ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14.05.2020 м. Івано-ФранківськСправа № 909/1346/19
Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Шкіндер П. А., секретар судового засідання Кучма І. І., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом: Приватного підприємства "Івано-Франківський міській організаційно-методичний центр культури та мистецтва",вул.Шевченка, буд.49, кв.8, м.Івано-Франківськ,76018
до відповідача -1: Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради,
вул. Грушевського, буд. 21, м.Івано-Франківськ, 76004
до відповідача - 2: Фінансового управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради вул. Дністровська, буд.28, м. Івано-Франківськ, 76015
про розірвання договору про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста та стягнення попереднього розміру пайового внеску в сумі 151 309 грн 40 к.
за участю:
Від позивача: Шургот О.В., (посвідчення №567 від 15.09.2006р)-адвокат;
Від відповідача Виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради: Мигович І.В., (довіреність № 12/01-20/14в від 02.01.20) - головний спеціаліст відділу представництва Департаменту правової політики Івано-Франківської міської ради
Від відповідача Фінансове управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради: Чекайло В. (довіреність б/н від 09.01.2020)
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство "Івано-Франківський міській організаційно-методичний центр культури та мистецтва" звернулось до Господарського суду Івано-Франківської області з позовною заявою до відповідачів - Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради та Фінансового управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради про розірвання Договору про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста та стягнення попереднього розміру пайового внеску в сумі 151 309 грн 40 к.
18.12.2019 суд постановив прийняти позовну заяву до розгляду, відкрити провадження у справі, розглядати справу за правилами загального позовного провадження та призначити підготовче судове засідання у справі на 21.01.2020. Ухвалою Господарського суду Івано-Франківської області від 05.03.2020 суд постановив закрити підготовче провадження та призначив справу до розгляду по суті на 14.04.2020. Ухвалою Господарського суду Івано-Франківської області від 14.04.2020 відкладено розгляд по суті на 12.05.2020. У судовому засіданні 12.05.2020 присутнім представникам сторін оголошено перерву до 14.05.2020.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримує, зазначає що, скасування містобудівних умов та обмежень фактично позбавляє його того, на що він розраховував при укладенні договору пайової участі, а саме здійснювати будівництво об`єкту, залучати кошти на таке будівництво та отримати у власність збудований об`єкт в зв`язку із чим просить суд розірвати договір та повернути 20% попереднього розміру пайового внеску.
Представник відповідача 1- Виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради проти позову заперечує з підстав викладених у відзиві на позов ( вх. 612/20 від 15.01.2020).
Представник відповідача 2- Фінансове управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради проти позову заперечує, свою правову позицію виклав у відзиві на позов ( вх. 668/20 від 16.01.2020).
Після виходу суду з нарадчої кімнати, у судовому засіданні 14.05.2020 було проголошено вступну та резолютивну частину рішення та повідомлено, що повне рішення буде складено у термін, передбачений ч. 4 ст. 85 ГПК України.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні у матеріалах справи докази, оглянувши в судовому засіданні оригінали документів, копії яких знаходяться в матеріалах справи, суд встановив наступне.
17.07.2017 року Департаментом містобудування, архітектури та культурної спадщини було видано містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, яка знаходиться за адресою - м . Івано-Франківськ, вул. Сабата , 3 (реєстраційний номер 126-31.2.1-01) для будівництва центру дитячої творчості та дозвілля з житловими приміщеннями, замовник - приватне підприємство Івано-Франківський міський організаційно-методичний центр культури та мистецтва .
Пунктом 14 зазначених містобудівних умов та обмежень визначені вимоги щодо архітектурних та інженерних рішень, серед яких, окрім іншого, визначено - укласти з виконавчим комітетом міської ради договір про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста.
На виконання даного пункту Приватним підприємством Івано-Франківський міський організаційно-методичний центр культури та мистецтва було подано заяву щодо укладення Договору на пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста.
20 листопада 2017 року між Виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради, Фінансовим управлінням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради та Приватним підприємством Івано-Франківський міський організаційно-методичний центр культури та мистецтва (замовник) укладено Договір № 124 ( надалі- Договір) про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста, за яким замовник, що здійснює будівництво центру дитячої творчості та дозвілля з житловими приміщеннями на вул. Сабата, 3, в порядку та на умовах, визначених Договором, бере участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Івано-Франківська.
Відповідно до п. 2.1 даного Договору замовник зобов`язується сплатити пайовий внесок у розмірі та у терміни, визначені Договором.
Пунктом 3.1 Договору визначено, що розрахунок попереднього розміру пайового внеску здійснюється відповідно до додатку 1 до Договору. Попередній розмір пайового внеску складає 756 547,01 грн.
Відповідно до п. 3.3 Замовник сплачує 20% попереднього розміру пайового внеску у сумі 151 309,40 грн. протягом 30-ти робочих днів з моменту реєстрації Договору.
На виконання умов п. 3.3 Договору №124 від 20.11.2017 року про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Приватним підприємством Івано-Франківський міський організаційно-методичний центр культури і мистецтва було сплачено попередній розмір пайового внеску у сумі 151 309,40 грн., що підтверджується платіжним дорученням №1 від 04.01.2018 року.
Рішенням управління Державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області від 29.12.2017 року скасовано дію містобудівних умов та обмежень від 17.07.20 І 7 року №126-31.2.1-01 для будівництва центру дитячої творчості та дозвілля з житловими приміщеннями на вул. Сабата, 3 у м. Івано-Франківську.
Прийняте рішення про скасування дії містобудівних умов і обмежень управління ДАБІ в Івано-Франківській області мотивувало тим, що Департаментом містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради було допущено ряд порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, а саме: відсутній наказ про затвердження містобудівних умов та обмежень №126-31.2.1-01; містобудівні умови та обмеження не внесені до реєстру містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкту будівництва; будівництво багатоповерхового житлового будинку з центром дитячої творчості та дозвілля не передбачено генеральним планом Івано-Франківська.
Не погоджуючись із вищенаведеним рішенням, Приватне підприємство Івано-Франківський міський організаційно-методичний центр культури та мистецтва подало позовну заяву до Івано-Франківського окружного адміністративного суду про визнання його протиправним та скасування.
Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12.04.2018 року у справі №809/342/18 було визнано протиправним та скасовано рішення головного інспектора будівельного нагляду УДАБІ Тарабаса О.М. від 29.12:2017 року про скасування дії МУО забудови земельної ділянки по вул. Сабата, 3 у м. Івано-франківську , реєстраційний номер 126-31.2.1-01 від 17 липня 2017 року.
Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 10.09.2018 року скасовано рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12.04.2018 справі №809/342/18 та ухвалено нову постанову, якою у задоволенні позову підприємства Івано-Франківський міський організаційно-методичний центр мистецтва відмовлено повністю.
07 червня 2019 року було прийнято рішення № 137-26 Про затвердження змін до Генерального плану м. Івано-Франківська суміщеного з історико-архітектурним опорним планом міста , яким було затверджено містобудівну документацію Внесення змін до Генерального плану міста Івано-Франківська суміщеного з історико-архітектурним опорним планом міста .
Згідно із даними змінами до Генерального плану міста земельна ділянка по вул. Сабата, 3 м. Івано-Франківську відноситься до території громадської забудови, що також підтверджується довідкою з містобудівного кадастру від 05.12.2019 року.
Таким чином, у зв`язку із скасуванням містобудівних умов та обмежень управлінням
Державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області та
вказаними змінами до Генерального плану міста, ПП Івано-Франківський і міський організаційно-методичний центр культури і мистецтва не може ні здійснити зазначене будівництво на підставі виданих містобудівних умов та обмежень від 17.07.2017 року.
Приватне підприємство Івано-Франківський міський організаційно- методичний центр культури та мистецтв звернулося до відповідачів із листами від 22.10.2019 року про розірвання договору №124 про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста від 20.11.2017 року у зв`язку із істотною зміною обставин та повернення 20% попереднього розміру пайового внеску у сумі 151 309,40 грн., сплаченого на виконання умов зазначеного договору. Зазначені листи були направлені засобами поштового зв`язку і вручені відповідачам, , що підтверджується квитанціями про відправку та відомостями із офіційного Інтернет сайту Укрпошти .
Фінансове управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради надіслало для розгляду позивачу проект додаткової угоди про розірвання Договору від 20.11.2017, у якому зазначено, що сторони дійшли згоди щодо розірвання договору (п.1) та не мають права вимагати повернення того що було виконано ними за договором з моменту його розірвання (п.3).
Позивач умови додаткової угоди не підписав.
Отже, сторонами так і не було досягнуто згоди щодо умов розірвання договору що і стало підставою для звернення до суду.
Відповідно до ч. ч. 1 - 4 ст. 188 Господарського кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.
Згідно з ч. 1 ст. 652 ЦК України у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов`язання. При чому, зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що, якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах.
Позивач зазначив, що в зв`язку із зміною обставин, зумовлених причинами, які позивач не може усунути після їх виникнення, а саме прийняття рішення про скасування дії містобудівних умов за забудову яких і було сплачено внесок на розвиток інфраструктури міста Івано-Франківськ, він звернувся до відповідачів з листами б/н від 22.10.2019 про розірвання договорів у зв`язку із істотною зміною обставин та повернення грошових коштів.
Відповідач 1 направив позивачу проект Додаткової угоди про розірвання Договору про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста від 20.11.2017 № 124.
Частиною 2 ст. 652 ЦК України встановлено, що якщо сторони не досягли згоди щодо приведення договору у відповідність з обставинами, які істотно змінились, або щодо його розірвання, договір може бути розірваний, а з підстав, встановлених частиною четвертою цієї статті, - змінений за рішенням суду на вимогу заінтересованої сторони за наявності одночасно таких умов:
1) в момент укладення договору сторони виходили з того, що така зміна обставин не настане;
2) зміна обставин зумовлена причинами, які заінтересована сторона не могла усунути після їх виникнення при всій турботливості та обачності, які від неї вимагалися;
3) виконання договору порушило б співвідношення майнових інтересів сторін і позбавило б заінтересовану сторону того, на що вона розраховувала при укладенні договору;
4) із суті договору або звичаїв ділового обороту не випливає, що ризик зміни обставин несе заінтересована сторона.
Отже, закон пов`язує можливість розірвання договору безпосередньо не з наявністю істотної зміни обставин, а з наявністю чотирьох умов, визначених ч. 2 ст. 652 ЦК України, при істотній зміні обставин.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (який набув чинності на час укладення Договору № 124 від 20.1.2017) визначено, що замовник - фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови території (однієї чи декількох земельних ділянок) і подала в установленому законодавством порядку відповідну заяву.
Згідно з п. 4, п. 5 ст. 26 вказаного Закону право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації. Проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; 6) реєстрація права власності на об`єкт містобудування.
Ч . 2 ст. 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов`язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті.
За приписами ст. 271 Закону України "Про планування і забудову територій" замовник, який має намір здійснити будівництво об`єкта містобудування у населеному пункті, зобов`язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті.
Як встановлено судом 20 листопада 2017 року між Виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради, в особі заступника міського голови О.Кайди, Фінансовим управлінням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, в особі начальника В. Сусаніної та приватним підприємством Івано-Франківський міський організаційно-методичний центр культури і мистецтва в особі директора Борбдайко А. К. ( замовник ) укладено Договір №124 про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста, за яким Замовник, що здійснює будівництво центру дитячої творчості та дозвілля з житловими приміщеннями на вул. Сабаїта, 3, в порядку та на умовах, визначених Договором, бере участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Івано-Франківська.
Відповідного до п. 2.1 даного Договору замовник зобов`язується сплатити пайовий внесок у розмірі та у терміни, визначені Договором. Пунктом 3.1 визначено, що розрахунок попереднього розміру1 пайового внеску здійснюється відповідно до додатку 1 до Договору. Попередній розмір пайового внеску складає 756 547,01 грн. Як вбачається із п. 3.3 Замовник сплачує 20% попереднього розміру пайового внеску у суці 151 309,40 грн. протягом 30-ти робочих днів з моменту реєстрації Договору.
Позивачем на виконання умов Договору було сплачено попередній розмір пайового внеску у сумі 151 309,40 грн., що підтверджується платіжним дорученням №1 від 04.01,2018 року.
Відповідно до п. 2.13 Положення Про пайову участь замовників у створенні розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста , затвердженим рішенням Івано-Франківської міської ради 6-го демократичного скликання від 18,10.2013р. №1231-38 договір про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної соціальної інфраструктури міста - юридичний документ, що містить зобов`язанні замовника будівництва - суб`єкта господарювання в повному обсязі, частинами або єдиним платежем сплатити пайову участь та фіксує трьохсторонню домовленість між сторонами (виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради, фінансовим управлінням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради та замовником будівництва) про пайову участь замовника будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста.
Пунктом 2.1 зазначеного Положення встановлено, що замовник будівництва - юридична (фізична) особа - суб`єкт містобудування, що одержує дозвільні документи на проектування та будівництво, здійснює замовлення проектно-кошторисної, землевпорядної документації , має намір щодо забудови території (однієї чи декількох земельних ділянок) та (реконструкції, реконструкції з добудовою та надбудовою) і подала в установленому законодавством порядку відповідну заяву.
Відповідно до ч. 2 ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - райони й державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва.
ПП Івано-Франківський міський організаційно-методичний центр культури та мистецтва одержало містобудівні умови та обмеження.
Предметом Договору №124 про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста є здійснення ПП Івано-Франківський міський організаційно методичний центр культури і мистецтва будівництва центру дитячої творчості та дозвілля з житловими приміщеннями на вул. Сабата,3.
Відповідно до п. 1.5 Положення Про Департамент містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради , затвердженого рішення Івано-Франківської міської ради 7-го демократичного скликання від 16.05.2017р. № 124-12 (чинного на момент видачі містобудівних умов та обмежень від 17.07.2017 року) департамент є спеціально уповноваженим органом з питань містобудування, архітектури Івано-Франківської міської ради.
Отже, саме на Департамент містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради покладено обов`язок щодо надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову в їх наданні.
Законом України Про регулювання містобудівної діяльності врегульовано, перелік документів які документи мають подаватися для надання містобудівних умов та обмежень і підстави для відмови у наданні.
Перед зверненням за отриманням містобудівних умов та обмежень, ПП Івано-Франківський міський організаційно-методичний центр культури і мистецтва отримало довідку із містобудівного кадастру за адресою - вул. Сабата, 3 у м. Івано-Франківську від 27.06.2017 року, із якої вбачалось, що згідно генерального плану міста Івано-Франківська об`єкт розташований на території малоповерхової та багатоквартирної забудови.
Керуючись положеннями ч. З ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та ДБН України В.2.2-15-2005 Житлові будинки. Основні положення , які не обмежують поверховість багатоквартирної забудови, позивачем було розроблено містобудівний розрахунок на 5-ти поверхову будівлю із мансардним поверхом, який був доданий до заяви разом із іншими документами.
Рішенням та постановою у справі № 809/342/18 встановлено, що між Підприємством (орендар) та Івано-Франківською міською радою (орендодавець) 8 липня 2016 року було укладено договір оренди земельної ділянки загальною площею 0,0146га за адресою м . Івано - Франківськ, вул. Сабата, 3 з цільовим призначенням наданої у оренду земельної ділянки для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови. Рішення про зміну цільового призначення вказаної земельної ділянки Івано-Франківською міською радою не приймалося.
Підприємство є власником нежитлового приміщення, що знаходиться на орендованій земельній ділянці по вул. Сабата, 3 в м. Івано -Франківськ .
Відповідно до витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку цільовим призначенням цієї земельної ділянки є будівництво та обслуговування інших будівель громадської забудови.
Згідно з довідкою з містобудівного кадастру Департаменту та містобудівної інформації, що в ній відображено, орендована позивачем земельна ділянка відноситься до території малоповерхової і багатоквартирної житлової забудови.
Отже, як і на момент видачі містобудівних умов та обмежень земельної ділянки по вул. Сабата, 3 у м. Івано-Франківську, так і на момент їх скасування, земельна ділянка була розташована на території малоповерхової та багатоквартирної житлової забудові, то наміри забудови не могли відповідати вимогам містобудівної документації на місцевому рівні , ні на момент їх видачі, ні і а момент їх скасування.
Таким чином, при наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки по вул. Сабата, 3 у м. Івано-Франківськ Департамент містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради діяв поза межами своїх повноважень, оскільки виходячи із п. З ч. 4 ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності зобов`язаний був відмовити у їх видачі.
Однак, Департамент містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради надав містобудівні умови та обмеження, які потім було скасовано, оскільки вони не відповідали вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Крім того, 07 червня 2019 року було прийнято рішення № 137-26 Про затвердження змін до генерального плану м. Івано-Франківська суміщеного з історико-архітектурним планом міста , яким було затверджено містобудівну документацію Внесення змін до Генерального плану міста Івано-Франківська суміщеного з історико-архітектурним планом міста .
Згідно із даними змінами до Генерального плану міста земельну ділянку по вулиці Сабата, 3 у м. Івано-Франківську відноситься до території громадської забудови, що також пі довідкою з містобудівного кадастру від 05.12.2019 року
Отже, у зв`язку із скасуванням містобудівних умов та обмежень Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області та вказаними змінами до Генерального плану міста, ПП Івано-Франківський і міський організаційно-методичний центр культури і мистецтва не може ні здійснити зазначене будівництво на підставі виданих містобудівних умов та обмежень від 17.07.2017 року, ні повторно звернутись за отриманням містобудівних умов та обмежень для будівництва центру дитячої творчості та дозвілля з житловими приміщеннями.
Позивач при укладанні договору № 124 від 20.11.2018, керувався погодженими містобудівними умовами та обмеженнями забудови земельної ділянки, що було запорукою фактичної його реалізації, а тому зміну обставин (наявність заборон, скасувань) не міг передбачити; усунути такі обставини після укладання договору не має змоги, а умови договору не передбачають, що ризик зміни обставин несе заінтересована сторона. Крім того, позивача позбавленого того, на що підприємство розраховувало при укладенні договору, а саме - можливості здійснити будівництво центру дитячої творчості та дозвілля з житловими приміщеннями по вул. Сабата,3, залучати кошти на таке будівництво та отримати у власність збудований об`єкт.
Отже, реалізація спірного договору безпосередньо пов`язана із здійсненням відповідачами діяльності по будівництву зазначеної земельної ділянки.
Враховуючи, що пайовий внесок на створення соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури населеного пункту є платою, яку замовник (забудовник) має перерахувати за право реалізувати свій проект будівництва на території населеного пункту, а в даному випадку замовник не мають можливості реалізувати свій проект з незалежних від них причин, суд дійшов висновку про наявність істотної зміни обставин та прийшов до висновку про правомірність вимоги позивача про розірвання договору пайової участі №124 від 20.11.2017р., на підставі ст. 652 Цивільного кодексу України.
Згідно з ч. 3 ст. 652 ЦК України у разі розірвання договору внаслідок істотної зміни обставин суд, на вимогу будь-якої із сторін, визначає наслідки розірвання договору виходячи з необхідності справедливого розподілу між сторонами витрат, понесених ними у зв`язку з виконанням цього договору.
Як вбачається із матеріалів справи, позивачем було сплачено 20% пайового внеску згідно Договору № 124 від 22.10.2017 в розмірі 151309,40 грн., що підтверджується платіжним дорученням №1 від 04.01.2018.
Суд вказує, що пайовий внесок на створення соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури населеного пункту є платою, яку замовник (забудовник) має перерахувати за право реалізувати свій проект будівництва на території населеного пункту, а в даному випадку замовник не має права реалізувати свій проект будівництва на території населеного пункту з незалежних від них причин, має місце істотна зміна обставин, пайовий внесок (20%) сплачений позивачем на розвиток інфраструктури міста Івано-Франківська під час виконання умов Договору № 124 від 20.11.2017 є його витратами та підлягає поверненню.
Ст. 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованої Законом України від 17.07.1997р. № 475/97-ВР, кожен, чиї права та свободи, визнані в цій конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
Згідно із ст. 73 Господарського процесуального кодексу України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Положеннями ст. 74 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. У разі посилання учасника справи на невчинення іншим учасником справи певних дій або відсутність певної події, суд може зобов`язати такого іншого учасника справи надати відповідні докази вчинення цих дій або наявності певної події. У разі ненадання таких доказів суд може визнати обставину невчинення відповідних дій або відсутності події встановленою. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Суд не може збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи, крім витребування доказів судом у випадку, коли він має сумніви у добросовісному здійсненні учасниками справи їхніх процесуальних прав або виконанні обов`язків щодо доказів.
За змістом ст.ст. 76-79 Господарського процесуального кодексу України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
За таких обставин позов підлягає задоволенню у повному обсязі з покладенням на відповідачів судових витрат у справі на підставі положень ст. 129 Господарського процесуального кодексу України.
На підставі викладеного, керуючись статтями 32, 33,36, 43, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Розірвати Договір № 124 про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста від 20.11.2017, укладений між Виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради, Фінансовим управлінням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради та Приватним підприємством "Івано-Франківський міській організаційно-методичний центр культури та мистецтва"
Стягнути з Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, вул. Грушевського, буд. 21, м.Івано-Франківськ ( код ЄДРПОУ 04054346) на користь Приватного підприємства "Івано-Франківський міській організаційно-методичний центр культури та мистецтва", м.Івано-Франківськ, вул.Шевченка, 49, кв.8 (код ЄДРПОУ 40029203) - 20% пайового внеску в розмірі 151 309,40 грн., судовий збір в розмірі 1921,00грн.
Стягнути з Фінансового управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради вул. Дністровська, буд.28, м. Івано-Франківськ (код ЄДПРОУ 02314062) на користь Приватного підприємства "Івано-Франківський міській організаційно-методичний центр культури та мистецтва", м.Івано-Франківськ, вул.Шевченка, 49, кв.8 (код ЄДРПОУ 40029203) - судовий збір в розмірі 1921,00грн.
Після набрання рішенням законної сили видати накази.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення з урахуванням Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)" розділ X "Прикінцеві положення" доповнити пунктом 4 такого змісту: "4. Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 46, 157, 195, 229, 256, 260, 288, 295, 306, 321, 341, 346, 349, а також інші процесуальні строки щодо зміни предмета або підстави позову, збільшення або зменшення розміру позовних вимог, апеляційного оскарження, залишення апеляційної скарги без руху, повернення апеляційної скарги, подання заяви про скасування судового наказу, розгляду справи по суті, строки, на які зупиняється провадження, подання заяви про перегляд судових рішень за нововиявленими або виключними обставинами, звернення зі скаргою, оскарження рішення третейського суду, судового розгляду справи, касаційного оскарження, подання відзиву продовжуються на строк дії такого карантину. Строк, який встановлює суд у своєму рішенні, не може бути меншим, ніж строк карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID- 19 )".
Повне рішення складено 26.05.2020
Суддя Шкіндер П.А.
Суд | Господарський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2020 |
Оприлюднено | 26.05.2020 |
Номер документу | 89428456 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Івано-Франківської області
Шкіндер П. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні