Постанова
від 22.04.2020 по справі 440/4394/19
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 квітня 2020 року м. ПолтаваСправа № 440/4394/19

Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Бойка С.С., розглянувши справу у письмовому провадженні за адміністративним позовом Кременчуцького учбово-виробничого підприємства Українського Товариства сліпих до Кременчуцької міської ради Полтавської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Громадської організації "Всеукраїнська організація інвалідів" Українське товариство сліпих" про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії, скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

12 листопада 2019 року Кременчуцьке учбово-виробниче підприємство Українського Товариства сліпих звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Кременчуцької міської ради Полтавської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Громадської організації "Всеукраїнська організація інвалідів" Українське товариство сліпих" про скасування рішення XXXVIII сесії Кременчуцької міської ради Полтавської області VII скликання від 03.09.2019 в частині зняття на доопрацювання питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у разі зміни цільового призначення для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об'єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури по вул. Майора Борищака, 25; визнання протиправною бездіяльності щодо не прийняття рішення про затвердження проекту землеустрою відведення земельної ділянки та зміни цільового призначення земельної ділянки по вул. Майора Борищака, 25 та зобов'язання прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміни цільового призначення по вул. Майора Борищака, 25 для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями.

В обґрунтування вимог позивач зазначив, що відповідачем станом на 08.11.2019 за заявою Кременчуцького учбово-виробничого підприємства Українського товариства сліпих не прийнято рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Майора Борищака, 25, м. Кременчук, чим порушено права позивача.

Ухвалою суду від 18.11.2019 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду по суті за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 10.01.2020 задоволено клопотання представника відповідача про залучення третьої особи по справі, залучено до участі у справі за адміністративним позовом Кременчуцького учбово-виробничого підприємства Українського Товариства сліпих до Кременчуцької міської ради Полтавської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії, скасування рішення в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Громадська організація "Всеукраїнська організація інвалідів "Українське товариство сліпих".

10.12.2019 до суду надійшов відзив відповідача на позов у якому останні просив відмовити у задоволенні позову посилаючись на те, що відповідачем, пунктом 25 рішенням Кременчуцької міської ради Полтавської ради від 03.09.2019, правомірно знято на доопрацювання питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у разі зміни цільового призначення для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями (В 02.10 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об'єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури) по вул. Майора Борищака, 25, м. Кременчук, та зміни цільового призначення земельної ділянки площею 1841 кв.м (кадастровий номер 5310436500:08:003:1066), що перебуває у постійному користуванні Кременчуцького учбово-виробничого підприємства Українського товариства сліпих, для іншої житлової забудови (код КВЦПЗ В 02.07) на цільове призначення - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об'єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури (код КВЦПЗ В 02.10) для експлуатації та обслуговування будівель гуртожитку та для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями по вул. Майора Борищака, 25, м. Кременчук. Так, напередодні пленарного засідання, яке відбулося 03.09.2019 відповідач отримав постанову президії Центрального правління Українського товариства сліпих від 21.08.2019 за № 09-8, в якому зазначено, що вищий орган керівництва УТОС поставив на питання пропозицію щодо передачі гуртожитку по вул. Майора Борищака, 25, м. Кременчук, в комунальну власність територіальної громади міста Кременчук, що відповідно і стало підставою для знаття на доопрацювання питання щодо затвердження проекту землеустрою позивача.

24.01.2020 до суду надійшла заява третьої особи на стороні позивача, у якій представник Громадської організації "Всеукраїнська організація інвалідів "Українське товариство сліпих" підтримує в повному обсязі позовні вимоги позивача та просить розгляд справи провести без його участі.

Справу розглянуто судом у порядку у письмовому провадженні відповідно до статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України.

Дослідивши матеріали адміністративної справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.

16.05.2019 позивач звернувся до Кременчуцької міської ради Полтавської області із заявою про зміну цільового призначення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об'єктами торгово-розважальної інфраструктури площею 1841 кв.м по вул. Майора Борищака, 25, м. Кременчук.

Пунктом 63 рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області "Про зміну цільового призначення земельних ділянок в м. Кременчук" від 26.06.2019, питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у разі зміни цільового призначення для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями (В 02.10 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об'єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури) по вул. Майора Борищака, 25, м. Кременчук та зміни цільового призначення земельної ділянки площею 1841 кв.м (кадастровий номер 5310436500:08:003:1066), що перебуває у постійному користуванні Кременчуцького учбово-виробничого підприємства Українського товариства сліпих, для іншої житлової забудови (код КВЦПЗ В 02.07) на цільове призначення - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об'єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури (код КВЦПЗ В 02.10) для експлуатації та обслуговування будівель гуртожитку та для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями по вул. Майора Борищака, 25 м. Кременчук, вважати відхиленим, у зв'язку з не набранням необхідної кількості голосів відповідно до частини 2 статті 71 Регламенту Кременчуцької міської ради Полтавської області VII скликання /а.с. 54/.

Рішенням Кременчуцької міської ради Полтавської області від 03.09.2019 /пункт 25/ "Про зміну цільового призначення земельних ділянок в м. Кременчук" знято на доопрацювання питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у разі зміни цільового призначення для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями (В 02.10 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об'єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури) по вул. Майора Борищака, 25 та зміни цільового призначення земельної ділянки площею 1841 кв.м (кадастровий номер 5310436500:08:003:1066), що перебуває у постійному користуванні Кременчуцького учбово-виробничого підприємства Українського товариства сліпих, для іншої житлової забудови (код КВЦПЗ В 02.07) на цільове призначення - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об'єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури (код КВЦПЗ В 02.10) для експлуатації та обслуговування будівель гуртожитку та для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями по вул. Майора Борищака, 25 /а.с. 55/.

Позивач, не погоджуючись з прийнятим рішенням, звернувся до суду за правовим захистом порушеного права.

Вирішуючи позовні вимоги по суті, суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 14 Конституції України, земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Підстави набуття права на землю шляхом передачі ділянок у власність встановлюються нормами Земельного кодексу України.

Відповідно до приписів статті 12 Земельного кодексу України /далі - ЗК України/ до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб.

Згідно з пунктом 34 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", питання регулювання земельних відносин вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.

Нормами статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування" визначено, що сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.

Частинами першою, другою статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування" передбачено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

Тобто, способом волевиявлення ради, яка здійснює право власності від імені відповідної територіальної громади з регулювання земельних відносин, є прийняття рішення, яким питання вирішується позитивно або негативно. Іншими словами, рішення щодо питання про надання будь-якого дозволу має містити висновок у вигляді слів "задовольнити" або "відмовити у задоволенні".

Саме для цього й обирається депутатський корпус, щоб приймати рішення віднесені до їхньої компетенції і нести відповідальність за прийняті рішення перед своїми виборцями, а не самоусуватися від прийняття рішень по суті поставлених питань.

Відповідно до положень частин першої 186-1 ЗК України проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов'язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Відповідно до положень частини 17 статті 186 ЗК України, підставою для відмови у погодженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.

Положеннями статті 186-1 ЗК України визначено, що підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

Органам, зазначеним у частинах першій - третій цієї статті, при погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки забороняється вимагати: додаткові матеріали та документи, не включені до проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки відповідно до статті 50 Закону України "Про землеустрій"; надання погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки будь-якими іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями; проведення будь-яких обстежень, експертиз та робіт.

Кожен орган здійснює розгляд та погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки самостійно та незалежно від погодження проекту іншими органами, зазначеними у частинах першій - третій цієї статті, у визначений законом строк.

У висновку про відмову погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки органами, зазначеними в частинах першій - третій цієї статті, має бути надано вичерпний перелік недоліків проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та розумний строк для усунення таких недоліків (який за письмовим проханням розробника проекту може бути продовжений).

Органами, зазначеними в частинах першій - третій цієї статті, може бути відмовлено у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки лише у разі, якщо не усунено недоліки, на яких було наголошено у попередньому висновку. Не можна відмовити у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з інших причин чи вказати інші недоліки.

Повторна відмова не позбавляє права розробника проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки усунути недоліки проекту та подати його на погодження.

Положеннями статті 50 Закону України "Про землеустрій" від 22.05.2003 № 858-IV визначено вичерпний перелік документів, для погодження і затвердження відповідними органами місцевого самоврядування.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється у разі формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання) або зміни цільового призначення земельної ділянки.

Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються та затверджуються в порядку, встановленому Земельним кодексом України.

Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають: завдання на розроблення проекту землеустрою; пояснювальну записку; копію клопотання (заяви) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у разі формування та/або зміни цільового призначення земельної ділянки за рахунок земель державної чи комунальної власності); рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у випадках, передбачених законом); письмову згоду землевласника (землекористувача), засвідчену нотаріально (у разі викупу (вилучення) земельної ділянки в порядку, встановленому законодавством), або рішення суду; довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями; матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування (у разі формування земельної ділянки); відомості про обчислення площі земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); копії правовстановлюючих документів на об'єкти нерухомого майна для об'єктів будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з середніми та значними наслідками, які розташовані на земельній ділянці; розрахунок розміру втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва (у випадках, передбачених законом); розрахунок розміру збитків власників землі та землекористувачів (у випадках, передбачених законом); акт приймання-передачі межових знаків на зберігання (у разі формування земельної ділянки); акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності (у разі формування земельної ділянки); перелік обмежень у використанні земельних ділянок; викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); кадастровий план земельної ділянки; матеріали перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість) (у разі формування земельної ділянки); матеріали погодження проекту землеустрою.

Судом встановлено, що на підставі рішення виконавчого комітету Кременчуцької міської ради народних депутатів Полтавської області від 23.08.2001 №1521 Кременчуцькому учбово-виробничому підприємству Українського товариства сліпих надається у постійне користування земельна ділянка площею 0,1841 га, акт зареєстровано в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за № 684 /а.с. 192/.

Рішенням Господарського суду Полтавської області по справі №19/241 від 02.10.2007 за позовом Українського товариства сліпих до Кременчуцької міської ради Полтавської області, комунального підприємства "Кременчуцьке міжміське бюро технічної інвентаризації, третя особа: Кременчуцьке учбово-виробниче підприємство Українського товариства сліпих про визнання права власності, визнано за Українським товариством сліпих право власності на нерухоме майно (гуртожитку), що знаходиться за адресою вул. Цурюпи, 25 в м. Кременчуці /а.с. 46-48/.

Рішенням Кременчуцької міської ради Полтавської області від 21.12.2017 "Про надання дозволу на розроблення технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) юридичним та фізичним особам в м. Кременчуці" надано дозвіл на розроблення технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) Кременчуцькому учбово-виробничому підприємству Українського товариства сліпих площею 1841 кв.м, для експлуатації та обслуговування будівель по вул. Майора Борищака, 25, що перебуває в постійному користуванні згідно Державного акту на право постійного користування землею за №684 від 28.09.2001.

Рішенням Кременчуцької міської ради Полтавської області від 30.05.2018 "Про затвердження документації із землеустрою в м. Кременчуці" Кременчуцькому учбово-виробничому підприємству Українського товариства сліпих затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) Кременчуцькому учбово-виробничому підприємству Українського товариства сліпих площею 1841 кв.м, для експлуатації та обслуговування будівель по вул. Майора Борищака, 25, що перебуває в постійному користуванні згідно Державного акту на право постійного користування землею за №684 від 28.09.2001.

Рішенням Кременчуцької міської ради Полтавської області від 13.12.2018 "Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в м. Кременчуці" надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для зміни її цільового призначення Кременчуцькому учбово-виробничому підприємству Українського товариства сліпих площею 1841 кв.м (кадастровий номер 5310436500:08:003:1066) із цільового призначення - для іншої житлової забудови, на цільове призначення - для будівництв і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об'єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури для експлуатації та обслуговування будівель гуртожитку та для будівництва житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями по вул. Майора Борищака, 25 в м. Кременчук.

16.05.2019 відповідачем зареєстровано заяву за №26-/10-04/2265 про зміну цільового призначення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об'єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури площею 1841 кв.м за адресою вул. Майора Борищака, 25, м. Кременчук /а.с. 53/.

Пунктом 63 рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області "Про зміну цільового призначення земельних ділянок в м. Кременчук" від 26.06.2019, питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у разі зміни цільового призначення для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями (В 02.10 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об'єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури) по вул. Майора Борищака, 25 та зміни цільового призначення земельної ділянки площею 1841 кв.м (кадастровий номер 5310436500:08:003:1066), що перебуває у постійному користуванні Кременчуцького учбово-виробничого підприємства Українського товариства сліпих, для іншої житлової забудови (код КВЦПЗ В 02.07) на цільове призначення - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об'єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури (код КВЦПЗ В 02.10) для експлуатації та обслуговування будівель гуртожитку та для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями по вул. Майора Борищака, 25, вважати відхиленим, у зв'язку з не набранням необхідної кількості голосів відповідно до частини 2 статті 71 Регламенту Кременчуцької міської ради Полтавської області VII скликання /а.с. 54/.

Рішенням Кременчуцької міської ради Полтавської області від 03.09.2019 /пункт 25/ "Про зміну цільового призначення земельних ділянок в м. Кременчук" знято на доопрацювання питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у разі зміни цільового призначення для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями (В 02.10 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об'єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури) по вул. Майора Борищака, 25 та зміни цільового призначення земельної ділянки площею 1841 кв.м (кадастровий номер 5310436500:08:003:1066), що перебуває у постійному користуванні Кременчуцького учбово-виробничого підприємства Українського товариства сліпих, для іншої житлової забудови (код КВЦПЗ В 02.07) на цільове призначення - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об'єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури (код КВЦПЗ В 02.10) для експлуатації та обслуговування будівель гуртожитку та для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями по вул Майора Борищака, 25 /а.с. 55/.

Представником відповідача в обґрунтування правомірності прийнятого рішення вказується, що підставою для зняття питання щодо затвердження проекту землеустрою 03.09.2019 на доопрацювання стало отримання постанови президії Центрального правління Українського товариства сліпих від 21.08.2019 за №09-8 , в якому зазначено, що вищий орган керівництва УТОС поставив на питання пропозицію щодо передачі гуртожитку по вул. Майора Борищака, 25, м. Кременчук, в комунальну власність територіальної громади міста Кременчук.

Так, положення Регламенту Кременчуцької міської ради Полтавської області VII скликання (далі - Регламент) є обов`язковими для виконання Кременчуцькою міською радою, її органами (у тому числі виконавчими органами) і їх посадовими особами, депутатськими фракціями (групами), особами, які беруть участь у підготовці і роботі сесій міської ради, її органів, а також осіб, присутніх на пленарному засіданні.

Згідно даного Регламенту Кременчуцька міська рада є виборним представницьким органом місцевого самоврядування, що складається з депутатів і відповідно до закону представляє територіальну громаду міста та здійснює від її імені та в її інтересах функції та повноваження місцевого самоврядування.

Підпунктами 1.1, 1.3, частини 1 статті 7 Регламенту визначено, що депутат зобов`язаний додержуватись Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, Регламенту міської ради та інших нормативно-правових актів, що визначають порядок діяльності ради та її органів, виконувати доручення ради та її органів.

Частиною 1, 2 статті 23 Регламенту встановлено, що проект порядку денного засідання комісії формується її головою з урахуванням питань, що готуються на розгляд чергової сесії ради, відповідно до плану роботи ради, плану роботи комісії та за пропозицією міського голови, виконавчого комітету, членів комісії.

Перед початком засідання комісії голова або особа, що його замінює, оголошує перелік питань, що пропонується до розгляду.

Разом з тим, пунктом 18 статті 44 Регламенту встановлено, що проекти рішень міської ради, прийняті на пленарному засіданні з врахуванням зауважень та пропозицій, доопрацьовують управління, відділи та інші виконавчі органи міської ради відповідно до розподілу обов'язків.

Однак, суд зауважує, що відповідач станом на день прийняття рішення (а саме 03.09.2019) знав про наявність постанови президії Центрального правління Українського товариства сліпих від 21.08.2019 за № 09-8, у якій президія Центрального правління УТОС постановила пропозицію міського голови м. Кременчука Малецького В.О. (лист від 31.07.2019 №01-5-3/1369) щодо передачі будівлі гуртожитку Кременчуцького учбово-виробничого підприємства Українського товариства сліпих, розташованого за адресою м. Кременчук, вул. Майора Борищака, 25, в комунальну власність територіальної громади міста Кременчук прийняти до розгляду.

Так, на засіданні постійної депутатської комісії (30.08.2019) з питань екології, регулювання земельних відносин, містобудування та архітектури при розгляді питання проекту порядку денного №53 "Про зміну цільового призначення земельних ділянок в м. Кременчук" депутатом Роженком О.А. озвучено лист Центрального правління Українського товариства сліпих від 21.08.2019 за № 09-8 щодо призупинення попередніх рішень та запропоновано озвучити вказану постанову на сесії /а.с. 108/.

Вищевказане, відповідачем не заперечується.

Натомість, відповідач виносить питання про розгляд проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для зміни цільового призначення на розгляд пленарного засідання тридцять восьмої сесії Кременчуцької міської ради Полтавської області VII скликання від 03.09.2019. І саме на цій підставі знімає на доопрацювання питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки.

Крім того, відповідачем не заперечується, що позивачем, станом на дату розгляду проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для зміни цільового призначення 03.09.2019 надано весь пакет документів відповідно до положень Закону України "Про землеустрій" від 22.05.2003 №858-IV, які відповідають вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документів із землеустрою або містобудівних документів.

А тому суд дійшов висновку, що не прийнявши за результатами розгляду заяви позивача жодного з тих рішень, які передбачені ЗК України, відповідач допустив протиправну бездіяльність.

Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідач не довів та не обґрунтував суду правомірність прийнятого відносно позивача рішення.

За таких обставин, приймаючи до уваги встановлені фактичні обставини справи та враховуючи вищенаведені норми законодавства, якими врегульовано спірні відносини, суд дійшов висновку про наявність у спірних відносинах порушеного права позивача у сфері публічно-правових відносин.

На підставі зазначеного суд визнає протиправною бездіяльність Кременчуцької міської ради Полтавської області щодо не прийняття рішення про затвердження проекту землеустрою відведення земельної ділянки та зміни цільового призначення земельної ділянки по вул. Майора Борищака, 25 м. Кременчука, а оскаржуване рішення відповідача протиправним, у зв'язку з чим таке підлягає скасуванню.

У той же час позовна вимога про зобов'язання прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміни цільового призначення по вул. Майора Борищака, 25 м. Кременчука для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Адміністративний суд, перевіряючи рішення, дію чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень на відповідність закріпленим ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріям, не втручається у дискрецію (вільний розсуд) суб'єкта владних повноважень поза межами перевірки за названими критеріями. Завдання адміністративного судочинства полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання вимог права, інакше було б порушено принцип розподілу влади.

Під дискреційним повноваженням розуміють таке повноваження, яке надає певний ступінь свободи адміністративному органу при прийнятті рішення, тобто, коли у межах, які визначені законом, адміністративний орган має можливість самостійно (на власний розсуд) вибрати один з кількох варіантів рішення.

Виходячи зі змісту положень Кодексу адміністративного судочинства України щодо компетенції адміністративного суду, останній не може підміняти інший орган державної влади та перебирати на себе повноваження щодо вирішення питань, які законодавством віднесені до компетенції цього органу державної влади.

Вирішення питань щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою належить до виключної компетенції відповідача та не належить до компетенції адміністративного суду, а відтак суд не повноважний перебирати функції іншого суб'єкта владних повноважень в реалізації відповідних управлінських функцій і вирішенні питань, віднесених до виключної компетенції такого суб'єкта та зобов'язувати його приймати рішення, які входять до його компетенції чи до компетенції іншого органу.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги про зобов'язання прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміни цільового призначення по вул. Майора Борищака, 25 для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями, з огляду на втручання в дискреційні повноваження відповідача, є такими, що виходять за межі завдань адміністративного судочинства, а тому задоволенню не підлягають.

Разом з тим, оскільки відповідачем не прийнято жодного з тих рішень, які передбачені ЗК України, обираючи належний спосіб захисту порушеного права позивача, суд вважає за необхідне зобов'язати відповідача повторно розглянути заяву Кременчуцького учбово-виробничого підприємства Українського товариства сліпих про надання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміни цільового призначення земельної ділянки по вул. Майора Борищака, 25, м. Кременчук, з урахуванням висновків суду.

Відтак позовні вимоги позивача підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до положень ч. 3 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Зважаючи на факт часткового задоволення адміністративного позову Кременчуцького учбово-виробничого підприємства Українського товариства сліпих, суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Кременчуцької міської ради Полтавської області на її користь судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 3842 грн.

На підставі викладеного, керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Кременчуцького учбово-виробничого підприємства Українського Товариства сліпих до Кременчуцької міської ради Полтавської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Громадської організації "Всеукраїнська організація інвалідів" Українське товариство сліпих" про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії, скасування рішення задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Кременчуцької міської ради Полтавської ради щодо не прийняття рішення про затвердження проекту землеустрою відведення земельної ділянки та зміни цільового призначення земельної ділянки по вул. Майора Борищака, 25, м. Кременчук.

Скасувати рішення XXXVIII сесії Кременчуцької міської ради Полтавської області VII скликання від 03.09.2019 в частині зняття на доопрацювання питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у разі зміни цільового призначення для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об'єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури по вул. Майора Борищака, 25, м. Кременчук.

Зобов'язати Кременчуцьку міську раду Полтавської області повторно розглянути питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у разі зміни цільового призначення для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об'єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури по вул. Майора Борищака, 25, м. Кременчук.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Кременчуцької міської ради Полтавської області (площа Перемоги, буд. 2, Автозаводський район, м. Кременчук, Полтавська область, 39600, код ЄДРПОУ 24388300) на користь Кременчуцького учбово-виробничого підприємства Українського Товариства сліпих (вул. Майора Борищака, буд 22/6, м. Кременчук, Полтавська область, 39600, ЄДРПОУ 05477505) частину витрат зі сплати судового збору в розмірі 3842 (три тисячі вісімсот сорок дві) гривні 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Другого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня підписання судового рішення з урахуванням положень п.п. 15.5 п. 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя С.С. Бойко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.04.2020
Оприлюднено22.04.2020
Номер документу88859893
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/4394/19

Ухвала від 15.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 26.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Постанова від 27.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Постанова від 27.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Ухвала від 14.09.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Ухвала від 20.07.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Постанова від 22.04.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Ухвала від 10.01.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні