Ухвала
від 17.04.2020 по справі 520/11726/18
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ

Справа № 520/11726/18

Провадження № 1-кс/947/3981/20

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.04.2020 року

Слідчий суддяКиївського районногосуду містаОдеси ОСОБА_1 ,за участюсекретаря судовогозасідання ОСОБА_2 ,слідчого ОСОБА_3 , адвоката ОСОБА_4 , потерпілого ОСОБА_5 , розглянувши скаргу адвоката ОСОБА_4 , який діє в інтересах ОСОБА_5 в порядку ст.303 КПК України про закриття кримінального провадження № 12018160000000654 від 04.09.2018 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.286 КК України,

ВСТАНОВИВ:

В провадження слідчого судді надійшла скарга адвоката ОСОБА_4 , потерпілого ОСОБА_5 , на постанову старшого слідчого в ОВС СУ ГУНП в Одескій області ОСОБА_3 від 31.10.2019 року в рамках кримінального провадження №12018160000000654 від 04.09.2018 року, за ознаками складу злочину, передбаченого ч.2 ст.286 КК України.

Адвокат в судовому засіданні наполягав на задоволенні скарги посилаючись на викладені в ній доводи.

ОСОБА_5 підтримав свого представника.

В судовому засіданні слідчий заперечував проти задоволення скарги адвоката пояснивши, що постанова про закриття кримінального провадження є обґрунтована та просив слідчого суддю відмовити в задоволенні скарги. Крім того, слідчий надав суду докази отримання ОСОБА_5 копії постанови про закриття кримінального провадження 07.11.2019 року.

Вислухавши думку учасників судового засідання, дослідивши скаргу та долучені до неї матеріали, а також матеріали кримінального провадження №12018160000000654 від 04.09.2018 року, які були надані в судовому засіданні учасниками судового розгляду, оцінивши всі обставини в сукупності, слідчий суддя приходить до наступного.

Відповідно до п.4 ч.1 ст.303 КПК України, на досудовому провадженні можуть бути оскаржені, зокрема, рішення прокурора про закриття кримінального провадження та/або провадження щодо юридичної особи заявником, потерпілим, його представником чи законним представником, підозрюваним, його захисником чи законним представником, представником юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження.

Відповідно до ч.1 ст.304 КПК України, скарги на рішення, дії чи бездіяльність слідчого чи прокурора, передбачені частиною першою статті 303 цього Кодексу, можуть бути подані особою протягом десяти днів з моменту прийняття рішення, вчиненні дії або бездіяльності. Якщо рішення слідчого чи прокурора оформлюється постановою, строк подання скарги починається з дня отримання особою її копії.

Згідно ст.306 КПК України, скарги на рішення, дії чи бездіяльність слідчого чи прокурора розглядаються слідчим суддею місцевого суду згідно з правилами судового розгляду, передбаченими статтями 318-380 цього Кодексу, з урахуванням положень цієї глави. Розгляд скарг на рішення, дії чи бездіяльність під час досудового розслідування здійснюється за обов`язкової участі особи, яка подала скаргу, чи її захисника, представника та слідчого чи прокурора, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржується. Відсутність слідчого чи прокурора не є перешкодою для розгляду скарги.

Слідчим суддею в судовому засіданні встановлено, що 04.09.2018 року до ЄРДР було внесено відомості про кримінальне правопорушення за ч.2 ст.286 КК України та розпочато досудове розслідування за фактом ДТП, яка мала місце 03.09.2018 року приблизно о 18.45 годині на вулиці Шевченко, буд.57 в селі Базар`янка Татарбунарського району Одеської області, за участю водіїв ОСОБА_6 та ОСОБА_7 . В результаті ДТП водій ОСОБА_6 від отриманих тілесних ушкоджень загинув на місці пригоди, а автомобілф «VOLKSWAGEN-TRANSPORTER», н/з НОМЕР_1 , та мотоцикл (номер рами « НОМЕР_2 ») отримали механічні пошкодження.

31.10.2019 року постановою слідчого в ОВС відділу розслідування злочинів у сфері транспорту слідчого управління ГУ НП в Одеській області кримінальне провадження № 12018160000000654 від 04.09.2018 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.286 КК України закрито на підставі п.2 ч.1 ст.284 КПК України.

Свою постанову від 31.10.2019 року про закриття кримінального провадження № 12018160000000654 від 04.09.2018 року слідчий обґрунтовує тим, що проведеним по даному кримінальному провадженню досудовим розслідуванням в діях водія ОСОБА_7 не виявлено порушень Правил дорожнього руху, які б перебували у причинному зв`язку з ДТП.

Так, слідчий в своїй постанові зазначає, що механізм виникнення та розвитку аварійної ситуації підтверджується зібраними в ході досудового розслідування у кримінальному провадженні доказами, а саме:

- протоколом огляду місця дорожньо-транспортної пригоди від 03.09.2019 року, схемою до нього, згідно яких встановлено, що дорожнє покриття проїзної частини вулиці Шевченко асфальтоване, сухе, чисте, без пошкоджень. Пряма рівна ділянка горизонтального профілю. Ширина проїзної частини у місці ДТП складає 5,8 м. Організований двосторонній рух, по одній смузі у протилежних напрямках. Праворуч, за ходом руху учасників ДТП ґрунтове узбіччя, дерева та будівлі сільського типу. Ліворуч ґрунтове узбіччя, дерева та будівлі сільського типу. Нерегульована ділянка, розмітка та дорожні знаки відсутні. Світлий час доби. Загальна видимість не менше 300 метрів. На а/м «VOLKSWAGEN-TRANSPORTER», н/з НОМЕР_1 , в передній лівій його частині, виявлені механічні пошкодження (сліди) характерні для утворення при контакті з мотоциклом, на якому, в передній частині, також виявлені характерні для ДТП пошкодження. Місце зіткнення транспортних засобів знаходиться на перетині виявлених слідів кочення автомобіля та мотоциклу, біля лівої межі проїзної частини. Зафіксовано кінцеве положення транспортних засобів-учасників пригоди, кінцеве положення трупу мотоцикліста на лівому узбіччі, пошкодження на стовбурах дерев на лівому узбіччі, характерні для контакту з мотоциклом або тілом водія мотоциклу.

- оглянутими в ході огляду місця пригоди транспортними засобами, визнаними речовими доказами, а саме: автомобілем «VOLKSWAGEN-TRANSPORTER», н/з НОМЕР_1 , на якому виявлені пошкодження ударно-динамічного характеру, що утворилися в результаті контактної взаємодії з мотоциклом, а саме: передній бамперу лівійбоковій частиніна висоті70см відопорної поверхнімає пошкодженняу виглядігоризонтально орієнтованоїтріщини;переднє лівекрило деформованев напрямкузліва направо.У переднійчастині крилана висоті70см відопорної поверхніна ділянцірозміром 2x6см наявнийслід тертяіз нашаруваннямречовини червоногокольору внапрямку ззадунаперед.Також уцій частинікрила нависоті 90см відопорної поверхнідовжиною 60см наявнепошкодження увигляді горизонтальноорієнтованого слідутертя ізнашаруванням речовиничорного кольору;розсіювач лівоїфари маєруйнування з«мінус» матеріалу,з якоговін виготовлений;зовнішня частинадиску передньоголівого колесамає слідитертя танашарування речовиничорного кольору;корпус зовнішньоголівого дзеркалазаднього вид)відокремлений ізконструктивного місцякріплення;кустарно зібраним мотоциклом (номер рами « НОМЕР_2 »), без номерного знаку, якому виявлені пошкодження ударно-динамічного характеру, що утворилися в результаті контактної взаємодії з автомобілем та під час перекидання і, ймовірного контакту з дорожнім покриттям і деревами, а саме: ручки керма відокремлені із конструктивного місця кріплення; паливний бак у правій частині на висоті 70 см від опорної поверхні має пошкодження у виглядів слідів тертя. Також у передній правій частині на висоті 90 см від опорної поверхні наявні сліди тертя із відшаруванням лакофарбового покриття та нашаруванням речовини білого кольору; правий глушник відпрацьованих газів двигуна мотоцикла відокремлений із конструктивного місця кріплення; корпус двигуна у правій частині має руйнування з «мінус» матеріалу, з якого він виготовлений; сидіння мотоцикла відокремлене із конструктивного місця кріплення;

- висновком щодо результатів медичного огляду на стан сп`яніння №21 від 04.09.2019 року, згідно якого у водія ОСОБА_7 ознак сп`яніння не виявлено;

- показаннями потерпілого ОСОБА_5 , який показав, що є батьком загиблого в ДТП ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_8 закінчив 9-ть класів загальноосвітньої школи, та ПТУ № 22 в м. Чорноморськ, за спеціальністю зварювальника суден. Отримав диплом, проте, по спеціальності на працював, оскільки пішов працювати видувальником скляної тари на завод «Гемопласт». В армії не служив, оскільки страждав епілепсією. З річного віку перебував на обліку в дитячій обласній та Б-Дністровський лікарні з цього приводу. Постійно під його контролем ОСОБА_8 приймав ліки «Депакин-500» и «Ламиктал-100», щоб виключити напади епілепсії. ОСОБА_8 був неодружений, дітей не мав. Посвідчення водія у нього не було, оскільки в автошколі він не навчався, проте мав навички керування мотоциклами, навчився їздити самостійно, з однолітками. Приблизно в 2016-2017 роках ОСОБА_8 самостійно кустарно зібрав мотоцикл з різних деталей. На облік в органах поліції цей мотоцикл поставлений не був, номерний знак та свідоцтво про реєстрацію т/з його син не отримав. В день ДТП його син з молодшим сином ОСОБА_9 поїхали на пляж в с. Лебедівка. А того ж дня, близько 19.00 йому зателефонувала дружина і повідомила про ДТП. Він прихав на місце пригоди, бачив положення транспортних засобів-учасників ДТП, як лежав загиблий. Водій ОСОБА_7 пояснював, що здійснював лівий поворот, з`їжджаючи з проїзної частини у свій двір і допустив зіткнення з мотоциклом, який рухався позаду. Його молодший син не отримав значних тілесних ушкоджень, тільки садна, забої. Проходити судово-медичну експертизу СМЕ молодший син не буде;

- показаннями неповнолітнього свідка ОСОБА_9 , який показав, що у день ДТП він з братом ОСОБА_10 , на мотоциклі останнього, поїхали в с. Лебедівка, на пляж. ОСОБА_10 керував мотоциклом, а він знаходився позаду, у якості пасажира. Бічний причеп на мотоциклі був відсутній. Мотошоломів на голові у них не було. На морі вони відпочивали протягом дня з іншими знайомим хлопцями, а ввечері виїхали додому. Під час руху він не міг бачити дорожню обстановку, оскільки притиснувся обличчям до спини водія, тому не може вказати ні швидкість руху учасників ДТП, ні обставини. Відчув удар. Що відбувалось в подальшому на місці ДТП він не пам`ятає. Прийшов до тями в лікарні, де знаходився два дні. Переломів та інших важких травм не отримав;

- показаннями свідка ОСОБА_7 , який показав, що в зазначений день та час, він, керуючи власним технічно справним автомобілем «VOLKSWAGEN-TRANSPORTER», н/з НОМЕР_1 , рухався у смузі свого напрямку, зі швидкістю 30-40 км/год. Наближаючись до свого будинку, розташованого ліворуч, він увімкнув покажчик лівого повороту, подивився у зовнішнє дзеркало заднього виду та побачив позаду мотоцикл, який рухався з допустимою в населеному пункті швидкістю, по тій же смузі руху, що Оскільки мотоцикл знаходився на смузі руху його автомобіля, то він почав зменшувати швидкість руху та повільно, зі швидкістю близько 20 км/год, виконувати маневр лівого повороту, щоб заїхати у двір свого будинку. Коли автомобіль «VOLKSWAGEN-TRANSPORTER» виїхав на зустрічну половину дороги та лівою передньою кутовою частиною майже знаходився на межі проїзної частини та лівого узбіччя, то він відчув удар в ліву передню частину борту автомобіля та застосував гальмування;

- висновком судово-медичної експертизи № 255/2 від 20.10.2018 року, згідно якого причиною смерті ОСОБА_6 є важка відкрита черепно-лицьова травма, що включала в себе множинні відкриті переломи кісток склепіння і основи черепу з пошкодженням речовин головного мозку, відкриті переломи кісток лицьового скелета. В крові від трупа ОСОБА_6 виявлений етиловий спирт в концентрації 0.84 %о, що за життя могло відповідати стану легкого алкогольного сп`яніння;

- висновком судової автотехнічної експертизи з дослідження технічного стану систем керування і ходової частини транспортного засобу (автомобіля) № 950-А від 19.10.2019 року, згідно якого ходова частина, гальмівна система, рульове керування, автомобіля «VOLKSWAGEN-TRANSPORTER», н/з НОМЕР_1 , на момент настання ДТП перебували у працездатному стані й забезпечували водієві технічну можливість рухатися й утримувати автомобіль у будь-якому обраному ним напрямку, здійснювати гальмування з відомою йому ефективністю. В цих системах не було несправностей, які могли б обумовити раптове для водія відведення автомобіля від вибраного напрямку руху або відмову систем;

- висновком судової автотехнічної експертизи з дослідження технічного стану систем керування і ходової частини транспортного засобу (мотоциклу) № 951-А від 23.10.2019 року, згідно якого рульове керуваннята ходовачастина мотоциклабез номерного знакуна моментвиникнення подіїцієї пригоди,знаходилися впрацездатному станіта дозволяливодію мотоциклаконтролювати,змінювати напрямокта характерруху взалежності відситуації,що виникаєна дорозі.Гальмова системапереднього колесамотоцикла знаходиласяв непрацездатномустані,унаслідок відсутностігальмового механізму.Дана непрацездатність з`явилася задовго до ДТП та повинна була бути виявлена водієм шляхом огляду транспортного засобу перед виїздом. Наявність цієї непрацездатності забороняла експлуатацію транспортного засобу, згідно з вимогами п.п.31.1, 31.4 та 31.4.1 а) Правил дорожнього руху. У той же час, гальмова система заднього гальмового механізму мотоцикла знаходилась в працездатному стані та дозволяла водію знижувати швидкість з відомою йому ефективністю до повної зупинки мотоцикла без відмов, що несподівано проявляються, однак гальмова система заднього колеса не відповідала вимогам заводу виробнику та має невідповідність вимогами п.п.31.1.31.4 та 31.4.1 а) Правил дорожнього руху;

- висновком транспортно-трасологічної експертизи механізму зіткнення транспортних засобів № 928-А від 24.10.2018 року, згідно якого у момент первинного контакту автомобіль «VOLKSWAGEN-TRANSPORTER»,н/з НОМЕР_1 , контактував передньою лівою бічною частиною із правою бічною частиною мотоцикла. Кут (а) між повздовжніми осями транспортних засобів у момент первинного контакту орієнтовано був 0...50 градусів, при відліку кута від повздовжньої осі автомобіля мотоцикла проти ходу годинникової стрілки до повздовжньої осі автомобіля «VOLKSWAGEN-TRANSPORTER», н/з НОМЕР_1 . Місце зіткнення автомобіля «VOLKSWAGEN-TRANSPORTER»,н/з НОМЕР_1 та мотоцикла, знаходиться в районі перехрестя сліду кочення мотоциклу та сліду кочення переднього лівого колеса автомобіля «VOLKSWAGEN-TRANSPORTER», н/з НОМЕР_1 , у поперечному напрямку на відстані 0,35 м від лівого краю проїзної частини вул. Шевченко відносно напрямку руху до с. Миколаївка;

- протоколом слідчого експерименту зі свідком ОСОБА_7 , згідно якого встановлені: траєкторія руху автомобіля-учасника ДТП перед початком виконання маневру повороту, траєкторія руху мотоциклу-учасника ДТП, траєкторія та час виконання маневру повороту водієм автомобіля «VOLKSWAGEN-TRANSPORTER»,н/з НОМЕР_1 ;

- протоколом огляду від 08.07.2019 року, згідно якого був оглянутий виданий адвокатом ОСОБА_11 компакт-диск «KODAK», з відеофалом, на якому зафіксовані транспортні засоби, схожі на транспортні засоби-учасники ДТП, які рухаються за кілька сотень метрів до місця пригоди;

- протоколом огляду від 15.08.2019 року, згідно якого була оглянута місцевість на перехресті вул. Шевченка та вулиці без назви в с. Базар`янка Татарбунарського району Одеської області, що зафіксована на відеозаписі, який видав адвокат, та встановлені різні розміри між нерухомими об`єктами, за клопотанням експертів;

- висновком комплексної відеотехнічної та автотехнічної експертизи № 19-4176/5554 від 10.09.2019 року, згідно якого за даними наданого відеозапису швидкість мотоциклу на ділянці вул. Шевченко між опорами ЛЕП № 1 та № 2 становила близько 104 км/год, а на стадії залишення кадру, близько 85 км/год. Встановити експертним шляхом швидкість руху мотоциклу до моменту його зіткнення з автомобілем, виходячи із зафіксованої під час огляду місця пригоди слідової інформації не представляється можливим, оскільки слідів гальмування мотоциклу не виявлено;

- залученими речовими доказами (транспортними засобами-учасникам ДТП з пошкодженнями, що виникли внаслідок ДТП та диском з відеозаписом);

Так, слідчий зазначає, що всі отримані під час розслідування докази та інші вихідні дані, у тому числі і відеозапис події ДТП, передані судовим експертам Одеського НДЕКЦ МВС України, яким доручено проведення автотехнічної експертизи з дослідження обставин та механізму ДТП. Згідно з отриманим висновком судової автотехнічної експертизи з дослідження обставин зіткнення № 527-А від 30.09.2019 року, для заданого комплексу вихідних даних, зазначеного в постанові про надання вихідних даних, наданій до ухвали про призначення судової експертизи, у даній дорожній ситуації водій автомобіля «VOLKSWAGEN-TRANSPORTER», н/з НОМЕР_1 , ОСОБА_7 , повинен був діяти відповідно до вимог п.10.1 Правил дорожнього руху України, а водій мотоцикла (номер рами « НОМЕР_2 ») ОСОБА_6 , повинен був діяти відповідно до вимог п. п. 31, 31.4, 31.4.1 а), 12.4 та 12.3 Правил дорожнього руху України. Водій мотоцикла (номер рами « НОМЕР_2 ») ОСОБА_6 з моменту об`єктивної можливості виявити попереду свого руху перешкоду, мав технічну можливість запобігти зіткненню з автомобілем VOLKSWAGEN-TRANSPORTER»,н/з НОМЕР_1 , дотримуючись вимог п .п. 31.1, 31.4, 31.4.1 а) та 12.4 Правил дорожнього руху України. У діях водія автомобіля VOLKSWAGEN-TRANSPORTER», н/з НОМЕР_1 , ОСОБА_7 ,з технічної точки зору, невідповідність вимогам п.10.1 Правил дорожнього руху України, не убачається. При проведеному дослідженні встановлено, що у даній дорожній обстановці в діях водія мотоцикла (номер рами « НОМЕР_2 ») ОСОБА_6 , з технічної точки зору, вбачаються невідповідності вимогам п. п. 31.1, 31.4, 31.4.1 а) та 12.4 Правил дорожнього руху України, які знаходиться в причинному зв`язку з виникненням події даної пригоди. У даній дорожній ситуації технічна можливість у водія ОСОБА_12 уникнути зіткнення з автомобілем «VOLKSWAGEN-TRANSPORTER»,н/з НОМЕР_1 , полягала в тому, що він ( ОСОБА_12 ), з моменту об`єктивної можливості зміни напрямку водієм ОСОБА_7 , тобто початку виконання лівого повороту, повинен був прийняти міри до зменшення швидкості, а в разі потреби зупинитися. Згідно з методикою, технічна можливість для водія мотоциклу уникнути зіткнення встановлюється шляхом порівняння значень відстані (S), яка була достатньою для своєчасного гальмування мотоцикла у заданих дорожніх умовах і віддалення (Sa), на якому знаходився мотоцикл від місця, коли водій автомобіля почав виконувати маневр повороту. Відстань, яка необхідна для зниження швидкості руху мотоциклу до швидкості руху автомобіля, при дозволеній в населеному пункті швидкості руху 50 км/год, становить 19,8 м. Порівняння значень відстані, яка була необхідна для зниження швидкості руху мотоциклу до швидкості руху автомобіля, при своєчасному гальмування мотоцикла, при дозволеній швидкості руху 50 км/год (19,8 м) у момент коли автомобіль «VOLKSWAGEN-TRANSPORTER»,н/з НОМЕР_1 ,почав виконуватиманевр лівогоповороту (68,5м) дає підстави прийти до висновку, що для заданого комплексу вихідних даних, зазначеного в постанові про надання вихідних даних, наданій до ухвали про призначення судової експертизи, у даній дорожній обстановці водій ОСОБА_6 мав технічну можливість уникнути зіткнення з автомобілем, шляхом зниження швидкості руху мотоцикла до швидкості руху автомобіля. Отже, водій мотоцикла ОСОБА_6 , діючи відповідно до вимог п. п. 31.1, 31.4, 31.4.1 а) та 12.4 Правил дорожнього руху України, мав технічну можливість уникнути ДТП. У діях водія ОСОБА_7 не убачається невідповідностей вимогам п.10.1 Правил дорожнього руху України і, з технічної точки зору, його дії не знаходяться у причинному зв`язку з виникненням події цієї пригоди.

Таким чином, слідчий вказує на те, що відповідно до зібраних у кримінальному провадженні доказів встановлено, що причиною ДТП, яка призвела до тяжких наслідків у вигляді смерті водія ОСОБА_6 , явилися порушення ним самим вимог пунктів: 1.5.; 2.1. а), б); 2.3. а), б), г); 2.9. а), в); 12.3.; 12.4; 31.1.; 31.4.; 31.4.1 а) «Правил дорожнього руху» України, які зобов`язують водіїв: п.1.5. «Дії або бездіяльність учасників дорожнього руху та інших осіб не повинні створювати небезпеку чи перешкоду для руху, загрожувати життю або здоров`ю громадян, завдавати матеріальних збитків»; п.2.1. Водій механічного транспортного засобу повинен мати при собі: посвідчення на право керування транспортним засобом відповідної категорії і талон, що додається до посвідчення; реєстраційний документ на транспортний засіб (для транспортних засобів Збройних Сил технічний талон), а у разі відсутності в транспортному засобі його власника, крім того, свідоцтво про право спільної власності на цей транспортний засіб чи тимчасовий реєстраційний талон; п.2.3. «Для забезпечення безпеки дорожнього руху водій зобов`язаний: «перед виїздом перевірити і забезпечити технічно справний стан і комплектність транспортного засобу, правильність розміщення та кріплення вантажу»; «бути уважним, стежити за дорожньою обстановкою, відповідно реагувати на її зміну, стежити за правильністю розміщення та кріплення вантажу, технічним станом транспортного засобу і не відволікатися від керування цим засобом у дорозі»; «під час руху на мотоциклі бути в застебнутому мотошоломі і не перевозити пасажирів без застебнутих мотошоломів»; п.2.9. «Водієві забороняється: «керувати транспортним засобом у стані алкогольного сп`яніння або перебуваючи під впливом наркотичних чи токсичних речовин»; «керувати транспортним засобом, не зареєстрованим в уповноваженому органі МВС, або таким, що не пройшов відомчу реєстрацію в разі, якщо законом встановлена обов`язковість її проведення, а також без номерного знака»; п.12.3. «у разі виникнення небезпеки для руху або перешкоди, яку водій об`єктивно спроможний виявити, він повинен негайно вжити заходів для зменшення швидкості аж до зупинки транспортного засобу або безпечного для інших учасників руху об`їзду перешкоди»; п.12.4. «у населених пунктах рух транспортних засобів дозволяється із швидкістю не більше 50 км/год»; п.31.1. «технічний стан транспортних засобів та їх обладнання повинні відповідати вимогам стандартів, що стосуються безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього середовища, а також правил технічної експлуатації, інструкцій підприємств-виробників та іншої нормативно-технічної документації»; п.31.4. «Забороняється експлуатація транспортних засобів згідно із законодавством за наявності таких технічних несправностей і невідповідності таким вимогам: п.31.4.1. Гальмові системи: «змінено конструкцію гальмових систем, застосовано гальмову рідину, вузли або окремі деталі, що не передбачені для даної моделі транспортного засобу або не відповідають вимогам підприємства-виробника».

Так,в зазначенийдень тачас водійОСОБА_6 , не маючи при собі посвідчення на право керування транспортним засобом, оскільки ніколи його не отримував через хворобу (епілепсію) та реєстраційного документу на транспортний засіб, перебуваючи у стані алкогольного сп`яніння (0,84 %о етилового спирту в крові), тим самим позбавивши себе можливості адекватно сприймати навколишню дорожню обстановку і реагувати на її зміну, керуючи фактично належним йому кустарно зібраним мотоциклом (номер рами « НОМЕР_2 »), без номерного знаку, не зареєстрованим в уповноваженому органі МВС, який мав несправність гальмівної системи та не відповідав вимогам Правил дорожнього руху, у вигляді: відсутності гальмовогомеханізмупереднього колеса, що утворилась задовго до події ДТП, внаслідок неналежного контролю за гальмівною частиною транспортного засобу, об`єктивно виявлялася водієві шляхом огляду мотоциклу і повинна була бути усунута перед виїздом, оскільки забороняла експлуатацію транспортного засобу в такому стані, рухався в умовах необмеженої видимості, по асфальтованому, сухому дорожньому покриттю вулиці Шевченко в селі Базар`янка Татарбунарського району Одеської області, де організований двосторонній рух і проїзна частина має по одій смузі руху у протилежних напрямках, з боку села Лебедівка у напрямку села Миколаївка, на прямій, рівній ділянці горизонтального профілю, зі швидкістю близько 85-104 км/год.

Рухаючись із значним перевищенням допустимої в населеному пункті швидкості руху, без мотошолому на голові, ігноруючи вимоги до власної безпеки, водій ОСОБА_6 своїми діями створював небезпеку для інших учасників дорожнього руху, в тому числі і для пасажира мотоциклу ОСОБА_9 , якого перевозив також без мотошолому на голові, тим самим виявив злочинну самовпевненість, тобто передбачаючи настання суспільно-небезпечних наслідків легковажно розраховував на їх відвернення.

Наближаючись до будинку № 57 по вулиці Шевченко та отримуючи явні ознаки зміни дорожньої обстановки, що виразились у наявності попереду на проїзній частині небезпеки у русі, у вигляді автомобіля «VOLKSWAGEN-TRANSPORTER», н/з НОМЕР_1 , під керуванням водія ОСОБА_7 , який, зі швидкістю близько 40 км/год, рухався попутно, у смузі свого напрямку руху, а з моменту наближення до воріт будинку № 57, увімкнув покажчик лівого повороту, зменшив швидкість руху до 20 км/год та почав виконувати маневр лівого повороту, водій ОСОБА_6 вкрай уважним не був, через свідоме грубе порушення вимог Правил дорожнього руху, у вигляді значного перевищення допустимої в населеному пункті швидкості руху, позбавив себе можливості прогнозування вірогідності виникнення небезпеки для подальшого свого руху та достатнього часу на реагування небезпечної зміни дорожньої обстановки.

Крім того, водій ОСОБА_6 заходів, що виключають виникнення і розвиток аварійної ситуації не вжив, при відсутності будь-яких перешкод технічного або іншого характеру, своєчасно не зменшив швидкість руху керованого мотоциклу для дотримання дистанції і безпечного проїзду цієї ділянки, а з моменту фактичного виконання маневру лівого повороту автомобілем «VOLKSWAGEN-TRANSPORTER», н/з НОМЕР_1 , відмовившись від застосування гальмування, як найбільш ефективного заходу для уникнення дорожньо-транспортної пригоди, вирішив об`їхати цей автомобіль по зустрічній смузі руху, для чого почав виїжджати на зустрічну половину проїзної частини.

Як наслідок, через значне перевищення швидкості руху та невиправданий маневр об`їзду, водій ОСОБА_6 допустив зіткнення передньою правою частиною керованого мотоцикла з лівим бортом автомобіля «VOLKSWAGEN-TRANSPORTER», н/з НОМЕР_1 , з подальшим перекиданням мотоциклу, падінням водія ОСОБА_6 і пасажира цього мотоцикла ОСОБА_9 на дорожнє покриття і узбіччя.

В результаті ДТП потерпілій ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 від отриманих травм загинув на місці пригоди.

На підставі викладених в постанові мотивів та встановлених фактів слідчий прийшов до висновку, що в діях водія ОСОБА_7 відсутній склад кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.286 КК України, оскільки в його діях не виявлено порушень Правил дорожнього руху, які б перебували у причинному зв`язку з ДТП.

Слідчий суддя зазначає, що особа, яка звернулася з скаргою фактично ставить під сумнів результати досудового розслідування, проведеного органом досудового розслідування, однак до компетенції слідчого судді не відноситься вирішення питань про правильність і повноту встановлення вказаних особою, яка звернулася з скаргою обставин на стадії досудового розслідування, так як вищевикладене являється компетенцією органу досудового розслідування та процесуального керівника, які в подальшому приймають одне з рішень, передбачених ч.2 ст.283 КПК України.

Оцінка ж правильності встановлення досудовим слідством обставин та висновків, зокрема перевірка та оцінка правильності проведення експертних досліджень, надання оцінки таким висновкам з точки зору їх допустимості відповідно до ст.ст.86,87 КПК України, надання оцінки показанням допитаних осіб, належить до компетенції суду під час судового розгляду кримінального провадження по суті, шляхом дослідження та оцінки в судовому засіданні доказів.

Разом з тим, до компетенції слідчого судді при розгляді вказаної скарги входить перевірка відповідності постанови слідчого вимогам ст.110 КПК України, а також встановлення чи виконані в рамках кримінального провадження всі необхідні процесуальні дії та встановлені обставини, які мають значення для кримінального провадження для прийняття вмотивованого кінцевого процесуального рішення.

Відповідно до ст.8 Конституції України, в Україні визнається і діє принцип верховенства права.

Згідно ст.62 Конституції України, ніхто не зобов`язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину. Обвинувачення не може ґрунтуватися на припущеннях. Всі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Слідчий суддявважає,що всудовому засіданніне буловстановлено обставин,які бсвідчили пронеобґрунтованість постановислідчого прозакриття кримінальногопровадження №12018160000000654від 04.09.2018року,так яквсі необхідніта можливіслідчі (розшукові)дії врамках кримінальногопровадження виконані,особою,яка подаласкаргу ненаводиться належнихпідстав,які бсвідчили про неповноту проведення досудового розслідування та передчасність прийняття рішення слідчим про закриття кримінального провадження, та на думку слідчого судді в цілому свідчать про те, що скарга адвоката ОСОБА_4 задоволенню не підлягає.

Крім того, слідчий суддя зазначає, що ухвалою слідчого судді Київського районного суду міста Одеси від 03.12.2019 року вже було відмовлено в задоволенні скарги адвоката ОСОБА_13 , яка діяла в інтересах ОСОБА_5 , на постанову слідчого від 31.10.2019 року про закриття кримінального провадження № 12018160000000654 від 04.09.2018 року. Ухвалою Одеського апеляційного суду від 22.01.2020 року зазначену ухвалу слідчого судді залишено без змін.

Також, слідчий суддя звертає увагу, що копію постанови слідчого від 31.10.2019 року про закриття кримінального провадження № 12018160000000654 від 04.09.2018 року ОСОБА_5 отримав 07.11.2019 року після ознайомлення з матеріалами кримінального провадження, а звернувся до суду зі скаргою на постанову про закриття кримінального провадження лише 09.04.2020 року, в порушення вимог ч.1 ст.304 КПК України.

Керуючись ст.ст.2, 7, 9, 21, 110, 284, 303, 304, 307, 309, 369, 372, 392, 395 КПК України, слідчий суддя

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні скарги адвоката ОСОБА_4 , який діє в інтересах ОСОБА_5 в порядку ст.303 КПК України про закриття кримінального провадження № 12018160000000654 від 04.09.2018 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.286 КК України- відмовити.

Повний текст ухвали буде складено відповідно до вимог ч.2 ст.376 КПК України протягом п`яти діб та проголошено слідчим суддею 12.04.2020 року о 17 годині 10 хвилин.

Апеляційна скарга, на ухвалу слідчого судді може бути подана протягом п`яти днів з дня її проголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКиївський районний суд м. Одеси
Дата ухвалення рішення17.04.2020
Оприлюднено07.02.2023
Номер документу88905775
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за скаргами на дії та рішення правоохоронних органів, на дії чи бездіяльність слідчого, прокурора та інших осіб під час досудового розслідування рішення слідчого про закриття кримінального провадження

Судовий реєстр по справі —520/11726/18

Ухвала від 20.07.2020

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Котелевський Р. І.

Ухвала від 20.07.2020

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Котелевський Р. І.

Ухвала від 04.08.2020

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Могильний Олег Павлович

Ухвала від 03.06.2020

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Котелевський Р. І.

Ухвала від 17.04.2020

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 17.04.2020

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 09.04.2020

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 14.02.2020

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Могильний Олег Павлович

Ухвала від 22.01.2020

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Журавльов О. Г.

Ухвала від 22.01.2020

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Журавльов О. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні