Ухвала
від 23.04.2020 по справі 813/4426/16
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№813/4426/16

У Х В А Л А

з питань визнання протиправними дій вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання рішення суду

23 квітня 2020 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі судді Хоми О.П., розглянувши в порядку письмового провадження заяву ОСОБА_1 про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - Головним управлінням Національної поліції у Львівській області щодо виконання рішення суду у справі № 813/4426/16,

в с т а н о в и в :

ОСОБА_1 звернулась до суду з заявою в порядку, визначеному статтею 383 Кодексу адміністративного судочинства України, в якій просить:

- визнати протиправними дії Головного управління Національної поліції у Львівській області (далі - ГУ НП у Львівській області) по виконанню постанови Касаційного адміністративного суду від 21.01.2020 у справі № 813/4426/18;

- зобов`язати ГУ НП у Львівській області у відповідності до Порядку виплати щомісячної грошової компенсації сум податку з доходів фізичних осіб, що утримуються з грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями, поліцейськими та особами рядового і начальницького складу, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 44 від 15.01.2004, відшкодувати суму податку з доходів фізичних осіб в розмірі 8427 грн 54 к., утриману із суми, яка підлягає стягненню за рішенням суду.

Заява мотивована такими обставинами. 21.02.2010 ОСОБА_1 подала до виконання Головному управлінню Державної казначейської служби у Львівській області виконавчий лист, виданий Львівським окружним адміністративним судом у справі № 813/4426/16 про стягнення з ГУ НП у Львівській області середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні за період з 06.11.2015 по 01.09.2016 в сумі 46 819 грн 68 к., з проведенням необхідних відрахувань відповідно до чинного законодавства. При виконані рішення суду з ОСОБА_1 стягнуто податок з доходів фізичних осіб в розмірі 8 427 грн 55 к. Зазначає, що позивачка на час виникнення спірних правовідносин мала статус особи рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, а на даний час має статус поліцейського. Тому, ураховуючи норми Порядку виплати щомісячної грошової компенсації сум податку з доходів фізичних осіб, що утримуються з грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями, поліцейськими та особами рядового і начальницького складу, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 15.01.2004 № 44 (далі-Порядок №44) при виконанні судового рішення від 21.01.2020 у справі № 813/4426/18 утримана сума податку з доходів фізичних осіб повинна бути виплачена їй в якості грошової компенсації. Не виплата такої грошової компенсації ГУ НП у Львівській області при виконанні судового рішення свідчить про фактично невиконане судове рішення і зумовила звернення до суду з даною заявою.

Відповідно до частини п`ятої статті 383 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), в порядку якої звернулася ОСОБА_1 , у разі відповідності заяви вимогам, зазначеним у цій статті, вона підлягає розгляду та вирішенню в порядку письмового провадження або в судовому засіданні на розсуд суду протягом десяти днів з дня її отримання.

З огляду на відповідність заяви вимогам статті 383 КАС України, судом вирішено проводити розгляд в порядку письмового провадження.

Суд, розглянувши заяву, дослідивши виконавчий лист, виданий Львівським окружним адміністративним судом 06.02.2017, та матеріали адміністративної справи №813/4426/18, встановив таке.

Постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 21.01.2020 у справі №813/4426/16 за позовом ОСОБА_1 до Управління Міністерства внутрішніх справ України на Львівській залізниці про стягнення середнього заробітку за час затримки розрахунку змінено постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 22.03.2017 та викладено абзац третій резолютивної частини цієї постанови у такій редакції: Стягнути з ГУ НП у Львівській області на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час затримки розрахунку при звільненні за період з 06.11.2015 по 01.09.2016 в сумі 46 819 грн 68 к. з проведенням необхідних відрахувань відповідно до чинного законодавства .

На виконання вказаного судового рішення Львівським окружним адміністративним судом 06.02.2020 видано виконавчий лист №813/4426/16 про стягнення з ГУ НП у Львівській області на користь ОСОБА_1 середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні за період з 06.11.2015 по 01.09.2016 в сумі 46 819 грн 68 к., з проведенням необхідних відрахувань відповідно до чинного законодавства.

Вказаний виконавчий лист 21.02.2020 ОСОБА_1 подала на виконання до Головного управління Державної казначейської служби України у Львівській області, звернувшись із відповідною заявою.

Головне управління Державної казначейської служби України у Львівській області листом від 18.03.2020 №13-08/2243 повідомило ОСОБА_1 про виконання виконавчого листа, виданого Львівським окружним адміністративним судом 06.02.2020 №813/4426/16.

Позивачка вказує, що на виконання вказаного судового рішення на її картковий рахунок перераховано 37 689 грн 83 к.

Будь-яких доказів (виписка з банку тощо) на підтвердження вказаної суми до заяви не долучено.

ОСОБА_1 25.03.2020 звернулась до ГУ НП у Львівській області з проханням при виплаті грошового забезпечення здійснити виплату грошової компенсації суми утриманого податку з доходів фізичних осіб в розмірі 8 427 грн 55 к., а 30.03.2020 - до Головного управління Державної казначейської служби України у Львівській області з проханням здійснити виконання рішення в повному обсязі із врахуванням Порядку №44 та забезпечити виплату недоотриманої грошової суми.

Головне управління Державної казначейської служби України у Львівській області листом від 01.04.2020 №07-3-50/2564 повідомило ОСОБА_1 про те, що судове рішення виконано у відповідності до інформації, наданої ГУ НП у Львівській області на відповідний запит щодо визначення порядку обов`язкових відрахувань.

Жодних доказів на підтвердження відповіді ГУ НП у Львівській області про необхідність утримання податку з доходів фізичних осіб в розмірі 8 427 грн 55 к. при виконанні судового рішення №813/4426/16 до заяви не долучено.

Незгода з діями ГУ НП у Львівської області по виконанню постанови Касаційного адміністративного суду від 21.01.2020 у справі № 813/4426/18 зумовила звернення ОСОБА_1 до суду з даною заявою.

При вирішенні заяви суд керувався наступним.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 383 КАС України передбачено, що особа-позивач, на користь якої ухвалено рішення суду, має право подати до суду першої інстанції заяву про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання такого рішення суду, або порушення прав позивача, підтверджених таким рішенням суду.

Аналіз вказаної норми свідчить, що правовий інститут контролю за виконанням рішення суду, механізм якого унормований статтею 383 КАС України, підлягає застосуванню виключно у разі наявності протиправних рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень - відповідача щодо виконання рішення суду, що порушує права та законні інтереси позивача.

При цьому, застосування судом до суб`єкта владних повноважень норм статті 383 КАС України здійснюється у разі встановлення факту невиконання саме таким суб`єктом владних повноважень-відповідачем дій зобов`язального характеру, визначених рішенням суду на користь особи - позивача, що має бути підтверджено відповідними доказами, поданими позивачем.

Умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню, у разі невиконання їх у добровільному порядку, регламентується Законом України Про виконавче провадження від 02.06.2016 № 1404-VІІІ (далі - Закон № 1404-VІІІ) та Законом України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень від 05.06. 2012 № 4901-VI (далі - Закон № 4901-VI).

Відповідно до частини другої статті 6 Закону № 1404-VІІІ рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Згідно з частинами першою та другої статті 3 Закону № 4901-VI , зокрема виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Стягувач за рішенням суду про стягнення коштів з державного органу звертається до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, у строки, встановлені Законом України Про виконавче провадження , із заявою про виконання рішення суду.

Разом із заявою стягувач подає до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, документи та відомості, необхідні для перерахування коштів, згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.

Частиною четвертою статті 3 Закону визначено, що перерахування коштів стягувачу здійснюється у тримісячний строк з дня надходження до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, необхідних для цього документів та відомостей.

Відповідно до пункту 3 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників рішення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845, рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).

Абзацом другим підпункту 1 пункту 9 Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України визначено, що рішення суду про стягнення (арешт) коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) виконується виключно Казначейством України. Безспірне списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) здійснюється Казначейством України у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, за черговістю надходження таких рішень, щодо видатків бюджету - в межах відповідних бюджетних призначень та наданих бюджетних асигнувань.

Аналіз вищенаведеного законодавства свідчить, що судові рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються виключно органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Таким чином, виконання судового рішення від 21.01.2020 у справі № 813/4426/18 про стягнення з ГУ НП у Львівській області на користь ОСОБА_1 середнього заробітку за час затримки розрахунку здійснювалося не ГУ НП у Львівській області, а Головним управлінням Державної казначейської служби України у Львівській області як органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Саме до Головного управління Державної казначейської служби України у Львівській області 21.02.2020 ОСОБА_1 подала на виконання виконавчий у справі № 813/4426/18, звернувшись із відповідною заявою.

Вказане зумовлює висновок суду про те, що ГУ НП у Львівській області не є виконавцем постанови Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 21.01.2020 у справі №813/4426/16.

Окрім того, до заяви не долучено жодного документа, який би підтверджував доводи заявника щодо протиправності рішень, дій чи бездіяльності ГУ НП у Львівській області при виконанні судового рішення від 21.01.2020 у справі №813/4426/16.

Відповідно до частини шостої статті 383 КАС України за відсутності обставин протиправності відповідних рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень - відповідача та порушення ним прав, свобод, інтересів особи-позивача, суд залишає заяву без задоволення.

Ураховуючи викладене, суд дійшов висновку, що заява ОСОБА_1 про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - ГУ НП у Львівській області щодо виконання рішення суду у справі № 813/4426/1 задоволенню не підлягає.

Керуючись ст. ст. 248, 254, 256, 383 КАС України, суд

у х в а л и в :

У задоволенні заяви ОСОБА_1 про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - Головним управлінням національної поліції у Львівській області щодо виконання рішення суду у справі № 813/4426/16- відмовити повністю.

Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п`ятнадцяти днів з дня проголошення ухвали. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.

Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Згідно з пунктом 3 Розділу VI Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені для апеляційного оскарження продовжуються на строк дії такого карантину.

Суддя О.П. Хома

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.04.2020
Оприлюднено27.04.2020
Номер документу88907617
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/4426/16

Ухвала від 23.04.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Постанова від 21.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Жук А.В.

Постанова від 21.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Жук А.В.

Ухвала від 19.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Жук А.В.

Ухвала від 19.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Жук А.В.

Ухвала від 31.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Жук А.В.

Ухвала від 07.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Іваненко Я.Л.

Постанова від 22.03.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 20.02.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 20.02.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні