6/212
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Кіровоградської області
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"02" серпня 2007 р. Справа № 6/212
Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Баранця О.М., розглянув матеріали справи № 6/212
за позовом: Приватного підприємства "Алекс-Сервіс", м. Кіровоград
до відповідача: Державної податкової інспекції у м. Кіровограді, м. Кіровоград
про визнання недійсними актів
Представники:
від позивача - Суржко О.І., директор;
від відповідача - Коряковцев Я.В., довіреність № 127 від 04.04.2007 року.
Час прийняття постанови - 16 год. 30 хв.
Приватним підприємством «Алекс-Сервіс» подано позов про визнання недійсними податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Кіровограді № 0000732350/0 від 20.12.2006 року, № 0000722350/0 від 20.12.2006 року, № 0000732350/1 від 07.03.2007 року, № 0000722350/1 від 07.03.2007 року, № 0000732350/2 від 24.05.2007 року, № 0000722350/2 від 24.05.2007 року.
Позивач вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.
Для відшкодування з бюджету податку на додану вартість Закон України «Про податок на додану вартість» не ставить у залежність право на податковий кредит і відшкодування податку на додану вартість від проведення зустрічних перевірок та не передбачає обов'язкової умови фактичного надходження цих сум до бюджету. У разі невиконання контрагентами платника податків зобов'язань по сплаті податку до бюджету негативні наслідки (відповідальність) настають лише для нього. Зазначена обставина не є підставою для позбавлення добросовісного платника податків права на його відшкодування у разі якщо останній виконав усі передбачені законом умови щодо отримання відшкодування і має документальне підтвердження розміру податкового кредиту. Суми, заявлені в податкових деклараціях підтверджені деклараціями з податку на додану вартість, податковими накладними. Закон України «Про податок на додану вартість» не встановлює обов'язку покупця сплачувати податок на додану вартість ще й до бюджету, коли такий податок не буде сплачений продавцем або іншою особою в ціні товару.
Відповідач в відзиві на позов просить відмовити в задоволенні позову. Право на відшкодування виникає лише при фактичному надходженні податку на додану вартість до Державного бюджету, а не з самого факту здійснення відповідної операції та сплати покупцем податку на додану вартість в ціні товару. Висновок викладений в акті перевірки № 75/23-50/156/31400558 від 11.12.2006 року про зменшення заявленого позивачем до відшкодування з бюджету суми податку на додану вартість за березень 2005 року в розмірі 25795,33 грн. та донарахування суми податку на додану вартість в розмірі 1004,67 грн. правомірний та підтверджено належними доказами.
02.07.2007 року проголошена вступна та резолютивна частина постанови, яка виготовлена в повному обсязі 03.07.2007 року.
Розглянувши матеріали даної справи, заслухавши пояснення представників сторін, здійснивши оцінку наявних в матеріалах справи доказів, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
Державною податковою інспекцією у м. Кіровограді за результатами невиїзної позапланової перевірки приватного підприємства «Алекс-Сервіс» з питання правомірності заявленої до відшкодування з бюджету суми податку на додану вартість за березень 2005 року, з урахуванням матеріалів зустрічних перевірок постачальників, складено акт № 75/23-50/156/31400558 від 11.12.2006 року.
За результатами перевірки зменшена заявлена до відшкодування з бюджету сума податку на додану вартість за березень 2005 року в розмірі 25795,33 грн. та донарахована сума податку на додану вартість в розмірі 1004,67 грн.
Перевіркою встановлені наступні фактичні обставини.
Приватним підприємством «Алекс-Сервіс» до складу податкового кредиту за березень 2005 року включена сума податку на додану вартість по придбаному обладнанню, в асортименті, згідно договору купівлі-продажу № 3/21 від 21.01.2005 року на загальну суму в розмірі 160800,0 грн., в тому числі податок на додану вартість в сумі 26800,0 грн.., укладеному з ПП «Маркет-груп». ПП «Маркет-груп» надала приватному підприємству «Алекс-Сервіс» податкову накладну № 13 від 21.01.2005 року на загальну суму 160800,00 грн., в тому числі податок на додану вартість в сумі 26800,00 грн.
Отримана відповідь підтвердила реалізацію ПП «Маркет-грyп» приватному підприємству «Алекс-Сервіс» обладнання відповідно податкової накладної № 13 від 21.01.2005 року на загальну суму 160800,00 грн., в тому числі податок на додану вартість в сумі 26800,00 грн. Розрахунки між ПП «Алекс-Сервіс" та ПП «Маркет-груп" проводились шляхом взаємозаліку.
ПП «Маркет-груп» являється посередником, а продане ПП «Алекс-Сервіс» обладнання було придбане у ПП «Вектор Плюс» згідно податкової накладної № 1/9 від 09.07.2004 року на загальну суму 106800,00 грн., в тому числі податок на додану вартість в сумі 26000,00 грн.
Розрахунки між ПП «Маркет-груп» та ПП «Вектор Плюс» проведені векселями на підставі акту прийому-передачі векселів від 22.07.2004 року на загальну суму 167052,00 грн.
ПП «Вектор-Плюс» являється посередником, а надані обладнання було придбане у ПТПК «Полімекс» згідно податкової накладної № 18 від 09.07.2004 року на загальну суму 160800,00 грн., в тому числі податок на додану вартість 26800,00 грн.
Розрахунки між ПП «Вектор Плюс» та ПТКП «Полімекс» проведені векселем № 723235832001 від 09.07.2004 року на підставі акту прийому-передачі векселя на суму 160800,00 грн.
ПТПК «Полімекс» згідно акту № 3 від 22.07.2004 року пред'явив вищевказаний вексель до оплати ПП «Вектор Плюс». В свою чергу ПП «Вектор Плюс» пред'явив ПТПК «Полімекс» в рахунок взаємних вимог три вищевказаних векселя на загальну суму 1670520,00 грн. згідно протоколу про зарахування взаємних вимог від 22.07.2006 року.
ПТПК «Полімекс» являється посередником, а документи на придбання обладнання, яке було придбане в 2001 році відсутнє в зв'язку з утилізацією, так, як минув термін зберігання.
Перевіркою декларації ПТПК «Полімекс» з податку на додану вартість за липень 2004 року, яка надана до Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції 09.08.2004 року за № 72698 встановлено, що різниця між сумою податкових зобов'язань та сумою податкового кредиту є позитивною та складає 18446,0 грн. Аналізуючи картку особового рахунку підприємства встановлено, що за період з липня 2004 року по грудень 2006 року ПТПК «Полімекс» не сплачувало податок на додану вартість до Державного бюджету. Згідно картки особового рахунку підприємства перед бюджетом рахується заборгованість в розмірі 42138,84 грн.
За висновком Державної податкової інспекції у м. Кіровограді ПП «Алекс-Сервіс» втратило право на отримання бюджетного відшкодування, оскільки відповідно п. 1.8 ст. l Закону України "Про податок на додану вартість» бюджетне відшкодування – це сума, що підлягає поверненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку. П.п. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» передбачають одну з підстав виникнення права у платника на податковий кредит – сплату платником податку у звітному періоді відповідних сум податку.
Законодавцем передбачено, що однією з обов'язкових підстав включення сум до податкового кредиту з податку на додану вартість є сплата цих сум до Державного бюджету України.
Висновок про те, що відшкодуванню підлягають лише суми, які були сплачені до бюджету випливає з самої суті поняття податку, його основної функції - формування доходів державного бюджету України (п. 19 ст. 2, ст. 9 Бюджетного кодексу України) , а також поняття платника податку як особи, яка згідно Закону України «Про податок на додану вартість» зобов'язана здійснювати утримання та внесення до бюджету податку, що сплачується покупцем ( п. 1.3 ст. 1 Закону України «Про податок на додану вартість»).
Законом України «Про податок на додану вартість» встановлений прямий взаємозв'язок між сплатою, надходженням до бюджету податку на додану вартість та відшкодуванням такого податку. При цьому зазначені етапи нерозривно пов'язані між собою: сплата податку, а потім включення відповідних сум до податкового кредиту з податку на додану вартість та відшкодування податку на додану вартість за рахунок коштів. що були сплачені у вигляді податку .
За змістом Закону України «Про податок на додану вартість» право на відшкодування виникає лише при фактичній надмірній сплаті податку на додану вартість, а не з самого факту існування податкових зобов'язань по сплаті податку на додану вартість в ціні товару.
ПП «Алекс-Сервіс» втратило право на податковий кредит по операції з придбання обладнання в сумі податку на додану вартість 26800,00 грн.
По податковій декларації з податку на додану вартість за березень 2005 року заявлена до відшкодування сума податку на додану вартість складала 27462,00 грн. Враховуючи результати попереднього акту перевірки, згідно якого зменшено бюджетне відшкодування в розмірі 1666,67 грн., залишок заявленої суми складає 25795,33 грн.
Станом на 05.12.2006 року неправомірне завищення суми заявленого бюджетного відшкодування за березень 2005 року призвело до безпідставного погашення сум нарахованого до сплати податку на додану вартість по податкових деклараціях з податку на додану вартість за квітень 2005 року в сумі 216,92 грн., за вересень 2005 року в сумі 97,00 грн., а також призвело до погашення донарахованого основного платежу по акту документальної перевірки на суму 2990,00 грн.
Держана податкова інспекція у м. Кіровограді рішенням № 5121/10/25-018 від 05.03.2007 року, Державна податкова адміністрація у Кіровоградській області мішеням № 1913/10/25-032 від 22.05.2007 року скарги приватного підприємства "Алекс-Сервіс" залишила без задоволення.
Державна податкова інспекція у м. Кіровограді податковим повідомленням-рішенням № 0000732350/0 від 20.12.2006 року визначила приватному підприємству «Алекс-Сервіс» суму податкового зобов'язання по податку на додану вартість за основним платежем в сумі 1005,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 502,00 грн., а всього в сумі 1507,00 грн.
Державна податкова інспекція у м. Кіровограді податковим повідомленням-рішенням № 0000722350/0 від 20.12.2006 року зменшено приватному підприємству «Алекс-Сервіс» суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість в сумі 25795,00 грн., та застосовані штрафні (фінансові) санкції в сумі 1652,00 грн. Зобов'язано сплатити 3304,00 грн.
Державна податкова інспекція у м. Кіровограді податковим повідомленням-рішенням № 0000732350/1 від 07.03.2006 року визначила приватному підприємству «Алекс-Сервіс» суму податкового зобов'язання по податку на додану вартість за основним платежем в сумі 1005,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 502,00 грн., а всього в сумі 1507,00 грн.
Державна податкова інспекція у м. Кіровограді податковим повідомленням-рішенням № 0000722350/1 від 07.03.2007 року зменшено приватному підприємству «Алекс-Сервіс» суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість в сумі 25795,00 грн., та застосовані штрафні (фінансові) санкції в сумі 1652,00 грн. Зобов'язано сплатити 3304,00 грн.
Державна податкова інспекція у м. Кіровограді податковим повідомленням-рішенням № 0000732350/2 від 24.05.2007 року визначила приватному підприємству «Алекс-Сервіс» суму податкового зобов'язання по податку на додану вартість за основним платежем в сумі 1005,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 502,00 грн., а всього в сумі 1507,00 грн.
Державна податкова інспекція у м. Кіровограді податковим повідомленням-рішенням № 0000722350/2 від 24.05.2007 року зменшено приватному підприємству «Алекс-Сервіс» суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість в сумі 25795,00 грн., та застосовані штрафні (фінансові) санкції в сумі 1652,00 грн. Зобов'язано сплатити 3304,00 грн.
Позов підлягає задоволенню повністю.
Податковий кредит - сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визнaчена згідно з цим Законом (п. 1.7 ст. 1 Закону України "Про податок на додану вартість").
П.п. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» визначено, не дозволяється включення до податкового кредиту будь-яких витрат по сплаті податку, що не підтверджуються податковими накладними.
Податкова накладна, отримана приватним підприємством «Алекс-Сервіс" в січні 2005 року оформлені належна чином і врахована в книзі обліку придбання та продажу, відображені в податковій декларації з податку на додану вартість.
Згідно п.п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", сума податку, підлягаючого сплаті або поверненню з бюджету, визначається як різниця між загальною сумою податкових зобов'язань, виниклих в зв'язку з будь-якою реалізацією товару (робіт, послуг) на протязі звітного періоду і сумою податкового кредиту звітного періоду.
Податковий кредит звітного періоду складається із сум податків, сплачених (нарахованих) платником податку в звітному періоді в зв'язку з придбанням товару (робіт, послуг), вартість яких відноситься до складу валових витрат виробництва (обігу) і основних фондів або нематеріальних активів, які підлягають амортизації (п.п. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»).
Згідно даної норми податковий кредит складається як із сплачених, так і рахованих сум. Крім того, згідно п.п. 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 вказаного Закону датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення першої з подій: - або дата списання коштів з банківського рахунку платника податків в оплату товарів (робіт), тa виписки відповідного рахунку - в разі розрахунків з використанням дебетовий карток або комерційних чеків; - або дата отримання податкової накладної, що засвідчує придбання платником податку товарів робіт (п.п. 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»).
Відповідно п.п. 7.2.3 п. 7.2 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» податкова накладна складається в момент виникнення податкових зобов'язань продавця.
Господарський суд прийшов до наступних висновків.
Закон України "Про податок на додану вартість" не передбачає відповідальності платника податків за дії інших платників, у тому числі підприємств, з якими платник не мав господарських правовідносин. Для відшкодування з бюджету податку на додану вартість Закон України «Про податок на додану вартість» не ставить у залежність право на податковий кредит і відшкодування податку на додану вартість від проведення зустрічних перевірок та не передбачає обов'язкової умови фактичного надходження цих сум до бюджету. У разі невиконання контрагентами платника податків зобов'язань по сплаті податку до бюджету негативні наслідки (відповідальність) настають лише для нього. Зазначена обставина не є підставою для позбавлення добросовісного платника податків права на його відшкодування у разі якщо останній виконав усі передбачені законом умови щодо отримання відшкодування і має документальне підтвердження розміру податкового кредиту.
Закон України «Про податок на додану вартість» не встановлює обов'язку покупця сплачувати податок на додану вартість ще й до бюджету, коли такий податок не буде сплачений продавцем або іншою особою в ціні товару.
Позивач надав господарському суду докази сплати податку на додану вартість в сумі ціні товару в розмірі 26800,00 грн. шляхом часткового перерахування грошових коштів та проведення взаємозаліків з ПП "Маркет-груп".
Відповідач не надав господарському суду доказів, що свідчать про недійсність угоди укладеної ПП "Алекс-Сервіс" з ПП "Маркет-груп", а також доказів які підтверджують її суперечність інтересам держави та спрямування на ухилення від сплати податків та зборів визначених законом.
Керуючись ч. 2 ст. 19 Конституції України, ст. ст. 89, 160, 162, 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України , господарський суд, -
П О С Т А Н О В И В :
1. Позов задовольнити повністю.
2. Визнати недійсним податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Кіровограді № 0000732350/0 від 20.12.2006 року.
3. Визнати недійсним податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Кіровограді № 0000722350/0 від 20.12.2006 року.
4. Визнати недійсним податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Кіровограді № 0000732350/1 від 07.03.2006 року.
5. Визнати недійсним податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Кіровограді № 0000722350/1 від 07.03.2007 року.
6. Визнати недійсним податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Кіровограді № 0000732350/2 від 24.05.2007 року.
7. Визнати недійсним податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Кіровограді № 0000722350/2 від 24.05.2007 року
8. Стягнути з Державного бюджету України (рахунок № 31115095700002, УДК у м. Кіровограді, банк ГУДКУ у Кіровоградській області, МФО 823016, ідентифікаційний код 24145329) на користь приватного підприємства «Алекс-Сервіс» (25013, м. Кіровоград, вул. Шатіла, 3, кв. 85, код 31400558, п/р № 26007000624001 в КРУ АКБ «Надра», МФО 323624), - витрати по сплаті судового збору в сумі 3,40 грн.
9. Після набрання судовим рішенням законної сили, за заявою стягувача, буде виданий виконавчий лист.
10. Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через господарський суд Кіровоградської області. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складання постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України з дня складання в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження, і копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2007 |
Оприлюднено | 03.09.2007 |
Номер документу | 892782 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні