ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/408
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 квітня 2020 року м. Київ № 826/13143/18
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "ІНВЕСТ БІЛД ГРУП 2020" до Головного управління ДФС у м. Києві провизнання протиправними дій, зобов`язати вчинити дії Суддя О.В.Головань
Обставини справи:
Товариство з обмеженою відповідальністю "СТРОЙ ГРУП ІНВЕСТ" звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про визнання протиправними дій відповідача щодо проведення камеральної перевірки ТОВ "СТРОЙ ГРУП ІНВЕСТ", зафіксованої актом від 26.03.2018 року № 619/26-15-12-08-20/40206064 та визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0252481208 від 02.05.2018 року.
Ухвалою суду від 23.08.2018 року відкрито провадження по справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
13.09.2018 року відповідачем до суду подано відзив на адміністративний позов.
05.09.2018 р. до суду подано клопотання позивача про розгляд справи в судовому засіданні з викликом сторін. Ознайомившись з матеріалами справи, суд дійшов висновку про їх достатність для розгляду справи в порядку письмового провадження.
Ознайомившись з матеріалами справи, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ІНВЕСТ БІЛД ГРУП 2020" (03189, м.Київ, ВУЛИЦЯ АКАДЕМІКА ВІЛЬМСА, будинок 6-Д, офіс 43, код 40206064) зареєстроване в якості юридичної особи 29.12.2015 р., перебуває на обліку як платник податків у Головному управлінні ДПС у м. Києві, ДПІ у Голосіївському районі; Код КВЕД 70.22 Консультування з питань комерційної діяльності й керування.
26.03.2018 р. Головним управлінням ДФС у м. Києві на підставі п.п.20.1.4 п. 20.1 ст. 20, пп. 75.1.1 п. 75.1 ст.75 Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на прибуток, про що складено акт №619/26-15-12-08-20/40206064.
Згідно з висновками акту перевірки при поданні податкової декларації з податку на прибуток за 2017 р. від 28.02.2018 р. №9299499909 платником допущено порушення вимог пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України, а саме: в рядку 02 декларації фінансовий результат до оподаткування задекларований в сумі (-141 грн.), тоді як показник фінансового звіту суб`єкта малого підприємництва за 2017 рік від 28.02.2018р. №9299499831 (рядок 2290) становить (2898600 грн.), занижено об`єкт оподаткування на суму 2898600 грн. та податок на прибуток, нарахований за результатами останнього (звітного) податкового періоду (р. 19) в сумі 521 748 грн., в результаті чого занижено грошове зобов`язання з податку на прибуток на 521 748 грн.
18.04.2018 р. позивачем подано заперечення на акт перевірки, які не враховано листом Головного управління ДФС у м. Києві від 27.04.2018 р.
За результатами перевірки контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення № 0252481208 від 02.05.2018 р., згідно з яким за порушення пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України позивачу збільшено податкове зобов`язання з податку на прибуток на 652 185 грн., з яких 521 748 грн. основного зобов`язання та 130 437 грн. штрафних санкцій.
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ІНВЕСТ БІЛД ГРУП 2020" - вважає дії щодо проведення перевірки та вказане податкове повідомлення-рішення протиправними з таких підстав.
На думку позивача, співставлення даних фінансової звітності (яку не було подано як частину податкової декларації станом на день проведення камеральної перевірки) та даних податкової декларації з податку на прибуток, не може бути предметом камеральної перевірки згідно з пп. 75.1.1 п. 75.1 ст.75 Податкового кодексу України.
Натомість, виявлення такої невідповідності є підставою для скерування платнику запиту згідно з п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України.
Щодо висновків акту перевірки по суті позивач зазначає, що ним не подавався фінансовий звіт за 2017 р. з зазначеними в акті показниками, крім того, номер поданого позивачем звіту 9003885734, а не 9299499831.
У поданому позивачем звіті відображено дані, що відповідають даним податкової декларації з податку на прибуток за 2017 р. від 28.02.2018 р. №9299499909, а саме, у рядку 2290 зазначено фінансовий результат до оподаткування (0,1).
Також позивач в порядку ст. 104 КАС України з власної ініціативи замовив експертне дослідження з вказаного питання, і згідно з висновком від 13081 від 05.06.2018 р., складеним Харківським науково-дослідним інститутом судових експертиз ім. Засл.проф. М.С.Бокаріуса, висновки акту перевірки №619/26-15-12-08-20/40206064 від 26.03.2018 р. не підтверджуються.
Відповідач - Головне управління ДФС у м. Києві - проти задоволення позовних вимог заперечив, підтримавши висновки акту перевірки.
Проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з таких підстав.
Згідно з пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право: проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Згідно з пп. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України (в редакції станом на 26.03.2018 р.) контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
В даному випадку камеральна перевірка податкової звітності з податку на прибуток, про що складено акт №619/26-15-12-08-20/40206064 від 26.03.2018 р., проведена на підставі пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, пп. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України.
При чому, суд зазначає, що п. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України передбачає проведення камеральної перевірки на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, тоді як в даному випадку відповідачем проведено перевірку не лише на підставі даних податкової декларації з податку на прибуток за 2017 р. від 28.02.2018 р., а й на підставі показників фінансового звіту суб`єкта малого підприємництва за 2017 рік від 28.02.2018 р.
З врахуванням викладеного камеральна перевірка згідно з актом №619/26-15-12-08-20/40206064 від 26.03.2018 р. проведена на порушення вказаних вимог законодавства, що є підставою для визнання протиправними дій з проведення перевірки та скасування прийнятого за її наслідками податкового повідомлення-рішення № 0252481208 від 02.05.2018 р.
Також позивачем долучено до матеріалів справи копії фінансового звіту суб`єкта малого підприємництва за 2017 р. від 28.02.2018 р. №9003885734 та податкової декларації з податку на прибуток за 2017 р. від 28.02.2018 р. №9299499909 з квитанціями №2 про їх отримання.
Згідно зі змістом податкової декларації в рядку 02 фінансовий результат до оподаткування задекларований в сумі (-141 грн.), у фінансовому звіті в рядку 2290 становить (0,1 грн.).
Тобто, позивач стверджує про те, що висновки акту перевірки базуються на невірних показниках використаної інформації.
Натомість, у наданому відзиві позивач щодо вказаної обставини жодних пояснень не надав, зокрема, доказів подачі позивачем фінансового звіту суб`єкта малого підприємництва за 2017 рік від 28.02.2018 р. №9299499831, у якому (рядок 2290) становить (2898600 грн.)
Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З врахуванням викладеного оскаржуване рішення не відповідає вимогам щодо обґрунтованості, що є підставою для задоволення позовних вимог.
На підставі вищевикладеного, ст. 241-246, 255, 257-262, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Визнати протиправними дії Головного управління ДФС у м. Києві щодо проведення камеральної перевірки ТОВ "СТРОЙ ГРУП ІНВЕСТ", зафіксованої актом від 26.03.2018 року № 619/26-15-12-08-20/40206064
3. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві № 0252481208 від 02.05.2018 р.
4. Присудити до стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код 39439980) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ІНВЕСТ БІЛД ГРУП 2020" 03189, м.Київ, ВУЛИЦЯ АКАДЕМІКА ВІЛЬМСА, будинок 6-Д, офіс 43, код 40206064) 9 782, 78 грн. судового збору.
5. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
6. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя О.В. Головань
Повний текст рішення
виготовлено і підписано 27.04.2020 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2020 |
Оприлюднено | 28.04.2020 |
Номер документу | 88931962 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Горяйнов Андрій Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Горяйнов Андрій Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Горяйнов Андрій Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Горяйнов Андрій Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Горяйнов Андрій Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Горяйнов Андрій Миколайович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Головань О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні