Постанова
від 06.05.2020 по справі 300/2206/19
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 травня 2020 рокуЛьвівСправа № 300/2206/19 пров. № А/857/2625/20

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого-судді Курильця А.Р.,

суддів Гінди О.М., Ніколіна В.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 15 січня 2020 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Копанківської сільської ради про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії, -

суддя в 1-й інстанції Скільський І.І.,

час ухвалення рішення - 15.01.2020 року,

місце ухвалення рішення - м.Івано-Франківськ,

дата складання повного тексту рішення - 15.01.2020 року,

в с т а н о в и в :

ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом до Копанківської сільської ради про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії.

Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 15 січня 2020 року в задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись з вказаним судовим рішенням, позивач оскаржив його в апеляційному порядку. Вважає, що оскаржуване рішення прийняте з неповним з`ясуванням обставин, що мають значення для справи, з порушенням норм матеріального права та підлягає скасуванню, покликаючись на те, що видача довідок про особисте селянське господарство, в силу вимог Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Закону України "Про особисте селянське господарство" та Закону України "Про доступ до публічної інформації" є обов`язком відповідача. Надані відповідачем на його заяви відповіді, надані у відповідності до вимог Закону України "Про звернення громадян" і не містять в собі ознак офіційного документа, скріпленого печаткою органу місцевого самоврядування. Постановою Калуського міськрайонного суду Івано-Франківської області у справі №345/1976/16-а встановлено, що за особистим селянським господарством позивача рахується 0,116 га землі по АДРЕСА_1 , в тому числі під городами 0,080 га, під дворами 0,036 га, в тому числі під будівлями 0,007 га. На підставі наведеного, вважає протиправною бездіяльність відповідача щодо відмови видати довідку про його особисте селянське господарство.

Учасники справи в судове засідання на виклик суду не з`явилися, хоча належним чином були повідомленні про місце та час розгляду справи, а тому колегія суддів вважає можливим розглянути дану справу згідно з п.2 ч.1 ст. 311 КАС України.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги в їх сукупності, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а оскаржуване рішення - без змін з таких підстав.

Правовий статус сільських, селищних, міських рад визначено Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 за №280/97-ВР (надалі по тексту також Закон №316-21/2018).

Статтею 10 Закону №316-21/2018 визначено, що ради є органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси відповідних територіальних громад та здійснюють повноваження, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Матеріальною та фінансовою основою місцевого самоврядування є, зокрема, земля що є у комунальній власності територіальної громади села. Від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради (частини 3 та 5 статті 16 Закону №316-21/2018).

Пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону №280/97-ВР, передбачено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання прийняття рішень щодо вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

За змістом пунктів "а" і "б" частини 1 статті Земельного Кодексу України, до повноважень сільських рад у галузі земельних відносин на території сіл належить: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян відповідно до цього Кодексу

При цьому, відповідно до частини 1 статті 122 Земельного кодексу України сільські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Частиною 1 статті 377 Цивільного кодексу України встановлено, що до особи, яка набула право власності на житловий будинок (крім багатоквартирного), будівлю або споруду, переходить право власності, право користування на земельну ділянку, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення в обсязі та на умовах, встановлених для попереднього землевласника (землекористувача).

Питання щодо переходу права на земельну ділянку у разі набуття права на жилий будинок, будівлю або споруду, регламентовані також статтею 120 Земельного кодексу України.

Так, згідно частини 1 вказаної статті 120 Земельного кодексу України у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об`єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення.

Відповідно до частини 2 статті 120 Земельного кодексу України, якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об`єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.

Судом встановлено, що до ОСОБА_1 , як до спадкоємця ОСОБА_2 перейшло право користування земельною ділянкою, по АДРЕСА_1 , для обслуговування успадкованого житлового будинку з господарськими будівлями та спорудами.

Зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги стосується звернення щодо надання офіційної довідки про особисте селянське господарство ОСОБА_1 за адресою АДРЕСА_1 .

Відповідно до статті 1 Закону України "Про Інформацію", інформація - будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді.

Документ - матеріальний носій, що містить інформацію, основними функціями якого є її збереження та передавання у часі та просторі.

Закон України "Про звернення громадян" регулює питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України права вносити в органи державної влади, об`єднання громадян відповідно до їх статуту пропозиції про поліпшення їх діяльності, викривати недоліки в роботі, оскаржувати дії посадових осіб, державних і громадських органів. Закон забезпечує громадянам України можливості для участі в управлінні державними і громадськими справами, для впливу на поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, для відстоювання своїх прав і законних інтересів та відновлення їх у разі порушення.

Статтею 1 Закону визначено, що громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об`єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов`язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

Відповідно до ст.3 даного Закону України "Про звернення громадян" під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги. Пропозиція (зауваження) - звернення громадян, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також висловлюються думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави і суспільства. Заява (клопотання) - звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо. Скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об`єднань громадян, посадових осіб.

Звернення адресуються органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об`єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань (ст. 5 Закону України "Про звернення громадян").

Судом першої інстанції вірно встановлено, що 14.09.2018 ОСОБА_1 звернувся до голови Копанківської сільської ради Калуського району із заявою з проханням на підставі норм Земельного кодексу України та Закону України "Про особисте селянське господарство" зареєструвати особисте селянське господарство "Друге", що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 та видати довідку про проведення такої реєстрації в обліку.

На вказану заяву Копанківською сільською радою, за підписом сільського голови 17.09.2018 надано відповідь №189 , що особисте селянське господарство на ім`я ОСОБА_1 по адресу АДРЕСА_1 відкрито у 1996 році за особовим номером 685 (книга по господарського обліку 1996-2000рр.) та свідоцтво про право на спадщину за заповітом від 28.02.1996 року. Зазначено, що відповідно до ч.2 ст.120 ЗК України, якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то вразі набуття права власності на ці об`єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача. Вказано, що до ОСОБА_1 , як спадкоємця ОСОБА_2 , перейшло право користування земельною ділянкою площею 0,02 га для будівництва та обслуговування житлового будинку та 0,08 га для ведення особистого селянського господарства по адресу АДРЕСА_1 . Тому підстави зареєструвати особисте селянське господарство друге, що діє за адресою: АДРЕСА_2 немає підстав.

18.09.2018 ОСОБА_1 звернувся з заявою до голови Копанківської сільської ради Калуського району з проханням видати офіційну довідку про час та місце реєстрації особистого селянського господарства ОСОБА_1 в обліку Копанківської сільської ради.

На вказану заяву Копанківською сільською радою, за підписом сільського голови 25.09.2018 надано відповідь №190, особисте селянське господарство на ім`я ОСОБА_1 по адресу АДРЕСА_1 відкрито у 1996 році за особовим номером 685 (книга по господарського обліку 1996-2000рр.) та свідоцтво про право на спадщину за заповітом від 28.02.1996 року. Зазначено, що відповідно до ч.2 ст.120 ЗК України, якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то вразі набуття права власності на ці об`єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача. Вказано, що до ОСОБА_1 , як спадкоємця ОСОБА_2 , перейшло право користування земельною ділянкою площею 0,02 га для будівництва та обслуговування житлового будинку та 0,08 га для ведення особистого селянського господарства по адресу АДРЕСА_1 . Час реєстрації та місце реєстрації особистого селянського господарства на 1996 рік в погосподарському обліку і по даний час не записується.

28.08.2019 ОСОБА_1 звернувся з заявою до голови Копанківської сільської ради Калуського району з проханням видати офіційну довідку про особисте селянське господарство ОСОБА_1 за адресою АДРЕСА_3, яке обліковується в Копанківській сільській раді вказавши підставу, дату, місце та номер реєстру.

На вказану заяву Копанківською сільською радою, за підписом сільського голови 29.08.2019 надано відповідь №178, про те, що на час оформлення ОСОБА_1 спадщини на 1996 рік в погосподарському обліку про дату, місце реєстрації особистого селянського господарства не вказувалось.

Відповідно до ст. 15 Закону України "Про звернення громадян" органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об`єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов`язані об`єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань).

Згідно ст. 20 Закону України "Про звернення громадян" звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п`ятнадцяти днів від дня їх отримання.

Доказів про порушення відповідачем строків розгляду звернень позивача судом не встановлено.

Статтею 19 Закону України "Про звернення громадян" встановлено, що органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об`єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов`язані: об`єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги; письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що позивачу надано письмові відповіді та інформацію на його звернення у відповідності до вимог Закону України "Про звернення громадян", надання такої інформації у визначеній відповідачем формі не порушує скасовує чи звужує належні права позивача.

Окрім того, колегія суддів зазначає, що надання позивачу інформації у визначеній ним формі довідки є можливим в разі наявності в органу, що має офіційні матеріали, які містять необхідні для довідки відомості. Проте, колегією суддів встановлено, що відомості про час та місце реєстрації, дату, місце та номер реєстру відсутні в книгах погосподарського обліку сільської ради.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З огляду на викладене колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив фактичні обставини справи та надав їм належну правову оцінку, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні не спростовуються і підстав для його скасування немає.

Враховуючи вищевикладене, апеляційну скаргу ОСОБА_1 слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Керуючись ст.ст.308,311,315,316,321,322,325,328,329 КАС України, суд, -

п о с т а н о в и в :

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 15 січня 2020 року у справі № 300/2206/19 - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного суду лише з підстав, визначених ст. 328 КАС України, протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя А. Р. Курилець судді О. М. Гінда В. В. Ніколін Повне судове рішення складено 06 травня 2020 року

Дата ухвалення рішення06.05.2020
Оприлюднено06.05.2020
Номер документу89087534
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/2206/19

Ухвала від 01.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Смокович М.І.

Постанова від 06.05.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 30.03.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 25.03.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 04.03.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Рішення від 15.01.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 15.11.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні