Постанова
від 16.08.2007 по справі 20-5/190
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД М. СЕВАСТОПОЛЯ

20-5/190

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

 

справа № 20-5/190

ПОСТАНОВА

і м е н е м     У к р а ї н и

"16" серпня 2007 р.  16:00                                                                                          м. Севастополь

Господарський суд міста Севастополя в складі:

судді Євдокимова І.В., при секретері Чорної М.В.  

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Севастополі адміністративну справу

За адміністративним позовом:  Відділу освіти Ленінської районної державної адміністрації м. Севастополя  (99011 м. Севастополь, вул. Суворова, 9)

до Контрольно-ревізійного управління в м. Севастополі (99011 м. Севастополь, вул. Леніна, 2)  

про визнання дії протиправними

Представники сторін:

Позивач: Васіліженко С.Б., довіреність № 426 від 17.05.2007;

Позивач: Мороз Б.І., довіреність № ВСТ 099396 від 15.04.2006;

Відповідач: не з'явився.

встановив:

Відділ освіти Ленінської районної державної адміністрації м. Севастополя звернувся до господарського суду міста Севастополя з позовною заявою до Контрольно-ревізійного управління в м. Севастополі,  про визнання дій та висновків посадової особи Реснянської Л.І. викладених в акті перевірки № 03-21/39 від 05.04.2007 незаконними.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що висновки викладені в акті перевірки є незаконними, так як позивач не порушував вимоги діючого тендерного законодавства України.

В процесі розгляду справи позивач уточнив позовні вимоги, та просить визнати вимоги Контрольно-ревізійного управління в м. Севастополі № 03-21/913 від 18.04.2007 незаконними (а.с.79,т.2).

Представник відповідача позовні вимоги не визнав, мотивуючі свої заперечення тим, що оскаржене рішення прийнято відповідно до вимог діючого законодавства України, та є таким, що не підлягає визнанню незаконним.

У зв'язку з тим, що у попередньому судовому засіданні суд встановив відсутність можливості врегулювання спору мирним шляхом, ухвалою від 17.05.2007 підготовче провадження було закінчено, справа призначена до судового розгляду.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, проте звернувся до суду з клопотанням про відкладення розгляду справи.

Судом до уваги зазначене клопотання відповідача не приймається, а причина нез'явлення  не вважається поважною на підставі того, що керівник Контрольно-ревізійного управління в м. Севастополі має можливість надати довіреність на представлення інтересів відповідача іншої особі.

Згідно зі ст.ст. 27, 49, 51, 121, 130 Кодексу адміністративного судочинства України, представникам сторін, роз'яснені їх процесуальні права і обов'язки.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази,  суд

В с т а н о в и в :

Згідно з постановою Ленінського районного суду м. Севастополя від 19.03.2007 Контрольно-ревізійним управлінням в м. Севастополі з 22.03.2007 по 05.04.2007 у Відділі освіти Ленінської районної державної адміністрації м. Севастополя була проведена перевірка щодо використання бюджетних коштів по укладеним договорам та додатковим угодам до договорів поставки продуктів харчування у закладах освіти Ленінського району м. Севастополя за період з 13.02.2006 по 31.12.2006.

За результатами перевірки складений акт № 03-21/39 від 05.04.2007 в якому встановлені порушення ст. 34 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти”, а саме: по договорам № 33, 34, 217-е, 217-ж, 217/06 і 217/06-1 від 13.02.2006, необґрунтовано укладені додаткові угоди на зміну розміру цін, які не відповідають тендерної пропозиції.

В результаті проведеної закупівлі по завищеним цінам, незаконно використано на придбання продуктів харчування коштів загального фонду місцевого бюджету по КФК 070101, 070201, КЕКВ 1133 на загальну суму 146831,09 грн., в тому числі: по договорам № 33 і 34 від 13.02.2006, укладеним з ЗАТ „Тедос” в сумі 111757,61 грн., по договорам № 217-е і 217-ж від 13.02.2006, укладеним з ДП „Цар Хліб” ТОВ „Хлібні інвестиції” в сумі 7428,75 грн., по договорам  № 217/06 і 217/06-1 від 13.02.2006 укладеним з ВАТ „Криммолоко” в сумі 27644,73 грн.

Основні обґрунтування акту  перевірки полягають в тому, що ст. 34 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” не передбачено укладення додаткових угод при збільшенні ціни на продукти харчування.

18.04.2007 Контрольно-ревізійним управлінням в м. Севастополі прийняти вимоги № 03-21/913 до усунень порушень, викладених в акті перевірки № 03-21/39 від 05.04.2007 згідно з якими позивачу визначено:

1. Строго дотримуватись вимог Закону України  „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” (зі змінами та доповненнями);

2. Прийняти заходи щодо відшкодування незаконних витрат в сумі 146831,09 грн.

3. Розглянути питання про притягнення до адміністративної відповідальності осіб, які винні в допущених порушеннях.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, надані докази, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі, виходячи з наступного.  

Правовідносини в Україні у сфері закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти регулюються Законом України “Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” № 1490 від 22 лютого 2000 року (далі Закон України № 1490).

Відповідно до статті 1 Закону України № 1490 державна закупівля –це придбання замовником товарів, робіт і послуг за державні кошти у порядку, встановленому цим Законом, при цьому здійснення закупівлі замовником в інтересах іншого забороняється, крім випадків здійснення закупівлі товарів на засадах міжвідомчої координації.

Замовник в розумінні цього Закону –це розпорядник державних коштів, якій здійснює закупівлю у порядку, визначеному цим Законом, при цьому замовником вважається суб'єкт, тендерний комітет якого проводить процедуру закупівлі та який одночасно укладає з переможцем договір про закупівлю, крім випадків здійснення закупівлі товарів на засадах міжвідомчої координації.

Позивач згідно з Положенням про відділ освіти Ленінської районної державної адміністрації у місті Севастополі, затвердженого розпорядженням № 363 від 26.04.2006р. Ленінської районної державної адміністрації є структурним підрозділом районної державної адміністрації, основними завданнями якого є реалізація державної політики в галузі освіти, створення умов для реалізації гарантованого Конституцією України права громадян на отримання загальної середньої освіти, здійснення управління учбовими закладами в межах встановлених повноважень, зміцнення матеріальної бази учбових закладів та інші.

14.12.2006 позивачем проведено засідання з питань організації і проведення закупівлі продуктів харчування для дошкільних учбових закладів на очікувану вартість у 2006 році.

19.12.2005 на засіданні тендерного комітету позивача була затверджена тендерна документація на закупівлю продуктів харчування  для дошкільних учбових закладів на очікувану вартість у 2006 році.

Відповідно до статті 21 Закону України № 1490 тендерна документація повинна містити:

-          інструкцію щодо підготовки тендерних пропозицій;

-  перелік критеріїв, які висуваються тендерним комітетом з метою оцінки відповідності учасників встановленим кваліфікаційним вимогам;

-  інформацію про необхідність документального підтвердження відповідності учасників встановленим кваліфікаційним вимогам ;

-    інформацію про характер і необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі:

-          відповідну технічну специфікацію, плани, креслення, малюнки, підготовлені  відповідно до частин другої та третьої цієї статті;

-          місце, де мають бути виконані роботи чи надані послуги;

-          строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;

-          перелік критеріїв та методику їх оцінки для визначення найкращої тендерної пропозиції;

-          зазначення основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю;

-          методику розрахунку ціни тендерної пропозиції із зазначенням того, чи повинна вона включати інші елементи, крім вартості самих товарів, робіт чи послуг, наприклад, витрати на транспортування, страхування, навантаження, розвантаження, сплату митних тарифів, податків тощо;

-          інформацію про валюту (валюти), у якій (яких) має бути розрахована і зазначена ціна тендерної пропозиції;

-          зазначення мови (мов), якою (якими) мають бути складені тендерні пропозиції;

-          вимоги замовника щодо надання тендерного забезпечення та забезпечення виконання договору про закупівлю;

-          зазначення способу, місця та кінцевого строку подання тендерних пропозицій ;

-          зазначення строку, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;

-          зазначення місця, дати та часу розкриття тендерних пропозицій;

-          зазначення прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками;

Тендерна документація складена на підставі ч. 1 ст.21 Закону України  „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” в якої викладені вимоги до тендерної документації, а також відповідно до листа Міністерства економіки України № 77-36/2840 від 09.12.2005 „Щодо застосування законодавства про державні закупівлі”, згідно з яким процедурні особливості укладення договорів про закупівлю продукції за державні кошти регламентуються статтями 29, 32 (для процедури запиту цінових пропозицій), 33 (для процедури закупівлі у одного учасника) та 34 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти". Крім вказаних переважно процедурних особливостей загальні умови договорів про закупівлю передбачають їх укладення у письмовій формі відповідно до положень Цивільного кодексу згідно з умовами проведення торгів, викладеними замовником у тендерній документації або запиті цінових пропозицій, та параметрами акцептованої тендерної (цінової) пропозиції (у разі закупівлі в одного учасника - умови погоджуються сторонами за результатами проведення переговорів). При цьому відповідно до абзацу третього частини третьої статті 34 умови договору не повинні відрізнятись і змінюватися всупереч умовам тендерної документації.

Водночас, відповідно до положень цивільного законодавства, зміна договірних умов, у тому числі ціни у процесі виконання договору, допускається лише у випадках і на умовах, встановлених відповідним договором або законом (Глава 53 Цивільного кодексу України). При цьому вимоги щодо можливості коригування умов договору, що повинно базуватися на чіткому переліку підстав об'єктивного характеру незалежних від сторін договору, мають бути попередньо передбачені в основних умовах договору, які є невід'ємною обов'язковою складовою тендерної документації (згідно із статтею 21 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти").

У додатку № 5 (основні умови договору) тендерної документації на закупівлю продуктів харчування для дошкільних учбових закладів передбачений пункт про корегування цін (а.с.51,т.1).

Оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю продуктів харчування на очікувану вартість у 2006 році було опубліковано в інформаційної системі Інтернет на сайті: www.tender.com.ua та в бюлетені „Вісник державних закупівель” № 1(222) 01.2006р.

01.02.2006 позивач провів відкрити торги на закупівлю продуктів харчування  для дошкільних учбових закладів.

02.02.2006 на засідання тендерного комітету позивача була здійснена оцінка та порівняння тендерних пропозицій та вибрані переможці торгів згідно з категоріями та методики оцінки для визначення найкращій тендерної пропозиції.

Оголошення про результати відкритих торгів на закупівлю продуктів харчування  на очікувану вартість у 2006 року було опубліковано в інформаційної системі Інтернет на сайті www.tender.com.ua та в бюлетені „Вісник державних закупівель” № 8 від 27.02.2006.

Секретарем тендерного комітету був складений звіт про результати відкритих торгів № 1 від 20.02.2006, згідно з наказом Міністерства економіки України № 129 від 20.05.2003.

03.02.2006 учасникам торгів було направлено повідомлення про акцепт тендерних пропозицій, в якому казано про те, що з переможцями торгів будуть укладені договори на протязі 21 робочого дня з дати прийнятого рішення.

За результатами відкритих торгів з переможцями: ЗАТ „Тедос”, ДП „Цар Хліб” ТОВ „Хлібні інвестиції”, ВАТ „Криммолоко” були укладені договори. Відповідно до тендерної документації, а також згідно з діючим законодавством України.

Відповідно до ч. 1 ст. 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно з п. 3.4 договорів № 33, 34, 217-е, 217-ж, 217/06 і 217/06-1 від 13.02.2006 передбачена можливість корегування цін, при умовах надання постачальником довідок від Севастопольської торгово-промислової палати та від Управління статистики м. Севастополя.

Збільшення цін на продукти харчування підтверджується литами постачальників, довідками від Управління статистики у м. Севастополя  та від Севастопольської торгово-промислової палати, які долучені до матеріалів справи.

Крім того, розпорядженням Ленінської районної державної адміністрації м. Севастополя № 390-р від 11.07.2003 (т. 1 а.с. 57) була встановлена черговість узгодження порядку укладення договорів та оплата по ним з переможцями торгів:

1.          з начальником юридичного відділу Ленінської районної державної адміністрації м. Севастополя.

2.          з заступником голови Ленінської районної державної адміністрації м. Севастополя по профільним питанням.

Відповідно до ч. 2 ст. 34 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” договір про закупівлю укладається тільки в письмовій формі та відповідно до положень Цивільного кодексу України.

Абзац 5 ч. 2 ст. 34 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” передбачає можливість коригування ціни договору в разі отримання відповідного позитивного висновку Комісії.

Згідно з абз. 3 ч. 3 ст. 34 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” укладений договір вважається недійсним (нікчемним), якщо договір було укладено всупереч вимогам тендерної документації та визначеним у ній основним умовам, які повинні були бути обов'язково включені до договору про закупівлю.

Відповідно до ст. 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

05.04.2007 начальником Контрольно-ревізійного управління в м. Севастополі був складений протокол відносно начальника відділу освіти Ленінської районної державної адміністрації у місті Севастополі Мануйленко В.В. за порушення законодавства при здійснені закупівлі товарів та послуг за державні кошти, які виразились у необґрунтованості укладання додаткових угод до договорів стосовно змін розміру цін.

Постановою Ленінського районного суду м. Севастополя від 27.04.2007 по справі № 3-6381/07 провадження по справі про притягнення начальника відділу освіти Ленінської районної державної адміністрації у місті Севастополі Мануйленко В.В. до адміністративної відповідальності, передбаченої ст. 164-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення, припинено згідно з п. 1 ст. 247 Кодексу України про адміністративні правопорушення у зв'язку із відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

Таким чином, позивач виконав усі стадії державних закупівель відповідно до діючого тендерного законодавства України.

При таких обставинах, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.  158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –

ПОСТАНОВИВ:

1.          Адміністративний позов задовольнити повністю.

2.          Визнати  вимоги Контрольно-ревізійного управління в м. Севастополі № 03-21/913 від 18.04.2007 нечинними.

3.          Стягнути з Державного бюджету України (п/р 31116095600007 в УДК у м. Севастополі, одержувач Держбюджет, Ленінський район 22090200, МФО 824509, ЄДРПОУ 24035598) на користь  Відділу освіти Ленінської районної державної адміністрації м. Севастополя  (99011 м. Севастополь, вул. Суворова, 9, код ЄДРПОУ 02147641, відомостей про наявність поточних рахунків в установах банку немає) витрати по сплаті державного мита в сумі 3,40 грн.

4.          Копії постанови направити сторонам.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного господарського суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку частини 5 статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана в строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

 Суддя                                                                                                         І.В. Євдокимов

Постанова складена та підписана

в порядку ч. 3 ст. 160 КАС України

22.08.2007

Розсилка:

1.          Відділ освіти Ленінської районної державної адміністрації м. Севастополя  (99011 м. Севастополь, вул. Суворова, 9)

2.          Контрольно-ревізійне управління в м. Севастополі (99011 м. Севастополь, вул. Леніна, 2)  

3.          Справа

4.          наряд

СудГосподарський суд м. Севастополя
Дата ухвалення рішення16.08.2007
Оприлюднено03.09.2007
Номер документу890940
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —20-5/190

Постанова від 20.05.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Полянський А.Г.

Ухвала від 04.04.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Полянський А.Г.

Ухвала від 20.11.2007

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Дугаренко О.В.

Постанова від 16.08.2007

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Євдокимов І.В.

Рішення від 16.11.2006

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Євдокимов І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні