Постанова
від 21.04.2020 по справі 494/981/19
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 квітня 2020 р.м.ОдесаСправа № 494/981/19 Головуючий в 1 інстанції: Дєтков О.Я.

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

судді-доповідача - Шляхтицького О.І.,

суддів: Семенюка Г.В., Домусчі С.Д.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 на ухвалу Березівського районного суду Одеської області від 07 лютого 2020 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Новокальчевської сільської ради об`єднаної територіальної громади Березівського району Одеської області про визнання рішення органу місцевого самоврядування протиправним та зобов`язання його вчинити певні дії, третя особа Головне управління Держгеокадастру в Одеській області, -

ВСТАНОВИВ:

У серпні 2019 року ОСОБА_1 звернувся з адміністративним про визнання протиправним рішення Новокальчевської сільської ради об`єднаної територіальної громади Березівського району Одеської області про відмову в затвердженні проекту землеустрою по відведенню земельної ділянки, площею 50,0 га, для ведення фермерського господарства із земель запасу сільськогосподарського призначення в довгострокову оренду терміном на 49 років, розташованої на території Новокальчевської сільської ради Березівського району Одеської області, зобов`язання відповідача затвердити цей проект землеустрою, розроблений ФОП ОСОБА_2 , та передати вказану земельну ділянку позивачеві в оренду для ведення фермерського господарства.

Березівський районний суд Одеської області ухвалою від 07 лютого 2020 року адміністративний позов передав до Одеського окружного адміністративного суду.

Не погоджуючись з ухвалою суду першої інстанції, ОСОБА_1 звернувся з апеляційною скаргою, в якій просив її скасувати.

Заслухавши доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для її задоволення.

Вирішуючи спірне питання, суд першої інстанції виходив з того, що ця справа підсудна Одеському окружному адміністративному суду.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

За змістом пункту 3 частин 1, 8 статті 29 КАС України суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо після відкриття провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду;передача адміністративної справи з одного суду до іншого на підставі відповідної ухвали, яка підлягає оскарженню, здійснюється не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження такої ухвали, а в разі подання апеляційної скарги - після залишення її без задоволення.

Відповідно до положень статті 20 КАС України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні:

1) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності;

2) адміністративні справи, пов`язані з виборчим процесом чи процесом референдуму, щодо:

оскарження рішень, дій чи бездіяльності дільничних виборчих комісій, дільничних комісій з референдуму, членів цих комісій;

уточнення списку виборців;

оскарження дій чи бездіяльності засобів масової інформації, інформаційних агентств, підприємств, установ, організацій, їх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації та інформаційних агентств, що порушують законодавство про вибори та референдум;

оскарження дій чи бездіяльності кандидата у депутати сільської, селищної ради, кандидатів на посаду сільського, селищного голови, їх довірених осіб;

3) адміністративні справи, пов`язані з перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, щодо:

примусового повернення в країну походження або третю країну іноземців та осіб без громадянства;

примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України;

затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України;

продовження строку затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України;

затримання іноземців або осіб без громадянства до вирішення питання про визнання їх біженцями або особами, які потребують додаткового захисту в Україні;

затримання іноземців або осіб без громадянства з метою забезпечення їх передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію;

4) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, визначених пунктами 1 - 3 частини першої цієї статті;

5) адміністративні справи щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917 - 1991 років".

Окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених частиною першою цієї статті.

Отже, з аналізу приписів вказаної норми слідує, що вказана справа підсудна Одеському окружному адміністративному суду, у зв`язку з чим суд першої інстанції правильно передав позовну заяву з додатками до окружного суду з дотриманням правил про предметну юрисдикцію.

Посилання апелянта на частину 3 статті 30 КАС України, відповідно до якої справа, прийнята адміністративним судом до свого провадження з додержанням правил підсудності, повинна бути ним розглянута і в тому випадку, коли в процесі розгляду справи вона стала підсудною іншому адміністративному суду, колегія суддів відхиляє, оскільки справа стала підсудна іншому суду не в процесі її розгляду, а ще на час відкриття провадження у справі.

Також не заслуговують на увагу і посилання на частину 1 статті 25 КАС України, відповідно до якої адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об`єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом, оскільки вказана процесуальна норма передбачає її незастосування у випадку передбаченому КАС України, який в цьому випадку передбачений наведеній вище статтею 20 КАС України.

Інші доводи апеляційної скарги, яким була дана оцінка в мотивувальній частині постанови, ґрунтуються на суб`єктивній оцінці фактичних обставин справи та доказів. Зазначені доводи не містять посилань на конкретні обставини чи факти або на нові докази, які б давали підстави для скасування рішення суду першої інстанції.

Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції порушень процесуального права при вирішенні спірного питання не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, відповідно, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Керуючись статтями 308, 309, 315, 321, 322, 325 КАС України, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а ухвалу Березівського районного суду Одеської області від 07 лютого 2020 року - без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя Шляхтицький О.І. Судді Семенюк Г.В. Домусчі С.Д.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.04.2020
Оприлюднено21.04.2020
Номер документу88840038
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —494/981/19

Рішення від 19.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

Постанова від 21.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 30.03.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 30.03.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 24.03.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

Ухвала від 03.03.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

Ухвала від 07.02.2020

Адміністративне

Березівський районний суд Одеської області

Дєтков О. Я.

Ухвала від 17.01.2020

Адміністративне

Березівський районний суд Одеської області

Дєтков О. Я.

Ухвала від 16.01.2020

Адміністративне

Березівський районний суд Одеської області

Дєтков О. Я.

Ухвала від 16.01.2020

Адміністративне

Березівський районний суд Одеської області

Дєтков О. Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні