Справа № 357/13501/19
1-кс/357/1097/20
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 травня 2020 року Слідчий суддя Білоцерківського міськрайонного суду Київської області ОСОБА_1 за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , сторони кримінального провадження прокурора Білоцерківської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , розглянувши у закритому судовому засіданні клопотання прокурора Білоцерківської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення обшуку автомобільної заправної станції, яка розташована за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Грушевського, 13 а саме між будівлями літ. № «1-Л» та № « Д» у кримінальному провадженні № 42019111030000293 від 05.11.2019 р. за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 272 КК України
В С Т А Н О В И В:
15.05.2020 року до слідчого судді Білоцерківського міськрайонного суду Київської області надійшло клопотання прокурора Білоцерківської місцевої прокуратури Київської області ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення обшуку автомобільної заправної станції, яка розташована за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Грушевського,13 мотивоване наступним.
В провадженні СВ Білоцерківського ВП ГУ НП в Київській області перебувають матеріали кримінального провадження №42019111030000293 від 05.11.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 272 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що до Білоцерківської місцевої прокуратури Київської області надійшли матеріали ОУ ГУ ДФС в Київській області в яких, отримана інформація щодо функціонування на території міста Біла Церква, Київської області автомобільних заправних пунктів що належать підприємствам, установам, організаціям, і здійснюють свою діяльність нелегально, без передбаченої відповідними нормативними актами дозвільної документації.
В ході виконання слідчих (розшукових) дій у порядку ст. 40 КПК України, працівниками ОУ ГУ ДФС в Київській області встановлено, що переважна більшість заправних пунктів на території міста Біла Церква та Білоцерківського району, здійснює свою діяльність нелегально, без передбаченої відповідними нормативними актами дозвільної документації. До кола зазначених суб`єктів господарювання по реалізації бензину, дизельного пального та скрапленого газу також відноситься АЗС, що знаходиться за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Грушевського, 13.
Відповідно до відповіді КП КОР «Південне бюро технічної інвентаризації» вих. № 953 від 01.04.2020, право власності на нерухоме майно, яке розташоване за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Грушевського, 13, зареєстровано за ТОВ «Білоцерків МАЗ», а саме будівлі літ. «1-Б», «1-М», «1 Л», «У», «Н», «1-Т», «С», «Р», «Ш», «Х», «Д», «З».
Натомість, відповідно до вказаної відповіді, право власності на нерухоме майно, яке розташоване за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Грушевського, 13, а саме приміщення № 2, будівлі літ. «1-Т», зареєстровано за ТОВ «Агроінтер», а будівля літ. «Т», за ТОВ «Завод пакувального обладнання «Термо-ПАК» .
Виїздом оперативних працівників ОУ ГУ ДПС в Київській області та оглядом автозаправного комплексу, розташованого за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Грушевського, 13, встановлено, що за вищевказаною адресою, а саме між будівлями літ.. «1-Л» та № «Д» знаходиться суб`єкт господарювання, що здійснює реалізацію пального з порушенням вимог пожежної та техногенної безпеки: одностінні наземні ємності з горючою речовиною в межах населеного пункту, наземні ємності з ГР без обвалування, електрообладнання та електропроводка виконана з порушенням ПУЕ, шланги колонок пошкоджені та не повірені, ємності не захищені, допускається паркування автотранспорту біля ємностей (на території), первинними засобами пожежогасіння не укомплектовано пункт продажу, відсутні джерела зовнішнього пожежогасіння (водойми, пожежні гідранти), відсутнє постійне та обов`язкове обслуговування державною аварійно-рятувальною службою, відсутні знаки безпеки.
Роздрібна торгівля дизельним паливом для заправки автомобільного транспорту здійснюються без відповідних документів дозвільного характеру. На території автозаправного пункту розміщена одна паливороздавальна колонка та дві ємкості білого кольору, відсутній касовий апарат та термінал для здійснення безготівкових розрахунків, відсутні засоби протипожежної безпеки,
В ході досудового розслідування виявлені наступні порушення у господарської діяльності АЗС(АГЗС), що розташована за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Грушевського, 13: відсутність дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами підприємств, установ, організацій і громадян суб`єктів підприємницької діяльності, чим порушено вимоги ст. 11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря»; відсутня проектно-технічна документація з розділом «Оцінка впливу на навколишнє середовище» з позитивним висновком державної екологічної експертизи, ст. 14, ст. 32, ст. 39 Закону України «Про екологічну експертизу».
Відповідно до п. 10 Переліку робіт з підвищеною небезпекою, затвердженого Наказом Держнагляд охорон праці України від 26.01.2005 № 15, до таких робіт зокрема віднесено роботи з надзвичайно займистими, легкозаймистими, займистими та вибухонебезпечними речовинами.
Частиною 3 ст. 21 Закону України «Про охорону праці» передбачено, що роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, видає дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання, проведеної експертно-технічними центрами, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або незалежними експертними організаціями, які забезпечують науково-технічну підтримку державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці. На застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки виробник або постачальник устаткування підвищеної небезпеки отримує дозвіл до прийняття зобов`язань на постачання.
Прокурором зазначено, що внаслідок протиправної діяльності існує реальна загроза для життя та здоров`я людей або настання інших тяжких наслідків під час використання обладнання для зберігання та розповсюдження дизельного палива без відповідних документів (дозволів) на проведення робіт з підвищеною небезпекою, використання машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, яке створює реальну загрозу для життя та здоров`я людей або настання інших тяжких наслідків, виникла необхідність у здійсненні обшуку АЗС, що знаходиться за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Грушевського, 13, між будівлями літ.№ «1-Л» та № «Д», з метою вилучення машин, механізмів, установок підвищеної небезпеки для здійснення господарської діяльності щодо автомобільних заправних станцій, цистерн (резервуарів) для зберігання дизельного палива, самого дизельного палива, яке міститься в цистернах (резервуарах), заправних колонок, електронасосних агрегатів та інших машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, за допомогою яких здійснюється подача дизельного палива.
На підставі наведеного, з метою відшукання та вилучення вище зазначених предметів, які самостійно та в сукупності з іншими зібраними по кримінальному провадженні доказами, мають суттєве значення для з`ясування обставин вчинення кримінального правопорушення, встановлення всіх причетних осіб до його вчинення прокурор просить дозвіл на проведення обшуку АЗС, що знаходиться за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Грушевського, 13, між будівлями літ.№ «1-Л» та № «Д».
Перевіривши надані матеріали клопотання та дослідивши докази по даних матеріалах, заслухавши доводи прокурора, який просив клопотання задовольнити, приходжу до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст.234 КПК України обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.
У разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості про:
1) найменування кримінального провадження та його реєстраційний номер;
2) короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з розслідуванням якого подається клопотання;
3) правову кваліфікацію кримінального правопорушення з зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність;
4) підстави для обшуку;
5) житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, де планується проведення обшуку;
6) особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться;
7) індивідуальні або родові ознаки речей, документів, іншого майна або осіб, яких планується відшукати, а також їхній зв`язок із вчиненим кримінальним правопорушенням;
8) обґрунтування того, що доступ до речей, документів або відомостей, які можуть у них міститися, неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку шляхом витребування речей, документів, відомостей відповідно до частини другої статті 93 цього Кодексу, або за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом, а доступ до осіб, яких планується відшукати, - за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом. Зазначена вимога не поширюється на випадки проведення обшуку з метою відшукання знаряддя кримінального правопорушення, предметів і документів, вилучених з обігу. До клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими прокурор, слідчий обґрунтовує доводи клопотання, а також витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подається клопотання.
До клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими прокурор, слідчий обґрунтовує доводи клопотання, а також витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подається клопотання.
4. Клопотання про обшук розглядається у суді в день його надходження за участю слідчого або прокурора.
5. Слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що:
1) було вчинено кримінальне правопорушення;
2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування;
3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду;
4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи;
5) за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.
6. У разі відмови у задоволенні клопотання про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи слідчий, прокурор не має права повторно звертатися до слідчого судді з клопотанням про дозвіл на обшук того самого житла чи іншого володіння особи, якщо у клопотанні не зазначені нові обставини, які не розглядалися слідчим суддею.
Згідно ст.235 КПК України ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи з підстав, зазначених у клопотанні прокурора, слідчого, надає право проникнути до житла чи іншого володіння особи лише один раз.
Ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи повинна відповідати загальним вимогам до судових рішень, передбачених цим Кодексом, а також містити відомості про:
1) строк дії ухвали, який не може перевищувати одного місяця з дня постановлення ухвали;
2) прокурора, слідчого, який подав клопотання про обшук;
3) положення закону, на підставі якого постановляється ухвала;
4) житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, які мають бути піддані обшуку;
5) особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться;
6) речі, документи або осіб, для виявлення яких проводиться обшук.
В судовому засіданні прокурор довів факт існування кримінального правопорушення, наявність достатніх підстав вважати, що з метою відшукання та вилучення вищезазначених предметів, які самостійно та в сукупності з іншими зібраними по кримінальному провадженні доказами, мають суттєве значення для з`ясування обставин вчинення кримінального правопорушення, встановлення всіх причетних осіб до його вчинення, обшук за встановлених обставин є доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей та документів, а тому є необхідність в наданні дозволу на проведення автомобільної заправної станції, яка розташована за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Грушевського, 13, а саме між будівлями літ.№ «1-Л» та № «Д».
На підставі викладеного і керуючись ст. ст.233-236 КПК України, -
П О С Т А Н О В И В :
Клопотання прокурора Білоцерківської місцевої прокуратури ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення обшуку по матеріалам кримінального провадження № 42019111030000293 від 05.11.2019 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.272 КК України - задовольнити.
Надати дозвіл прокурору Білоцерківської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , слідчим групи слідчих у провадженні старшому слідчому СВ Білоцерківського ВП ГУ НП в Київській області: ОСОБА_4 , ОСОБА_5 та слідчому СВ Білоцерківського ВП ГУ НП в Київській області ОСОБА_6 на проведення обшуку автомобільної заправної станції, яка розташована за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Грушевського, 13, а саме між будівлями літ.. № «1-Л» та № «Д» з метою виявлення та вилучення машин, механізмів, установок підвищеної небезпеки для здійснення господарської діяльності щодо автомобільних заправних станцій, цистерн (резервуарів) для зберігання дизельного палива, самого дизельного палива, яке міститься в цистернах (резервуарах), заправних колонок, електронасос них агрегатів та інших машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, за допомогою яких здійснюється подача дизельного палива, комп`ютерної техніки на яку інстальовано програмне забезпечення для реалізації пального на АЗС(АГЗС), грошових коштів здобутих від реалізації пального, книги розрахунків облікових операцій, товарно-транспортних накладних на відпуск нафтопродуктів, змінних звітів, талонів на паливо та інших документів щодо реалізації пального на АЗС, а також касових апаратів, платіжних терміналів, відеореєстраторів та записів з камер відеоспостереження.
Строк дії ухвали по 15 червня 2020 року.
Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає і заперечення проти неї може бути подане під час підготовчого провадження в суді.
Ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи виконується у порядку та у спосіб визначеному ст. 236 КПК України.
Слідчий суддяОСОБА_1
Суд | Білоцерківський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2020 |
Оприлюднено | 08.02.2023 |
Номер документу | 89297075 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти безпеки виробництва Порушення правил безпеки під час виконання робіт з підвищеною небезпекою |
Кримінальне
Білоцерківський міськрайонний суд Київської області
Гавенко О. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні