при повторному розгляді заяви ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від 09.09.2019 відповідач не вправі відмовляти у видачі довідки з підстав не затвердження МТОТ форми акту обстеження житла.

Враховуючи вищевикладене, апеляційний суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог.

Враховуючи наведене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції при постановленні оскаржуваного рішення допустив порушення норм матеріального і процесуального права, у зв`язку з чим апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, а рішення місцевого суду - скасуванню.

Відповідно до положень ч.1 ст. 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового судового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; неправильне застосування норм матеріального та процесуального права.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.

Відповідно до частини шостої статті 139 КАС України якщо суд апеляційної інстанції, не повертаючи адміністративної справи на новий розгляд, змінить судове рішення або ухвалить нове, він відповідно змінює розподіл судових витрат.

З огляду за те, що вимоги позивача фактично задоволені, частковість їх задоволення не впливає на сутність вирішення питання про розподіл судових витрат, тому витрати позивача по сплаті судового збору за подачу апеляційної скарги в сумі 1152,60 грн. підлягають стягненню в повному обсязі за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 250, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 - задовольнити частково.

Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 23 грудня 2019 року у справі № 360/4454/19 - скасувати.

Прийняти нову постанову.

Позов ОСОБА_1 до Попаснянської міської ради Луганської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Попаснянської міської ради Луганської області щодо відмови у наданні довідки про встановлення статусу особи, яка постраждала від надзвичайної ситуації.

Зобов`язати Попаснянську міську раду Луганської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від 09.09.2019 про видачу довідки про встановлення статусу особи, яка постраждала від надзвичайної ситуації.

В іншій частині позову - відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Попаснянської міської ради (93301, Луганська область, м. Попасна, вул. Мічуріна, 1, код ЄДРПОУ 04051744) на користь ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце реєстрації: АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 ) судові витрати в сумі 1152 (однієї тисячі ста п`ятдесяти двох) гривень 60 коп.

Повне судове рішення - 21 квітня 2020 року.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому статтею 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя І. В. Сіваченко

Судді А. А. Блохін

Т. Г. Гаврищук

Дата ухвалення рішення21.04.2020
Оприлюднено21.04.2020
Номер документу88839596
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/4454/19

Ухвала від 31.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Загороднюк А.Г.

Ухвала від 17.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Загороднюк А.Г.

Ухвала від 02.06.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 26.05.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 26.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Уханенко С.А.

Ухвала від 08.05.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Постанова від 21.04.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Постанова від 21.04.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 04.03.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 04.03.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні