ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 травня 2020 року Справа № 160/1886/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Верба І.О., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Клінінг Буд до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
встановив:
І. ПРОЦЕДУРА
1. 17.02.2020 Товариство з обмеженою відповідальністю Клінінг Буд звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якій позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення від 21.01.2020 № 1442144/43231816 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Клінінг Буд від 27.12.2019 № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Клінінг Буд від 27.12.2019 № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
2. Ухвалою суду від 24.02.2020 позовну заяву залишено без руху із наданням строку для усунення недоліків.
3. 31.03.2020 засобами поштового зв`язку до канцелярії суду на виконання вимог ухвали суду від представника позивача надійшла уточнена позовна заява з викладенням наступного змісту позовних вимог:
- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 21.01.2020 № 1442144/43231816 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Клінінг Буд від 27.12.2019 № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Клінінг Буд від 27.12.2019 № 3 в єдиному реєстрі податкових накладних.
4. Представником позивача також надані належним чином засвідчені копії доказів на обґрунтування позовних вимог із зазначенням, де перебуває оригінал такого доказу.
5. Ухвалою суду від 06.04.2020:
- прийнято адміністративний позов до розгляду, відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін;
- сторонам встановлені строки для подання відзиву на позовну заяву, відповіді на відзив, витребувані докази для розгляду справи.
6. 28.04.2020 на електронну адресу суду від відповідачів надійшли відзиви на позовну заяву.
7. 06.05.2020 поштовим зв`язком до канцелярії суду надійшла відповідь позивача на відзив.
ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА
8. На виконання вимог ПК України позивачем складено податкову накладну від 27.12.2019 № 3.
9. 15.01.2020 реєстрацію даної податкової накладної зупинено на підставі висновку про те, що обсяг постачання товару/послуги 1001 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає підпункту 2.1 пункту 2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій , запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
10. Позивачем направлені пояснення із підтверджуючими документами, однак відповідачем прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, яке позивач вважає необґрунтованим та таким, що підлягає визнанню протиправним та скасуванню.
11. У квитанції від 15.01.2020 відповідачем не вказано конкретного переліку документів, який платник податків має надати для обґрунтованого рішення щодо реєстрації або відмови від реєстрації податкової накладної.
12. У рішенні про відмову у реєстрації податкової накладної контролюючим органом не обґрунтовано чому документи платника не є достатніми для прийняття комісією ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної, які документи платник податків має надати для обґрунтованого рішення щодо реєстрації податкової накладної.
13. Зважаючи на наявність у позивача передбачених законодавством документів, та на те, що такі документи були надані відповідачу, останній не мав правових підстав для відмови у реєстрації податкової накладної.
ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧІВ
Державної податкової служби України
14. Вимога щодо зобов`язання зареєструвати податкові накладні є похідною вимогою до ДПС України від вимог до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, оскільки скасування рішення відповідної комісії контролюючого органу є самостійною підставою для реєстрації відповідної податкової накладної.
Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
15. Відповідач проти позову заперечив повністю, зазначив, що платником податків не надано договори оренди офісу та складських приміщень, щодо зберігання інвентарю; в актах виконаних робіт не зазначено де саме виконувались роботи, без зазначення люд.-год.
16. Згідно з рішенням Комісії від 21.01.2020 № 1442144/43231816 про відмову у реєстрації податкової накладної від 27.12.2019 № 3 підставою для відмови визначено ненадання платником податку копій документів.
17. Отже, рішення є обґрунтованим, правомірним, прийнято відповідно до норм чинного законодавства.
ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
18. Товариство з обмеженою відповідальністю Клінінг Буд (код ЄДРПОУ 43231816) зареєстроване 13.09.2019, є платником податку на додану вартість.
19. 01.10.2019 між Товариством з обмеженою відповідальністю УЮТ-2011 (код ЄДРПОУ 37861681, замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю Клінінг Буд (код ЄДРПОУ 43231816, виконавець) укладено договір про надання послуг № 01/10У, за яким в порядку та умовах, визначених договором, виконавець зобов`язується за завданням замовника протягом визначеного в договорі строку надавати послуги з комплексного прибирання внутрішньо будинкових приміщень, прибудинкової території, прибирання службових приміщень, прибирання сходових клітин, а замовник зобов`язується прийняти і сплатити ці послуги.
20. На виконання вказаного договору між сторонами складено акт виконаних робіт (надання послуг) від 27.12.2019 № 3, за яким виконавцем були проведені наступні роботи (виконані такі послуги): надання послуг з комплексного прибирання внутрішньо будинкових приміщень, прибудинкової території, надання послуг з прибирання сходових клітин, надання послуг з прибирання службових приміщень, загальна сума з урахуванням ПДВ 1 495 350,05 грн, у тому числі ПДВ 249 225,01 грн.
21. 15.01.2020 ТОВ Клінінг Буд подано на реєстрацію податкову накладну від 27.12.2019 № 3, складену на адресу ТОВ УЮТ-2011 , за номенклатурою товарів/послуг продавця: надання послуг з комплексного прибирання внутрішньо будинкових приміщень, прибудинкової території (послуги згідно ДКПП 81.30.10-00.00), надання послуг з прибирання сходових клітин (послуги згідно ДКПП 81.21.10-00.00), надання послуг з прибирання службових приміщень (послуги згідно ДКПП 81.30.10-00.00), на загальну суму 940 345,04 грн, у тому числі ПДВ 156 724,17 грн, обсяг постачання без урахування ПДВ 783 620,87 грн.
22. Згідно квитанції про реєстрацію зазначена податкова накладна від 27.12.2019 № 3 зареєстрована 15.01.2020 за № 9329684056, результат обробки: документ прийнято, реєстрація зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України із зазначенням, що обсяг постачання товару/послуги 1001 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам підпункту 2.1 пункту 2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій . Платнику запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
23. 17.01.2020 платником податків направлено Повідомлення № 2 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, по податковій накладній від 27.12.2019 № 3, на обсяг постачання без ПДВ 783 620,87 грн, ПДВ 156 724,17 грн, отримувач (покупець) ТОВ УЮТ-2011 :
- пояснення: ТОВ Клінінг Буд здійснює господарську діяльність згідно чинного законодавства. Підприємство склало договір від 01.10.2019 № 01/10У з контрагентом ТОВ УЮТ-2011 . Вищезазначені роботи у грудні 2019 року були виконані на 100%. Підприємство має достатньо кваліфікованих робітників для виконання даних видів робіт.
24. Згідно квитанції № 2 документи доставлено до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Криворізьке північне управління, Криворізька північна ДПІ (Покровський район м. Кривий Ріг), документ прийнято 17.01.2020, реєстраційний № 9001838933.
25. 21.01.2020 Комісією регіонального рівня прийнято рішення № 1442144/43231816 про відмову у реєстрації податкової накладної від 27.12.2019 № 3 з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
26. Позивачем до матеріалів справи надані документи, що були долучені до повідомлення від 17.01.2020 № 2: договір купівлі-продажу між ТОВ ТПК Індіго та ТОВ Клінінг Буд від 01.12.2019 № 12/12, видаткові накладні від 30.12.2019 № 2, № 5, № 13, № 14, № 15 до вказаного договору; платіжні доручення від 14.01.2020 № 91, № 92; штатний розклад спеціалістів та службовців ТОВ Клінінг Буд ; штатний розклад робітників ТОВ Клінінг Буд .
V. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН
27. На дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін (пункт 201.1 статті 201 ПК України).
28. Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статті 201 ПК України).
29. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (пункт 201.10 статті 201 ПК України).
30. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
31. Станом на дату виникнення спірних правовідносин був чинним Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 (далі - Порядок № 117), яким визначено механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН (далі - Реєстр).
32. Згідно пункту 2 Порядку № 117:
- моніторинг - сукупність заходів та методів роботи контролюючих органів, що виявляє за результатами проведення аналізу наявної інформації в інформаційних ресурсах ДФС та/або за результатами проведення обробки та аналізу податкової інформації об`єктивні ознаки наявності ризиків порушення норм податкового законодавства;
- критерій оцінки ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник моніторингу, що характеризує ризик;
- ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складання та надання податкової накладної / розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту а / б пункту 185.1 статті 185, підпункту а / б пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено у такій податковій накладній / розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.
33. Порядком № 117 передбачено здійснення автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків.
34. Згідно пункту 3 Порядку № 117 податкові накладні / розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику), що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих на реєстрацію у місяці, іншому ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений в них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно виконуються такі умови:
- загальна сума податку на додану вартість (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну / розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 400 тис. гривень;
- одночасно значення показників D та P, розрахованих у цьому підпункті, мають такі розміри: D >0,05, P
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.05.2020 |
Оприлюднено | 28.05.2020 |
Номер документу | 89456056 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні