Ухвала
від 21.05.2020 по справі 8/227-10
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


УХВАЛА

"21" травня 2020 р.Справа № 8/227-10

за позовом військового прокурора Хмельницького гарнізону в інтересах держави в особі Міністерства оборони України для захисту інтересів квартирно-експлуатаційного відділу міста Хмельницький

до Старокостянтинівської міської ради;

виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради;

Головного управління Державного казначейства України в Хмельницькій області

про стягнення на користь держави в особі квартирно-експлуатаційного відділу міста Хмельницький 1467811,8 грн. в рахунок відшкодування збитків; зобов`язання Головного управління Державного казначейства України в Хмельницькій області вчинити дії (розгляд заяви про зміну способу та порядку виконання рішення суду)

Суддя Смаровоз М.В.

Представники учасників процесу:

заявника: Даньков А.Д.;

інших учасників процесу: не з`явились (явка обов`язковою не визнавалась).

У засіданні 21.05.2020р. оголошено вступну та резолютивну частини ухвали.

Рішенням господарського суду Хмельницької області від 15.11.2010р. у справі № 8/227-10 у позові було відмовлено.

14.02.2011р. Рівненським апеляційним господарським судом винесено постанову, в якій постановлено: апеляційну скаргу військового прокурора Хмельницького гарнізону задоволити частково. Рішення господарського суду Хмельницької області від 15.11.2010р. у справі № 8/227-10 скасувати частково, в частині відмови в задоволенні позову про стягнення на користь держави в особі Квартирно-експлуатаційного відділу м. Хмельницький із виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради 1467811 грн. 80 коп. в рахунок відшкодування матеріальних збитків. В цій частині прийняти нове рішення, яким позовні вимоги задоволити; стягнути на користь держави в особі Квартирно-експлуатаційного відділу м. Хмельницький із виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради 1467811 грн. 80 коп. в рахунок відшкодування матеріальних збитків; в частині відмови в задоволенні позову про зобов`язання Головного управління Державного казначейства у Хмельницькій області списати з рахунку Старокостянтинівської міської ради та зарахувати на користь Квартирно-експлуатаційного відділу м. Хмельницький 1467811 грн. 80 коп. збитків, заподіяних виконавчим комітетом Старокостянтинівської міської ради, залишити рішення без змін.

06.07.2011р. Вищим господарським судом України винесено постанову, в якій постановлено: касаційну скаргу виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради задовольнити частково; постанову Рівненського апеляційного господарського суду від 14.02.2011р. у справі господарського суду Хмельницької області № 8/227-10 змінити, абзац четвертий резолютивної частини викласти у наступній редакції: „Стягнути з місцевого бюджету Старокостянтинівської міської ради на користь держави в особі Квартирно-експлуатаційного відділу м. Хмельницький 1467811 грн. 80 коп. (один мільйон чотириста шістдесят сім тисяч вісімсот одинадцять грн. 80 коп.) шкоди» ; в іншій частині постанову Рівненського апеляційного господарського суду від 14.02.2011р. залишити без змін.

На виконання постанови Вищого господарського суду України від 06.07.2011р. у справі № 8/227-10 господарським судом Хмельницької області видано наказ від 21.07.2011р.

14.05.2020р. надійшла заява представника квартирно-експлуатаційного відділу міста Хмельницький від 27.04.2020р. про зміну способу та порядку виконання рішення суду у справі № 8/227-10, в якій заявник просить суд: змінити спосіб та порядок виконання рішення господарського суду Хмельницької області від 06.07.2011р. у справі № 8/227-10, яке набрало законної сили 16.04.2018р.; стягнути заборгованість бюджету боржника Старокостянтинівської міської ради (Хмельницька область, м. Старокостянтинів, вул. К. Острозького, буд. 41, код ЄДРПОУ 36027760) на користь стягувача Квартирно-експлуатаційного відділу м. Хмельницький (Хмельницька область, м. Хмельницький, вул. Героїв АТО, 3/1, код ЄДРПОУ 07928461) в сумі 1467811,80 грн. з розпорядника бюджетних коштів - виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради (Хмельницька область, м. Старокостянтинів, вул. К. Острозького, буд. 41, код ЄДРПОУ 04060766).

Як вбачається зі змісту заяви та наявних матеріалів справи, 21.07.2011р. господарським судом Хмельницької області видано наказ про примусове виконання рішення суду від 06.07.2011р. у справі № 8/227-10 про стягнення з Старокостянтинівської міської ради (боржника) на користь Квартирно-експлуатаційного відділу м. Хмельницький (стягувача) суми в рахунок відшкодування збитків у розмірі 1467811,80 грн.

В подальшому, 20.09.2016р. КЕВ м. Хмельницький звернувся із заявою до Старокостянтинівського управління Державної казначейської служби України Хмельницької області із листом, у якому КЕВ м. Хмельницький вимагали вжити усіх необхідних заходів, передбачених Постановою Кабінету Міністрів України № 845 від 03.08.2011р., якою затверджено Порядок виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, в тому числі із першочерговим здійсненням блокування усіх рахунків боржника, які знаходяться а обслуговуванні у Старокостянтинівському УДКС ГУДКСУ у Хмельницькій області заявою про стягнення із боржника суми судових витрат.

Також, як зазначив заявник, 20.10.2016р. до КЕВ м. Хмельницький надійшла відповідь, в якій вказано, що було прийнято ряд мір в межах компетенції Старокостянтинівського управління Державної казначейської служби України Хмельницької області, але Старокостянтинівська міська рада немає рахунків в управлінні Казначейства, а виконавчий комітет Старокостянтинівської міської ради не має змоги передбачити кошти для оплати Квартирно-експлуатаційному відділу м. Хмельницький.

При цьому, посилаючись на положення п. 3 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевого бюджетів або боржників, затвердженого постановою КМУ від 03.08.2011р. № 845, заявник вказує на те, що рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів до органів Казначейства.

Крім того, посилаючись на положення ч. 1 даного Порядку, ч. 3 ст. 331 ГПК України, заявник відзначив, що виконання рішень щодо стягнення коштів з місцевого бюджету є виключною компетенцією органів Казначейства.

При цьому, зауважив, що в наказі Господарського суду Хмельницької області боржником вказано Старокостянтинівську міську раду.

Однак, безпосередньо даний суб`єкт немає відкритих рахунків в органах Казначейства, що прямо унеможливлює виконання судового рішення. Така обставина є підставою повернення виконавчих документів стягувачу, що прямо передбачена чинним Порядком, який регламентує механізм виконання рішень судів в частині стягнення коштів з місцевого бюджету.

Разом з тим, заявник зазначив про те, що відповідно до ст.ст. 1, 2 Закону України Про виконавче провадження , місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Представницький орган місцевого самоврядування - виборний орган (рада), який складається з депутатів і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси територіальної громади і приймати від її імені рішення. В даному випадку, як стверджує заявник, таким органом є Старокостянтинівська міська рада.

При цьому, як вказує заявник, у своїй роботі Старокостянтинівська міська рада керується регламентом виконавчих органів міської ради, який затверджено рішенням 5 сесії міської ради від 15.04.2016р. № 10, відповідно до п. 1.6. якого виконком є виконавчим органом міської ради, їй підконтрольним та підзвітним, а з питань здійснення ним повноважень органів виконавчої влади підконтрольний та підзвітний відповідним органам виконавчої влади.

Посилаючись на положення п. 13 ч. 4 ст. 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , п. 36 ст. 1 Бюджетного кодексу України, п. 1.9 Регламенту, заявник зазначив, що за приписами норм закону, розпорядником (виконавцем місцевого бюджету) коштів місцевого бюджету є виконавчий комітет, в даному випадку виконавчий комітет Старокостянтинівської міської ради.

Також, заявник зауважив, що статтею 22 Бюджетного кодексу України визначено, що якщо згідно із законом місцевою радою не створено виконавчий орган, функції головного розпорядника коштів відповідного місцевого бюджету виконує голова такої місцевої ради .

При цьому, як стверджує заявник, в структурі Старокостянтинівської міської ради створено виконавчий комітет, який очолюється міським головою. Таким чином, головним розпорядником коштів місцевого бюджету територіальної громади в особі Старокостянтинівської міської ради є її виконавчий комітет.

Крім того, як стверджує заявник, матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є, зокрема, доходи місцевих бюджетів. Існуюча заборгованість це заборгованість місцевого бюджету, який є фінансовою основою Старокостянтинівської міської ради.

Враховуючи вищевикладене, з метою виконання рішення суду від 05.11.2019р., керуючись ст. 331 ГПК України представник квартирно-експлуатаційного відділу міста Хмельницький просить задовольнити вимоги, викладені у заяві.

Дослідивши зміст матеріалів справи, судом відзначається, що відповідно до ст. 326 ГПК України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами.

Згідно зі ст. 331 ГПК України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення або розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням учасників справи. Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочки або розстрочки виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону України "Про виконавче провадження" рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Згідно з ч.1 ст.77 Закону України "Про місцеве самоврядування" шкода, заподіяна юридичним і фізичним особам в результаті неправомірних рішень, дій або бездіяльності органів місцевого самоврядування, відшкодовується за рахунок коштів місцевого бюджету.

Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (далі - рішення про стягнення коштів), прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення визначений Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевого бюджетів або боржників, затвердженого Постановою КМУ від 03.08.2011р. № 845. За приписами вказаного Порядку боржниками є визначені в рішенні про стягнення коштів розпорядники (бюджетні установи) та одержувачі бюджетних коштів, а також підприємства, установи та організації, рахунки яких відкриті в органах Казначейства.

Судом також відзначається, що під зміною способу і порядку виконання рішення слід розуміти прийняття господарським судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленими. Наприклад, зміна способу виконання рішення можлива шляхом видозмінення зазначеної у рішенні форми (грошової чи майнової) виконання, тобто за відсутності у боржника присудженого позивачеві майна в натурі або грошових коштів, достатніх для покриття заборгованості. Підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом.

Також судом звертається увага на те, що, змінюючи спосіб і порядок виконання судового рішення, суд не може змінювати останнє по суті.

З огляду на вищенаведене, оскільки заявник просить суд "змінити спосіб та порядок виконання рішення господарського суду Хмельницької області від 06.07.2011р. у справі № 8/227-10, яке набрало законної сили 16.04.2018р. та стягнути заборгованість бюджету боржника Старокостянтинівської міської ради на користь стягувача Квартирно-експлуатаційного відділу м. Хмельницький в сумі 1467811,80 грн. з розпорядника бюджетних коштів - виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради" (незважаючи на те, що постановою Вищого господарського суду України від 06.07.2011р. у справі № 8/227-10 (зміст якої суд не може не брати до уваги, враховуючи при цьому також положення ст.77 Закону України "Про місцеве самоврядування") встановлено, що 1467811,8 грн. збитків підлягають відшкодуванню саме за рахунок коштів місцевого бюджету, а не за рахунок виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради (позов до якого не задоволено), та не взявши при цьому до уваги, що означеною постановою вирішено стягнути 1467811 грн. 80 коп. шкоди на користь держави в особі Квартирно-експлуатаційного відділу м. Хмельницький саме з місцевого бюджету Старокостянтинівської міської ради), суд, з огляду на неможливість зміни по суті постанови Вищого господарського суду України від 06.07.2011р. у справі № 8/227-10, вважає, що заява квартирно-експлуатаційного відділу міста Хмельницький від 27.04.2020р. про зміну способу та порядку виконання рішення суду у справі № 8/227-10 є необгрунтованою та не підлягає задоволенню незалежно від наявності наведених у заяві фактів, викладених на підтвердження ускладнення чи неможливості виконання постанови. При цьому судом взято до уваги також зміст попередніх чинних ухвал суду в даній справі, а також те, що постановою Рівненського апеляційного господарського суду від 16.04.2018р. апеляційну скаргу заступника військового прокурора Хмельницького гарнізону Західного регіону України залишено без задоволення та залишено без змін ухвалу господарського суду Хмельницької області від 29.01.2018р. у справі № 8/227-10, відповідно до якої у задоволенні заяви заступника військового прокурора Хмельницького гарнізону Західного регіону України від 18.01.2017р. про зміну способу та порядку виконання постанови Вищого господарського суду України від 06.07.2011р. у справі № 8/227-10 було відмовлено.

За таких обставин, у задоволенні заяви квартирно-експлуатаційного відділу міста Хмельницький від 27.04.2020р. про зміну способу та порядку виконання рішення суду у справі № 8/227-10, слід відмовити.

Керуючись ст.ст. 234, 235, 331 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви квартирно-експлуатаційного відділу міста Хмельницький від 27.04.2020р. про зміну способу та порядку виконання рішення суду у справі № 8/227-10 відмовити.

Ухвала набирає законної сили 21.05.2020р. та може бути оскаржена у строки та порядку, встановлені ст. ст. 256, 257 ГПК України, з урахуванням пп. 17.5 розділу XI «Перехідні положення» ГПК України.

Повний текст ухвали складено 22.05.2020р.

Суддя М.В. Смаровоз

Віддрук. 7 прим. (усім - реком. з повід.): 1- до справи; 2 - військовій прокуратурі Хмельницького гарнізону (29000, м. Хмельницький, вул. Пилипчука, буд. 65); 3 - Міністерству оборони України (03168, м. Київ, Повітрофлотський просп., буд. 6); 4 - позивачу (Квартирно-експлуатаційний відділ, 29000, м. Хмельницький, вул. Героїв АТО, буд. 3/1); 5 - виконавчому комітету Старокостянтинівської міської ради (31100, м. Старокостянтинів, вул. Острозького, буд. 41); 6 - ГУ Державного казначейства України в Хмельницькій області (29000, м. Хмельницький, вул. Свободи, буд. 70); 7 - Старокостянтинівській міській раді (31100, м. Старокостянтинів, вул. Острозького, буд. 41).

Дата ухвалення рішення21.05.2020
Оприлюднено25.05.2020
Номер документу89395648
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —8/227-10

Ухвала від 30.10.2023

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Олексюк Г.Є.

Постанова від 09.10.2023

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Олексюк Г.Є.

Ухвала від 09.10.2023

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Олексюк Г.Є.

Ухвала від 06.10.2023

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Олексюк Г.Є.

Ухвала від 15.09.2023

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Олексюк Г.Є.

Ухвала від 28.08.2023

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Олексюк Г.Є.

Ухвала від 31.07.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Смаровоз М.В.

Ухвала від 21.07.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Смаровоз М.В.

Ухвала від 21.05.2020

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Смаровоз М.В.

Ухвала від 15.05.2020

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Смаровоз М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні