Ухвала
від 21.05.2020 по справі 320/1867/19
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

21 травня 2020 року 320/1867/19

Суддя Київського окружного адміністративного суду Леонтович А.М., розглянувши у місті Києві клопотання представника Головного управління ДПС у Київській області про заміну стягувача у виконавчому провадженні, поновлення строку на пред`явлення виконавчих листів,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулося Головне управління ДФС у Київській області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Сігма Агрокомпані", Товариства з обмеженою відповідальністю "Бонсай Трейд", у якому позивач просить суд:

- застосувати наслідки, визначені у частині 3 статті 228 ЦК України, шляхом стягнення з ТОВ "Сігма Агрокомпані" на користь ТОВ "Бонсай Трейд" кошти у розмірі 936000,01 грн., як таких, що були отримані за недійсним правочином;

- застосувати наслідки, визначені у частини 3 статті 228 ЦК України, шляхом стягнення з ТОВ "Бонсай Трейд" в дохід держави кошти у сумі 936000,01 грн., як таких, що були отримані за недійсним правочином.

Рішенням суду від 13 вересня 2019 року адміністративний позов задоволено.

Застосувано наслідки, визначені у частині 3 статті 228 ЦК України, шляхом стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю Сігма Агрокомпані (ідентифікаційний код 39826565, місцезнаходження 51925, Дніпропетровська обл., місто Кам`янське, вул. Короленківська, буд. 14) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Бонсай Трейд (ідентифікаційний код 40769537, місцезнаходження: 07300, Київська обл., Вишгородський район, м. Вишгород, вул. Промислова, буд. 4, оф. 12) кошти у розмірі 936000.01 грн., як таких, що були отримані за недійсним правочином;

Застосувано наслідки, визначені у частини 3 статті 228 ЦК України, шляхом стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю Бонсай Трейд (ідентифікаційний код 40769537, місцезнаходження: 07300, Київська обл., Вишгородський район, м. Вишгород, вул. Промислова, буд. 4, оф. 12) в дохід держави кошти у сумі 936000.01 грн., як таких, що були отримані за недійсним правочином.

07.05.2020 на адресу суду від представника Головного управління ДПС у Київській області надійшло клопотання про поновлення строку на пред`явлення виконавчих листів по справі 320/1867/19 та заміни стягувача в рамках виконавчого провадження.

За результатами автоматизованого розподілу вказана заява була передана для розгляду судді Леонтовичу А.М.

Ухвалою суду від 13.05.2020 призначено судове засідання щодо розгляду клопотання представника Головного управління ДПС у Київській області про заміну стягувача у виконавчому провадженні, поновлення строку на пред`явлення виконавчих листів, призначено на 21.05.2020.

Ухвалою суду від 18.05.2020 виправлено арифметичну описку у судовому рішенні.

Належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду заяви сторони у справі не з`явилися у судове засідання.

Згідно з ч. 2 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Згідно частини 3 статті 376 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає заяву про поновлення пропущеного строку в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Отже, враховуючи вищенаведене, суд вважає за необхідне розглянути заяву про заміну сторони виконавчого провадження та поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа за наявними матеріалами у справі.

Щодо клопотання заявника про поновлення строку на пред`явлення виконавчого листа по справі 320/1867/19 суд зазначає наступне.

Заяву обґрунтовано тим, що виконавчий лист по справі №320/1867/19 на адресу Головного управління ДПС у Київській області надійшов 02.03.2020, в той час як строк пред`явлення виконавчого документу до виконання сплив 15.10.2022. Вказує, що положеннями чинного законодавства, зокрема ЗУ Про виконавче провадження , виконавчий лист по справі пред`являється суб`єктом владних повноважень протягом 3 місяців з дня набрання судовим рішенням законної сили, то строк на пред`явлення виконавчого листа по даній справі вже сплив, у зв`язку з чим заявник позбавлений можливості пред`явити виконавчий лист до виконання.

Відповідно до частини 1 статті 376 Кодексу адміністративного судочинства України стягувачам, які пропустили строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.

Зважаючи на той факт, що виконавчий лист надійшов на адресу позивача 02.03.2020, а рішення суду від 13.09.2019 набрало законної сили 15.10.2020, та те, відповідно до ст.12 Закону України Про виконавче провадження виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців .

Таким чином, виконавчий документ направлено після спливу строку на його пред`явлення до виконання, а отже суд дійшов висновку, що причини пропуску строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання є поважними, у зв' язку з чим пропущений стягувачем строк для пред`явлення до виконання виконавчого листа №320/1999/19 підлягає поновленню у відповідності до вимог статті 376 Кодексу адміністративного судочинства України.

Щодо клопотання заявника про заміну сторони виконавчого провадження у справі суд зазначає, що оскільки виконавче провадження у даній справі не відкрито, а лише видано виконавчий лист, суд розцінює дане клопотання як заміну сторони у виконавчому документі.

Відповідно до ст.379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Згідно з вимогами п. 1 ч. 5 ст. 15 Закону України "Про виконавче провадження" від 2 червня 2016 р. № 1404-VIII у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Відповідно до ч. 1 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Суд зазначає, що відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 №1200 "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України", утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.

Постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 №227 затверджено положення про Державну податкову службу України та Державну митну службу України.

21.08.2019 Кабінетом Міністрів України прийняте розпорядження №682-р Питання Державної податкової служби , згідно з яким погоджено з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. №227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України (Офіційний вісник України, 2019 р., №26, ст. 900) функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.

28.08.2019 Державною податковою службою України прийнято наказ №36 Про початок діяльності Державної податкової служби України , згідно з яким розпочато виконання Державною податковою службою України функцій і повноважень Державної фіскальної служби України, що припиняється.

Відповідно до наказу Державної податкової служби України від 12.07.2019 №14 Про затвердження положень про територіальні органи ДПС , затверджено положення, зокрема про Головне управління ДПС у Київській області.

Згідно з інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 30.07.2019 внесений запис в Єдиному державному реєстрі про державну реєстрацію Головного управління ДПС у Київській області як юридичної особи на підставі постанови КМУ від 19.06.2019 №537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби .

Згідно з ч. 4 ст. 87 Цивільного кодексу України юридична особа вважається створеною з дня її державної реєстрації.

Частиною 1 статті 104 Цивільного кодексу України встановлено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Відповідно до ч. 5 ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що Головне управління ДПС у Київській області є правонаступником Головного управління ДФС у Київській області, а отже має певне коло прав та обов`язків останньої, а отже заява про заміну строни у виконавчому листі є обґрунтованою.

Враховуючи зазначене, суд вважає, що клопотання про заміну стягувача у виконавчому листі та про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа слід задовольнити.

Керуючись статтями 52, 243, 248, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

у х в а л и в:

1. Клопотання представника Головного управління Державної податкової служби у Київській області про заміну сторони у виконавчому листі та про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання - задовольнити.

2. Поновити строк для пред`явлення до виконання виконавчого листа №320/1867/19, виданого Київським окружним адміністративним судом, строком на три місяці з дня набрання цією ухвалою законної сили.

3.Замінити сторону у виконавчому листі в справі №320/1867/19 Головне управління ДФС у Київській області на його правонаступника - Головне управління ДПС у Київській області (адреса: вул. Народного Ополчення, буд. 5а, м. Київ, 03151, код ЄДРПОУ 43141377).

4. Копію ухвали надіслати (вручити) особам, які беруть участь у справі.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Відповідно до пункту 3 розділу VI Прикінцеві положення Кодексу адміністративного судочинства України процесуальні строки, визначені цією ухвалою, продовжуються на строк дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).

Суддя Леонтович А.М.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.05.2020
Оприлюднено25.05.2020
Номер документу89387739
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/1867/19

Ухвала від 21.05.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

Ухвала від 18.05.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

Ухвала від 13.05.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

Ухвала від 21.04.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

Ухвала від 21.04.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

Рішення від 13.09.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

Ухвала від 04.06.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

Ухвала від 26.04.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

Ухвала від 16.04.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

Судовий наказ від 11.03.2019

Цивільне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Юрлагіна Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні