Постанова
від 27.10.2020 по справі 440/4394/19
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 жовтня 2020 р. Справа № 440/4394/19 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Мінаєвої О.М.

суддів: Донець Л.О. , Макаренко Я.М.

за участю секретаря судового засідання Лисенко К.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Кременчуцької міської ради Полтавської області на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 22.04.2020 року, головуючий суддя І інстанції: С.С. Бойко, м. Полтава, повний текст складено 22.04.20 року у справі № 440/4394/19

за позовом Кременчуцького учбово-виробничого підприємства Українського Товариства сліпих

до Кременчуцької міської ради Полтавської області

третя особа - Громадська організація "Всеукраїнська організація інвалідів" Українське товариство сліпих"

про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Кременчуцьке учбово-виробниче підприємство Українського товариства сліпих, звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовом до Кременчуцької міської ради Полтавської області, третя особа - Громадська організація "Всеукраїнська організація інвалідів" Українське товариство сліпих", в якому просив суд:

- скасувати рішення XXXVIII сесії Кременчуцької міської ради Полтавської області VII скликання від 03.09.2019 р. в частині зняття на доопрацювання питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у разі зміни цільового призначення для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури по АДРЕСА_1 ;

- визнати протиправною бездіяльність Кременчуцької міської ради Полтавської області щодо неприйняття рішення про затвердження проекту землеустрою відведення земельної ділянки та зміни цільового призначення земельної ділянки по вул. Майора Борищака, 25;

- зобов`язати Кременчуцьку міську раду Полтавської області прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміни цільового призначення по вул. Майора Борищака, 25 для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями з урахування висновків суду та подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 22.04.2020 року у справі № 440/4394/19 частково задоволено позов.

Визнано протиправною бездіяльність Кременчуцької міської ради Полтавської ради щодо неприйняття рішення про затвердження проекту землеустрою відведення земельної ділянки та зміни цільового призначення земельної ділянки по вул. Майора Борищака, 25, м. Кременчук.

Скасовано рішення XXXVIII сесії Кременчуцької міської ради Полтавської області VII скликання від 03.09.2019 в частині зняття на доопрацювання питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у разі зміни цільового призначення для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури по вул. Майора Борищака, 25, м. Кременчук.

Зобов`язано Кременчуцьку міську раду Полтавської області повторно розглянути питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у разі зміни цільового призначення для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури по вул. Майора Борищака, 25, м. Кременчук.

В іншій частині позовних вимог відмовлено.

На зазначену постанову Кременчуцька міська рада Полтавської області подала апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить суд апеляційної інстанції скасувати постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 22.04.2020 року у справі № 440/4394/19 та прийняти постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити.

В обґрунтування доводів апеляційної скарги відповідач зазначає, що п. 25 рішенням Кременчуцької міської ради Полтавської ради від 03.09.2019 р. правильно знято на доопрацювання питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у разі зміни цільового призначення для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями (В 02.10 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури) по вул. Майора Борищака, 25, м. Кременчук, та зміни цільового призначення земельної ділянки площею 1841 кв.м (кадастровий номер 5310436500:08:003:1066), що перебуває у постійному користуванні Кременчуцького учбово-виробничого підприємства Українського товариства сліпих, для іншої житлової забудови (код КВЦПЗ В 02.07) на цільове призначення - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури (код КВЦПЗ В 02.10) для експлуатації та обслуговування будівель гуртожитку та для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями по вул. Майора Борищака, 25, м. Кременчук.

Так, напередодні пленарного засідання, яке відбулося 03.09.2019 р., відповідач отримав постанову президії Центрального правління Українського товариства сліпих від 21.08.2019 р. за № 09-8, в якій зазначено, що вищий орган керівництва УТОС поставив на питання пропозицію щодо передачі гуртожитку по вул. Майора Борищака, 25, м. Кременчук, в комунальну власність територіальної громади міста Кременчук, що відповідно і стало підставою для знаття на доопрацювання питання щодо затвердження проекту землеустрою позивача.

Крім того, вважає, що позовні вимоги про зобов`язання прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміни цільового призначення земельної ділянки по вул. Майора Борищака, 25, м. Кременчук для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями, з огляду на втручання в дискреційні повноваження відповідача, є такими, що виходять за межі завдань адміністративного судочинства, а тому задоволенню не підлягають.

Позивачем надано заяву про розгляд справи за відсутністю учасника процесу, в якій зазначено доводи щодо безпідставності вимог апеляційної скарги.

Фіксування судового засідання по справі за допомогою звукозаписувального пристрою згідно ч. 4 ст. 229 КАС України не здійснюється.

Розглянувши матеріали справи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм чинного законодавства, колегія суддів апеляційної інстанції, переглядаючи судове рішення в межах доводів та вимог апеляційної скарги у відповідності до ч.1 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України, дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що 16.05.2019 р. позивач звернувся до Кременчуцької міської ради Полтавської області із заявою про зміну цільового призначення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної інфраструктури площею 1841 кв.м по АДРЕСА_1 .

Пунктом 63 рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області "Про зміну цільового призначення земельних ділянок в м. Кременчук" від 26.06.2019 р., питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у разі зміни цільового призначення для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями (В 02.10 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури) по вул. Майора Борищака, 25, м. Кременчук та зміни цільового призначення земельної ділянки площею 1841 кв.м (кадастровий номер 5310436500:08:003:1066), що перебуває у постійному користуванні Кременчуцького учбово-виробничого підприємства Українського товариства сліпих, для іншої житлової забудови (код КВЦПЗ В 02.07) на цільове призначення - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури (код КВЦПЗ В 02.10) для експлуатації та обслуговування будівель гуртожитку та для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями по АДРЕСА_1 , вважати відхиленим, у зв`язку з не набранням необхідної кількості голосів відповідно до частини 2 статті 71 Регламенту Кременчуцької міської ради Полтавської області VII скликання (т.1, а.с. 54).

Пунктом 25 рішенням Кременчуцької міської ради Полтавської області від 03.09.2019р. "Про зміну цільового призначення земельних ділянок в м. Кременчук" знято на доопрацювання питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у разі зміни цільового призначення для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями (В 02.10 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури) по вул. Майора Борищака, 25 та зміни цільового призначення земельної ділянки площею 1841 кв.м (кадастровий номер 5310436500:08:003:1066), що перебуває у постійному користуванні Кременчуцького учбово-виробничого підприємства Українського товариства сліпих, для іншої житлової забудови (код КВЦПЗ В 02.07) на цільове призначення - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури (код КВЦПЗ В 02.10) для експлуатації та обслуговування будівель гуртожитку та для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями по АДРЕСА_1 (т.1, а.с. 55).

Не погоджуючись із прийнятим рішенням, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.

Задовольняючи частково позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з протиправної бездіяльності відповідача щодо не прийняття рішення про затвердження проекту землеустрою відведення земельної ділянки та зміни цільового призначення земельної ділянки по вул. Майора Борищака, 25 м. Кременчука.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції на підставі наступного.

У відповідності до ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб.

Відповідно до п. 34 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" питання регулювання земельних відносин вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.

Згідно з ч.ч.1, 2 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

Способом волевиявлення ради, яка здійснює право власності від імені відповідної територіальної громади з регулювання земельних відносин, є прийняття рішення, яким питання вирішується позитивно або негативно. Іншими словами, рішення щодо питання про надання будь-якого дозволу має містити висновок у вигляді слів "задовольнити" або "відмовити у задоволенні".

Саме для цього й обирається депутатський корпус, щоб приймати рішення, віднесені до їхньої компетенції і нести відповідальність за прийняті рішення перед своїми виборцями, а не самоусуватися від прийняття рішень по суті поставлених питань.

Відповідно до ч.1 ст. 186-1 Земельного кодексу України проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Згідно ч. 17 ст. 186 Земельного кодексу України підставою для відмови у погодженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.

Частиною 6 статті 186-1 Земельного кодексу України визначено, що підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

Відповідно до ч. 7 ст. 186-1 Земельного кодексу України органам, зазначеним у частинах першій - третій цієї статті, при погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки забороняється вимагати: додаткові матеріали та документи, не включені до проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки відповідно до статті 50 Закону України "Про землеустрій"; надання погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки будь-якими іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями; проведення будь-яких обстежень, експертиз та робіт.

Кожен орган здійснює розгляд та погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки самостійно та незалежно від погодження проекту іншими органами, зазначеними у частинах першій - третій цієї статті, у визначений законом строк.

У відповідності до ч. 8 ст. 186-1 Земельного кодексу України у висновку про відмову погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки органами, зазначеними в частинах першій - третій цієї статті, має бути надано вичерпний перелік недоліків проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та розумний строк для усунення таких недоліків (який за письмовим проханням розробника проекту може бути продовжений).

Органами, зазначеними в частинах першій - третій цієї статті, може бути відмовлено у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки лише у разі, якщо не усунено недоліки, на яких було наголошено у попередньому висновку. Не можна відмовити у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з інших причин чи вказати інші недоліки.

Повторна відмова не позбавляє права розробника проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки усунути недоліки проекту та подати його на погодження.

Положеннями статті 50 Закону України "Про землеустрій" від 22.05.2003 № 858-IV визначено вичерпний перелік документів, для погодження і затвердження відповідними органами місцевого самоврядування.

Згідно з ч.ч. 1-3 Закону України "Про землеустрій" проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється у разі формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання) або зміни цільового призначення земельної ділянки. Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються та затверджуються в порядку, встановленому Земельним кодексом України. Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають: завдання на розроблення проекту землеустрою; пояснювальну записку; копію клопотання (заяви) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у разі формування та/або зміни цільового призначення земельної ділянки за рахунок земель державної чи комунальної власності); рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у випадках, передбачених законом); письмову згоду землевласника (землекористувача), засвідчену нотаріально (у разі викупу (вилучення) земельної ділянки в порядку, встановленому законодавством), або рішення суду; довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями; матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування (у разі формування земельної ділянки); відомості про обчислення площі земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); копії правовстановлюючих документів на об`єкти нерухомого майна для об`єктів будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми та значними наслідками, які розташовані на земельній ділянці; розрахунок розміру втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва (у випадках, передбачених законом); розрахунок розміру збитків власників землі та землекористувачів (у випадках, передбачених законом); акт приймання-передачі межових знаків на зберігання (у разі формування земельної ділянки); акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності (у разі формування земельної ділянки); перелік обмежень у використанні земельних ділянок; викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); кадастровий план земельної ділянки; матеріали перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість) (у разі формування земельної ділянки); матеріали погодження проекту землеустрою.

З матеріалів справи встановлено, що на підставі рішення виконавчого комітету Кременчуцької міської ради народних депутатів Полтавської області від 23.08.2001 р. №1521 Кременчуцькому учбово-виробничому підприємству Українського товариства сліпих надається у постійне користування земельна ділянка площею 0,1841 га, акт зареєстровано в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за № 684 (т.1, а.с. 192).

Рішенням Господарського суду Полтавської області у справі №19/241 від 02.10.2007 р. за позовом Українського товариства сліпих до Кременчуцької міської ради Полтавської області, комунального підприємства "Кременчуцьке міжміське бюро технічної інвентаризації, третя особа: Кременчуцьке учбово-виробниче підприємство Українського товариства сліпих про визнання права власності, визнано за Українським товариством сліпих право власності на нерухоме майно (гуртожитку), що знаходиться за адресою АДРЕСА_2 (т.1, а.с. 46-48).

Рішенням Кременчуцької міської ради Полтавської області від 21.12.2017 р. "Про надання дозволу на розроблення технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) юридичним та фізичним особам в м. Кременчуці" надано дозвіл на розроблення технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) Кременчуцькому учбово-виробничому підприємству Українського товариства сліпих площею 1841 кв.м, для експлуатації та обслуговування будівель по АДРЕСА_1 , що перебуває в постійному користуванні згідно Державного акту на право постійного користування землею за №684 від 28.09.2001.

Рішенням Кременчуцької міської ради Полтавської області від 30.05.2018 р. "Про затвердження документації із землеустрою в м. Кременчуці" Кременчуцькому учбово-виробничому підприємству Українського товариства сліпих затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) Кременчуцькому учбово-виробничому підприємству Українського товариства сліпих площею 1841 кв.м, для експлуатації та обслуговування будівель по вул. Майора Борищака, 25, що перебуває в постійному користуванні згідно Державного акту на право постійного користування землею за №684 від 28.09.2001.

Рішенням Кременчуцької міської ради Полтавської області від 13.12.2018 р. "Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в м. Кременчуці" надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для зміни її цільового призначення Кременчуцькому учбово-виробничому підприємству Українського товариства сліпих площею 1841 кв.м (кадастровий номер 5310436500:08:003:1066) із цільового призначення - для іншої житлової забудови, на цільове призначення - для будівництв і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури для експлуатації та обслуговування будівель гуртожитку та для будівництва житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями по АДРЕСА_1 .

16.05.2019 р. Кременчуцькою міською радою Полтавської області зареєстровано заяву за №26-/10-04/2265 про зміну цільового призначення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури площею 1841 кв.м за адресою АДРЕСА_1 (т.1, а.с. 53).

Пунктом 63 рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області "Про зміну цільового призначення земельних ділянок в м. Кременчук" від 26.06.2019 р., питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у разі зміни цільового призначення для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями (В 02.10 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури) по АДРЕСА_1 та зміни цільового призначення земельної ділянки площею 1841 кв.м (кадастровий номер 5310436500:08:003:1066), що перебуває у постійному користуванні Кременчуцького учбово-виробничого підприємства Українського товариства сліпих, для іншої житлової забудови (код КВЦПЗ В 02.07) на цільове призначення - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури (код КВЦПЗ В 02.10) для експлуатації та обслуговування будівель гуртожитку та для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями по вул. Майора Борищака, 25, вважати відхиленим, у зв`язку з не набранням необхідної кількості голосів відповідно до частини 2 статті 71 Регламенту Кременчуцької міської ради Полтавської області VII скликання (т.1, а.с. 54).

Пунктом 25 рішенням Кременчуцької міської ради Полтавської області від 03.09.2019 р. "Про зміну цільового призначення земельних ділянок в м. Кременчук" знято на доопрацювання питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у разі зміни цільового призначення для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями (В 02.10 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури) по АДРЕСА_1 та зміни цільового призначення земельної ділянки площею 1841 кв.м (кадастровий номер 5310436500:08:003:1066), що перебуває у постійному користуванні Кременчуцького учбово-виробничого підприємства Українського товариства сліпих, для іншої житлової забудови (код КВЦПЗ В 02.07) на цільове призначення - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури (код КВЦПЗ В 02.10) для експлуатації та обслуговування будівель гуртожитку та для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями по АДРЕСА_1 (т.1, а.с. 55).

Підставою для зняття питання щодо затвердження проекту землеустрою 03.09.2019 р. на доопрацювання стало отримання постанови президії Центрального правління Українського товариства сліпих від 21.08.2019 р. за №09-8, в якій зазначено, що вищий орган керівництва УТОС поставив на питання пропозицію щодо передачі гуртожитку по АДРЕСА_1 , в комунальну власність територіальної громади міста Кременчук.

Колегія суддів зазначає, що відповідач станом на день прийняття рішення (а саме 03.09.2019 р.) знав про наявність постанови президії Центрального правління Українського товариства сліпих від 21.08.2019 р. за № 09-8, у якій президія Центрального правління УТОС постановила пропозицію міського голови м. Кременчука Малецького В.О. (лист від 31.07.2019 р. №01-5-3/1369) щодо передачі будівлі гуртожитку Кременчуцького учбово-виробничого підприємства Українського товариства сліпих, розташованого за адресою м. Кременчук, вул. Майора Борищака, 25, в комунальну власність територіальної громади міста Кременчук, прийняти до розгляду.

30.08.2019 р. на засіданні постійної депутатської комісії з питань екології, регулювання земельних відносин, містобудування та архітектури при розгляді питання проекту порядку денного №53 "Про зміну цільового призначення земельних ділянок в м. Кременчук" депутатом ОСОБА_1 оголошено зміст листа Центрального правління Українського товариства сліпих від 21.08.2019 р. за № 09-8 щодо призупинення попередніх рішень та запропоновано оголосити вказану постанову на сесії (т.1, а.с. 108).

Натомість, відповідач виніс питання про розгляд проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для зміни цільового призначення на розгляд пленарного засідання тридцять восьмої сесії Кременчуцької міської ради Полтавської області VII скликання від 03.09.2019 р., і саме на цій підставі було щнято на доопрацювання питання затвердження проекту землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки.

Крім того, відповідачем не заперечується, що позивачем, станом на дату розгляду проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для зміни цільового призначення 03.09.2019 р. надано весь пакет документів відповідно до положень Закону України "Про землеустрій" від 22.05.2003 №858-IV, які відповідають вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документів із землеустрою або містобудівних документів.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що не прийнявши за результатами розгляду заяви позивача жодного з тих рішень, які передбачені Земельним кодексом України, відповідач допустив протиправну бездіяльність.

В силу ч. 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про визнання протиправною бездіяльності Кременчуцької міської ради Полтавської області щодо неприйняття рішення з питання затвердження проекту землеустрою відведення земельної ділянки та зміни цільового призначення земельної ділянки по АДРЕСА_1 та скасування рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 03.09.2019 р. в частині зняття на доопрацювання питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у разі зміни цільового призначення для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури по вул. Майора Борищака, 25, м. Кременчук.

Довід апеляційної скарги, що позовна вимога про зобов`язання прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміни цільового призначення земельної ділянки по вул. Майора Борищака, 25, м. Кременчук для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями, є втручанням в дискреційні повноваження відповідача, та виходить за межі завдань адміністративного судочинства, колегія суддів не приймає, оскільки судом першої інстанції було обрано належний спосіб захисту порушеного права позивача, а саме зобов`язано відповідача повторно розглянути заяву Кременчуцького учбово-виробничого підприємства Українського товариства сліпих про надання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміни цільового призначення земельної ділянки по вул. Майора Борищака, 25, м. Кременчук, з урахуванням висновків суду.

Відповідно до ч.1 ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Колегія суддів вважає, що постанова Полтавського окружного адміністративного суду від 22.04.2020 року у справі № 440/4394/19 відповідає вимогам ст. 242 КАС України, а тому відсутні підстави для його скасування та задоволення апеляційних вимог відповідача.

Згідно ч. 1 ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі викладеного, колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення фактичних обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують.

Керуючись ст. ст. 245, 246, 250, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Кременчуцької міської ради Полтавської області залишити без задоволення

Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 22.04.2020 по справі № 440/4394/19 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддя О.М. Мінаєва Судді Л.О. Донець Я.М. Макаренко Постанова складена в повному обсязі 05.11.20 р.

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.10.2020
Оприлюднено09.11.2020
Номер документу92690630
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/4394/19

Ухвала від 15.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 26.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Постанова від 27.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Постанова від 27.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Ухвала від 14.09.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Ухвала від 20.07.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Постанова від 22.04.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Ухвала від 10.01.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні