ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 квітня 2020 року ЛуцькСправа № 140/3199/19
Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Валюха В.М., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Західбрук до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправними та скасування постанов та приписів,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Західбрук (далі - ТзОВ Західбрук , позивач) звернулося з позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції України (далі - ДАБІ України) про визнання протиправним та скасування: постанови головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області (далі - УДАБІ у Волинській області) Ніколайчука С.В. про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 15.10.2019 № 7; припису головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу УДАБІ у Волинській області Ніколайчука С.В., головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу УДАБІ у Волинській області Соколової Л.П. про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 04.10.2019.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що головними інспекторами будівельного нагляду інспекційного відділу УДАБІ у Волинській області Ніколайчуком С.В., Соколовою Л.П. була проведена позапланова перевірка на об`єкті будівництва Реконструкція виробничо-складського приміщення під цех по виготовленню неармованих бетонних виробів по вул. Олексія Громадюка, 2а в межах смт. Голоби Ковельського району Волинської області щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час здійснення підготовчих та будівельних робіт, про що було складено акт за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності від 04.10.2019 № 200А.
В акті від 04.10.2019 № 200А вказано, що за результатами проведеної перевірки встановлено, що дані, зазначені в повідомленні про початок виконання підготовчих робіт № ВЛ010192600711від 17.09.2019 (замовник - ТзОВ Західбрук ), є недостовірні, а саме: згідно наданих документів під час перевірки на право користування земельною ділянкою (витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права, індексний номер витягу 176790926 від 08.08.2019) цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 0722155300:01:000:0016, на якій виконуються підготовчі роботи - для обслуговування виробничо-складських приміщень, що також підтверджується даними з веб-сайту Публічна кадастрова карта України , а в повідомленні про початок виконання підготовчих робіт № ВЛ010192600711 від 17.09.2019 зазначено, що цільове призначення земельної ділянки, яка використовується для будівництва (кадастровий номер 0722155300:01:000:0016) - 03.07 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі. Фактично інформація про цільове призначення земельної ділянки, зазначена в повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, є недостовірна. Крім того, в розділі бланку повідомлення про початок виконання підготовчих робіт в місці, де зазначається дата і номер наказу про присвоєння адреси об`єкту будівництва та найменування органу, який його видав, замовником наведена інформація про містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва, що також є недостовірними даними.
04.10.2019, за результатами позапланової перевірки, головними інспекторами будівельного нагляду інспекційного відділу УДАБІ у Волинській області Ніколайчуком С.В., Соколовою Л.П. було складено припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, яким вимагалося усунути порушення згідно чинного законодавства до 04.11.2019.
Крім того, 04.10.2019 головний інспектор будівельного нагляду інспекційного відділу УДАБІ у Волинській області Ніколайчук С.В. стосовно ТзОВ Західбрук склав протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, а 15.10.2019 цей же інспектор виніс постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності № 7, згідно з якою ТзОВ Західбрук визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого пунктом 1 частини другої статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 14.10.1994 № 208/94-ВР (далі - Закон № 208/94-ВР), та накладено на товариство штраф в сумі 20700,00 грн.
Позивач не погоджується із оскаржуваними постановою про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та приписом про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, оскільки в діях позивача відсутні порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності. При цьому, в повідомленні про початок виконання підготовчих робіт № ВЛ010192600711 від 17.09.2019 цільове призначення земельної ділянки було зазначено відповідно до наказу Державного комітету України із земельних ресурсів Про затвердження Класифікації видів цільового призначення земель від 23.07.2010 № 548, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за № 1011/18306, та на підставі рішення Голобської сільської ради Ковельського району від 21.02.2018 № 39/27.
Крім того, позивач також вказує про порушення посадовими особами УДАБІ у Волинській області вимог Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 466 (далі - Порядок № 466).
Позивач просить визнати протиправними та скасувати постанову головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу УДАБІ у Волинській області Ніколайчука С.В. про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 15.10.2019 № 7 та припис головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу УДАБІ у Волинській області Ніколайчука С.В., головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу УДАБІ у Волинській області Соколової Л.П. про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 04.10.2019.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 18.11.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у даній справі, судовий розгляд справи ухвалено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін суддею одноособово (а. с. 1-1а).
22.11.2019 ТзОВ Західбрук подало до суду заяву про збільшення позовних вимог, у якій також просить визнати протиправними та скасувати: постанову головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу УДАБІ у Волинській області Ніколайчука С.В. про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 22.11.2019 № 12; припис головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу УДАБІ у Волинській області Ніколайчука С.В. про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 15.11.2019. При цьому, у заяві про збільшення позовних вимог зазначено, що оскаржувані постанова та припис були складені у зв`язку із невиконанням припису від 04.10.2019, тому у випадку задоволення первісних позовних вимог про визнання протиправними та скасувати постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 15.10.2019 № 7 та припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 04.10.2019, підлягатимуть скасуванню і постанова про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 22.11.2019 № 12 та припис від 15.11.2019 (а. с. 45-47).
Ухвалою суду від 26.11.2019 заяву ТзОВ Західбрук про збільшення позовних вимог прийнято до розгляду (а. с. 52).
Крім того, ухвалою від 26.11.2019 заяву ТзОВ Західбрук про забезпечення позову задоволено частково, зупинено до набрання законної сили рішенням суду у цій справі дію припису головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу УДАБІ у Волинській області Ніколайчука С.В. про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 15.11.2019, виданого ТзОВ Західбрук , в задоволенні решти вимог заяви відмовлено (а. с. 53-54).
В поданому до суду відзиві на позовну заяву та заяву про збільшення позовних вимог (а. с. 61-64) представник відповідача Кривчук В.М. позов не визнав та просить відмовити у його задоволенні з підстав правомірності оскаржуваних постанов та приписів.
Ухвалою суду від 27.01.2020 судовий розгляд справи постановлено проводити за правилами загального позовного провадження, продовжено строк підготовчого провадження у справі на тридцять днів, у справі призначено підготовче засідання (а. с. 107).
18.02.2020 суд постановив ухвалу про витребування доказів, відповідно до якої витребувано в УДАБІ у Волинській області належним чином засвідчену копію Положення про сектор по роботі з дозвільними документами УДАБІ у Волинській області (в редакції, чинній станом на 17.09.2019), та витребувано у Голобської селищної ради Ковельського району належним чином засвідчену копію проекту землеустрою земельної ділянки, розташованої у смт. Голоби по вул. Олексія Громадюка, 2а (кадастровий номер земельної ділянки 0722155300:01:000:0016) та рішення селищної ради про його затвердження (а. с. 138).
Ухвалою суду від 18.02.2020 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті на 14:30 02.03.2020 (а. с. 139).
В судовому засіданні представник позивача Кумановський Л.М. позов підтримав з підстав, викладених у позовній заяві, та просить його задовольнити.
Представник відповідача Бутулай І.І. у судовому засіданні позов не визнала та просить відмовити у його задоволенні з підстав, викладених у відзиві.
В судовому засіданні була оголошена перерва до 11:30 17.03.2020, в подальшому розгляд справи було відкладено на 10:00 07.04.2020 відповідно до ухвали суду від 17.03.2020 (а. с. 193).
До судового засідання, призначеного на 10:00 07.04.2020, від представників сторін надійшли клопотання про розгляд справи за їх відсутності (а. с. 199-200).
Суд, враховуючи наявність у справі заяв по суті справи та доказів, необхідних для її вирішення, враховуючи позицію учасників справи, які просять розглянути справу за їх відсутності, на підставі частини третьої статті 193, частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) дійшов висновку про здійснення судового розгляду справи в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів, без фіксування технічними засобами.
Заслухавши вступне слово учасників справи, дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити з таких мотивів та підстав.
Судом встановлено, що на підставі наказу УДАБІ у Волинській області від 23.09.2019 № 200П Про проведення позапланової перевірки (а. с. 67), направлення для проведення позапланового заходу від 23.09.2019 № 200 (а. с. 68), інспекторами будівельного нагляду інспекційного відділу УДАБІ у Волинській області Ніколайчуком С.В., Соколовою Л.П. була проведена позапланова перевірка на об`єкті будівництва Реконструкція виробничо-складського приміщення під цех по виготовленню неармованих бетонних виробів по вул. Олексія Громадюка, 2а в межах смт. Голоби Ковельського району Волинської області щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час здійснення підготовчих та будівельних робіт, про що було складено акт за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності від 04.10.2019 № 200А (а. с. 17-21).
В акті від 04.10.2019 № 200А вказано, що за результатами проведеної перевірки встановлено, що дані, зазначені в повідомленні про початок виконання підготовчих робіт № ВЛ010192600711 від 17.09.2019 (замовник - ТзОВ Західбрук ), є недостовірні, а саме: згідно наданих документів під час перевірки на право користування земельною ділянкою (витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права, індексний номер витягу 176790926 від 08.08.2019) цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 0722155300:01:000:0016, на якій виконуються підготовчі роботи - для обслуговування виробничо-складських приміщень, що також підтверджується даними з веб-сайту Публічна кадастрова карта України , а в повідомленні про початок виконання підготовчих робіт № ВЛ010192600711від 17.09.2019 зазначено, що цільове призначення земельної ділянки, яка використовується для будівництва (кадастровий номер 0722155300:01:000:0016) - 03.07 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі. Фактично інформація про цільове призначення земельної ділянки, зазначена в повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, є недостовірна. Крім того, в розділі бланку повідомлення про початок виконання підготовчих робіт в місці, де зазначається дата і номер наказу про присвоєння адреси об`єкту будівництва та найменування органу, який його видав, замовником наведена інформація про містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва, що також є недостовірними даними. Перевіркою встановлено порушення частини десятої статті 35 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 № 3038-VI (далі - Закон № 3038-VI), пункту 11 Порядку № 466 (а. с. 20).
04.10.2019, за результатами позапланової перевірки, директору ТзОВ Західбрук ОСОБА_1 . головними інспекторами будівельного нагляду інспекційного відділу УДАБІ у Волинській області Ніколайчуком С.В., Соколовою Л.П. було видано припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, яким вимагалося усунути порушення згідно чинного законодавства до 04.11.2019 (а. с. 22).
Крім того, 04.10.2019 головний інспектор будівельного нагляду інспекційного відділу УДАБІ у Волинській області Ніколайчук С.В. склав стосовно ТзОВ Західбрук протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, у якому зазначив про виявлені за результатами перевірки порушення, при цьому, порушення є ідентичними тим, які викладені в акті від 04.10.2019 № 200А (а. с. 13-14).
15.10.2019, на підставі акту перевірки № 200А від 04.10.2019 та протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 04.10.2019, головний інспектор будівельного нагляду інспекційного відділу УДАБІ у Волинській області Ніколайчук С.В. виніс постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності № 7, згідно з якою ТзОВ Західбрук визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого пунктом 1 частини другої статті 2 Закону № 208/94-ВР, та на позивача накладено штраф в сумі 20700,00 грн. (а. с. 15-16).
Судом також встановлено, що на підставі наказу УДАБІ у Волинській області від 04.11.2019 № 238П Про проведення позапланової перевірки (а. с. 92), направлення для проведення позапланового заходу від 04.11.2019 № 238 (а. с. 93), головний інспектор будівельного нагляду інспекційного відділу УДАБІ у Волинській області Ніколайчук С.В. провів позапланову перевірку на об`єкті будівництва Реконструкція виробничо-складського приміщення під цех по виготовленню неармованих бетонних виробів по вул. Олексія Громадюка, 2а в межах смт. Голоби Ковельського району Волинської області щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час здійснення підготовчих та будівельних робіт, про що склав акт за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності від 15.11.2019 № 238А (а. с. 94-97), який підписаний із зауваженнями.
В акті від 15.11.2019 № 238А зазначено, що за результатами проведеної перевірки встановлено, що ТзОВ Західбрук не виконало вимоги припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, виданого директору ТзОВ Західбрук Свириденко О. В. головними інспекторами будівельного нагляду УДАБІ у Волинській області 04.10.2019 за результатами позапланової перевірки. Повідомлення про зміну даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт № ВЛ010192600711 від 17.09.2019 не було подане на адресу УДАБІ у Волинській області, відповідно вимоги припису не виконані, чим порушено підпункт а пункту 3 частини третьої статті 41 Закону № 3038-VI, підпункту 3 пункту 11 постанови Кабінету Міністрів України № 553 (а. с. 97).
15.11.2019, за результатами позапланової перевірки, представнику ТзОВ Західбрук ОСОБА_3 головним інспектором будівельного нагляду інспекційного відділу УДАБІ у Волинській області Ніколайчуком С.В. було видано припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, яким вимагалося усунути порушення згідно чинного законодавства до 15.12.2019 (а. с. 48).
Крім того, 15.11.2019 головний інспектор будівельного нагляду інспекційного відділу УДАБІ у Волинській області Ніколайчук С.В. склав стосовно ТзОВ Західбрук протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, у якому зазначив про виявлені за результатами перевірки порушення, при цьому, порушення є ідентичними тим, які викладені в акті від 15.11.2019 № 238А (а. с. 98-99).
22.11.2019, на підставі акту перевірки № 238А від 15.11.2019 та протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 15.11.2019, головний інспектор будівельного нагляду інспекційного відділу УДАБІ у Волинській області Ніколайчук С.В. виніс постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності № 12, згідно з якою ТзОВ Західбрук визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого пунктом 1 частини шостої статті 2 Закону № 208/94-ВР, та на товариство накладено штраф в сумі 30105,00 грн. (а. с. 100-101).
При вирішенні даного спору суд застосовує такі нормативно-правові акти.
За приписами частини першої статті 41 № 3038-VI державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до частини третьої статті 41 Закону № 3038-VI посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право, зокрема: складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону; у разі виявлення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, містобудівних умов та обмежень, затвердженого проекту або будівельного паспорта забудови земельної ділянки видавати обов`язкові для виконання приписи щодо: а) усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил; б) зупинення підготовчих та будівельних робіт.
Згідно із частинами першою - третьою статті 35 Закону № 3038-VI після набуття права на земельну ділянку та відповідно до її цільового призначення замовник може виконувати підготовчі роботи, визначені будівельними нормами, стандартами і правилами, з повідомленням органу державного архітектурно-будівельного контролю. Форма повідомлення про початок виконання підготовчих робіт, порядок його подання, форма повідомлення про зміну даних у поданому повідомленні визначаються Кабінетом Міністрів України. Виконання підготовчих робіт може здійснюватися на підставі повідомлення про початок виконання будівельних робіт чи дозволу на виконання будівельних робіт. Виконання підготовчих робіт без подання повідомлення про початок виконання підготовчих робіт, повідомлення про початок виконання будівельних робіт або отримання дозволу на виконання будівельних робіт забороняється.
Як передбачено частиною десятою статті 35 Закону № 3038-VI, замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту і достовірність даних, зазначених у поданому ним повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, та виконання підготовчих робіт з порушенням вимог, визначених у цій статті.
За правилами пункту 13 Порядку № 466 повідомлення про початок виконання підготовчих робіт, повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, та повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) (далі - повідомлення), повідомлення про зміну даних у зазначених повідомленнях за формою згідно з додатками 1, 2 і 2 1 до цього Порядку подається замовником (його уповноваженою особою) особисто або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення чи через електронний кабінет до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю за місцезнаходженням об`єкта не пізніше ніж за один календарний день до початку виконання підготовчих або будівельних робіт.
Відповідно до пункту 1 частини другої статті 2 Закону № 208/94-ВР суб`єкти містобудування, які є замовниками будівництва об`єктів (у разі провадження містобудівної діяльності), або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно, несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення: виконання підготовчих робіт без повідомлення про початок їх виконання, а також наведення недостовірних даних у такому повідомленні - у розмірі десяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
Отже, замовник несе відповідальність за повноту і достовірність даних, зазначених у поданому ним повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, а наведення замовником у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт недостовірних даних є підставою для накладення на такого замовника штрафу у розмірі десяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
Як вбачається із акту позапланової перевірки від 04.10.2019 № 200А та протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 04.10.2019, виявлені під час позапланової перевірки порушення полягають у тому, що в повідомленні про початок виконання підготовчих робіт № ВЛ010192600711 від 17.09.2019 замовник ТзОВ Західбрук навело недостовірні дані щодо цільового призначення земельної ділянки та відносно дати і номеру наказу про присвоєння адреси об`єкту будівництва та найменування органу, який його видав.
На думку суду, виявлені під час перевірки порушення у вигляді наведення недостовірних даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт № ВЛ010192600711 від 17.09.2019 не знайшли свого підтвердження під час судового розгляду справи, з огляду на таке.
Судом встановлено, що ТзОВ Західбрук подало до УДАБІ у Волинській області повідомлення про початок виконання підготовчих робіт (№ ВЛ010192600711 від 17.09.2019) на об`єкті будівництва Реконструкція виробничо-складського приміщення під цех по виготовленню неармованих бетонних виробів по вул. Олексія Громадюка , 2а в межах смт. Голоби Ковельського району Волинської області , вказавши цільове призначення земельної ділянки 03.07 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (а. с. 65-66).
Згідно із витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 04.10.2019 № НВ-0003851542019, інформацією Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку від 03.12.2019, цільове призначення земельної ділянки площею 0,9638 га, розташованої по вул. Колгоспна, 2а ( на даний час - вул. Олексія Громадюка) в смт. Голоби Ковельського району , з кадастровим номером 0722155300:01:000:0016, - для обслуговування виробничо-складських приміщень (а. с. 9-11, 91).
Разом з тим, суд звертає увагу, що вказана земельна ділянка перебуває у користуванні позивача відповідно до договору суборенди землі від 05.08.2019, укладеного між ОСОБА_4 , ОСОБА_5 та ТзОВ Західбрук , та рішення Голобської селищної ради від 11.07.2019 № 53/10 Про надання згоди на надання земельної ділянки в суборенду (а. с. 186-189).
При цьому, земельна ділянка площею 0,9638 га, з кадастровим номером 0722155300:01:000:0016, розташована по вул. Олексія Громадюка, 2а в смт. Голоби Ковельського району , була надана в оренду ОСОБА_4 , ОСОБА_5 на підставі рішення Голобської селищної ради від 21.02.2018 № 39/27 Про надання в оренду земельної ділянки , у пункті 4 якого чітко вказано цільове призначення зазначеної земельної ділянки: 03.07 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (а. с. 12). Суд також враховує, що в пункті 14 договору оренди землі, укладеного 15.03.2018 між Голобською селищною радою та ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , також вказано цільове призначення зазначеної земельної ділянки - 03.07 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (а. с. 178).
Крім того, цільове призначення спірної земельної ділянки ( 03.07 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі ) у рішенні Голобської селищної ради від 21.02.2018 № 39/27 Про надання в оренду земельної ділянки наведено з урахуванням наказу Державного комітету України із земельних ресурсів Про затвердження Класифікації видів цільового призначення земель від 23.07.2010 № 548, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за № 1011/18306.
Суд також звертає увагу, що додатком 1 до Порядку № 466 затверджено форму Повідомлення про початок виконання підготовчих робіт / про зміну даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, яка передбачає, що відносно земельної ділянки, яка використовується для будівництва, необхідно зазначити лише дату, серію, номер документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, дату, номер договору суперфіцію та кадастровий номер земельної ділянки. Тобто, вказувати у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт цільове призначення земельної ділянки Порядком № 466 не вимагається.
Відтак, суд дійшов висновку, що в повідомленні про початок виконання підготовчих робіт (№ ВЛ010192600711 від 17.09.2019) ТзОВ Західбрук навело достовірні дані про цільове призначення спірної земельної ділянки - 03.07 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі - на підставі рішення Голобської селищної ради від 21.02.2018 № 39/27 Про надання в оренду земельної ділянки , з урахуванням наказу Державного комітету України із земельних ресурсів Про затвердження Класифікації видів цільового призначення земель від 23.07.2010 № 548, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за № 1011/18306.
Судом також встановлено, що ТзОВ Західбрук у поданому до УДАБІ у Волинській області повідомленні про початок виконання підготовчих робіт № ВЛ010192600711 від 17.09.2019 в розділі дата і номер наказу про присвоєння адреси об`єкту будівництва, найменування органу, який прийняв вказало містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва від 25.10.2018 № 15, видані сектором містобудування та архітектури Ковельської райдержадміністрації (а. с. 65 зворот).
Суд звертає увагу, що вказаний розділ повідомлення заповнюється згідно із містобудівними умовами та обмеженнями (як це передбачено додатком 1 до Порядку № 466, яким затверджено форму Повідомлення про початок виконання підготовчих робіт / про зміну даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт) та позивач вказав містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва, які дійсно були видані сектором містобудування та архітектури Ковельської райдержадміністрації 25.10.2018 за № 15 (а. с. 176).
На думку суду, за вказаних обставин зазначення в розділі дата і номер наказу про присвоєння адреси об`єкту будівництва, найменування органу, який прийняв повідомлення про початок виконання підготовчих робіт № ВЛ010192600711 від 17.09.2019 відомостей про містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва від 25.10.2018 № 15, які дійсно видані сектором містобудування та архітектури Ковельської райдержадміністрації, не можна вважати недостовірними даними.
З урахуванням встановлених обставин справи та наведених норм чинного законодавства України, суд дійшов висновку про те, що виявлені під час перевірки порушення у вигляді наведення недостовірних даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт № ВЛ010192600711 від 17.09.2019 не знайшли свого підтвердження під час судового розгляду справи, оскільки у вказаному повідомленні ТзОВ Західбрук навело достовірні дані про цільове призначення спірної земельної ділянки - 03.07 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі - на підставі рішення Голобської селищної ради від 21.02.2018 № 39/27 Про надання в оренду земельної ділянки , з урахуванням наказу Державного комітету України із земельних ресурсів Про затвердження Класифікації видів цільового призначення земель від 23.07.2010 № 548, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за № 1011/18306, а помилкове зазначення в розділі дата і номер наказу про присвоєння адреси об`єкту будівництва, найменування органу, який прийняв вказаного повідомлення про початок виконання підготовчих робіт відомостей про містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва від 25.10.2018 № 15, які дійсно були видані сектором містобудування та архітектури Ковельської райдержадміністрації, не можна вважати недостовірними даними. Враховуючи також, що формою Повідомлення про початок виконання підготовчих робіт / про зміну даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, затвердженою додатком 1 до Порядку № 466, не передбачено обов`язкове зазначення цільового призначення земельної ділянки, суд дійшов висновку про відсутність правових та фактичних підстав для вручення позивачу припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 04.10.2019 та для притягнення ТзОВ Західбрук до відповідальності, передбаченої пунктом 1 частини другої статті 2 Закону № 208/94-ВР, із накладенням штрафу в сумі 20700,00 грн. згідно із постановою про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 15.10.2019 № 7.
З наведених вище підстав, виходячи із наданих статтею 245 КАС України повноважень, позовні вимоги про визнання протиправними та скасування постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 15.10.2019 № 7 та припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 04.10.2019 підлягають до задоволення.
Пунктом 1 частини шостої статті 2 Закону № 208/94-ВР передбачено, що суб`єкти містобудування несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення: невиконання приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю щодо: усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил - у розмірі п`ятнадцяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
Як вбачається акту позапланової перевірки від 15.11.2019 № 238А та протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 15.11.2019, виявлені під час позапланової перевірки порушення полягають у тому, що ТзОВ Західбрук не виконало вимоги припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, виданого директору ТзОВ Західбрук ОСОБА_1 . головними інспекторами будівельного нагляду УДАБІ у Волинській області 04.10.2019 за результатами позапланової перевірки.
Разом з тим, оскільки суд дійшов висновку про відсутність правових та фактичних підстав для видачі припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 04.10.2019 та цим рішенням визнав цей припис протиправним і скасував, тому похідні позовні вимоги про визнання протиправними та скасування постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 22.11.2019 № 12 та припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 15.11.2019 (тобто, розпорядчих документів, прийнятих у зв`язку із невиконанням припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 04.10.2019, який судом визнаний протиправним та скасований) також підлягають до задоволення.
Згідно з частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Отже, на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судові витрати у вигляді судового збору в загальному розмірі 7684,00 грн., який сплачений платіжними дорученнями від 28.10.2019 № 185 в сумі 1921,00 грн. (а. с. 2), від 08.11.2019 № 190 в сумі 1921,00 грн. (а. с. 31), від 21.11.2019 № 206 в сумі 3842,00 грн. (а. с. 44), та згідно із виписками зарахований до спеціального фонду Державного бюджету України (а. с. 28, 32, 51).
Керуючись статтями 243 - 246 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною та скасувати постанову головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області Ніколайчука С.В. про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 15 жовтня 2019 року № 7.
Визнати протиправним та скасувати припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 04 жовтня 2019 року, виданий директору Товариства з обмеженою відповідальністю Західбрук головним інспектором будівельного нагляду інспекційного відділу Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області Ніколайчуком С.В., головним інспектором будівельного нагляду інспекційного відділу Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області Соколовою Л.П.
Визнати протиправною та скасувати постанову головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області Ніколайчука С.В. про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 22 листопада 2019 року № 12.
Визнати протиправним та скасувати припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 15 листопада 2019 року, виданий представнику Товариства з обмеженою відповідальністю Західбрук головним інспектором будівельного нагляду інспекційного відділу Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області Ніколайчуком С.В.
Стягнути з Державної архітектурно-будівельної інспекції України (01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26, ідентифікаційний код 37471912) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Західбрук (45070, Волинська область, Ковельський район, смт. Голоби, вул. Олексія Громадюка, 2а, ідентифікаційний код 42181026) судові витрати в розмірі 7684 гривні 00 копійок (сім тисяч шістсот вісімдесят чотири гривні нуль копійок).
Рішення набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 255 КАС України, та може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя В.М.Валюх
Повний текст рішення складений 17 квітня 2020 року
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.04.2020 |
Оприлюднено | 04.05.2020 |
Номер документу | 89038785 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні