Рішення
від 13.05.2020 по справі 360/1257/20
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

13 травня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/1257/20

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Тихонов І.В.,

при секретарі судового засідання Таращенко О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом виконуючого обов`язки керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до Новострільцівської сільської ради Міловського району Луганської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

25 березня 2020 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов виконувача обов`язків керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області (далі - позивач) до Новострільцівської сільської ради Міловського району Луганської області (далі - відповідач), в якому позивач просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Новострільцівської сільської ради Міловського району Луганської області щодо організації окремих елементів благоустрою - дитячих майданчиків, які розташовуються на території Новострільцівської сільської ради Міловського району Луганської області за адресами:

Луганська область, Міловський район, с. Новострільцівка, вул. Центральна;

Луганська область, Міловський район, с. Новострільцівка, вул. Садова;

Луганська область, Міловський район, с. Зарічне, вул. Миру.

- зобов`язати Новострільцівську сільську раду Міловського району Луганської області вчинити дії щодо організації окремих елементів благоустрою - дитячих майданчиків, які розташовуються на території Новострільцівської сільської ради Міловського району Луганської області за адресами:

Луганська область, Міловський район, с. Новострільцівка, вул. Центральна;

Луганська область, Міловський район, с. Новострільцівка, вул. Садова;

Луганська область, Міловський район, с. Зарічне, вул. Миру.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що Міловським відділом Старобільської місцевої прокуратури у межах наданого, згідно з ч. 4 ст. 23 Закону України "Про прокуратуру", права витребовувати за письмовим запитом, ознайомлюватися та безоплатно отримувати копії документів і матеріалів органів державної влади, у березні 2020 року вивчено інформацію Новострільцівської сільської ради Міловського району Луганської області щодо наявності на території ради дитячих (спортивних) майданчиків.

Так, з означеної інформації вбачається, що орган місцевого самоврядування не вжив заходи щодо належної організації окремих елементів благоустрою - дитячих майданчиків, розташованих на території Новострільцівської сільської ради. Вказане негативно впливає на організацію належного утримання та раціонального використання вказаних елементів благоустрою та може привести, у разі їх не невжиття, до настання тяжких наслідків, у першу чергу, для незахищеної версти населення - дітей.

Встановлено, що на території Новострільцівської сільської ради розташовані дитячі майданчики, які на балансі Новострільцівської сільської ради не обліковується, їх балансоутримувач невідомий, за адресами: Луганська область, Міловський район, с. Новострільцівка, вул. Центральна; Луганська область, Міловський район, с. Новострільцівка, вул . Садова; Луганська область, Міловський район, с. Зарічне, вул. Миру.

Отже Новострільцівською сільською радою як найменш близько року (приблизний час встановлення майданчиків) не вжито заходів щодо визначення балансоутримувача вказаних дитячих майданчиків, як наслідок, плани паспортизації та інвентаризації вказаних об`єктів благоустрою не розроблялись та не затверджувались, технічні паспорти на них не виготовлялися.

Вказане не відповідає вимогам законодавства, що регулює питання благоустрою населених пунктів, а відтак потребує негайного приведення у відповідність.

Ухвалою суду від 30.03.2020 позовну заяву залишено без руху із наданням позивачу строку для усунення недоліків.

06.04.2020 позивач усунув недоліки позовної заяви, в якій виклав позовні вимоги у наступній редакції:

- визнати протиправною бездіяльність Новострільцівської сільської ради Міловського району Луганської області щодо організації окремих елементів благоустрою - дитячих майданчиків, які розташовуються на території Новострільцівської сільської ради Міловського району Луганської області за адресами:

Луганська область, Міловський район, с. Новострільцівка, вул. Центральна;

Луганська область, Міловський район, с. Новострільцівка, вул. Садова;

Луганська область, Міловський район, с. Зарічне, вул. Миру;

- зобов`язати Новострільцівську сільську раду Міловського району Луганської області вчинити дії щодо визначення балансоутримувачів, розробки та затвердження планів паспортизації та інвентаризації, (розроблення) виготовлення технічних паспортів, проведення інвентаризації окремих елементів благоустрою - дитячих майданчиків, які розташовуються на території Новострільцівської сільської ради Міловського району Луганської області за адресами:

Луганська область, Міловський район, с. Новострільцівка, вул. Центральна;

Луганська область, Міловський район, с. Новострільцівка, вул. Садова,

Луганська область, Міловський район, с. Зарічне, вул. Миру.

Ухвалою суду від 13.04.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом сторін) у відкрите судове засідання на 13 травня 2020 року (аре.спр.38-39).

12.05.2020 від позивача надійшло клопотання про розгляд справи без його участі (арк.спр.47).

12.05.2020 від відповідача надійшло клопотання про розгляд справи без його участі, щодо заявлених вимог визнає у повному обсязі (арк.спр.46).

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов наступного.

Новострільцівська сільська рада Міловського району Луганської області є юридичною особою, код ЄДРПОУ 25372731, місцезнаходження: вул. Садова, буд. 57, с. Новострільцівка, Міловський район, Луганська обл., 92540, керівник Мельничук Л.А. (а.с.14-15).

Відповідно до листа Новострільцівської сільської ради Міловського району Луганської області від 16 березня 2020 року № 571 на лист начальника Мілоаського відділу Старобільської місцевої прокуратури від 13 березня 2020 року № 34/4/103-159 вих-20 надана інформація, що на території Новострільцівської сільської ради Міловського району Луганської області розміщені дитячі майданчики по вул. Садовій та пл. Центральній у с. Новострільцівка , а також по вул . Миру в с. Зарічне . Заходи щодо визнання дитячих майданчиків безхазяйними Новострільцівською сільською радою не вживались.

Рішення щодо виділення особам земельних ділянок для розміщення дитячих майданчиків у вказаній місцевості Новострільцівською сільською радою не приймались (арк.спр.11).

Отже, Новострільцівською сільською радою не вжито заходів щодо визначення балансоутримувача вказаних дитячих майданчиків, як наслідок, плани паспортизації та інвентаризації вказаних об`єктів благоустрою не розроблялись та не затверджувались, технічні паспорти на них не виготовлялися.

Підпунктом "а" пункту 7 статті 30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" закріплено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать організація благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності а також населення; здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.

Відповідно до ч. 1 та 2 ст. 20 Закону України Про благоустрій населених пунктів (далі - Закон № 2807-ІУ) встановлено, що організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Благоустрій здійснюється в обов`язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста).

Згідно з п.5 ч.1 ст.1 Закону № 2807-IV заходи з благоустрою населених пунктів - це роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об`єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.

Відповідно до ч.1 ст.10 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" (далі - Закон № 2807-IV) до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить: затвердження місцевих програм та заходів благоустрою населених пунктів; затвердження правил благоустрою територій населених пунктів; створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб`єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб); визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об`єктів благоустрою.

За приписами ч. 1 ст. 15 Закону № 2807-IV органи державної влади та органи місцевого самоврядування можуть утворювати підприємства для утримання об`єктів благоустрою державної та комунальної власності. У разі відсутності таких підприємств органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень визначають на конкурсних засадах відповідно до закону балансоутримувачів таких об`єктів.

Пунктом 5 ч. 1 ст. 1 Закону № 2807-IV визначено термін заходи з благоустрою населених пунктів - це роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об`єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.

Згідно з ч. 1 ст. 13 Закону № 2807-IV до об`єктів благоустрою населених пунктів відносено: парки, сквери, бульвари, вулиці, провулки, узвози, проїзди, шляхи, площі, майдани, набережні, прибудинкові території, пляжі, кладовища, рекреаційні, оздоровчі, навчальні, спортивні, історикокультурні об`єкти, об`єкти промисловості, комунально-складські та інші об`єкти у межах населеного пункту.

Відповідно з п. 8 ч. 1 ст. 21 Закону № 2807-IV, елементами (частинами) об`єктів благоустрою є обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків. Таким чином, дитячі ігрові майданчики, які знаходяться на території Новострільцівської сільської ради Міловського району Луганської області є об`єктами благоустрою, які повинні бути упорядковані з урахуванням особливостей їх використання.

Порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації визначений Інструкцією з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населених пунктів, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 550 від 29.10.2012 (далі - Інструкція).

Пунктом 1.2 Інструкції зазначено, що Інструкція визначає порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації парків (гідропарків, лугопарків, лісопарків, парків культури та відпочинку, парків - пам`яток садово-паркового мистецтва, спортивних, дитячих, історичних, національних, меморіальних та інших), рекреаційних зон, садів, скверів та майданчиків, пам`яток культурної та історичної спадщини, майданів, площ, бульварів, проспектів, вулиць, доріг, провулків, узвозів, проїздів, пішохідних та велосипедних доріжок, пляжів, кладовищ, інших територій загального користування; прибудинкових територій; територій будівель та споруд інженерного захисту територій; територій підприємств, установ, організацій та закріплених за ними територій на умовах договору, а також інших об`єктів благоустрою в межах населеного пункту (крім земельних ділянок, на яких розташовано вказані об`єкти).

Відповідно до положень пункту 1.3 Інструкції паспортизація об`єктів благоустрою - це складання технічних паспортів об`єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації; технічна інвентаризація об`єктів благоустрою - це сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об`єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об`єкті благоустрою.

Пунктами 1.4 та 1.5 Інструкції передбачено, що технічна інвентаризація та паспортизація об`єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно. Технічна інвентаризація об`єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою. Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування. Позапланова технічна інвентаризація проводиться у разі: введення в експлуатацій закінченого будівництвом об`єкта благоустрою; закінчення ремонту об`єкта благоустрою; зміни власника (балансоутримувача) об`єкта благоустрою; протиправного знищення чи пошкодження об`єкта благоустрою; надзвичайної ситуації техногенного або природного характеру на об`єкті благоустрою; прийняття рішення про її проведення власником (балансоутримувачем) об`єкта благоустрою.

З урахуванням вищенаведеного, дитячі ігрові майданчики, які знаходяться на території Новострільцівської сільської ради Міловського району Луганської області є об`єктами благоустрою, питання організації елементів (частин) об`єктів благоустрою відповідачем не вирішено, а саме: не визначено балансоутримувача, не проведено паспортизацію та інвентаризацію, обстеження, перевірку технічного стану їх конструктивних елементів, про що свідчить відсутність документації про їх огляд, демонтаж тощо.

З наведеного вбачається, що бездіяльність Новострільцівської сільської ради щодо організації упорядкування об`єктів благоустрою - дитячих майданчиків, ставить під загрозу закріплені ст. ст. 3, 27 Конституції України права дітей на життя, охорону здоров`я, грубо порушує вимоги Законів України Про благоустрій населених пунктів , Про місцеве самоврядування в Україні , Про охорону дитинства .

На момент розгляду справи відповідачем не надано доказів вжиття ним заходів, спрямованих на визначення балансоутримувача, проведення паспортизації та інвентаризації, обстеження, перевірку технічного стану відповідних конструктивних елементів тобто вчинення дій щодо затвердження планів технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою, а тому позовні вимоги про визнання протиправною бездіяльності Новострільцівської сільської ради Луганської області щодо організації окремих елементів благоустрою - дитячих майданчиків, які розташовуються на території Новострільцівської сільської ради Луганської області за адресами: Луганська область, Міловський район, с. Новострільцівка, вул. Центральна; Луганська область, Міловський район, с. Новострільцівка, вул. Садова; Луганська область, Міловський район, с. Зарічне, вул. Миру та зобов`язання відповідача вчинити дії щодо визначення балансоутримувачів, розробки та затвердження планів паспортизації та інвентаризації, (розроблення) виготовлення технічних паспортів, проведення інвентаризації окремих елементів благоустрою - дитячих майданчиків, які розташовуються на території Новострільцівської сільської ради Міловського району Луганської області за вказаними адресами, слід задовольнити.

Відповідно до частини першої статті 142 КАС України у разі вирішення справи шляхом примирення, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу п`ятдесяти відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.

Згідно платіжного доручення від 18.03.2020 № 323 прокуратурою Луганської області при зверненні до Луганського окружного адміністративного суду сплачено судовий збір за подання адміністративного суду у розмірі 2102,00 грн (арк. спр. 9).

Оскільки відповідач визнав позов до початку розгляду справи по суті, суд вважає за необхідне задовольнити клопотання позивача та повернути позивачу п`ятдесят відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.

Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги виконувача обов`язків керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області (вул. Монастирська, 15, м. Старобільськ, Луганська обл., 92700, код ЄДРПОУ 02909921) до Новострільцівської сільської ради Міловського району Луганської області (вул. Садова, буд. 57, с. Новострільцівка, Міловський район, Луганська обл., 92540, код ЄДРПОУ) про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Новострільцівської сільської ради Міловського району Луганської області щодо організації окремих елементів благоустрою - дитячих майданчиків, які розташовуються на території Новострільцівської сільської ради Міловського району Луганської області за адресами:

Луганська область, Міловський район, с. Новострільцівка, вул. Центральна;

Луганська область, Міловський район, с. Новострільцівка, вул. Садова;

Луганська область, Міловський район, с. Зарічне, вул. Миру.

Зобов`язати Новострільцівську сільську раду Міловського району Луганської області вчинити дії щодо визначення балансоутримувачів, розробки та затвердження планів паспортизації та інвентаризації, (розроблення) виготовлення технічних паспортів, проведення інвентаризації окремих елементів благоустрою - дитячих майданчиків, які розташовуються на території Новострільцівської сільської ради Міловського району Луганської області за адресами:

Луганська область, Міловський район, с. Новострільцівка, вул. Центральна;

Луганська область, Міловський район, с. Новострільцівка, вул. Садова;

Луганська область, Міловський район, с. Зарічне, вул. Миру.

Повернути Прокуратурі Луганської області (код ЄДРПОУ 02909921, місцезнаходження: 93400, Луганська обл., м. Сєвєродонецьк, вул. Богдана Ліщини, буд. 27) з Державного бюджету України витрати, пов`язані зі сплатою судового збору при зверненні до адміністративного суду, у розмірі 1051,0 грн (одна тисяча п`ятдесят одна гривня ).

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст судового рішення складено та підписано 18 травня 2020 року.

Суддя І.В. Тихонов

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.05.2020
Оприлюднено18.05.2020
Номер документу89265087
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/1257/20

Рішення від 13.05.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Рішення від 13.05.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 13.04.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 30.03.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні